abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220117218
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2026 15:34 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Nee dat is het niet.
Het is onomkeerbare verminking bij een heel jong kind zonder toestemming.
Het is niet veel schoner en er zijn geen andere voordelen.
Het is wel degelijk schoner en er zijn ook de nodige voordelen. Zie ook:
quote:
Circumcision has several potential medical benefits, although major medical organizations state that these benefits are not great enough to recommend the procedure for all newborn males. The decision to circumcise is a personal one, influenced by medical, cultural, and religious factors.

Medical Benefits

Easier Hygiene: Circumcision makes it simpler to keep the end of the penis clean.
Lower Risk of Urinary Tract Infections (UTIs): Circumcised male infants have a lower risk of UTIs in their first year of life. Though UTIs in male infants are rare, serious infections can lead to kidney problems.
Reduced Risk of Certain Sexually Transmitted Infections (STIs): Circumcised men have a lower risk of contracting some STIs, including HIV, human papillomavirus (HPV), and genital herpes.
Prevention of Penile Problems: Circumcision can prevent conditions like phimosis (inability to retract the foreskin), inflammation of the glans (balanitis), and foreskin infections.
Lower Risk of Penile Cancer: The risk of penile cancer is lower in circumcised men. Additionally, female sexual partners of circumcised men may have a lower risk of cervical cancer, which is linked to HPV.

Important Considerations

Risks: Like any surgical procedure, circumcision carries risks, including pain, bleeding, and infection. However, when performed by a trained professional using appropriate pain management, complications are infrequent and mostly minor.
Medical Consensus: The American Academy of Pediatrics (AAP) and the Centers for Disease Control and Prevention (CDC) agree that the health benefits outweigh the risks. However, the AAP states the benefits are not sufficient to recommend routine universal circumcision. European medical organizations generally hold that medical benefits are insufficient to justify the procedure.
Personal Decision: Clinicians are encouraged to provide unbiased, factual information to parents, who should weigh the medical facts in the context of their own religious, ethical, and cultural beliefs.
Sexual Function: Multiple studies have found no adverse effect on sexual function, satisfaction, or sensitivity.

Bron: Google Gemini
Het is niet zonder reden dat besnijdenis wordt aangemoedigd in bepaalde delen van Afrika waar HIV een groot probleem is en ook lange tijd onder homo's (voordat PrEP toegankelijk werd) populair was.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Manager PR/Moderator maandag 16 februari 2026 @ 16:17:52 #277
269689 crew  Viv
pi_220117402
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2026 15:33 schreef capricia het volgende:

[..]

Maar goed. We dwalen af.

Terug op het onderwerp.
Het gepush van transgenders werkt imo eerder averechts voor de homoacceptatie.
En misschien nog niet eens zozeer de transgenders die zich simpelweg identificeren als het andere geslacht en na hun transitie voortaan als het andere geslacht door het leven gaan, maar specifiek de non-binairen/gender-fluïden/etc. Doordat zij blijven doordrammen over hun pronouns, genderneutrale voorzieningen en ageren tegen begrippen zoals "vrouw", verpesten ze het zowel voor de holebi's als voor transmannen en transvrouwen.

Groetjes,
Een persoon met een baarmoeder (zij/haar)

:')
  Moderator maandag 16 februari 2026 @ 16:22:41 #278
236264 crew  capricia
pi_220117448
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2026 16:17 schreef Viv het volgende:

[..]
En misschien nog niet eens zozeer de transgenders die zich simpelweg identificeren als het andere geslacht en na hun transitie voortaan als het andere geslacht door het leven gaan, maar specifiek de non-binairen/gender-fluïden/etc. Doordat zij blijven doordrammen over hun pronouns, genderneutrale voorzieningen en ageren tegen begrippen zoals "vrouw", verpesten ze het zowel voor de holebi's als voor transmannen en transvrouwen.

Groetjes,
Een persoon met een baarmoeder (zij/haar)

:')
Dit ja. Jij verwoordt het beter. ^O^
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 16 februari 2026 @ 16:23:08 #279
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220117452
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2026 15:33 schreef capricia het volgende:

Het gepush van transgenders werkt imo eerder averechts voor de homoacceptatie.
Welk gepush precies?

Verder is dit doen of mensen die antihomo doen door transgenders een soort van zielig zijn en er niets aan kunnen doen. Dat is natuurlijk ook onzin.
pi_220117475
quote:
14s.gif Op maandag 16 februari 2026 15:52 schreef HowardRoark het volgende:
Het is wel degelijk schoner en er zijn ook de nodige voordelen.
Wat zijn dan de voordelen van het hebben van een besneden lid?
  Moderator maandag 16 februari 2026 @ 16:28:55 #281
441859 crew  Lenny77
pi_220117495
quote:
14s.gif Op maandag 16 februari 2026 15:52 schreef HowardRoark het oO< volgende:

[..]
[..]
Het is niet zonder reden dat besnijdenis wordt aangemoedigd in bepaalde delen van Afrika waar HIV een groot probleem is en ook lange tijd onder homo's (voordat PrEP toegankelijk werd) populair was.
Als je als ouder je kindje goed wast en leert zichzelf wassen, valt het eerste al weg. Je moet jezelf ook goed tussen je tenen wassen en meisjes tussen alle lipjes. Anders krijg je daar ook troep. Misschien maar alle tenen en lipjes verwijderen?
UWI's bij jongens zijn sowieso al zeldzaam dus dat puntje weegt niet op tegen de nadelen. En inderdaad eerder bij kinderen die last van fimose hebben. Maar daar moet/kan een snipje ook ipv alles verwijderen.
SOA's: daar bestaan prima beschermingsmiddelen tegen.
Peniskanker (even opgezocht): Incidentie: 1,83 per 100.000 mannen per jaar.
Locatie: Bij ongeveer 25% van de gevallen van peniskanker ontstaat de tumor op de voorhuid (prepuce). De meeste gevallen (60%) ontstaan op de eikel (glans).
Dus ja... Dan de eikel ook maar weg snijden?

En Afrika?? Daar denken ze dat je van aids kan genezen als je seks met een zeer jong maagdje hebt.. dus daar ga ik niet eens over beginnen.

Feit blijft dat je een perfect gezond lichaamsdeel zonder toestemming verminkt. Je neemt bij voorbaat zijn seksualiteit al af waarbij de voorhuid een grote rol speelt.
En dan hebben we het nog niet gehad over de beschermende werking van de voorhuid zoals bevochtiging, eikel beschermen tegen invloeden van buitenaf, de gevoeligheid van de eikel beschermen tegen eelt, bacteriën tegen houden, het microbioom,...

Als dat ding geen nut had dan was het er al lang uit geëvolueerd ofwel niet geschapen door een god...

[ Bericht 1% gewijzigd door Lenny77 op 16-02-2026 22:09:37 ]
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220117539
Dat hele ‘gepush’ van transgenders gebeurt toch echt voor het grootste gedeelte anno 2026 vanuit conservatieve hoek. Zij hebben het onderwerp vooral in de VS op de politieke agenda gebracht en heel slim geframed dat zo’n kleine groep van de bevolking een enorme invloed op de samenleving heeft. Alles om kinderen te beschermen. Nu komen de Epstein files naar buiten en de regering Trump doet alsof er niks belangrijks aan is en blijft de pedofieltjes in bescherming nemen. Zover voor het beschermen van kinderen.

En ja, het is jammer maar ergens ook wel begrijpelijk dat homo’s en lesbiennes daardoor het idee krijgen dat zij ook als irritant worden gezien. Dat hebben conservatieven gewoon slim gedaan door ons ook tegen elkaar op te zetten. Gelukkig trappen mensen zoals ik er niet in. Pronouns heb ik zelf niet zoveel mee maar mensen moeten het lekker zelf weten. Ik heb nog steeds even veel liefde voor mijn trans broertjes en zusjes :Y
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_220118009
quote:
14s.gif Op maandag 16 februari 2026 15:31 schreef HowardRoark het volgende:
Tja, dat wordt in de Angelsaksische wereld ook op grote schaal gedaan (VS, Australië, Canada). Je kunt nog uitstekend het argument maken dat dit wel degelijk voordelen kan bieden en ook gewoon veel schoner is. Besnijdenis is een hele kleine en onschuldige ingreep in vergelijking met het verwijderen van de borsten of zelfs de geslachtsorganen.
Schei toch uit man.
Je scheldt voortdurend op alles wat islamitisch is, maar als het over jongensbesnijdenis gaat, dan ga je het ineens verdedigen. Hoe zou dat toch komen? Omdat het niet alleen islamitisch maar ook joods is?
pi_220118170
Om even in te gaan op de vermeende homofobie in de islamitische wereld, ik begrijp ook niet zo goed waar het beeld vandaan komt dat de islamitische wereld homo-vijandig zou zijn.

Als in een islamitisch land (en dit geldt voor bijna alle islamitische landen, zelfs voor een behoorlijk liberaal land als Tunesië) een man en een vrouw samen op dezelfde hotelkamer willen overnachten, dan is dat alleen toegestaan als ze getrouwd zijn of naaste familie (bijvoorbeeld broer en zus) zijn. Het hotelpersoneel vraagt dan ook gewoon om documenten om dat te bewijzen, zoals een huwelijksakte of geboorteaktes.

Maar als twee mannen samen op een hotelkamer willen overnachten, dan worden er geen vragen gesteld en gaan ze ervan uit dat ze gewoon vrienden zijn.

Die hele show die Rob Jetten en zijn vriend op hun reis naar Iran hielden door twee vrouwen mee op reis te nemen, was dus gewoon helemaal nergens voor nodig.

De islamitische wereld is dus eigenlijk heel homovriendelijk.
  maandag 16 februari 2026 @ 18:51:56 #285
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220118371
quote:
14s.gif Op maandag 16 februari 2026 15:52 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]
Dat is echt een non-argument. Als je je elke dag wast is er niets aan de hand.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 16 februari 2026 @ 18:53:03 #286
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220118382
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 18:27 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Om even in te gaan op de vermeende homofobie in de islamitische wereld, ik begrijp ook niet zo goed waar het beeld vandaan komt dat de islamitische wereld homo-vijandig zou zijn.

Als in een islamitisch land (en dit geldt voor bijna alle islamitische landen, zelfs voor een behoorlijk liberaal land als Tunesië) een man en een vrouw samen op dezelfde hotelkamer willen overnachten, dan is dat alleen toegestaan als ze getrouwd zijn of naaste familie (bijvoorbeeld broer en zus) zijn. Het hotelpersoneel vraagt dan ook gewoon om documenten om dat te bewijzen, zoals een huwelijksakte of geboorteaktes.

Maar als twee mannen samen op een hotelkamer willen overnachten, dan worden er geen vragen gesteld en gaan ze ervan uit dat ze gewoon vrienden zijn.

Die hele show die Rob Jetten en zijn vriend op hun reis naar Iran hielden door twee vrouwen mee op reis te nemen, was dus gewoon helemaal nergens voor nodig.

Hmmja, totdat ze zien dat die twee mannen likken te hatseflatsen met elkaar en 'vrienden-vrienden' zijn.

Wat die vriendelijkheid betreft zou ik even de ranglijsten m.b.t. homorechten wereldwijd erbij pakken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_220118460
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 18:27 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

:s)

Bij de receptie denken ze dan vaak; 'Deze mannen zien er niet uit alsof ze met fakkels en hooivorken het dorp uitgejaagd willen worden waarna ze op een afgelegen terrein gestenigd en onthoofd kunnen worden dus ze zullen wel gewoon vrienden zijn met een beperkt budget.'
-nee-
  maandag 16 februari 2026 @ 19:16:26 #288
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_220118546
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 10:29 schreef bianconeri het volgende:
Blijft toch wel heel opvallend.....

Die groep die zo sterk voor is. Alles moet zooooo open zijn, alles moet maar kunnen en normaal zijn.

Maar oh wee als je een religie aanhangt, oh wee als je het ook maar ergens niet mee eens bent.
Owh wee als mensen anders denken zeg!

Tot zo ver het open en verdraagzaam zijn :')
nou, inkoppertje hoor, komtie:

"Blijft toch wel heel opvallend.....

Die groep die zo sterk tegen is. Alles moet zooooo volgens in het eigen boekje zijn, alles moet maar daar binnenpassen.

Maar oh wee als je een net even wat anders wil, oh wee als je het ook maar ergens niet mee eens bent.
Owh wee als mensen anders denken zeg!

Tot zo ver het naastenliefde en verdraagzaam zijn :')
"

Je zou bijna zeggen dat:
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 10:27 schreef bianconeri het volgende:
Oh, maar past het niet in je straatje (zoals het er niet mee eens zijn) dan is alle verdraagzaamheid weg en mag het ineens niet.
Ik mag toch hopen dat je de ironie inziet als je dit soort berichten naast je andere posts zet hier. maar ik vraag het me af.. :P
Robert Moog died for our synths
  maandag 16 februari 2026 @ 19:24:02 #289
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220118600
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2026 16:36 schreef Nexum het volgende:
Dat hele ‘gepush’ van transgenders gebeurt toch echt voor het grootste gedeelte anno 2026 vanuit conservatieve hoek. Zij hebben het onderwerp vooral in de VS op de politieke agenda gebracht en heel slim geframed dat zo’n kleine groep van de bevolking een enorme invloed op de samenleving heeft. Alles om kinderen te beschermen. Nu komen de Epstein files naar buiten en de regering Trump doet alsof er niks belangrijks aan is en blijft de pedofieltjes in bescherming nemen. Zover voor het beschermen van kinderen.

En ja, het is jammer maar ergens ook wel begrijpelijk dat homo’s en lesbiennes daardoor het idee krijgen dat zij ook als irritant worden gezien. Dat hebben conservatieven gewoon slim gedaan door ons ook tegen elkaar op te zetten. Gelukkig trappen mensen zoals ik er niet in. Pronouns heb ik zelf niet zoveel mee maar mensen moeten het lekker zelf weten. Ik heb nog steeds even veel liefde voor mijn trans broertjes en zusjes :Y
Ach ja, MAGA...

Kinderen leren over hoe het lichaam in elkaar zit, over seksualiteit, over grenzen aangeven, over seksuele voorkeuren, relaties en liefde, dat is allemaal desastreus voor kinderkopjes.

Beter kun je die kopjes volproppen met het idee dat er een godheid is die je 24 uur per dag in de gaten houdt, je gruwelijk en eeuwig straft wanneer je niet 'deugt', dat ook je geliefden dat lot zullen ondergaan, dat seks jakkie bah is en je verloren bent als je niet aan het heterofiele plaatje voldoet.

Didactisch super geweldig en totaal geen oorzaak van zware pyschologische problemen.

Doe mij dan maar een lollige dragqueen die een kinderboek voorleest in de bieb.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 16 februari 2026 @ 19:34:39 #290
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220118684
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2026 16:36 schreef Nexum het volgende:

Overigens valt dat ook wel mee volgens mij. Deze club is volgens mij gewoon weer een papieren tijger waar je nooit meer wat van hoort.

Een beetje als de Roze Leeuw met hun twee leden.
pi_220118826
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 12:04 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Het probleem is denk ik dat het acceptatieniveau in de samenleving van LHB en TQ+ nog best wel ver uit elkaar liggen en dat dat voor problemen zorgt. Je ziet dat ook in dit topic met van die "met homo's heb ik geen enkele moeite, maar met die vieze psychisch gestoorde transgenders wel"-achtige comments.
Uit eigen ervaring kan ik je zeggen dat mentale problemen (in welke vorm dan ook) meestal niet op veel medeleven kunnen rekenen van de gemiddelde medemens. En raar genoeg zijn er homo's en lesbiennes die niet graag in de hoek van de mentale problemen gestopt willen worden.

quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 12:04 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Wat je hier ziet is dat er een splitsing ontstaat die de facto neerkomt op LHBTQ+ en een TERF LHB gemeenschap. Geen goede ontwikkeling want solidariteit is belangrijk in deze want als het puntje bij paaltje komt zijn ze beide net zo goed in gevaar onder een rechts-conservatieve regering met teveel macht (zoals we bijv. in Rusland en de VS zien) alleen is de TQI+ een stap eerder aan de beurt dan LHB.
Het blijft wel hilarisch om mensen zo te horen die pro-islam zijn :P
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_220119429
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 18:08 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Schei toch uit man.
Je scheldt voortdurend op alles wat islamitisch is, maar als het over jongensbesnijdenis gaat, dan ga je het ineens verdedigen. Hoe zou dat toch komen? Omdat het niet alleen islamitisch maar ook joods is?
Nee, omdat het dus allerlei voordelen biedt.

In de VS (en in Canada en Australië was dit ook enkele decennia de norm) worden bijna alle mannen structureel besneden, dat heeft niets met welke religie dan ook te maken.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220119465
Duurde lang.
  maandag 16 februari 2026 @ 20:53:52 #294
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220119533
quote:
14s.gif Op maandag 16 februari 2026 20:44 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

In de VS (en in Canada en Australië was dit ook enkele decennia de norm) worden bijna alle mannen structureel besneden, dat heeft niets met welke religie dan ook te maken.
En als je je gewoon wast elke dag is die ingreep 'ter hygiëne' niet nodig.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_220119615
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 20:53 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
En als je je gewoon wast elke dag is die ingreep 'ter hygiëne' niet nodig.
Tja, daar heeft niet iedereen dezelfde ervaring mee zullen we maar zeggen.
  maandag 16 februari 2026 @ 21:02:53 #296
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220119622
quote:
14s.gif Op maandag 16 februari 2026 21:02 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, daar heeft niet iedereen dezelfde ervaring mee zullen we maar zeggen.
Uiteraard, dat ligt aan persoonlijke hygïenische verzorging, vooral.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_220119978
quote:
Inmiddels kennen we je hier wel een beetje, en ik heb echt wel door waarom je routinematige jongensbesnijdenis verdedigt. En dat is niet omdat het allerlei voordelen zou bieden.
quote:
Je gaat vooruit. Eerder vandaag noemde je Canada en Australië samen met de Verenigde Staten als landen waar het op grote schaal gedaan wordt, maar nu geef je toe, wat overigens ook zo is, dat ze er in Canada en Australië van teruggekomen zijn. Kennelijk geloven de Canadese en Australische artsen ook niet meer zo in al die vermeende voordelen van routinematige jongensbesnijdenis.

In Nederland heeft de KNMG zich ook uitgesproken tegen routinematige jongensbesnijdenis.
  Moderator maandag 16 februari 2026 @ 22:13:39 #298
441859 crew  Lenny77
pi_220120190
quote:

Whut???

:|W
  Moderator maandag 16 februari 2026 @ 22:24:56 #299
441859 crew  Lenny77
pi_220120263
quote:

[..]

Omdat iets decenia de norm was wil niet zeggen dat het ok is.
Mensen werden half leeg gebloed als ze ziek waren met aderlatingen, god weet hoeveel mensen dood zijn gegaan omdat ze ervan overtuigd waren dat we zwarte gal hadden. Ze werden in gekkenhuizen gestoken als ze autisme hadden, een kind met een rare vlek was duivels en werd vermoord,...
Het is niet omdat het altijd al werd gedaan dat het ok blijft met wat we nu weten. Het is verminking en kapot maken van mannelijke seksualiteit.
Het zou mij niet verbazen als het onstaan ervan in de hoek van religie te zoeken is om masturbatie minder prettig te maken. En dan onder het mom van hygiëne. Masturberen werd je trouwens ook blind van! Oh en je vloog er van in de hel.

Doe lekker wat je wil als je 18 bent. Blijf van kleine jongetjes af indien niet medisch noodzakelijk.

Oh en ik heb je voordelen al onderuit gehaald... De brainwash is sterk bij jou :{

[ Bericht 3% gewijzigd door Lenny77 op 16-02-2026 23:44:43 ]
  dinsdag 17 februari 2026 @ 02:06:34 #300
277627 Seven.
We are Borg.
pi_220120775
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 19:34 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Overigens valt dat ook wel mee volgens mij. Deze club is volgens mij gewoon weer een papieren tijger waar je nooit meer wat van hoort.

Een beetje als de Roze Leeuw met hun twee leden.
Laten we het hopen. Holebi's en transgenders moeten blijven samenwerken op gezamenlijke doelen en dat lukt niet als dit soort clubs de transgenders onder de bus gooien.
Resistance is futile.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')