abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Admin zondag 15 februari 2026 @ 12:03:46 #1
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_220104501
quote:
LHB's breken met TQ+ en richten wereldwijd LGB International op

Lesbische, homoseksuele en biseksuele organisaties uit meerdere landen stappen uit de klassieke LHBT-beweging. Zij vinden dat grote LHBTQ+-clubs te veel bezig zijn met genderidentiteit en transgender-ideologie, en te weinig met problemen die specifiek homo- en biseksuele mensen raken. Daarom hebben ze een nieuw internationaal netwerk opgericht: LGB International, dat zich richt op de rechten van mensen die (ook) op hetzelfde geslacht vallen.

Volgens de initiatiefnemers doet de oude beweging haar oorspronkelijke werk niet meer. Ze wijzen erop dat homoseksualiteit in 64 landen nog steeds strafbaar is, dat veel staten huwelijken of partnerschappen tussen mensen van hetzelfde geslacht niet erkennen en dat discriminatie van homo’s en lesbiennes hardnekkig blijft. Toch, zeggen zij, richten grote LGBTQ+-organisaties zich vooral op genderideologie en minder op deze concrete problemen.

Frederick Schminke, de voorzitter van LGB International, stelt dat de clubs die ooit homoseksuelen vertegenwoordigden nu "volledig gewijd zijn aan genderidentiteitsideologie". Volgens hem raken de rechten van mensen die op hetzelfde geslacht vallen steeds verder op de achtergrond, terwijl "traditionele LGBTQ+-organisaties zich tegen elke vorm van logica hebben ingegraven". De nieuwe organisatie ziet zichzelf daarom als een bewuste breuk met die koers.

LGB International verenigt groepen uit 18 landen, waaronder Taiwan, Australië, Bulgarije en de Verenigde Staten. Het initiatief volgt het voorbeeld van de Britse LGB Alliance, die in 2019 ontstond. Op X kondigde de organisatie haar komst aan met de woorden: "Dit is een onafhankelijkheidsverklaring. Vanaf vandaag hebben lesbische, homoseksuele en biseksuele mensen een nieuwe wereldwijde organisatie."

In Canada is de LGB Alliance Canada opnieuw gelanceerd in het kader van dit internationale netwerk. Vanuit die hoek klinkt felle kritiek op organisaties zoals Egale Canada. Zij zouden politieke en financiële middelen vooral steken in genderidentiteitsactivisme, in plaats van eerst de rechten en veiligheid van homo’s en lesbiennes te verdedigen.

De woordvoerders van LGB International waarschuwen dat het herdefiniëren van de begrippen "man" en "vrouw" de wettelijke bescherming op basis van biologisch geslacht ondergraaft. Dit zou het lastiger maken om specifieke rechten voor vrouwen en voor homo- en lesbische mensen vast te leggen. Ook, zeggen zij, zorgt het voor spanning en vijandigheid wanneer gays en lesbiennes eigen ruimtes en ontmoetingsplekken willen behouden.

Bev Jackson, mede-oprichter van de Britse LGB Alliance, zegt dat de nieuwe beweging jongeren die op hetzelfde geslacht vallen een uitweg biedt. Volgens haar ervaren veel van hen druk om zich als "trans" te identificeren en medische of chirurgische ingrepen te ondergaan die zij later niet meer kunnen terugdraaien. LGB International zegt die jongeren een ander, meer kritisch perspectief te willen geven.

Voormalige leiders van de International Lesbian and Gay Association reageren positief op de lancering van LGB International. Zij noemen het initiatief een noodzakelijke correctie om rechten op basis van biologisch geslacht beter te beschermen. Daarmee groeit een openlijke scheiding binnen wat lange tijd als één LHBT-beweging naar buiten trad.

260215_1_001d3dd22072b6276e94d9ff6f9f14bb_800_241.pngLGB Alliance
LGB zijn seksuele geaardheden.
ALLE andere letters in dat alfabet hebben niets met geaardheid te maken, maar met persoonlijke gevoelens, gedragingen, kinks, fetishes en genderidentiteit. Het zijn simpelweg compleet verschillende dingen die eigenlijk totaal niet bij elkaar gegooid kunnen worden.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  zondag 15 februari 2026 @ 13:16:38 #2
277627 Seven.
We are Borg.
pi_220105395
Eindelijk... Ik kon me al jaren niet meer vinden in de LHB community omdat het volledig beheerst werd door T (en een beetje QI).

En hoewel ik transrechten volledig steun, de transagenda heeft die van de holebi's geen goed gedaan. Het ging inhoudelijk over totaal andere dingen. Niet-hetero zijn en genderidentiteit hebben eigenlijk niets met elkaar gemeen, buiten dat het allemaal buiten het gendernormatieve plaatje valt. Beide groepen zouden moeten samenwerken op dat vlak maar verder hun eigen doelen na moeten streven.
Resistance is futile.
pi_220105441
Prima initiatief!
Hoewel ik denk dat een pure trans er ergens ook wel bij kan horen.
De hen/hun/het/wasbeer groepen gaan maar elders schreeuwen.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220105445
Ik kan me dit zo voorstellen.
Wat heb je als doorsnee homo of lesbo met transseksuelen? Evenveel als de gemiddelde hetero lijkt me.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 15 februari 2026 @ 13:26:52 #5
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220105470
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2026 12:03 schreef Danny het volgende:
ALLE andere letters in dat alfabet hebben niets met geaardheid te maken, maar met persoonlijke gevoelens, gedragingen, kinks, fetishes en genderidentiteit. Het zijn simpelweg compleet verschillende dingen die eigenlijk totaal niet bij elkaar gegooid kunnen worden.
En dat is een mening geen feit.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 15 februari 2026 @ 13:29:37 #6
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_220105492
"Uit 18 landen" klinkt veel tot je erachter komt dat dit bij mekaar om een handjevol mensen gaat.

(Zwarte) trans vrouwen stonden van oudsher altijd vooraan bij het vechten voor homorechten, en de meeste lhbt+'ers zullen deze vrouwen nooit laten vallen, zeker niet in een tijd waarin de menswaardigheid van trans personen betwist wordt.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺
Revolutions are the locomotives of history
  zondag 15 februari 2026 @ 13:33:41 #7
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220105529
Even op de website gekeken maar dit is gewoon een pure antitrans en haatclub :') Niet iets om serieus te nemen dus.

Een beetje zoals de roze leeuw hier in NL.
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 15 februari 2026 @ 13:36:37 #8
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_220105551
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2026 13:29 schreef Mikeytt het volgende:
"Uit 18 landen" klinkt veel tot je erachter komt dat dit bij mekaar om een handjevol mensen gaat.

(Zwarte) trans vrouwen stonden van oudsher altijd vooraan bij het vechten voor homorechten, en de meeste lhbt+'ers zullen deze vrouwen nooit laten vallen, zeker niet in een tijd waarin de menswaardigheid van trans personen betwist wordt.
Wat doet de huidskleur er toe?
Please consider the environment before printing this post
  zondag 15 februari 2026 @ 13:40:07 #9
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_220105575
quote:
10s.gif Op zondag 15 februari 2026 13:33 schreef Starhopper het volgende:
Even op de website gekeken maar dit is gewoon een pure antitrans en haatclub :') Niet iets om serieus te nemen dus.

Een beetje zoals de roze leeuw hier in NL.
Is meestal zo bij dit soort clubjes. En gelukkig zeer klein qua omvang
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺
pi_220105589
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2026 13:29 schreef Mikeytt het volgende:
Ah compleet non-item dus, die toevallig in het straatje van TS past en dus gepropageerd moet worden.
Robert Moog died for our synths
  zondag 15 februari 2026 @ 13:44:17 #11
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_220105605
quote:
1s.gif Op zondag 15 februari 2026 13:36 schreef damsco het volgende:

[..]
Wat doet de huidskleur er toe?
Omdat onderdrukking niet 1 dimensie heeft en erkend moet worden dat sommige groepen dubbel onzichtbaar worden gemaakt.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺
  Admin zondag 15 februari 2026 @ 13:44:56 #12
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_220105615
quote:
10s.gif Op zondag 15 februari 2026 13:26 schreef Starhopper het volgende:

[..]
En dat is een mening geen feit.
Welke andere letters gaan over seksuele geaardheid?
pi_220105618
quote:
1s.gif Op zondag 15 februari 2026 13:44 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Omdat niet iedereen op de frontpage komt?
Ja goh, zou dat een reden hebben? :P
Robert Moog died for our synths
  Moderator zondag 15 februari 2026 @ 13:45:41 #14
441859 crew  Lenny77
pi_220105623
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2026 13:44 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Omdat onderdrukking niet 1 dimensie heeft en erkend moet worden dat sommige groepen dubbel onzichtbaar worden gemaakt.
Dat is met meer dingen zo.

Het gaat hier echter niet om huidskleur.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  zondag 15 februari 2026 @ 13:47:46 #15
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_220105646
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2026 13:44 schreef Danny het volgende:

[..]
O.a. de A
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺
  zondag 15 februari 2026 @ 13:48:05 #16
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220105649
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2026 13:44 schreef Danny het volgende:

[..]
Aseksueel, panseksueel en demiseksueel gaan bijvoorbeeld ook gewoon over tot wie je seksueel aangetrokken bent
  zondag 15 februari 2026 @ 13:49:26 #17
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220105663
quote:
10s.gif Op zondag 15 februari 2026 13:48 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Aseksueel, panseksueel en demiseksueel gaan bijvoorbeeld ook gewoon over tot wie je aangetrokken bent
Nonsense termen bedacht door mensen met teveel vrije tijd.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_220105665
Dat roep ik al jaren, en mag de regenboogvlag ook weer gewoon normaal worden aub?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zondag 15 februari 2026 @ 13:49:53 #19
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_220105666
quote:
1s.gif Op zondag 15 februari 2026 13:45 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Dat is met meer dingen zo.

Het gaat hier echter niet om huidskleur.
Natuurlijk gaat het wel om huidskleur. Zulke kwesties zijn niet eendimensionaal en doen alsof dit kan worden versimpeld tot enkel seksualiteit is onzin.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺
pi_220105673
Overigens ben ik zelf omniseksueel, maar om het simpel te houden mag het ook bi zijn.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zondag 15 februari 2026 @ 13:51:22 #21
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220105685
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2026 13:49 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nonsense termen bedacht door mensen met teveel vrije tijd.
Dus ik besta niet volgens jou?
  Admin zondag 15 februari 2026 @ 13:52:39 #22
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_220105708
quote:
10s.gif Op zondag 15 februari 2026 13:48 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Aseksueel, panseksueel en demiseksueel gaan bijvoorbeeld ook gewoon over tot wie je aangetrokken bent
panseksueel is gewoon biseksueel natuurlijk (tenzij PAN ook kinderen en dieren betekent, dan is het gewoon ziek, maar het staat voor vallen op iemand ongeacht of het een man of vrouw is, net als biseksualiteit dus)
demiseksueel is hetero of homo of biseksueel (feitelijk biseksueel) en de D staat niet in de afkorting.
aseksueel geef ik je deels. Het gaat namelijk niet over tot wie je je seksueel aangetrokken voelt, want dat is letterlijk 'niemand'.
  zondag 15 februari 2026 @ 13:52:41 #23
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220105709
quote:
10s.gif Op zondag 15 februari 2026 13:51 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Jawel, die labeltjes ook. Die labeltjes neem ik echter niet serieus.

Demiseksueel, hoe verzin je het... sowieso treurig als heel je identiteit afhangt van een label.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Admin zondag 15 februari 2026 @ 13:53:52 #24
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_220105715
quote:
10s.gif Op zondag 15 februari 2026 13:51 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Jij wel. En tenzij je aseksueel bent val je derhalve onder biseksueel als je een van de twee anderen bent.
  zondag 15 februari 2026 @ 13:54:32 #25
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220105721
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2026 13:52 schreef Danny het volgende:

[..]
panseksueel is gewoon biseksueel natuurlijk (tenzij PAN ook kinderen en dieren betekent, dan is het gewoon ziek, maar het staat voor vallen op iemand ongeacht of het een man of vrouw is, net als biseksualiteit dus)
demiseksueel is hetero of homo of biseksueel (feitelijk biseksueel) en de D staat niet in de afkorting.
aseksueel geef ik je deels. Het gaat namelijk niet over tot wie je je seksueel aangetrokken voelt, want dat is letterlijk 'niemand'.
Pan is niet hetzelfde als bi (gender speelt geen rol vs beide geslachten). Demi beschrijft hoe aantrekking ontstaat niet op welk geslacht, dus het valt gewoon onder oriëntatielabel. En aseksueel is ook een oriëntatie namelijk geen seksuele aantrekking.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')