Orban baseert zich op het christendom. Religie.quote:Op maandag 16 februari 2026 13:29 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Islamitische etterbakjes die homo's meppen zijn een probleem, maar wel een redelijk lokaal probleem in wat achterstandswijken.
Die conservatieve regeringen, zoals die in Hongarije, die willen het echter met staatsrepressie doen. Zoals het verbieden van uitingen, zoals daar gewoon gebeurt. Iets dat op termijn een stuk gevaarlijker is.
Als je dat niet wenst te zien dan ben je erg beinvloedbaar voor hun propaganda.
Nee hoor, alles behalve onzin. Er is wel degelijk een poging gaande om kinderen te indoctrineren met de genderideologie.quote:Op maandag 16 februari 2026 13:43 schreef Nexum het volgende:
Non-binair is gewoon een moeilijk begrip om te verkopen aan mensen. Ik snap de gedachte er achter wel, maar het naar de buitenwereld vertalen die niet in de LHBT bubbel zit is niet makkelijk.
Ik heb weinig moeite met transgenders en ik herken ook het beeld niet dat zij de LHBT beweging hebben ‘weggekaapt’. Die cultuuroorlogen zijn begonnnen door conservatieven die bang waren voor indoctrinatie van kinderen door transgenders en drag queens (wat sowieso al bullshit is) en sindsdien zie je ineens dat veel meer homo’s en lesbiennes zich willen lostrekken van de T. Beetje zo van ‘wij zijn niet zoals hun hoor, wij zijn wel normaal’.
Voor bloeddorstigheid, barbarij en gruwelijkheid kunnen we al eeuwen terecht bij religie.quote:Op maandag 16 februari 2026 08:55 schreef Satan_Guardian_Angel het volgende:
de barbarij rondom het transgenderisme mag wel onmiddellijk een halt toegeroepen worden
Deels, zij het dat die oorlog net zo goed begonnen is door hard-liners die nogal agressief eisten dat men hun zelfverzonnen labels serieus nam op straffe het etiket 'hater' en 'intolerant' opgeplakt te krijgen.quote:Op maandag 16 februari 2026 13:43 schreef Nexum het volgende:
Non-binair is gewoon een moeilijk begrip om te verkopen aan mensen. Ik snap de gedachte er achter wel, maar het naar de buitenwereld vertalen die niet in de LHBT bubbel zit is niet makkelijk.
Ik heb weinig moeite met transgenders en ik herken ook het beeld niet dat zij de LHBT beweging hebben ‘weggekaapt’. Die cultuuroorlogen zijn begonnnen door conservatieven die bang waren voor indoctrinatie van kinderen door transgenders en drag queens (wat sowieso al bullshit is) en sindsdien zie je ineens dat veel meer homo’s en lesbiennes zich willen lostrekken van de T. Beetje zo van ‘wij zijn niet zoals hun hoor, wij zijn wel normaal’.
Waarom is dat een gevaar voor de samenleving?quote:Op maandag 16 februari 2026 13:45 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, alles behalve onzin. Er is wel degelijk een poging gaande om kinderen te indoctrineren met de genderideologie.
Wat mij betreft zou dit dan ook strafbaar mogen worden gesteld. Mensen of organisaties die (jonge) kinderen willen wijsmaken dat het menselijk geslacht een spectrum is en eigenlijk een keuze, bepaald door de eigen subjectieve belevingswereld zijn een gevaar voor de samenleving en mogen voor lange tijd achter de tralies verdwijnen.
Mwah ja, sommige sloegen er inderdaad in door, eens. Maar ik heb altijd het gevoel gehad dit een kleine (maar vocale) minderheid was. I.i.g niet significant genoeg om zo’n enorme tegenreactie vanuit conservatieve hoek te krijgen. Daar werd echt het beeld geschetst alsof transgenders de wereld gingen overnemenquote:Op maandag 16 februari 2026 13:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Deels, zij het dat die oorlog net zo goed begonnen is door hard-liners die nogal agressief eisten dat men hun zelfverzonnen labels serieus nam op straffe het etiket 'hater' en 'intolerant' opgeplakt te krijgen.
Neemt niet weg dat als puntje bij paaltje komt ik me liever schaar onder de zelfverzonnen label brigade dan de doodenge religieuze engnekken die íetsje meer schade berokkenen aan de maatschappij, zoals de historie heeft aangetoond.
Omdat het ontwrichtend werkt. Je leert een hele generatie een leugen over de menselijke biologie, wat ook voor veel leed kan zorgen als jongeren hierin gaan geloven een transitie ondergaan en hier later op terugkomen.quote:Op maandag 16 februari 2026 13:50 schreef Nexum het volgende:
[..]
Waarom is dat een gevaar voor de samenleving?
Ah natuurlijk, ze moeten wel allemaal keurig onopvallend gedragen met een iets te scherpe vouw in hun broek gestreken. Anders moeten ze gewoon doelwit worden van haatlawines. Wel veilig online natuurlijk.quote:Op maandag 16 februari 2026 13:35 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je bedoelt kritiek op de zogeheten LHBT cultuur? Dat is cultuurkritiek, dat komt vaak genoeg zelfs van homo's en lesbiennes zelf die zich niet herkennen gepresenteerd voelen door de vaak eentonige gay cultuur vol stereotypes en trouwens ook allerlei vervelend gedrag richting elkaar.
Homo's en lesbiennes zijn (in tegenstelling tot wat velen van links vaak denken) geen homogene groep, bestaande uit mensen die hetzelfde denken en doen. Het betreft juist een hele diverse groep mensen.
Dat is dus ook iets compleet anders dan wegkijken van het gevaar dat de Islam voor homo's vormt, wat zich vaak genoeg uit in veel serieuzere dingen zoals intimidatie, bedreiging of zelfs geweld.
Ik ken die ook niet. Tenzij er iets te kankeren valt over buitenlanders. Dan homo's ineens liev.quote:Op maandag 16 februari 2026 13:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik ken geen enkele extreem-rechtse groep of extreem-rechts individu dat een goed woord over homo's over heeft.
Voorbeelden?
Extreem-rechts is per definitie tegen homoseksualiteit. Bloed en bodem. Voortplanting.quote:Op maandag 16 februari 2026 14:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik ken die ook niet. Tenzij er iets te kankeren valt over buitenlanders. Dan homo's ineens liev.
Detransitie komt in verhouding met mensen die na een geslachtsoperatie alles behouden heel weinig voor. Kun jij ook verifiëren dat die verhalen ook daadwerkelijk door echte mensen geschreven zijn? Social media staat vol met bots tegenwoordig.quote:Op maandag 16 februari 2026 13:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Omdat het ontwrichtend werkt. Je leert een hele generatie een leugen over de menselijke biologie, wat ook voor veel leed kan zorgen als jongeren hierin gaan geloven een transitie ondergaan en hier later op terugkomen.
Ik zou bijvoorbeeld de verhalen eens lezen op een subforum zoals https://www.reddit.com/r/detrans/
Daar zitten soms hele tragische situaties bij, van mensen die onvruchtbaar zijn geworden, hun borsten kwijtgeraakt of hun stem voorgoed is veranderd. De realiteit blijft dan ook: mensen kunnen hun geslacht niet kiezen en anders pretender is een leugen en zorgt voor het nodige leed.
vind je borsten en penissen amputeren omwille van een gevoel in je hoofd een teken van vooruitgang dan?quote:Op maandag 16 februari 2026 13:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Voor bloeddorstigheid, barbarij en gruwelijkheid kunnen we al eeuwen terecht bij religie.
Nou in dit topic zijn er een aantal die denken dat dat niet zo is.quote:Op maandag 16 februari 2026 14:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vreemd, ik geef net aan dat dat wel bestaat en gevaarlijk is. Letterlijk.
Daarom de vraag: willen we meer of minder religie, Hex?
zoals Pïm Fortuyn zekerquote:Op maandag 16 februari 2026 14:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Extreem-rechts is per definitie tegen homoseksualiteit. Bloed en bodem. Voortplanting.
Dus nee, die gaan homo's nooit ineens 'liev' vinden.
Nee, zoals ik het executeren van homoseksuelen, uithuwelijken van vrouwen en kinderen en veelwijverij dat ook niet vind.quote:Op maandag 16 februari 2026 14:14 schreef Satan_Guardian_Angel het volgende:
[..]
vind je borsten en penissen amputeren omwille van een gevoel in je hoofd een teken van vooruitgang dan?
Wat is mijn manier?quote:Op maandag 16 februari 2026 14:16 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou in dit topic zijn er een aantal die denken dat dat niet zo is.
En ik wil het liefst geen religie. Maar dat gaat niet op jouw manier worden gerealiseerd.
Pim Fortuyn was dan ook niet extreem-rechts. Eerder klassiek liberaal rechts met een behoorlijk libertaire insteek.quote:Op maandag 16 februari 2026 14:17 schreef Satan_Guardian_Angel het volgende:
[..]
zoals Pïm Fortuyn zeker
zolang de wetenschap dat gevoel niet kan verklaren moeten ze er van mijn part met hun poten afblijven, kind of nietquote:Op maandag 16 februari 2026 14:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, zoals ik het executeren van homoseksuelen, uithuwelijken van vrouwen en kinderen en veelwijverij dat ook niet vind.
En geslachtsoperaties dienen in mijn mening enkel te geschieden na het 18e levensjaar. Niet omdat ik tegen transgenders ben omdat dat moet vanwege een boek, maar omdat ik op basis van wetenschap weet dat hersenen van jonge kinderen niet volgroeid zijn en geslachtsoperaties onomkeerbaar zijn.
oh, nu moet wetenschap ineens dingen wel verklaren?quote:Op maandag 16 februari 2026 14:21 schreef Satan_Guardian_Angel het volgende:
[..]
zolang de wetenschap dat gevoel niet kan verklaren moeten ze er van mijn part met hun poten afblijven, kind of niet
Het op een ongenuanceerde manier in hokjes duwen van iedere gelovige en daar enkel op standje zenden tegenaan schreeuwen.quote:
Ah, ook jij komt hier weer lekker hypocriet doen.quote:Op maandag 16 februari 2026 13:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Orban baseert zich op het christendom. Religie.
Willen we meer of minder religie in Europa, Hexagon?
Het is veel simpeler. Er zijn hele volksstammen zogenaamd progressieve lieden die er als de kippen bij zijn te wijzen op het gevaar van MAGA en Orban, omdat het veilig, geaccepteerd en makkelijk is om christelijk fascisme te veroordelen. Gaat het om islamisme, dan zijn díe types juist ineens heel selectief.
Zie ook het downplayen hier. "Het is maar een paar procent", "Het zijn maar een paar etterbakjes".
Opvallend hoe schijtbang men is om religie langs dezelfde meetlat te leggen wanneer het over pal voor mensenrechten staan gaat.
Ernst Röhm als individu verwacht ik welquote:Op maandag 16 februari 2026 13:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ik ken geen enkele extreem-rechtse groep of extreem-rechts individu dat een goed woord over homo's over heeft.
Het zijn maar een paar die zo lopen te schreeuwen en eisen stellen en niemand die wat durft te zeggen omdat je dan als Foob neer word gezet en gecanceld kan worden.quote:Op maandag 16 februari 2026 13:54 schreef Nexum het volgende:
[..]
Mwah ja, sommige sloegen er inderdaad in door, eens. Maar ik heb altijd het gevoel gehad dit een kleine (maar vocale) minderheid was. I.i.g niet significant genoeg om zo’n enorme tegenreactie vanuit conservatieve hoek te krijgen. Daar werd echt het beeld geschetst alsof transgenders de wereld gingen overnemen
aangezien de wetenschap niet alles kan verklaren doen ze er beter aan niet als God te willen spelenquote:Op maandag 16 februari 2026 14:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
oh, nu moet wetenschap ineens dingen wel verklaren?
Dat is natuurlijk alleen acceptabel wanneer het over MAGA-evangelicals, Orban-katholieken en SGP'ers gaat.quote:Op maandag 16 februari 2026 14:23 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het op een ongenuanceerde manier in hokjes duwen van iedere gelovige en daar enkel op standje zenden tegenaan schreeuwen.
Dat zorgt in geen geval dat mensen minder religieus worden.
Nutteloos, maar ik vraag het toch maar weer: kun je een quote vinden waarin ik stel dat religie verboden moet worden?quote:Op maandag 16 februari 2026 14:24 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ah, ook jij komt hier weer lekker hypocriet doen.
Dus je moet alles en iedereen laten leven zoals ze zelf willen,
MAAR RELIGIE BAHHH VERBIEDEN.
Ah AI heeft weer een standaard anti transgender propagandariedel uitgekotst.quote:Op maandag 16 februari 2026 14:25 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Het zijn maar een paar die zo lopen te schreeuwen en eisen stellen en niemand die wat durft te zeggen omdat je dan als Foob neer word gezet en gecanceld kan worden.
Extreme mensen die zeggen dat ze gelijkheid willen maar ondertussen eisen dat iedereen maar net zo als hun gaat worden en o wee als je het er niet mee eens bent.
Jongetjes geen auto's geven geen blauwe kleding en meisjes geen poppen en roze.
Mannen die nog geen operaties hebben gedaan met ding dong en al de vrouwenkleedkamers in willen hebben.
Geen gender neutrale wc in je restaurant. ..... FOOB !!! slechte recenties.
Trangenders die liggen te kronkelen op bed om een ongesteldheid te faken en met tampons rondlopen.
In het lespakket op basisscholen al leren over genders etc.
Een paar extreme mensen die een haat veroorzaken met hun ideeen terwijl de meeste mensen gewoon hunzelf willen zijn en prima als vrouw of man mee doen na geslachtsveranderingen, en ook absoluut niet met deze gekkies in een door hun verzonnen hokje geduwd willen worden.
Best bizar.
En vooral met kleine kinderen, laat die gewoon kind zijn die hoeven niet te weten over genders etc. ze geven vanzelf wel aan welke kleur ze mooi vinden of met welk speelgoed ze willen spelen. En als ze wat opvangen dan kan je het altijd nog in Jip en Janneke taal een beetje uitleggen.
Welke?quote:Op maandag 16 februari 2026 14:25 schreef Satan_Guardian_Angel het volgende:
[..]
aangezien de wetenschap niet alles kan verklaren doen ze er beter aan niet als God te willen spelen
Waar baseer je dat precies op?quote:Op maandag 16 februari 2026 14:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk alleen acceptabel wanneer het over MAGA-evangelicals, Orban-katholieken en SGP'ers gaat.
Zegt de persoon die letterlijk nooit inhoudelijk op dingen ingaat, maar ondertussen wel lekker gaat beledigen.quote:Op maandag 16 februari 2026 14:27 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nutteloos, maar ik vraag het toch maar weer: kun je een quote vinden waarin ik stel dat religie verboden moet worden?
Laat staan hoe dat uberhaupt in z'n werk zou gaan?
quote:Op maandag 16 februari 2026 14:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vreemd, ik geef net aan dat dat wel bestaat en gevaarlijk is. Letterlijk.
Daarom de vraag: willen we meer of minder religie, Hex?
quote:Op maandag 16 februari 2026 13:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Voor bloeddorstigheid, barbarij en gruwelijkheid kunnen we al eeuwen terecht bij religie.
quote:Op maandag 16 februari 2026 13:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Deels, zij het dat die oorlog net zo goed begonnen is door hard-liners die nogal agressief eisten dat men hun zelfverzonnen labels serieus nam op straffe het etiket 'hater' en 'intolerant' opgeplakt te krijgen.
Neemt niet weg dat als puntje bij paaltje komt ik me liever schaar onder de zelfverzonnen label brigade dan de doodenge religieuze engnekken die íetsje meer schade berokkenen aan de maatschappij, zoals de historie heeft aangetoond.
quote:Op maandag 16 februari 2026 14:27 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ah AI heeft weer een standaard anti transgender propagandariedel uitgekotst.
Oh maak je over inhoud maar geen zorgen.quote:Op maandag 16 februari 2026 14:30 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Zegt de persoon die letterlijk nooit inhoudelijk op dingen ingaat, maar ondertussen wel lekker gaat beledigen.
Nou uhm vorige pagina alleen al laat je heel duidelijk naar voren komen wat je wil:
[..]
[..]
[..]
Je hele post staat vol met propaganda cliche's waarbij een klein groepje transgenders extreem machig zou zijn en alles zou terroriseren. Wat in de praktijk gewoon onzin is.quote:
Ze hebben gelijk, wat mij betreft.quote:Op zondag 15 februari 2026 12:03 schreef Danny het volgende:
[..]
LGB zijn seksuele geaardheden.
ALLE andere letters in dat alfabet hebben niets met geaardheid te maken, maar met persoonlijke gevoelens, gedragingen, kinks, fetishes en genderidentiteit. Het zijn simpelweg compleet verschillende dingen die eigenlijk totaal niet bij elkaar gegooid kunnen worden.
en hoe gaan we dat wetenschappelijk aantonen, dat 'we' gelijk hebben daarin?quote:Op maandag 16 februari 2026 14:35 schreef Satan_Guardian_Angel het volgende:
[..]
ik dacht dezelfde als de jouwe maar heb mijn twijfels
Je epistels over de gevaren van MAGA en Orban's Fidesz, bijvoorbeeld.quote:
beweer je nou met droge ogen dat rechts per definitie anti-homo is?quote:Op maandag 16 februari 2026 12:36 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Geweld tegen homo's is een probleem ongeacht wie het doet. Staan voor hun rechten en educatie is de oplossing.
[..]
Hilarisch, want dit is precies wat rechts doet. Geweld tegen homo's is alleen een probleem wanneer het wordt gedaan door moslims, voor de rest kan men geen enkele steun verwachten.
Ik zeg dit één keer: iedereen mag alles vinden wat hij/zij wil, maar ik laat me niet framen. Ook niet door jou. Capiche?quote:Op maandag 16 februari 2026 13:18 schreef Seven. het volgende:
[..]
Wees anders gewoon transparant over jouw intenties: het pushen van de conservatieve agenda, ook als dat betekent dat trans door de holebi's onder de bus geflikkerd worden.
Er bestaat geen MAGA-geloof en ook geen Orban-geloof. Beide willen echter staatsrepressie tegen LHBT'ers en daar begin ik dan ook over. Zeker omdat hier nogal wat aanhangertjes zijn die tegelijkertijd propageren het zo goed voor te hebben met homo's.quote:Op maandag 16 februari 2026 14:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je epistels over de gevaren van MAGA en Orban, bijvoorbeeld.
Wat is er niet waar aan dan? Er zijn extreme mensen die dat daadwerkelijk eisen.quote:Op maandag 16 februari 2026 14:34 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je hele post staat vol met propaganda cliche's waarbij een klein groepje transgenders extreem machig zou zijn en alles zou terroriseren. Wat in de praktijk gewoon onzin is.
En waar baseren MAGA en Orban hun anti-LGBTQ retoriek op denk je?quote:Op maandag 16 februari 2026 14:43 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Er bestaat geen MAGA-geloof en ook geen Orban-geloof. Beide willen echter staatsrepressie tegen LHBT'ers en daar begin ik dan ook over. Zeker omdat hier nogal wat aanhangertjes zijn die tegelijkertijd propageren het zo goed voor te hebben met homo's.
Ik herken dat beeld niet zozeer, maar ik moet bekennen dat ik geen extreemrechtsen ken.quote:Op maandag 16 februari 2026 13:27 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wat extreemrechtse lui doen. Die kankeren de ene keer op al die homo's die zich opdringen en doen de volgende keer weer alsof ze het goed met hen voorhebben als het gaat op hun haatconcurrenten van de islam.
wil je nu zeggen dat we er zomaar in mee moeten gaan, de wetenschap als God behandelen en hen geen strobreed in de weg leggenquote:Op maandag 16 februari 2026 14:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
en hoe gaan we dat wetenschappelijk aantonen, dat 'we' gelijk hebben daarin?
Of is dat ook een gevoel?
Fidesz valt nog mee, een partij als Jobbik is een veel groter probleem. Hetzelfde in bijvoorbeeld Polen: PiS mja mja (hebben vooral op lokaal niveau wat idioten), een partij als Konfederacja daarentegen over de breedte heel eng.quote:Op maandag 16 februari 2026 14:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je epistels over de gevaren van MAGA en Orban's Fidesz, bijvoorbeeld.
Twee zeer religieus gedreven bewegingen.
Op een hele mengelmoes van achterlijkheid. Echter is het niet gezegd dat iedere relgieuze in de VS of Hongarije dat steunt. Er zijn er immers ook meer dan genoeg die niet zo hatelijk in het leven staan.quote:Op maandag 16 februari 2026 14:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En waar baseren MAGA en Orban hun anti-LGBTQ retoriek op denk je?
Er wordt met name gesteld dat homofobie aangepakt moet waar dit het meeste aanwezig is. En dat is niet in Hongarije, maar in Islamitische gemeenschappen en Islamitische landen.quote:Op maandag 16 februari 2026 14:43 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Er bestaat geen MAGA-geloof en ook geen Orban-geloof. Beide willen echter staatsrepressie tegen LHBT'ers en daar begin ik dan ook over. Zeker omdat hier nogal wat aanhangertjes zijn die tegelijkertijd propageren het zo goed voor te hebben met homo's.
En over welke users heb jij het dan?quote:Op maandag 16 februari 2026 14:48 schreef Danny het volgende:
Enerzijds juichen als mensen als Charlie Kirk vermoord worden, maar doen de volgende keer weer alsof ze tegen geweld zijn, tolerant en inclusief zijn en respect hebben voor anderen.
Ik hoop dat je ook zo streng bent als het gaat om lasterlijke uitlatingen richting moslims als groep. Dan kunnen we elkaar de handen schudden.quote:Op maandag 16 februari 2026 14:48 schreef Danny het volgende:
[..]
Ik herken dat beeld niet zozeer, maar ik moet bekennen dat ik geen extreemrechtsen ken.
Dan is er nog wat extreemlinksese lui doen. Die kankeren het ene topic op al die rechtsen die nazi's en het kwaad en een gevaar en hitler zijn en juichen als mensen als Charlie Kirk vermoord worden, maar doen in het volgende topic weer alsof ze tegen geweld zijn, tolerant en inclusief zijn en respect hebben voor anderen.
Overigens is het uitschelden van medeusers - ook voor extreemrechts - niet toegestaan. Daarom is je post gewijzigd en een andere verwijderd. Gelieve dergelijke framing/laster achterwege te laten.
How can I make this about me terroristenquote:Op maandag 16 februari 2026 14:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik hoop dat je ook zo streng bent als het gaat om lasterlijke uitlatingen richting moslims als groep. Dan kunnen we elkaar de handen schudden.
Schijtlollig garpje tegen de policy in hihi !quote:Op maandag 16 februari 2026 15:00 schreef HeatWave het volgende:
[..]
How can I make this about me terroristen.
En zie hier de tactiek, slachtoffer spelen en janken over onrecht.quote:Op maandag 16 februari 2026 15:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Schijtlollig garpje tegen de policy in hihi !
Welke lasterlijke uitlatingen? Kritiek op de Islam en het gedrag van moslims is gewoon toegestaan. Het helpt daarbij niet dat veel mensen met een migratiegrond uit Islamitische ook keer op keer zich op negatieve wijze onderscheiden en zo weer in het nieuws komen. Dit gedrag zou ook wel eens vanuit de eigen contreien bekritiseerd mogen worden, als dat zelfreinigende vermogen wat meer wordt aangewakkerd neemt de kritiek van buiten ook af.quote:Op maandag 16 februari 2026 14:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik hoop dat je ook zo streng bent als het gaat om lasterlijke uitlatingen richting moslims als groep. Dan kunnen we elkaar de handen schudden.
Ik had een goede leraar: HW. Is altijd het slachtoffer van de Islam en moslims. Weer slecht: moslims die aan cloudseeding doen. Sinterklaas van het dak gevallen: Islam is glad ijs. Grote teen tegen de tafel gestoten: Islamitische tafel.quote:Op maandag 16 februari 2026 15:03 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En zie hier de tactiek, slachtoffer spelen en janken over onrecht.
Islam.
Jawel, gezien de regering daar wetten aanneemt om homo's in de doofpot te stoppen. Wij trappen niet in jouw truukjes om daar vanaf te leiden.quote:Op maandag 16 februari 2026 14:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Er wordt met name gesteld dat homofobie aangepakt moet waar dit het meeste aanwezig is. En dat is niet in Hongarije,
Dat klopt, maar geen reden om het niet over Orban te hebben.quote:in Islamitische gemeenschappen en Islamitische landen.
Een Pride verbieden is simpelweg repressie. Een beetje wijzen dat het in een ander land nog kutter voor ze is dat is rookgordijnen trekken om je held te beschermen.quote:Als mensen het verschil niet zien tussen een Pride verbieden vs. een Pride uit elkaar slaan of homoseksualiteit strafbaar stellen (met de dood) en zich dan vooral drukmaken over de Pride die wordt verboden, dan zijn die mensen zelf het probleem.
Wat een heerlijk vals geval van de ander beschuldigen waar je zelf schuldig aan bent weer, echt zo uit het handboek Taqqiya weer.quote:Op maandag 16 februari 2026 15:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik had een goede leraar: HW. Is altijd het slachtoffer van de Islam en moslims. Weer slecht: moslims die aan cloudseeding doen. Sinterklaas van het dak gevallen: Islam is glad ijs. Grote teen tegen de tafel gestoten: Islamitische tafel.
Kritiek op gedragingen van alle mensen is gewoon toegestaan. Of het een Jood, Oegandees, moslim of Harry is, maakt daarbij geen ruk uit. Als je kritiek niet weet te onderscheiden van het lasterlijke, of als je meent dat gedragingen van één altijd te projecteren zijn op de ander, dan heb je het niet zo goed begrepen.quote:Op maandag 16 februari 2026 15:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Welke lasterlijke uitlatingen? Kritiek op de Islam en het gedrag van moslims is gewoon toegestaan. Het helpt daarbij niet dat veel mensen met een migratiegrond uit Islamitische ook keer op keer zich op negatieve wijze onderscheiden en zo weer in het nieuws komen. Dit gedrag zou ook wel eens vanuit de eigen contreien bekritiseerd mogen worden, als dat zelfreinigende vermogen wat meer wordt aangewakkerd neemt de kritiek van buiten ook af.
Laten we het over Noord Korea hebben, dan zijn we gelijk klaar. Nooit meer een discussie over (enige) vorm van onderdrukking of misstanden.quote:Op maandag 16 februari 2026 15:07 schreef Hexagon het volgende:.
[..]
Een Pride verbieden is simpelweg repressie. Een beetje wijzen dat het in een ander land nog kutter voor ze is dat is rookgordijnen trekken om je held te beschermen.
Exact, die Hongaarse homo's moeten ook maar blij zijn dat Orban ze niet van een flat gooit. Wat een goede lobbes is het toch.quote:Op maandag 16 februari 2026 15:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Laten we het over Noord Korea hebben, dan zijn we gelijk klaar. Nooit meer een discussie over (enige) vorm van onderdrukking of misstanden.
Sociaal-cultureel rechts is inderdaad per definitie anti-homo. Terug naar vroeger toen het huwelijk en het gezin nog alleen tussen man en vrouw was. Uiteraard verschilt de gradatie wel. Van "als ik het maar niet hoef te zien" tot aan letterlijk verbieden.quote:Op maandag 16 februari 2026 14:40 schreef Danny het volgende:
[..]
beweer je nou met droge ogen dat rechts per definitie anti-homo is?
Allemaal onzintermen die niks toevoegen aan de termen heteroseksueel,homoseksueel en biseksueel.quote:Op zondag 15 februari 2026 13:48 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Aseksueel, panseksueel en demiseksueel gaan bijvoorbeeld ook gewoon over tot wie je seksueel aangetrokken bent
Niemand die dit stelt. Wel horen we zulke teksten vanuit Islamitische kringen over Joden of 'Zionisten' (lees: Joden).quote:Op maandag 16 februari 2026 15:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik had een goede leraar: HW. Is altijd het slachtoffer van de Islam en moslims. Weer slecht: moslims die aan cloudseeding doen. Sinterklaas van het dak gevallen: Islam is glad ijs. Grote teen tegen de tafel gestoten: Islamitische tafel.
Welkom in de Arabische Islamtische culturenquote:Binnen mijn cultuur is het altijd iemand anders het zit ook in onze taal als ik je daar een voorbeeld van mag geven: je zegt niet 'Ah, ik heb de trein gemist' als je het letterlijk vertaalt dan zeg je 'de trein heeft mij verlaten'.
Ik als kind loop tegen een tafel die er al een week staat en heb pijn dan komt mijn moeder geeft een klap aan die tafel. Wat leer ik als kind? Het ligt nooit aan mij oorzaak is niet bij jou.
Wij hadden zelfs bijvoorbeeld aan tafel als bijvoorbeeld eh mijn nichtje het glas omgooide en zij was jonger, maar dan kreeg ik te horen: Waarom heb je daar niet goed op gelet? Het was nooit mijn nichtje zelf die het omgooide.
Dat dat zijn hele kleine voorbeelden precies en maar je groeit er wel mee op. Met jongens is dat nog veel erger. Het is nooit hun schuld altijd de omgeving.
Die ellende begint al bij het gewoon toestaan van het amputeren van onderdelen van de penis van kleine jongetjes zonder medische reden.quote:Op maandag 16 februari 2026 14:14 schreef Satan_Guardian_Angel het volgende:
[..]
vind je borsten en penissen amputeren omwille van een gevoel in je hoofd een teken van vooruitgang dan?
Tja, dat wordt in de Angelsaksische wereld ook op grote schaal gedaan (VS, Australië, Canada). Je kunt nog uitstekend het argument maken dat dit wel degelijk voordelen kan bieden en ook gewoon veel schoner is. Besnijdenis is een hele kleine en onschuldige ingreep in vergelijking met het verwijderen van de borsten of zelfs de geslachtsorganen.quote:Op maandag 16 februari 2026 15:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Die ellende begint al bij het gewoon toestaan van het amputeren van onderdelen van de penis van kleine jongetjes zonder medische reden.
Snijden in kleine kinderen zonder medische redenen is gewoon altijd discutabel.quote:Op maandag 16 februari 2026 15:31 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, dat wordt in de Angelsaksische wereld ook op grote schaal gedaan (VS, Australië, Canada). Je kunt nog uitstekend het argument maken dat dit wel degelijk voordelen kan bieden en ook gewoon veel schoner is. Besnijdenis is een hele kleine en onschuldige ingreep in vergelijking met het verwijderen van de borsten of zelfs de geslachtsorganen.
Nee dat is het niet.quote:Op maandag 16 februari 2026 15:31 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, dat wordt in de Angelsaksische wereld ook op grote schaal gedaan (VS, Australië, Canada). Je kunt nog uitstekend het argument maken dat dit wel degelijk voordelen kan bieden en ook gewoon veel schoner is. Besnijdenis is een hele kleine en onschuldige ingreep in vergelijking met het verwijderen van de borsten of zelfs de geslachtsorganen.
Bizar dat je dat voor iedereen zo kunt generaliseren. Generaliseren is blijkbaar wél gewoon prima?quote:Op maandag 16 februari 2026 15:18 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Sociaal-cultureel rechts is inderdaad per definitie anti-homo. Terug naar vroeger toen het huwelijk en het gezin nog alleen tussen man en vrouw was. Uiteraard verschilt de gradatie wel. Van "als ik het maar niet hoef te zien" tot aan letterlijk verbieden.
ah ja, ik vergat mijn eigen reactie ook te wijzigen. Ik had mijn reactie al getikt toen ik toch vond dat dat niet kon. Bedankt voor het melden. ik pas het aan.quote:Op maandag 16 februari 2026 14:55 schreef Hexagon het volgende:
[..]
En over welke users heb jij het dan?
het gaat hier over persoonlijke aanvallen richting medeusers. het 'persoonlijk aanvallen' van medeusers dus. Lasterlijke uitlatingen zijn overigens wettelijk verboden, en mogen dus sowieso niet.quote:Op maandag 16 februari 2026 14:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is wel degelijk schoner en er zijn ook de nodige voordelen. Zie ook:quote:Op maandag 16 februari 2026 15:34 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Nee dat is het niet.
Het is onomkeerbare verminking bij een heel jong kind zonder toestemming.
Het is niet veel schoner en er zijn geen andere voordelen.
Het is niet zonder reden dat besnijdenis wordt aangemoedigd in bepaalde delen van Afrika waar HIV een groot probleem is en ook lange tijd onder homo's (voordat PrEP toegankelijk werd) populair was.quote:Circumcision has several potential medical benefits, although major medical organizations state that these benefits are not great enough to recommend the procedure for all newborn males. The decision to circumcise is a personal one, influenced by medical, cultural, and religious factors.
Medical Benefits
Easier Hygiene: Circumcision makes it simpler to keep the end of the penis clean.
Lower Risk of Urinary Tract Infections (UTIs): Circumcised male infants have a lower risk of UTIs in their first year of life. Though UTIs in male infants are rare, serious infections can lead to kidney problems.
Reduced Risk of Certain Sexually Transmitted Infections (STIs): Circumcised men have a lower risk of contracting some STIs, including HIV, human papillomavirus (HPV), and genital herpes.
Prevention of Penile Problems: Circumcision can prevent conditions like phimosis (inability to retract the foreskin), inflammation of the glans (balanitis), and foreskin infections.
Lower Risk of Penile Cancer: The risk of penile cancer is lower in circumcised men. Additionally, female sexual partners of circumcised men may have a lower risk of cervical cancer, which is linked to HPV.
Important Considerations
Risks: Like any surgical procedure, circumcision carries risks, including pain, bleeding, and infection. However, when performed by a trained professional using appropriate pain management, complications are infrequent and mostly minor.
Medical Consensus: The American Academy of Pediatrics (AAP) and the Centers for Disease Control and Prevention (CDC) agree that the health benefits outweigh the risks. However, the AAP states the benefits are not sufficient to recommend routine universal circumcision. European medical organizations generally hold that medical benefits are insufficient to justify the procedure.
Personal Decision: Clinicians are encouraged to provide unbiased, factual information to parents, who should weigh the medical facts in the context of their own religious, ethical, and cultural beliefs.
Sexual Function: Multiple studies have found no adverse effect on sexual function, satisfaction, or sensitivity.
Bron: Google Gemini
En misschien nog niet eens zozeer de transgenders die zich simpelweg identificeren als het andere geslacht en na hun transitie voortaan als het andere geslacht door het leven gaan, maar specifiek de non-binairen/gender-fluïden/etc. Doordat zij blijven doordrammen over hun pronouns, genderneutrale voorzieningen en ageren tegen begrippen zoals "vrouw", verpesten ze het zowel voor de holebi's als voor transmannen en transvrouwen.quote:Op maandag 16 februari 2026 15:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar goed. We dwalen af.
Terug op het onderwerp.
Het gepush van transgenders werkt imo eerder averechts voor de homoacceptatie.
Dit ja. Jij verwoordt het beter.quote:Op maandag 16 februari 2026 16:17 schreef Viv het volgende:
[..]
En misschien nog niet eens zozeer de transgenders die zich simpelweg identificeren als het andere geslacht en na hun transitie voortaan als het andere geslacht door het leven gaan, maar specifiek de non-binairen/gender-fluïden/etc. Doordat zij blijven doordrammen over hun pronouns, genderneutrale voorzieningen en ageren tegen begrippen zoals "vrouw", verpesten ze het zowel voor de holebi's als voor transmannen en transvrouwen.
Groetjes,
Een persoon met een baarmoeder (zij/haar)
Welk gepush precies?quote:Op maandag 16 februari 2026 15:33 schreef capricia het volgende:
Het gepush van transgenders werkt imo eerder averechts voor de homoacceptatie.
Wat zijn dan de voordelen van het hebben van een besneden lid?quote:Op maandag 16 februari 2026 15:52 schreef HowardRoark het volgende:
Het is wel degelijk schoner en er zijn ook de nodige voordelen.
Als je als ouder je kindje goed wast en leert zichzelf wassen, valt het eerste al weg. Je moet jezelf ook goed tussen je tenen wassen en meisjes tussen alle lipjes. Anders krijg je daar ook troep. Misschien maar alle tenen en lipjes verwijderen?quote:Op maandag 16 februari 2026 15:52 schreef HowardRoark het
volgende:
[..]
Het is wel degelijk schoner en er zijn ook de nodige voordelen. Zie ook:
[..]
Het is niet zonder reden dat besnijdenis wordt aangemoedigd in bepaalde delen van Afrika waar HIV een groot probleem is en ook lange tijd onder homo's (voordat PrEP toegankelijk werd) populair was.
Schei toch uit man.quote:Op maandag 16 februari 2026 15:31 schreef HowardRoark het volgende:
Dat is echt een non-argument. Als je je elke dag wast is er niets aan de hand.quote:Op maandag 16 februari 2026 15:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is wel degelijk schoner en er zijn ook de nodige voordelen. Zie ook:
[..]
Hmmja, totdat ze zien dat die twee mannen likken te hatseflatsen met elkaar en 'vrienden-vrienden' zijn.quote:Op maandag 16 februari 2026 18:27 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Om even in te gaan op de vermeende homofobie in de islamitische wereld, ik begrijp ook niet zo goed waar het beeld vandaan komt dat de islamitische wereld homo-vijandig zou zijn.
Als in een islamitisch land (en dit geldt voor bijna alle islamitische landen, zelfs voor een behoorlijk liberaal land als Tunesië) een man en een vrouw samen op dezelfde hotelkamer willen overnachten, dan is dat alleen toegestaan als ze getrouwd zijn of naaste familie (bijvoorbeeld broer en zus) zijn. Het hotelpersoneel vraagt dan ook gewoon om documenten om dat te bewijzen, zoals een huwelijksakte of geboorteaktes.
Maar als twee mannen samen op een hotelkamer willen overnachten, dan worden er geen vragen gesteld en gaan ze ervan uit dat ze gewoon vrienden zijn.
Die hele show die Rob Jetten en zijn vriend op hun reis naar Iran hielden door twee vrouwen mee op reis te nemen, was dus gewoon helemaal nergens voor nodig.
De islamitische wereld is dus eigenlijk heel homovriendelijk.
quote:Op maandag 16 februari 2026 18:27 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Om even in te gaan op de vermeende homofobie in de islamitische wereld, ik begrijp ook niet zo goed waar het beeld vandaan komt dat de islamitische wereld homo-vijandig zou zijn.
Als in een islamitisch land (en dit geldt voor bijna alle islamitische landen, zelfs voor een behoorlijk liberaal land als Tunesië) een man en een vrouw samen op dezelfde hotelkamer willen overnachten, dan is dat alleen toegestaan als ze getrouwd zijn of naaste familie (bijvoorbeeld broer en zus) zijn. Het hotelpersoneel vraagt dan ook gewoon om documenten om dat te bewijzen, zoals een huwelijksakte of geboorteaktes.
Maar als twee mannen samen op een hotelkamer willen overnachten, dan worden er geen vragen gesteld en gaan ze ervan uit dat ze gewoon vrienden zijn.
Die hele show die Rob Jetten en zijn vriend op hun reis naar Iran hielden door twee vrouwen mee op reis te nemen, was dus gewoon helemaal nergens voor nodig.
nou, inkoppertje hoor, komtie:quote:Op maandag 16 februari 2026 10:29 schreef bianconeri het volgende:
Blijft toch wel heel opvallend.....
Die groep die zo sterk voor is. Alles moet zooooo open zijn, alles moet maar kunnen en normaal zijn.
Maar oh wee als je een religie aanhangt, oh wee als je het ook maar ergens niet mee eens bent.
Owh wee als mensen anders denken zeg!
Tot zo ver het open en verdraagzaam zijn
Ik mag toch hopen dat je de ironie inziet als je dit soort berichten naast je andere posts zet hier. maar ik vraag het me af..quote:Op maandag 16 februari 2026 10:27 schreef bianconeri het volgende:
Oh, maar past het niet in je straatje (zoals het er niet mee eens zijn) dan is alle verdraagzaamheid weg en mag het ineens niet.
Ach ja, MAGA...quote:Op maandag 16 februari 2026 16:36 schreef Nexum het volgende:
Dat hele ‘gepush’ van transgenders gebeurt toch echt voor het grootste gedeelte anno 2026 vanuit conservatieve hoek. Zij hebben het onderwerp vooral in de VS op de politieke agenda gebracht en heel slim geframed dat zo’n kleine groep van de bevolking een enorme invloed op de samenleving heeft. Alles om kinderen te beschermen. Nu komen de Epstein files naar buiten en de regering Trump doet alsof er niks belangrijks aan is en blijft de pedofieltjes in bescherming nemen. Zover voor het beschermen van kinderen.
En ja, het is jammer maar ergens ook wel begrijpelijk dat homo’s en lesbiennes daardoor het idee krijgen dat zij ook als irritant worden gezien. Dat hebben conservatieven gewoon slim gedaan door ons ook tegen elkaar op te zetten. Gelukkig trappen mensen zoals ik er niet in. Pronouns heb ik zelf niet zoveel mee maar mensen moeten het lekker zelf weten. Ik heb nog steeds even veel liefde voor mijn trans broertjes en zusjes
Overigens valt dat ook wel mee volgens mij. Deze club is volgens mij gewoon weer een papieren tijger waar je nooit meer wat van hoort.quote:Op maandag 16 februari 2026 16:36 schreef Nexum het volgende:
Dat hele ‘gepush’ van transgenders gebeurt toch echt voor het grootste gedeelte anno 2026 vanuit conservatieve hoek. Zij hebben het onderwerp vooral in de VS op de politieke agenda gebracht en heel slim geframed dat zo’n kleine groep van de bevolking een enorme invloed op de samenleving heeft. Alles om kinderen te beschermen. Nu komen de Epstein files naar buiten en de regering Trump doet alsof er niks belangrijks aan is en blijft de pedofieltjes in bescherming nemen. Zover voor het beschermen van kinderen.
En ja, het is jammer maar ergens ook wel begrijpelijk dat homo’s en lesbiennes daardoor het idee krijgen dat zij ook als irritant worden gezien. Dat hebben conservatieven gewoon slim gedaan door ons ook tegen elkaar op te zetten. Gelukkig trappen mensen zoals ik er niet in. Pronouns heb ik zelf niet zoveel mee maar mensen moeten het lekker zelf weten. Ik heb nog steeds even veel liefde voor mijn trans broertjes en zusjes
Uit eigen ervaring kan ik je zeggen dat mentale problemen (in welke vorm dan ook) meestal niet op veel medeleven kunnen rekenen van de gemiddelde medemens. En raar genoeg zijn er homo's en lesbiennes die niet graag in de hoek van de mentale problemen gestopt willen worden.quote:Op maandag 16 februari 2026 12:04 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Het probleem is denk ik dat het acceptatieniveau in de samenleving van LHB en TQ+ nog best wel ver uit elkaar liggen en dat dat voor problemen zorgt. Je ziet dat ook in dit topic met van die "met homo's heb ik geen enkele moeite, maar met die vieze psychisch gestoorde transgenders wel"-achtige comments.
Het blijft wel hilarisch om mensen zo te horen die pro-islam zijnquote:Op maandag 16 februari 2026 12:04 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Wat je hier ziet is dat er een splitsing ontstaat die de facto neerkomt op LHBTQ+ en een TERF LHB gemeenschap. Geen goede ontwikkeling want solidariteit is belangrijk in deze want als het puntje bij paaltje komt zijn ze beide net zo goed in gevaar onder een rechts-conservatieve regering met teveel macht (zoals we bijv. in Rusland en de VS zien) alleen is de TQI+ een stap eerder aan de beurt dan LHB.
Nee, omdat het dus allerlei voordelen biedt.quote:Op maandag 16 februari 2026 18:08 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Schei toch uit man.
Je scheldt voortdurend op alles wat islamitisch is, maar als het over jongensbesnijdenis gaat, dan ga je het ineens verdedigen. Hoe zou dat toch komen? Omdat het niet alleen islamitisch maar ook joods is?
En als je je gewoon wast elke dag is die ingreep 'ter hygiëne' niet nodig.quote:Op maandag 16 februari 2026 20:44 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, omdat het dus allerlei voordelen biedt.
In de VS (en in Canada en Australië was dit ook enkele decennia de norm) worden bijna alle mannen structureel besneden, dat heeft niets met welke religie dan ook te maken.
Tja, daar heeft niet iedereen dezelfde ervaring mee zullen we maar zeggen.quote:Op maandag 16 februari 2026 20:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En als je je gewoon wast elke dag is die ingreep 'ter hygiëne' niet nodig.
Uiteraard, dat ligt aan persoonlijke hygïenische verzorging, vooral.quote:Op maandag 16 februari 2026 21:02 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, daar heeft niet iedereen dezelfde ervaring mee zullen we maar zeggen.
Inmiddels kennen we je hier wel een beetje, en ik heb echt wel door waarom je routinematige jongensbesnijdenis verdedigt. En dat is niet omdat het allerlei voordelen zou bieden.quote:Op maandag 16 februari 2026 20:44 schreef HowardRoark het volgende:
Je gaat vooruit. Eerder vandaag noemde je Canada en Australië samen met de Verenigde Staten als landen waar het op grote schaal gedaan wordt, maar nu geef je toe, wat overigens ook zo is, dat ze er in Canada en Australië van teruggekomen zijn. Kennelijk geloven de Canadese en Australische artsen ook niet meer zo in al die vermeende voordelen van routinematige jongensbesnijdenis.quote:Op maandag 16 februari 2026 20:44 schreef HowardRoark het volgende:
In de VS (en in Canada en Australië was dit ook enkele decennia de norm) worden bijna alle mannen structureel besneden, dat heeft niets met welke religie dan ook te maken.
Whut???quote:Op maandag 16 februari 2026 18:27 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Omdat iets decenia de norm was wil niet zeggen dat het ok is.quote:Op maandag 16 februari 2026 20:44 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Laten we het hopen. Holebi's en transgenders moeten blijven samenwerken op gezamenlijke doelen en dat lukt niet als dit soort clubs de transgenders onder de bus gooien.quote:Op maandag 16 februari 2026 19:34 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Overigens valt dat ook wel mee volgens mij. Deze club is volgens mij gewoon weer een papieren tijger waar je nooit meer wat van hoort.
Een beetje als de Roze Leeuw met hun twee leden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |