Ja, ik had ook al zoiets.quote:Op donderdag 5 februari 2026 12:20 schreef chufi het volgende:
Wel een beetje verwarrend met beide damesteams in geeltinten...
quote:Jshockeywedstrijd uitgesteld wegens griepgevallen
De ijshockeywedstrijd tussen Canada en Finland, die vandaag gespeeld zou worden, is uitgesteld. Bij de Finse ploeg zijn vier speelsters geveld door de griep. De wedstrijd wordt nu gepland op donderdag 12 februari.
"De beslissing werd gezamenlijk genomen en in overeenstemming met de geldende gezondheids- en veiligheidsprincipes, waarbij de gezondheid en het welzijn van spelers, teamleden, officials en alle deelnemers aan het toernooi de hoogste prioriteit hebben", is de uitleg van de organisatie.
Canada is de regerend olympisch kampioen, Finland won bij de vorige Spelen brons.
Norovirus hebben ze. Gaat wel flink rond door sportwereldquote:
Hoop mensen op een kleine oppervlakte. Dat vinden virussen altijd prettig.quote:Op donderdag 5 februari 2026 15:55 schreef franklop het volgende:
[..]
Norovirus hebben ze. Gaat wel flink rond door sportwereld
Aangestoken door de Belgische veldrijdersquote:Op donderdag 5 februari 2026 15:55 schreef franklop het volgende:
[..]
Norovirus hebben ze. Gaat wel flink rond door sportwereld
HBO max? En soms op Eurosport.quote:Op maandag 9 februari 2026 19:41 schreef kanovinnie het volgende:
Waar kan ijshockey eigenlijk gekeken worden?
Ah ja, hbo werkt iddquote:
HBOquote:Op maandag 9 februari 2026 21:25 schreef sp3c het volgende:
twee wedstrijden bezig en de NOS heeft er 0 of snap ik het weer niet?
Heb ik nietquote:
Ik heb wel universiteit, maar geen HBO.quote:
Schaf aan mens, zelfs een armoedzaaier als ik heeft HBO, wel mét sportmodule nemenquote:
Zo zoquote:Op woensdag 11 februari 2026 16:50 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik heb wel universiteit, maar geen HBO.
Die starting line inderdaadquote:Op woensdag 11 februari 2026 16:35 schreef The_Playmaker het volgende:
Finland tegen Slowakije, oftewel de Dallas Stars tegen Slowakije.
Geen Barkov bij Finland.
Maar wel veel shots on goal. Laten we eerlijk zijn, Hlavaj keepte een gruwelijk goeie wedstrijd.quote:Op woensdag 11 februari 2026 19:07 schreef The_Playmaker het volgende:
Finnen vallen toch wel echt tegen. Als Saros dan ook nog steeds niet echt in vorm is dan kan dit toernooi wel eens snel voorbij zijn.
Mquote:Op woensdag 11 februari 2026 19:17 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Maar wel veel shots on goal. Laten we eerlijk zijn, Hlavaj keepte een gruwelijk goeie wedstrijd.
BBC nuquote:Op donderdag 12 februari 2026 18:12 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
Geen enkele zender heeft dit
is niet bijzonderquote:Op donderdag 12 februari 2026 19:26 schreef Gretzl het volgende:
Blijft bijzonder dat Nederland eigenlijk nooit een serieus ijshockeyland is geworden.
Ik zie het. Alleen een keeper, dat schiet niet op natuurlijk.quote:Op donderdag 12 februari 2026 20:31 schreef sp3c het volgende:
[..]
is niet bijzonder
er zijn simpelweg te weinig banen (19 uit mijn hoofd)
Amsterdam 2 weken geleden
[ afbeelding ]
het werkt echt wel in NL maar er zijn gewoon niet genoeg spelers
Goalie noemen we datquote:Op donderdag 12 februari 2026 21:25 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ik zie het. Alleen een keeper, dat schiet niet op natuurlijk.
Ja, als je dat vergelijkt met het aantal (veld)hockeyclubs. En ijshockey wordt op Nederlandse scholen waarschijnlijk ook maar weinig beoefend.quote:Op donderdag 12 februari 2026 20:31 schreef sp3c het volgende:
[..]
is niet bijzonder
er zijn simpelweg te weinig banen (19 uit mijn hoofd)
Amsterdam 2 weken geleden
[ afbeelding ]
het werkt echt wel in NL maar er zijn gewoon niet genoeg spelers
subtop moet mogelijk zijn als er een keer de juiste beslissingen worden genomen, het gaat nu heel goed meerdere clubs wekeleijks 2000+ toeschouwers maar het is een zootje qua organisatiequote:Op vrijdag 13 februari 2026 00:08 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ja, als je dat vergelijkt met het aantal (veld)hockeyclubs. En ijshockey wordt op Nederlandse scholen waarschijnlijk ook maar weinig beoefend.
Gezien onze schaatstraditie toch jammer dat Nederland bij ijshockey niet tegen de Europese top aanschurkt.
Welke game kijk je? Geen Finland-Zweden?quote:Op vrijdag 13 februari 2026 12:46 schreef franklop het volgende:
0-0 na periode 1
Wel leukere sfeer dan bijv bij schaatsen
Hadden geen keuze een jaar geleden, wisten niet wie er zou spelenquote:Op vrijdag 13 februari 2026 12:58 schreef Salina het volgende:
[..]
Welke game kijk je? Geen Finland-Zweden?
Oh, ITA-SLW lees ik .Wel leuk, thuisland. Had zelf voor FIN-ZWE gekozen denk ik.
En weer afgekapt. Ergerlijk.quote:
De parodie vooral doordat er dit toernooi maar één goede ploeg is, de VS. Voorheen had je nog wel dat VS - Canada een echte kraker was, maar die kunnen er tegenwoordig nog maar weinig van.quote:Op maandag 16 februari 2026 16:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
Verder is meisjesijshockey een parodie op ijshockey, maar het is de enige live sport nu.
Ja. Gelukkig welquote:Op maandag 16 februari 2026 17:00 schreef Knutknuttsson het volgende:
En toch hangt Zweden er nog aan
Dan past die wel bij de NOS.quote:Op maandag 16 februari 2026 17:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik vind de commentator ietwat op de hand van Amerika.
Dit is inderdaad zoveel beter op te lossen dan zo'n gare tussenronde. Bij de vrouwen was het helemaal achterlijk met poule A waar iedereen automatisch doorging en bij poule B de beste drie. Verdeel dat gewoon op een normale manier qua sterke ploegen en qua plekken voor de kwartfinale...quote:Op dinsdag 17 februari 2026 18:40 schreef sp3c het volgende:
snap deze format ook niet zo, doe gewoon 16 teams en 4 groepjes
offfff laat het op 12 teams en doe 2 groepen van 6
bij de vrouwen is het verschil nog te groot, dat is nu ff niet anders maar bij de mannen verliest nummer 16 UK niet met 34-0 van nummer 1 Canada dus dat kan gewoon (4-2 voor Canada laatste keer dat ze elkaar ontmoette)quote:Op dinsdag 17 februari 2026 19:07 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dit is inderdaad zoveel beter op te lossen dan zo'n gare tussenronde. Bij de vrouwen was het helemaal achterlijk met poule A waar iedereen automatisch doorging en bij poule B de beste drie. Verdeel dat gewoon op een normale manier qua sterke ploegen en qua plekken voor de kwartfinale...
Dat het niveauverschil enorm is klopt. Maar het is bij de OS wel erg vreemd om dan maar te zeggen die twee ploegen uit poule B stellen we maar niet bloot aan echt goede ploegen hoor (aangezien de top drie wel ze tegenkomt in de kwartfinale). Dan moet je er maar acht deel laten nemen.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 19:14 schreef sp3c het volgende:
[..]
bij de vrouwen is het verschil nog te groot, dat is nu ff niet anders maar bij de mannen verliest nummer 16 UK niet met 34-0 van nummer 1 Canada dus dat kan gewoon (4-2 voor Canada laatste keer dat ze elkaar ontmoette)
kan ook maar je wil met de olympics de sport laten groeien, ik zie liever meer teams dan minderquote:Op dinsdag 17 februari 2026 19:17 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat het niveauverschil enorm is klopt. Maar het is bij de OS wel erg vreemd om dan maar te zeggen die twee ploegen uit poule B stellen we maar niet bloot aan echt goede ploegen hoor (aangezien de top drie wel ze tegenkomt in de kwartfinale). Dan moet je er maar acht deel laten nemen.
Klopt. Twaalf teams was al beter geweest dan tien. Ja dan krijg je er nog twee zwakke teams bij. Maar bij een normale verdeling had je dan alsnog een wedstrijd gehad waar de vier zwakkere ploegen wat aan had.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 19:18 schreef sp3c het volgende:
[..]
kan ook maar je wil met de olympics de sport laten groeien, ik zie liever meer teams dan minder
Lijkt erop dat dit toch Canada - Tsjechië wordtquote:Op woensdag 18 februari 2026 11:04 schreef Slobeend het volgende:
Welke ijshockey kwartfinale is op papier het spannendst om te kijken?
Gezien hun spel in dit toernooi waren ze dat misschien stiekem toch wel.quote:Op woensdag 18 februari 2026 15:02 schreef Gretzl het volgende:
Eclatante zege van de Slowaken. Waren niet eens favoriet in deze kwartfinale
Zo goed vond ik ze tegen Italië dan weer nietquote:Op woensdag 18 februari 2026 17:09 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Gezien hun spel in dit toernooi waren ze dat misschien stiekem toch wel.
Bliksemsnelle counterploeg.
Waarmee ze eerder al de Finnen hadden verrast.
Ze zijn volgens mij het gevaarlijkst tegen sterke(re) tegenstanders.quote:Op woensdag 18 februari 2026 17:26 schreef franklop het volgende:
[..]
Zo goed vond ik ze tegen Italië dan weer niet
Sukkel. Beetje beuken uitdelen op iemand zn rug.quote:Op woensdag 18 februari 2026 17:59 schreef Toby56 het volgende:
Wat een zinloze penalty was dat.
De Tsjechen waren juist tijd aan het winnen.
Prefereren jullie het commentaar van Grueter of die van de Eurosport Goden bij het ijshockey? Ik twijfelquote:Op woensdag 18 februari 2026 17:54 schreef Toby56 het volgende:
Met z'n freet vol bloed
speelt Pasternak pas echt goed.
Ik kan niet vergelijken.quote:Op woensdag 18 februari 2026 18:10 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Prefereren jullie het commentaar van Grueter of die van de Eurosport Goden bij het ijshockey? Ik twijfel
Ja, ik ben nu ook weer even geswitcht van ES naar de NOS. Hou wel van deze Grueter, die 3x 20 minuten aan het watertanden blijft over alle grote spelers die hij in actie ziet.quote:Op woensdag 18 februari 2026 18:12 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik kan niet vergelijken.
Maar ik kan Grueter bij het ijshockey altijd goed hebben omdat hij lekker lijkt te genieten. Net als ik.
Dan mogen er best wat foutjes worden gemaakt.
Ik heb op Youtube wel wat hele korte samenvattingen gezien van TNT Sports.quote:Op woensdag 18 februari 2026 18:14 schreef sp3c het volgende:
Kijk nu Eurosport maar dat commentaar vind ik niet geweldig iig
Berteling als co-commentator is doorgaans prima inderdaad.quote:Op woensdag 18 februari 2026 18:13 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ja, ik ben nu ook weer even geswitcht van ES naar de NOS. Hou wel van deze Grueter, die 3x 20 minuten aan het watertanden blijft over alle grote spelers die hij in actie ziet.
ES wanneer Ron Berteling co-commentaar geeft ook wel goed. De Messi van het Nederlandse IJshockey die bij de NHL-finales op ESPN ook co-commentator is.
In de pauze geswitched naar hboquote:Op woensdag 18 februari 2026 18:16 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik heb op Youtube wel wat hele korte samenvattingen gezien van TNT Sports.
Daar zit een Noord-Amerikaan bij de commentatoren die het een strafexercitie lijkt te vinden als hij wedstrijden moet doen waar Canada of de USA niet aan meedoen. Geen enkel enthousiasme. Bah.
Dat is natuurlijk bij meer toernooien zo.quote:Op woensdag 18 februari 2026 18:29 schreef Gretzl het volgende:
IJshockey op de Spelen heeft eigenlijk wel een beetje hetzelfde euvel als het WK voetbal hè? De wedstrijden worden normaliter pas interessant in de knock-out fase, terwijl de poulefase wat aan de lange kant is. Die tussenronde oogt ook een beetje overbodig.
Gewoon bekijken als (eventuele) bonuspotjes. Hehe.quote:Op woensdag 18 februari 2026 18:30 schreef sp3c het volgende:
Ik heb toch al wel wat toffe wedstrijden gezien anders
Die tussenronde is wel bleh
Nou ja... het is maar een fractie in oppervlak en aantal volk van wat zij hebben.quote:
Ledecka, Malinin.quote:Op woensdag 18 februari 2026 18:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nou ja... het is maar een fractie in oppervlak en aantal volk van wat zij hebben.
Maar dit is wel de grootste verrassing in wording van de hele OS 2026
3-2quote:Op woensdag 18 februari 2026 18:55 schreef Boca_Raton het volgende:
Kan iemand de stand voor mij doorgeven?
Wie schaft dat af?quote:Op woensdag 18 februari 2026 18:55 schreef The_Playmaker het volgende:
De Canadezen spelen echt met een instelling van “dit doen we wel eventjes”. Dat word gelukkig nog afgeschaft ook.
McDavid wor nie zenuwachtig, MacKinnon en Binnington ook nietquote:
Canada DUEquote:Op woensdag 18 februari 2026 18:55 schreef Boca_Raton het volgende:
Kan iemand de stand voor mij doorgeven?
Puur genieten dit.quote:
Je bent niet de enigequote:Op woensdag 18 februari 2026 18:59 schreef Zorro het volgende:
Heb ik het al over mijn godenteam gehad?
Ja.quote:Op woensdag 18 februari 2026 19:00 schreef Meridiaan het volgende:
Is Tsjechië zo goed en/of Canada zo matig?
Het is treurigquote:
Schitterend.quote:
Zo spectaculair is het niet altijd hoor. Maar ijshockey is wel vermakelijk ja.quote:Op woensdag 18 februari 2026 19:03 schreef Em31 het volgende:
Ik kijk dit eigenlijk nooit, maar erg vermakelijk eens zo’n hele wedstrijd te zien
Volgens mij niet hoorquote:Op woensdag 18 februari 2026 18:55 schreef The_Playmaker het volgende:
De Canadezen spelen echt met een instelling van “dit doen we wel eventjes”. Dat word gelukkig nog afgeschaft ook.
Robben, Arjen Robben, op weg naar...quote:
IJshockey is gewoon de meest spectaculaire teamsport... vind ik eigenlijk.quote:Op woensdag 18 februari 2026 19:03 schreef Em31 het volgende:
Ik kijk dit eigenlijk nooit, maar erg vermakelijk eens zo’n hele wedstrijd te zien
Als ze verliezen ja. Holy shit.quote:Op woensdag 18 februari 2026 19:07 schreef Meridiaan het volgende:
Oef, die zal misschien slecht slapen vannacht
Alleen als de keeper een helmpje.... ohh wachtquote:
Vooral als het op dit niveau gespeeld word. Amerika tegen Zweden moet op papier ook een goede wedstrijd worden, ook al zijn de Zweden dit toernooi wel erg wisselvallig.quote:Op woensdag 18 februari 2026 19:06 schreef Toby56 het volgende:
[..]
IJshockey is gewoon de meest spectaculaire teamsport... vind ik eigenlijk.
Ik vind dat format een parodie op serieus ijshockey. Met 3x3 is er veel te veel ruimte, dan is het vaak een crapshoot wie de eerste goal maakt.quote:
Begin tenminste met 4x4. Misschien in een 2e periode 3x3quote:Op woensdag 18 februari 2026 19:13 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ik vind dat format een parodie op serieus ijshockey. Met 3x3 is er veel te veel ruimte, dan is het vaak een crapshoot wie de eerste goal maakt.
Ja, mee eens. Als het dan nog langere tijd gelijk blijft kun je een volgende periode verder afbouwen of toch naar shout-outs gaan. Met de Golden Goalregel die sowieso al van kracht is de geluksfactor al behoorlijk hoog in OT.quote:Op woensdag 18 februari 2026 19:15 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Begin tenminste met 4x4. Misschien in een 2e periode 3x3
3x3 is awesome, zeker nu ze weten hoe het werktquote:Op woensdag 18 februari 2026 19:13 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ik vind dat format een parodie op serieus ijshockey. Met 3x3 is er veel te veel ruimte, dan is het vaak een crapshoot wie de eerste goal maakt.
Was dat niet de fout van die verdediger die vol naast de puck zwaait?quote:Op woensdag 18 februari 2026 19:16 schreef sp3c het volgende:
Staat zo goed te keepen, krijg je zon doelpunt tegen![]()
Hadtie 100% moeten hebben
Maar zelfs op een lager niveau vind ik het eigenlijk nog altijd leuker dan voetbal.quote:Op woensdag 18 februari 2026 19:11 schreef The_Playmaker het volgende:
[..]
Vooral als het op dit niveau gespeeld word. Amerika tegen Zweden moet op papier ook een goede wedstrijd worden, ook al zijn de Zweden dit toernooi wel erg wisselvallig.
Zoals wel vaak ontploft dit toernooi pas echt tijdens de knock-out fase.
De grote landen zijn met 40% minder veldspelers overduidelijk in het voordeel. Dat vind ik er juist niet leuk aan, al die 1 op 1s met de goalie die direct beslissend kunnen zijn. Een Tsjechië dat een veel kleiner arsenaal aan goede spelers en 60 minuten lang stunt zou in OT eerder een voordeeltje moeten hebben imo. Direct naar shout-outs voelt eerlijker dan 10 minuten lang 3x3 spelen...quote:Op woensdag 18 februari 2026 19:16 schreef sp3c het volgende:
[..]
3x3 is awesome, zeker nu ze weten hoe het werkt
Leuk voor Marner, na al dat gezeik bij Toronto. Hij viel vaak tegen in de playoffs, maar dat doen wel meer spelers bij de Maple Leafs.quote:Op woensdag 18 februari 2026 19:14 schreef Toby56 het volgende:
Bijzonder sneu voor de dappere Tsjechen.
Maar het sterrenteam doet het dan toch. Met een verdraaid knappe goal.
Ik snap je punt, maar in de aanval daarvoor had Tsjechië ook een hele goeie scoringskans. Dat had ook einde wedstrijd kunnen zijn.quote:Op woensdag 18 februari 2026 19:19 schreef Gretzl het volgende:
[..]
De grote landen zijn met 40% minder veldspelers overduidelijk in het voordeel. Dat vind ik er juist niet leuk aan. Een Tsjechië dat een veel kleiner arsenaal aan goede spelers en 60 minuten lang stunt zou in OT eerder een voordeeltje moeten hebben imo. Direct naar shout-outs voelt eerlijker dan 10 minuten lang 3x3 spelen...
Lol.quote:Op woensdag 18 februari 2026 19:22 schreef The_Playmaker het volgende:
[..]
Leuk voor Marner, na al dat gezeik bij Toronto. Hij viel vaak tegen in de playoffs, maar dat doen wel meer spelers bij de Maple Leafs.
Frankrijk is een aanraderquote:Op woensdag 18 februari [quote]
[b]Op [url=https://forum.fok.nl/topic/2752700/5/50#p220135631]woensdag 18 februari 2026 19:18 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Maar zelfs op een lager niveau vind ik het eigenlijk nog altijd leuker dan voetbal.
Er zijn buiten de NHL nog zat competities die heel spectaculaire wedstrijden opleveren.
Ook in de lagere leagues in Noord-Amerika zelf.
Soms haal ik de 'schade' een beetje in door wat samenvattingen te bekijken op Youtube. Daar zit meer dan genoeg smakelijk spul tussen. Het is een snelle contactsport, en dat vind ik een leuke combinatie.
Het was wel een gave wedstrijd:)quote:Op woensdag 18 februari 2026 19:12 schreef The_Playmaker het volgende:
Als de Tsjechen ooit hadden kunnen winnen. Dit gaat nog lang pijn doen….
2 man zelfs, lolquote:Op woensdag 18 februari 2026 21:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
Tsjechen stonden blijkbaar met een man te veel bij de 3-2
Jammer dat ze niet gewonnen hebben dan, dat was een mooie rel geweestquote:Op woensdag 18 februari 2026 21:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
Waren ze aan het wisselen?quote:Op woensdag 18 februari 2026 21:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
https://www.reddit.com/r/olympics/s/Rep1GklV2Dquote:Op woensdag 18 februari 2026 21:56 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Waren ze aan het wisselen?
quote:Op woensdag 18 februari 2026 22:05 schreef hhh38 het volgende:
[..]
https://www.reddit.com/r/olympics/s/Rep1GklV2D
Partij 1 8 goals, rest over time.quote:Op woensdag 18 februari 2026 23:31 schreef The_Playmaker het volgende:
En we gaan alweer naar OT. Het is wel echt genieten vanavond.
De andere teams kunnen verdedigen. Duitsland speelt kamikaze-ijshockey. Leuk om naar te kijken, als je fan van de tegenstander bent,quote:Op woensdag 18 februari 2026 23:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Partij 1 8 goals, rest over time.
Genieten hoor.
Vrijdag dat isquote:Op woensdag 18 februari 2026 23:43 schreef The_Playmaker het volgende:
Canada - Finland om 16:40
VS - Slowakije om 21:10
Ah, bon.quote:Op woensdag 18 februari 2026 19:41 schreef sp3c het volgende:
[..]
Frankrijk is een aanrader
Zeker als je Frans spreekt
Dit moet de VS toch makkelijk winnen?quote:
Ze zijn in wat godenteams gespeeld.quote:Op donderdag 19 februari 2026 19:20 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dit moet de VS toch makkelijk winnen?
Ja, ik heb ze ook.quote:Op donderdag 19 februari 2026 19:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ze zijn in wat godenteams gespeeld.
Dat had Canada bij de mannen tegen Tsjechie ookquote:Op donderdag 19 februari 2026 19:32 schreef Redefine het volgende:
Wel typisch dat na die veegpartij eerder de VS het nu juist moeilijk heeft.
Klopt. Kortom de VS goud na overtime.quote:Op donderdag 19 februari 2026 19:37 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dat had Canada bij de mannen tegen Tsjechie ook
Godenteamed.quote:
Handelstarieven worden alweer opgesteld als Canada wintquote:
Omdat Finale een Nederlands woord is.quote:Op donderdag 19 februari 2026 20:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Waarom heet het trouwens "Gold medal game" en niet gewoon "Finale"?
Jaquote:Op donderdag 19 februari 2026 20:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Het heet de wedstrijd om het goud.quote:Op donderdag 19 februari 2026 20:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Bedankt allemaal he!quote:Op donderdag 19 februari 2026 20:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het heet de wedstrijd om het goud.
lol, waarom in godsnaamquote:Op donderdag 19 februari 2026 19:09 schreef PzKpfw het volgende:
Deze sport mag ook wel weg bij de OS.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |