abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220123448
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 11:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
En dan noem je de twee meest onfrisse clubjes in de Kamer in 1 adem met SGP?
De SGP is, om andere redenen, net zo goed een onfris clubje. Normaal gesproken willen D66-ers zich daar ook niet mee associëren.

Toen de VVD nog echte liberalen had wilden zij dat evenmin.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_220123609
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 07:36 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
De vrijheidsbijdrage stond er toch gewoon in? Of bezuinigen op zorg? En ja twee van de drie waren voor inperking van de HEA maar dat heeft het niet gehaald.
Het is een akkoord waar ik inhoudelijk ook zat op aan te merken heb maar dat melodramatische gedoe kan ik weinig mee…
Is er eigenlijk al bekend wat de bommenbelasting van Bontebal gaat kosten?

Maar het is wel een punt dat het vreemd is dat als de drie partijen die de regering vormen geen enkel punt over verhoging van het eigen risico of de WW termijn in de plannen noemen vervolgens een akkoord sluiten om dat wel te doen.
pi_220123619
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 11:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
En dan noem je de twee meest onfrisse clubjes in de Kamer in 1 adem met SGP?
Als het tot 2013 duurde om vrouwen toe te staan voor politieke functies, ben je een zeer onfrisse club. Zo simpel is het.

Met een beginselprogramma wat het zelfs nu nog ontraadt.
"Pools are perfect for holding water"
pi_220123664
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 12:13 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Maar het is wel een punt dat het vreemd is dat als de drie partijen die de regering vormen geen enkel punt over verhoging van het eigen risico of de WW termijn in de plannen noemen vervolgens een akkoord sluiten om dat wel te doen.
Ze hadden zich aan hun partijprogramma moeten houden, zelfs als dat niet tot een akkoord/coalitie zou leiden?

(Ik ben het met je eens hoor, mbt de coalitiepartijen en dit akkoord. Maar ik probeer even duidelijk te krijgen hoe star ofwel flexibel een partij dient te zijn mbt verkiezingsbeloften en coalitieakkoorden om je goedkeuring te krijgen. Ergens tussen D66 en de SP in dus?)

Had D66 wellicht ook moeten zeggen 'als jullie aan het ER en de AOW willen morrelen ten nadele van de burger, dan doen wij niet mee hoor'?

[ Bericht 2% gewijzigd door probeer op 17-02-2026 13:25:12 ]
pi_220123687
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 11:06 schreef KaheemSaid het volgende:
BNR Big Five: Bas Jacobs (Vrije Universiteit): 'Er zit geen enkele visie achter dit regeerakkoord, behalve boekhouden'.
Bas Jacobs draagt wel een beetje mijn afdronk uit.
Dat is al 15 jaar het geval.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_220124030
quote:

[..]

De WW verkorting stond gewoon in het D66 verkiezingsprogramma.
pi_220124056
quote:

[..]

Zowel D66 als de VVD hadden de inkorting van het WW termijn gewoon in de doorrekening van het CPB (bron: 1).
pi_220124089
twitter

Hah, called it. Slechte jeugd, blackouts in haar geheugen, zielige zij.
pi_220124096
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 12:36 schreef nostra het volgende:
Vincent is weer studentikoos optimistisch. Nu nog leveren.

https://fd.nl/bedrijfslev(...)utm_content=20260217
Denk wel dat dit een heel mooie manier is om te scoren.

Al kan het natuurlijk ook wel eens backfiren in een kabinet dat niks doet aan:
- Het belastingstelsel;
- Toeslagen;
- Fiscale behandeling eigen huis;
- Wet betaaldbare huur.

[ Bericht 10% gewijzigd door KaheemSaid op 17-02-2026 13:52:35 ]
  dinsdag 17 februari 2026 @ 13:29:43 #36
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220124105
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 13:26 schreef probeer het volgende:
[ x ]

Ik ben benieuwd wie dan weer haar bron is.

Ik zit in aardig wat appgroepen en ook campagnegroepen. Maar dat soort frames heb ik nog nergens voorbij zien komen.
pi_220124130
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 13:29 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik ben benieuwd wie dan weer haar bron is.

Ik zit in aardig wat appgroepen en ook campagnegroepen. Maar dat soort frames heb ik nog nergens voorbij zien komen.
Stuur Rob eens een 'hej Robbie (jij mag hem Robbie noemen), hoe zit dit nou precies?' appje

Kom eens op voor al die bedrogen D66 kiezers Hexa :P

Vogel dit eens voor ons uit plz.
  dinsdag 17 februari 2026 @ 13:43:50 #38
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_220124152
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 12:14 schreef probeer het volgende:

[..]
Als het tot 2013 duurde om vrouwen toe te staan voor politieke functies, ben je een zeer onfrisse club. Zo simpel is het.

Met een beginselprogramma wat het zelfs nu nog ontraadt.
SGP is daarentegen op staatsrechtelijk niveau altijd een nette en stabiele club geweest en wordt gezien als het geweten van de Kamer. Het zijn ook d Kamerleden die het meest trouw zijn. De nestor van het Parlement is zeer vaak een SGP-er.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_220124181
quote:
18s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 13:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
SGP is daarentegen op staatsrechtelijk niveau altijd een nette en stabiele club geweest en wordt gezien als het geweten van de Kamer. Het zijn ook d Kamerleden die het meest trouw zijn. De nestor van het Parlement is zeer vaak een SGP-er.
OK, goed punt.
pi_220124215
quote:
18s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 13:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Dat is onder Stoffer helaas toch wel een eind weggezakt. SGP in 1 adem noemen met FvD vind ik ook zeer onterecht, maar Stoffer is duidelijk wel meer populistisch-rechts dan Van der Staaij en Van der Vlies. Komt wellicht ook omdat SGP wat meer het tij mee lijkt te hebben, oerconservatief-rechts is een stuk populairder geworden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_220124249
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 12:18 schreef probeer het volgende:

[..]
Ze hadden zich aan hun partijprogramma moeten houden, zelfs als dat niet tot een akkoord/coalitie zou leiden?

(Ik ben het met je eens hoor, mbt de coalitiepartijen en dit akkoord. Maar ik probeer even duidelijk te krijgen hoe star ofwel flexibel een partij dient te zijn mbt verkiezingsbeloften en coalitieakkoorden om je goedkeuring te krijgen. Ergens tussen D66 en de SP in dus?)

Had D66 wellicht ook moeten zeggen 'als jullie aan het ER en de AOW willen morrelen ten nadele van de burger, dan doen wij niet mee hoor'?
Het ER laten stijgen is voor D66 altijd een optie geweest. Dat was denk ik een simpel besluit waar ze het alle 3 snel over eens waren, door de combinatie met de max 150 euro per behandeling. Ik vind dat ook een zeer goed te verdedigen keus.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_220124534
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 13:26 schreef probeer het volgende:
[ x ]

Ik vind dat “geheugen”-argument ook vrij slecht, zolang is het nou ook weer niet geleden en natuurlijk weet je wel welke studie je wel en niet hebt afgerond.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_220124554
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 14:26 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Ik vind dat “geheugen”-argument ook vrij slecht, zolang is het nou ook weer niet geleden en natuurlijk weet je wel welke studie je wel en niet hebt afgerond.
Ik zat het toch nog even allemaal op te zoeken, blijk ik ineens een doctoraat natuurkunde te hebben. Totaal ontschoten.
pi_220124740
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 13:18 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Zowel D66 als de VVD hadden de inkorting van het WW termijn gewoon in de doorrekening van het CPB (bron: 1).
Oh ik dacht dat dit de zaken waren die genoemd waren als "staan niet in het programma", my bad.
  dinsdag 17 februari 2026 @ 14:42:39 #45
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220124892
quote:

[..]
Dan moet je zeggen "Ik was nogal een losbol als student, dus door Korsakoff weet ik eigenlijk niet meer of ik ooit ben afgestudeerd".
pi_220125035
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 14:28 schreef nostra het volgende:

[..]
Ik zat het toch nog even allemaal op te zoeken, blijk ik ineens een doctoraat natuurkunde te hebben. Totaal ontschoten.
Matig, ik was afgestuurd op Harvard

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_220125133
quote:

[..]
Als dat echt het narratief is waar ze voor gaan. Dan zouden er toch flink meer alarmbellen moeten gaan rinkelen. Blijkbaar is het allemaal zo erg is met dat geheugenverlies dat ze gehele jaren uit haar leven kwijt is.
pi_220125309
En hej, vraag mij wat ik op mijn 24e allemaal deed, en ik moet toch ook flink in mijn geheugen gaan graven en ws eea raadplegen. Maar ik wist wel wat ik op dat moment wel of niet studeerde en welke studies ik wel of niet afgerond had.

Als ze dát zelfs niet meer weet door blackouts en geheugenverlies, dan zitten we denk ik op een 'kan ze überhaupt zelfstandig functioneren, of heeft ze daar hulp bij nodig?' punt. Als het waar is natuurlijk, en niet gewoon de zoveelste nieuwe leugen.
pi_220125346
Ik vraag mij dan ook weer af op welk profiel zij ooit is aangenomen voor haar eerdere functies, vaak staat daar het gewenste opleidingsniveau in, zoals WO- of HBO niveau. Dat betekent wel afgestudeerd in.
pi_220125464
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 15:08 schreef Firuze60 het volgende:
Ik vraag mij dan ook weer af op welk profiel zij ooit is aangenomen voor haar eerdere functies, vaak staat daar het gewenste opleidingsniveau in, zoals WO- of HBO niveau. Dat betekent wel afgestudeerd in.
'Niveau' betekent niet per se afgestudeerd, volgens mij, maar door opleiding en ervaring bereikt niveau.

Als ze afgestudeerd bedoelen, staat er 'afgeronde opleiding op WO- of HBO-niveau'.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')