Klopt. Ik vind dat eigenlijk ook wel raar. Mensen kunnen prima naar 2 vrouwen kijken die seks hebben, maar zijn het 2 mannen, dan wordt er weggezapt. Want dat vindt men ranzig.quote:Op maandag 16 februari 2026 10:09 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Nee hoor, mannen vinden het gewoon geil als ze 2 vrouwen samen bezig zien.
Meerr is het niet.
En wat jij zegt over de homo's klopt ook niet. Ze zullen er vast zijn maar de grote groep is gewoon netjes en wil hetzelfde als jij en ik.
Als je er werkelijk in geïnteresseerd was wel.quote:Op maandag 16 februari 2026 10:10 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Heb je nog meer van dit soort waardevolle inzichten over mijn psyche?
Mwaah, dat is ook wat simplistisch. Er zijn genoeg onaantrekkelijke lesbiennes, denk niet dat veel mannen daar warm voor draaien.quote:Op maandag 16 februari 2026 10:09 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Nee hoor, mannen vinden het gewoon geil als ze 2 vrouwen samen bezig zien.
Meerr is het niet.
En wat jij zegt over de homo's klopt ook niet. Ze zullen er vast zijn maar de grote groep is gewoon netjes en wil hetzelfde als jij en ik.
Ja, dat is de naam. Alsnog geen cult/sekte. Jammer joh.quote:Op maandag 16 februari 2026 09:46 schreef probeer het volgende:
[..]
Jehova's getuigen, zo heet die 'religie' toch? Achterlijke religie. Sekte. Cult. Potato-potato.
Wellicht toch nog even de definitie van onverdraagzaamheid opzoeken.
[..]
Volgens mij was ik toch vrij duidelijk dat ik jouw mening allerminst goed vindt. En je religie.
Ik sta niet achter het gedrag en dat hele alfabet. En ik vind het gedrag dat getoond wordt walgelijk.quote:Op maandag 16 februari 2026 09:56 schreef Solispolar het volgende:
Vooropgesteld: ik ben tegen het hele gekleurde alfabet; maar dat is niet omdat ik anti-homo of lesbi/whatever ben (integendeel); maar meer omdat ze zichzelf op die manier compleet buiten de maatschappij plaatsen.
Ik zeg nergens dat alles en iedereen binnen die groepen gelijk is.quote:Op maandag 16 februari 2026 09:51 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik ben er zelf een. Je omschrijving is op zijn zachtst gezegd nogal opmerkelijk. Wat mij betreft kun je best vinden dat homo's 'mietjes' zijn, maar kom dan met een onderbouwing. Dit blijft achterwege waardoor het ongefundeerd bashen is.
En ik zou je wereldbeeld mbt homo's niet baseren op bekende Nederlanders. Dat vormt alles behalve een representatieve groep. Veel homo's ergeren zich daar ook aan en herkennen zich daar ook helemaal niet in.
[..]
Nee, veel homo's en lesbiennes kun je absoluut niet aan zien omdat het stereotype daar niet op van toepassing is.
Dat man en vrouw een betere en stabielere opvoeding zouden kunnen geven, daar blijkt in de praktijk ook regelmatig niets van te kloppen gezien de vele scheidingen of relatiebreuken waar de kinderen het slachtoffer van zijn. Als we nu nog in de jaren 1950 hadden geleefd had je misschien nog wel een punt gehad, maar dat gaat inmiddels niet meer op.
Ik zeg dan ook niet dat elke homo zo is. Het is alleen in vele gevallen in genoeg trekjes te herkennen.quote:Op maandag 16 februari 2026 10:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Ook bij homo's heb je 'mannetjes' en 'vrouwtjes' binnen de relatie. Je hebt ook heel mannelijke homo's. Vaak ook verrekkes knap en een groot gemis voor de genenpoel. Kijk bijvoorbeeld naar een Hugo Kennis. Heel aantrekkelijke man om te zien, maar hartstikke homo.
Nee, kinderen moeten niet het slachtoffer van iets worden.quote:Dus je bent ook tegen adoptie?
En weg is het moraal.quote:Man en vrouw mogen samen bepalen of ze het ook met een ander stel willen doen. Homostellen overigens ook. Zolang ze hier maar verstandig mee om blijven gaan.
Ik ben wel tegen veelwijverij, zoals in de islam.
Je kent me niet, je zat er vaker compleet naast, en bovenal kom je noch aardig noch oprecht over dus ik ben inderdaad niet bijzonder geïnteresseerd in wat jij over mij te melden hebt.quote:Op maandag 16 februari 2026 10:15 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Als je er werkelijk in geïnteresseerd was wel.
Het gaat ze er vooral om dat hun 'cause' ondergesneeuwd raakt en gekaapt wordt door het transnarratief.quote:Op maandag 16 februari 2026 07:49 schreef Seven. het volgende:
Ik weet niet wat roze leeuw is maar ik zie op de website van LGB international geen aanwijzingen dat ze anti-trans en haatclub zijn.
Omdat?quote:Ik zie wel dit, en als LGB club moet je hier gewoon je bek over dichthouden:
Dat gevoel heb ik ook. Juist omdat ze nu op één hoop worden gegooid met de 'it's ma'am' figuren denken mensen dat alle holebi's óók zo extreem zijn in hun opvattingen. Vandaar dat er steeds meer holebi's zijn die zich ervan distantiëren. En al helemaal waar het aankomt op het in geile outfits twerken voor kleuters door travestieten. Gays against groomers is ook een respectabele beweging die zich daartegen afzet.quote:Op maandag 16 februari 2026 07:53 schreef Seven. het volgende:
[..]
Je hoeft elkaar niet te laten vallen. Je moet alleen realistisch zijn en erkennen dat je beiden een totaal andere agenda nastreeft als het gaat over aanpassen van wetgeving. En daar waar je wel dezelfde doelen nastreeft, samen optrekken.
Acceptatie van holebi's is in mijn optiek minder geworden op basis van het pushen van transrechten.
Nee. Ik heb een vast lijstje websites waar ik naartoe ga en daar kijk ik of er nieuws is dat opvallend is. Vaak is dat nieuws dat vrijwel overal wel te vinden is, maar soms ook nieuws dat mainstream media minder snel op zal pakken omdat het niet in het gangbare 'wenselijke' narratief past. Weinig bubbeltjes dus.quote:Op maandag 16 februari 2026 08:02 schreef probeer het volgende:
Hej @:Danny .. oprechte vraag; heb je niet ergens het idee dat je een beetje in een bubbel zit (of door algoritmes een bepaalde kant op gestuurd wordt) mbt nieuws over met name de TQ's, maar wellicht ook de LHB's?
Wat is 'relatief veel'? Wanneer vind je het relatief veel?quote:Let wel; ik zeg niet dat je tegen die mensen bent oid. Maar eh, relatief veel van je posts lijken er over te gaan.
Waarom zou het zijn dat mainstream media dit soort nieuws niet plaatst denk je? Wanneer heb je in mainstream media voor het laatst iets gelezen dat niet volledig positief was over transzaken? Precies: vrijwel nooit, want dat past niet binnen 'the message' die moet worden verspreid. En als ik dan iets tegen kom, niet alleen hierover maar over alles waar de NOS/NU etc niet over wensen te berichten, dan wil ik dat nog weleens plaatsen.quote:Zo lees ik er bv amper over, behalve wanneer jij er weer met een artikel over komt.
Dat is heel goed mogelijk. Heel fijn dat ik in dat gat kan springen waar de overige media doelbewust van wegkijkt. Die plaatsen het alleen als een Amerikaan iets doet of vindt dat WEL in hun narratiefje past.quote:Als er een Amerikaanse T iets vindt of doet, dan vernemen we dat hier meestal door een artikel van jouw hand.
Wat is er mis met het bericht dan als ik vragen mag, want ik ben behoorlijk neutraal volgens mij. In het bericht van die kindermoordenaar was ik wat minder neutraal, dat klopt.quote:En ja, dat is in feite ws niet veel anders dan bv redactielid of forumposter X die veel over onderwerp Y post. Hoeft ook allemaal geen probleem te zijn en zo. Maar besef je dat je met je focus op een onderwerp, een grote invloed op de alhier lopende discussies hebt. En dat hoe die invloed plaatsvindt, ook te maken heeft met hoe oa jij zo'n artikel opzet en insteekt.
Er zijn meerdere insteken. In NWS mag iedereen een topic openenen. Wil jij een bericht over een soortgelijk onderwerp, maar met een andere insteek plaatsen, dan mag dat. FOK! is wat dat betreft vrij en staat open voor verschillende meningen en inzichten. Dat is gezond. Elkaars mening aanhoren, erover nadenken, weerleggen of bevestigen, toetsen aan je eigen mening en dan of eens of oneens zijn, met respect voor andermans mening.quote:Alweer; geen waardeoordeel. Ik probeer je alleen op zowel je eigen 'beïnvloeding door zulk nieuws', maar ook vervolgens je 'beïnvloeding van anderen' te wijzen. Bewustwording en zulks. Je inbreng en insteek vormt een groot deel van de discussie omtrent dit onderwerp op FoK!
