Op bepaalde zeer zeldzame interseksuele afwijkingen met chromosomen e.d. na zijn er alleen maar mannen en vrouwen. Dat is een feit. Biologische wetenschap heeft juist niets met al die spirituele onzin die erbij verzonnen wordt.quote:Op zondag 15 februari 2026 13:58 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Je gaat er dan wel van uit dat er alleen mannen en vrouwen bestaan. Voor veel mensen en in de wetenschap ligt gender breder dan dat. Daarom bestaat o.a. pan als apart label.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zondag 15 februari 2026 14:03 schreef Gia het volgende:
Of je identificeren als (ik noem maar wat) een kat of hond, dat gaat me echt te ver.
quote:Op zondag 15 februari 2026 13:33 schreef Starhopper het volgende:
Even op de website gekeken maar dit is gewoon een pure antitrans en haatclubNiet iets om serieus te nemen dus.
Een beetje zoals de roze leeuw hier in NL.
Wel knap hoe jullie hier precies laten zien waarom dit nodig is.quote:Op zondag 15 februari 2026 13:29 schreef Mikeytt het volgende:
"Uit 18 landen" klinkt veel tot je erachter komt dat dit bij mekaar om een handjevol mensen gaat.
(Zwarte) trans vrouwen stonden van oudsher altijd vooraan bij het vechten voor homorechten, en de meeste lhbt+'ers zullen deze vrouwen nooit laten vallen, zeker niet in een tijd waarin de menswaardigheid van trans personen betwist wordt.
Het lijkt me dat je als gemiddelde homo of lesbo evenveel hebt met transgenders als een hetero?quote:Op zondag 15 februari 2026 23:15 schreef Hexagon het volgende:
"Ja jullie moeten mij als homo wel prima vinden, maar die transgender niet hoor"![]()
![]()
Maar het lijkt inderdaad een beetje op de Roze Leeuw. Een combinatie van wat splintergroepen die doen of ze heel wat zijn.
Beide groepen lopen in veel gevallen tegen hetzelfde aan, dus is het vrij logisch dat hun activisten hun krachten bundelen.quote:Op zondag 15 februari 2026 23:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Het lijkt me dat je als gemiddelde homo of lesbo evenveel hebt met transgenders als een hetero?
Er zijn zeker (vooral) homo's die het voor de transgenders opnemen (en je een ban geven op forums wanneer je een deadname durft te noemen), voornamelijk vanwege het hele minderheid platform, maar ook genoeg die er helemaal niks mee te maken willen hebben.quote:Op zondag 15 februari 2026 23:15 schreef Hexagon het volgende:
"Ja jullie moeten mij als homo wel prima vinden, maar die transgender niet hoor"![]()
![]()
Welke vrijheid is dat dan?quote:Op zondag 15 februari 2026 23:23 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Beide groepen lopen in veel gevallen tegen hetzelfde aan, dus is het vrij logisch dat hun activisten hun krachten bundelen.
Behalve natuurlijk als je vind dat vrijheid net iets meer voor jouzelf moet gelden dan voor een ander, zoals degenen uit deze beweging.
Ja vandaar de enorme opkomsten bij Roze Leeuw acties.quote:Op zondag 15 februari 2026 23:30 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Er zijn zeker (vooral) homo's die het voor de transgenders opnemen (en je een ban geven op forums wanneer je een deadname durft te noemen), voornamelijk vanwege het hele minderheid platform, maar ook genoeg die er helemaal niks mee te maken willen hebben.
Daar ken ik die bewegingen niet goed genoeg voor. Maar ik heb wel een aantal lesbische vriendinnen en die lopen eigenlijk niet echt tegen bijzondere zaken aan. Of in elk geval niet tegen andere zaken dan ik als vrouw.quote:Op zondag 15 februari 2026 23:23 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Beide groepen lopen in veel gevallen tegen hetzelfde aan, dus is het vrij logisch dat hun activisten hun krachten bundelen.
Behalve natuurlijk als je vind dat vrijheid net iets meer voor jouzelf moet gelden dan voor een ander, zoals degenen uit deze beweging.
Ik gok dat ze allebei door rechtsextremisten worden aangevallen. Dus als vrouw zou ik maar voor de transgenders zijn, want anders is het vrij duidelijk wat je bent (dat is hoe je tegenwoordig een discussie voert).quote:Op zondag 15 februari 2026 23:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Tegen wat voor zaken denk jij dat ze aanlopen dan? Waarvoor ze in een vereniging met transseksuelen thuis zouden horen?
Beide groepen lopen tegen onbegrip en vijandigheid vanuit conservatieve groepen aan bijvoorbeeld. Of tegen negatieve reacties uit de omgeving. Dus dan is het niet vreemd dat ze elkaar vinden en solidair zijn.quote:Op zondag 15 februari 2026 23:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Daar ken ik die bewegingen niet goed genoeg voor. Maar ik heb wel een aantal lesbische vriendinnen en die lopen eigenlijk niet echt tegen bijzondere zaken aan. Of in elk geval niet tegen andere zaken dan ik als vrouw.
Tegen wat voor zaken denk jij dat ze aanlopen dan? Waarvoor ze in een vereniging met transseksuelen thuis zouden horen?
Het eisen van toegang tot de dameskleedkamer is al een tijd geleden voor mezelfquote:Op zondag 15 februari 2026 23:47 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is ook niet zo heel sterk om die transgender te misgunnen wat je voor jezelf eist.
Maar nu ontstaat ook de situatie dat lesbiėnnes te maken krijgen met vijandigheid van de kant van transgenders. Lesbiėnnes willen ook graag ruimtes en voorzieningen voor zichzelf, maar krijgen nu te maken met vijandigheid van zogenaamde "trans vrouwen", dus mannen die zich als vrouw identificeren, die daar dan ook toegang toe willen. Er is een situatie ontstaan waarin de belangen van LBH en TQ met elkaar conflicteren.quote:Op zondag 15 februari 2026 23:47 schreef Hexagon het volgende:
Beide groepen lopen tegen onbegrip en vijandigheid vanuit conservatieve groepen aan bijvoorbeeld.
Hoezo zou je een ander iets misgunnen als je niet perse in hetzelfde clubje wil zitten?quote:Op zondag 15 februari 2026 23:47 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Beide groepen lopen tegen onbegrip en vijandigheid vanuit conservatieve groepen aan bijvoorbeeld. Of tegen negatieve reacties uit de omgeving. Dus dan is het niet vreemd dat ze elkaar vinden en solidair zijn.
Het is ook niet zo heel sterk om die transgender te misgunnen wat je voor jezelf eist.
Daar hoef je niet lesbisch voor te zijn om daar niet helemaal gelukkig van te worden.quote:Op zondag 15 februari 2026 23:53 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Het eisen van toegang tot de dameskleedkamer is al een tijd geleden voor mezelf
Er is niks pusherigs aan aangezien die alliantie al heel lang bestaat. En men beide deels hetzelfde wil.quote:Op zondag 15 februari 2026 23:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoezo zou je een andere iets misgunnen als je niet perse in hetzelfde clubje wil zitten?
Vind het allemaal een beetje pusherig overkomen; jij bent lesbisch dus jij moet in een transseksuelen clubje gaan zitten, anders misgun je ze van alles.
Ik begrijp dit echt niet.
Op een of andere manier worden lesbische vrouwen redelijk goed geaccepteerd in de maatschappij, in ieder geval een stuk beter dan homosexuele mannen. Het zal er wel mee te maken hebben dat er onder lesbische vrouwen geen ranzige subcultuur is die zich kenmerkt door hoge promiscuļteit en overmatig drugsgebruik, zoals dat onder homosexuele mannen wel bestaat.quote:Op zondag 15 februari 2026 23:39 schreef capricia het volgende:
Daar ken ik die bewegingen niet goed genoeg voor. Maar ik heb wel een aantal lesbische vriendinnen en die lopen eigenlijk niet echt tegen bijzondere zaken aan. Of in elk geval niet tegen andere zaken dan ik als vrouw.
Je maakt wel heel schattig duidelijk dat je niet veel SM volgt trouwensquote:Op maandag 16 februari 2026 00:00 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is vooral weer ouderwets mensen tegen elkaar op willen zetten. Gewoon niet intrappen.
Oh, daar zijn de activistische transgenders drammerig genoeg voor lijkt me.quote:Op zondag 15 februari 2026 14:31 schreef ootjekatootje het volgende:
De homobeweging was al groot en die transgenders hebben die club gekaapt om al hun excentrieke uitspattingen op een snelle manier te kunnen normaliseren.
Maar zo werkt dat dus niet. Ik vraag me af op ze het op eigen voet wel kunnen redden.
En ook in de categorie lesbische vrouwen zijn er genoeg die geen zin in (niet geopereerde) transvrouwen in hun kleedkamers, douches en voorzieningen hebben.quote:Op maandag 16 februari 2026 00:00 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Op een of andere manier worden lesbische vrouwen redelijk goed geaccepteerd in de maatschappij, in ieder geval een stuk beter dan homosexuele mannen. Het zal er wel mee te maken hebben dat er onder lesbische vrouwen geen ranzige subcultuur is die zich kenmerkt door hoge promiscuļteit en overmatig drugsgebruik, zoals dat onder homosexuele mannen wel bestaat.
Ik weet niet wat roze leeuw is maar ik zie op de website van LGB international geen aanwijzingen dat ze anti-trans en haatclub zijn.quote:Op zondag 15 februari 2026 13:33 schreef Starhopper het volgende:
Even op de website gekeken maar dit is gewoon een pure antitrans en haatclubNiet iets om serieus te nemen dus.
quote:Children should be protected from medical transition treatments.
Je hoeft elkaar niet te laten vallen. Je moet alleen realistisch zijn en erkennen dat je beiden een totaal andere agenda nastreeft als het gaat over aanpassen van wetgeving. En daar waar je wel dezelfde doelen nastreeft, samen optrekken.quote:Op zondag 15 februari 2026 13:29 schreef Mikeytt het volgende:
"Uit 18 landen" klinkt veel tot je erachter komt dat dit bij mekaar om een handjevol mensen gaat.
(Zwarte) trans vrouwen stonden van oudsher altijd vooraan bij het vechten voor homorechten, en de meeste lhbt+'ers zullen deze vrouwen nooit laten vallen, zeker niet in een tijd waarin de menswaardigheid van trans personen betwist wordt.
Dus de ene valt op elk geslacht, en de ander valt op elk geslacht.quote:Op zondag 15 februari 2026 13:54 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Pan is niet hetzelfde als bi (gender speelt geen rol vs beide geslachten).
Ik zou dit niet wegzetten als een obscuur groepje. Wat je feitelijk ziet is dat er dus nu al in verschillende landen LGB versies van het COC opgericht worden,ben blijkbaar groot genoeg al om er een overkoepelende internationale organisatie voor op te richtenquote:Op zondag 15 februari 2026 13:41 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Ah compleet non-item dus, die toevallig in het straatje van TS past en dus gepropageerd moet worden.
quote:Op maandag 16 februari 2026 00:00 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Op een of andere manier worden lesbische vrouwen redelijk goed geaccepteerd in de maatschappij, in ieder geval een stuk beter dan homosexuele mannen. Het zal er wel mee te maken hebben dat er onder lesbische vrouwen geen ranzige subcultuur is die zich kenmerkt door hoge promiscuļteit en overmatig drugsgebruik, zoals dat onder homosexuele mannen wel bestaat.
Dat bepaalde termen, waaronder de term gender, verzonnen zijn (zie social constructs) mag toch ook niets nieuws heten?quote:Op zondag 15 februari 2026 14:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Afgezien van hermafrodieten is dat ook zo.
Biologie blijft biologie. Anatomie blijft anatomie.
Het opzetten van grote netwerken van bijna lege organisaties is een hele oude truuk in de politiek om mensen te foppen.quote:Op maandag 16 februari 2026 08:01 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik zou dit niet wegzetten als een obscuur groepje. Wat je feitelijk ziet is dat er dus nu al in verschillende landen LGB versies van het COC opgericht worden,ben blijkbaar groot genoeg al om er een overkoepelende internationale organisatie voor op te richten
Als deze beweging doorzet, dan heb je uiteindelijk dus gescheiden geldstromen en gescheiden agenda's.
Waar ik wel een beetje bang voor ben is unite en conquer, is er straks nog voldoende slagkracht voor TQI+? Ik zie ook hun vermogen om de huidige holebi agenda te beheersen, dus misschien is het niet echt een ding.
Ik denk ook dat hier een groot verschil in zit. Transgenders en non-binairs zijn vaak veel jonger en inderdaad activistischer. De acceptatiedoelen van transgenders zijn in mijn optiek ronduit schadelijk voor holebi's, omdat de TQI's niet snappen dat dit een proces is waar tientallen jaren overheen gaat. En eigenlijk denk ik ook dat de holebi's in de jaren 60-70 vergelijkbare deining veroorzaakten.quote:Op maandag 16 februari 2026 00:10 schreef Viv het volgende:
[..]
Oh, daar zijn de activistische transgenders drammerig genoeg voor lijkt me.![]()
Zoals hierboven al werd gezegd, het samenvoegen van seksuele geaardheid en genderidentiteit heeft de positie van dat eerste bepaald geen goed gedaan.
De ILGA zelf zou ik niet wegzetten als een lege huls. LGB International kan die rol vervullen zonder TQIA+ als voldoende holebi's de overstap maken.quote:Op maandag 16 februari 2026 08:11 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het opzetten van grote netwerken van bijna lege organisaties is een hele oude truuk in de politiek om mensen te foppen.
Zo is onze eigen Roze Leeuw ook bijna enkel de voorzitter en zijn vriend.
Want?quote:Op maandag 16 februari 2026 07:49 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik weet niet wat roze leeuw is maar ik zie op de website van LGB international geen aanwijzingen dat ze anti-trans en haatclub zijn.
Ik zie wel dit, en als LGB club moet je hier gewoon je bek over dichthouden:
[..]
Bang?quote:Op maandag 16 februari 2026 08:05 schreef Seven. het volgende:
Ik denk dat hetero mannen bang zijn voor homo's. Als homo's ooit de overhand zouden krijgen, dan kunnen ze zelf over hun schouder kijken als ze 's avonds over straat gaan.
En laten we hopen dat dat nooit normaal gaat worden.quote:Op maandag 16 februari 2026 08:13 schreef Seven. het volgende:
Holebi's strijden al jaren voor gelijke rechten en wij hebben wetmatig al een aantal belangrijke doelen behaald. Maar op het gebied van kinderen krijgen en adopteren zijn we wettelijk nog niet gelijk aan hetero's.
Omdat holebi's vanwege de gemene deler 'niet-hetero normatief' de transagenda nooit zou moeten blokkeren. Verder zouden ze zich totaal afzijdig moet houden van een onderwerp dat ze inhoudelijk totaal niet aangaat.quote:
quote:Op maandag 16 februari 2026 08:23 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Bang?
Voor dat soort mietjes en (grotendeels) verwijfde mannen?
Nee, dat vinden we simpelweg ranzig. Heeft niets met bang zijn te maken.
En om deze reden ben ik dus ook voorstander van scheiding tussen holebi's en TQIA+. Deze zaken hebben eigenlijk niks te zoeken in dit topic.quote:Op maandag 16 februari 2026 08:24 schreef bianconeri het volgende:
[..]
En laten we hopen dat dat nooit normaal gaat worden.
Ouders zijn man en vrouw. Niets geen ander gedoe. Dat is gewoon niet goed voor niemand.
Om nog een keer terug te komen op jouw post. Je hebt gelijk, even kijkende naar de nieuws sectie. LGB International zijn trans-haters en hopelijk wordt dit niet serieus genomen door grote groepen holebi's.quote:Op zondag 15 februari 2026 13:33 schreef Starhopper het volgende:
quote:Op maandag 16 februari 2026 08:23 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Bang?
Voor dat soort mietjes en (grotendeels) verwijfde mannen?
Nee, dat vinden we simpelweg ranzig. Heeft niets met bang zijn te maken.
Walgelijke meningen die je daar uit. Bah.quote:Op maandag 16 februari 2026 08:24 schreef bianconeri het volgende:
[..]
En laten we hopen dat dat nooit normaal gaat worden.
Ouders zijn man en vrouw. Niets geen ander gedoe. Dat is gewoon niet goed voor niemand.
Nee maar dat is ook bewezen.quote:Op maandag 16 februari 2026 08:18 schreef Seven. het volgende:
[..]
De ILGA zelf zou ik niet wegzetten als een lege huls.
De kan, maar vooralsnog heeft dit meer weg van een kerstboom van bijna lege organisaties. Dat zie je wel vaker in politiek activisme. Dan kunnen ze op hun borst kloppen hoeveel aanhang ze wel niet hebben, terwijl het eigenlijk niet zoveel voorstelt.quote:LGB International kan die rol vervullen zonder TQIA+ als voldoende holebi's de overstap maken.
Helaas zijn het wel trans-haters dus hopelijk blijft het dan bij een lege organisatie.
Maar dat is ook precies het doel van deze club. Verdeeldheid zaaien onder groepen die al heel lang samen optrekken.quote:Op maandag 16 februari 2026 08:25 schreef Seven. het volgende:
[..]
Omdat holebi's vanwege de gemene deler 'niet-hetero normatief' de transagenda nooit zou moeten blokkeren. Verder zouden ze zich totaal afzijdig moet houden van een onderwerp dat ze inhoudelijk totaal niet aangaat.
Zou wat zijn als transgenders in hun agenda opnemen dat holebi's geen kinderen mogen adopteren.
Dat denk ik ook en fijn dat je me daarop wijst.quote:Op maandag 16 februari 2026 08:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee maar dat is ook bewezen.
[..]
De kan, maar vooralsnog heeft dit meer weg van een kerstboom van bijna lege organisaties. Dat zie je wel vaker in politiek activisme. Dan kunnen ze op hun borst kloppen hoeveel aanhang ze wel niet hebben, terwijl het eigenlijk niet zoveel voorstelt.
Volgens mij is trans-haten ook een belangrijker doel van deze club dan hun eigen positie.
Gelden voor beide kanten.quote:Op maandag 16 februari 2026 08:27 schreef Seven. het volgende:
[..]
[..]
En om deze reden ben ik dus ook voorstander van scheiding tussen holebi's en TQIA+. Deze zaken hebben eigenlijk niks te zoeken in dit topic.
okquote:Op maandag 16 februari 2026 08:40 schreef probeer het volgende:
[..]
[..]
Walgelijke meningen die je daar uit. Bah.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |