abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Admin zondag 15 februari 2026 @ 13:56:45 #26
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_220105743
quote:
10s.gif Op zondag 15 februari 2026 13:54 schreef Starhopper het volgende:

Pan is niet hetzelfde als bi (gender speelt geen rol vs beide geslachten).
Als gender geen rol speelt val je dus EN op mannen EN op vrouwen. Meer smaken zijn er niet :)

quote:
Demi beschrijft hoe aantrekking ontstaat niet op welk geslacht
Precies, dus de connectie met iemand bepaalt of je op hem of haar valt. Daarmee kun je dus op beide geslachten vallen en ben je dus biseksueel.

quote:
En aseksueel is ook een oriëntatie namelijk geen seksuele aantrekking.
Ja, die gaf ik je deels al zei ik, hoewel het ontbreken van seksuele aantrekking niet in dezelfde categorie valt als het definiëren van het geslacht waar je WEL op valt.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  zondag 15 februari 2026 @ 13:56:45 #27
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220105744
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2026 13:53 schreef Danny het volgende:

[..]
Jij wel. En tenzij je aseksueel bent val je derhalve onder biseksueel als je een van de twee anderen bent.
Dat jij het anders wil indelen maakt mij niet ineens bi
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_220105747
Dit is een uitstekende zet.

Seksuele oriëntatie heeft niets te maken met het inbeelden eigenlijk van het andere (of zelfs een verzonnen) geslacht te zijn.

De menselijke biologie kent in normale toestand maar twee geslachten, mensen die over hun eigen geslacht in de war zijn of gewoon een fetisj willen uitleven dienen daarvoor de juiste zorg en begeleiding te krijgen, maar dit vervolgens normaliseren en scharen onder een paraplu van seksuele voorkeuren is niet de oplossing.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220105750
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2026 13:29 schreef Mikeytt het volgende:
(Zwarte) trans vrouwen stonden van oudsher altijd vooraan bij het vechten voor homorechten, en de meeste lhbt+'ers zullen deze vrouwen nooit laten vallen, zeker niet in een tijd waarin de menswaardigheid van trans personen betwist wordt.
Niemand betwist de menswaardigheid van trans personen, maar wel het vermeende "recht" van zogenaamde trans vrouwen (mannen die zich als vrouw identificeren) om gebruik te maken van voorzieningen voor vrouwen.
  zondag 15 februari 2026 @ 13:57:50 #30
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220105753
quote:

[..]
Pan is niet hetzelfde als bi (gender speelt geen rol vs beide geslachten). Demi beschrijft hoe aantrekking ontstaat niet op welk geslacht, dus het valt gewoon onder oriëntatielabel. En aseksueel is ook een oriëntatie namelijk geen seksuele aantrekking.
waarom moet iemand dit weten?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 15 februari 2026 @ 13:58:54 #31
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220105766
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2026 13:56 schreef Danny het volgende:
Als gender geen rol speelt val je dus EN op mannen EN op vrouwen. Meer smaken zijn er niet
Je gaat er dan wel van uit dat er alleen mannen en vrouwen bestaan. Voor veel mensen en in de wetenschap ligt gender breder dan dat. Daarom bestaat o.a. pan als apart label.
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 15 februari 2026 @ 13:59:01 #32
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_220105771
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2026 13:44 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Omdat onderdrukking niet 1 dimensie heeft en erkend moet worden dat sommige groepen dubbel onzichtbaar worden gemaakt.
Persoonlijk zou ik dan voor de polynesische transgenders gaan als onderbelichte groep.
Please consider the environment before printing this post
  zondag 15 februari 2026 @ 13:59:13 #33
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220105775
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2026 13:57 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
waarom moet iemand dit weten?
Ik geef gewoon antwoord op iemand.
pi_220105797
quote:

