abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 maart 2026 @ 12:06:26 #26
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220306593
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 12:04 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Wie zegt dat? Volgens mij is zo'n beetje iedereen en z'n oma het er wel over eens dat het Iraanse regime een stel wrede schurken is.
Wat is het probleem dan precies dat deze worden aangepakt?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220306596
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 12:05 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het internationaal recht is niet te waarborgen omdat daar de instituties niet voor zijn dit consequent te doen.

En daarnaast zou dat het onmogelijk maken om ooit nog militair ergens in te grijpen. Als mensen in zo een wereld willen leven, prima, maar weldenkende mensen zullen begrijpen dat dit slechts een utopie is.

Wat het dan nog een extra tenenkrommend element geeft is die selectiviteit waarin het 'internationaal recht' door sommigen wordt toegepast. Dit is eigenlijk een juridisch mechanisme dat selectief in werking treed als met name Westerse landen (of landen die tot deze invloedsfeer worden gerekend) iets doen.
Gaat Trump Noord Korea bevrijden?
  Moderator dinsdag 10 maart 2026 @ 12:08:57 #28
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220306620
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 12:06 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Eerst Darfur nog. :+
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_220306652
Is Zuid Afrika alweer wit?
  dinsdag 10 maart 2026 @ 12:11:28 #30
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220306664
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 12:06 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Terroriseert Noord-Korea de regio, stuurt verscheidene terreurgroeperingen aan? Daarnaast heeft Noord-Korea helaas kernwapens. Ik zou verder geen problemen hebben als Noord-Korea wordt aangepakt. Ook daar zou de wereld een betere plek van worden.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220306666
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 11:48 schreef HowardRoark het volgende:

selectieve verontwaardiging.
De objectief verfieerbare hypocriete selectieve rechts conservatieve verontwaardiging dat linksen maar altijd moeten demonstreren. :P
pi_220306675
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 12:06 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wat is het probleem dan precies dat deze worden aangepakt?
Dat is tegen het internationaal recht.
pi_220306686
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 12:05 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het internationaal recht is niet te waarborgen omdat daar de instituties niet voor zijn dit consequent te doen.

En daarnaast zou dat het onmogelijk maken om ooit nog militair ergens in te grijpen. Als mensen in zo een wereld willen leven, prima, maar weldenkende mensen zullen begrijpen dat dit slechts een utopie is.

Wat het dan nog een extra tenenkrommend element geeft is die selectiviteit waarin het 'internationaal recht' door sommigen wordt toegepast. Dit is eigenlijk een juridisch mechanisme dat selectief in werking treed als met name Westerse landen (of landen die tot deze invloedsfeer worden gerekend) iets doen.
Wat een flauwekul. Het ingrijpen in Joegoslavië, tegen IS, Ivoorkust, Libië etc. waren prima in overeenstemming met het internationaal recht.
Incelfrikandel
pi_220306760
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 12:12 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Wat een flauwekul. Het ingrijpen in Joegoslavië, tegen IS, Ivoorkust, Libië etc. waren prima in overeenstemming met het internationaal recht.
Het internationale recht :') _O-
pi_220306788
Nee, wacht... "The rules based international order" :')
pi_220306795
twitter
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_220306813
Die oranje billen gaan gespreid voor Poet :P
pi_220306885
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 12:11 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Terroriseert Noord-Korea de regio stuurt verscheidene terreurgroeperingen aan? Daarnaast heeft Noord-Korea helaas kernwapens. Ik zou verder geen problemen hebben als Noord-Korea wordt aangepakt. Ook daar zou de wereld een betere plek van worden.
ja. vraag maar aan zuidkorea en Japan.

trump heeft ruslands gered wat op instorten stond. israel ziet een kans die voor hun zelf gunstig is.
laten we nu niet doen alsof dit om iraanse volk gaat. dit gaat over poetin redden vanuit trump.
pi_220306891
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 12:11 schreef Basp1 het volgende:

[..]
De objectief verfieerbare hypocriete selectieve rechts conservatieve verontwaardiging dat linksen maar altijd moeten demonstreren. :P
Het gaat erom dat de Moslims in Nederland totaal niet tegen het regime in Iran zijn. En dat soort mensen halen we meer en meer binnen. Ik veroordeel als rechtste stemmer Israël ook. Moslims zullen nooit Moslims gaan veroordelen, want ze handelen in naam van Allah. Nouja misschien een enkele.
  dinsdag 10 maart 2026 @ 12:37:38 #40
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220306912
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 12:34 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Het gaat erom dat de Moslims in Nederland totaal niet tegen het regime in Iran zijn. En dat soort mensen halen we meer en meer binnen. Ik veroordeel als rechtste stemmer Israël ook. Moslims zullen nooit Moslims gaan veroordelen, want ze handelen in naam van Allah. Nouja misschien een enkele.
Geeft het een paar weken. Dan zit de Iraanse vlag ook in het palet van de pro-pallie useful idiots.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_220306925
quote:

[..]
jij spreekt nu voor elke moslim? genoeg beelden gezien van mensen moslims wie tegen het regime zijn daar.

Maar: support hebben voor de demonstraties, voor het afzetten van dit regime zijn. is absoluut niet het zelfde als deze actie steunen, waar alleen poetin blijkbaar baat bij heeft van alle landen. (oh ja en Israël, maar die schiet hier feitelijk niet veel mee op, want de volgende malloot wie Israël bedreigt zit al weer in de ankers).

nee er is een grote leverancier van olie aan china uitgeschakeld en wie heeft als enige hier profijt van?
pi_220306936
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 11:54 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik ga hier verder niet eens op in. Over het regime in Iran horen we je niet, maar dit topic wel willen derailen door over ICE te beginnen en een frame te schetsen alsof er in de VS eenzelfde soort regime is als in Iran :'). Dag Buitendam :W.
[..]
Dat is weer een bijzonder staaltje geschiedvervalsing. Van daders slachtoffers maken, knap hoor.

De Palestijnen zijn de aanstichters van het conflict daar en de kant waar het terreur vandaan komt. Decennialang ging er in Israël kreeg om de zoveel tijd een school, een restaurant, een bus, een markt of een andere drukke plek te maken met een enorme bomaanslag met vele doden en gewonden als gevolg. Dát is doelbewust burgers aanvallen, niet wat Israël doet.
Over het regime in Iran heb ik het al meermaals gehad in dit topic lol....

Helemaal met dit eens: ´´Dat is weer een bijzonder staaltje geschiedvervalsing. Van daders slachtoffers maken, knap hoor.´´
Ondanks al je onzin blijf je dit volhouden.

Maar he, het zijn natuurlijk geen slachtoffers als je geen voedsel en water meer krijgt.
Als je bommen op je school, ziekenhuis of huis krijgt. Is natuurlijk geen slachtoffers.
pi_220306943
quote:

[..]
En wat dan nog?
Is niet jouw/ons probleem wat voor regime ze daar willen of wel dan?
Die mensen zullen wel tegen het neerknuppelen van demonstraties zijn, sure. Maar staan alsnog achter het regime.

Overigens genoeg moslims die wel dingen veroordelen, maar joh.
  dinsdag 10 maart 2026 @ 12:42:41 #44
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220306944
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 12:12 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Daar is wel eerst een VN-resolutie voor nodig.

En hoe wil je dit in bijvoorbeeld Iran voor elkaar krijgen, wetende dat laden zoals Rusland en China een dergelijke resolutie kunnen vetoën? Via deze route zal elke poging tot interventie dus al snel verzanden omdat schurkenstaten elkaar de hand boven het hoofd houden. Dát is ook het manco van de VN en het vermeende 'internationale recht'.

In het geval van Libië hielden Rusland en China zich als ik mij niet vergis afzijdig van het stemmen, dit terwijl er daar toen enkele duizenden slachtoffers waren gevallen en die aantallen in Iran veel en veel hoger liggen. Je kunt in het ene geval dus via de 'geaccepteerde' route ingrijpen, maar in het andere geval naar alle waarschijnlijkheid niet.

Dit schept natuurlijk een idiote situatie, waarbij militair ingrijpen eigenlijk alleen kan met de instemming van bepaalde landen die zelf nota bene het internationale recht structureel aan hun laars lappen. Ik neem aan de je zelf ook wel de problematische aard hiervan inziet? Is dit daadwerkelijk een goed systeem? Ik vind van niet.
pi_220306952
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 12:11 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Terroriseert Noord-Korea de regio, stuurt verscheidene terreurgroeperingen aan? Daarnaast heeft Noord-Korea helaas kernwapens. Ik zou verder geen problemen hebben als Noord-Korea wordt aangepakt. Ook daar zou de wereld een betere plek van worden.
Japan en Zuid-Korea.
Maar ja Rusland en Israel terroriseren de hele regio ook heel erg, dus bommen gooien dan maar?
pi_220306959
quote:

[..]
Dat soort mensen die vluchten van oorlogen en waarvan wij met het onderteken van onze mensenrechten de plicht op ons genomen hebben om oorlogsvluchtelingen op te vangen..

Oorlogen vaak door het westen geïnitieerd of gesteund.

En dat in jou wereldbeeld alle moslims hetzelfde zijn is nogal vreemd wanneer we naar het grote verschil tussen soennieten en sjiieten en dat ze elkaar ook het liefst de kop in slaan.. :')
pi_220306962
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 12:42 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Daar is wel eerst een VN-resolutie voor nodig.

En hoe wil je dit in bijvoorbeeld Iran voor elkaar krijgen, wetende dat laden zoals Rusland en China een dergelijke resolutie kunnen vetoën? Via deze route zal elke poging tot interventie dus al snel verzanden omdat schurkenstaten elkaar de hand boven het hoofd houden. Dát is ook het manco van de VN en het vermeende 'internationale recht'.

In het geval van Libië hielden Rusland en China zich als ik mij niet vergis afzijdig van het stemmen, dit terwijl er daar toen enkele duizenden slachtoffers waren gevallen en die aantallen in Iran veel en veel hoger liggen. Je kunt in het ene geval dus via de 'geaccepteerde' route ingrijpen, maar in het andere geval naar alle waarschijnlijkheid niet.

Dit schept natuurlijk een idiote situatie, waarbij militair ingrijpen eigenlijk alleen kan met de instemming van bepaalde landen die zelf nota bene het internationale recht structureel aan hun laars lappen. Ik neem aan de je zelf ook wel de problematische aard hiervan inziet? Is dit daadwerkelijk een goed systeem? Ik vind van niet.
Heel leuk dat je alles weer lekker toepast in je eigen straatje....

De VN gaat nooit een actie in Iran goedkeuren omdat het helemaal nergens op slaat.
Hooguit dat een paar landen zich gaan onthouden van stemmen ipv tegen te stemmen.
Er is geen enkele noodzaak en geen enkel recht dat de VN naar Iran zou moeten.

Het internationale recht is nutteloos, alleen maar omdat bananenrepublieken en dictaturen zoals de VS, Rusland en Israel de kont afvegen met humanitaire en oorlogs rechten
pi_220306963
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 12:25 schreef tesssssssss het volgende:
[ x ]
Als ik Trump was dan zou mijn eerste vraag richting Poetin zijn: kap eens met het helpen van Iran. Maar nee, Trump heeft het over het verlichten van de sancties. Man man man wat een oetlul.

Maar goed, het plan is dus duidelijk. De VS gaat proberen de negatieve gevolgen van deze foute oorlog (gestegen energieprijzen, dalende beurs) te corrigeren door sancties op Rusland te verlichten. Dan heeft Trump/VS nergens last meer van en komt de pijn weer dubbel zo hard op het bordje van Europa. Zijn we weer mooi klaar mee.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_220306966
Jongens begrijp nou: Internationaal recht bestaat mniet volgens sommigen, want al die resoluties was Rusland op tegen en heeft Rusland zijn vrienden benadeeld en hun invloed sfeer verkleind....

Maar alle internationale actieds die gedaan, zijn zogenaamd geen handelingen vanuit Internationale gemeenschap op basis van idealen waar de VN mee is opgericht?
pi_220306967
Iets aan de hand met Netanyahu?

Laten we het hopen.

Maar denk fake zoals zo veel berichten.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')