Ik denk dat je een probleem hebt met vooroordelen richting heteromannen. Ik ken werkelijk geen enkele man die een probleem heeft met homo's. Nul. Nee, niet waar. Eéntje. Mijn vader, maar die heb ik al 23 jaar niet gezien of gesproken.quote:Op maandag 16 februari 2026 08:05 schreef Seven. het volgende:
[..]![]()
Ik denk dat hetero mannen bang zijn voor homo's. Als homo's ooit de overhand zouden krijgen, dan kunnen ze zelf over hun schouder kijken als ze 's avonds over straat gaan.
Gelukkig is het niet elke man!
Oké, blijkbaar ken ik toch één iemand die nog in de middeleeuwen leeft. Gelukkig niet persoonlijk. Maar vertel: hoeveel last heb jij van homo's dat je er zo over moet reageren? Heel vaak zijn de hardste homohaters latent homoseksueel. Je mag bij ons gewoon uit de kast komen hoor. Iedereen is hier gewoon welkom.quote:Op maandag 16 februari 2026 08:23 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Bang?
Voor dat soort mietjes en (grotendeels) verwijfde mannen?
Nee, dat vinden we simpelweg ranzig. Heeft niets met bang zijn te maken.
Het lijkt erop dat ze willen voorkomen dat kinderen verminkt worden. Niet genoeg mensen kunnen daar een zeer uitgesproken mening over hebben.quote:Op maandag 16 februari 2026 08:25 schreef Seven. het volgende:
Omdat holebi's vanwege de gemene deler 'niet-hetero normatief' de transagenda nooit zou moeten blokkeren.
Doe jij dat ook?quote:Verder zouden ze zich totaal afzijdig moet houden van een onderwerp dat ze inhoudelijk totaal niet aangaat.
Verminken of adopteren zijn zo'n beetje de grootste tegenstellingen die je had kunnen noemen.quote:Zou wat zijn als transgenders in hun agenda opnemen dat holebi's geen kinderen mogen adopteren.
Het zijn toch juist de leiders van de ouderwetse religies die andersdenkenden monddood maken?quote:Op maandag 16 februari 2026 10:29 schreef bianconeri het volgende:
Blijft toch wel heel opvallend.....
Maar oh wee als je een religie aanhangt, oh wee als je het ook maar ergens niet mee eens bent.
Owh wee als mensen anders denken zeg!
Tot zo ver het open en verdraagzaam zijn
Ik zeg dan ook nergens dat ik er last van heb? Ik zeg ook nergens dat iemand met die gevoelens niet welkom zijn?quote:Op maandag 16 februari 2026 11:00 schreef Danny het volgende:
Oké, blijkbaar ken ik toch één iemand die nog in de middeleeuwen leeft. Gelukkig niet persoonlijk. Maar vertel: hoeveel last heb jij van homo's dat je er zo over moet reageren? Heel vaak zijn de hardste homohaters latent homoseksueel. Je mag bij ons gewoon uit de kast komen hoor. Iedereen is hier gewoon welkom.
Wellicht weet jij meer dan mij?quote:Op maandag 16 februari 2026 11:05 schreef torentje het volgende:
[..]
Het zijn toch juist de leiders van de ouderwetse religies die andersdenkenden monddood maken?
Prima, zolang je het maar op een wat respectvollere manier kenbaar maakt voortaan.quote:Op maandag 16 februari 2026 11:06 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik zeg dan ook nergens dat ik er last van heb? Ik zeg ook nergens dat iemand met die gevoelens niet welkom zijn?
Dat ik dat typische gedrag niet steunt en waar die Alfabet+ groep voor staat niet steun is wat anders.
Dat zij zich vastklampen aan teksten uit die ouderwetse heilige boeken is juist het probleem. Het maakt elke vorm van nuance onmogelijk, omdat de discussie meteen verschuift van menselijk inzicht naar vermeende goddelijke autoriteit.quote:Op maandag 16 februari 2026 11:08 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wellicht weet jij meer dan mij?
Ik weet niet anders dan dat discussie altijd mogelijk is.
En nee dat houdt natuurlijk niet in dat bv de basis, de Bijbel, losgelaten wordt.
Je ziet het toch zelf ook openlijk gebeuren in dit topic? Je ziet toch op wie ik reageer?quote:Op maandag 16 februari 2026 11:00 schreef Danny het volgende:
[..]
Ik denk dat je een probleem hebt met vooroordelen richting heteromannen. Ik ken werkelijk geen enkele man die een probleem heeft met homo's. Nul. Nee, niet waar. Eéntje. Mijn vader, maar die heb ik al 23 jaar niet gezien of gesproken.
[..]
Mijn persoonlijke mening hierover is irrelevant. Mijn argument is dat holebi's de transagenda niet zouden moeten ondermijnen vanuit hun eigen visie, juist omdat holebi's en trans agenda's inhoudelijk weinig tot geen raakvlakken hebben.quote:Oké, blijkbaar ken ik toch één iemand die nog in de middeleeuwen leeft. Gelukkig niet persoonlijk. Maar vertel: hoeveel last heb jij van homo's dat je er zo over moet reageren? Heel vaak zijn de hardste homohaters latent homoseksueel. Je mag bij ons gewoon uit de kast komen hoor. Iedereen is hier gewoon welkom.
[..]
Het lijkt erop dat ze willen voorkomen dat kinderen verminkt worden. Niet genoeg mensen kunnen daar een zeer uitgesproken mening over hebben.
[..]
Doe jij dat ook?
Of geslachtsverandering en adoptie tegenstellingen zijn, is niet relevant. Waar het om gaat is dat holebi's en TQIA+ inhoudelijk niet elkaars agenda in in de weg moeten zitten omdat ze inhoudelijk vrijwel niets met elkaar gemeen hebben. En het helpt als je op onderwerpen als zichtbaarheid (PRIDE) wel samen op wil trekken.quote:[..]
Verminken of adopteren zijn zo'n beetje de grootste tegenstellingen die je had kunnen noemen.
Bijzonder. Want dit wordt niet gezegd bij een gemiddelde users in bijvoorbeeld POL, waar je ook zou kunnen zeggen dat deze in een duidelijke bubbel zit. Waarschijnlijk omdat het dan gedachtegoed betreft waar er veel meer het sentiment heerst dat het 'juiste' en zelfs 'moreel verheven' standpunten zijn. Het vorm daarmee alleen wel een nogal selectieve verontwaardiging.quote:Op maandag 16 februari 2026 08:02 schreef probeer het volgende:
Hej @:Danny .. oprechte vraag; heb je niet ergens het idee dat je een beetje in een bubbel zit (of door algoritmes een bepaalde kant op gestuurd wordt) mbt nieuws over met name de TQ's, maar wellicht ook de LHB's? Let wel; ik zeg niet dat je tegen die mensen bent oid. Maar eh, relatief veel van je posts lijken er over te gaan. Zo lees ik er bv amper over, behalve wanneer jij er weer met een artikel over komt. Als er een Amerikaanse T iets vindt of doet, dan vernemen we dat hier meestal door een artikel van jouw hand.
En ja, dat is in feite ws niet veel anders dan bv redactielid of forumposter X die veel over onderwerp Y post. Hoeft ook allemaal geen probleem te zijn en zo. Maar besef je dat je met je focus op een onderwerp, een grote invloed op de alhier lopende discussies hebt. En dat hoe die invloed plaatsvindt, ook te maken heeft met hoe oa jij zo'n artikel opzet en insteekt.
Alweer; geen waardeoordeel. Ik probeer je alleen op zowel je eigen 'beïnvloeding door zulk nieuws', maar ook vervolgens je 'beïnvloeding van anderen' te wijzen. Bewustwording en zulks. Je inbreng en insteek vormt een groot deel van de discussie omtrent dit onderwerp op FoK!
Je zegt echter 'heteromannen'. Meervoud. Allemaal.quote:Op maandag 16 februari 2026 11:51 schreef Seven. het volgende:
Je ziet het toch zelf ook openlijk gebeuren in dit topic? Je ziet toch op wie ik reageer?
Ik bedoel: jij stelt dat als je geen raakvlak hebt met het onderwerp je er niets van mag vinden en over mag zeggen. Dat is natuurlijk flauwekul.quote:Mijn persoonlijke mening hierover is irrelevant. Mijn argument is dat holebi's de transagenda niet zouden moeten ondermijnen vanuit hun eigen visie, juist omdat holebi's en trans agenda's inhoudelijk weinig tot geen raakvlakken hebben.
Opkomen voor kwetsbare kinderen die misbruikt worden door de farmaceutische industrie en ideologische lichaamsverminkingen ondergaan lijkt me iets dat iedereen zou moeten doen. We hebben ook niets met bepaalde religies, maar ik vind toch wel iets van kindbruidjes van 8, het overgieten van vrouwen met zuur, eerwraak en het verminken van hun geslachtsdelen. Vind je dat echt zo raar?quote:Of geslachtsverandering en adoptie tegenstellingen zijn, is niet relevant. Waar het om gaat is dat holebi's en TQIA+ inhoudelijk niet elkaars agenda in in de weg moeten zitten omdat ze inhoudelijk vrijwel niets met elkaar gemeen hebben. En het helpt als je op onderwerpen als zichtbaarheid (PRIDE) wel samen op wil trekken.
Correct.quote:Op maandag 16 februari 2026 12:01 schreef Danny het volgende:
[..]
Opkomen voor kwetsbare kinderen die misbruikt worden door de farmaceutische industrie en ideologische lichaamsverminkingen ondergaan lijkt me iets dat iedereen zou moeten doen. We hebben ook niets met bepaalde religies, maar ik vind toch wel iets van kindbruidjes van 8, het overgieten van vrouwen met zuur, eerwraak en het verminken van hun geslachtsdelen. Vind je dat echt zo raar?
We hebben hier ook niets met ICE en toch hebben we er allemaal een mening over. En over Gaza, en Afghanistan en Iritrea, en over Hollywood en nog een miljoenmiljard onderwerpen.
Eén van de A's in lgbtqiaa+ is 'allies'. Mensen die niet in de genoemde groep vallen, maar er wel iets van vinden. Ook maar afschaffen? Ik vind ook iets van abortus om frivole redenen (de 'ja, ik neukte en nu ben ik zwanger maar daar heb ik geen zin in' redenen). En nee ik ben geen vrouw. En toch vind ik iets van het beëindigen van mensenlevens.
Volgens mij mag dat gewoon in Nederland.
En toch komt in West Europa de haat tegen homos (en ook het mishandelen en uitschelden op straat) momenteel voornamelijk uit het religie-kamp. Specifieker de Islam.quote:Op maandag 16 februari 2026 12:04 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Het probleem is denk ik dat het acceptatieniveau in de samenleving van LHB en TQ+ nog best wel ver uit elkaar liggen en dat dat voor problemen zorgt. Je ziet dat ook in dit topic met van die "met homo's heb ik geen enkele moeite, maar met die vieze psychisch gestoorde transgenders wel"-achtige comments.
Wat je hier ziet is dat er een splitsing ontstaat die de facto neerkomt op LHBTQ+ en een TERF LHB gemeenschap. Geen goede ontwikkeling want solidariteit is belangrijk in deze want als het puntje bij paaltje komt zijn ze beide net zo goed in gevaar onder een rechts-conservatieve regering met teveel macht (zoals we bijv. in Rusland en de VS zien) alleen is de TQI+ een stap eerder aan de beurt dan LHB.
Tja, dat durft men dan weer niet, want dat zou 'Islamofobie' en 'racisme' zijn.quote:Op maandag 16 februari 2026 12:14 schreef capricia het volgende:
[..]
En toch komt in West Europa de haat tegen homos (en ook het mishandelen en uitschelden op straat) momenteel voornamelijk uit het religie-kamp. Specifieker de Islam.
Ik zou me daar meer zorgen over maken, dan over een eventuele conservatieve regering in West Europa.
Dat laatste zie ik inderdaad maar al te vaak.quote:Op maandag 16 februari 2026 12:18 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, dat durft men dan weer niet, want dat zou 'Islamofobie' en 'racisme' zijn.
Dus wordt de olifant in de kamer natuurlijk niet benoemd en gedaan alsof zogenaamd Westerse/Europese landen zoals de VS (of bijvoorbeeld Hongarije) het grote probleem zijn. Zulke mensen zijn ook de eerste die wegkijken als er geweld tegen homo's is waarbij de daders een niet-Westerse migratieachtergrond hebben (lees: dit is het merendeel van de gevallen).
Dan ben je dus niet écht voor homo's, maar gebruik je homo's voor je eigen politieke agenda en vormen zij slechts een stok op de politieke tegenstander mee te kunnen slaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |