abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220113175
En tsja, hoe de LHBA's (seksuele geaardheid) dan in clubjes/verenigingen terecht komen samen met de TQ's (genderidentiteit) en de I's (biologische staat), zal denk ik voornamelijk komen omdat ze veelal met dezelfde vormen en uitingen van discriminatie te maken krijgen. Allen gegroepeerd onder 'anders dan heteroseksueel en identificerend met één geslacht bij geboorte'. Allen, in de ogen van vele derden, 'afwijkend van normaal'.

Het staat ze imo helemaal vrij om daar wel of niet verdere nuance of scheiding in aan te brengen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_220113188
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 09:00 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Gelden voor beide kanten.
[..]
ok
Jup. Walgelijk. Zal wel mede door je achterlijke religie komen. Maar ik sluit niet uit dat het ook een persoonseigenschap is.
pi_220113225
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 09:03 schreef probeer het volgende:

[..]
Jup. Walgelijk. Zal wel mede door je achterlijke religie komen. Maar ik sluit niet uit dat het ook een persoonseigenschap is.
Ik heb geen achterlijke religie.
En zoiets kan geen eigenschap zijn.

Ik hou mij echter liever gewoon bij wat normaal is, wat natuurlijk is en goed voor een maatschappij.
  maandag 16 februari 2026 @ 09:12:17 #104
277627 Seven.
We are Borg.
pi_220113257
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 09:00 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Gelden voor beide kanten.
[..]
ok
Dat ben ik niet met je eens. Ik geef ontopic inhoudelijk aan waar holebi agenda verschilt van transgender agenda en jij gaat offtopic ranten over het heteronormatieve gezin.
Resistance is futile.
  maandag 16 februari 2026 @ 09:14:20 #105
277627 Seven.
We are Borg.
pi_220113275
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 09:01 schreef probeer het volgende:
En tsja, hoe de LHBA's (seksuele geaardheid) dan in clubjes/verenigingen terecht komen samen met de TQ's (genderidentiteit) en de I's (biologische staat), zal denk ik voornamelijk komen omdat ze veelal met dezelfde vormen en uitingen van discriminatie te maken krijgen. Allen gegroepeerd onder 'anders dan heteroseksueel en identificerend met één geslacht bij geboorte'. Allen, in de ogen van vele derden, 'afwijkend van normaal'.

Het staat ze imo helemaal vrij om daar wel of niet verdere nuance of scheiding in aan te brengen.
Het staat vrij maar als politiek maatschappelijke groepering, riskeer je dus wel uiteindelijk een identiteitscrisis.
Resistance is futile.
  maandag 16 februari 2026 @ 09:18:58 #106
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_220113308
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 08:23 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Bang?
Voor dat soort mietjes en (grotendeels) verwijfde mannen?
Nee, dat vinden we simpelweg ranzig. Heeft niets met bang zijn te maken.
Wauw :')
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_220113310
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 09:07 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ik heb geen achterlijke religie.
Zat jij niet bij de Jehovas? Die cult?

quote:
En zoiets kan geen eigenschap zijn.
Onverdraagzaamheid is wel degelijk een persoonseigenschap.

quote:
Ik hou mij echter liever gewoon bij wat normaal is, wat natuurlijk is en goed voor een maatschappij.
Beter houd je je gewoon bij jezelf, en verder je bek dicht over anderen.
pi_220113329
de 'vedraagzamen' hebben het hier wel vaker over dat je je bek moet dicht houden, lol
pi_220113350
quote:

[..]
Bang?
Mietjes nog wel, toe maar. En is er hier ook enige verdere onderbouwing mogelijk?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220113351
Normaliter zou ik dit via een TR of het feedbacktopic aankaarten, maar omdat dit toch een topic door de opperbaas himself is, ditmaal maar een rechtstreeks lijntje naar de top ..

quote:
7s.gif Op maandag 16 februari 2026 08:05 schreef Seven. het volgende:

[..]
:')

Ik denk dat hetero mannen bang zijn voor homo's. Als homo's ooit de overhand zouden krijgen, dan kunnen ze zelf over hun schouder kijken als ze 's avonds over straat gaan.

Gelukkig is het niet elke man!
quote:

[..]
Bang?

quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2026 08:13 schreef Seven. het volgende:

[..]

Holebi's strijden al jaren voor gelijke rechten en wij hebben wetmatig al een aantal belangrijke doelen behaald. Maar op het gebied van kinderen krijgen en adopteren zijn we wettelijk nog niet gelijk aan hetero's. Transgenders en non-binairs streven hele andere aanpassingen van de wet na, dat gaat bijvoorbeeld over medische behandelingen.
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 08:24 schreef bianconeri het volgende:

[..]
En laten we hopen dat dat nooit normaal gaat worden.
Ouders zijn man en vrouw. Niets geen ander gedoe. Dat is gewoon niet goed voor niemand.

Ter context niet alleen de walgelijke posts van bianconeri die ik wil rapporteren, maar ook de posts waar hij op reageert (en waaruit duidelijk blijkt dat het om groepen met een specifieke seksuele geaardheid gaat; homoseksuelen)

@Danny Gelet op onderstaande alinea uit de FoK! policy, zijn bianceroni's uitingen toegestaan?

quote:
Daaronder valt tevens het schofferen van groepen mensen in welke vorm dan ook, om iets waar ze niet zelf voor gekozen hebben. Denk aan land van herkomst, etniciteit, huidskleur, seksuele voorkeur etc. We vallen dus niemand aan om wat die persoon of groep is en waar die persoon of groep niets aan kan doen.
  maandag 16 februari 2026 @ 09:28:43 #111
3542 Gia
User under construction
pi_220113353
quote:
7s.gif Op maandag 16 februari 2026 07:49 schreef Seven. het volgende:

Ik zie wel dit, en als LGB club moet je hier gewoon je bek over dichthouden:

Waarom? Ook zij kunnen kinderen hebben. Ik vind dat iedereen met kinderen hier een mening over mag hebben.
Ik vind ook dat kinderen niet doodgegooid moeten worden met verhalen dat je als meisje er ook voor kunt kiezen een jongetje te worden. Gewoon niet doen!!
pi_220113357
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 09:22 schreef Satan_Guardian_Angel het volgende:
de 'vedraagzamen' hebben het hier wel vaker over dat je je bek moet dicht houden, lol
Ik herhaal de FoK! policy mbt hatelijke uitingen richting groepen gebaseerd op bv hun seksuele geaardheid. Alleen breng ik het een stukje botter.

Verder kent mijn verdraagzaamheid ook gewoon grenzen hoor.
pi_220113366
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 09:28 schreef probeer het volgende:
Normaliter zou ik dit via een TR of het feedbacktopic aankaarten, maar omdat dit toch een topic door de opperbaas himself is, ditmaal maar een rechtstreeks lijntje naar de top ..
[..]
[..]
[..]
[..]
Ter context niet alleen de walgelijke posts van bianconeri die ik wil rapporteren, maar ook de posts waar hij op reageert (en waaruit duidelijk blijkt dat het om groepen met een specifieke seksuele geaardheid gaat; homoseksuelen)

@:Danny Gelet op onderstaande alinea uit de FoK! policy, zijn bianceroni's uitingen toegestaan?
[..]

Dat ouders man en/of vrouw zijn kan gewoon worden gezegd. Dat is namelijk de menselijke biologie. Het is alleen een beetje raar om homo's weg te zetten als 'mietjes'.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220113381
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 09:19 schreef probeer het volgende:

[..]
Zat jij niet bij de Jehovas? Die cult?
Zo heet dat niet en het is ook in niets een cult.

quote:
Onverdraagzaamheid is wel degelijk een persoonseigenschap.
Maar wanneer zou je dat zijn?
Ik ben niet onverdraagzaam tegen anderen en andersdenkenden.
Ik sta alleen niet achter al die onzin er rondom heen.

quote:
Beter houd je je gewoon bij jezelf, en verder je bek dicht over anderen.
Kun jij ook doen.
Dat jij alles maar goed vindt is jouw zaakje.
pi_220113387
quote:
14s.gif Op maandag 16 februari 2026 09:27 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Mietjes nog wel, toe maar. En is er hier ook enige verdere onderbouwing mogelijk?
Ah, want jij kent vast geen enkele homoseksueel?
Zelfs niet al die BN-er homo´s?
  maandag 16 februari 2026 @ 09:37:13 #116
3542 Gia
User under construction
pi_220113389
quote:

[..]
Ouders zijn man en vrouw. Niets geen ander gedoe. Dat is gewoon niet goed voor niemand.
Wat een onzin. Een kind is gelukkig als het één of meerdere ouders heeft die van hem/haar houden. Geslacht doet er niet toe. Als ze er maar goed voor zorgen. Er zijn ook kinderen die een vader, moeder en een bonus vader en moeder hebben. Vaak ook nog bonus broertjes en zusjes, opa's en oma's. Maar ook 2 moeders of 2 vaders.

Maar een man met meerdere vrouwen vind je ook nog wel kunnen, vind je?
pi_220113394
quote:
14s.gif Op maandag 16 februari 2026 09:32 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat ouders man en/of vrouw zijn kan gewoon worden gezegd. Dat is namelijk de menselijke biologie.
De hoop uitdrukken dat ouderschap voor homoseksuelen nooit normaal gaat worden, lijkt me wel degelijk discriminerend tov homoseksuelen. En op zijn minst schofferend (het woord gebruikt in de policy). 'Normaal' is ook normatief. En in de context van zijn posts overduidelijk een negatief waardeoordeel. Uit niets blijkt dat hij het over een puur wetenschappelijke, statistische hoeveelheid/kans heeft.

quote:
Het is alleen een beetje raar om homo's weg te zetten als 'mietjes'.
Plus dat ja.

[ Bericht 1% gewijzigd door probeer op 16-02-2026 09:53:59 ]
pi_220113401
Terecht.

Het ene heeft met seksuele voorkeur te maken, het andere met mentale problemen. In die zin is het dus niet hetzelfde.
pi_220113404
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 09:28 schreef probeer het volgende:

@:Danny Gelet op onderstaande alinea uit de FoK! policy, zijn bianceroni's uitingen toegestaan?
[..]

Ik beledig en schoffeer echter helemaal niemand.

Het is misschien angstig voor je, maar niet iedereen denkt zoals jij doet.
  maandag 16 februari 2026 @ 09:41:16 #120
277627 Seven.
We are Borg.
pi_220113408
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 09:28 schreef Gia het volgende:

[..]
Waarom? Ook zij kunnen kinderen hebben. Ik vind dat iedereen met kinderen hier een mening over mag hebben.
Ik vind ook dat kinderen niet doodgegooid moeten worden met verhalen dat je als meisje er ook voor kunt kiezen een jongetje te worden. Gewoon niet doen!!
Omdat holebi's en transgenders een gemeenschappelijke vijand hebben, en het laatste wat je wil is tegen elkaar uitgespeeld worden door die vijand.

Ik accepteer liever de transagenda dan dat beide groepen zonder slagkracht eindigen. Maar bij voorkeur streven ze naar samenwerking op gezamenlijke doelen, en afzonderlijk hun eigen doelen na.
Resistance is futile.
  maandag 16 februari 2026 @ 09:42:00 #121
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220113412
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2026 08:25 schreef Seven. het volgende:

[..]
Omdat holebi's vanwege de gemene deler 'niet-hetero normatief' de transagenda nooit zou moeten blokkeren. Verder zouden ze zich totaal afzijdig moet houden van een onderwerp dat ze inhoudelijk totaal niet aangaat.

Zou wat zijn als transgenders in hun agenda opnemen dat holebi's geen kinderen mogen adopteren.
Het gaat om de gezondheid van kinderen. Terecht dat zij daar niet mee willen worden geassocieerd en daar mogen zij gewoon wat van vinden. Apart dat je over "vijanden" praat. En nee, ze hebben niet altijd dezelfde "vijand". Lesbische vrouwen willen niet altijd kerels in hun kleedkamer bijvoorbeeld.

Adopteren <> ingrijpende kindverbouwingen.
  maandag 16 februari 2026 @ 09:42:16 #122
3542 Gia
User under construction
pi_220113414
quote:

[..]
Dat ouders man en/of vrouw zijn kan gewoon worden gezegd. Dat is namelijk de menselijke biologie. Het is alleen een beetje raar om homo's weg te zetten als 'mietjes'.
Of te verbieden ouders te worden. Want met IVF, draagmoeder, kan een homo ook gewoon echt vader worden.
Bij Lesbiennes is dat makkelijker, middels een bezoekje aan de spermabank.
Helemaal niks mis mee!
pi_220113416
quote:

[..]
Precies, simpele biologie.
En hoe moet je dat verwijfde anders omschrijven?

Kom op zeg, laten we nou niet doen alsof je de meeste homoseksuelen er niet zo uit kan pikken.
Als wij thuis TV kijken hebben we dat geregeld, dat we zeggen ah die is homo.
En dan later blijkt dat inderdaad.

quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 09:37 schreef Gia het volgende:

[..]
Wat een onzin. Een kind is gelukkig als het één of meerdere ouders heeft die van hem/haar houden. Geslacht doet er niet toe. Als ze er maar goed voor zorgen. Er zijn ook kinderen die een vader, moeder en een bonus vader en moeder hebben. Vaak ook nog bonus broertjes en zusjes, opa's en oma's. Maar ook 2 moeders of 2 vaders.

Maar een man met meerdere vrouwen vind je ook nog wel kunnen, vind je?
Man en vrouw samen zorgen voor een veel stabieler en betere opvoeding. Simpele biologie.
Eigen ouders.

En nee een man moet trouw blijven aan 1 vrouw. Obviously.
pi_220113425
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 09:37 schreef probeer het volgende:

De hoop uitdrukken dat ouderschap voor homoseksuelen nooit normaal gaat worden, lijkt me wel degelijk discriminerend tov homoseksuelen. En op zijn minst schofferend (het woord gebruikt in de policy). 'Normaal' is ook normatief. En in de context van zijn posts overduidelijk een waardeoordeel. Uit niets blijkt dat hij het over een puur wetenschappelijke, statistische hoeveelheid/kans heeft.

quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 09:42 schreef Gia het volgende:

[..]
Of te verbieden ouders te worden. Want met IVF, draagmoeder, kan een homo ook gewoon echt vader worden.
Helemaal niks mis mee!
En we moeten het maar normaal vinden dat koppels die al niet bij een natuurlijke aangetrokken sekse horen (man met een vrouw) ook nog eens kinderen zouden krijgen wat ze niet natuurlijk kunnen?

Dat is biologisch gezien niet kloppende.
Dat is ook voor het kind gewoon niet goed.
Op zo veel vlakken gewoon fout.

Dat je al direct aangevallen wordt omdat je de LHHTAABTOQITI+ propaganda niet steunt zegt al genoeg.
pi_220113443
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 09:35 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Zo heet dat niet en het is ook in niets een cult.
Jehova's getuigen, zo heet die 'religie' toch? Achterlijke religie. Sekte. Cult. Potato-potato.

quote:
Maar wanneer zou je dat zijn?
Ik ben niet onverdraagzaam tegen anderen en andersdenkenden.

Ik sta alleen niet achter al die onzin er rondom heen.
quote:

[..]
Bang?
Nee, dat vinden we simpelweg ranzig.
Heeft niets met bang zijn te maken.
quote:

[..]
Wellicht toch nog even de definitie van onverdraagzaamheid opzoeken.

quote:
Kun jij ook doen.
Dat jij alles maar goed vindt is jouw zaakje.
Volgens mij was ik toch vrij duidelijk dat ik jouw mening allerminst goed vindt. En je religie.
  maandag 16 februari 2026 @ 09:49:55 #126
277627 Seven.
We are Borg.
pi_220113475
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 09:42 schreef Gia het volgende:

[..]
Helemaal niks mis mee!
Spoiler want deze discussie gaat volledig offtopic maar ik wil je toch even wijzen op de complicaties voor niet-hetero's met een kinderwens:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Resistance is futile.
pi_220113482
Wanneer een mod/FA/Danny zo meteen wellicht voornemens is om bianceroni's posts te deleten want overduidelijk homofobisch. Ik zou er voor willen pleiten om ze te laten staan. Ze krijgen geen bijval van wie dan ook (jeej FoK!) en zo kunnen lezers zien hoe homofobie er uit ziet en hoe het plaatsvindt. Wellicht is een andere vorm van ingrijpen, middels een gerichte modbreak een optie?
pi_220113488
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 09:37 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ah, want jij kent vast geen enkele homoseksueel?
Zelfs niet al die BN-er homo´s?
Ik ben er zelf een. Je omschrijving is op zijn zachtst gezegd nogal opmerkelijk. Wat mij betreft kun je best vinden dat homo's 'mietjes' zijn, maar kom dan met een onderbouwing. Dit blijft achterwege waardoor het ongefundeerd bashen is.

En ik zou je wereldbeeld mbt homo's niet baseren op bekende Nederlanders. Dat vormt alles behalve een representatieve groep. Veel homo's ergeren zich daar ook aan en herkennen zich daar ook helemaal niet in.
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 09:42 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Kom op zeg, laten we nou niet doen alsof je de meeste homoseksuelen er niet zo uit kan pikken.
[..]
Man en vrouw samen zorgen voor een veel stabieler en betere opvoeding. Simpele biologie.
Eigen ouders.

Nee, veel homo's en lesbiennes kun je absoluut niet aan zien omdat het stereotype daar niet op van toepassing is.

Dat man en vrouw een betere en stabielere opvoeding zouden kunnen geven, daar blijkt in de praktijk ook regelmatig niets van te kloppen gezien de vele scheidingen of relatiebreuken waar de kinderen het slachtoffer van zijn. Als we nu nog in de jaren 1950 hadden geleefd had je misschien nog wel een punt gehad, maar dat gaat inmiddels niet meer op.
pi_220113492
quote:
16s.gif Op maandag 16 februari 2026 09:30 schreef probeer het volgende:

[..]
Ik herhaal de FoK! policy mbt hatelijke uitingen richting groepen gebaseerd op bv hun seksuele geaardheid. Alleen breng ik het een stukje botter.

Verder kent mijn verdraagzaamheid ook gewoon grenzen hoor.
presenteer je dan maar niet als iemand die moreel verheven is
  maandag 16 februari 2026 @ 09:52:42 #130
277627 Seven.
We are Borg.
pi_220113501
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2026 09:42 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Het gaat om de gezondheid van kinderen. Terecht dat zij daar niet mee willen worden geassocieerd en daar mogen zij gewoon wat van vinden. Apart dat je over "vijanden" praat. En nee, ze hebben niet altijd dezelfde "vijand". Lesbische vrouwen willen niet altijd kerels in hun kleedkamer bijvoorbeeld.

Adopteren <> ingrijpende kindverbouwingen.
Open anders lekker een topic over niet-hetero ouderschap. Het gaat over de politieke agenda hier en het woord vijand is dan wel gechargeerd, maar het geeft toch wel goed weer waarom holebi's moeten samenwerken met TQIA+. Zelfs in dit topic wordt dat pijnlijk duidelijk.
Resistance is futile.
pi_220113508
quote:
14s.gif Op maandag 16 februari 2026 09:52 schreef Seven. het volgende:

[..]
Open anders lekker een topic over niet-hetero ouderschap. Het gaat over de politieke agenda hier en het woord vijand is dan wel gechargeerd, maar het geeft toch wel goed weer waarom holebi's moeten samenwerken met TQIA+. Zelfs in dit topic wordt dat pijnlijk duidelijk.
Dat hoeft helemaal niet. LHB heeft niets te maken met de TQ+. En wordt niet ineens anders als er sprake is van homofobie.
pi_220113521
quote:

[..]
Sterke post.
  maandag 16 februari 2026 @ 09:56:03 #133
3542 Gia
User under construction
pi_220113527
quote:
7s.gif Op maandag 16 februari 2026 09:41 schreef Seven. het volgende:

[..]
Omdat holebi's en transgenders een gemeenschappelijke vijand hebben, en het laatste wat je wil is tegen elkaar uitgespeeld worden door die vijand.

Ik accepteer liever de transagenda dan dat beide groepen zonder slagkracht eindigen. Maar bij voorkeur streven ze in samenwerking op gezamenlijke doel, verder hun eigen doelen na.
Er zijn ook zeker overlappingen. Kijk naar een Gay-pride. Het woord zegt het eigenlijk al, bedoeld voor mensen die gay zijn. Maar dat is tegenwoordig verworden tot een genderparty waar homo's zich niet meer thuis bij voelen.

Als je ook kijkt naar het fenomeen Dragqueen. Een kunstuiting die vooral wordt uitgevoerd door homo's, maar niet omdat ze zich transgender voelen, althans niet per se of meestal niet. Er zijn echter wel mannen die liever als vrouw door het leven gaan en daarom vrouwenkleding dragen. Moeten ze lekker zelf weten, maar niet iedere drag is een trans, maar dat wordt wel vaak zo gezien.

Ik heb geen probleem met holebi's, totaal niet. Je moet zelf weten met wie je een relatie wilt. Ik heb ook geen probleem met mensen die van geslacht willen veranderen. Je bent dan nog steeds een man of een vrouw en dat verandert na de operaties. Waar ik wel moeite mee heb zijn al die andere verzonnen genders, en mensen die per uur wisselen van gender, omdat ze dat zo voelen. Belachelijk. Of mannen die beweren dat ze zich vrouw voelen en op basis daarvan in een dameskleedkamer willen.

En ik heb er moeite mee dat kinderen op school al te horen krijgen dat je van geslacht kunt veranderen als je je als meisje meer een jongetje voelt. Nog belachelijker. Heel veel meisjes spelen graag jongensspelletjes, zoals voetballen, boompje klimmen, hutten bouwen, enz.... Door erop te wijzen dat je in het verkeerde lichaam geboren kunt zijn, worden dit soort kinderen heel onzeker. "Ben ik misschien eigenlijk een jongen? Want ik vind poppen niet leuk."
pi_220113532
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 09:40 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ik beledig en schoffeer echter helemaal niemand.

Zet je posts hierboven eens op een rijtje zou ik zeggen. Te beginnen met uitspraken als 'we vinden dat gewoon walgelijk' over een homosexuele relatie. Pardon, wie is we in deze kwestie?

Vooropgesteld: ik ben tegen het hele gekleurde alfabet; maar dat is niet omdat ik anti-homo of lesbi/whatever ben (integendeel); maar meer omdat ze zichzelf op die manier compleet buiten de maatschappij plaatsen. Maar de manier waarop jij die mensen neerzet als ze een stel beesten zijn :') Doe even normaal hoor.
pi_220113536
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 09:51 schreef Satan_Guardian_Angel het volgende:

[..]
presenteer je dan maar niet als iemand die moreel verheven is
Dat maak jij er van.

Ik zou het zelf eerder 'op iig dit vlak een heel stuk meer moreel verhevend (verhevender?) dan iemand die afkeur voor LHBTQIA+ uit', noemen.
pi_220113540
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 09:56 schreef Gia het volgende:

[..]
Er zijn ook zeker overlappingen. Kijk naar een Gay-pride. Het woord zegt het eigenlijk al, bedoeld voor mensen die gay zijn. Maar dat is tegenwoordig verworden tot een genderparty waar homo's zich niet meer thuis bij voelen.

Als je ook kijkt naar het fenomeen Dragqueen. Een kunstuiting die vooral wordt uitgevoerd door homo's, maar niet omdat ze zich transgender voelen, althans niet per se of meestal niet. Er zijn echter wel mannen die liever als vrouw door het leven gaan en daarom vrouwenkleding dragen. Moeten ze lekker zelf weten, maar niet iedere drag is een trans, maar dat wordt wel vaak zo gezien.

Ik heb geen probleem met holebi's, totaal niet. Je moet zelf weten met wie je een relatie wilt. Ik heb ook geen probleem met mensen die van geslacht willen veranderen. Je bent dan nog steeds een man of een vrouw en dat verandert na de operaties. Waar ik wel moeite mee heb zijn al die andere verzonnen genders, en mensen die per uur wisselen van gender, omdat ze dat zo voelen. Belachelijk. Of mannen die beweren dat ze zich vrouw voelen en op basis daarvan in een dameskleedkamer willen.

En ik heb er moeite mee dat kinderen op school al te horen krijgen dat je van geslacht kunt veranderen als je je als meisje meer een jongetje voelt. Nog belachelijker. Heel veel meisjes spelen graag jongensspelletjes, zoals voetballen, boompje klimmen, hutten bouwen, enz.... Door erop te wijzen dat je in het verkeerde lichaam geboren kunt zijn, worden dit soort kinderen heel onzeker. "Ben ik misschien eigenlijk een jongen? Want ik vind poppen niet leuk."
Het is sowieso een soort extravagant feest voor narcisten geworden voor types zoals Gordon. Ik kan me voorstellen dat je als introvert/rustig lid van die gemeenschap alle binding kwijt bent geraakt in dit freakfestijn.
  maandag 16 februari 2026 @ 09:59:16 #137
396550 Richestorags
pi_220113543
quote:

[..]
Waarom verschuif je de doelpalen ineens? Ouderschap is niet gelijk aan kindverbouwingen.
pi_220113546
Wat een opwinding zo ineens in alfabet land.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  maandag 16 februari 2026 @ 10:00:45 #139
396550 Richestorags
pi_220113549
quote:
14s.gif Op maandag 16 februari 2026 09:55 schreef probeer het volgende:

[..]
Sterke post.
Nou nee. Hij stelt dat protesteren tegen homo-ouderschap hetzelfde zou zijn als protesteren tegen kindverbouwingen.
  maandag 16 februari 2026 @ 10:02:16 #140
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220113565
Je gigantisch opwinden over hoe andere mensen hun leven lijden :')
Huilen dan.
  maandag 16 februari 2026 @ 10:03:09 #141
396550 Richestorags
pi_220113576
quote:
10s.gif Op maandag 16 februari 2026 10:02 schreef Isdatzo het volgende:
En wat doe jij over die mensen? Precies.

Je bent niet beter omdat je de morele hoeder bent hoor :)
  maandag 16 februari 2026 @ 10:04:07 #142
3542 Gia
User under construction
pi_220113582
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 09:42 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Ook bij homo's heb je 'mannetjes' en 'vrouwtjes' binnen de relatie. Je hebt ook heel mannelijke homo's. Vaak ook verrekkes knap en een groot gemis voor de genenpoel. Kijk bijvoorbeeld naar een Hugo Kennis. Heel aantrekkelijke man om te zien, maar hartstikke homo.
quote:
Klinkklare onzin. Er zijn ouders, man/vrouw, die hun kinderen heel slecht opvoeden. Ik denk dat juist holebi's er veel beter over nadenken, voordat ze de stap zetten. Nee, dit heeft niks met goed ouderschap te maken.
quote:
Eigen ouders.
Dus je bent ook tegen adoptie?
quote:
Man en vrouw mogen samen bepalen of ze het ook met een ander stel willen doen. Homostellen overigens ook. Zolang ze hier maar verstandig mee om blijven gaan.

Ik ben wel tegen veelwijverij, zoals in de islam.
  maandag 16 februari 2026 @ 10:05:05 #143
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220113594
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 10:03 schreef Richestorags het volgende:

[..]
En wat doe jij over die mensen? Precies.

Je bent niet beter omdat je de morele hoeder bent hoor :)
Ik lach erom en ga verder met mijn dag, maar maak jezelf vooral wijs dat ik me erover opwind :')
Huilen dan.
  maandag 16 februari 2026 @ 10:06:17 #144
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_220113611
quote:
10s.gif Op maandag 16 februari 2026 10:02 schreef Isdatzo het volgende:
:D
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  maandag 16 februari 2026 @ 10:07:29 #145
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220113625
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 10:06 schreef Puzzie het volgende:

[..]
:D
Maandagochtend.
Huilen dan.
  maandag 16 februari 2026 @ 10:07:52 #146
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_220113632
quote:
9s.gif Op maandag 16 februari 2026 10:07 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Maandagochtend.
:* Ik dacht dat bewust was :@
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_220113633
quote:
9s.gif Op maandag 16 februari 2026 10:07 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Maandagochtend.
sterkte
  maandag 16 februari 2026 @ 10:08:11 #148
396550 Richestorags
pi_220113639
quote:
14s.gif Op maandag 16 februari 2026 10:05 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ik lach erom en ga verder met mijn dag, maar maak jezelf vooral wijs dat ik me erover opwind :')
Ja dat je high wordt van je morele superieure opvattingen wisten we wel.
  Moderator maandag 16 februari 2026 @ 10:09:01 #149
441859 crew  Lenny77
pi_220113650
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 00:00 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Op een of andere manier worden lesbische vrouwen redelijk goed geaccepteerd in de maatschappij, in ieder geval een stuk beter dan homosexuele mannen. Het zal er wel mee te maken hebben dat er onder lesbische vrouwen geen ranzige subcultuur is die zich kenmerkt door hoge promiscuïteit en overmatig drugsgebruik, zoals dat onder homosexuele mannen wel bestaat.
Nee hoor, mannen vinden het gewoon geil als ze 2 vrouwen samen bezig zien.
Meerr is het niet.
En wat jij zegt over de homo's klopt ook niet. Ze zullen er vast zijn maar de grote groep is gewoon netjes en wil hetzelfde als jij en ik.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  maandag 16 februari 2026 @ 10:10:52 #150
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220113665
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 10:08 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ja dat je high wordt van je morele superieure opvattingen wisten we wel.
Heb je nog meer van dit soort waardevolle inzichten over mijn psyche?
Huilen dan.
  maandag 16 februari 2026 @ 10:13:34 #151
3542 Gia
User under construction
pi_220113692
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 10:09 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Meerr is het niet.
En wat jij zegt over de homo's klopt ook niet. Ze zullen er vast zijn maar de grote groep is gewoon netjes en wil hetzelfde als jij en ik.
Klopt. Ik vind dat eigenlijk ook wel raar. Mensen kunnen prima naar 2 vrouwen kijken die seks hebben, maar zijn het 2 mannen, dan wordt er weggezapt. Want dat vindt men ranzig.

De meeste homo's en lesbiennes hebben gewoon een monogame relatie, waarbij je wel vaak ziet dat de een iets mannelijker is dan de ander, ook bij vrouwen.
Ik ben verder geen fan van het hele circus er omheen, zoals de gaypride, de aanstellerij en aandachtstrekkerij. Maar heb weer geen moeite met Dragqueens die dit als kunstvorm beoefenen, of ze nu homo of trans zijn.
  maandag 16 februari 2026 @ 10:15:43 #152
396550 Richestorags
pi_220113717
quote:
9s.gif Op maandag 16 februari 2026 10:10 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Heb je nog meer van dit soort waardevolle inzichten over mijn psyche?
Als je er werkelijk in geïnteresseerd was wel.
  maandag 16 februari 2026 @ 10:17:23 #153
396550 Richestorags
pi_220113733
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 10:09 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Meerr is het niet.
Mwaah, dat is ook wat simplistisch. Er zijn genoeg onaantrekkelijke lesbiennes, denk niet dat veel mannen daar warm voor draaien.

Denk eerder dat mensen homoseksualiteit bij mannen als verwijfd zien.
pi_220113739
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 09:46 schreef probeer het volgende:

[..]
Jehova's getuigen, zo heet die 'religie' toch? Achterlijke religie. Sekte. Cult. Potato-potato.

Wellicht toch nog even de definitie van onverdraagzaamheid opzoeken.
[..]
Volgens mij was ik toch vrij duidelijk dat ik jouw mening allerminst goed vindt. En je religie.
Ja, dat is de naam. Alsnog geen cult/sekte. Jammer joh.

Ah, haten op iemands religie om geen enkele reden is natuurlijk wel goed....
En nee je hoeft niet onverdraagzaam te zijn omdat je niet achter bepaalde dingen staat.
pi_220113800
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 09:56 schreef Solispolar het volgende:

Vooropgesteld: ik ben tegen het hele gekleurde alfabet; maar dat is niet omdat ik anti-homo of lesbi/whatever ben (integendeel); maar meer omdat ze zichzelf op die manier compleet buiten de maatschappij plaatsen.
Ik sta niet achter het gedrag en dat hele alfabet. En ik vind het gedrag dat getoond wordt walgelijk.
Dat zegt verder niets over die persoon zelf.

quote:
14s.gif Op maandag 16 februari 2026 09:51 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik ben er zelf een. Je omschrijving is op zijn zachtst gezegd nogal opmerkelijk. Wat mij betreft kun je best vinden dat homo's 'mietjes' zijn, maar kom dan met een onderbouwing. Dit blijft achterwege waardoor het ongefundeerd bashen is.

En ik zou je wereldbeeld mbt homo's niet baseren op bekende Nederlanders. Dat vormt alles behalve een representatieve groep. Veel homo's ergeren zich daar ook aan en herkennen zich daar ook helemaal niet in.
[..]
Nee, veel homo's en lesbiennes kun je absoluut niet aan zien omdat het stereotype daar niet op van toepassing is.

Dat man en vrouw een betere en stabielere opvoeding zouden kunnen geven, daar blijkt in de praktijk ook regelmatig niets van te kloppen gezien de vele scheidingen of relatiebreuken waar de kinderen het slachtoffer van zijn. Als we nu nog in de jaren 1950 hadden geleefd had je misschien nog wel een punt gehad, maar dat gaat inmiddels niet meer op.
Ik zeg nergens dat alles en iedereen binnen die groepen gelijk is.
Maar ja er zijn er HEEL VEEL die simpelweg exact hetzelfde typische gedrag tonen.
En nee ook dat is niet per definitie slecht.

Ik baseer mijn mening dan ook niet op BN-ers. Alleen die ken jij ook, mensen die ik persoonlijk ken ken jij niet.

Man-vrouw is echter alsnog de enige natuurlijke manier voor kinderen en ouderschap.
pi_220113840
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 10:04 schreef Gia het volgende:

[..]
Ook bij homo's heb je 'mannetjes' en 'vrouwtjes' binnen de relatie. Je hebt ook heel mannelijke homo's. Vaak ook verrekkes knap en een groot gemis voor de genenpoel. Kijk bijvoorbeeld naar een Hugo Kennis. Heel aantrekkelijke man om te zien, maar hartstikke homo.
Ik zeg dan ook niet dat elke homo zo is. Het is alleen in vele gevallen in genoeg trekjes te herkennen.
Verwijfde is daar 1 van die je geregeld ziet. Al is het maar in het houden van de handen.

[quote9
Klinkklare onzin. Er zijn ouders, man/vrouw, die hun kinderen heel slecht opvoeden. Ik denk dat juist holebi's er veel beter over nadenken, voordat ze de stap zetten. Nee, dit heeft niks met goed ouderschap te maken. [/quote]

Echter zijn dat wel de echte en natuurlijke ouders. En ja ook daar zitten genoeg slechte ouders tussen.

quote:
Dus je bent ook tegen adoptie?
Nee, kinderen moeten niet het slachtoffer van iets worden.

quote:
Man en vrouw mogen samen bepalen of ze het ook met een ander stel willen doen. Homostellen overigens ook. Zolang ze hier maar verstandig mee om blijven gaan.

Ik ben wel tegen veelwijverij, zoals in de islam.
En weg is het moraal.
Vreemdgaan mag natuurlijk allemaal, alles moet maar kunnen.
En dan het vreemd vinden dat alles onderuit gaat.
Oh, maar past het niet in je straatje (zoals het er niet mee eens zijn of zoals bv de Islam) dan is alle verdraagzaamheid weg en mag het ineens niet.
pi_220113854
Blijft toch wel heel opvallend.....

Die groep die zo sterk voor is. Alles moet zooooo open zijn, alles moet maar kunnen en normaal zijn.

Maar oh wee als je een religie aanhangt, oh wee als je het ook maar ergens niet mee eens bent.
Owh wee als mensen anders denken zeg!

Tot zo ver het open en verdraagzaam zijn :')
pi_220113984
Eindelijk, de kern van het probleem wordt erkend. Nu niet meer iedereen met een psychologische stoornis je groepje in laten onder het mom van 'anders zijn = goed!'
No amount of money ever bought a second of time.
  maandag 16 februari 2026 @ 10:45:53 #159
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220114027
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 10:15 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Als je er werkelijk in geïnteresseerd was wel.
Je kent me niet, je zat er vaker compleet naast, en bovenal kom je noch aardig noch oprecht over dus ik ben inderdaad niet bijzonder geïnteresseerd in wat jij over mij te melden hebt.
Huilen dan.
  Admin maandag 16 februari 2026 @ 10:50:15 #160
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_220114075
quote:
7s.gif Op maandag 16 februari 2026 07:49 schreef Seven. het volgende:

Ik weet niet wat roze leeuw is maar ik zie op de website van LGB international geen aanwijzingen dat ze anti-trans en haatclub zijn.
Het gaat ze er vooral om dat hun 'cause' ondergesneeuwd raakt en gekaapt wordt door het transnarratief.

quote:
Ik zie wel dit, en als LGB club moet je hier gewoon je bek over dichthouden:
Omdat?
Waarom zouden ze niet mogen zeggen dat vinden dat kinderen niet operatief van geslachtskenmerken moeten worden ontdaan?

quote:
2s.gif Op maandag 16 februari 2026 07:53 schreef Seven. het volgende:

[..]
Je hoeft elkaar niet te laten vallen. Je moet alleen realistisch zijn en erkennen dat je beiden een totaal andere agenda nastreeft als het gaat over aanpassen van wetgeving. En daar waar je wel dezelfde doelen nastreeft, samen optrekken.

Acceptatie van holebi's is in mijn optiek minder geworden op basis van het pushen van transrechten.
Dat gevoel heb ik ook. Juist omdat ze nu op één hoop worden gegooid met de 'it's ma'am' figuren denken mensen dat alle holebi's óók zo extreem zijn in hun opvattingen. Vandaar dat er steeds meer holebi's zijn die zich ervan distantiëren. En al helemaal waar het aankomt op het in geile outfits twerken voor kleuters door travestieten. Gays against groomers is ook een respectabele beweging die zich daartegen afzet.

quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 08:02 schreef probeer het volgende:
Hej @:Danny .. oprechte vraag; heb je niet ergens het idee dat je een beetje in een bubbel zit (of door algoritmes een bepaalde kant op gestuurd wordt) mbt nieuws over met name de TQ's, maar wellicht ook de LHB's?
Nee. Ik heb een vast lijstje websites waar ik naartoe ga en daar kijk ik of er nieuws is dat opvallend is. Vaak is dat nieuws dat vrijwel overal wel te vinden is, maar soms ook nieuws dat mainstream media minder snel op zal pakken omdat het niet in het gangbare 'wenselijke' narratief past. Weinig bubbeltjes dus.
En natuurlijk kom ik soms ook weleens iets tegen op youtube of insta, maar daar ben ik meestal op zoek naar AI dingen, trailers en science dingen en volg ik een vast aantal youtubers (shoeonhead, critical drinker, ozzyman enzo). Daarnaast komt er natuurlijk ook eea binnen via de submit of in mijn dm waar ik al dan niet iets mee doe.

quote:
Let wel; ik zeg niet dat je tegen die mensen bent oid. Maar eh, relatief veel van je posts lijken er over te gaan.
Wat is 'relatief veel'? Wanneer vind je het relatief veel?

quote:
Zo lees ik er bv amper over, behalve wanneer jij er weer met een artikel over komt.
Waarom zou het zijn dat mainstream media dit soort nieuws niet plaatst denk je? Wanneer heb je in mainstream media voor het laatst iets gelezen dat niet volledig positief was over transzaken? Precies: vrijwel nooit, want dat past niet binnen 'the message' die moet worden verspreid. En als ik dan iets tegen kom, niet alleen hierover maar over alles waar de NOS/NU etc niet over wensen te berichten, dan wil ik dat nog weleens plaatsen.

quote:
Als er een Amerikaanse T iets vindt of doet, dan vernemen we dat hier meestal door een artikel van jouw hand.
Dat is heel goed mogelijk. Heel fijn dat ik in dat gat kan springen waar de overige media doelbewust van wegkijkt. Die plaatsen het alleen als een Amerikaan iets doet of vindt dat WEL in hun narratiefje past.

quote:
En ja, dat is in feite ws niet veel anders dan bv redactielid of forumposter X die veel over onderwerp Y post. Hoeft ook allemaal geen probleem te zijn en zo. Maar besef je dat je met je focus op een onderwerp, een grote invloed op de alhier lopende discussies hebt. En dat hoe die invloed plaatsvindt, ook te maken heeft met hoe oa jij zo'n artikel opzet en insteekt.
Wat is er mis met het bericht dan als ik vragen mag, want ik ben behoorlijk neutraal volgens mij. In het bericht van die kindermoordenaar was ik wat minder neutraal, dat klopt.

quote:
Alweer; geen waardeoordeel. Ik probeer je alleen op zowel je eigen 'beïnvloeding door zulk nieuws', maar ook vervolgens je 'beïnvloeding van anderen' te wijzen. Bewustwording en zulks. Je inbreng en insteek vormt een groot deel van de discussie omtrent dit onderwerp op FoK!
Er zijn meerdere insteken. In NWS mag iedereen een topic openenen. Wil jij een bericht over een soortgelijk onderwerp, maar met een andere insteek plaatsen, dan mag dat. FOK! is wat dat betreft vrij en staat open voor verschillende meningen en inzichten. Dat is gezond. Elkaars mening aanhoren, erover nadenken, weerleggen of bevestigen, toetsen aan je eigen mening en dan of eens of oneens zijn, met respect voor andermans mening.
Leren doe je niet door je eigen mening door anderen herhaald te zien worden, maar door meningen van anderen naast de jouwe te leggen, overeenkomsten en verschillen te vinden en tot een eigen mening te komen.

Bekijk deze YouTube-video
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Admin maandag 16 februari 2026 @ 11:00:12 #161
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_220114145
quote:
7s.gif Op maandag 16 februari 2026 08:05 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik denk dat hetero mannen bang zijn voor homo's. Als homo's ooit de overhand zouden krijgen, dan kunnen ze zelf over hun schouder kijken als ze 's avonds over straat gaan.

Gelukkig is het niet elke man!
Ik denk dat je een probleem hebt met vooroordelen richting heteromannen. Ik ken werkelijk geen enkele man die een probleem heeft met homo's. Nul. Nee, niet waar. Eéntje. Mijn vader, maar die heb ik al 23 jaar niet gezien of gesproken.

quote:

[..]
Bang?
Oké, blijkbaar ken ik toch één iemand die nog in de middeleeuwen leeft. Gelukkig niet persoonlijk. Maar vertel: hoeveel last heb jij van homo's dat je er zo over moet reageren? Heel vaak zijn de hardste homohaters latent homoseksueel. Je mag bij ons gewoon uit de kast komen hoor. Iedereen is hier gewoon welkom.

quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2026 08:25 schreef Seven. het volgende:

Omdat holebi's vanwege de gemene deler 'niet-hetero normatief' de transagenda nooit zou moeten blokkeren.
Het lijkt erop dat ze willen voorkomen dat kinderen verminkt worden. Niet genoeg mensen kunnen daar een zeer uitgesproken mening over hebben.

quote:
Verder zouden ze zich totaal afzijdig moet houden van een onderwerp dat ze inhoudelijk totaal niet aangaat.
Doe jij dat ook?

quote:
Zou wat zijn als transgenders in hun agenda opnemen dat holebi's geen kinderen mogen adopteren.
Verminken of adopteren zijn zo'n beetje de grootste tegenstellingen die je had kunnen noemen.
pi_220114181
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 10:29 schreef bianconeri het volgende:
Blijft toch wel heel opvallend.....
Maar oh wee als je een religie aanhangt, oh wee als je het ook maar ergens niet mee eens bent.
Owh wee als mensen anders denken zeg!
Tot zo ver het open en verdraagzaam zijn :')
Het zijn toch juist de leiders van de ouderwetse religies die andersdenkenden monddood maken?
pi_220114193
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 11:00 schreef Danny het volgende:

Oké, blijkbaar ken ik toch één iemand die nog in de middeleeuwen leeft. Gelukkig niet persoonlijk. Maar vertel: hoeveel last heb jij van homo's dat je er zo over moet reageren? Heel vaak zijn de hardste homohaters latent homoseksueel. Je mag bij ons gewoon uit de kast komen hoor. Iedereen is hier gewoon welkom.
Ik zeg dan ook nergens dat ik er last van heb? Ik zeg ook nergens dat iemand met die gevoelens niet welkom zijn?

Dat ik dat typische gedrag niet steunt en waar die Alfabet+ groep voor staat niet steun is wat anders.
pi_220114207
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 11:05 schreef torentje het volgende:

[..]
Het zijn toch juist de leiders van de ouderwetse religies die andersdenkenden monddood maken?
Wellicht weet jij meer dan mij?
Ik weet niet anders dan dat discussie altijd mogelijk is.
En nee dat houdt natuurlijk niet in dat bv de basis, de Bijbel, losgelaten wordt.

Zie dit topic ook maar, het zijn juist de andere groepen die een diepe haat en afkeur hebben tegens andersdenkenden.
  Admin maandag 16 februari 2026 @ 11:25:11 #165
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_220114400
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 11:06 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ik zeg dan ook nergens dat ik er last van heb? Ik zeg ook nergens dat iemand met die gevoelens niet welkom zijn?

Dat ik dat typische gedrag niet steunt en waar die Alfabet+ groep voor staat niet steun is wat anders.
Prima, zolang je het maar op een wat respectvollere manier kenbaar maakt voortaan.
pi_220114433
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 11:08 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Wellicht weet jij meer dan mij?
Ik weet niet anders dan dat discussie altijd mogelijk is.
En nee dat houdt natuurlijk niet in dat bv de basis, de Bijbel, losgelaten wordt.
Dat zij zich vastklampen aan teksten uit die ouderwetse heilige boeken is juist het probleem. Het maakt elke vorm van nuance onmogelijk, omdat de discussie meteen verschuift van menselijk inzicht naar vermeende goddelijke autoriteit.
Daardoor wordt vooruitgang niet beoordeeld op haar merites, maar op haar overeenstemming met regels die eeuwen geleden zijn opgesteld in een totaal andere wereld.
Het is precies die starheid die moderne samenlevingen verlamt en echte dialoog in de kiem smoort.
  maandag 16 februari 2026 @ 11:51:08 #167
277627 Seven.
We are Borg.
pi_220114661
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 11:00 schreef Danny het volgende:

[..]
Ik denk dat je een probleem hebt met vooroordelen richting heteromannen. Ik ken werkelijk geen enkele man die een probleem heeft met homo's. Nul. Nee, niet waar. Eéntje. Mijn vader, maar die heb ik al 23 jaar niet gezien of gesproken.
[..]

Je ziet het toch zelf ook openlijk gebeuren in dit topic? Je ziet toch op wie ik reageer?

quote:
[..]
Het lijkt erop dat ze willen voorkomen dat kinderen verminkt worden. Niet genoeg mensen kunnen daar een zeer uitgesproken mening over hebben.
[..]
Doe jij dat ook?

Mijn persoonlijke mening hierover is irrelevant. Mijn argument is dat holebi's de transagenda niet zouden moeten ondermijnen vanuit hun eigen visie, juist omdat holebi's en trans agenda's inhoudelijk weinig tot geen raakvlakken hebben.

quote:
[..]
Verminken of adopteren zijn zo'n beetje de grootste tegenstellingen die je had kunnen noemen.
Of geslachtsverandering en adoptie tegenstellingen zijn, is niet relevant. Waar het om gaat is dat holebi's en TQIA+ inhoudelijk niet elkaars agenda in in de weg moeten zitten omdat ze inhoudelijk vrijwel niets met elkaar gemeen hebben. En het helpt als je op onderwerpen als zichtbaarheid (PRIDE) wel samen op wil trekken.
Resistance is futile.
pi_220114719
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 08:02 schreef probeer het volgende:
Hej @:Danny .. oprechte vraag; heb je niet ergens het idee dat je een beetje in een bubbel zit (of door algoritmes een bepaalde kant op gestuurd wordt) mbt nieuws over met name de TQ's, maar wellicht ook de LHB's? Let wel; ik zeg niet dat je tegen die mensen bent oid. Maar eh, relatief veel van je posts lijken er over te gaan. Zo lees ik er bv amper over, behalve wanneer jij er weer met een artikel over komt. Als er een Amerikaanse T iets vindt of doet, dan vernemen we dat hier meestal door een artikel van jouw hand.

En ja, dat is in feite ws niet veel anders dan bv redactielid of forumposter X die veel over onderwerp Y post. Hoeft ook allemaal geen probleem te zijn en zo. Maar besef je dat je met je focus op een onderwerp, een grote invloed op de alhier lopende discussies hebt. En dat hoe die invloed plaatsvindt, ook te maken heeft met hoe oa jij zo'n artikel opzet en insteekt.

Alweer; geen waardeoordeel. Ik probeer je alleen op zowel je eigen 'beïnvloeding door zulk nieuws', maar ook vervolgens je 'beïnvloeding van anderen' te wijzen. Bewustwording en zulks. Je inbreng en insteek vormt een groot deel van de discussie omtrent dit onderwerp op FoK!
Bijzonder. Want dit wordt niet gezegd bij een gemiddelde users in bijvoorbeeld POL, waar je ook zou kunnen zeggen dat deze in een duidelijke bubbel zit. Waarschijnlijk omdat het dan gedachtegoed betreft waar er veel meer het sentiment heerst dat het 'juiste' en zelfs 'moreel verheven' standpunten zijn. Het vorm daarmee alleen wel een nogal selectieve verontwaardiging.
  Admin maandag 16 februari 2026 @ 12:01:21 #169
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_220114741
quote:
7s.gif Op maandag 16 februari 2026 11:51 schreef Seven. het volgende:

Je ziet het toch zelf ook openlijk gebeuren in dit topic? Je ziet toch op wie ik reageer?
Je zegt echter 'heteromannen'. Meervoud. Allemaal.

quote:
Mijn persoonlijke mening hierover is irrelevant. Mijn argument is dat holebi's de transagenda niet zouden moeten ondermijnen vanuit hun eigen visie, juist omdat holebi's en trans agenda's inhoudelijk weinig tot geen raakvlakken hebben.
Ik bedoel: jij stelt dat als je geen raakvlak hebt met het onderwerp je er niets van mag vinden en over mag zeggen. Dat is natuurlijk flauwekul.

quote:
Of geslachtsverandering en adoptie tegenstellingen zijn, is niet relevant. Waar het om gaat is dat holebi's en TQIA+ inhoudelijk niet elkaars agenda in in de weg moeten zitten omdat ze inhoudelijk vrijwel niets met elkaar gemeen hebben. En het helpt als je op onderwerpen als zichtbaarheid (PRIDE) wel samen op wil trekken.
Opkomen voor kwetsbare kinderen die misbruikt worden door de farmaceutische industrie en ideologische lichaamsverminkingen ondergaan lijkt me iets dat iedereen zou moeten doen. We hebben ook niets met bepaalde religies, maar ik vind toch wel iets van kindbruidjes van 8, het overgieten van vrouwen met zuur, eerwraak en het verminken van hun geslachtsdelen. Vind je dat echt zo raar?
We hebben hier ook niets met ICE en toch hebben we er allemaal een mening over. En over Gaza, en Afghanistan en Iritrea, en over Hollywood en nog een miljoenmiljard onderwerpen.

Eén van de A's in lgbtqiaa+ is 'allies'. Mensen die niet in de genoemde groep vallen, maar er wel iets van vinden. Ook maar afschaffen? Ik vind ook iets van abortus om frivole redenen (de 'ja, ik neukte en nu ben ik zwanger maar daar heb ik geen zin in' redenen). En nee ik ben geen vrouw. En toch vind ik iets van het beëindigen van mensenlevens.

Volgens mij mag dat gewoon in Nederland.
  maandag 16 februari 2026 @ 12:03:20 #170
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_220114775
Tja, een deel van de transgemeenschap is heel erg luid, zeker online.
LGBTQ+ gaat al een paar jaar eigenlijk alleen nog maar om Transgenders dus ik snap het wel dat anderen dat niet fijn vinden.
pi_220114793
Het probleem is denk ik dat het acceptatieniveau in de samenleving van LHB en TQ+ nog best wel ver uit elkaar liggen en dat dat voor problemen zorgt. Je ziet dat ook in dit topic met van die "met homo's heb ik geen enkele moeite, maar met die vieze psychisch gestoorde transgenders wel"-achtige comments.

Wat je hier ziet is dat er een splitsing ontstaat die de facto neerkomt op LHBTQ+ en een TERF LHB gemeenschap. Geen goede ontwikkeling want solidariteit is belangrijk in deze want als het puntje bij paaltje komt zijn ze beide net zo goed in gevaar onder een rechts-conservatieve regering met teveel macht (zoals we bijv. in Rusland en de VS zien) alleen is de TQI+ een stap eerder aan de beurt dan LHB.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_220114869
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 12:01 schreef Danny het volgende:
[..]
Opkomen voor kwetsbare kinderen die misbruikt worden door de farmaceutische industrie en ideologische lichaamsverminkingen ondergaan lijkt me iets dat iedereen zou moeten doen. We hebben ook niets met bepaalde religies, maar ik vind toch wel iets van kindbruidjes van 8, het overgieten van vrouwen met zuur, eerwraak en het verminken van hun geslachtsdelen. Vind je dat echt zo raar?
We hebben hier ook niets met ICE en toch hebben we er allemaal een mening over. En over Gaza, en Afghanistan en Iritrea, en over Hollywood en nog een miljoenmiljard onderwerpen.

Eén van de A's in lgbtqiaa+ is 'allies'. Mensen die niet in de genoemde groep vallen, maar er wel iets van vinden. Ook maar afschaffen? Ik vind ook iets van abortus om frivole redenen (de 'ja, ik neukte en nu ben ik zwanger maar daar heb ik geen zin in' redenen). En nee ik ben geen vrouw. En toch vind ik iets van het beëindigen van mensenlevens.

Correct.

Het is ook eigenlijk bizar dat sommigen het normaal zijn gaan vinden dat we via zeer zware operaties, soms op minderjarige leeftijd, de aantoonbaar onjuiste overtuigingen die mensen over hun eigen geslacht hebben, zo zijn gaan bevestigen.

De oplossing is dan ook niet om het lichaam op onveranderlijke wijze te gaan mutileren of deze mensen vol te stoppen met hormonen, maar deze mensen intensief te begeleiden vrede te krijgen met hun daadwerkelijke geslacht. Want dat is immers wie ze echt zijn.

Een transman is geen man, maar een vrouw en een transvrouw is geen vrouw maar een man. Dat is zelfs na een vermeende 'transitie' op chromosomaal niveau nog altijd aantoonbaar. Ook lopen zulke mensen nog risico op aandoeningen in lijn met hun daadwerkelijke geslacht, niet ingebeelde geslacht.

Helaas is er een groeiende groep mensen die mensen met genderdysforie als een nieuwe onderdrukte minderheidsgroep ziet en daarvoor in de bres wilt springen. om de eigen morele verhevenheid aan te tonen. Helaas totdat iemand een 'detransition' ondergaat, dan trekken velen ineens hun handen ervan af en laten zulke mensen als een baksteen vallen.
  Moderator maandag 16 februari 2026 @ 12:14:15 #173
236264 crew  capricia
pi_220114874
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 12:04 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Het probleem is denk ik dat het acceptatieniveau in de samenleving van LHB en TQ+ nog best wel ver uit elkaar liggen en dat dat voor problemen zorgt. Je ziet dat ook in dit topic met van die "met homo's heb ik geen enkele moeite, maar met die vieze psychisch gestoorde transgenders wel"-achtige comments.

Wat je hier ziet is dat er een splitsing ontstaat die de facto neerkomt op LHBTQ+ en een TERF LHB gemeenschap. Geen goede ontwikkeling want solidariteit is belangrijk in deze want als het puntje bij paaltje komt zijn ze beide net zo goed in gevaar onder een rechts-conservatieve regering met teveel macht (zoals we bijv. in Rusland en de VS zien) alleen is de TQI+ een stap eerder aan de beurt dan LHB.
En toch komt in West Europa de haat tegen homos (en ook het mishandelen en uitschelden op straat) momenteel voornamelijk uit het religie-kamp. Specifieker de Islam.

Ik zou me daar meer zorgen over maken, dan over een eventuele conservatieve regering in West Europa.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_220114924
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2026 12:14 schreef capricia het volgende:

[..]
En toch komt in West Europa de haat tegen homos (en ook het mishandelen en uitschelden op straat) momenteel voornamelijk uit het religie-kamp. Specifieker de Islam.

Ik zou me daar meer zorgen over maken, dan over een eventuele conservatieve regering in West Europa.
Tja, dat durft men dan weer niet, want dat zou 'Islamofobie' en 'racisme' zijn.

Dus wordt de olifant in de kamer natuurlijk niet benoemd en gedaan alsof zogenaamd Westerse/Europese landen zoals de VS (of bijvoorbeeld Hongarije) het grote probleem zijn. Zulke mensen zijn ook de eerste die wegkijken als er geweld tegen homo's is waarbij de daders een niet-Westerse migratieachtergrond hebben (lees: dit is het merendeel van de gevallen).

Dan ben je dus niet écht voor homo's, maar gebruik je homo's voor je eigen politieke agenda en vormen zij slechts een stok op de politieke tegenstander mee te kunnen slaan.
  Moderator maandag 16 februari 2026 @ 12:20:02 #175
236264 crew  capricia
pi_220114938
quote:
14s.gif Op maandag 16 februari 2026 12:18 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Dus wordt de olifant in de kamer natuurlijk niet benoemd en gedaan alsof zogenaamd Westerse/Europese landen zoals de VS (of bijvoorbeeld Hongarije) het grote probleem zijn. Zulke mensen zijn ook de eerste die wegkijken als er geweld tegen homo's is waarbij de daders een niet-Westerse migratieachtergrond hebben (lees: dit is het merendeel van de gevallen).

Dan ben je dus niet écht voor homo's, maar gebruik je homo's voor je eigen politieke agenda en vormen zij slechts een stok op de politieke tegenstander mee te kunnen slaan.
Dat laatste zie ik inderdaad maar al te vaak.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 16 februari 2026 @ 12:21:21 #176
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220114953
Ok

Who cares :')
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_220115031
quote:

[..]

De ene is slechts een paar procent van de bevolking terwijl de ander wel de aantallen heeft om de macht te grijpen. Ik heb echt wel door wie het echte gevaar is hier.
pi_220115123
quote:

[..]

Geweld tegen homo's is een probleem ongeacht wie het doet. Staan voor hun rechten en educatie is de oplossing.

quote:
Hilarisch, want dit is precies wat rechts doet _O- . Geweld tegen homo's is alleen een probleem wanneer het wordt gedaan door moslims, voor de rest kan men geen enkele steun verwachten.
pi_220115152
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 12:27 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
De ene is slechts een paar procent van de bevolking terwijl de ander wel de aantallen heeft om de macht te grijpen. Ik heb echt wel door wie het echte gevaar is hier.
Het gaat niet om grote, maar impact. Met die 'paar' procent van de bevolking vormt men nu al een veel groter gevaar voor homo's dan de autochtone bevolking. Dat is veelzeggend. Moet je nagaan als die groepen straks 15, 20 of zelfs 25% van sommige Europese samenlevingen zijn.

Als mensen dus daadwerkelijk het beste voor hebben met homo's, dan moet men zich het sterkst uitspreken tegen waar homofobie het meest aanwezig is. En dat is toch echt binnen de Islamitische contreien en in heel veel Islamitische landen.
  Moderator maandag 16 februari 2026 @ 12:38:29 #180
236264 crew  capricia
pi_220115158
quote:

[..]
Maakt dat uit voor de homostellen die in elkaar geslagen, uitgescholden en beschimpt worden ieder weekend ergens in Nederland?

We weten heel goed waar dat geweld vandaan komt. En dat is niet een of andere conservatieve overheid waar jij zo bang voor bent.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_220115184
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2026 12:38 schreef capricia het volgende:

[..]
Maakt dat uit voor de homostellen die in elkaar geslagen, uitgescholden en beschimpt worden ieder weekend ergens in Nederland?

We weten heel goed waar dat geweld vandaan komt. En dat is niet een of andere conservatieve overheid waar jij zo bang voor bent.
Het is ook zeker wel een probleem, maar niet het hoofdprobleem. En ook zeker niet met als oplossing "alle moslims het land uit" of "migratiestop voor moslims" of dergelijke dingen.
pi_220115214
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 12:36 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Geweld tegen homo's is een probleem ongeacht wie het doet. Staan voor hun rechten en educatie is de oplossing.
[..]
Hilarisch, want dit is precies wat rechts doet _O- . Geweld tegen homo's is alleen een probleem wanneer het wordt gedaan door moslims, voor de rest kan men geen enkele steun verwachten.
Nee hoor, de impact van de Islam is dus simpelweg groter omdat homofobie daar een veel groter probleem is.

Rechts merkt dit op. Links negeert dit probleem volledig en maakt zich liever druk om Hongarije, de VS of de Nederlandse bible belt. Omdat als puntje bij paaltje komt, voor links het belangrijker is om de Islam en moslims een hand boven het hoofd te houden dan homo's te beschermen. Homo's zijn voor velen van links slechts een handige stok om rechts mee te slaan.

En dat is trouwens niet anders als het over bijvoorbeeld vrouwen of Joden gaat.
pi_220115240
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 12:41 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Het is ook zeker wel een probleem, maar niet het hoofdprobleem. En ook zeker niet met als oplossing "alle moslims het land uit" of "migratiestop voor moslims" of dergelijke dingen.
Dat zou natuurlijk wel degelijk een uitkomst bieden. Er komen geen mensen meer binnen uit landen waar homofobe breed verspreid zit in de samenleving een absoluut taboe is.

Mensen uit zulke landen toegang geven tot het Westen zorgt voor meer homofobe sentimenten in de Westen samenlevingen, zulke mensen niet binnenlaten houdt die sentimenten buiten. Dit zou toch niet zo moeilijk moeten zijn.
pi_220115258
quote:
14s.gif Op maandag 16 februari 2026 12:38 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het gaat niet om grote, maar impact. Met die 'paar' procent van de bevolking vormt men nu al een veel groter gevaar voor homo's dan de autochtone bevolking. Dat is veelzeggend. Moet je nagaan als die groepen straks 15, 20 of zelfs 25% van sommige Europese samenlevingen zijn.

Als mensen dus daadwerkelijk het beste voor hebben met homo's, dan moet men zich het sterkst uitspreken tegen waar homofobie het meest aanwezig is. En dat is toch echt binnen de Islamitische contreien en in heel veel Islamitische landen.
De oorzaak van homofobie onder moslims en homofobie onder autochtone conservatieven is dezelfde: het idee dat alleen een man en vrouw bij elkaar horen. Anno 21e eeuw wordt dat hier door de ene geweldadiger in de praktijk gebracht dan door de ander maar het probleem blijft hetzelfde. De acceptatiegraad moet omhoog waardoor zowel het geweld als de haat en discriminatie naar beneden gaan. Mensen buitenzetten vanwege hun afkomst of religie is geen menselijke oplossing en in het grotere plaatje ook geen duurzame oplossing voor het probleem.
pi_220115350
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 12:47 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
De oorzaak van homofobie onder moslims en homofobie onder autochtone conservatieven is dezelfde: het idee dat alleen een man en vrouw bij elkaar horen. Anno 21e eeuw wordt dat hier door de ene geweldadiger in de praktijk gebracht dan door de ander maar het probleem blijft hetzelfde. De acceptatiegraad moet omhoog waardoor zowel het geweld als de haat en discriminatie naar beneden gaan. Mensen buitenzetten vanwege hun afkomst of religie is geen menselijke oplossing en in het grotere plaatje ook geen duurzame oplossing voor het probleem.
De oorzaak bij moslims is de Islam en autochtone conservatieven zijn geen moslim. Meer dan genoeg zijn niet eens religieus.

Mensen vanwege hun overtuigingen buiten houden is dus wel degelijk een oplossingen als die overtuigingen disproportioneel vijandig zijn jegens bepaalde andere groepen.

Maar we zien hier de duidelijke spagaat die helaas leeft bij links. En het is keer op keer zorgwekkend om te zien dat als puntje bij paaltje komt, men kiest voor de Islam, niet voor homo's. En dit toont ook aan dat we al dat gedweep over homorechten en homeacceptie eigenlijk helemaal niet serieus hoeven te nemen.
pi_220115403
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 11:27 schreef torentje het volgende:

[..]
Dat zij zich vastklampen aan teksten uit die ouderwetse heilige boeken is juist het probleem. Het maakt elke vorm van nuance onmogelijk, omdat de discussie meteen verschuift van menselijk inzicht naar vermeende goddelijke autoriteit.
Daardoor wordt vooruitgang niet beoordeeld op haar merites, maar op haar overeenstemming met regels die eeuwen geleden zijn opgesteld in een totaal andere wereld.
Het is precies die starheid die moderne samenlevingen verlamt en echte dialoog in de kiem smoort.
JIJ vindt die boeken ouderwets. Dat zijn ze echter totaal niet en de Bijbel althans is nog heel goed toepasbaar in moderne tijden.
Dat bepaalde groepen roepen dat het Alfabet+ legioen normaal zouden zijn doet daar niets vanaf.

En is zoiets vooruitgang te noemen?
Ik vind al die losbandigheid en alles maar moeten accepteren eerder achteruitgang.
pi_220115457
quote:
14s.gif Op maandag 16 februari 2026 12:44 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, de impact van de Islam is dus simpelweg groter omdat homofobie daar een veel groter probleem is.

Rechts merkt dit op. Links negeert dit probleem volledig en maakt zich liever druk om Hongarije, de VS of de Nederlandse bible belt. Omdat als puntje bij paaltje komt, voor links het belangrijker is om de Islam en moslims een hand boven het hoofd te houden dan homo's te beschermen. Homo's zijn voor velen van links slechts een handige stok om rechts mee te slaan.

Precies. Hypocriet de ene kant wel goed vinden en de andere meningen niet.
Dat kennen we wel meer van jou.
pi_220115488
quote:
14s.gif Op maandag 16 februari 2026 12:44 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Waar denk je dat de meeste homo's de meeste steun en acceptatie vinden, op links of op rechts? Je hoeft alleen maar te kijken waar men voornamelijk op stemt en in welke contreien men zich voornamelijk begeeft. Je bent zelf uit de kast en rechts maar je kan toch niet ontkennen dat jij een minderheid bent daarin? Links is veel meer een veilige plek (in alle facetten, niet alleen geweld) voor LHB dan rechts.

Moslims en islam worden geen hand boven het hoofd gehouden. Als een moslim de wet overtreed dan wordt hij/zij gewoon gestraft net als dat wanneer ieder ander mens dat doet. Alleen gooien we niet alle moslims bij het grofvuil wat men op rechts wel wil. Een groot verschil.
pi_220115517
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 12:54 schreef bianconeri het volgende:

[..]
JIJ vindt die boeken ouderwets. Dat zijn ze echter totaal niet en de Bijbel althans is nog heel goed toepasbaar in moderne tijden.
Dat bepaalde groepen roepen dat het Alfabet+ legioen normaal zouden zijn doet daar niets vanaf.

Ik vind al die losbandigheid en alles maar moeten accepteren eerder achteruitgang.
Een 2000 jaar oud boek gebruiken in moderne tijd is vragen om problemen. De bijbel is ouderwets, in hoe ze om gaan met problemen, moraliteit en de notie dat een god het antwoord is op alles.

Daarnaast, als iemand die valt onder LHB, heb ik niks met al die andere onzin. Trans zijn vaak gigantisch mentaal onstabiel en hebben psychische aandoeningen. Al is dat meer iets van het westen, hier in Azië is het minder een probleem.
pi_220115626
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 12:54 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Je reageert nu op een heel ander punt dan ik maakte. Ik had het over de bron van autoriteit in een debat, niet over jouw oordeel over bepaalde groepen.
Als morele regels alleen geldig zijn omdat ze eeuwen geleden zijn opgeschreven, dan is dat geen moraal maar traditie.
En traditie is waardevol, maar nooit een argument op zichzelf. Vooruitgang is niet ‘alles accepteren’, maar kritisch blijven nadenken, ook over ouderwetse heilige boeken.
  maandag 16 februari 2026 @ 13:18:01 #191
277627 Seven.
We are Borg.
pi_220115685
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 12:01 schreef Danny het volgende:

[..]
Je zegt echter 'heteromannen'. Meervoud. Allemaal.
[..]
Ik bedoel: jij stelt dat als je geen raakvlak hebt met het onderwerp je er niets van mag vinden en over mag zeggen. Dat is natuurlijk flauwekul.
[..]

Wees anders gewoon transparant over jouw intenties: het pushen van de conservatieve agenda, ook als dat betekent dat trans door de holebi's onder de bus geflikkerd worden.
Resistance is futile.
  maandag 16 februari 2026 @ 13:23:01 #192
396550 Richestorags
pi_220115739
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 12:04 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Wat je hier ziet is dat er een splitsing ontstaat die de facto neerkomt op LHBTQ+ en een TERF LHB gemeenschap.
Terecht, ze hebben dan ook niks met elkaar te maken. Holebi gaat om een seksuele voorkeur, trans gaat om lichamelijk issue.

quote:
Geen goede ontwikkeling want solidariteit is belangrijk in deze want als het puntje bij paaltje komt zijn ze beide net zo goed in gevaar onder een rechts-conservatieve regering met teveel macht (zoals we bijv. in Rusland en de VS zien) alleen is de TQI+ een stap eerder aan de beurt dan LHB.
Voorlopig hebben we een homoseksuele MP, dus zijn we mijlenver daarvan verwijderd.
pi_220115752
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 13:00 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Waar denk je dat de meeste homo's de meeste steun en acceptatie vinden, op links of op rechts? Je hoeft alleen maar te kijken waar men voornamelijk op stemt en in welke contreien men zich voornamelijk begeeft. Je bent zelf uit de kast en rechts maar je kan toch niet ontkennen dat jij een minderheid bent daarin? Links is veel meer een veilige plek (in alle facetten, niet alleen geweld) voor LHB dan rechts.

Moslims en islam worden geen hand boven het hoofd gehouden. Als een moslim de wet overtreed dan wordt hij/zij gewoon gestraft net als dat wanneer ieder ander mens dat doet. Alleen gooien we niet alle moslims bij het grofvuil wat men op rechts wel wil. Een groot verschil.
Op rechts, want op links is die steunt situatie afhankelijk en selectief. Het ene moment voor homo's als men denkt de politieke tegenstander een hak te kunnen zetten, het volgende moment homo's als een baksteen laten vallen als een groep in conflict is met homo's die men een groter slachtofferschap toedicht, zoals dus moslims.

De conclusie is dan ook dat bij een partij als de VVD zullen homo's meer structurele steun zullen vinden dan bij GL-PvdA.

En de Islam en moslims wordt binnen linkse contreien natuurlijk wel degelijk een hand boven het hoofd gehouden. Dat is ook dé achilleshiel bij progressief links. Men durft zich immers amper tot niet kritisch uit te laten over de Islam en moslims zonder er bijvoorbeeld het Christendom bij te betrekken of via allerlei kanttekeningen en nuances.

In het dogmatische wensdenken blijft men zelfs stug volhouden dat homo's en moslims eigenlijk een soort van coalitie vormen, beide zijn onderdrukte groepen, strijdende tegen het blanke, Westerse, rechts-conservatieve patriarchaat of zo.

Niets is natuurlijk minder waar. LHB gaat niet samen met de Islam.
  maandag 16 februari 2026 @ 13:24:31 #194
396550 Richestorags
pi_220115759
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 13:00 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Rutger Groot Wassink. Nough said.
  maandag 16 februari 2026 @ 13:27:04 #195
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220115779
quote:

Dat is inderdaad wat extreemrechtse lui doen. Die kankeren de ene keer op al die homo's die zich opdringen en doen de volgende keer weer alsof ze het goed met hen voorhebben als het gaat op hun haatconcurrenten van de islam.

[ Bericht 1% gewijzigd door Danny op 16-02-2026 14:50:37 ]
  maandag 16 februari 2026 @ 13:29:45 #196
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220115805
quote:

[..]

Islamitische etterbakjes die homo's meppen zijn een probleem, maar wel een redelijk lokaal probleem in wat achterstandswijken.

Die conservatieve regeringen, zoals die in Hongarije, die willen het echter met staatsrepressie doen. Zoals het verbieden van uitingen, zoals daar gewoon gebeurt. Iets dat op termijn een stuk gevaarlijker is.

Als je dat niet wenst te zien dan ben je erg beinvloedbaar voor hun propaganda.
  maandag 16 februari 2026 @ 13:33:24 #197
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220115830
quote:

[..]
Nee, dat heb je niet, en dat blijkt uit elke post van jouw hand.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 16 februari 2026 @ 13:35:24 #198
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220115840
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 12:47 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Nou, vertel.

Hoe gaan we orthodoxe christenen en moslims 'onderwijzen', Koeman.

Maak eens een leerplan. Leg eens uit hoe we op religieuze basisscholen het verhaal van Sodom en Gomorra en het volk van Lot zó gaan vertellen, dat homohaat als sneeuw voor de zon verdwijnt.

Barst los.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_220115841
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 13:27 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dat is inderdaad wat extreemrechtse lui doen. Die kankeren het de ene keer op al die homo's die zich opdringen en doen in de volgende keer weer alsof ze het goed met hen voorhebben als het gaat op hun haatconcurrenten van de islam.
Je bedoelt kritiek op de zogeheten LHBT cultuur? Dat is cultuurkritiek, dat komt vaak genoeg zelfs van homo's en lesbiennes zelf die zich niet herkennen gepresenteerd voelen door de vaak eentonige gay cultuur vol stereotypes en trouwens ook allerlei vervelend gedrag richting elkaar.

Homo's en lesbiennes zijn (in tegenstelling tot wat velen van links vaak denken) geen homogene groep, bestaande uit mensen die hetzelfde denken en doen. Het betreft juist een hele diverse groep mensen.

Dat is dus ook iets compleet anders dan wegkijken van het gevaar dat de Islam voor homo's vormt, wat zich vaak genoeg uit in veel serieuzere dingen zoals intimidatie, bedreiging of zelfs geweld.

[ Bericht 0% gewijzigd door Danny op 16-02-2026 14:51:05 ]
  maandag 16 februari 2026 @ 13:37:11 #200
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220115855
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 13:27 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dat is inderdaad wat extreemrechtse lui doen. Die kankeren de ene keer op al die homo's die zich opdringen en doen de volgende keer weer alsof ze het goed met hen voorhebben als het gaat op hun haatconcurrenten van de islam.
Ik ken geen enkele extreem-rechtse groep of extreem-rechts individu dat een goed woord over homo's over heeft.
Voorbeelden?

[ Bericht 1% gewijzigd door Danny op 16-02-2026 14:51:26 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')