https://www.nu.nl/midden-(...)-revolutie-kent.htmlquote:Volgens president Donald Trump is een Amerikaanse "armada" op weg naar het Midden-Oosten. Hij zegt dat de VS de situatie in Iran nauwlettend in de gaten blijft houden. Volgens de VN is er in Iran inmiddels sprake van het "dodelijkste geweld" sinds de revolutie in 1979.
"Er zijn een hoop schepen die kant op, gewoon voor het geval dat", zei Trump in de nacht van donderdag op vrijdag aan boord van regeringsvliegtuig Air Force One. "Ik zou liever zien dat er niets gebeurt, maar we houden ze nauwlettend in de gaten."
The Guardian meldt dat vliegdekschip USS Abraham Lincoln met meerdere geleide luchtafweerraketten op weg is naar het Midden-Oosten. Het schip komt ergens in de komende dagen aan.
Ook worden verschillende luchtafweersystemen opgetuigd in bestaande Amerikaanse bases in Israël. Het Verenigd Koninkrijk meldt dat het op verzoek van Qatar enkele gevechtsvliegtuigen naar dat land stuurt.
Trump dreigt al langer met geweld in Iran, dat te maken heeft met de hevigste en dodelijkste protesten in lange tijd. Iraniërs gaan sinds december massaal de straat op vanwege economische malaise in dat land. De demonstraties, die met harde hand worden neergeslagen, worden gezien als een van de grootste uitdagingen ooit voor het regime van ayatollah Ali Khamenei.
Dodelijkste geweld in Iran sinds 1979
Tot nu toe zijn volgens schattingen van mensenrechtenorganisaties meer dan vijfduizend doden gevallen door het optreden van het regime, onder wie tientallen kinderen. Een verkenningsmissie van de Verenigde Naties in Iran spreekt van het dodelijkste geweld tegen demonstranten sinds de Iraanse revolutie van 1979.
De VN-verkenningsmissie zegt bewijs te hebben dat het dodental door overheidsgeweld veel hoger ligt dan de officiële cijfers die Iran naar buiten heeft gebracht. Woensdag zei de regering dat er 3.100 doden zijn gevallen.
Trump dreigt met militaire actie als de Iraanse regering demonstranten blijft doden, al blijft het vooralsnog vooral bij dreigen. Volgens experts hebben de Amerikanen ingecalculeerd dat een Amerikaanse militaire interventie waarschijnlijk geen val van het regime teweegbrengt. Bovendien zouden omliggende Golfstaten druk hebben uitgeoefend om niet tot geweld over te gaan.
Iran ontkent dat onder druk VS achthonderd executies zijn uitgesteld
Trump claimde vorige week een succes door te stellen dat Iran achthonderd executies van demonstranten had uitgesteld vanwege de Amerikaanse dreiging. Iran zegt vrijdag dat dat niet het geval is. Er waren überhaupt geen executies gepland, is de Iraanse lezing.
Het regime zei eerder dat demonstranten die betrokken zijn bij geweld, de doodstraf riskeren. Volgens de Iraanse Revolutionaire Garde - het militaire elitekorps van het regime - lokt een "buitenlands commandocentrum van inlichtingendiensten" geweld uit bij protesten. De Iraanse regering denkt dat vooral Israël en de VS met behulp van geweld van groepjes in Iran een staatsgreep beogen.
Op dinsdag 10 maart 2026 10:40 schreef Isdatzo het volgende: [..] Mooi om te zien wel, hoe al die 'deugmensen' rent-free in jouw hoofdje wonen. [/quote] Die heb je van Leon de Winter gekaapt Bekijk deze YouTube-video
Dat telt niet, in bepaalde contreien komt men alleen specifiek naar voren als er kan worden gejammerd over het Westen. Wat ook laat zien dat men dus helemaal niet om mensenlevens geeft zoals men stellig probeert te beweren.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 11:40 schreef inslagenreuring het volgende:
Waar was alle verontwaardiging van de FOK! Sharia politie toen duizenden demonstranten in koele bloede werden doodgeschoten?
Dat maakt het ook zo tragisch dat er Westerlingen zijn die zulke culturen exotiseren, omarmen en doen alsof het op het niveau staat als de Westerse cultuur. Alsof we hier niet over mogen oordelen, want dat is dan meteen weer 'racistisch'.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 11:40 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Ben ook in Marokko en Jordanië geweest. Hele lieve en leuke Moslim dames gesproken. Die ook het liefste uit dat regime willen, maar het is bijna onmogelijk. Je hele familie keert zich af van je als je een niet Moslim date. Er is geen vrije wil. Mensen die zeggen van wil begrijpen echt niks van die cultuur.
ICE heeft er niet zo veel doodgeschoten, toch?quote:Op dinsdag 10 maart 2026 11:40 schreef inslagenreuring het volgende:
Waar was alle verontwaardiging van de FOK! Sharia politie toen duizenden demonstranten in koele bloede werden doodgeschoten?
Ik snap het ook oprecht niet. Zie je de dames hier weer protesteren voor gelijke vrouwenrechten (en terecht), met een Iran vlag. Dan ben je toch van god los?quote:Op dinsdag 10 maart 2026 11:45 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat telt niet, in bepaalde contreien komt men alleen specifiek naar voren als er kan worden gejammerd over het Westen. Wat ook laat zien dat men dus helemaal niet om mensenlevens geeft zoals men stellig probeert te beweren.
[..]
Dat maakt het ook zo tragisch dat er Westerlingen zijn die zulke culturen exotiseren, omarmen en doen alsof het op het niveau staat als de Westerse cultuur. Alsof we hier niet over mogen oordelen, want dat is dan meteen weer 'racistisch'.
Uhm, de vraag stellen is hem beantwoorden?quote:Op dinsdag 10 maart 2026 11:45 schreef Buitendam het volgende:
[..]
ICE heeft er niet zo veel doodgeschoten, toch?
Voor zover ik weet waren het er een aantal, maar niet duizenden.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 11:46 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Uhm, de vraag stellen is hem beantwoorden?
Daar gaat het dan ook niet over, het gaat over de situatie in Iran. Daar zijn naar schatting tienduizenden mensen afgeslacht. Dat jij nu over ICE begint toont de titel van dit topic aan: selectieve verontwaardiging.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 11:45 schreef Buitendam het volgende:
[..]
ICE heeft er niet zo veel doodgeschoten, toch?
Hahahaha, ja alles is anti het Westen natuurlijk.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 11:45 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat telt niet, in bepaalde contreien komt men alleen specifiek naar voren als er kan worden gejammerd over het Westen. Wat ook laat zien dat men dus helemaal niet om mensenlevens geeft zoals men stellig probeert te beweren.
[..]
Dat maakt het ook zo tragisch dat er Westerlingen zijn die zulke culturen exotiseren, omarmen en doen alsof het op het niveau staat als de Westerse cultuur. Alsof we hier niet over mogen oordelen, want dat is dan meteen weer 'racistisch'.
Mensen voelen sentimenten voor een volk dat al tientallen jaren met terreur en onderdrukking vanuit Israel hebben.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 11:39 schreef HowardRoark het volgende:
Die samenleving kent dan ook veel kwaadaardige sentimenten. Dat maakt het dan ook zo opmerkelijk dat velen in het Westen daar veel sympathie voor voelen. Dan schaar je je namelijk achter die sentimenten.
Ik had het over de revolutionaire garde van Iran, weetjewel.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 11:47 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Voor zover ik weet waren het er een aantal, maar niet duizenden.
Ah handig. Beetje cherrypicken wanneer er een regime weinig moeite mee heeft eigen burgers om zeep te helpen? Oogklepjes op en gaan.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 11:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Daar gaat het dan ook niet over,
Het zegt genoeg dat je de vergelijking überhaupt trektquote:Op dinsdag 10 maart 2026 11:50 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ah handig. Beetje cherrypicken wanneer er een regime weinig moeite mee heeft eigen burgers om zeep te helpen? Oogklepjes op en gaan.
Ja, dat zegt het zeker.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 11:50 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het zegt genoeg dat je de vergelijking überhaupt trekt
Ik ga hier verder niet eens op in. Over het regime in Iran horen we je niet, maar dit topic wel willen derailen door over ICE te beginnen en een frame te schetsen alsof er in de VS eenzelfde soort regime is als in Iranquote:Op dinsdag 10 maart 2026 11:50 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ah handig. Beetje cherrypicken wanneer er een regime weinig moeite mee heeft eigen burgers om zeep te helpen? Oogklepjes op en gaan.
Dat is weer een bijzonder staaltje geschiedvervalsing. Van daders slachtoffers maken, knap hoor.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 11:48 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Mensen voelen sentimenten voor een volk dat al tientallen jaren met terreur en onderdrukking vanuit Israel hebben.
Mensen voelen sentimenten voor een volk dat extreem geweld moest verduren en dat het leven niet zeker was op geen enkel moment door de doelbewuste burger aanvallen van Israel.
Ik heb de indruk dat, net als in Gaza, rekening houden met burgers gewoon niet zo'n prioriteit meer heeft. Als dat blijkt te kloppen mogen er wel koppen rollen.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 11:41 schreef Barbusse het volgende: [..] Als inlichtingendiensten informatie in real time kunnen krijgen dmv bv satellieten en hacks van verkeerscameras, dan is het vertrouwen op info die ruim 10 jaar oud is voor het bepalen van een doelwit wel meer dan slechts nalatigheid imho...
Ik vind het bevreemdend (en eng), dat er hier een clubje hangt dat van mening is dat (Westerse) landen zich niet aan regels, internationaal recht en morele verantwoordelijkheid hoeven te houden terwijl de fundamenten van het Westen juist zijn gebouwd op rechtsorde en verantwoordingsplicht. Lezen die lui nooit een boek?quote:
Joh.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 11:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik ga hier verder niet eens op in.
Rekening houden met burgers is alleen een criterium als het een verdwaalde tomahawk is, of nevenschade.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 11:54 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Ik heb de indruk dat, net als in Gaza, rekening houden met burgers gewoon niet zo'n prioriteit meer heeft. Als dat blijkt te kloppen mogen er wel koppen rollen.
[..]
Ik vind het bevreemdend (en eng), dat er hier een clubje hangt dat van mening is dat (Westerse) landen zich niet aan regels, internationaal recht en morele verantwoordelijkheid hoeven te houden terwijl de fundamenten van het Westen juist zijn gebouwd op rechtsorde en verantwoordingsplicht. Lezen die lui nooit een boek?
Neen, dat mag het niet.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 12:02 schreef inslagenreuring het volgende:
Het zittende regime mag rustig genocide plegen.
Wie zegt dat? Volgens mij is zo'n beetje iedereen en z'n oma het er wel over eens dat het Iraanse regime een stel wrede schurken is.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 12:02 schreef inslagenreuring het volgende:
Die zitten daar toch onder internationaal erkend recht??!quote:
Dat zegt iedereen die nu over elkaar heenvalt om burgerslachtoffers. Maar over het moorden van demonstranten hun smoel dicht hielden.quote:
Het internationaal recht is niet te waarborgen omdat daar de instituties niet voor zijn dit consequent te doen.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 11:54 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Ik heb de indruk dat, net als in Gaza, rekening houden met burgers gewoon niet zo'n prioriteit meer heeft. Als blijkt te kloppen mogen er wel koppen rollen.
[..]
Ik vind het bevreemdend (en eng), dat er hier een clubje hangt dat van mening is dat (Westerse) landen zich niet aan regels, internationaal recht en morele verantwoordelijkheid hoeven te houden terwijl de fundamenten van het Westen zijn gebouwd op rechtsorde en verantwoordingsplicht. Lezen die lui nooit een boek?
neequote:Op dinsdag 10 maart 2026 12:04 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Die zitten daar toch onder internationaal erkend recht??!
Wat is het probleem dan precies dat deze worden aangepakt?quote:Op dinsdag 10 maart 2026 12:04 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wie zegt dat? Volgens mij is zo'n beetje iedereen en z'n oma het er wel over eens dat het Iraanse regime een stel wrede schurken is.
Gaat Trump Noord Korea bevrijden?quote:Op dinsdag 10 maart 2026 12:05 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het internationaal recht is niet te waarborgen omdat daar de instituties niet voor zijn dit consequent te doen.
En daarnaast zou dat het onmogelijk maken om ooit nog militair ergens in te grijpen. Als mensen in zo een wereld willen leven, prima, maar weldenkende mensen zullen begrijpen dat dit slechts een utopie is.
Wat het dan nog een extra tenenkrommend element geeft is die selectiviteit waarin het 'internationaal recht' door sommigen wordt toegepast. Dit is eigenlijk een juridisch mechanisme dat selectief in werking treed als met name Westerse landen (of landen die tot deze invloedsfeer worden gerekend) iets doen.
Eerst Darfur nog.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 12:06 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Gaat Trump Noord Korea bevrijden?
Terroriseert Noord-Korea de regio, stuurt verscheidene terreurgroeperingen aan? Daarnaast heeft Noord-Korea helaas kernwapens. Ik zou verder geen problemen hebben als Noord-Korea wordt aangepakt. Ook daar zou de wereld een betere plek van worden.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 12:06 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Gaat Trump Noord Korea bevrijden?
De objectief verfieerbare hypocriete selectieve rechts conservatieve verontwaardiging dat linksen maar altijd moeten demonstreren.quote:
Dat is tegen het internationaal recht.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 12:06 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat is het probleem dan precies dat deze worden aangepakt?
Wat een flauwekul. Het ingrijpen in Joegoslavië, tegen IS, Ivoorkust, Libië etc. waren prima in overeenstemming met het internationaal recht.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 12:05 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het internationaal recht is niet te waarborgen omdat daar de instituties niet voor zijn dit consequent te doen.
En daarnaast zou dat het onmogelijk maken om ooit nog militair ergens in te grijpen. Als mensen in zo een wereld willen leven, prima, maar weldenkende mensen zullen begrijpen dat dit slechts een utopie is.
Wat het dan nog een extra tenenkrommend element geeft is die selectiviteit waarin het 'internationaal recht' door sommigen wordt toegepast. Dit is eigenlijk een juridisch mechanisme dat selectief in werking treed als met name Westerse landen (of landen die tot deze invloedsfeer worden gerekend) iets doen.
Het internationale rechtquote:Op dinsdag 10 maart 2026 12:12 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Wat een flauwekul. Het ingrijpen in Joegoslavië, tegen IS, Ivoorkust, Libië etc. waren prima in overeenstemming met het internationaal recht.
ja. vraag maar aan zuidkorea en Japan.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 12:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Terroriseert Noord-Korea de regio stuurt verscheidene terreurgroeperingen aan? Daarnaast heeft Noord-Korea helaas kernwapens. Ik zou verder geen problemen hebben als Noord-Korea wordt aangepakt. Ook daar zou de wereld een betere plek van worden.
Het gaat erom dat de Moslims in Nederland totaal niet tegen het regime in Iran zijn. En dat soort mensen halen we meer en meer binnen. Ik veroordeel als rechtste stemmer Israël ook. Moslims zullen nooit Moslims gaan veroordelen, want ze handelen in naam van Allah. Nouja misschien een enkele.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 12:11 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De objectief verfieerbare hypocriete selectieve rechts conservatieve verontwaardiging dat linksen maar altijd moeten demonstreren.
Geeft het een paar weken. Dan zit de Iraanse vlag ook in het palet van de pro-pallie useful idiots.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 12:34 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Het gaat erom dat de Moslims in Nederland totaal niet tegen het regime in Iran zijn. En dat soort mensen halen we meer en meer binnen. Ik veroordeel als rechtste stemmer Israël ook. Moslims zullen nooit Moslims gaan veroordelen, want ze handelen in naam van Allah. Nouja misschien een enkele.
jij spreekt nu voor elke moslim? genoeg beelden gezien van mensen moslims wie tegen het regime zijn daar.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 12:34 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Het gaat erom dat de Moslims in Nederland totaal niet tegen het regime in Iran zijn. En dat soort mensen halen we meer en meer binnen. Ik veroordeel als rechtste stemmer Israël ook. Moslims zullen nooit Moslims gaan veroordelen, want ze handelen in naam van Allah. Nouja misschien een enkele.
Over het regime in Iran heb ik het al meermaals gehad in dit topic lol....quote:Op dinsdag 10 maart 2026 11:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik ga hier verder niet eens op in. Over het regime in Iran horen we je niet, maar dit topic wel willen derailen door over ICE te beginnen en een frame te schetsen alsof er in de VS eenzelfde soort regime is als in Iran. Dag Buitendam
.
[..]
Dat is weer een bijzonder staaltje geschiedvervalsing. Van daders slachtoffers maken, knap hoor.
De Palestijnen zijn de aanstichters van het conflict daar en de kant waar het terreur vandaan komt. Decennialang ging er in Israël kreeg om de zoveel tijd een school, een restaurant, een bus, een markt of een andere drukke plek te maken met een enorme bomaanslag met vele doden en gewonden als gevolg. Dát is doelbewust burgers aanvallen, niet wat Israël doet.
En wat dan nog?quote:Op dinsdag 10 maart 2026 12:34 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Daar is wel eerst een VN-resolutie voor nodig.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 12:12 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Wat een flauwekul. Het ingrijpen in Joegoslavië, tegen IS, Ivoorkust, Libië etc. waren prima in overeenstemming met het internationaal recht.
Japan en Zuid-Korea.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 12:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Terroriseert Noord-Korea de regio, stuurt verscheidene terreurgroeperingen aan? Daarnaast heeft Noord-Korea helaas kernwapens. Ik zou verder geen problemen hebben als Noord-Korea wordt aangepakt. Ook daar zou de wereld een betere plek van worden.
Dat soort mensen die vluchten van oorlogen en waarvan wij met het onderteken van onze mensenrechten de plicht op ons genomen hebben om oorlogsvluchtelingen op te vangen..quote:Op dinsdag 10 maart 2026 12:34 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Heel leuk dat je alles weer lekker toepast in je eigen straatje....quote:Op dinsdag 10 maart 2026 12:42 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Daar is wel eerst een VN-resolutie voor nodig.
En hoe wil je dit in bijvoorbeeld Iran voor elkaar krijgen, wetende dat laden zoals Rusland en China een dergelijke resolutie kunnen vetoën? Via deze route zal elke poging tot interventie dus al snel verzanden omdat schurkenstaten elkaar de hand boven het hoofd houden. Dát is ook het manco van de VN en het vermeende 'internationale recht'.
In het geval van Libië hielden Rusland en China zich als ik mij niet vergis afzijdig van het stemmen, dit terwijl er daar toen enkele duizenden slachtoffers waren gevallen en die aantallen in Iran veel en veel hoger liggen. Je kunt in het ene geval dus via de 'geaccepteerde' route ingrijpen, maar in het andere geval naar alle waarschijnlijkheid niet.
Dit schept natuurlijk een idiote situatie, waarbij militair ingrijpen eigenlijk alleen kan met de instemming van bepaalde landen die zelf nota bene het internationale recht structureel aan hun laars lappen. Ik neem aan de je zelf ook wel de problematische aard hiervan inziet? Is dit daadwerkelijk een goed systeem? Ik vind van niet.
Als ik Trump was dan zou mijn eerste vraag richting Poetin zijn: kap eens met het helpen van Iran. Maar nee, Trump heeft het over het verlichten van de sancties. Man man man wat een oetlul.quote:
Tuurlijk terroriseert NK de regio. Het is alleen anders dan Hamas oid.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 12:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Terroriseert Noord-Korea de regio, stuurt verscheidene terreurgroeperingen aan? Daarnaast heeft Noord-Korea helaas kernwapens. Ik zou verder geen problemen hebben als Noord-Korea wordt aangepakt. Ook daar zou de wereld een betere plek van worden.
quote:Op dinsdag 10 maart 2026 12:45 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Heel leuk dat je alles weer lekker toepast in je eigen straatje....
De VN gaat nooit een actie in Iran goedkeuren omdat het helemaal niets op slaat.
Hooguit dat een paar landen zich gaan onthouden van stemmen ipv tegen te stemmen.
Er is geen enkele noodzaak en geen enkel recht dat de VN naar Iran zou moeten.
Het internationale recht is nutteloos, alleen maar omdat bananenrepublieken en dictaturen zoals de VS, Rusland en Israel de kont afvegen met humanitaire en oorlogs rechten
Tijd voor militair ingrijpen.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 12:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Tuurlijk terroriseert NK de regio. Het is alleen anders dan Hamas oid.
Elk jaar raketten richting de zee van Japan. Skirmishes met Zuid-Korea, waarbij ook geschoten wordt. Mensen omleggen buiten hun grenzen met gif. Constant hacken van westerse diensten (vooral crypto). Sturen van afval met ballonnen naar Zuid-Korea. Sturen van soldaten naar Rusland om tegen Oekraiene te vechten.
En als je verder terug gaat nog veel meer natuurlijk. Inclusief het proberen om te leggen van de Zuid-Koreanse president. Schieten op burgers op eilandjes voor de kust, etc.
Ding is, mensen in NK worden veel zwaarder onderdrukt dan in Iran. Waar mensen in ieder geval het land uit kunnen.
Hahaha.quote:
Maar he, Noord-Korea is niet Islamitisch.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 12:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Tuurlijk terroriseert NK de regio. Het is alleen anders dan Hamas oid.
Elk jaar raketten richting de zee van Japan. Skirmishes met Zuid-Korea, waarbij ook geschoten wordt. Mensen omleggen buiten hun grenzen met gif. Constant hacken van westerse diensten (vooral crypto). Sturen van afval met ballonnen naar Zuid-Korea. Sturen van soldaten naar Rusland om tegen Oekraiene te vechten.
En als je verder terug gaat nog veel meer natuurlijk. Inclusief het proberen om te leggen van de Zuid-Koreanse president. Schieten op burgers op eilandjes voor de kust, etc.
Ding is, mensen in NK worden veel zwaarder onderdrukt dan in Iran. Waar mensen in ieder geval het land uit kunnen.
Linkse mensen zijn juist pro het Westen lol.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 12:50 schreef Zoddie het volgende:
Je hebt veel linkse mesnen die niet Pro Iran regime zijn maar wel anti-westen.
Dat zullen de meesten zijn van die groepen.
Er zijn echter ook nog de 'Tankies'.
Extreem linksen die zo anti-westers zijn dat ze letterlijk het Iraanse regime steunen, die Pro China en Pro Rusland zijn.
Van die Hasan Piker types.
Het zijn uitzonderingen. Dat zegt al genoeg. Kijk eens om je heen. In heel West-Europa lopen ze met PRO-Iran vlaggen rond. En bij de tegendemonstraties is geen hoofddoek te bekennen. Kijk eens in Engeland afgelopen weekend. Het is bizar zorgwekkend en het wordt alleen maar erger.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 12:38 schreef Korenfok het volgende:
[..]
jij spreekt nu voor elke moslim? genoeg beelden gezien van mensen moslims wie tegen het regime zijn daar.
quote:Op dinsdag 10 maart 2026 12:42 schreef bianconeri het volgende:
[..]
En wat dan nog?
Is niet jouw/ons probleem wat voor regime ze daar willen of wel dan?
Die mensen zullen wel tegen het neerknuppelen van demonstraties zijn, sure. Maar staan alsnog achter het regime.
Overigens genoeg moslims die wel dingen veroordelen, maar joh.
hardop gelachen weer. Vrije manier van leven waar de islam lijnrecht tegenover staat maar er wel alles aan doen on het hun zo makkelijk mogelijk te maken die vrijheden te beperken in het westen.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 12:51 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Linkse mensen zijn juist pro het Westen lol.
Zeker de vrije manier van leven en samenwerkingsverbanden zoals de EU.
Niemand keurt de daden van het regime goed.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 12:02 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Rekening houden met burgers is alleen een criterium als het een verdwaalde tomahawk is, of nevenschade.
Interessanter stuk dan de titel doet vermoeden.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 12:52 schreef nostra het volgende:
'Medeoprichter Iraanse Revolutionaire Garde: ‘Dit regime moet zich zo snel mogelijk overgeven’ ' https://fd.nl/politiek/15(...)p-android&gift=G0Vnx (gratis te lezen)
Wie zegt dat ze het eens zijn met de Islam dan?quote:Op dinsdag 10 maart 2026 13:00 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
hardop gelachen weer. Vrije manier van leven waar de islam lijnrecht tegenover staat maar er wel alles aan doen on het hun zo makkelijk mogelijk te maken die vrijheden te beperken in het westen.
quote:Op dinsdag 10 maart 2026 12:50 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Maar he, Noord-Korea is niet Islamitisch.
Dus dan vindt meneer @:HowardRoark het wel ok.
quote:Op dinsdag 10 maart 2026 12:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
lol.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 13:02 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wie zegt dat ze het eens zijn met de Islam dan?
Niemand....
Enige verschil met jullie groep is dat ze het alsnog oneens zijn met grof geweld tegen moslims.
Niemands vrijheden in het Westen worden beperkt lol....
Wonen we in het M-O dan?quote:Op dinsdag 10 maart 2026 13:04 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
lol.
leef als vrije meid of gay een dag in het midden-oosten en dan zie je het verschil wel. All fanatiekelingen in die religie die hierheen komen, de reden dat de landen daar nauwelijks vluchtelingen opnemen.
Ik ben niet links, maar in mijn hoofd past deze manier van denken gewoon niet.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 13:00 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
hardop gelachen weer. Vrije manier van leven waar de islam lijnrecht tegenover staat maar er wel alles aan doen on het hun zo makkelijk mogelijk te maken die vrijheden te beperken in het westen.
Ondertussen keur je die daden met een paar woorden af en besteed je je tijd vooral aan het bombardement op deze school. Dat wekt de indruk dat die slachtoffers voor jou zwaarder wegen dan de tienduizenden mensen die om het leven zijn gebracht door het regime. Hoe komt dat?quote:Op dinsdag 10 maart 2026 13:01 schreef Perox het volgende:
[..]
Niemand keurt de daden van het regime goed.
Kun je ook uitleggen waar de opzettelijkheid dan zou zitten?quote:Op dinsdag 10 maart 2026 13:01 schreef Perox het volgende:
[..]
De vraag is wel wat hier speelt.
Bewust alle dochters van alle belangrijke commandanten vermoorden of per ongeluk te oude data hebben gebruikt. Dit even tegen de achtergrond van opscheppen over het hacken van verkeerscamera's maar wel 10 jaar verouderde data gebruiken.
Dit riekt naar opzettelijke moord.
Op 165-175 burgers.
Waarvan de meeste jonge schoolmeisjes in de leeftijd van 7 tot 12 jaar.
Wat een rare vraag ... hoe moet hij dat nou weten?quote:Op dinsdag 10 maart 2026 13:06 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ondertussen keur je die daden met een paar woorden af en besteed je je tijd vooral aan het bombardement op deze school. Dat wekt de indruk dat die slachtoffers voor jou zwaarder wegen dan de tienduizenden mensen die om het leven zijn gebracht door het regime. Hoe komt dat?
Opmerkelijk dat je dat denkt, want nee, dat is dus helemaal geen verplichting. Van mijn eigen voorbeelden waren het ingrijpen tegen IS en verscheidene interventies in Joegoslavië zonder VN-resolutie.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 12:42 schreef HowardRoark het volgende:
Daar is wel eerst een VN-resolutie voor nodig.
Ach ach.quote:
we willen ook geen m-o worden, dat is nou juist het hele punt slappequote:Op dinsdag 10 maart 2026 13:05 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wonen we in het M-O dan?
Wil iemand daar wonen dan?
Nee.
Keurt dat dan geweld tegen burgers goed?
Nee.
geen vrijheden afnemen, juist anderen dezelfde vrijheid geven. En vertrouwen in de toekomst daar moet wel een basis van zijn. De afgelopen periode heeft mijn vertrouwen in de koloniale islam niet een boost gegeven.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 13:06 schreef Korenfok het volgende:
Dus je wil vrijheid van mensen afnemen, die gewoon hun leven leiden.... en dat noem jij westerse normen en waarden.
Alsof er vanuit christendom niet voldoende aan knopingspunten kunnen worden aangedragen om vrijheid in te beperken of heilige oorlogen te starten (Kijk maar naar het Kremlin nu, maar ook genoeg andere voorbeelden..). Juist het vertrouwen hebben in de toekomst en ook in onze mede mens is de basis van ons westerse samenleving en ons protestantse cultuur. iedereen weet dat er nooit 100% zekerheid is en veiligheid.
Het westen is veel te naïef. Dit werkte niet en gaat nooit werken. Maar voor ze erachter komen is het te laat en dan gaat de USA (terecht) zeggen, we told you.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 13:06 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Ik ben niet links, maar in mijn hoofd past deze manier van denken gewoon niet.
Dus je wil vrijheid van mensen afnemen, die gewoon hun leven leiden.... en dat noem jij westerse normen en waarden.
Alsof er vanuit christendom niet voldoende aan knopingspunten kunnen worden aangedragen om vrijheid in te beperken of heilige oorlogen te starten (Kijk maar naar het Kremlin nu, maar ook genoeg andere voorbeelden..). Juist het vertrouwen hebben in de toekomst en ook in onze mede mens is de basis van ons westerse samenleving en ons protestantse cultuur. iedereen weet dat er nooit 100% zekerheid is en veiligheid.
Mooi om exacte getallen naar buiten te zien komen vanuit Iran. Dat gebeurde tot vorige week niet.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 13:01 schreef Perox het volgende:
[..]
Niemand keurt de daden van het regime goed.
Verdwaalde tomahawk is niet hetzelfde als double tapping. Dat is een vervelend feitje voor je dat is duidelijk.
De vraag is wel wat hier speelt.
Bewust alle dochters van alle belangrijke commandanten vermoorden of per ongeluk te oude data hebben gebruikt. Dit even tegen de achtergrond van opscheppen over het hacken van verkeerscamera's maar wel 10 jaar verouderde data gebruiken.
Dit riekt naar opzettelijke moord.
Op 165-175 burgers.
Waarvan de meeste jonge schoolmeisjes in de leeftijd van 7 tot 12 jaar.
Voor de oorlog in Joegoslavië zijn er toch verschillende VN- resoluties aangenomen staat mij bij? En als niet, dan zou het dus in strijd zijn met het internationale recht.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 13:10 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Opmerkelijk dat je dat denkt, want nee, dat is dus helemaal geen verplichting. Van mijn eigen voorbeelden waren het ingrijpen tegen IS en verscheidene interventies in Joegoslavië zonder VN-resolutie.
Het gaat mij niet over vertrouwen in de Islam (waarom in vredes naam zou iemand dat hebben?)quote:Op dinsdag 10 maart 2026 13:13 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
we willen ook geen m-o worden, dat is nou juist het hele punt slappe
[..]
geen vrijheden afnemen, juist anderen dezelfde vrijheid geven. En vertrouwen in de toekomst daar moet wel een basis van zijn. De afgelopen periode heeft mijn vertrouwen in de koloniale islam niet een boost gegeven.
Rusland heeft elke resolutie tegen gehouden.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 13:18 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Voor de oorlog in Joegoslavië zijn er toch verschillende VN- resoluties aangenomen staat mij bij? En als niet, dan zou het dus in strijd zijn met het internationale recht.
Ik zie het nu ook inderdaad. Daar ga je dan al, dit is dus wat ik bedoel met dat zo een systeem niet functioneert.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 13:19 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Rusland heeft elke resolutie tegen gehouden.
Niemand keurt de daden van het regime goed. Sterker nog iedereen keurt het af. Daar gaat het ook niet om. Lekker stropoppen steeds man.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 13:06 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ondertussen keur je die daden met een paar woorden af en besteed je je tijd vooral aan het bombardement op deze school. Dat wekt de indruk dat die slachtoffers voor jou zwaarder wegen dan de tienduizenden mensen die om het leven zijn gebracht door het regime. Hoe komt dat?
[..]
Kun je ook uitleggen waar de opzettelijkheid dan zou zitten?
Hiermee insinueer je dat het dus de bedoeling was van de VS om die school te raken en zoveel mogelijk kinderen om te leven te brengen. Dat is een aantijging die toch wel een stevige onderbouwing zou verdienen ..
Wat werkt er nog wel aan de EU?quote:Op dinsdag 10 maart 2026 13:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik zie het nu ook inderdaad. Daar ga je dan al, dit is dus wat ik bedoel met dat zo een systeem niet functioneert.
Waar zeg ik van wel dan, slappe?quote:Op dinsdag 10 maart 2026 13:13 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
we willen ook geen m-o worden, dat is nou juist het hele punt slappe
mooi zo.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 13:23 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Waar zeg ik van wel dan, slappe?
En het Westen wordt dan ook geen M-O.
Het is niet zo moeilijk om te bevestigen he? Het was een school en hij was in gebruik en hij is volledig verwoest. Nee, weet je wat, we gaan het over de rekenkunst van het regime hebben. Zwaktebod.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 13:18 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Mooi om exacte getallen naar buiten te zien komen vanuit Iran. Dat gebeurde tot vorige week niet.
Toevallig of niet.
En dat gaat ook prima, met allerlei andere culturen werkt dat best.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 13:18 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Het gaat mij niet over vertrouwen in de Islam (waarom in vredes naam zou iemand dat hebben?)
Vertrouwen in onze cultuur. Alleen wat ik mij realiseer is dat veel 'extreem' rechtsen juist geen vertrouwen hebben in onze cultuur en juist walgen van onze verdraagzaamheid, open cultuur en respect voor het individu.
Alles.quote:
Ik heb prima vertrouwen in Moslims.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 13:18 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Het gaat mij niet over vertrouwen in de Islam (waarom in vredes naam zou iemand dat hebben?)
Vertrouwen in onze cultuur. Alleen wat ik mij realiseer is dat veel 'extreem' rechtsen juist geen vertrouwen hebben in onze cultuur en juist walgen van onze verdraagzaamheid, open cultuur en respect voor het individu.
Amen. Snap oprecht niet hoe iemand het niet met deze post eens kan zijn.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 13:25 schreef Zoddie het volgende:
[..]
En dat gaat ook prima, met allerlei andere culturen werkt dat best.
Maar niet met Moslims.
Daar ziet men juist dat 'onze cultuur' steeds meer in gevaar is.
De arabische wereld brengen hun cultuur naar ons en die van hun past niet goed samen met die van ons.
Dat geeft veel wrijving en problemen en hoe meer er hier heen komen hoe meer onze cultuur in gevaar komt door een steeds dominantere arabische cultuur.
Uitgerekend Amerika met dit regime wat gaat zeggen “we told you”. Alleen het idee alquote:Op dinsdag 10 maart 2026 13:16 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Het westen is veel te naïef. Dit werkte niet en gaat nooit werken. Maar voor ze erachter komen is het te laat en dan gaat de USA (terecht) zeggen, we told you.
Hilarisch!quote:Op dinsdag 10 maart 2026 13:29 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Uitgerekend Amerika met dit regime wat gaat zeggen “we told you”. Alleen het idee al
Het feit dat je steeds vanuit een ons en wij moet praten om je persoonlijke meningen te kunnen vormen haalt je hele verhaal onderuit.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 13:25 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Maar niet met Moslims.
De arabische wereld brengen hun cultuur naar ons en die van hun past niet goed samen met die van ons.
Dat geeft veel wrijving en problemen en hoe meer er hier heen komen hoe meer onze cultuur in gevaar komt door een steeds dominantere arabische cultuur.
Dat is zelf het meest treurige. Dat zelfs die het zien. Maar we zullen het zien over 40 jaar.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 13:29 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Uitgerekend Amerika met dit regime wat gaat zeggen “we told you”. Alleen het idee al
Ah, de beroemde voorspelling dat na X aantal jaar de profetie zal uitkomen. Is goed, Jomanda.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 13:33 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Dat is zelf het meest treurige. Dat zelfs die het zien. Maar we zullen het zien over 40 jaar.
Gewoon een gedachte expiriment, zie je in die nationalistischere aanpak van een Maga of de partijen wat verder naar rechts in bijvoorbeeld Nederland ook een beperking van vrijheid? Kan het beide waar zijn?quote:Op dinsdag 10 maart 2026 13:00 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
Wat ben je toch aandoenlijk.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 13:35 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ah, de beroemde voorspelling dat na X aantal jaar de profetie zal uitkomen. Is goed, Jomanda.
Je kan ook gewoon zeggen dat je geen weerwoord hebt.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 13:31 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Het feit dat je steeds vanuit een ons en wij moet praten om je persoonlijke meningen te kunnen vormen haalt je hele verhaal onderuit.
En vind je dat in de huidige Verenigde Staten de vrijheid goed beschermd is?quote:Op dinsdag 10 maart 2026 13:16 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Het westen is veel te naïef. Dit werkte niet en gaat nooit werken. Maar voor ze erachter komen is het te laat en dan gaat de USA (terecht) zeggen, we told you.
Systeem functioneert prima altijd gedaan. Probleem is dat er een Rusische pion in het witte huis is gedropt, wie dus ruslands belangen dient en ook alleeen maar Ruslands belangen.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 13:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik zie het nu ook inderdaad. Daar ga je dan al, dit is dus wat ik bedoel met dat zo een systeem niet functioneert.
Het weerwoord dat er geen homogene groep is wat vanuit cultureel oogpunt 1 mening vormt? En waardoor je dus ook kunt concluderen dat het “zij-ons” verhaal daarom nergens op gebaseerd is? In het kader van “mijn mening = onze mening”?quote:Op dinsdag 10 maart 2026 13:36 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon zeggen dat je geen weerwoord hebt.
Joegoslavië is prima in overeenstemming met de internationale rechtsorde. Geen idee waar je het idee vandaan haalt dat de weg via de VN een voorwaarde is.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 13:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
dat kan zeker beide kanten opgaan. Ik blijf het echter wel belangrijk vinden om het westerse/nederlandse belang voorop te blijven stellen.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 13:36 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Gewoon een gedachte expiriment, zie je in die nationalistischere aanpak van een Maga of de partijen wat verder naar rechts in bijvoorbeeld Nederland ook een beperking van vrijheid? Kan het beide waar zijn?
Ohh nee absoluut niet. En een C land inmiddels. Maar hoe je het wend of keert het is voor Europa nog steeds veel minder gevaarlijk dan landen als Iran + in Amerika is er nog wel kans op verbetering. Dat midden oosten en de Allah aanhang gaan zich nooit aanpassen aan Westerse culturen.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 13:38 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
En vind je dat in de huidige Verenigde Staten de vrijheid goed beschermd is?
Je wil dus onze cultuur slopen en waarom?quote:Op dinsdag 10 maart 2026 13:25 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Maar niet met Moslims.
Yep, das war einmal ein Zweimal vorbei (gegangen).quote:
Een reformatie van dat geloof zou goed zijn, maar vlak ook niet uit hoeveel het extremisme binnen de islam is toegenomen van de jaren 70 vanwege onze westerse goed bedoelde of soms oppertunistische bezetting en bemoeienissen.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 13:45 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Ohh nee absoluut niet. En een C land inmiddels. Maar hoe je het wend of keert het is voor Europa nog steeds veel minder gevaarlijk dan landen als Iran + in Amerika is er nog wel kans op verbetering. Dat midden oosten en de Allah aanhang gaan zich nooit aanpassen aan Westerse culturen.
Half, In Nederland hebben ook moskeen zich aan regels van het land te houden.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 13:45 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Ohh nee absoluut niet. En een C land inmiddels. Maar hoe je het wend of keert het is voor Europa nog steeds veel minder gevaarlijk dan landen als Iran + in Amerika is er nog wel kans op verbetering. Dat midden oosten en de Allah aanhang gaan zich nooit aanpassen aan Westerse culturen.
Afgelopen zondag op TV een discussie hoe andere landen wel niet dit konden laten gebeuren en hoe erg Iran allemaal wel niet is.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 13:59 schreef Basp1 het volgende:
westerse goed bedoelde of soms oppertunistische bezetting en bemoeienissen.
Omdat een van de uitgangspunten van het internationaal recht het gebruik van geweld verbiedt, de soevereiniteit van landen benadrukt en inmenging verbiedt (tenzij hier dus via een VN-resolutie toestemming voor wordt gegeven). Ik heb even gezocht en zo zijn er dus ook verscheidene argumenten die het militaire ingrijpen van de NAVO (zonder goedgekeurde VN-resolutie) een schending van het internationale recht vinden. Zie ook:quote:Op dinsdag 10 maart 2026 13:39 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Joegoslavië is prima in overeenstemming met de internationale rechtsorde. Geen idee waar je het idee vandaan haalt dat de weg via de VN een voorwaarde is.
En ook:quote:The 1999 NATO intervention in Yugoslavia (Operation Allied Force) is generally considered a violation of the United Nations Charter because it was not authorized by the UN Security Council. However, many argue it was "legitimate" as a humanitarian intervention to stop atrocities, representing a complex conflict between strict legality and moral necessity.
Key aspects regarding the legality of the intervention:
Lack of Security Council Authorization: The intervention violated Article 2(4) of the UN Charter, which prohibits the use of force against the territorial integrity or political independence of any state, as Russia and China threatened to veto any authorizing resolution.
Humanitarian Necessity Argument: Supporters argued the intervention was necessary to prevent a humanitarian catastrophe and genocide in Kosovo. Some legal scholars suggested this created a "legitimate" but not strictly legal action.
International Law Arguments: While the action was viewed as illegal by some, others argued it fell under a growing, albeit controversial, customary international law right of intervention.
International Court of Justice (ICJ): The ICJ was asked to intervene but did not issue a definitive ruling on the legality of the NATO action, leaving the debate largely in the realm of international legal, political, and ethical discourse.
Therefore, the action is widely considered a violation of the UN Charter, yet it is often justified on humanitarian grounds as a response to an urgent crisis.
Bron: Google Gemini
quote:NATO's intervention in Yugoslavia in 1999 in response to violations of human rights raises a number of legal and moral questions concerning the right of states to respond to humanitarian disasters. The decision by ten NATO members to intervene without an explicit authorization from the United Nations Security Council brings to the fore several legal issues relating to the right of states to impede upon the territorial sovereignty of other states, the balance between state rights and individual rights, and the role of the Security Council in controlling the international use of force. The scholarly debate over the legality of NATO's intervention has not produced a consensus on these issues.
Bron (p. 76)
Dit ligt niet aan het Westen, dit ligt aan die mensen zelf.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 13:59 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een reformatie van dat geloof zou goed zijn, maar vlak ook niet uit hoeveel het extremisme binnen de islam is toegenomen van de jaren 70 vanwege onze westerse goed bedoelde of soms oppertunistische bezetting en bemoeienissen.
Engeland is totaal verloren.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 14:19 schreef theguyver het volgende:
[..]
Half, In Nederland hebben ook moskeen zich aan regels van het land te houden.
Tot dus ver geen shahira wetten hier en wet stelt vast dat je eerst moet trouwen volgens de wet en niet volgens religie.
Zolang ze dat niet aanpassen of toegeven aan moslims, gaat het nog redelijk goed.
In andere landen zoals GB gaat dit anders, en dat is een enorm verschil.
New York gaat ook de verkeerde kant op, en ik zie zelfs moslims bidden in grote getalen op time square.
Waar ik op duld is intregreren naar onze wet en niet andersom, en ben je niet happy daar mee donder je toch lekker op!
Mensen in Islamitische landen hebben exact dezelfde mate van zelfbeschikking en zelfverantwoordelijkheid als alle andere mensen ter wereld. Het buitengewone radicalisme in moslimfundamentalistische contreien is niet gevolg van vermeende externe factoren maar van hun eigen handelen en het totaal verrotte gedachtegoed, vermomd als religie, dat men aanhangt.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 14:34 schreef Basp1 het volgende:
Ik blijf bijzonder vinden dat sommige mensen niet willen erkennen dat de opkomst van het huidige politieke moslim fundamentalisme ergens door veroorzaakt is, en daarmee hun kop in het zand steken wat betreft de gevolgen van onze eigen westers acties.
Zoals onze ai het ook mooi opschrijft.
Modern extremism gained momentum in the 20th century through figures like Sayyid Qutb and events like the 1979 Iranian Revolution, evolving from localized movements to global.
Wat een domme tweet er bij. Alsof dreigen met eliminatie van Trump ze ineens op andere gedachten zal brengen.quote:
Ah ok. Het is wel duidelijk wat er hypocriet is aan jouw verhaal.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 14:34 schreef mcmlxiv het volgende:
Het blijft bijzonder hoe de noeste verdedigers van onze westerse normen en waarden die verdedigen door allereerst diezelfde normen en waarden af te willen schaffen voor iedereen die het niet met ze eens is.
Vrijheid van meningsuiting, van godsdienst, het recht op demonstreren, wanneer je moslim of anderszins verdacht bent dan is het allemaal niet van toepassing. Als moslim ben je per definitie medeverantwoordelijk en medeschuldig aan alle ellende die moslims waar dan ook veroorzaken. Dat is de logica van onze noeste verdedigers.
Ben je het als autochtone niet moslim het daar niet mee eens, en ben je een hater van het westen, een linkse woke deuger en natuurlijk ook medeverantwoordelijk en medeschuldig aan alle ellende die moslims waar dan ook veroorzaken.
Ik spuug op jullie verkrachting van de westerse samenleving. Ik kots op jullie zogenaamde verdediging van onze waarden. Elke samenleving waar niet het gedrag van het individu, maar al dan niet zelfgekozen kenmerken als ras, religie, sekse de mate van acceptatie vormen hebben niets te maken met waar wij als westerse samenleving voor staan. Tieft op naar Hongarije of een ander rechts westers facistenfort, maar doe niet alsof je het gedachtegoed van onze samenleving verdedigt.
Als er individuen zijn die dat van plan zijn of zelfs zouden doen, zegt dat weer genoeg over de radicale Islam.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 15:02 schreef Elan het volgende:
https://www.ad.nl/buitenl(...)et-westen~a7ccd4cbb/
Laten ze die onzin vooral dichtbij Amerika houden en niet bij een of andere random Paasmarkt in Krefeld iedereen de moeder schieten omdat ze hun gedroomde doelen (namelijk Amerikanen) niet kunnen raken..
Hij tuigt bovendien weer verscheidene stropoppen op in die post, argumenten die niemand hier heeft gemaakt.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 15:06 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ah ok. Het is wel duidelijk wat er hypocriet is aan jouw verhaal.
Ted makkelijk om het weer op De radicale Islam te gooien. Wat Israël allemaal uitspookt is minstens zo erg.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 15:06 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als er individuen zijn die dat van plan zijn of zelfs zouden doen, zegt dat weer genoeg over de radicale Islam.
Als een Islamitische terrorist hier een aanslag pleegt op een random Paasmarkt (daar had je het over). Heeft dat niets met Israël te maken.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 15:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Ted makkelijk om het weer op De radicale Islam te gooien. Wat Israël allemaal uitspookt is minstens zo erg.
Het ging toch om kernwapens tegen te gaan? Is dat überhaupt gelukt, je leest of hoort amper wat over bijvoorbeeld Fordow.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 15:07 schreef luxerobots het volgende:
De ene Khamenei is opgevolgd door de andere Khamenei. Iraniërs hebben nog steeds geen vrijheid, sterker nog, de demonstraties in Iran zijn voor het huidige regime.
En ondertussen is de olieprijs skighhigh gegaan.
Trump, wat een geopolitiek wonder is het toch ook.
Oh zo bedoel je. Nee dat ben ik met je eens hoor. Maar dat er ergens een tegenreactie gaat komen lijkt me toch evident.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 15:12 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als een Islamitische terrorist hier een aanslag pleegt op een random Paasmarkt (daar had je het over). Heeft dat niets met Israël te maken.
Helaas worden door de meeste geloven in de wereld veel mensen vanaf hun geboorte geïndoctrineerd dat alles de wil van God is. Zelfs jij praat hier verminking van babies door besnijdenis goed hoe correleert dat met zelfbeschikking.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 14:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Mensen in Islamitische landen hebben exact dezelfde mate van zelfbeschikking en zelfverantwoordelijkheid als alle andere mensen ter wereld.
Nucleaire capaciteiten die ze al gesloopt hadden met operatie 'Midnight Hammer'?quote:Op dinsdag 10 maart 2026 15:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Het ging toch om kernwapens tegen te gaan? Is dat überhaupt gelukt, je leest of hoort amper wat over bijvoorbeeld Fordow.
Dat er binnen religieuze contreien sprake is van indoctrinatie is natuurlijk zeker waar, maar dat geeft mensen niet minder zelfbeschikking. Je zou een dergelijk argument ook nooit maken voor religieuze Christenen ergens in de VS of religieuze Joden in Israël, waarom dan wel voor moslims? En met besnijdenis heeft dit niets te maken dus daar ga ik niet eens op in.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 15:19 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Helaas worden door de meeste geloven in de wereld veel mensen vanaf hun geboorte geïndoctrineerd dat alles de wil van God is. Zelfs jij praat hier verminking van babies door besnijdenis goed hoe correleert dat met zelfbeschikking.
Blijkbaar is dat toen niet gelukt anders was deze oorlog niet nodig geweest.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 15:21 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Nucleaire capaciteiten die ze al gesloopt hadden met operatie 'Midnight Hammer'?
Het probleem met tunnels is dat ze een in-/uitgang hebben. Weet men die goed te raken, dan heb je wel een flink probleem met de bereikbaarheid van je tunnel.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 15:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Het ging toch om kernwapens tegen te gaan? Is dat überhaupt gelukt, je leest of hoort amper wat over bijvoorbeeld Fordow.
Nu ben ik geen militair expert maar het lijkt me toch wel mogelijk om een complex diep in de grond of bergen te bouwen waar de Amerikanen niet kunnen bombarderen zelfs met hun bunkerbusters.
US hebben zelf ook meerdere van die complexen diep in de grond die directe hits van meerdere atoombommen kunnen overleven die bestaan al sinds de jaren 50.
Bekijk deze YouTube-video
Is het al afgelopen dan?quote:Op dinsdag 10 maart 2026 15:07 schreef luxerobots het volgende:
De ene Khamenei is opgevolgd door de andere Khamenei. Iraniërs hebben nog steeds geen vrijheid, sterker nog, de demonstraties in Iran zijn voor het huidige regime.
En ondertussen is de olieprijs skighhigh gegaan.
Trump, wat een geopolitiek wonder is het toch ook.
Die kun je weer uit graven. Meen dat tijdens de operatie deze zomer men vooral richtte op de ventilatieschaft . En los van een nucleair complex is Iran zo fucking groot, ze kunnen ook geheime ondergrondse complexen hebben of bouwen waar men normale raketten en of drones bouwen die de regio flink kunnen blijven ontregelen.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 15:30 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het probleem met tunnels is dat ze een in-/uitgang hebben. Weet men die goed te raken, dan heb je wel een flink probleem met de bereikbaarheid van je tunnel.
Als iemand een fetish heeft voor culturen als die van het Iraanse regime, dan ben jij het wel. Het enige probleempje is het label. Als er made in Israel/VS op had gestaan had je het allemaal machtig mooi gevonden.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 11:45 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
Eh ja, denk je dat een extreem regime zomaar even zich er bij neer legt?quote:Op dinsdag 10 maart 2026 15:49 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als iemand een fetish heeft voor culturen als die van het Iraanse regime, dan ben jij het wel. Het enige probleempje is het label. Als er made in Israel/VS op had gestaan had je het allemaal machtig mooi gevonden.
Buitenlandse leiders omleggen kijken we in Europa al honderden jaren negatief tegenaan. Het was juist Iran die fatwa's uitschreef. Nu doet de VS het openlijk.
Oorlogen starten zonder VN resolutie zouden we niet meer doen. Ja dat heeft als gevolg dat je moet toekijken als Iran inwoners doodschiet, maar het achterliggende idee was WW3 voorkomen. Nu doet de VS waar ze zin in hebben. Groenland next? Cuba? Of een China naar Taiwan waar de VS nu geen enkel moreel verhaal meer tegen kan stellen. Hoeveel doden gaan daar vallen?
Amerikaanse commandanten en politici hebben het openlijk over gods oorlog voeren. Genoeg evangelische gekken die Israel als vehikel naar armageddon beschouwen. Hoe is dit nog anders dan de freaks die wachten op de 12e Imam?
En jij maar dom klappen.
En dat allemaal na een geschiedenis van de afgelopen 70 jaar waarin de VS een eindeloze oorlog tegen de bevolking van het land heeft gevoerd met het huidige regime en de Irak oorlog als eindresultaat. Echt geen enkele indicatie dat het Trump regime slimmer is dan de vorige presidenten die geweld gebruikten. Het eindresultaat van deze oorlog lijkt een nog extremer regime of burgeroorlog te worden.
Je bent pro extra vluchtelingen maken en dus ook ontvangen, dure fossiele brandstoffen, pro aanslagen en extra islamisering van Europa.
Tuurlijk geeft dit gebruik geindoctrineerde mensen minder zelfbeschikking omdat men door de religieuze propaganda denkt dat het Gods keus is en ze zelf op weinig dingen invloed kunnen hebben.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 15:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat er binnen religieuze contreien sprake is van indoctrinatie is natuurlijk zeker waar, maar dat geeft mensen niet minder zelfbeschikking. ? En met besnijdenis heeft dit niets te maken dus daar ga ik niet eens op in.
Nee dat denk ik niet. Daarom is deze oorlog ook zo achterlijk.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 15:53 schreef theguyver het volgende:
[..]
Eh ja, denk je dat een extreem regime zomaar even zich er bij neer legt?
En hoeveel extremer wil je hebben er is maar 1 land op de planeet die misschien erger is en dat is Noord Korea!
Je zou ook kunnen posten wat je nou precies hypocriet vindt aan zijn verhaal.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 15:06 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ah ok. Het is wel duidelijk wat er hypocriet is aan jouw verhaal.
Nederland heeft een school vernield in Utrecht? Oprechte vraag.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 16:14 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Nee dat denk ik niet. Daarom is deze oorlog ook zo achterlijk.
Alsof jij daar enig idee van hebt. Je bent een slaafje van propaganda. Gisteren nog riep je nog wat over de meisjesschool en hoe verschrikkelijk het Iraanse regime wel niet was, ik liet zien dat Nederland hetzelfde in hartje Utrecht heeft gedaan en toen verdween je.
Prewar US intel assessment found intervention in Iran wasn't likely to change leadershipquote:Op dinsdag 10 maart 2026 15:43 schreef theguyver het volgende:
[..]
Is het al afgelopen dan?
Nee men is nog bezig!
Trump heeft ook aangegeven aan het iraanse volk om nog niet de straat op te gaan maar thuis te blijven zolang men nog doelen aan het bombarderen is.
Het doel was de ondergronds opgestelde opwerkingscentrifuges voor een tijdje uit te schakelen.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 15:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Die kun je weer uit graven. Meen dat tijdens de operatie deze zomer men vooral richtte op de ventilatieschaft . En los van een nucleair complex is Iran zo fucking groot, ze kunnen ook geheime ondergrondse complexen hebben of bouwen waar men normale raketten en of drones bouwen die de regio flink kunnen blijven ontregelen.
Nee de beste man was verbaasd dat Iran een school in de buurt van een kazerne had. Menselijke schilden enzovoorts. Nederland heeft iets vergelijkbaars gedaan met de Kromhoutkazerne en in de VS zijn de scholen op de kazerne.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 16:28 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Nederland heeft een school vernield in Utrecht? Oprechte vraag.
Dan is het normaal om kinderen te vermoorden kennelijk..quote:Op dinsdag 10 maart 2026 11:07 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Integendeel.
Ik ben voor het Westen en onze Joods-Christelijke fundamenten en uitgesproken tegen moslimfundamentalisme, wellicht de ideologie die het dichtste bij satanisme komt. Maar ik kan mij goed voorstellen dat als het wereldbeeld wellicht is vertroebeld door moreel en cultureel relativisme, men dit soort dingen niet meer ziet.
[..]
Dit is een oorlog, geen normale dag op de weg.
Nee, Nederland is heel laf bezig door scholen in de omgeving van kazernes te bouwen, of andersom.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 16:28 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Nederland heeft een school vernield in Utrecht? Oprechte vraag.
Trump dezelfde gek als Poetin. O ja Trump neemt contact op met Poetin om sancties op Russische olie maar even te vergeten. Want Oekraine en de EU is voor Trump schijnbaar niet zo belangrijk. Waanzin die actie van Trump.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 15:43 schreef theguyver het volgende:
[..]
Is het al afgelopen dan?
Nee men is nog bezig!
Trump heeft ook aangegeven aan het iraanse volk om nog niet de straat op te gaan maar thuis te blijven zolang men nog doelen aan het bombarderen is.
Prewar assesment?quote:Op dinsdag 10 maart 2026 16:30 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Prewar US intel assessment found intervention in Iran wasn't likely to change leadership
Het is gewoon niet echt voorspelbaar dat dit gaat werken.
Ik was even vergeten dat ze Venezuela binnen zijn gevallen en al het olie in beslag hebben genomen.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 17:07 schreef Cherni het volgende:
[..]
Trump dezelfde gek als Poetin. O ja Trump neemt contact op met Poetin om sancties op Russische olie maar even te vergeten. Want Oekraine en de EU is voor Trump schijnbaar niet zo belangrijk. Waanzin die actie van Trump.
En alsof het om mensenrechten of kernwapens gaat. Man man.
Een deal ja. 😀 En wat houd die deal in? In iedergeval niets naar Cuba. Maw de controle heeft Venezuela in iedergeval niet meer.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 17:24 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ik was even vergeten dat ze Venezuela binnen zijn gevallen en al het olie in beslag hebben genomen.
Dat hebben ze gedaan neem ik aan?
Oh nee wacht, ze hebben een deal gesloten en niks gestolen terwijl ik daarvoor hoorde dat alles met de olie te maken had, ze hadden behoiorlijk makkelijk alles gewoon in kunnen nemen maar dat deed men NIET!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |