Orban baseert zich op het christendom. Religie.quote:Op maandag 16 februari 2026 13:29 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Islamitische etterbakjes die homo's meppen zijn een probleem, maar wel een redelijk lokaal probleem in wat achterstandswijken.
Die conservatieve regeringen, zoals die in Hongarije, die willen het echter met staatsrepressie doen. Zoals het verbieden van uitingen, zoals daar gewoon gebeurt. Iets dat op termijn een stuk gevaarlijker is.
Als je dat niet wenst te zien dan ben je erg beinvloedbaar voor hun propaganda.
Nee hoor, alles behalve onzin. Er is wel degelijk een poging gaande om kinderen te indoctrineren met de genderideologie.quote:Op maandag 16 februari 2026 13:43 schreef Nexum het volgende:
Non-binair is gewoon een moeilijk begrip om te verkopen aan mensen. Ik snap de gedachte er achter wel, maar het naar de buitenwereld vertalen die niet in de LHBT bubbel zit is niet makkelijk.
Ik heb weinig moeite met transgenders en ik herken ook het beeld niet dat zij de LHBT beweging hebben ‘weggekaapt’. Die cultuuroorlogen zijn begonnnen door conservatieven die bang waren voor indoctrinatie van kinderen door transgenders en drag queens (wat sowieso al bullshit is) en sindsdien zie je ineens dat veel meer homo’s en lesbiennes zich willen lostrekken van de T. Beetje zo van ‘wij zijn niet zoals hun hoor, wij zijn wel normaal’.
Voor bloeddorstigheid, barbarij en gruwelijkheid kunnen we al eeuwen terecht bij religie.quote:Op maandag 16 februari 2026 08:55 schreef Satan_Guardian_Angel het volgende:
de barbarij rondom het transgenderisme mag wel onmiddellijk een halt toegeroepen worden
Deels, zij het dat die oorlog net zo goed begonnen is door hard-liners die nogal agressief eisten dat men hun zelfverzonnen labels serieus nam op straffe het etiket 'hater' en 'intolerant' opgeplakt te krijgen.quote:Op maandag 16 februari 2026 13:43 schreef Nexum het volgende:
Non-binair is gewoon een moeilijk begrip om te verkopen aan mensen. Ik snap de gedachte er achter wel, maar het naar de buitenwereld vertalen die niet in de LHBT bubbel zit is niet makkelijk.
Ik heb weinig moeite met transgenders en ik herken ook het beeld niet dat zij de LHBT beweging hebben ‘weggekaapt’. Die cultuuroorlogen zijn begonnnen door conservatieven die bang waren voor indoctrinatie van kinderen door transgenders en drag queens (wat sowieso al bullshit is) en sindsdien zie je ineens dat veel meer homo’s en lesbiennes zich willen lostrekken van de T. Beetje zo van ‘wij zijn niet zoals hun hoor, wij zijn wel normaal’.
Waarom is dat een gevaar voor de samenleving?quote:Op maandag 16 februari 2026 13:45 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, alles behalve onzin. Er is wel degelijk een poging gaande om kinderen te indoctrineren met de genderideologie.
Wat mij betreft zou dit dan ook strafbaar mogen worden gesteld. Mensen of organisaties die (jonge) kinderen willen wijsmaken dat het menselijk geslacht een spectrum is en eigenlijk een keuze, bepaald door de eigen subjectieve belevingswereld zijn een gevaar voor de samenleving en mogen voor lange tijd achter de tralies verdwijnen.
Mwah ja, sommige sloegen er inderdaad in door, eens. Maar ik heb altijd het gevoel gehad dit een kleine (maar vocale) minderheid was. I.i.g niet significant genoeg om zo’n enorme tegenreactie vanuit conservatieve hoek te krijgen. Daar werd echt het beeld geschetst alsof transgenders de wereld gingen overnemenquote:Op maandag 16 februari 2026 13:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Deels, zij het dat die oorlog net zo goed begonnen is door hard-liners die nogal agressief eisten dat men hun zelfverzonnen labels serieus nam op straffe het etiket 'hater' en 'intolerant' opgeplakt te krijgen.
Neemt niet weg dat als puntje bij paaltje komt ik me liever schaar onder de zelfverzonnen label brigade dan de doodenge religieuze engnekken die íetsje meer schade berokkenen aan de maatschappij, zoals de historie heeft aangetoond.
Omdat het ontwrichtend werkt. Je leert een hele generatie een leugen over de menselijke biologie, wat ook voor veel leed kan zorgen als jongeren hierin gaan geloven een transitie ondergaan en hier later op terugkomen.quote:Op maandag 16 februari 2026 13:50 schreef Nexum het volgende:
[..]
Waarom is dat een gevaar voor de samenleving?
Ah natuurlijk, ze moeten wel allemaal keurig onopvallend gedragen met een iets te scherpe vouw in hun broek gestreken. Anders moeten ze gewoon doelwit worden van haatlawines. Wel veilig online natuurlijk.quote:Op maandag 16 februari 2026 13:35 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je bedoelt kritiek op de zogeheten LHBT cultuur? Dat is cultuurkritiek, dat komt vaak genoeg zelfs van homo's en lesbiennes zelf die zich niet herkennen gepresenteerd voelen door de vaak eentonige gay cultuur vol stereotypes en trouwens ook allerlei vervelend gedrag richting elkaar.
Homo's en lesbiennes zijn (in tegenstelling tot wat velen van links vaak denken) geen homogene groep, bestaande uit mensen die hetzelfde denken en doen. Het betreft juist een hele diverse groep mensen.
Dat is dus ook iets compleet anders dan wegkijken van het gevaar dat de Islam voor homo's vormt, wat zich vaak genoeg uit in veel serieuzere dingen zoals intimidatie, bedreiging of zelfs geweld.
Ik ken die ook niet. Tenzij er iets te kankeren valt over buitenlanders. Dan homo's ineens liev.quote:Op maandag 16 februari 2026 13:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik ken geen enkele extreem-rechtse groep of extreem-rechts individu dat een goed woord over homo's over heeft.
Voorbeelden?
Extreem-rechts is per definitie tegen homoseksualiteit. Bloed en bodem. Voortplanting.quote:Op maandag 16 februari 2026 14:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik ken die ook niet. Tenzij er iets te kankeren valt over buitenlanders. Dan homo's ineens liev.
Detransitie komt in verhouding met mensen die na een geslachtsoperatie alles behouden heel weinig voor. Kun jij ook verifiëren dat die verhalen ook daadwerkelijk door echte mensen geschreven zijn? Social media staat vol met bots tegenwoordig.quote:Op maandag 16 februari 2026 13:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Omdat het ontwrichtend werkt. Je leert een hele generatie een leugen over de menselijke biologie, wat ook voor veel leed kan zorgen als jongeren hierin gaan geloven een transitie ondergaan en hier later op terugkomen.
Ik zou bijvoorbeeld de verhalen eens lezen op een subforum zoals https://www.reddit.com/r/detrans/
Daar zitten soms hele tragische situaties bij, van mensen die onvruchtbaar zijn geworden, hun borsten kwijtgeraakt of hun stem voorgoed is veranderd. De realiteit blijft dan ook: mensen kunnen hun geslacht niet kiezen en anders pretender is een leugen en zorgt voor het nodige leed.
vind je borsten en penissen amputeren omwille van een gevoel in je hoofd een teken van vooruitgang dan?quote:Op maandag 16 februari 2026 13:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Voor bloeddorstigheid, barbarij en gruwelijkheid kunnen we al eeuwen terecht bij religie.
Nou in dit topic zijn er een aantal die denken dat dat niet zo is.quote:Op maandag 16 februari 2026 14:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vreemd, ik geef net aan dat dat wel bestaat en gevaarlijk is. Letterlijk.
Daarom de vraag: willen we meer of minder religie, Hex?
zoals Pïm Fortuyn zekerquote:Op maandag 16 februari 2026 14:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Extreem-rechts is per definitie tegen homoseksualiteit. Bloed en bodem. Voortplanting.
Dus nee, die gaan homo's nooit ineens 'liev' vinden.
Nee, zoals ik het executeren van homoseksuelen, uithuwelijken van vrouwen en kinderen en veelwijverij dat ook niet vind.quote:Op maandag 16 februari 2026 14:14 schreef Satan_Guardian_Angel het volgende:
[..]
vind je borsten en penissen amputeren omwille van een gevoel in je hoofd een teken van vooruitgang dan?
Wat is mijn manier?quote:Op maandag 16 februari 2026 14:16 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou in dit topic zijn er een aantal die denken dat dat niet zo is.
En ik wil het liefst geen religie. Maar dat gaat niet op jouw manier worden gerealiseerd.
Pim Fortuyn was dan ook niet extreem-rechts. Eerder klassiek liberaal rechts met een behoorlijk libertaire insteek.quote:Op maandag 16 februari 2026 14:17 schreef Satan_Guardian_Angel het volgende:
[..]
zoals Pïm Fortuyn zeker
zolang de wetenschap dat gevoel niet kan verklaren moeten ze er van mijn part met hun poten afblijven, kind of nietquote:Op maandag 16 februari 2026 14:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, zoals ik het executeren van homoseksuelen, uithuwelijken van vrouwen en kinderen en veelwijverij dat ook niet vind.
En geslachtsoperaties dienen in mijn mening enkel te geschieden na het 18e levensjaar. Niet omdat ik tegen transgenders ben omdat dat moet vanwege een boek, maar omdat ik op basis van wetenschap weet dat hersenen van jonge kinderen niet volgroeid zijn en geslachtsoperaties onomkeerbaar zijn.
oh, nu moet wetenschap ineens dingen wel verklaren?quote:Op maandag 16 februari 2026 14:21 schreef Satan_Guardian_Angel het volgende:
[..]
zolang de wetenschap dat gevoel niet kan verklaren moeten ze er van mijn part met hun poten afblijven, kind of niet
Het op een ongenuanceerde manier in hokjes duwen van iedere gelovige en daar enkel op standje zenden tegenaan schreeuwen.quote:
Ah, ook jij komt hier weer lekker hypocriet doen.quote:Op maandag 16 februari 2026 13:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Orban baseert zich op het christendom. Religie.
Willen we meer of minder religie in Europa, Hexagon?
Het is veel simpeler. Er zijn hele volksstammen zogenaamd progressieve lieden die er als de kippen bij zijn te wijzen op het gevaar van MAGA en Orban, omdat het veilig, geaccepteerd en makkelijk is om christelijk fascisme te veroordelen. Gaat het om islamisme, dan zijn díe types juist ineens heel selectief.
Zie ook het downplayen hier. "Het is maar een paar procent", "Het zijn maar een paar etterbakjes".
Opvallend hoe schijtbang men is om religie langs dezelfde meetlat te leggen wanneer het over pal voor mensenrechten staan gaat.
Ernst Röhm als individu verwacht ik welquote:Op maandag 16 februari 2026 13:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ik ken geen enkele extreem-rechtse groep of extreem-rechts individu dat een goed woord over homo's over heeft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |