abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 februari 2026 @ 12:21:21 #176
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220114953
Ok

Who cares :')
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_220115031
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2026 12:14 schreef capricia het volgende:

[..]
En toch komt in West Europa de haat tegen homos (en ook het mishandelen en uitschelden op straat) momenteel voornamelijk uit het religie-kamp. Specifieker de Islam.

Ik zou me daar meer zorgen over maken, dan over een eventuele conservatieve regering in West Europa.
De ene is slechts een paar procent van de bevolking terwijl de ander wel de aantallen heeft om de macht te grijpen. Ik heb echt wel door wie het echte gevaar is hier.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_220115123
quote:
14s.gif Op maandag 16 februari 2026 12:18 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, dat durft men dan weer niet, want dat zou 'Islamofobie' en 'racisme' zijn.

Dus wordt de olifant in de kamer natuurlijk niet benoemd en gedaan alsof zogenaamd Westerse/Europese landen zoals de VS (of bijvoorbeeld Hongarije) het grote probleem zijn. Zulke mensen zijn ook de eerste die wegkijken als er geweld tegen homo's is waarbij de daders een niet-Westerse migratieachtergrond hebben (lees: dit is het merendeel van de gevallen).
Geweld tegen homo's is een probleem ongeacht wie het doet. Staan voor hun rechten en educatie is de oplossing.

quote:
Dan ben je dus niet écht voor homo's, maar gebruik je homo's voor je eigen politieke agenda en vormen zij slechts een stok op de politieke tegenstander mee te kunnen slaan.
Hilarisch, want dit is precies wat rechts doet _O- . Geweld tegen homo's is alleen een probleem wanneer het wordt gedaan door moslims, voor de rest kan men geen enkele steun verwachten.
pi_220115152
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 12:27 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
De ene is slechts een paar procent van de bevolking terwijl de ander wel de aantallen heeft om de macht te grijpen. Ik heb echt wel door wie het echte gevaar is hier.
Het gaat niet om grote, maar impact. Met die 'paar' procent van de bevolking vormt men nu al een veel groter gevaar voor homo's dan de autochtone bevolking. Dat is veelzeggend. Moet je nagaan als die groepen straks 15, 20 of zelfs 25% van sommige Europese samenlevingen zijn.

Als mensen dus daadwerkelijk het beste voor hebben met homo's, dan moet men zich het sterkst uitspreken tegen waar homofobie het meest aanwezig is. En dat is toch echt binnen de Islamitische contreien en in heel veel Islamitische landen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Moderator maandag 16 februari 2026 @ 12:38:29 #180
236264 crew  capricia
pi_220115158
quote:

[..]
Maakt dat uit voor de homostellen die in elkaar geslagen, uitgescholden en beschimpt worden ieder weekend ergens in Nederland?

We weten heel goed waar dat geweld vandaan komt. En dat is niet een of andere conservatieve overheid waar jij zo bang voor bent.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_220115184
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2026 12:38 schreef capricia het volgende:

[..]
Maakt dat uit voor de homostellen die in elkaar geslagen, uitgescholden en beschimpt worden ieder weekend ergens in Nederland?

We weten heel goed waar dat geweld vandaan komt. En dat is niet een of andere conservatieve overheid waar jij zo bang voor bent.
Het is ook zeker wel een probleem, maar niet het hoofdprobleem. En ook zeker niet met als oplossing "alle moslims het land uit" of "migratiestop voor moslims" of dergelijke dingen.
pi_220115214
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 12:36 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Geweld tegen homo's is een probleem ongeacht wie het doet. Staan voor hun rechten en educatie is de oplossing.
[..]
Hilarisch, want dit is precies wat rechts doet _O- . Geweld tegen homo's is alleen een probleem wanneer het wordt gedaan door moslims, voor de rest kan men geen enkele steun verwachten.
Nee hoor, de impact van de Islam is dus simpelweg groter omdat homofobie daar een veel groter probleem is.

Rechts merkt dit op. Links negeert dit probleem volledig en maakt zich liever druk om Hongarije, de VS of de Nederlandse bible belt. Omdat als puntje bij paaltje komt, voor links het belangrijker is om de Islam en moslims een hand boven het hoofd te houden dan homo's te beschermen. Homo's zijn voor velen van links slechts een handige stok om rechts mee te slaan.

En dat is trouwens niet anders als het over bijvoorbeeld vrouwen of Joden gaat.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220115240
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 12:41 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Het is ook zeker wel een probleem, maar niet het hoofdprobleem. En ook zeker niet met als oplossing "alle moslims het land uit" of "migratiestop voor moslims" of dergelijke dingen.
Dat zou natuurlijk wel degelijk een uitkomst bieden. Er komen geen mensen meer binnen uit landen waar homofobe breed verspreid zit in de samenleving een absoluut taboe is.

Mensen uit zulke landen toegang geven tot het Westen zorgt voor meer homofobe sentimenten in de Westen samenlevingen, zulke mensen niet binnenlaten houdt die sentimenten buiten. Dit zou toch niet zo moeilijk moeten zijn.
pi_220115258
quote:
14s.gif Op maandag 16 februari 2026 12:38 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het gaat niet om grote, maar impact. Met die 'paar' procent van de bevolking vormt men nu al een veel groter gevaar voor homo's dan de autochtone bevolking. Dat is veelzeggend. Moet je nagaan als die groepen straks 15, 20 of zelfs 25% van sommige Europese samenlevingen zijn.

Als mensen dus daadwerkelijk het beste voor hebben met homo's, dan moet men zich het sterkst uitspreken tegen waar homofobie het meest aanwezig is. En dat is toch echt binnen de Islamitische contreien en in heel veel Islamitische landen.
De oorzaak van homofobie onder moslims en homofobie onder autochtone conservatieven is dezelfde: het idee dat alleen een man en vrouw bij elkaar horen. Anno 21e eeuw wordt dat hier door de ene geweldadiger in de praktijk gebracht dan door de ander maar het probleem blijft hetzelfde. De acceptatiegraad moet omhoog waardoor zowel het geweld als de haat en discriminatie naar beneden gaan. Mensen buitenzetten vanwege hun afkomst of religie is geen menselijke oplossing en in het grotere plaatje ook geen duurzame oplossing voor het probleem.
pi_220115350
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 12:47 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
De oorzaak van homofobie onder moslims en homofobie onder autochtone conservatieven is dezelfde: het idee dat alleen een man en vrouw bij elkaar horen. Anno 21e eeuw wordt dat hier door de ene geweldadiger in de praktijk gebracht dan door de ander maar het probleem blijft hetzelfde. De acceptatiegraad moet omhoog waardoor zowel het geweld als de haat en discriminatie naar beneden gaan. Mensen buitenzetten vanwege hun afkomst of religie is geen menselijke oplossing en in het grotere plaatje ook geen duurzame oplossing voor het probleem.
De oorzaak bij moslims is de Islam en autochtone conservatieven zijn geen moslim. Meer dan genoeg zijn niet eens religieus.

Mensen vanwege hun overtuigingen buiten houden is dus wel degelijk een oplossingen als die overtuigingen disproportioneel vijandig zijn jegens bepaalde andere groepen.

Maar we zien hier de duidelijke spagaat die helaas leeft bij links. En het is keer op keer zorgwekkend om te zien dat als puntje bij paaltje komt, men kiest voor de Islam, niet voor homo's. En dit toont ook aan dat we al dat gedweep over homorechten en homeacceptie eigenlijk helemaal niet serieus hoeven te nemen.
pi_220115403
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 11:27 schreef torentje het volgende:

[..]
Dat zij zich vastklampen aan teksten uit die ouderwetse heilige boeken is juist het probleem. Het maakt elke vorm van nuance onmogelijk, omdat de discussie meteen verschuift van menselijk inzicht naar vermeende goddelijke autoriteit.
Daardoor wordt vooruitgang niet beoordeeld op haar merites, maar op haar overeenstemming met regels die eeuwen geleden zijn opgesteld in een totaal andere wereld.
Het is precies die starheid die moderne samenlevingen verlamt en echte dialoog in de kiem smoort.
JIJ vindt die boeken ouderwets. Dat zijn ze echter totaal niet en de Bijbel althans is nog heel goed toepasbaar in moderne tijden.
Dat bepaalde groepen roepen dat het Alfabet+ legioen normaal zouden zijn doet daar niets vanaf.

En is zoiets vooruitgang te noemen?
Ik vind al die losbandigheid en alles maar moeten accepteren eerder achteruitgang.
pi_220115457
quote:
14s.gif Op maandag 16 februari 2026 12:44 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, de impact van de Islam is dus simpelweg groter omdat homofobie daar een veel groter probleem is.

Rechts merkt dit op. Links negeert dit probleem volledig en maakt zich liever druk om Hongarije, de VS of de Nederlandse bible belt. Omdat als puntje bij paaltje komt, voor links het belangrijker is om de Islam en moslims een hand boven het hoofd te houden dan homo's te beschermen. Homo's zijn voor velen van links slechts een handige stok om rechts mee te slaan.

Precies. Hypocriet de ene kant wel goed vinden en de andere meningen niet.
Dat kennen we wel meer van jou.
pi_220115488
quote:
14s.gif Op maandag 16 februari 2026 12:44 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Waar denk je dat de meeste homo's de meeste steun en acceptatie vinden, op links of op rechts? Je hoeft alleen maar te kijken waar men voornamelijk op stemt en in welke contreien men zich voornamelijk begeeft. Je bent zelf uit de kast en rechts maar je kan toch niet ontkennen dat jij een minderheid bent daarin? Links is veel meer een veilige plek (in alle facetten, niet alleen geweld) voor LHB dan rechts.

Moslims en islam worden geen hand boven het hoofd gehouden. Als een moslim de wet overtreed dan wordt hij/zij gewoon gestraft net als dat wanneer ieder ander mens dat doet. Alleen gooien we niet alle moslims bij het grofvuil wat men op rechts wel wil. Een groot verschil.
pi_220115517
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 12:54 schreef bianconeri het volgende:

[..]
JIJ vindt die boeken ouderwets. Dat zijn ze echter totaal niet en de Bijbel althans is nog heel goed toepasbaar in moderne tijden.
Dat bepaalde groepen roepen dat het Alfabet+ legioen normaal zouden zijn doet daar niets vanaf.

Ik vind al die losbandigheid en alles maar moeten accepteren eerder achteruitgang.
Een 2000 jaar oud boek gebruiken in moderne tijd is vragen om problemen. De bijbel is ouderwets, in hoe ze om gaan met problemen, moraliteit en de notie dat een god het antwoord is op alles.

Daarnaast, als iemand die valt onder LHB, heb ik niks met al die andere onzin. Trans zijn vaak gigantisch mentaal onstabiel en hebben psychische aandoeningen. Al is dat meer iets van het westen, hier in Azië is het minder een probleem.
pi_220115626
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 12:54 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Je reageert nu op een heel ander punt dan ik maakte. Ik had het over de bron van autoriteit in een debat, niet over jouw oordeel over bepaalde groepen.
Als morele regels alleen geldig zijn omdat ze eeuwen geleden zijn opgeschreven, dan is dat geen moraal maar traditie.
En traditie is waardevol, maar nooit een argument op zichzelf. Vooruitgang is niet ‘alles accepteren’, maar kritisch blijven nadenken, ook over ouderwetse heilige boeken.
  maandag 16 februari 2026 @ 13:18:01 #191
277627 Seven.
We are Borg.
pi_220115685
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 12:01 schreef Danny het volgende:

[..]
Je zegt echter 'heteromannen'. Meervoud. Allemaal.
[..]
Ik bedoel: jij stelt dat als je geen raakvlak hebt met het onderwerp je er niets van mag vinden en over mag zeggen. Dat is natuurlijk flauwekul.
[..]
Opkomen voor kwetsbare kinderen die misbruikt worden door de farmaceutische industrie en ideologische lichaamsverminkingen ondergaan lijkt me iets dat iedereen zou moeten doen. We hebben ook niets met bepaalde religies, maar ik vind toch wel iets van kindbruidjes van 8, het overgieten van vrouwen met zuur, eerwraak en het verminken van hun geslachtsdelen. Vind je dat echt zo raar?
We hebben hier ook niets met ICE en toch hebben we er allemaal een mening over. En over Gaza, en Afghanistan en Iritrea, en over Hollywood en nog een miljoenmiljard onderwerpen.

Eén van de A's in lgbtqiaa+ is 'allies'. Mensen die niet in de genoemde groep vallen, maar er wel iets van vinden. Ook maar afschaffen? Ik vind ook iets van abortus om frivole redenen (de 'ja, ik neukte en nu ben ik zwanger maar daar heb ik geen zin in' redenen). En nee ik ben geen vrouw. En toch vind ik iets van het beëindigen van mensenlevens.

Volgens mij mag dat gewoon in Nederland.
Wees anders gewoon transparant over jouw intenties: het pushen van de conservatieve agenda, ook als dat betekent dat trans door de holebi's onder de bus geflikkerd worden.
Resistance is futile.
  maandag 16 februari 2026 @ 13:23:01 #192
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220115739
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 12:04 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Wat je hier ziet is dat er een splitsing ontstaat die de facto neerkomt op LHBTQ+ en een TERF LHB gemeenschap.
Terecht, ze hebben dan ook niks met elkaar te maken. Holebi gaat om een seksuele voorkeur, trans gaat om lichamelijk issue.

quote:
Geen goede ontwikkeling want solidariteit is belangrijk in deze want als het puntje bij paaltje komt zijn ze beide net zo goed in gevaar onder een rechts-conservatieve regering met teveel macht (zoals we bijv. in Rusland en de VS zien) alleen is de TQI+ een stap eerder aan de beurt dan LHB.
Voorlopig hebben we een homoseksuele MP, dus zijn we mijlenver daarvan verwijderd.
pi_220115752
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 13:00 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Waar denk je dat de meeste homo's de meeste steun en acceptatie vinden, op links of op rechts? Je hoeft alleen maar te kijken waar men voornamelijk op stemt en in welke contreien men zich voornamelijk begeeft. Je bent zelf uit de kast en rechts maar je kan toch niet ontkennen dat jij een minderheid bent daarin? Links is veel meer een veilige plek (in alle facetten, niet alleen geweld) voor LHB dan rechts.

Moslims en islam worden geen hand boven het hoofd gehouden. Als een moslim de wet overtreed dan wordt hij/zij gewoon gestraft net als dat wanneer ieder ander mens dat doet. Alleen gooien we niet alle moslims bij het grofvuil wat men op rechts wel wil. Een groot verschil.
Op rechts, want op links is die steunt situatie afhankelijk en selectief. Het ene moment voor homo's als men denkt de politieke tegenstander een hak te kunnen zetten, het volgende moment homo's als een baksteen laten vallen als een groep in conflict is met homo's die men een groter slachtofferschap toedicht, zoals dus moslims.

De conclusie is dan ook dat bij een partij als de VVD zullen homo's meer structurele steun zullen vinden dan bij GL-PvdA.

En de Islam en moslims wordt binnen linkse contreien natuurlijk wel degelijk een hand boven het hoofd gehouden. Dat is ook dé achilleshiel bij progressief links. Men durft zich immers amper tot niet kritisch uit te laten over de Islam en moslims zonder er bijvoorbeeld het Christendom bij te betrekken of via allerlei kanttekeningen en nuances.

In het dogmatische wensdenken blijft men zelfs stug volhouden dat homo's en moslims eigenlijk een soort van coalitie vormen, beide zijn onderdrukte groepen, strijdende tegen het blanke, Westerse, rechts-conservatieve patriarchaat of zo.

Niets is natuurlijk minder waar. LHB gaat niet samen met de Islam.
  maandag 16 februari 2026 @ 13:24:31 #194
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220115759
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 13:00 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Rutger Groot Wassink. Nough said.
  maandag 16 februari 2026 @ 13:27:04 #195
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220115779
quote:
14s.gif Op maandag 16 februari 2026 12:18 schreef HowardRoark het volgende:

Dan ben je dus niet écht voor homo's, maar gebruik je homo's voor je eigen politieke agenda en vormen zij slechts een stok op de politieke tegenstander mee te kunnen slaan.
Dat is inderdaad wat extreemrechtse lui doen. Die kankeren de ene keer op al die homo's die zich opdringen en doen de volgende keer weer alsof ze het goed met hen voorhebben als het gaat op hun haatconcurrenten van de islam.

[ Bericht 1% gewijzigd door Danny op 16-02-2026 14:50:37 ]
  maandag 16 februari 2026 @ 13:29:45 #196
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220115805
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2026 12:14 schreef capricia het volgende:

[..]
En toch komt in West Europa de haat tegen homos (en ook het mishandelen en uitschelden op straat) momenteel voornamelijk uit het religie-kamp. Specifieker de Islam.

Ik zou me daar meer zorgen over maken, dan over een eventuele conservatieve regering in West Europa.
Islamitische etterbakjes die homo's meppen zijn een probleem, maar wel een redelijk lokaal probleem in wat achterstandswijken.

Die conservatieve regeringen, zoals die in Hongarije, die willen het echter met staatsrepressie doen. Zoals het verbieden van uitingen, zoals daar gewoon gebeurt. Iets dat op termijn een stuk gevaarlijker is.

Als je dat niet wenst te zien dan ben je erg beinvloedbaar voor hun propaganda.
  maandag 16 februari 2026 @ 13:33:24 #197
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220115830
quote:

[..]
Nee, dat heb je niet, en dat blijkt uit elke post van jouw hand.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 16 februari 2026 @ 13:35:24 #198
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220115840
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 12:47 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Nou, vertel.

Hoe gaan we orthodoxe christenen en moslims 'onderwijzen', Koeman.

Maak eens een leerplan. Leg eens uit hoe we op religieuze basisscholen het verhaal van Sodom en Gomorra en het volk van Lot zó gaan vertellen, dat homohaat als sneeuw voor de zon verdwijnt.

Barst los.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_220115841
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 13:27 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dat is inderdaad wat extreemrechtse lui doen. Die kankeren het de ene keer op al die homo's die zich opdringen en doen in de volgende keer weer alsof ze het goed met hen voorhebben als het gaat op hun haatconcurrenten van de islam.
Je bedoelt kritiek op de zogeheten LHBT cultuur? Dat is cultuurkritiek, dat komt vaak genoeg zelfs van homo's en lesbiennes zelf die zich niet herkennen gepresenteerd voelen door de vaak eentonige gay cultuur vol stereotypes en trouwens ook allerlei vervelend gedrag richting elkaar.

Homo's en lesbiennes zijn (in tegenstelling tot wat velen van links vaak denken) geen homogene groep, bestaande uit mensen die hetzelfde denken en doen. Het betreft juist een hele diverse groep mensen.

Dat is dus ook iets compleet anders dan wegkijken van het gevaar dat de Islam voor homo's vormt, wat zich vaak genoeg uit in veel serieuzere dingen zoals intimidatie, bedreiging of zelfs geweld.

[ Bericht 0% gewijzigd door Danny op 16-02-2026 14:51:05 ]
  maandag 16 februari 2026 @ 13:37:11 #200
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220115855
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 13:27 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dat is inderdaad wat extreemrechtse lui doen. Die kankeren de ene keer op al die homo's die zich opdringen en doen de volgende keer weer alsof ze het goed met hen voorhebben als het gaat op hun haatconcurrenten van de islam.
Ik ken geen enkele extreem-rechtse groep of extreem-rechts individu dat een goed woord over homo's over heeft.
Voorbeelden?

[ Bericht 1% gewijzigd door Danny op 16-02-2026 14:51:26 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')