abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220129604
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 20:43 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
En gaan straks waarschijnlijk weer enorm op het orgel over eindelijk stikstofbeleid.
In de provincies zijn ze allemaal voor veel meer uitkoop en gedwongen verplaatsing van boeren.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_220129790
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 20:15 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Je wilt voorkomen dat ze onverhoopt terugkomen. En corruptie moet worden gestraft.
En denk je gezien de opkomst op dit moment van FvD ondanks samenzweringtheoriën, omvolkingsgezever, oproep tot opstand, antisemitisme en complete idioterie rond maanlandingen en 9/11 waar de nieuwe lijsttrekker zich blijkbaar nog in moet verdiepen dat een dergelijk onderzoek gaat helpen?

Een bepaalde groep is gewoon zo ver heen dat het allemaal toch niet meer uitmaakt. En ik vind dat best een dingetje eerlijk gezegd, een beetje kritiek op je eigen stroming moet toch mogelijk zijn.
  dinsdag 17 februari 2026 @ 22:23:04 #103
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220129846
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 22:13 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
En denk je gezien de opkomst op dit moment van FvD ondanks samenzweringtheoriën, omvolkingsgezever, oproep tot opstand, antisemitisme en complete idioterie rond maanlandingen en 9/11 waar de nieuwe lijsttrekker zich blijkbaar nog in moet verdiepen dat een dergelijk onderzoek gaat helpen?

Een bepaalde groep is gewoon zo ver heen dat het allemaal toch niet meer uitmaakt. En ik vind dat best een dingetje eerlijk gezegd, een beetje kritiek op je eigen stroming moet toch mogelijk zijn.
Dan is het een kwestie die mensen tegen elkaar op te zetten.
pi_220129885
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 20:46 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Overigens denk ik niet dat ze daar nog veel mee gaan winnen. BBB was enkel het nieuwe snoepje van de boosmens, waar de smaak wel weer vanaf is.
Het is inderdaad even de vraag in hoeverre dat nog aanslaat, BBB ik de regering heeft het land wat dat betreft alleen maar verder op slot gegooid. Dat wordt hooguit weer interessant als de pijnlijke maatregelen die straks echt nodig zijn bekend worden…
  dinsdag 17 februari 2026 @ 22:31:34 #105
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_220129889
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 20:22 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Lijkt me heel sterk dat ze er iemand zo hoog op gaan zetten waar ze bij voorbaat weten dat die een schandaal gaat veroorzaken. Zeker niet omdat die Nathalie geen noemenswaardig verleden in de partij heeft, en het dus het ook niet heef te danken aan vriendendiensten.

De kandidatencommissie heeft gewoon verzuimd te checken of wat ze bij het gesprek beweerde overeen kwam met wat ze op andere plekken beweerde zoals op Linkedin.
Mogelijk maar D66 (en daarmee sws Jetten) wist dat ze haar CV flink had (op)gepoetst.
Niets mis met welke opleiding dan ook maar stellen dat je met alleen HAVO en in die suggestie bent af)gestudeerd hebt, lijkt mij voor elke openbare functie een nogo2end.

Een leugentje voor bestwil net zo makkelijk van leugen naar een fraudezaak met chantabele gevolgen kan gaan worden. Iemands opleiding - mooi dat je er tijd voor -en zin in had - zal mij een zorg zijn maar dat die gaat liegen, vertelt mij dat de persoon in de kern onbetrouwbaar is. Dit laatste geldt wmb ook voor de omgeving die dat vergoelijkt.

LinkedIn, het Facebook van werkend volksvermaak, is wmb geen maatstaf voor welke beoordeling dan ook.
Los hiervan zal van Berkel - als een bestuurlijke komeet omhoog - beslist capaciteiten hebben en het ronduit jammer is dat ze die competenties niet (verder) tentoon kan spreiden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 17 februari 2026 @ 22:36:16 #106
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220129906
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 22:31 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Het is inderdaad even de vraag in hoeverre dat nog aanslaat, BBB ik de regering heeft het land wat dat betreft alleen maar verder op slot gegooid. Dat wordt hooguit weer interessant als de pijnlijke maatregelen die straks echt nodig zijn bekend worden…
Ik denk dat weinig van die boosmens stemmers uit 2023 het lot van boeren echt iets kan schelen.
pi_220129931
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 22:36 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik denk dat weinig van die boosmens stemmers uit 2023 het lot van boeren echt iets kan schelen.
Dat weet je niet. Je hoeft voor de Statenverkiezingen maar relatief weinig mensen te mobiliseren om forse impact te hebben. Ik verwacht zelf ook dat we dan weer twee hypes uit die categorie verder zijn maar je weet maar nooit…
pi_220129955
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 22:40 schreef nostra het volgende:
GL-PvdA gaat zich hernoemen begrijp ik? Ben benieuwd.
Dat was altijd het plan, na de gemeenteraadsverkiezingen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  dinsdag 17 februari 2026 @ 22:44:37 #110
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220129965
quote:
Welk nieuwtje komt dat van?
pi_220129997
quote:
Hoog tijd ook. Hadden ze een paar jaar terug al moeten doen. Hoe ze die fusie nu hebben aangepakt heeft ze veel goodwill gekost…

Wel interessant trouwens dat het bij de Belgen best normaal is voor politieke partijen om een nieuwe naam te kiezen, terwijl het hier zo ongebruikelijk is.
De sociaaldemocraten van SP naar SP.a naar Vooruit (vind ik ook wel een mooie suggestie voor de fusieclub).
De liberalen van PVV naar VLD naar Open VLD naar Anders (hun keuzes zijn wat minder briljant :P )
De Waalse christendemocraten van PSC naar cdH naar Les Engagés (ook wel een mooie naam geworden).
De Groenen van Agalev naar Groen! Naar Groen.
Dat nieuwe sausje heeft overigens wisselend succes :P.
pi_220130005
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 20:22 schreef Hexagon het volgende:

[..]

De kandidatencommissie heeft gewoon verzuimd te checken of wat ze bij het gesprek beweerde overeen kwam met wat ze op andere plekken beweerde zoals op Linkedin.
En wellicht door te vragen hoe ze aan de baan kwam met alleen een propedeuse.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_220130021
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 22:49 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Hoog tijd ook. Hadden ze een paar jaar terug al moeten doen. Hoe ze die fusie nu hebben aangepakt heeft ze veel goodwill gekost…

Wel interessant trouwens dat het bij de Belgen best normaal is voor politieke partijen om een nieuwe naam te kiezen, terwijl het hier zo ongebruikelijk is.
De sociaaldemocraten van SP naar SP.a naar Vooruit (vind ik ook wel een mooie suggestie voor de fusieclub).
De liberalen van PVV naar VLD naar Open VLD naar Anders (hun keuzes zijn wat minder briljant :P )
De Waalse christendemocraten van PSC naar cdH naar Les Engagés (ook wel een mooie naam geworden).
De Groenen van Agalev naar Groen! Naar Groen.
Dat nieuwe sausje heeft overigens wisselend succes :P.
België een uitzondering denk ik dan.

Het CDU, SPD, Labour en de Tories wisselen niet zo snel.
pi_220130026
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 22:50 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
En wellicht door te vragen hoe ze aan de baan kwam met alleen een propedeuse.
Via Koolmees. Die heeft haar benoemd bij het UWV.
pi_220130039
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 22:53 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
België een uitzondering denk ik dan.

Het CDU, SPD, Labour en de Tories wisselen niet zo snel.
De Belgische politiek is bijzonder :P.

Maar ook in Frankrijk zie je het best regelmatig. Ook in navolging van Macron die een geheel nieuwe beweging van de grond wist te krijgen, qua marketing had PvdA/GL daar veel van kunnen leren…
pi_220130050
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 22:57 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
De Belgische politiek is bijzonder :P.

Maar ook in Frankrijk zie je het best regelmatig. Ook in navolging van Macron die een geheel nieuwe beweging van de grond wist te krijgen, qua marketing had PvdA/GL daar veel van kunnen leren…
Ja Macron deed dat goed. :)
pi_220130071
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 22:59 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Ja Macron deed dat goed. :)
En blijkbaar drie namen in acht jaar :P.

quote:
Renaissance (RE) (vertaling: Wedergeboorte), voorheen bekend onder de namen La République en marche ! en En marche
  dinsdag 17 februari 2026 @ 23:13:01 #119
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220130099
En de Gaullisten hebben ook meerdere partijen en namen gehad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')