abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Forum Admin maandag 16 februari 2026 @ 22:00:27 #1
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220120110
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin maandag 16 februari 2026 @ 22:00:51 #2
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220120115
@Hexagon je had de sluitpost, beunhaas :P
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_220120132
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 21:54 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Die zal zich voorlopig wel gedeisd houden.
Ow tuurlijk, dat snel komen met het uitgebreidere verhaal zal wel een paar maanden duren.
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 16 februari 2026 @ 22:06:00 #4
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220120147
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 22:03 schreef probeer het volgende:

[..]
Ow tuurlijk, dat snel komen met het uitgebreidere verhaal zal wel een paar maanden duren.
Denk het niet, over een paar maanden is dit ouwe koek. We hebben ook nooit meer iets van andere aan de start gevallen bewindspersonen gehoord.
pi_220120149
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2026 21:42 schreef Hanca het volgende:
En nu? Het beoogde nieuwe kamerlid is neem ik aan al gebeld. Heeft het wellicht al aangegeven op het werk. Ik neem dus aan dat ze iemand uit de fractie halen. Maar aan de andere kant: naast Paternotte heeft alleen Sneller echt veel ervaring. Ik verwachtte hem, maar dat is dan ook weer niet handig. Paulusma, Podt en Van der Werf hebben denk ik ook onmisbare ervaring om de grote groep nieuwelingen te begeleiden.

Misschien Stephen Neijenhuis, voormalig assistent van Van Weyenberg? Of Henk-Jan Oosterhuis, die werkte op het ministerie van Financiën en later adviseur van Jetten en Koolmees was?

Beide onervaren in de Kamer, maar ervaren bestuurders of ministers van dichtbij meegemaakt. En je hoeft dan dus geen vervanger weer af te bellen.
Is het een optie om haar ook vriendelijk maar dringend te verzoeken om uit de Kamer op te bokken, en haar zetel aan de partij terug te geven?

Mede om inderdaad dat beoogde nieuwe Kamerlid niet af te hoeven bellen, maar ook met oog op de integriteit en geloofwaardigheid vd partij?
pi_220120303
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 22:06 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Denk het niet, over een paar maanden is dit ouwe koek. We hebben ook nooit meer iets van andere aan de start gevallen bewindspersonen gehoord.
Vergeet Gidi niet :P
  maandag 16 februari 2026 @ 22:35:46 #7
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220120322
quote:
10s.gif Op maandag 16 februari 2026 22:33 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Vergeet Gidi niet :P
Maar die heeft het daar ook niet meer over.
pi_220120356
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 22:06 schreef probeer het volgende:

[..]
Is het een optie om haar ook vriendelijk maar dringend te verzoeken om uit de Kamer op te bokken, en haar zetel aan de partij terug te geven?

Mede om inderdaad dat beoogde nieuwe Kamerlid niet af te hoeven bellen, maar ook met oog op de integriteit en geloofwaardigheid vd partij?
Verzoeken kan, maar mochten ze dat doen, gebeurt dat binnenskamers.
pi_220120406
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 22:44 schreef papert het volgende:

[..]
Verzoeken kan, maar mochten ze dat doen, gebeurt dat binnenskamers.
Vanzelfsprekend
pi_220120417
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 22:06 schreef probeer het volgende:

[..]

Jetten was vrij stellig dat ze altijd eerlijk over het niet-behalen van haar diploma's tegen de partij was geweest en er daarom geen reden was om haar te verzoeken de Kamer te verlaten.
  maandag 16 februari 2026 @ 23:00:41 #11
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220120461
Ik denk dat ze over een jaar of wat geruisloos verdwijnt.
pi_220120509
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2026 22:53 schreef nostra het volgende:

[..]
Jetten was vrij stellig dat ze altijd eerlijk over het niet-behalen van haar diploma's tegen de partij was geweest en er daarom geen reden was om haar te verzoeken de Kamer te verlaten.
Het slechtst mogelijke antwoord. Liegen tegen kiezers is prima, als ze tegen de partij maar eerlijk is. Het is een belediging om zo iemand op plek 2 te zetten.

Jetten moet haar zsm onder de bus gooien. Uit de Kamer er mee.
pi_220120539
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 23:11 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Het slechtst mogelijke antwoord. Liegen tegen kiezers is prima, als ze tegen de partij maar eerlijk is. Het is een belediging om zo iemand op plek 2 te zetten.

Ja, vrij bizar antwoord inderdaad. En op doorvragen daarop verwijzen naar haar. :{
pi_220120565
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 23:11 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dit ja. Dus D66 wist er van maar vond de leugen wel prima vol te houden richting het Nederlandse volk en de Kamer?
pi_220120577
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 23:22 schreef probeer het volgende:

[..]
Dit ja. Dus D66 wist er van maar vond de leugen wel prima vol te houden richting het Nederlandse volk en de Kamer?
Dat dus, heel vreemd en ongeloofwaardig.
pi_220121145
Onversneden rechts
quote:
En nu gaat het in het coalitieakkoord dan toch vooral over bezuinigingen. Gek genoeg ook over standpunten die helemaal niet terug te vinden zijn in de partijprogramma’s van D66, de VVD of het CDA. De verhoging van het eigen risico in de zorg van 385 euro per jaar naar 460 euro in 2027 is nergens terug te vinden. Net zomin als het versneld verhogen van de AOW-leeftijd. Ook de eigen bijdrage die mensen straks moeten betalen voor de wijkverpleging staat in geen enkel programma. Desalniettemin verdedigen de drie partijen deze maatregelen alsof ze altijd op tafel hebben gelegen. Net zo gemakkelijk praten ze nu over het verhogen van de inkomstenbelasting, terwijl ze die juist zouden verlagen.
Hoeveel waarde kan je eigenlijk hechten aan de plannen die politieke partijen opschrijven in verkiezingsprogramma's? Wat doet het met het vertrouwen in de politiek als er plannen in het coalitieakkoord komen die geen van de coalitiepartijen in zijn programma heeft staan?
pi_220121237
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 07:03 schreef Bondsrepubliek het volgende:
Onversneden rechts
[..]
Hoeveel waarde kan je eigenlijk hechten aan de plannen die politieke partijen opschrijven in verkiezingsprogramma's? Wat doet het met het vertrouwen in de politiek als er plannen in het coalitieakkoord komen die geen van de coalitiepartijen in zijn programma heeft staan?
Iedereen die de politiek een beetje volgde wist dat we door de wens om bakken met geld in defensie te steken, gecombineerd met het financiële wanbeleid van Heinen in Schoof 1, zowel bezuinigingen als lastenverzwaringen zouden krijgen. En zowel bezuinigen op de zorg als de “vrijheidsbijdrage” lagen gewoon in de lijn der verwachting bij deze partijen.
Doen of dit allemaal onverwacht is, vind ik niet zo sterk.
pi_220121258
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 07:29 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Iedereen die de politiek een beetje volgde wist dat we door de wens om bakken met geld in defensie te steken, gecombineerd met het financiële wanbeleid van Heinen in Schoof 1, zowel bezuinigingen als lastenverzwaringen zouden krijgen. En zowel bezuinigen op de zorg als de “vrijheidsbijdrage” lagen gewoon in de lijn der verwachting bij deze partijen.
Als het in de lijn der verwachtingen ligt waarom schrijven de partijen deze plannen dan niet van te voren op? Er stonden wel plannen in om vermogen meer te belasten om bijvoorbeeld defensie te kunnen betalen maar dat gaat dan weer niet door.
pi_220121268
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 07:33 schreef Bondsrepubliek het volgende:

[..]
Als het in de lijn der verwachtingen ligt waarom schrijven de partijen deze plannen dan niet van te voren op? Er stonden wel plannen in om vermogen meer te belasten om bijvoorbeeld defensie te kunnen betalen maar dat gaat dan weer niet door.
De vrijheidsbijdrage stond er toch gewoon in? Of bezuinigen op zorg? En ja twee van de drie waren voor inperking van de HEA maar dat heeft het niet gehaald.
Het is een akkoord waar ik inhoudelijk ook zat op aan te merken heb maar dat melodramatische gedoe kan ik weinig mee…
pi_220121290
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 07:29 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Klopt, maar afgaande op de campagne hadden de meeste mensen - volgens mij - niet verwacht dat de rekening zo eenzijdig zou worden weggelegd bij iedereen van het bestaansminimum tot modaal.

Daarom denk ik ook dat deze poging tot minderheidskabinet niet gaat werken. Het startpunt is meteen al een opgestoken middelvinger en tegenover wat kruimels mag je ze wel aan een meerderheid helpen.

Misschien dat JA21, SGP en FVD wel bereid zijn ze aan een meerderheid te helpen. Zeg maar de frisse clubjes in de Kamer.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_220121296
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 07:36 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
De vrijheidsbijdrage stond er toch gewoon in? Of bezuinigen op zorg? En ja twee van de drie waren voor inperking van de HEA maar dat heeft het niet gehaald.
Het is een akkoord waar ik inhoudelijk ook zat op aan te merken heb maar dat melodramatische gedoe kan ik weinig mee…
Ik heb geen kritiek op wat er wel in de verkiezingsprogramma's staat maar op wat er niet in staat en toch in het coalitieakkoord is gekomen.
pi_220121377
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 07:41 schreef Bondsrepubliek het volgende:

[..]
Ik heb geen kritiek op wat er wel in de verkiezingsprogramma's staat maar op wat er niet in staat en toch in het coalitieakkoord is gekomen.
Een verkiezingsprogramma geeft een richting aan, samen met de doorrekening. Daarbij kan het natuurlijk prima zijn dat je bij onderhandelingen ontdekt dat je partners heel veel moeite hebben met optie A uit je programma, maar dat optie B die het programma net niet heeft gehaald wel wordt gedragen. Geen problemen mee.

Het probleem dat ik nu heb is wel dat de richting van de programma's (zeker bij D66, lagere lasten op arbeid, meer belasting voor vermogenden en bedrijven) totaal niet is gevolgd. D66 stemmers krijgen vrijwel niks waar ze voor gestemd hebben, volgens mij. Maar zelfs VVD en CDA hadden niet de verhoging van de lasten op arbeid er in staan die er nu in staat en armoede nam bij geen van 3 toe, wat met deze plannen gewoon wel het geval is.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_220121517
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 07:41 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Klopt, maar afgaande op de campagne hadden de meeste mensen - volgens mij - niet verwacht dat de rekening zo eenzijdig zou worden weggelegd bij iedereen van het bestaansminimum tot modaal.

Daarom denk ik ook dat deze poging tot minderheidskabinet niet gaat werken. Het startpunt is meteen al een opgestoken middelvinger en tegenover wat kruimels mag je ze wel aan een meerderheid helpen.

Misschien dat JA21, SGP en FVD wel bereid zijn ze aan een meerderheid te helpen. Zeg maar de frisse clubjes in de Kamer.
Tja, dat ligt toch er toch ook wel aan dat veel van de groep tot modaal liever op de boze rechtse clubjes stemmen dan voor hun eigen sociaal-economische perspectief…

Maar heel veel fiducie heb ik ook niet in dit minderheidsexperiment ;).
  dinsdag 17 februari 2026 @ 11:04:27 #24
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_220122850
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 07:41 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

En dan noem je de twee meest onfrisse clubjes in de Kamer in 1 adem met SGP?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_220122896
BNR Big Five: Bas Jacobs (Vrije Universiteit): 'Er zit geen enkele visie achter dit regeerakkoord, behalve boekhouden'.
Bas Jacobs draagt wel een beetje mijn afdronk uit.
pi_220123448
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 11:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
De SGP is, om andere redenen, net zo goed een onfris clubje. Normaal gesproken willen D66-ers zich daar ook niet mee associëren.

Toen de VVD nog echte liberalen had wilden zij dat evenmin.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_220123609
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 07:36 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Is er eigenlijk al bekend wat de bommenbelasting van Bontebal gaat kosten?

Maar het is wel een punt dat het vreemd is dat als de drie partijen die de regering vormen geen enkel punt over verhoging van het eigen risico of de WW termijn in de plannen noemen vervolgens een akkoord sluiten om dat wel te doen.
pi_220123619
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 11:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Als het tot 2013 duurde om vrouwen toe te staan voor politieke functies, ben je een zeer onfrisse club. Zo simpel is het.

Met een beginselprogramma wat het zelfs nu nog ontraadt.
pi_220123664
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 12:13 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Maar het is wel een punt dat het vreemd is dat als de drie partijen die de regering vormen geen enkel punt over verhoging van het eigen risico of de WW termijn in de plannen noemen vervolgens een akkoord sluiten om dat wel te doen.
Ze hadden zich aan hun partijprogramma moeten houden, zelfs als dat niet tot een akkoord/coalitie zou leiden?

(Ik ben het met je eens hoor, mbt de coalitiepartijen en dit akkoord. Maar ik probeer even duidelijk te krijgen hoe star ofwel flexibel een partij dient te zijn mbt verkiezingsbeloften en coalitieakkoorden om je goedkeuring te krijgen. Ergens tussen D66 en de SP in dus?)

Had D66 wellicht ook moeten zeggen 'als jullie aan het ER en de AOW willen morrelen ten nadele van de burger, dan doen wij niet mee hoor'?

[ Bericht 2% gewijzigd door probeer op 17-02-2026 13:25:12 ]
pi_220123687
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 11:06 schreef KaheemSaid het volgende:
BNR Big Five: Bas Jacobs (Vrije Universiteit): 'Er zit geen enkele visie achter dit regeerakkoord, behalve boekhouden'.
Bas Jacobs draagt wel een beetje mijn afdronk uit.
Dat is al 15 jaar het geval.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_220124030
quote:

[..]

De WW verkorting stond gewoon in het D66 verkiezingsprogramma.
pi_220124056
quote:

[..]

Zowel D66 als de VVD hadden de inkorting van het WW termijn gewoon in de doorrekening van het CPB (bron: 1).
pi_220124089
twitter

Hah, called it. Slechte jeugd, blackouts in haar geheugen, zielige zij.
pi_220124096
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 12:36 schreef nostra het volgende:
Vincent is weer studentikoos optimistisch. Nu nog leveren.

https://fd.nl/bedrijfslev(...)utm_content=20260217
Denk wel dat dit een heel mooie manier is om te scoren.

Al kan het natuurlijk ook wel eens backfiren in een kabinet dat niks doet aan:
- Het belastingstelsel;
- Toeslagen;
- Fiscale behandeling eigen huis;
- Wet betaaldbare huur.

[ Bericht 10% gewijzigd door KaheemSaid op 17-02-2026 13:52:35 ]
  dinsdag 17 februari 2026 @ 13:29:43 #36
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220124105
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 13:26 schreef probeer het volgende:
[ x ]

Ik ben benieuwd wie dan weer haar bron is.

Ik zit in aardig wat appgroepen en ook campagnegroepen. Maar dat soort frames heb ik nog nergens voorbij zien komen.
pi_220124130
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 13:29 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik ben benieuwd wie dan weer haar bron is.

Ik zit in aardig wat appgroepen en ook campagnegroepen. Maar dat soort frames heb ik nog nergens voorbij zien komen.
Stuur Rob eens een 'hej Robbie (jij mag hem Robbie noemen), hoe zit dit nou precies?' appje

Kom eens op voor al die bedrogen D66 kiezers Hexa :P

Vogel dit eens voor ons uit plz.
  dinsdag 17 februari 2026 @ 13:43:50 #38
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_220124152
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 12:14 schreef probeer het volgende:

[..]
Als het tot 2013 duurde om vrouwen toe te staan voor politieke functies, ben je een zeer onfrisse club. Zo simpel is het.

Met een beginselprogramma wat het zelfs nu nog ontraadt.
SGP is daarentegen op staatsrechtelijk niveau altijd een nette en stabiele club geweest en wordt gezien als het geweten van de Kamer. Het zijn ook d Kamerleden die het meest trouw zijn. De nestor van het Parlement is zeer vaak een SGP-er.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_220124181
quote:
18s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 13:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
SGP is daarentegen op staatsrechtelijk niveau altijd een nette en stabiele club geweest en wordt gezien als het geweten van de Kamer. Het zijn ook d Kamerleden die het meest trouw zijn. De nestor van het Parlement is zeer vaak een SGP-er.
OK, goed punt.
pi_220124215
quote:
18s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 13:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Dat is onder Stoffer helaas toch wel een eind weggezakt. SGP in 1 adem noemen met FvD vind ik ook zeer onterecht, maar Stoffer is duidelijk wel meer populistisch-rechts dan Van der Staaij en Van der Vlies. Komt wellicht ook omdat SGP wat meer het tij mee lijkt te hebben, oerconservatief-rechts is een stuk populairder geworden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_220124249
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 12:18 schreef probeer het volgende:

