![rfp0qef.jpg]()
Welkom in de ESF-SC
De Slowchat van ESF, sinds 2017 hét topic voor al uw (non-)ESF-gerelateerde dagelijkse beslommeringen.Hier kan je kwijt wat je vanavond gaat eten, dat je ruzie hebt met de tante van de buurvrouw van je teckel, dat Martin
Österdahl Green en Gordon kwallen zijn, Herman Finkers de beste cabaretier is, wat je vakantieplannen zijn, wat er vanavond op tv komt, dat het (g)een Ed Sheeran-vrije dag is, wat je favoriete ESF-liedje van dit jaar is, of je wel of niet een al dan niet in het bos schijtende paus bent, dat je midden in de nacht een feestje geeft, hoe erg (niet) dronken je bent, dat FOK advertenties bloedirritant zijn, je slechtste grappen, hoe erg je spinnen haat, je laatste ervaring met afgelopen ESF en hoeveel meltdowns je dat bezorgd heeft, dat je zenuwachtig bent omdat je kind op vakantie gaat, hoe harig jij het graag ziet, je aanschaf van een airfryer, waar pizza met ananas gewoon mag (

), dat jij een canvas met kerstboomprint stiekem ook nooit gezien hebt, dat je je vóór het ontbijt al volpropt, dat je de verkeerde jas hebt meegenomen uit het café, wanneer je de kerstverlichting uit het vet haalt, en dat je geen idee hebt wat je moet kopen voor vader/moeder/(groot)ouder/dag.
Haalt u hier uw tickets voor Doezepwa-utopia.
En uiteraard ook over serieuze zaken die je bezig houden of kwijt wilt. (En daar hoef je geen sorry voor te zeggen. Nee niet. Geen sorry. Hou op met gesorry. GEEN sorrrrry! ook geen sorrie.) Bekijk deze YouTube-video
![cheer-crazy.gif]()
![Pw8cZk6.png]()
![DZOnCsT.png]()
![HyF4la3.gif]()

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
De Sahara is zonder meer erg droog.
Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
quote:
Hoe maak je de saté + saus? Of is dat een kant & klare saté uit de diepvries oid?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
quote:
Helder!

EDIT
Ik denk dat het zoiets wordt

Met een salade erbij.
[ Bericht 6% gewijzigd door Whiskers2009 op 01-02-2026 15:56:28 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
quote:
Ik ken een gevaarlijkere
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
Op weg naar de gouden medaille dus
De Sahara is zonder meer erg droog.
Nederlandse wereldkampioenen veldrijden:
1981 Hennie Stamsnijder
1990 Henk Baars
1996 Adrie van der Poel
2000 Richard Groenendaal
2008 Lars Boom
2015 Mathieu van der Poel
2019 Mathieu van der Poel
2020 Mathieu van der Poel
2021 Mathieu van der Poel
2023 Mathieu van der Poel
2024 Mathieu van der Poel
2025 Mathieu van der Poel
2026 Mathieu van der Poel
Indrukwekkend rijtje wel.
quote:
Op zondag 1 februari 2026 16:15 schreef sportfreak het volgende:Nederlandse wereldkampioenen veldrijden:
1981 Hennie Stamsnijder
1990 Henk Baars
1996 Adrie van der Poel
2000 Richard Groenendaal
2008 Lars Boom
2015 Mathieu van der Poel
2019 Mathieu van der Poel
2020 Mathieu van der Poel
2021 Mathieu van der Poel
2023 Mathieu van der Poel
2024 Mathieu van der Poel
2025 Mathieu van der Poel
2026 Mathieu van der Poel
Indrukwekkend rijtje wel.
Max Verstappen doet het ongeveer ook zo
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
quote:
Friet
"Omae wa mou shindeiru."
Net de songfestival categorie bij het The Floor. Lieten ze de tekst zien en het land dan moest je het nummer raden. Ze hebben op zich pittige categorie van gemaakt ipv de standaard liedjes die iedereen kent.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op zondag 1 februari 2026 20:17 schreef ijs_beer het volgende:[..]
Scheelt altijd ook wel of je op de vrijdagavond nog plannen hebt, dan voelt toch als een soort van extra weekenddag.
(Voor mn gevoel is januari ook weer echt voorbij gevlogen!

)
Januari is toch wel weer hard gegaan ja. Dat zal met februari nog wel meer het geval zijn. Uiteraard doordat die maar 28 dagen is, maar met de OS erbij al helemaal.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Op zondag 1 februari 2026 21:01 schreef Redefine het volgende:[..]
Januari is toch wel weer hard gegaan ja. Dat zal met februari nog wel meer het geval zijn. Uiteraard doordat die maar 28 dagen is, maar met de OS erbij al helemaal.
Wel zin in de OS
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Op zondag 1 februari 2026 21:04 schreef Redefine het volgende:[..]
Zeker! Net maar met de voorpret begonnen door het dagschema van woensdag, donderdag en vrijdag te maken en te plaatsen

Oh, goed bezig.
Fuck the EBU.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
"Omae wa mou shindeiru."
Strani
Beroemde influencer
Zo heeft iedereen een beetje een leuk weekend gehad?
Op
02-02-2020 20:20:20 schreef
Strani iets
2006 Time Person of the Year
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Nou ja, had wel langer vrij kunnen hebben, want er zijn altijd wel veel kennismakingen en dagdelen meelopen bij logistiek, winkel en reparatie. En mijn andere collega's hadden ook een deel ander inwerk kunnen doen. Maar ik vind het beter dat die collega gelijk goed en prettig kan beginnen i.p.v. eerst allerlei andere zaken te doen (die je normaliter juist wat verspreid) en te horen 'volgende week wordt je echt ingewerkt hoor.'
Plus dat ik het beter uitkomt om die vrije dagen verder in het jaar nog te gebruiken. En mis nog relatief weinig aan sporten die ik wil zien. Woensdag overdag is niet veel, dinsdag relatief weinig al mis ik wel de Team Pursuit bij het schaatsen (wat dan wel de minst interessante afstand is). Donderdag en vrijdag ben ik dan wel eerder weg (dus nog een halve dag vrij zeg maar), omdat dan schaatsen en shorttrack eind van de middag al is.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Anders blijven die nog wel posten ondanks dat ze geesten zijn.
Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 1 februari 2026 @ 23:19:21
H_T
2733
Vandaag glijden naar kantoor.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op maandag 2 februari 2026 07:53 schreef Roger_Epiales het volgende:[..]
Tot op zekere hoogte. Ik werd vanochtend wakker met een stevig kuchje en een verstopte neus, als man zijnde betekent dat dus dat ik extreem ziek en zo goed als dood ben.

R.I.P.
quote:
We zijn wel van de sneeuw af.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Ik las vanmorgen in de krant dat het vanaf halverwege de maand weer winters gaat worden.
Fuck the EBU.
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Op maandag 2 februari 2026 09:06 schreef NailQueen het volgende:[..]
Ik dacht dat mijn auto gewoon nat was maar het was ijzel
Ik had de voorruit afgedekt maar het scherm was er ook aan vastgevroren
Typische maandag tegenspoed.
Fuck the EBU.
"Omae wa mou shindeiru."
Vannacht waren de grammys. Ik zou jullie graag verblijden met de opvallendste outfits maar helaas zijn ze NSFW.
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
DE ZEEUWEN KOMEN!!!!!
Fuck the EBU.
quote:
Snel, verhoog de dijken!
"Omae wa mou shindeiru."