[..]
Pan is niet hetzelfde als bi (gender speelt geen rol vs beide geslachten). Demi beschrijft hoe aantrekking ontstaat niet op welk geslacht, dus het valt gewoon onder oriëntatielabel. En aseksueel is ook een oriëntatie namelijk geen seksuele aantrekking.
Panseksueel is eigenlijk ook onzin. In vroegere samenlevingen was iedereen 'panseksueel' omdat het concept van hetero, bi en homoseksualiteit als afgezonderde hokjes nog niet bestond. Er was de verwachting dat mensen kinderen kregen, dat kan alleen met een man en vrouw, maar wat mensen daarnaast nog deden was verder niet zo relevant.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Moderator zondag 15 februari 2026 @ 14:01:17 #35
441859 crew  Lenny77
pi_220105807
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2026 13:49 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Natuurlijk gaat het wel om huidskleur. Zulke kwesties zijn niet eendimensionaal en doen alsof dit kan worden versimpeld tot enkel seksualiteit is onzin.
Dus een blanke Trans mag eruit maar een zwarte moet blijven want dubbele onzichtbaarheid?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220105827
quote:

[..]
Omdat onderdrukking niet 1 dimensie heeft en erkend moet worden dat sommige groepen dubbel onzichtbaar worden gemaakt.
Wie wordt er onderdrukt dan en op welke manier?
  zondag 15 februari 2026 @ 14:03:38 #37
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_220105834
quote:
1s.gif Op zondag 15 februari 2026 14:01 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Dus een blanke Trans mag eruit maar een zwarte moet blijven want dubbele onzichtbaarheid?
Als je nu zelf ter plekke dingen gaat verzinnen hoeft t niet meer.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺
Revolutions are the locomotives of history
  zondag 15 februari 2026 @ 14:03:43 #38
3542 Gia
User under construction
pi_220105836
quote:
10s.gif Op zondag 15 februari 2026 13:33 schreef Starhopper het volgende:
Even op de website gekeken maar dit is gewoon een pure antitrans en haatclub :') Niet iets om serieus te nemen dus.

Een beetje zoals de roze leeuw hier in NL.
Ik heb ook gekeken waar jij op doelt dat op die site antitrans en haat is, maar kan het niet vinden. Gaat puur over homo, lesbi en/of biseksualiteit.
Vind het wel goed dat dit gescheiden wordt van de genderdiscussie, want het ging inderdaad nergens anders meer over. Bij elke discussie over LHBTQ..... moet je verduidelijken dat je geen probleem hebt met mensen die (ook) op hetzelfde geslacht vallen, maar wel met de genderidioterie. Want dat slaat soms echt door! Als het nu alleen was "Ik ben geboren als meisje, maar voel me een jongen", dan kan ik dat nog begrijpen en sta er 100% achter als zo iemand een geslachtsverandering ondergaat. Maar jezelf de ene dag een vrouw voelen en de andere dag een man, of zelfs van uur tot uur anders. Of je identificeren als (ik noem maar wat) een kat of hond, dat gaat me echt te ver. En de hele discussie daarover sneeuwt de echte problemen die gay mensen ondervinden, onder.
  Moderator zondag 15 februari 2026 @ 14:03:54 #39
441859 crew  Lenny77
pi_220105838
quote:

[..]
Bij biseksualiteit speelt gender ook geen rol. Je valt op wie je leuk vindt als persoon en daarbij maakt het niet uit of dit een man of vrouw is.
Het is moeilijk doen om moeilijk te doen.
  Admin zondag 15 februari 2026 @ 14:04:34 #40
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_220105850
quote:
10s.gif Op zondag 15 februari 2026 13:56 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dat jij het anders wil indelen maakt mij niet ineens bi
Dat er allerlei nieuwe termen bedacht worden voor hetzelfde maakt de werkelijkheid niet ineens anders
  Moderator zondag 15 februari 2026 @ 14:05:31 #41
441859 crew  Lenny77
pi_220105858
quote:
10s.gif Op zondag 15 februari 2026 13:58 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Je gaat er dan wel van uit dat er alleen mannen en vrouwen bestaan. Voor veel mensen en in de wetenschap ligt gender breder dan dat. Daarom bestaat o.a. pan als apart label.
Ja nou, en daarom liggen ze eruit :P
Dan val je maar op hen/hun/pandabeer .
  Moderator zondag 15 februari 2026 @ 14:06:22 #42
236264 crew  capricia
pi_220105867
quote:

[..]
Dan heb je het toch over intersectionaliteit?

Dus vergeet tevens de lichamelijk gehandicapten met iets van autismespectrumstoornis niet.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 15 februari 2026 @ 14:07:03 #43
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220105878
quote:

[..]
Afgezien van hermafrodieten is dat ook zo.

Biologie blijft biologie. Anatomie blijft anatomie.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator zondag 15 februari 2026 @ 14:07:23 #44
441859 crew  Lenny77
pi_220105879
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2026 14:03 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Als je nu zelf ter plekke dingen gaat verzinnen hoeft t niet meer.
Dat zeg jij toch?
Dubbel onzichtbaar door gender en kleur.
Iemand zei: wat heeft kleur er mee te maken?
Jij zei: natuurlijk heeft het met kleur te maken.

Dussss ja..
Die nieuwe groep komt op voor LHB, in welke kleur dan ook.
pi_220105934
quote:

[..]
Dit is dan ook zo. Er bestaan alleen mannen en vrouwen, het menselijk geslacht is dichotoom.

En aangeboren afwijkingen zoals intersekse of chromosomale aandoeningen tellen niet als een extra geslacht.

Dat er mensen worden geboren met een vinger of teen te veel of te weinig wil ook niet zeggen dat het aantal vingers of tenen bij de mens eigenlijk maar een spectrum is.
  zondag 15 februari 2026 @ 14:11:56 #46
3542 Gia
User under construction
pi_220105970
quote:
1s.gif Op zondag 15 februari 2026 14:07 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Dat zeg jij toch?
Dubbel onzichtbaar door gender en kleur.
Iemand zei: wat heeft kleur er mee te maken?
Jij zei: natuurlijk heeft het met kleur te maken.

Dussss ja..
Die nieuwe groep komt op voor LHB, in welke kleur dan ook.
Ik begrijp niet wat hier het probleem van is? LHB scheidt zich af van TQI en nog wat letters. Waarom wordt dit door sommigen gezien als onderdrukking van Transmensen? Die mogen toch gewoon hun eigen 'organisatie' hebben!
pi_220106113
quote:
1s.gif Op zondag 15 februari 2026 13:45 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Dat is met meer dingen zo.

Het gaat hier echter niet om huidskleur.
Het is nogal populair voor de transcommunity om kleur erbij te betrekken. Zo van, trans zijn is hetzelfde als een kleurtje hebben :')
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_220106321
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2026 14:11 schreef Gia het volgende:

[..]
Ik begrijp niet wat hier het probleem van is? LHB scheidt zich af van TQI en nog wat letters. Waarom wordt dit door sommigen gezien als onderdrukking van Transmensen? Die mogen toch gewoon hun eigen 'organisatie' hebben!
Die hebben ze al, alleen willen sommigen zich niet meer met ze identificeren. Prima toch.
  Admin zondag 15 februari 2026 @ 14:30:12 #49
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_220106333
quote:

[..]
Je gaat er dan wel van uit dat er alleen mannen en vrouwen bestaan.
Klopt. Enkele zeer zeldzame afwijkingen daargelaten.

quote:
Voor veel mensen en in de wetenschap ligt gender breder dan dat.
Omdat gender is wat je hoofd zegt. Niet controleerbaar. Het gaat natuurlijk om het geslacht. Man of vrouw. Biologisch bepaald.

quote:
Daarom bestaat o.a. pan als apart label.
Ja, een verzonnen term die probeert verzonnen genders te valideren
pi_220106345
De homobeweging was al groot en die transgenders hebben die club gekaapt om al hun excentrieke uitspattingen op een snelle manier te kunnen normaliseren.

Maar zo werkt dat dus niet. Ik vraag me af op ze het op eigen voet wel kunnen redden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')