[..]
Ze hadden zich aan hun partijprogramma moeten houden, zelfs als dat niet tot een akkoord/coalitie zou leiden?

(Ik ben het met je eens hoor, mbt de coalitiepartijen en dit akkoord. Maar ik probeer even duidelijk te krijgen hoe star ofwel flexibel een partij dient te zijn mbt verkiezingsbeloften en coalitieakkoorden om je goedkeuring te krijgen. Ergens tussen D66 en de SP in dus?)

Had D66 wellicht ook moeten zeggen 'als jullie aan het ER en de AOW willen morrelen ten nadele van de burger, dan doen wij niet mee hoor'?
Het ER laten stijgen is voor D66 altijd een optie geweest. Dat was denk ik een simpel besluit waar ze het alle 3 snel over eens waren, door de combinatie met de max 150 euro per behandeling. Ik vind dat ook een zeer goed te verdedigen keus.
pi_220124534
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 13:26 schreef probeer het volgende:
[ x ]

Ik vind dat “geheugen”-argument ook vrij slecht, zolang is het nou ook weer niet geleden en natuurlijk weet je wel welke studie je wel en niet hebt afgerond.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_220124554
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 14:26 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Ik vind dat “geheugen”-argument ook vrij slecht, zolang is het nou ook weer niet geleden en natuurlijk weet je wel welke studie je wel en niet hebt afgerond.
Ik zat het toch nog even allemaal op te zoeken, blijk ik ineens een doctoraat natuurkunde te hebben. Totaal ontschoten.
pi_220124740
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 13:18 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Zowel D66 als de VVD hadden de inkorting van het WW termijn gewoon in de doorrekening van het CPB (bron: 1).
Oh ik dacht dat dit de zaken waren die genoemd waren als "staan niet in het programma", my bad.
  dinsdag 17 februari 2026 @ 14:42:39 #45
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220124892
quote:

[..]
Dan moet je zeggen "Ik was nogal een losbol als student, dus door Korsakoff weet ik eigenlijk niet meer of ik ooit ben afgestudeerd".
pi_220125035
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 14:28 schreef nostra het volgende:

[..]
Ik zat het toch nog even allemaal op te zoeken, blijk ik ineens een doctoraat natuurkunde te hebben. Totaal ontschoten.
Matig, ik was afgestuurd op Harvard

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_220125133
quote:

[..]
Als dat echt het narratief is waar ze voor gaan. Dan zouden er toch flink meer alarmbellen moeten gaan rinkelen. Blijkbaar is het allemaal zo erg is met dat geheugenverlies dat ze gehele jaren uit haar leven kwijt is.
pi_220125309
En hej, vraag mij wat ik op mijn 24e allemaal deed, en ik moet toch ook flink in mijn geheugen gaan graven en ws eea raadplegen. Maar ik wist wel wat ik op dat moment wel of niet studeerde en welke studies ik wel of niet afgerond had.

Als ze dát zelfs niet meer weet door blackouts en geheugenverlies, dan zitten we denk ik op een 'kan ze überhaupt zelfstandig functioneren, of heeft ze daar hulp bij nodig?' punt. Als het waar is natuurlijk, en niet gewoon de zoveelste nieuwe leugen.
pi_220125346
Ik vraag mij dan ook weer af op welk profiel zij ooit is aangenomen voor haar eerdere functies, vaak staat daar het gewenste opleidingsniveau in, zoals WO- of HBO niveau. Dat betekent wel afgestudeerd in.
pi_220125464
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 15:08 schreef Firuze60 het volgende:
Ik vraag mij dan ook weer af op welk profiel zij ooit is aangenomen voor haar eerdere functies, vaak staat daar het gewenste opleidingsniveau in, zoals WO- of HBO niveau. Dat betekent wel afgestudeerd in.
'Niveau' betekent niet per se afgestudeerd, volgens mij, maar door opleiding en ervaring bereikt niveau.

Als ze afgestudeerd bedoelen, staat er 'afgeronde opleiding op WO- of HBO-niveau'.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_220125486
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 15:16 schreef miss_sly het volgende:

[..]
'Niveau' betekent niet per se afgestudeerd, volgens mij, maar door opleiding en ervaring bereikt niveau.

Als ze afgestudeerd bedoelen, staat er 'afgeronde opleiding op WO- of HBO-niveau'.
Maar zou het echt de bedoeling zijn geweest bij het UWV om iemand met alleen HAVO directeur te maken?

Al vind ik zelf opleidingsniveau niet zo interessant, 5 jaar werkervaring is meer waard dan welke studie ook. Het relevante is wat mij betreft nu haar liegen (en ik zou wel benieuwd zijn waarom ze geen studies af rond, als dat gebrek aan doorzettingsvermogen of niveau is heb je wel een probleem).
pi_220125494
Oh, ze is ook al opgestapt als kamerlid.
https://www.nu.nl/politie(...)a-ophef-over-cv.html
pi_220125501
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 15:20 schreef Firuze60 het volgende:
Dat is wel heel bijzonder, van nummer 2 op de lijst naar helemaal weg.
  dinsdag 17 februari 2026 @ 15:22:40 #54
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220125515
Wat een miskoop
pi_220125521
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 15:21 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je zou er maar op gestemd hebben.
pi_220125524
quote:

[..]
Heksenjacht. Heeft een tintje. Dan val je drie keer zo hard.
Allah Al Watan Al Malik
pi_220125525
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 15:22 schreef Hexagon het volgende:
Wat een miskoop
Net als het coalitieakkoord.
pi_220125539
quote:

[..]
Of het geheel vrijwillig is? Misschien onder lichte dwang, ontslaan kan namelijk niet.

https://www.parlement.com/tussentijds-vertrek-uit-de-tweede-kamer
pi_220125540
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 15:22 schreef Hexagon het volgende:
Wat een miskoop
Voor haar ook, van lid van de raad van bestuur van het UWV (contract liep nog) en uitzicht op een leven lang directiefuncties, naar nu werkloos en qua CV zo besmeurd dat niemand je meer directeur maakt.

Van mij had ze als kamerlid niet weg gehoeven.
  dinsdag 17 februari 2026 @ 15:31:32 #60
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220125618
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 15:25 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Of het geheel vrijwillig is? Misschien onder lichte dwang, ontslaan kan namelijk niet.

https://www.parlement.com/tussentijds-vertrek-uit-de-tweede-kamer
Ik denk dat het partijbestuur wel even gebeld heeft.
pi_220125641
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 15:23 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Net als Singh Varma en Philomena Bijlhout.
Maar we hebben Esmah Lahlah nog. Of is ze al burgermeester ergens?
pi_220125649
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 15:33 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Net als Singh Varma en Philomena Bijlhout.
Maar we hebben Esmah Lahlah nog. Of is ze al burgermeester ergens?
Denk dat Vicky Meijer daar vast op aast.
Allah Al Watan Al Malik
pi_220125667
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 15:25 schreef Hanca het volgende:

[..]
Voor haar ook, van lid van de raad van bestuur van het UWV (contract liep nog) en uitzicht op een leven lang directiefuncties, naar nu werkloos en qua CV zo besmeurd dat niemand je meer directeur maakt.

Van mij had ze als kamerlid niet weg gehoeven.
Het probleem is natuurlijk van ja hoe geloofwaardig ben je nog na een interruptie of inbreng - alle 149 kennen dit verhaal.

Nou heeft Markuszhower zich daar ook niet door laten hinderen maar dar was anders.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  dinsdag 17 februari 2026 @ 15:41:51 #64
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220125719
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 15:34 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Denk dat Vicky Meijer daar vast op aast.
Of James "zwartesletjes.com" Sharpe
pi_220125740
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 15:19 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar zou het echt de bedoeling zijn geweest bij het UWV om iemand met alleen HAVO directeur te maken?

Al vind ik zelf opleidingsniveau niet zo interessant, 5 jaar werkervaring is meer waard dan welke studie ook. Het relevante is wat mij betreft nu haar liegen (en ik zou wel benieuwd zijn waarom ze geen studies af rond, als dat gebrek aan doorzettingsvermogen of niveau is heb je wel een probleem).
Ik heb geen idee wat de bedoeling van het UWV was, en ik heb ook geen idee wat haar capaciteiten verder zijn. Ik wilde alleen aangeven dat juist HBO/WO werk- en denkniveau juist niet per se betekent dat er sprake is van een afgeronde studie.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_220126617
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 15:20 schreef Firuze60 het volgende:
Terecht
pi_220126981
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 15:36 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Het probleem is natuurlijk van ja hoe geloofwaardig ben je nog na een interruptie of inbreng - alle 149 kennen dit verhaal.

Nou heeft Markuszhower zich daar ook niet door laten hinderen maar dar was anders.
Je praat namens een fractie, de grootste, dus ik zou haar altijd serieus nemen. En ze heeft meer relevante werkervaring dan een hoop kamerleden.
pi_220127059
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 15:23 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Meer een gevalletje van eigen schuld dikke bult.
pi_220127195
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 15:43 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik heb geen idee wat de bedoeling van het UWV was, en ik heb ook geen idee wat haar capaciteiten verder zijn. Ik wilde alleen aangeven dat juist HBO/WO werk- en denkniveau juist niet per se betekent dat er sprake is van een afgeronde studie.
En ze heeft duidelijk het niveau niet. Opgeruimd staat netjes.
pi_220127446
Het is beter dat ze is opgestapt. Maar al die VVD'ers die hier van alles van vinden, mogen wel wat kritischer naar hun eigen partij kijken.
Daar is de leugen gewoon ook een optie als die politiek beter uitkomt. Ook hier in het topic zie ik de VVD sympathisanten helemaal losgaan.
pi_220127525
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 17:38 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
En ze heeft duidelijk het niveau niet. Opgeruimd staat netjes.
Ik weet nog niet waar dit op gebaseerd is.
pi_220127548
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 18:25 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Misschien heeft ze het conceptuele vermogen wel om adequaat in een RvB te functioneren (volgens mij was ze een gewaardeerd medewerker bij het UWV) en wellicht ook als stas (al is dat een heel ander gremium), maar kwaliteit omvat ook integriteit en leading by example. Als je én stelselmatig liegt over je opleidingsniveau én je nevenverdiensten bewust onder de kortingsgrens opgeeft, dan ben je gewoon af als politicus.
pi_220127595
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 18:25 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Dan heb je niet opgelet. Iemand zonder opleiding die nergens langer kan blijven dan een paar maanden en om onverklaarbare redenen steeds maar weer omhoog faalt.
pi_220127630
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 15:19 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik mag hopen dat het bij de gemeente Amsterdam al niet de bedoeling was om iemand met alleen een HBO propedeuse aan te nemen voor die functies. Dat ze zonder die leugen daar uberhaupt niet aan de bak was gekomen. Fijn dat ze dan werkervaring op kan bouwen hoor. Maar die had ze zonder die leugen zeer ws niet gehad. Dito voor UWV.
pi_220127656
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 17:12 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je praat namens een fractie, de grootste, dus ik zou haar altijd serieus nemen. En ze heeft meer relevante werkervaring dan een hoop kamerleden.
Als het iemand lukt om een paar jaar middels een leugen toch werkervaring op te bouwen, dan doet de initiele leugen er niet meer toe, want werkervaring?

Dus iedereen (er zullen vast 100en of 1000en Nederlanders met eenzelfde leugen zijn) die zoiets flikt kan na 5 jaar gewoon zeggen 'ik loog, maar dat maakt niet uit want ik heb inmiddels de benodigde werkervaring', en dat de werkgever dan zeg 'ow ok, geen probleem hoor'?

Zolang de leugen maar onopgemerkt blijft totdat je in de Kamer komt, want dán kan je je gewoon beroepen op de werkervaring die je opgebouwd hebt door te liegen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')