Dacht ik ook al aan. 1 chicane hebben ze sneller gemaakt en 1 helemaal verwijderd. Ik denk dat ze die eerste chicane beter hadden kunnen herinstalleren voor deze grand prix.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 14:20 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Oke misschien dat het op een paar banen niet nodig is dan. Het is wel veel vol gas geworden idd met die nieuwe layout, misschien dat het op de oude layout beter was geweest lol.
Dat kan natuurlijk altijd, de motor is beperkt door hoeveel brandstof die kan krijgen. Dat kan gewoon in de regels verhoogd worden.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 13:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Feitelijk betekent dat het beperken van de MGU-K, toch? Of kan de ICE meer vermogen leveren dan nu het geval is?
Dat klopt maar ik vraag me af of dat zo makkelijk gaat want dat betekent ook meer lucht en natuurlijk moeten ze wel de ruimte hebben om meer brandstof mee te kunnen nemen.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 14:33 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat kan natuurlijk altijd, de motor is beperkt door hoeveel brandstof die kan krijgen. Dat kan gewoon in de regels verhoogd worden.
Allicht, maar de hoeveelheid brandstof zelf zal niet zo'n probleem zijn. Voor zover ik weet gooien ze de tank sowieso nooit vol voor de race, want het is sneller om brandstof te sparen.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 14:36 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Dat klopt maar ik vraag me af of dat zo makkelijk gaat want dat betekent ook meer lucht en natuurlijk moeten ze wel de ruimte hebben om meer brandstof mee te kunnen nemen.
Dit was zelfs met 1 oog eigenlijk niet om aan te gluren.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 11:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik denk dat de stap die de F1 gezet heeft gewoon te groot is. 3 seconde per ronde langzamer is prima, maar dan moeten de auto's en coureurs wel op de limiet kunnen zitten
Ook met ogen dicht niet.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 14:48 schreef vosss het volgende:
[..]
Dit was zelfs met 1 oog eigenlijk niet om aan te gluren.
Dan weet je dat het een vreselijk team isquote:Op zaterdag 7 maart 2026 14:55 schreef LTVDK het volgende:
Vond dat 'podium' interview na de kwalificatie ook wel tekenend, 0 reactie vanuit het publiek bij de Mercedes rijders, zelfs niet met de Lewis imitatie van Russell voor de 'great crowd'. Maar toen Hadjar aan het woord mocht ging het publiek helemaal los
Zelfs niet eens de moeite nemen om uit te joelen maar gewoon doodzwijgenquote:Op zaterdag 7 maart 2026 15:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dan weet je dat het een vreselijk team is
Gewoon een kil team dat geen sympathie oproeptquote:Op zaterdag 7 maart 2026 15:05 schreef Questular het volgende:
Wat is er verschrikkelijk aan Mercedes behalve het feit dat ze schijnbaar heel vaak hele goede auto’s maken?
Arrogant kutteam.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 15:05 schreef Questular het volgende:
Wat is er verschrikkelijk aan Mercedes behalve het feit dat ze schijnbaar heel vaak hele goede auto’s maken?
De vermogensafgifte van de accu/motor zal vast in te stellen zijn.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 12:34 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Vermogensverhouding brandstofmotor/elektrisch is nu 55-45 dacht ik.
Is met software denk ik niet zomaar aan te passen. Is de motor niet op gebouwd.
En dat leverde ze een shitload een WK’s op. En zodra Max de overstap maakt is Mercedes zo slecht nog niet.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 15:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Gewoon een kil team dat geen sympathie oproept
Als je het maximale elektrisch aandrijfvermogen vrijwillig beperkt dan zullen de auto's per definitie langzamer per ronde worden en dan gaat niemand het doen. Ze zetten de beschikbare 8 MJ nu zo in dat er de snelste rondetijd uit komt.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 13:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Of juist meer variabelen geven en de teams moeten het binnen de beschikbare bandbreedte maar oplossen
Mwah. Toto is iig nog een redelijk kleurrijk figuur, zowel de omgang met Hamilton, Bottas was prima. Ze maken ook nog een riskante keuze met Antonelli.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 15:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik had het Leclerc meer gegund, maar ja. Weer zo'n kleurloze Engelsman na Norrisquote:Op zaterdag 7 maart 2026 15:01 schreef Questular het volgende:
Russell wereld kampioen je leest het hier. En leuk voor hem natuurlijk
Hoe zou een team sympathie moeten opwekken?quote:Op zaterdag 7 maart 2026 15:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat gaat heel makkelijk.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 15:21 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hoe zou een team sympathie moeten opwekken?
Zoals Redbull waar Helmut vaker van coureur wisselt dan het hele f1 veld bij elkaar. Zoiets denk ik.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 15:21 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hoe zou een team sympathie moeten opwekken?
quote:Op zaterdag 7 maart 2026 15:20 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik had het Leclerc meer gegund, maar ja. Weer zo'n kleurloze Engelsman na Norris
Hoezo ziet zijn nek er uit als een soort PEZ-dispenserquote:
Niemand heeft een positief woord over voor de nieuwe reglementen, behalve George natuurlijkquote:„De auto voelde als een hobbelende bus en dat was niet heel leuk, maar de auto’s zijn wel wendbaarder en daar geniet ik van. Ik denk dat de reglementen beter zijn dan die van de afgelopen acht jaar”, aldus de Britse Mercedes-coureur, die zondag vanaf pole position begint.
En hoe zou dat dan moeten?quote:
Met Mercedes zelf niks, Antonelli vind ik een leuke gast. Zelfs "Toto, this is called racing" kan ik beter pruimen sinds 2021. Maar Russell daarentegen...die belichaamt echt alles wat ik verafschuw in een mens.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 15:05 schreef Questular het volgende:
Ja als je bij iedereen met bijna een seconde weg rijdt en dan ook nog weet dat je een seconde op zak hebt gehouden dan is het geweldig!quote:Op zaterdag 7 maart 2026 15:40 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Niemand heeft een positief woord over voor de nieuwe reglementen, behalve George natuurlijk![]()
Ik heb wel eens naar een zitmaaier endurance race gekeken, was nog best vermakelijk.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 15:43 schreef TheFreshPrince het volgende:
Al stuur je ze met zitmaaiers op pad, er zal altijd iemand het snelst zijn en de winnaar zal best in z'n nopjes zijn.
Dat betekent niet dat het om aan te zien is.
McLaren lijkt de plank te hebben misgeslagen, die auto zag er totaal niet lekker uit. En dat is al best een prestatie als je door de snelle bochten aan het coasten bent. Alpine is Alpine. Williams heeft er een bende van gemaakt.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 15:45 schreef pmponer het volgende:
[..]
Ja als je bij iedereen met bijna een seconde weg rijdt en dan ook nog weet dat je een seconde op zak hebt gehouden dan is het geweldig!
De stelling is echter dat klantenteams precies dezelfde spec motoren krijgen, waar zit dan dat grote gat
Ik heb begrepen dat ze die motor pas krijgen bij de start van het seizoen. Dus niet bij de tests (bij F1TV werd dat gezegd). Die moeten dus nog wat kennis opdoen.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 15:45 schreef pmponer het volgende:
[..]
Ja als je bij iedereen met bijna een seconde weg rijdt en dan ook nog weet dat je een seconde op zak hebt gehouden dan is het geweldig!
De stelling is echter dat klantenteams precies dezelfde spec motoren krijgen, waar zit dan dat grote gat
volledig mee eensquote:Op zaterdag 7 maart 2026 15:44 schreef DjVero het volgende:
[..]
Met Mercedes zelf niks, Antonelli vind ik een leuke gast. Zelfs "Toto, this is called racing" kan ik beter pruimen sinds 2021. Maar Russell daarentegen...die belichaamt echt alles wat ik verafschuw in een mens.
AM moet eerst eens een fris rijdersduo aantrekken voor de komende jaren.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 15:43 schreef spectrumanalyser het volgende:
Leef een beetje mee met Aston Martin. Die dachten eindelijk mee te kunnen doen met Adrian Newey, alleen blijkt dat de succesvolle crew van Honda lang en breed vertrokken is. Nu rijden ze in een fidget spinner op wielen.
En daarna weer naar bedquote:Op zaterdag 7 maart 2026 17:03 schreef Rnie het volgende:
Morgenochtend het wekkertje om kwart voor 5 voor Battery1![]()
Zin in ook.
Ik vind het wel mooi om te zien dat niet alles te koop is.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 15:43 schreef spectrumanalyser het volgende:
Leef een beetje mee met Aston Martin. Die dachten eindelijk mee te kunnen doen met Adrian Newey, alleen blijkt dat de succesvolle crew van Honda lang en breed vertrokken is. Nu rijden ze in een fidget spinner op wielen.
Zit nog te twijfelen of ik morgenvroeg uit de veren wil komen voor Formule 1 Lightquote:Op zaterdag 7 maart 2026 17:03 schreef Rnie het volgende:
Morgenochtend het wekkertje om kwart voor 5 voor Battery1![]()
Zin in ook.
Heb dan persoonlijk liever een beukende 12 cilinder uit de 60s.quote:
Ik ga het sowieso terugkijken. #luie modquote:Op zaterdag 7 maart 2026 17:25 schreef ZaZoe het volgende:
[..]
Zit nog te twijfelen of ik morgenvroeg uit de veren wil komen voor Formule 1 Light
Hopelijk morgen op het forum dan niet iets met 'kat en dansende muizen op tafel'quote:Op zaterdag 7 maart 2026 17:27 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik ga het sowieso terugkijken. #luie mod
Die weten niets.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 18:32 schreef Dagoduck het volgende:
Volgens NOS Sportjournaal start Verstappen morgen "van de allerlaatste plaats".
*zet even 'Werken bij de NOS' van LuckyTV aanquote:Op zaterdag 7 maart 2026 18:44 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ochja, dat is even wennen. De 20ste plek zou tot vorig jaar de laatste plek zijn. Nu met een nieuw team erbij staan er 22 autos op de grid.
Ik denk alleen de start, als het dan lukt om voor die Mercs te komen, wie weet,quote:Op zaterdag 7 maart 2026 19:12 schreef Tijn het volgende:
Ik denk dat er wel een kans is dat de race zelf nog wel aardig kan zijn met deze auto's.
eerst 30 seconden wachten tot de batterijen vol genoeg zijnquote:Op zaterdag 7 maart 2026 19:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik denk alleen de start, als het dan lukt om voor die Mercs te komen, wie weet,
Believe!!quote:Op zaterdag 7 maart 2026 19:12 schreef Tijn het volgende:
Ik denk dat er wel een kans is dat de race zelf nog wel aardig kan zijn met deze auto's.
Ja, daarom en Mercedes heeft ook een grotere turbo, dus daar is misschien een kans, maar 0,7sec op een rondje is erg veelquote:Op zaterdag 7 maart 2026 19:24 schreef greysbones het volgende:
[..]
eerst 30 seconden wachten tot de batterijen vol genoeg zijn
En zelfs met al de ge-lift en -clip is de formule 1 nog 5 seconden sneller dan de Indyquote:
Maar dat is het punt ook niet, dat de auto's nu weer langzamer zijn vind ik ook geen probleem, het gaat erom hoe zo'n rondje is opgebouwd.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 19:26 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
En zelfs met al de ge-lift en -clip is de formule 1 nog 5 seconden sneller dan de Indy
Dat snap ik ook wel, maar het blijft toch een grappig feit. Zeker voor zo’n mannetje die “de concurrent” heel vals een loer wil draaienquote:Op zaterdag 7 maart 2026 19:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
Maar dat is het punt ook niet, dat de auto's nu weer langzamer zijn vind ik ook geen probleem, het gaat erom hoe zo'n rondje is opgebouwd.
Ik hoop ook na de start nog wel wat onwaarschijnlijke inhaalacties te zien. Dat zou moeten kunnen met de overtake & boost-opties die ze hebben.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 19:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik denk alleen de start, als het dan lukt om voor die Mercs te komen, wie weet,
Ik dacht dat ze in Barcelona dezelfde spec hadden, maar (bij de tweede) test in Bahrein had Mercedes inderdaad een nieuwere spec, die de overige teams hier pas hebben.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 16:41 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat ze die motor pas krijgen bij de start van het seizoen. Dus niet bij de tests (bij F1TV werd dat gezegd). Die moeten dus nog wat kennis opdoen.
Het vermogen van de ICE wat nu gebruikt wordt om de batterij op te laden kan dan gebruikt worden om daadwerkelijk harder te gaan. Effectief zal er misschien wat minder vermogen op de baan terecht komen waardoor het wat langzamer wordt, maar dan hebben we in ieder geval geen extreme lift en coast meer nodig.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 13:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Feitelijk betekent dat het beperken van de MGU-K, toch? Of kan de ICE meer vermogen leveren dan nu het geval is?
Dat zal het wel zijn, maar uiteindelijk heeft Mercedes dus altijd een voorsprong in het begin.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 20:02 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze in Barcelona dezelfde spec hadden, maar (bij de tweede) test in Bahrein had Mercedes inderdaad een nieuwere spec, die de overige teams hier pas hebben.
Over de boot missen gesproken.quote:
Ja maar met racen heeft het weinig meer te maken. En juist dáár zeikt men over. Terecht.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 20:27 schreef Gremen het volgende:
Hoe lang blijven we nog zeuren over deze auto's.
We weten het nu wel en iedereen is het er mee eens.
Uiteindelijk wint de beste coureur met de beste auto en het meeste uit zijn auto haalt nog steeds.
Je kaart hier een deel van het probleem aan. De beste auto wint. Maar zoals we vorig jaar aan Max hebben kunnen zien: de coureur maakte ook wel wat uit. En deze auto's zijn meer management en minder drivers skill. Daarom is Hamilton ook zo mild in oordeel: die had een massive skill issue met die ground effect auto's dat nu zo goed als weg is.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 20:27 schreef Gremen het volgende:
Uiteindelijk wint de beste coureur met de beste auto en het meeste uit zijn auto haalt nog steeds.
Hoe lang? De eerste race is nog niet eens geweestquote:Op zaterdag 7 maart 2026 20:27 schreef Gremen het volgende:
Kan ook in het algemene topicquote:Op zaterdag 7 maart 2026 20:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hoe lang? De eerste race is nog niet eens geweestDit houden we nog wel even vol, hoor
Ik verwacht minstens 2 rode vlaggen.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 21:20 schreef Symphonic het volgende:
Ik ben vooral benieuwd hoeveel auto’s de finish halen morgen.
Management is ook een stukje skill. Denk bijvoorbeeld aan Max zijn overwinning in 2016. dat was voor een belangrijk deel bandenmanagement.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 20:38 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Je kaart hier een deel van het probleem aan. De beste auto wint. Maar zoals we vorig jaar aan Max hebben kunnen zien: de coureur maakte ook wel wat uit. En deze auto's zijn meer management en minder drivers skill.
Ik heb zelf het idee dat over de auto zelf weinig kritiek is, meesten klinken positief. Het grootste “probleem” ligt bij de krachtbron.quote:Daarom is Hamilton ook zo mild in oordeel: die had een massive skill issue met die ground effect auto's dat nu zo goed als weg is.
Dat is bij elke raceklasse zo. Als het je alleen daar om gaat hoef je geen F1 te kijken.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 20:27 schreef Gremen het volgende:
Maar LeClerc was tot dusver sneller dit weekend.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 20:38 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Je kaart hier een deel van het probleem aan. De beste auto wint. Maar zoals we vorig jaar aan Max hebben kunnen zien: de coureur maakte ook wel wat uit. En deze auto's zijn meer management en minder drivers skill. Daarom is Hamilton ook zo mild in oordeel: die had een massive skill issue met die ground effect auto's dat nu zo goed als weg is.
Wat ik las was het software issue bij Max.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 22:16 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Maar LeClerc was tot dusver sneller dit weekend.
Anyway, Mercedes heeft dus weer eens flink lopen sandbaggen, die liggen behoorlijk voor. Verbaast me ook niet echt, het is daar allemaal strak georganiseerd. RBR ook redelijk goed, zeker ook gezien het resultaat van Racing Bulls, die motor kan mee met de top 4, al moeten ze wel weten wat er nu misging bij Max.
Audio P10 en 11 in eerste kwali, erg netjes. Benieuwd of ze punten pakken in hun eerste race.
Williams en Alpine met een Mercedes motor....die zouden beter moeten kunnen.
Cadillac....1.4 sec achter de langzaamste auto in Q1 (afgezien van Aston Martin), en ruim 3 sec achter de snelste, daar moet toch snel wat verbetering in komen.
Aston Martin...![]()
Ben benieuwd hoeveel chaos er morgen zal zijn.
Maar ook dat hebben de coureurs niet zelf in de hand, alles is softwarematig gedaan, zelfs de active aero.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 21:28 schreef ChevyCaprice het volgende:
Management is ook een stukje skill.
Software die op bijna volle snelheid bij het remmen de achteras blokkeert? Hoop niet dat er nog meer van dat soort foutjes in de software zitten...quote:Op zaterdag 7 maart 2026 22:19 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Wat ik las was het software issue bij Max.
Management is wat anders dan car control. Management kan je leren, de auto aanvoelen daar zijn coureurs als Max, Leclerc en Alonso bijvoorbeeld veel beter in dan de rest en maken zo het verschil. Dat ga je nu veel minder zien.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 21:28 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Management is ook een stukje skill. Denk bijvoorbeeld aan Max zijn overwinning in 2016. dat was voor een belangrijk deel bandenmanagement.
[..]
Ik heb zelf het idee dat over de auto zelf weinig kritiek is, meesten klinken positief. Het grootste “probleem” ligt bij de krachtbron.
De straight mode die je aanhaalt activeren ze via een knopje. De motor modus selecteren ze ook zelf. En dan hebben ze nog de boost of overtake knop die ze kunnen inzetten. Dat hebben ze dus zelf in de hand.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 22:29 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Maar ook dat hebben de coureurs niet zelf in de hand, alles is softwarematig gedaan, zelfs de active aero.
Zo een foutje in Jeddah of Baku gaat pijn doen dus hopelijk hebben alle teams dat onder controle inderdaad.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 22:39 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Software die op bijna volle snelheid bij het remmen de achteras blokkeert? Hoop niet dat er nog meer van dat soort foutjes in de software zitten...
Ze kunnen het uitschakelen maar inschakelen gaat automatisch. En map kiezen, dat is dan op verzoek van de engineer en dan nog word alles softwarematig geregeld. Push to pass vanzelfsprekend wanneer ze binnen een seconde van de voorligger rijden.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 22:42 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
De straight mode die je aanhaalt activeren ze via een knopje. De motor modus selecteren ze ook zelf. En dan hebben ze nog de boost of overtake knop die ze kunnen inzetten. Dat hebben ze dus zelf in de hand.
Sowieso minstens 2 auto's die door software en PU issues uitvallen.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 21:21 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik verwacht minstens 2 rode vlaggen.
Moeten ze straks nog gaan uitkijken dat de auto's niet gehackt kunnen wordenquote:Op zaterdag 7 maart 2026 22:19 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Wat ik las was het software issue bij Max.
Lol, waar heb je die emoticon nou weer gevonden?quote:Op zaterdag 7 maart 2026 22:46 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Sowieso minstens 2 auto's die door software en PU issues uitvallen.
[..]
Moeten ze straks nog gaan uitkijken dat de auto's niet gehackt kunnen worden [ afbeelding ]
Op onze geheime sitequote:Op zaterdag 7 maart 2026 22:48 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Lol, waar heb je die emoticon nou weer gevonden?
Volgens mij gaat dat inschakelen via een knopje. Zie pole ronde George.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 22:45 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ze kunnen het uitschakelen maar inschakelen gaat automatisch. En map kiezen, dat is dan op verzoek van de engineer en dan nog word alles softwarematig geregeld. Push to pass vanzelfsprekend wanneer ze binnen een seconde van de voorligger rijden.
Ohja, de optie ik kijk het wel terug had ik nog kunnen toevoegenquote:Op zaterdag 7 maart 2026 22:54 schreef TweedeKlum het volgende:
Voor deze shitshow ga ik mijn slaap niet opofferen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |