NOSquote:ICE-agent schiet vrouw dood in Minneapolis, burgemeester woest
Een agent van de Amerikaanse immigratiedienst ICE heeft een vrouw gedood in Minneapolis in de noordelijke staat Minnesota. Het ministerie van Binnenlandse Veiligheid meldt dat de agent handelde uit zelfverdediging, maar die lezing wordt door de lokale autoriteiten in twijfel getrokken.
De burgemeester van de stad, Jacob Frey, beschuldigt de agent van "roekeloos" schieten op een 37-jarige vrouw. Ook gouverneur Tim Walz, een prominente Democraat, bestrijdt de lezing van het ministerie.
Op beelden is te zien dat de vrouw met haar auto dwars op de weg staat. Ze wordt benaderd door agenten, waarna ze een paar meter achteruit rijdt en daarna vooruit. Op dat moment wordt er geschoten, ogenschijnlijk door een agent die voor haar auto staat.
Het ministerie zegt dat de immigratiedienst bezig was met "doelgerichte operaties" toen "relschoppers" begonnen met het tegenhouden van de ICE-agenten. Het ministerie spreekt van "binnenlands terrorisme".
"Een ICE-agent, die vreesde voor zijn leven, dat van zijn collega's bij de politie en de veiligheid van het publiek, vuurde verdedigingsschoten af", schrijft het ministerie. "Hij zette zijn training in en redde zijn eigen leven en dat van zijn mede-agenten."
Burgemeester: 'onzinverhaal'
Burgemeester Frey zegt dat de aanwezigheid van de immigratiedienst zorgt voor chaos in zijn stad. "We eisen dat ICE de stad onmiddellijk verlaat", schrijft hij op X. "Wij staan pal achter onze immigranten- en vluchtelingengemeenschappen."
In een persconferentie bestempelde de burgemeester het verhaal van de immigratiedienst als een "onzinverhaal". Hij baseert zich op een video die hij te zien gekregen heeft, zei hij. Gevraagd of het erop leek dat de vrouw wilde inrijden op de agenten antwoordde hij: "Dat lijkt helemaal niet het geval te zijn."
Ook gouverneur Walz van Minnesota, waarvan Minneapolis de grootste stad is, zegt het verhaal van ICE niet te geloven. "Geloof niet in deze propagandamachine", schrijft de voormalige running mate van presidentskandidaat Kamala Harris op X. Hij belooft dat de staat zal zorgen voor een eerlijk en rechtvaardig onderzoek.
Het ministerie zegt dat de immigratiedienst bezig was met "doelgerichte operaties" toen "relschoppers" begonnen met het tegenhouden van de ICE-agenten. Het ministerie spreekt van "binnenlands terrorisme".
"Een ICE-agent, die vreesde voor zijn leven, dat van zijn collega's bij de politie en de veiligheid van het publiek, vuurde verdedigingsschoten af", schrijft het ministerie. "Hij zette zijn training in en redde zijn eigen leven en dat van zijn mede-agenten."
Alsof je een hondsdolle hond afmaaktquote:Op zaterdag 24 januari 2026 23:47 schreef Stoorzendert het volgende: [..] Dit is niet helemaal waar. Soms herladen ze nog en knallen ze nog een magazijn leeg. Better safe than sorry denk ik
Je blijft wel steeds hetzelfde zeggen hè?quote:Op zaterdag 24 januari 2026 23:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
Executie
Niets meer dan dat
Fuck ICE en fuck Trump
Die gadaan wordt door WC Eend zelf? Nou, ben benieuwd wat de uitkomst gaat zijn die jij vast dan meteen vertrouwt, ondanks dat je ook gewoon zelf de beelden kunt bekijken.quote:
Hij is consequent. Niets mis meequote:Op zaterdag 24 januari 2026 23:57 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Je blijft wel steeds hetzelfde zeggen hè?
Het was ook gewoon een executie. Check de beelden.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 23:57 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Nee, zie nu de laatste beelden, vandaar.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 23:57 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
dat wel.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 23:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Hij is consequent. Niets mis mee
Al gedaanquote:Op zaterdag 24 januari 2026 23:58 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Het was ook gewoon een executie. Check de beelden.
Nee, dat was slechts een vreedzame tour rond Capitol Hill door bezorgde burgersquote:Op zaterdag 24 januari 2026 23:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
Juist...
Domestic terrorism...
Alsnog was het onder Trump dat de grootste aanval op de VS sinds 1861 plaatsvond en het debielen met confederatievlaggen lukten om iets te doen dat Lee, Bragg en Kirby in 1861-1865 niet gelukten: binnendringen in Washington D.C.
Echt, fuck Trumpisme.
Ja, kan het niet veel cerebraler maken dan dat, sorry.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 23:58 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
dat wel.
Blijft alleen oppervlakkig
Achja, laten we eens op de eerste indicaties afgaan (hoewel verre van waterdicht bewijs):quote:Op zaterdag 24 januari 2026 22:53 schreef Sherlock_Holmes het volgende: [..] Hoe wil je daar ooit achterkomen?
quote:You said: Can you point me to an article describing the murder of a US civilian during deportation arrests or proceedings under president Trump?
ChatGPT said: Yes — a recent, widely-reported article directly describes the killing of a U.S. civilian by federal immigration enforcement during deportation/crackdown operations under President Trump’s administration. One of the clearest journalistic articles is this: Federal immigration agents kill U.S. citizen in Minneapolis, sparking protests (Reuters) Key points from that article: On January 24, 2026, federal immigration agents shot and killed Alex Pretti, a U.S. citizen, in Minneapolis during an immigration enforcement operation. The Department of Homeland Security said agents acted in self-defense, claiming Pretti resisted and was armed, though local officials and videos have disputed parts of the official account. The killing drew widespread protests and condemnation from local leaders amid an intensified immigration crackdown ordered by President Trump. Another related reference is the widely covered killing of Renée Good — also a U.S. citizen killed by an ICE agent during enforcement operations in Minneapolis, which has been characterized as a murder in context of Trump-era immigration raids: Killing of Renée Good (Wikipedia overview) This article explains: On January 7, 2026, ICE agent Jonathan Ross shot and killed Renée Nicole Good, an unarmed U.S. citizen, during an ICE raid in Minneapolis. The incident sparked nationwide protests and controversy, with conflicting official and eyewitness accounts about what happened. If you want a more detailed news narrative with reporting on how these incidents fit into the broader Trump administration immigration enforcement campaign, I can also pull other major news pieces.
You said: Same question, but during an office period of a democratic president.
ChatGPT said: I could not find any well-documented mainstream news article showing a U.S. civilian (citizen) being murdered or fatally killed by immigration enforcement specifically during the administration of a Democratic president (e.g., Barack Obama or Joe Biden) in the context of a deportation arrest or proceedings — in the same sense as the recent Trump-era examples (like the killings of Renée Good and Alex Pretti) that made major headlines. Here’s what’s available and relevant: 📌 Closest analogous case — not under a Democratic president In May 2010, Anastasio Hernández-Rojas, a long-time San Diego resident who had been deported and was trying to re-enter the U.S. to reunite with his family, died after being beaten and tasered by U.S. Customs and Border Protection (CBP) agents at the San Ysidro Port of Entry. The San Diego coroner ruled his death a homicide and video evidence captured the violent encounter, but no federal agents were prosecuted. The Justice Department later declined to pursue charges. This incident happened during the Obama administration and is one of the most cited cases of a fatal use of force by immigration enforcement in that era. 📌 A good summary of this case can be found in coverage and reporting about that 2010 incident (e.g., on Wikipedia): Killing of Anastasio Hernández‑Rojas (Wikipedia) While this incident involved fatal force by immigration agents, it’s not identical to the Trump-era killings in that: It wasn’t part of a widely publicized deportation arrest campaign or large-scale operation comparable to what’s happened under President Trump. The victim was a non-citizen (an undocumented immigrant) rather than a U.S. citizen, and the context was a border enforcement encounter, not a community deportation raid. 📌 Why there aren’t similar mainstream stories under recent Democratic presidents During both Obama and Biden administrations, fatal use of force by immigration enforcement has occurred, but high-profile cases involving U.S. citizens being killed in the context of deportation or deportation arrests have not been documented in major media reporting in the same way they have during the Trump crackdown. Most coverage under Democratic administrations has focused on detention conditions, civil rights violations, or wrongful detentions — not killings. Independent reporting does show mistreatment and deaths involving immigration enforcement (e.g., in custody) under various administrations, but not a widely reported case matching your specific criteria. If you want, I can help you find articles describing other serious immigration enforcement abuses under Democratic presidents (e.g., wrongful detentions, deaths in custody, or protests) or case summaries that come closest to your criteria — just let me know the type of source or context you prefer.
Hm, kan het niet meer vinden, zal wel neppe bron zijn geweest dan inderdaad.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 23:54 schreef Stoorzendert het volgende: [..] Dat lijkt me sterk. Infantino heeft Trump nota bene de 'Fifa peace price' gegeven. Money talks. De NL overheid moet druk uitoefenen op de KNVB Heb je een bron?
Zou wel interessant beeld opleveren. Al die voetbalmiljonairs de straat op om te protesteren.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 23:52 schreef Stoorzendert het volgende:
Lijkt me overigens ook een goed moment om ons terug te trekken uit het WK. Dit land lijkt me onveilig voor de sporters.
Er loopt toch ergens een petitie?
KNVB wacht juist op het kabinet. Als die zeggen dat de VS een land is met hoog reisrisico, dan komt de KNVB pas in actie. Er gaat dus niets gebeuren, want er zijn teveel Trumployaisten in Den Haag.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 23:54 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk. Infantino heeft Trump nota bene de 'Fifa peace price' gegeven. Money talks. De NL overheid moet druk uitoefenen op de KNVB
Heb je een bron?
Bewijs zijn ze nu aan het genereren met AIquote:Op zaterdag 24 januari 2026 23:58 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Die gadaan wordt door WC Eend zelf? Nou, ben benieuwd wat de uitkomst gaat zijn die jij vast dan meteen vertrouwt, ondanks dat je ook gewoon zelf de beelden kunt bekijken.
quote:Op zaterdag 24 januari 2026 23:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende: waren deze al langsgekomen? nsfw
Die hoek ja maar nog niet zo duidelijk als dit dat het een pure executie was. Ze vallen een aantal mensen aan, slachtoffer krijgt ook nog traangas over zich heen en na wat verzet wordt hij afgeknald. Kan er niet meer van maken. Zie niet waar hij na ontwapening nog enige bedreiging vormt. Ook al lijkt het er niet eens op dat hij enig moment dreigend was.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. https://streamable.com/k6b7nw
quote:Op zondag 25 januari 2026 00:00 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Bewijs zijn ze nu aan het genereren met AI
Bezorgde burgers die slechts wilden toezien op het juiste verloop van het democratisch procesquote:Op zaterdag 24 januari 2026 23:59 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nee, dat was slechts een vreedzame tour rond Capitol Hill door bezorgde burgers
Minder oppervlakkig dan het feit dat jij meer moeite schijnt te hebben met die termen dan met de acties zelfquote:Op zaterdag 24 januari 2026 23:58 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
dat wel.
Er valt dan ook weinig diepgaands over the zeggen. ICE executeert een man zonder het fatsoen te hebben hem eerst tegen de muur te zetten. C'est tout.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 23:58 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
dat wel.
Dat hebben we gezien met Renee Good.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 23:58 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Die gadaan wordt door WC Eend zelf? Nou, ben benieuwd wat de uitkomst gaat zijn die jij vast dan meteen vertrouwt, ondanks dat je ook gewoon zelf de beelden kunt bekijken.
Nee, dat gaat weinig opschieten. Ik heb er wel familie wonen, al kun je ook zonder dat gewoon meeleven met mensen in de VS die dit al zagen aankomen.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 23:55 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Sta jij morgen ook met een hondenfluit buiten te demonstreren tegen ICE hier in Nederland?
Ik deel de mening dat we mogelijk nog niet alles gezien hebben. Morgen komt er ineens een filmpje dat hij 50 meter verder op met een bom aan het dreigen was.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 23:58 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
ho even. Geen woorden in m’n mond leggen.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:00 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Minder oppervlakkig dan het feit dat jij meer moeite schijnt te hebben met die termen dan met de acties zelf
Tja Noem is hun baas.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 23:56 schreef Wantie het volgende:
[..]
Alsof je een hondsdolle hond afmaakt
Damn, als je goed kijkt tussen 00:28 en 00:30 dan zie je naast het slachtoffer een wapen op de grond vallen.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 23:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
(van erg dichtbij dus nsfw)
Bekijk deze YouTube-video
quote:Op zondag 25 januari 2026 00:01 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik deel de mening dat we mogelijk nog niet alles gezien hebben. Morgen komt er ineens een filmpje dat hij 50 meter verder op met een bom aan het dreigen was.
Op het 3e filmpje is te zien dat een kerel met grijze jas hem ontwapend. Na ontwapening werd hij geexecuteerd.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:00 schreef Ericr het volgende:
[..]
Die hoek ja maar nog niet zo duidelijk als dit dat het een pure executie was. Ze vallen een aantal mensen aan, slachtoffer krijgt ook nog traangas over zich heen en na wat verzet wordt hij afgeknald. Kan er niet meer van maken. Zie niet waar hij na ontwapening nog enige bedreiging vormt. Ook al lijkt het er niet eens op dat hij enig moment dreigend was.
Dat zeg ik dan ook nietquote:Op zondag 25 januari 2026 00:01 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
ho even. Geen woorden in m’n mond leggen.
Doe even normaal zeg. Die acties keur ik op geen enkele manier goed.
Wat je zegt over mij klopt überhaupt niet.quote:
Dus ze sturen het leger naar Minneapolis?quote:
quote:Op zondag 25 januari 2026 00:01 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
ho even. Geen woorden in m’n mond leggen.
Doe even normaal zeg. Die acties keur ik op geen enkele manier goed.
Precies, het idee alleen al dat een dader het eventueel overleeft en zijn straf uit moet zitten in een gevangenis met kans dat alles eerst eens goed onderzocht wordt, of anders op aandringen van een advocaat.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 23:56 schreef Wantie het volgende:
[..]
Alsof je een hondsdolle hond afmaakt
Violent...quote:
Ja omdat de ongemakkelijke waarheid voor jou nogal.. eh, ongemakkelijk is.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:01 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik deel de mening dat we mogelijk nog niet alles gezien hebben. Morgen komt er ineens een filmpje dat hij 50 meter verder op met een bom aan het dreigen was.
Deze mensen zijn bloed vermoeiend.quote:
De staat van Humphrey... Minnesota is altijd een baken van licht geweest in een zee van duisternis.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:04 schreef Firuze60 het volgende:
Het is gewoon een verademing om die senatoren van Minnesota te horen na dat repeterende gelieg van Noem.
Maak maar een screenshot of zo. Of bedoel je dat hij twee wapens had? Als er iets valt is het een ICE wapen. Het slachtoffer was al ontwapend.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:01 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Damn, als je goed kijkt tussen 00:28 en 00:30 dan zie je naast het slachtoffer een wapen op de grond vallen.
Dat loyalisme wordt in rap tempo minder hoor. Zeker als het nieuwe kabinet er zit. Jetten en Bontebal hebben helemaal niks met die oranje aap.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 23:59 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
KNVB wacht juist op het kabinet. Als die zeggen dat de VS een land is met hoog reisrisico, dan komt de KNVB pas in actie. Er gaat dus niets gebeuren, want er zijn teveel Trumployaisten in Den Haag.
Voelt ook steeds meer alsof ICE een soort persoonlijk legertje is van Trump.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:04 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Precies, het idee alleen al dat een dader het eventueel overleeft en zijn straf uit moet zitten in een gevangenis met kans dat alles eerst eens goed onderzocht wordt, of anders op aandringen van een advocaat.
Doodeng vind ik het dat er blijkbaar mensen zijn die deze ongetrainde mensen en dagelijks bij alles liegende MAGA's in Trumps kanibet meteen op hun woord geloven en dan mag iedereen neergeknald woorden.
Ordnung muss seinquote:Op zondag 25 januari 2026 00:03 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dus ze sturen het leger naar Minneapolis?WTF
Trumpisme is hard op weg de boheemse korporaal na te volgen, jaquote:
Ik zou daar niet gaan rondlopen met een flink wapen en twee sets munitie.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:04 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja omdat de ongemakkelijke waarheid voor jou nogal.. eh, ongemakkelijk is.
Jij wist immers vanaf minuut 1 al zeker dat hij het wel verdiend zou hebben.
Ik zou m'n collega helemaal verrot schoppen als ie z'n magazijn zo langs me leeg zou schieten. Dit is het wilde westenquote:Op zondag 25 januari 2026 00:01 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Damn, als je goed kijkt tussen 00:28 en 00:30 dan zie je naast het slachtoffer een wapen op de grond vallen.
2nd amendment, broquote:Op zondag 25 januari 2026 00:07 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik zou daar niet gaan rondlopen met een flink wapen en twee sets munitie.
Dat blijf ik heel vreemd vinden.
Het zag er niet uit dat hij onderweg was om in het bos te gaan jagen, wel?
mawp mawp mawpquote:Op zondag 25 januari 2026 00:07 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik zou m'n collega helemaal verrot schoppen als ie z'n magazijn zo langs me leeg zou schieten. Dit is het wilde westen
Dat zou exact 0% uitmaken. Het is niet aan politie of ICE om doodsvonnissen te voltrekken. De man was ontwapend en vormde tegenover een veelvoud aan agenten geen mate van gevaar gevaar meer die een executie nodig maakte.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:01 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Je bent vrij om zelf op X te gaan kijkenquote:
Als je het leger inzet tegen je eigen bevolking ben je toch letterlijk in een burgeroorlog? Waarom benoemd niemand dat in Europa?quote:Op zondag 25 januari 2026 00:03 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dus ze sturen het leger naar Minneapolis?WTF
Ik vind het dan weer vooral heel vreemd dat 'ie een gatenkaas wordt nadat het wapen dat hij überhaupt nooit heeft aangeraakt al door ICE veiliggesteld is.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:07 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Vinden ze morgen een manifest, dat die vandaag een peloton ICE ging afknallen…quote:Op zondag 25 januari 2026 00:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
2nd amendment, bro
Maar nu ff niet
Die kerel was niet slim om met een wapen op zak ICE agenten te provoceren, zeker niet als je weet dat ze niet aarzelen om je neer te knallen.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:07 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
quote:Op zondag 25 januari 2026 00:10 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Vinden ze morgen een manifest, dat die vandaag een peloton ICE ging afknallen…
Dus nogmaals ik wacht nog even af.
Ik vind dat hele land vreemd.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:10 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik vind het dan weer vooral heel vreemd dat 'ie een gatenkaas wordt nadat het wapen dat hij überhaupt nooit heeft aangeraakt al door ICE veiliggesteld is.
Je bent in vermissingstopics en andere misdaad topics anders altijd super snel met trekken van conclusies.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:10 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Kort rokje kort rokje kort rokjequote:Op zondag 25 januari 2026 00:10 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Die kerel was niet slim om met een wapen op zak ICE agenten te provoceren, zeker niet als je weet dat ze niet aarzelen om je neer te knallen.
Dan gaat FIFA ze straf geven en meer kleine voetballanden uitnodigen.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 23:59 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Hm, kan het niet meer vinden, zal wel neppe bron zijn geweest dan inderdaad.
Alle grote Europese landen die het boycotten zou wel goed signaal zijn.
wie wil dat we hier politie hebben die een magazijn leegpompen als iemand demonstreert?quote:Op zondag 25 januari 2026 00:09 schreef SymbolicFrank het volgende:
Wow.
"Dat willen we hier ook! Meteen schieten!"
versus
"Zijn jullie nu helemaal gek?"
Of zo? Ik ga het niet helemaal lezen, veel te veel werk.
National Guard is daar om de orde te bewaken op orders van de gouverneur. Dat gebouw wordt al weken belaagd. Dat is vrij standaard hoor.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:09 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Als je het leger inzet tegen je eigen bevolking ben je toch letterlijk in een burgeroorlog? Waarom benoemd niemand dat in Europa?
Nee, het lijkt erop dat jij dat hoopt.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:01 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Je moet het beeld op YouTube vertragen en dan zie je het als je goed kijkt. Ik heb geen idee hoe je een plaatje moet posten op Fok!.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:05 schreef Ericr het volgende:
[..]
Maak maar een screenshot of zo. Of bedoel je dat hij twee wapens had? Als er iets valt is het een ICE wapen. Het slachtoffer was al ontwapend.
Tip gestuurd naar ICE. Zo'n achternaam is niet volbloed Amerikaans. Hopelijk deporteren ze deze illegale terrorist snel naar zijn eigen land.quote:
In een staat/land waar je (mits vergunning) met een wapen rond mag lopen? Waarom is dat vreemd? Al die Magats vonden het ook niet vreemd dat Rittenhouse met een AR-15 (welke hij niet mocht hebben vanwege leeftijd) een staatsgrens overstak (wat illegaal is) en 2 mensen dood schoot.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:07 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Andy Cuong Ngo is een Amerikaanse rechtse socialmedia-influencer die bekendstaat om zijn verslaggeving over en video-opnames van demonstranten. Ik krijg het idee dat je eigenlijk alleen maar afgaat op WC Eend.quote:
Ja, maar daar hebben we het daar wel over. Probeer ontopic te blijven en te accepteren dat je post op een discussie forum. Mensen mogen hun mening geven ook al is dat niet je jouwe.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:11 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Je bent in vermissingstopics en andere misdaad topics anders altijd super snel met trekken van conclusies.
Of hem een knuffel geven, ligt volledig aan de situatie.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:07 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik zou m'n collega helemaal verrot schoppen als ie z'n magazijn zo langs me leeg zou schieten. Dit is het wilde westen
Amerikanen mogen zeker vrijelijk wapentuig dragen...quote:Op zondag 25 januari 2026 00:14 schreef Barbusse het volgende:
[..]
In een staat/land waar je (mits vergunning) met een wapen rond mag lopen? Waarom is dat vreemd? Al die Magats vonden het ook niet vreemd dat Rittenhouse met een AR-15 (welke hij niet mocht hebben vanwege leeftijd) een staatsgrens overstak (wat illegaal is) en 2 mensen dood schoot.
Dit klinkt allemaal als enorme selectieve veronrwaardiging.
Oohja. Dat is ook zo. Mensen beschuldigen is een mening. Sorry dat was ik even vergetenquote:Op zondag 25 januari 2026 00:15 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja, maar daar hebben we het daar wel over. Probeer ontopic te blijven en te accepteren dat je post op een discussie forum. Mensen mogen hun mening geven ook al is dat niet je jouwe.
Ken dat hele verhaal niet. Kan ik dat hier in het topic terugvinden of is dat offtopic te vinden?quote:Op zondag 25 januari 2026 00:14 schreef Barbusse het volgende:
[..]
In een staat/land waar je (mits vergunning) met een wapen rond mag lopen? Waarom is dat vreemd? Al die Magats vonden het ook niet vreemd dat Rittenhouse met een AR-15 (welke hij niet mocht hebben vanwege leeftijd) een staatsgrens overstak (wat illegaal is) en 2 mensen dood schoot.
Dit klinkt allemaal als enorme selectieve veronrwaardiging.
Ze hoeven geen druk te zetten, een signaal is al genoeg.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:05 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat loyalisme wordt in rap tempo minder hoor. Zeker als het nieuwe kabinet er zit. Jetten en Bontebal hebben helemaal niks met die oranje aap.
En ik zeg toch juist dat het kabinet druk moet zetten?
Wat? Twee keer onzin, hij mocht een geweer hebben en staatsgrenzen oversteken is geen misdaad. Hij is vrijgesproken hé. In wat voor bubbel zit je als je dat niet weet?quote:Op zondag 25 januari 2026 00:14 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Magats vonden het ook niet vreemd dat Rittenhouse met een AR-15 (welke hij niet mocht hebben vanwege leeftijd) een staatsgrens overstak (wat illegaal is) en 2 mensen dood schoot.
Ah, en die agent die schoot had natuurlijk een door Palantir geïmplanteerde timewarp module om 2 seconden vóór het lossen van de schoten even die vondst, morgen te previewen..quote:Op zondag 25 januari 2026 00:10 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Niet. Op dit moment niet veel minder geindoctrineerd dan de gemiddeld Noord-Koreaan.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:14 schreef Harmankardon het volgende:
De cognitieve dissonantie bij de trumpers is terminaal. Geen idee hoe je die mensen nog functionerend kan krijgen.
Hij mocht hem daar dragen, dus hield zich gewoon aan de wet.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:07 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Rittenhouse is een klootviool, een eng-rechtse klootviool, vrijgesproken of nietquote:Op zondag 25 januari 2026 00:16 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat? Twee keer onzin, hij mocht een geweer hebben en staatsgrenzen oversteken is geen misdaad. Hij is vrijgesproken hé. In wat voor bubbel zit je als je dat niet weet?
Van de meeste users was het al geruime tijd bekend toch?quote:Op zondag 25 januari 2026 00:17 schreef Isdatzo het volgende:
Ik denk dat er straks even iemand met een bezem alle afgevallen maskers bij elkaar moet vegen.
Ik denk niemand, maar andere kant verbaas ik me erover dat dit plots nieuw is voor Amerika? Vroeger waarschijnlijk te vaak COPS (Inner Circle genot) en Law & Order gekeken.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:12 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
wie wil dat we hier politie hebben die een magazijn leegpompen als iemand demonstreert?
Grotendeels wel ja, als je actief agenten gaat belemmeren in hun werkzaamheden dan kunnen dit soort incidenten gebeuren.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Gut, heeft ook dit figuur het weer aan zichzelf te danken dat die door de Sturm Abteilung van Führer Trump als een hond in de straten is afgeschoten?
Ik heb het gevoel dat er aantal toch wel aan het dimmen zijn, op een paar halfgaren na..quote:Op zondag 25 januari 2026 00:18 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Van de meeste users was het al geruime tijd bekend toch?
"Agenten"quote:Op zondag 25 januari 2026 00:20 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Grotendeels wel ja, als je actief agenten gaat belemmeren in hun werkzaamheden dan kunnen dit soort incidenten gebeuren.
Ik snap werkelijk waar niet waarom je agenten moet gaan lastigvallen tijdens hun werkzaamheden om je punt te maken.
Het erge is dat hij dat zelf gelooft.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ik zal vast een voorzet geven voor de reactie van Trump:
"This was a very bad man, the baddest man ever... the greatest bad man that ever was... he was very bad, and very mean... and he was a communist... and very, very bad... the meanest ever... truly really awful..."
En dat keer 1000.
Escalatie is het doel.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Violent...
wel lef, nadat je meerdere ongewapende mensen hebt afgeschoten als honden.
Dat is de koffiemok die de man (die is doodgeschoten) in zijn handen had.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:01 schreef Chivaz het volgende:
[..]
o fuck offquote:Op zondag 25 januari 2026 00:21 schreef Ali_boo het volgende:
Alex Pretti’s parents told him not to engage with federal officers while attending protests in Minnesota.
"We had this discussion with him two weeks ago or so, you know, that go ahead and protest, but do not engage, do not do anything stupid, basically," Alex’s father, Michael Pretti, told CBS News. "And he said he knows that. He knew that."
https://www.cbsnews.com/n(...)ot-killed-minnesota/
Figuren als Janmaat werd het podium ontnomen, en daar kwam kritiek op, maar de VS laat mooi zien wat je krijgt als je zulke mensen te veel macht geeft.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:14 schreef Harmankardon het volgende:
De cognitieve dissonantie bij de trumpers is terminaal. Geen idee hoe je die mensen nog functionerend kan krijgen.
Tsja, je keutel intrekken betekent niet automatisch dat je ook oprecht milder bent in je politieke standpunten.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:20 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat er aantal toch wel aan het dimmen zijn, op een paar halfgaren na..
Hij had toch een mobiel in zijn hand?quote:Op zondag 25 januari 2026 00:22 schreef Sanvi het volgende:
[..]
Dat is de koffiemok die de man (die is doodgeschoten) in zijn handen had.
Zijn pistool is al veroverd/obwrmeesters soor de man in grijze jas. In andere filmpjes goed te zien.
Onduidelijk wie (vam de IVE agents) als eerste schiet en waarom.
Weg onprofessioneel allemaal.
Maar nog steeds agenten die je niet moet belemmeren tijdens hun werkzaamheden. Als je werkelijk van mening bent dat het bierbuik-rednecks zijn met 2 weken digitale opleiding dan ben je helemaal een dwaas om die mensen te gaan belemmeren. Mevrouw Good en deze man hadden beiden nog geleefd als men die agenten met rust hadden gelaten.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
"Agenten"
Bierbuik-rednecks met 2 weken digitale opleiding
Was een 6maanden opleiding ingekort naar 6 weken volgens die Mineapolis senator. Budget x3 en inmiddels meer dan de FBI krijgtquote:Op zondag 25 januari 2026 00:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
"Agenten"
Bierbuik-rednecks met 2 weken digitale opleiding
Een soort van 'ik volg het amper, maar heb er wel een hele sterke mening over'.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:16 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ken dat hele verhaal niet. Kan ik dat hier in het topic terugvinden of is dat offtopic te vinden?
Altijd wel bijzonder dat die soldaten orders opvolgen in dit soort gevallen. Je zou op een gegeven moment toch muiterij verwachtenquote:
Deze meneer had een klein vuurwapen in zijn holster, hij zal nooit voor de rechter komen. Dat is het verschil.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:16 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat? Twee keer onzin, hij mocht een geweer hebben en staatsgrenzen oversteken is geen misdaad. Hij is vrijgesproken hé. In wat voor bubbel zit je als je dat niet weet?
Hij is hierop vrijgesproken:quote:Op zondag 25 januari 2026 00:16 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Jij was degene die in het vorige deel van dit topic tegen iemamd anders zei dat ie niet zo emotioneel moest doen?quote:Op zondag 25 januari 2026 00:10 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ze volgen orders op van de gouverneur die hen gevraagd heeft om te helpen. Dat is hoe de National Guard werkt. Dat zeg ik nog maar een keer, want het lijkt niet tot je door te dringen.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:26 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Altijd wel bijzonder dat die soldaten orders opvolgen in dit soort gevallen. Je zou op een gegeven moment toch muiterij verwachten
Het zijn dus alleen geen agenten. Het zijn fascistische stoottroepen van een mentaal incapabele clown die president schijnt te zijnquote:Op zondag 25 januari 2026 00:24 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Maar nog steeds agenten die je niet moet belemmeren tijdens hun werkzaamheden. Als je werkelijk van mening bent dat het bierbuik-rednecks zijn met 2 weken digitale opleiding dan ben je helemaal een dwaas om die mensen te gaan belemmeren. Mevrouw Good en deze man hadden beiden nog geleefd als men die agenten met rust hadden gelaten.
Demonstreren is een democratisch wet.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:24 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Maar nog steeds agenten die je niet moet belemmeren tijdens hun werkzaamheden. Als je werkelijk van mening bent dat het bierbuik-rednecks zijn met 2 weken digitale opleiding dan ben je helemaal een dwaas om die mensen te gaan belemmeren. Mevrouw Good en deze man hadden beiden nog geleefd als men die agenten met rust hadden gelaten.
Could get really ugly, real quick, als daar Nationale Garde tegenover o.a. ICE, DEA en ATF komt te staan..quote:
Lol, law and order gaat juist over het niet neerknallen van mensen.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:19 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Vroeger waarschijnlijk te vaak COPS (Inner Circle genot) en Law & Order gekeken.
Ja dit is allemaal al jaren bekend. Ik vind de wapenwetten in de VS absurd en belabberd, maar hij is volgens die geldende wetten wel vrijgesproken.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:26 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Hij is hierop vrijgesproken:
Count 1,First-degree reckless homicide,Joseph Rosenbaum (Deceased),Not Guilty
Count 2,First-degree recklessly endangering safety,Richard McGinniss (Reporter),Not Guilty
Count 3,First-degree intentional homicide,Anthony Huber (Deceased),Not Guilty
Count 4,Attempted first-degree intentional homicide,Gaige Grosskreutz (Injured),Not Guilty
Count 5,First-degree recklessly endangering safety,"""Unknown Male"" (Jump-kick man)",Not Guilty
The charge of Possession of a Dangerous Weapon by a Person Under 18 was ultimately dismissed by the judge before the jury could even vote on it.
Wat het state lines overgaan betreffende zat ik er inderdaad naast, Rittenhouse wist dat hij anders illegaal bezig was:
1. The Location of the Rifle
The rifle never left the state of Wisconsin until it was taken into police evidence.
The Purchase: The rifle was purchased months earlier in Ladysmith, Wisconsin, by Rittenhouse’s 18-year-old friend, Dominick Black, using money Rittenhouse had provided.
The Storage: Because Rittenhouse was 17 and lived in Illinois (where he could not legally possess the gun), the agreement was that the rifle would stay at Black’s stepfather’s house in Kenosha, Wisconsin, until Rittenhouse turned 18.
The Night of the Shooting: On August 24, 2020, Rittenhouse drove from his home in Antioch, Illinois, to Kenosha unarmed. He met Black at the house in Kenosha, where the rifle was stored in a safe, and retrieved it there the next day.
Nee, ik denk dat ie wel weet wat ie doet.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:21 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Het erge is dat hij dat zelf gelooft.
Ik zeg juist dat mijn mening niet zo extreem is als van de meesten hier.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:25 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Een soort van 'ik volg het amper, maar heb er wel een hele sterke mening over'.
Ach, het mag, het is je goed recht.
Kan. Een normaal mens heeft twee handen he.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:24 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Hij had toch een mobiel in zijn hand?
Maak Minnesota onafhankelijk en voeg het bij de EU.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:27 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Could get really ugly, real quick, als daar Nationale Garde tegenover o.a. ICE, DEA en ATF komt te staan..
Afgeschoten worden in de straat, dat vind ik extreem.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:29 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik zeg juist dat mijn mening niet zo extreem is als van de meesten hier.
Dat jij dat vind doet niets af aan de realiteit dat dit federale agenten zijn.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:27 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het zijn dus alleen geen agenten. Het zijn fascistische stoottroepen van een mentaal incapabele clown die president schijnt te zijn
Ah, die mensen hebben totaal geen gevoel en kunnen zelf niet nadenken? Is dat wat je wilt zeggen? Op een gegeven moment heeft iedereen een grens toch?quote:Op zondag 25 januari 2026 00:27 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ze volgen orders op van de gouverneur die hen gevraagd heeft om te helpen. Dat is hoe de National Guard werkt. Dat zeg ik nog maar een keer, want het lijkt niet tot je door te dringen.
Klopt, en?quote:Op zondag 25 januari 2026 00:27 schreef Sanvi het volgende:
[..]
Jij was degene die in het vorige deel van dit topic tegen iemamd anders zei dat ie niet zo emotioneel moest doen?
Just asking.
de SA was ook legitiem in Duitsland, ooit.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:30 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat jij dat vind doet niets af aan de realiteit dat dit federale agenten zijn.
Wat is dit voor wartaal? Weet je wie de gouverneur is van Minnesota?quote:Op zondag 25 januari 2026 00:30 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ah, die mensen hebben totaal geen gevoel en kunnen zelf niet nadenken? Is dat wat je wilt zeggen? Op een gegeven moment heeft iedereen een grens toch?
Charlie Kirk ook dan.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:24 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Omdat Social Media over het algemeen perfect laat zien wat een hoeveelheid aan radicale totaaldebielen er in dit land leven die eigen rechter spelen bovenaan hun bucketlist hebben staanquote:Op zondag 25 januari 2026 00:29 schreef UitStraling het volgende:
Waarom voeren we hier niet in dat we wapens mogen dragen om onszelf te beschermen, half getint Nederland loopt bewapend rond en de politie is ook steeds minder vriendelijk?
Een burgeroorlog lijkt aanstaandequote:Op zondag 25 januari 2026 00:27 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Could get really ugly, real quick, als daar Nationale Garde tegenover o.a. ICE, DEA en ATF komt te staan..
Je hebt ook totaal geen idee he als iemand conclusies trekt op basis van jouw reacties hier. Weet je uberhaupt zelf nog wel wat je gezegd hebt tot 10 minuten geleden?quote:
Dat helaas wel ja. Onbegrijpelijk imho. Vooral dat Possession of a Dangerous Weapon by a Person Under 18 niet eens door de rechter in overweging is genomen.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:28 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja dit is allemaal al jaren bekend. Ik vind de wapenwetten in de VS absurd en belabberd, maar hij is volgens die geldende wetten wel vrijgesproken.
Brendan Gutenschwager....quote:
Geweld vind ik altijd extreem.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Afgeschoten worden in de straat, dat vind ik extreem.
Tim Walz. Dat was de running mate van Biden / Harris. Wat bedoel je nu? Is het persoonlijk?quote:Op zondag 25 januari 2026 00:31 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat is dit voor wartaal? Weet je wie de gouverneur is van Minnesota?
Niemand tornt ook aan het recht op demonstratie, je hebt alleen geen recht om agenten te belemmeren en lastig te vallen.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:27 schreef Wantie het volgende:
[..]
Demonstreren is een democratisch wet.
Verder vind ik het abnormaal dat de immigratiepolitie zich bezighoudt met het aanhouden van demonstranten.
In Nederland was de ME er op afgestuurd.
Die stierf in het harnas terwijl hij wapenbezit verdedigde en slachtoffers daarvan zag als collateral damage.quote:
Valt wel mee toch, we hebben die twee zwakbegaafde moslims en de linkse gek Volkert gehad de laatste 25 jaar.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:31 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Omdat Social Media over het algemeen perfect laat zien wat een hoeveelheid aan radicale totaaldebielen er in dit land leven die eigen rechter spelen bovenaan hun bucketlist hebben staan
Het is de National Guard van Minnesota. Die zie ik zich eerder tegen ICE keren Ddn tegen de lokale bevolking.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:30 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ah, die mensen hebben totaal geen gevoel en kunnen zelf niet nadenken? Is dat wat je wilt zeggen? Op een gegeven moment heeft iedereen een grens toch?
Hoi Kristi Noemquote:Op zondag 25 januari 2026 00:35 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Niemand tornt ook aan het recht op demonstratie, je hebt alleen geen recht om agenten te belemmeren en lastig te vallen.
En ik ben het overigens met je eens dat de politie weleens mag optreden tegen die demonstranten. Het probleem is alleen dat Jacob Frey medeverantwoordelijk is voor het feit dat deze mensen op straat rottigheid uithalen.
Wederom zou medewerking vanuit de staat erg wenselijk zijn maar dat pad kunnen Frey en Walz niet meer inslaan.
Hetzelfde geld overigens ook voor de federale overheid die nu ook niet meer terug kan.
Zo zie je maar weer hoe gevaarlijk het ophitsen van de bevolking tegen agenten echt is.
Heel goed. Dus die volgen niet de orders op van Trump/federale overheid. Walz heeft ze opgeroepen om bepaalde gebouwen te beschermen. De normaalste zaak van de wereld bij civiele onrust.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:33 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Tim Walz. Dat was de running mate van Biden / Harris. Wat bedoel je nu? Is het persoonlijk?
De geest van Hubert Humphrey is met hen.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:35 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Het is de National Guard van Minnesota. Die zie ik zich eerder tegen ICE keren Ddn tegen de lokale bevolking.
Al die lijken bleken inderdaad achteraf 'natural causes' te zijn.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:28 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Lol, law and order gaat juist over het niet neerknallen van mensen.
Ja, en die drie hadden alledrie echt bijzonder weinig met eigen rechter spelen te makenquote:Op zondag 25 januari 2026 00:35 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Valt wel mee toch, we hebben die twee zwakbegaafde moslims en de linkse gek Volkert gehad de laatste 25 jaar.
En het omgekeerde gebeurt niet, wil je zeggen?quote:Op zondag 25 januari 2026 00:35 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Zo zie je maar weer hoe gevaarlijk het ophitsen van de bevolking tegen agenten echt is.
Dat is lichtjes racistisch. Bijvoorbeeld de zoon van de burgemeester van Amsterdam is volgens mij niet getint.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:29 schreef UitStraling het volgende:
Waarom voeren we hier niet in dat we wapens mogen dragen om onszelf te beschermen, half getint Nederland loopt bewapend rond en de politie is ook steeds minder vriendelijk?
Dat zag je ook meteen bij die burgerwacht aan de grens, het wordt dan gewoon 'getinte mensen hardhandig aanpakken op verdenking van andere getinte mensen'. Om even in de sfeer van de user te blijven.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:31 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Omdat Social Media over het algemeen perfect laat zien wat een hoeveelheid aan radicale totaaldebielen er in dit land leven die eigen rechter spelen bovenaan hun bucketlist hebben staan
Nauwelijks, de overheid heeft er geen baat bij om agenten op te hitsen tegen de bevolking. Welk doel moet dat dienen? Niemand zit te wachten op dit soort incidenten mag ik hopen.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:37 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En het omgekeerde gebeurt niet, wil je zeggen?
Meid, ik voel met je meequote:Op zondag 25 januari 2026 00:33 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Brendan Gutenschwager....
Ik snap wel hoe sommigen compleet vastzitten in dit soort drek en dan ook nog eens door iemand uit een ander land, maar vaak dan ook nog doen alsof hier hetzelfde speelt.
Leuk ook dat mensen vaak hun meest idioten talking points kanalen komen laten zien.
Zelfs als je dat doet verdien je het niet om zomaar neergeschoten te worden zonder hele goede reden. Een normale arrestatie was voldoende geweest.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:38 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Jij vind dat dus wel een recht om agenten aan te vallen en of te belemmeren?
Goed gezelschap welquote:Op zondag 25 januari 2026 00:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De geest van Hubert Humphrey is met hen.
Kapot dan lief is.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:32 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Je hebt ook totaal geen idee he als iemand conclusies trekt op basis van jouw reacties hier. Weet je uberhaupt zelf nog wel wat je gezegd hebt tot 10 minuten geleden?
Waarom doen ze het dan, constant?quote:Op zondag 25 januari 2026 00:39 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nauwelijks, de overheid heeft er geen baat bij om agenten op te hitsen tegen de bevolking.
Maar als je het wel doet verdien je 10 kogels?quote:Op zondag 25 januari 2026 00:38 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Zeker, daar heb jij er moeite mee hè. Dan mensen anders denken en anders tegen zaken aankijken.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:32 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Je hebt ook totaal geen idee he als iemand conclusies trekt op basis van jouw reacties hier. Weet je uberhaupt zelf nog wel wat je gezegd hebt tot 10 minuten geleden?
Nee, het is een serie over berechten van misdaad.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:37 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Al die lijken bleken inderdaad achteraf 'natural causes' te zijn.
Dat beweer ik ook helemaal niet, het probleem is alleen dat er in Minneapolis blijkbaar talloze mensen zijn die vinden dat het belemmeren van agenten gewoon moet kunnen.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:39 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Zelfs als je dat doet verdien je het niet om zomaar neergeschoten te worden zonder hele goede reden. Een normale arrestatie was voldoende geweest.
https://www.bbc.com/news/articles/c3vxvzg34qwoquote:Op zondag 25 januari 2026 00:32 schreef SymbolicFrank het volgende:
Dus, we gaan allemaal stemmen op de politieke partij die wapenbezit niet alleen legaal maakt, maar ook aan iedereen boven de 18 een pistool en munitie uitdeelt?
ICE zijn geen agenten.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:41 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat beweer ik ook helemaal niet, het probleem is alleen dat er in Minneapolis blijkbaar talloze mensen zijn die vinden dat het belemmeren van agenten gewoon moet kunnen.
Dit soort incidenten zijn dan helaas het logische gevolg. Het kan niet altijd goed blijven gaan.
Rittenhouse... kuch...quote:Op zondag 25 januari 2026 00:40 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Zeker, daar heb jij er moeite mee hè. Dan mensen anders denken en anders tegen zaken aankijken.
Dat mensen het raar vinden dat een demonstrant een wapen meeneemt naar een onschuldige demonstratie.
Daar krijg jij een error van ofzo. Maar val mij er niet mee lastig.
Trump heeft daar juist baat bij.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:39 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nauwelijks, de overheid heeft er geen baat bij om agenten op te hitsen tegen de bevolking. Welk doel moet dat dienen? Niemand zit te wachten op dit soort incidenten mag ik hopen.
Bijna 50.000 doden per jaar door vuurwapens in de VS, zoveel politiekogels zitten daar nu ook weer niet tussen.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:39 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Waarom doen ze het dan, constant?
Dat een van die bruinhemden niet geraakt is door een kogel verbaasd mij wel.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:42 schreef Firuze60 het volgende:
Die Steve laat meerdere malen het filmpje zien en elke keer vind ik het er nog knulliger uit zien dan eerder. Knullig door de ICE-agenten dan, met zijn zes of zeven man bovenop een man duiken die ze eerst al blind hebben gemaakt met pepperspray. Zo'n stel totaal ongetrainde amateurhooligans, niet te geloven.
Nee, het is helemaal niet een logisch gevolg. Dit komt door de incompetentie van het ICE tuig. Ze zijn hier niet voldoende voor getraind als dit voldoende is om iemand dood te schieten. Ze horen dit helemaal niet te doen omdat ze hun taken niet kunnen uitvoeren zonder burgers dood te schieten.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:41 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat beweer ik ook helemaal niet, het probleem is alleen dat er in Minneapolis blijkbaar talloze mensen zijn die vinden dat het belemmeren van agenten gewoon moet kunnen.
Dit soort incidenten zijn dan helaas het logische gevolg. Het kan niet altijd goed blijven gaan.
Klopt, maar dan blijf ik dan nog steeds raar vinden.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:17 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Hij mocht hem daar dragen, dus hield zich gewoon aan de wet.
Kom op nou, erbij blijven. Dat is dus gewoon wettelijk toegestaan. Ik vind het hebben van een wapen sowieso al een probleem, dat moeten ze daar afschaffen. Dit is daar vast weer een mooi voorbeeld van. maar wat jij doet is dingen erbij verzinnen zodat je goed kan praten dat er een burger is neergeschoten.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:40 schreef ootjekatootje het volgende:
Dat mensen het raar vinden dat een demonstrant een wapen meeneemt naar een onschuldige demonstratie.
Het is een logisch gevolg dat je door agenten te belemmeren wordt doodgeschoten?quote:Op zondag 25 januari 2026 00:41 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Zucht, waarom liegen als je het gewoon zelf kunt checken?quote:Op zondag 25 januari 2026 00:43 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Bijna 50.000 doden per jaar door vuurwapens in de VS, zoveel politiekogels zitten daar nu ook weer niet tussen.
Nee, die zijn niet het logische gevolg. Het logische gevolg is een normale arrestatie, dat zei ik net ook al. Het probleem is dat er te veel trigger happy idioten zijn omdat de policy van Trump onwerkbaar is. Je wil zoveel mogelijk illegalen uitzetten, prima, maar op deze manier werkt dat totaal niet. Ik snap dat die werkelijkheid niet fijn is om te horen, maar het kan natuurlijk ook zijn dat het je niet boeit omdat het je vooral om de show gaat.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:41 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nee, sorry Rittenhouse zegt me niks. Ik identificeer mezelf als Nederlander, en niet als halve libtard Amerikaan.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Rittenhouse... kuch...
Verder, 2ND AMENDMENT, jeweetwel, dat dingetje waar Republikeinen sinds Reagan nog harder van klaarkomen dan stoomseks met gewillige nymphs..
Het gebeurt niet, de incidenten zijn tot nu toe alleen op plaatsen waar er flink belemmerd word door de burgers en de lokale overheid. Waar word meegewerkt hoor je helemaal niets.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:39 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Waarom doen ze het dan, constant?
Aangestuurd door een fascistisch regime.quote:
Nou dat! Ze brachten elkaar ook nog in gevaar.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:43 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat een van die bruinhemden niet geraakt is door een kogel verbaasd mij wel.
Dat waren een hoop doden geweest op 6 jan. Maar die kregen juist een pardon. Maar nee, hoor, is volstrekt normaal.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het is een logisch gevolg dat je door agenten te belemmeren wordt doodgeschoten?
Even los van dat het hier niet om agenten gaat, thafuck?
Mij ook, of een van die omstanders.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:43 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat een van die bruinhemden niet geraakt is door een kogel verbaasd mij wel.
Als ICE hun werk had gedaan zoals ze het al jaren deden - je weet wel;quote:Op zondag 25 januari 2026 00:38 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Of om de kleurtjes...quote:Op zondag 25 januari 2026 00:46 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, die zijn niet het logische gevolg. Het logische gevolg is een normale arrestatie, dat zei ik net ook al. Het probleem is dat er te veel trigger happy idioten zijn omdat de policy van Trump onwerkbaar is. Je wil zoveel mogelijk illegalen uitzetten, prima, maar op deze manier werkt dat totaal niet. Ik snap dat die werkelijkheid niet fijn is om te horen, maar het kan natuurlijk ook zijn dat het je niet boeit omdat het je vooral om de show gaat.
Kenmerk van fascisme.quote:
Hm, vroeg je deze week niet wat een libtard was?quote:Op zondag 25 januari 2026 00:46 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
en niet als halve libtard Amerikaan.
De Nederlandse aanpak dan maar, vriendelijk vragen of ze alsjeblieft terug willen gaan naar hun eigen land?quote:Op zondag 25 januari 2026 00:48 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Als ICE hun werk had gedaan zoals ze het al jaren deden - je weet wel;
• geen mensen uit hun auto sleuren,
• geen razzia's houden bij Walmarts en Home Depots,
• geen mensen op gaan wachten die hun kinderen op willen halen van school,
• geen mensen arresteren die net die rechtbank uitkomen omdat ze het legale proces volgen om een verblijfsvergunning te verlengen,
• geen mensen arresteren terwijl deze een geldig Amerikaans ID kunnen laten zien,
• geen minderjarigen oppakken,
• geen kleuters gebruiken om hun ouders op te kunnen pakken,
• etc and infinitum,
Maar gewoon illegalen criminelen opsporen en uitzetten, dan waren deze protesten er gewoon niet geweest. Want deze zijn er nooit eerder geweest.
Maar Chivaz vind het gewoon ok dat ICE loopt te escaleren also een temu SA met doden als gevolg.
Incidenten heb je altijd vooral als je met een redelijke nieuwe situatie te maken hebt en dat is dus een bevolking die dankzij een netwerk van radicale activisten je constant belemmert in je werkzaamheden.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:46 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, die zijn niet het logische gevolg. Het logische gevolg is een normale arrestatie, dat zei ik net ook al. Het probleem is dat er te veel trigger happy idioten zijn omdat de policy van Trump onwerkbaar is. Je wil zoveel mogelijk illegalen uitzetten, prima, maar op deze manier werkt dat totaal niet. Ik snap dat die werkelijkheid niet fijn is om te horen, maar het kan natuurlijk ook zijn dat het je niet boeit omdat het je vooral om de show gaat.
Hou toch op man, engnekken als Miller zitten meteen te roepen dat dit soort mensen terroristen zijn. Je kunt best vinden dat het belemmeren van federale agenten tegen de wet is, maar terrorisme is het niet. Als je vindt van wel ben je echt compleet van het padje.quote:
Hahahahahaha!quote:Op zondag 25 januari 2026 00:47 schreef UitStraling het volgende:
Als je niet wil dat je neergeschoten wordt moet je ook niet op straat gaan lopen met een wapen, 1+1=2.
En we zijn weer in lalaland terecht gekomen.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:49 schreef Wantie het volgende:
[..]
Kenmerk van fascisme.
Een verdeeld land in chaos is eenvoudiger om te zetten naar een autocratie.
Dat is de enige les ja?quote:Op zondag 25 januari 2026 00:50 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De les die hieruit getrokken moet worden zou moeten zijn, laat agenten gewoon met rust.
Tja, heb niet het idee dat jij nu zo'n voorbeeldmodel bent in deze...quote:Op zondag 25 januari 2026 00:49 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Stoer, lekker op de man. Je kunt beter.
Het is een aanmoediging.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:49 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Stoer, lekker op de man. Je kunt beter.
Dus jij vind niet dat deze demonstranten lopen te provoceren? Ze blazen toch op die fluitjes om ICE gek te maken? Das toch de bedoeling? Auto’s overdwars op de weg zetten, gillen in de gezichten van ICE, flessen gooien naar ICE.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:48 schreef Barbusse het volgende:
[..]
• geen mensen arresteren die net die rechtbank uitkomen omdat ze het legale proces volgen om een verblijfsvergunning te verlengen,
• geen mensen arresteren terwijl deze een geldig Amerikaans ID kunnen laten zien,
• etc and infinitum,
Maar gewoon illegalen criminelen opsporen en uitzetten, dan waren deze protesten er gewoon niet geweest. Want deze zijn er nooit eerder geweest.
Maar Chivaz vind het gewoon ok dat ICE loopt te escaleren also een temu SA met doden als gevolg.
Je mag het beleid van Trump benoemen zoals je wilt.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:50 schreef Chivaz het volgende:
[..]
En we zijn weer in lalaland terecht gekomen.
Neem nog een pilletje.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:52 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Tja, heb niet het idee dat jij nu zo'n voorbeeldmodel bent in deze...
Proost!
Demonstreren.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:53 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dus jij vind niet dat deze demonstranten lopen te provoceren? Ze blazen toch op die fluitjes om ICE gek te maken? Das toch de bedoeling? Auto’s overdwars op de weg zetten, gillen in de gezichten van ICE, flessen gooien naar ICE.
Hoe noem jij dat gedrag dan?
Dit roep je al jaren, maar inmiddels komt het allemaal uit en nog zit je het te ontkennen.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:50 schreef Chivaz het volgende:
[..]
En we zijn weer in lalaland terecht gekomen.
Je praat dronkenachtige wartaal uit, met je 'manifest' en je andere dommige posts.quote:
Ja, was een scheldwoord toch voor linkse gek?quote:Op zondag 25 januari 2026 00:49 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Hm, vroeg je deze week niet wat een libtard was?
Gaat snel
OHHHHHHHHHHHHHHH NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!! Ze blazen op fluitjes tijdens hun protestrecht?????quote:Op zondag 25 januari 2026 00:53 schreef ootjekatootje het volgende:
Ze blazen toch op die fluitjes om ICE gek te maken?
En stel dat democraten hun werk hadden gedaan.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:48 schreef Barbusse het volgende:
[..]
• etc and infinitum,
Ik gaf net bij andere mensen aanmoedigend aan dat ik ze slimmer acht, maar dat ga ik niet zomaar zeggen als ik dat niet oprecht denk. Zoals bij jou.quote:
Het is vooral een populaire term bij extreem rechts voor iedereen aan de linkerzijde whatsover.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:55 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja, was een scheldwoord toch voor linkse gek?
Komt wat uit? Eerst heb ik vier jaar moeten aanhoren dat Trump een Russische agent was. En nu is hij een nietsontziende dictator.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:54 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dit roep je al jaren, maar inmiddels komt het allemaal uit en nog zit je het te ontkennen.
Je dnekt toch niet dat we blind zijn? Ga lekker ergens anders rood blauw noemen.
*kuch* geen incidenten *kuch*quote:Op zondag 25 januari 2026 00:47 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het gebeurt niet, de incidenten zijn tot nu toe alleen op plaatsen waar er flink belemmerd word door de burgers en de lokale overheid. Waar word meegewerkt hoor je helemaal niets.
Zelfs al zou dat waar zijn, heeft het geen fuck te maken met het schieten van vandaag. Laag weer.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:56 schreef Chivaz het volgende:
En stel dat democraten hun werk hadden gedaan.
*Niet de grens opengooien voor miljoenen illegalen.
*Geen wetgeving implementeren die de lokale overheid verbied om immigratiestatus te vragen en of door te spelen naar de federale overheid.
*Medewerking verlenen aan ICE
*Geen illegalen aanspraak laten maken op sociale voorzieningen.
Vervolgens toen je eraan...quote:Op zondag 25 januari 2026 00:35 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Niemand tornt ook aan het recht op demonstratie,
Demonstreren is een democratisch recht.quote:je hebt alleen geen recht om agenten te belemmeren en lastig te vallen.
Nee, ik zeg dat dat niet bij ICE moet liggen.quote:En ik ben het overigens met je eens dat de politie weleens mag optreden tegen die demonstranten.
Klopt, ICE is inderdaad gevaarlijk.quote:Het probleem is alleen dat Jacob Frey medeverantwoordelijk is voor het feit dat deze mensen op straat rottigheid uithalen.
Wederom zou medewerking vanuit de staat erg wenselijk zijn maar dat pad kunnen Frey en Walz niet meer inslaan.
Hetzelfde geld overigens ook voor de federale overheid die nu ook niet meer terug kan.
Ik erger me dood aan de demo's van pro-Pallie en XR...quote:Op zondag 25 januari 2026 00:53 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dus jij vind niet dat deze demonstranten lopen te provoceren? Ze blazen toch op die fluitjes om ICE gek te maken? Das toch de bedoeling? Auto’s overdwars op de weg zetten, gillen in de gezichten van ICE, flessen gooien naar ICE.
Lijkt mij wel, he.. libtard is gewoon een combi van liberal en retard.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:58 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Het is vooral een populaire term bij extreem rechts voor iedereen aan de linkerzijde whatsover.
Als jij daar gek achter wilt plakken dan moet je dat vooral doen natuurlijk, al spreekt dat wel boekdelen
Ik weet dat het weekend is en laat, maar laat de drank maar even staan joh.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:49 schreef UitStraling het volgende:
[..]
De Nederlandse aanpak dan maar, vriendelijk vragen of ze alsjeblieft terug willen gaan naar hun eigen land?
Jeetje, je zou zelfs je naam nog ontkennen. Ik roep al heel lang dat Trump dit wil, Wilders trouwens ook, maar zo gek zijn we hier gelukkig nog niet.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:58 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Komt wat uit? Eerst heb ik vier jaar moeten aanhoren dat Trump een Russische agent was. En nu is hij een nietsontziende dictator.
Vind je het heel gek dat ik die BlueAnon nonsense niet al te serieus neem?
Ik drink niet, jij wel al jaren teveel joh.quote:Op zondag 25 januari 2026 01:00 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik weet dat het weekend is en laat, maar laat de drank maar even staan joh.
Dat ben ik roerend met je eens vrolijke vriend, Minneapolis PD moet die agenten beschermen tegen dat soort lieden. Het probleem is dat de baas van de MPD (Jacob Frey) juist de mensen heeft opgeroepen om vooral te protesteren tegen ICE. Geen idee welke orders hij heeft gegeven aan de MPD maar feit is wel dat ICE er relatief vaak alleen voor staat.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:59 schreef Wantie het volgende:
[..]
[..]
Nee, ik zeg dat dat niet bij ICE moet liggen.
[..]
Waarom sluit bij jou het een het ander uit?quote:Op zondag 25 januari 2026 00:58 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Komt wat uit? Eerst heb ik vier jaar moeten aanhoren dat Trump een Russische agent was. En nu is hij een nietsontziende dictator.
Vind je het heel gek dat ik die BlueAnon nonsense niet al te serieus neem?
En totdat ICE beschermd wordt moeten ze hun werkzaamheden staken.quote:Op zondag 25 januari 2026 01:03 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat ben ik roerend met je eens vrolijke vriend, Minneapolis PD moet die agenten beschermen tegen dat soort lieden. Het probleem is dat de baas van de MPD (Jacob Frey) juist de mensen heeft opgeroepen om vooral te protesteren tegen ICE. Geen idee welke orders hij heeft gegeven aan de MPD maar feit is wel dat ICE er relatief vaak alleen voor staat.
Dat vind ik een nog milde reactie op bovenstaand lijstje. Also ik zou zien dat ze m'n bejaarde buurman uit zijn huis slepen in z'n ondergoed met min 20 graden ga ik wat minder mild reageren denk ik.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:53 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Sorry VIS, maar jij en je matties zitten nogal diep in die blueanon nonsense. Er werd mij vandaag nog serieus gevraagd of ik geloof dat de midterms nog wel doorgaan. Ik heb serieus geantwoord, maar in principe verraad die vraag wel waar iemand zit met zijn hoofd. Nogmaals de VS is niet het VK waar je dus blijkbaar zomaar verkiezingen kan schrappen en mensen in de cel kan gooien voor een tweet.quote:Op zondag 25 januari 2026 01:00 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Jeetje, je zou zelfs je naam nog ontkennen. Ik roep al heel lang dat Trump dit wil, Wilders trouwens ook, maar zo gek zijn we hier gelukkig nog niet.
Dat soort debielen hoeven ook niet in mijn wijkje te komen om deuren in te trappen..quote:Op zondag 25 januari 2026 01:05 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat vind ik een nog milde reactie op bovenstaand lijstje. Also ik zou zien dat ze m'n bejaarde buurman uit zijn huis slepen in z'n ondergoed met min 20 graden ga ik wat minder mild reageren denk ik.
De enigen die gevaarlijk zijn voor de sociale cohesie in een maatschappij zijn mensen zoals jij, Chivaz.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:56 schreef Chivaz het volgende:
[..]
En stel dat democraten hun werk hadden gedaan.
*Niet de grens opengooien voor miljoenen illegalen.
*Geen wetgeving implementeren die de lokale overheid verbied om immigratiestatus te vragen en of door te spelen naar de federale overheid.
*Medewerking verlenen aan ICE
*Geen illegalen aanspraak laten maken op sociale voorzieningen.
Maar goed voor figuren zoals Barbusse is geen mens illegaal en doet sociale cohesie in de samenleving er niet toe. We zijn immers allen gelijk en hetzelfde en het enige wat ons verschillend maakt is onze kleur.
En als je dat niet gelooft dan ben je een smerige racist die in een heropvoedingskamp hoort.
Onzin. Je zegt hier toch gewoon zelf allerlei dingen? Ik heb geen media nodig om te kunnen lezen wat jij schrijft.quote:Op zondag 25 januari 2026 01:06 schreef Chivaz het volgende:
Sorry VIS, maar jij en je matties zitten nogal diep in die blueanon nonsense.
En dus federaal beleid laten afhangen van de grillen van Walz en Frey? En belangrijker nog meteen het signaal afgeven aan de relschoppers dat het belemmeren van agenten een prima middel is om beleid naar je hand te zetten?quote:Op zondag 25 januari 2026 01:05 schreef Wantie het volgende:
[..]
En totdat ICE beschermd wordt moeten ze hun werkzaamheden staken.
Want ja, als je terroristen gaat oppakken, maar je hebt maar een agent, dan laat je gewoon die ene agent gaan... fuck de veiligheid!quote:Op zondag 25 januari 2026 01:09 schreef Chivaz het volgende:
[..]
En dus federaal beleid laten afhangen van de grillen van Walz en Frey? En belangrijker nog meteen het signaal afgeven aan de relschoppers dat het belemmeren van agenten een prima middel is om beleid naar je hand te zetten?
Wat je hier voorstelt is ronduit belachelijk. Walz en Frey hadden gewoon moeten meewerken en dan was er niets aan de hand geweest. Helaas zijn we dat punt voorbij en kunnen we live kijken naar hoe dit zich verder gaat ontwikkelen.
Immigratie is een federale kwestie Barbusse.quote:Op zondag 25 januari 2026 01:12 schreef Barbusse het volgende:
Waarom zouden Frey en Walz mee moeten werken aan een beleid waar vrijwel niemand het mee eens is? Waar zijn je states rights gebleven, Chivaz?
Je kunt het een beetje vergelijken dat hier gemeentes het niet eens zijn met het vuurwerkbeleid van de overheid.quote:Op zondag 25 januari 2026 01:12 schreef Barbusse het volgende:
Waarom zouden Frey en Walz mee moeten werken aan een beleid waar vrijwel niemand het mee eens is? Waar zijn je states rights gebleven, Chivaz?
Okquote:Op zondag 25 januari 2026 01:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
states rights for thee not for meblllllllllllllrrrrrrrrgh wat een achterlijke shitshow
Maar meneer gaat dat sowieso niet toegeven en anders 'iemand anders heeft ook wel eens gelogen, dus mag de Trump administration dat alleen maar doen en nog ga ik ze dagelijks op hun woord geloven wanneer het mij uitkomt'.quote:Op zondag 25 januari 2026 01:16 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Je kunt het een beetje vergelijken dat hier gemeentes het niet eens zijn met het vuurwerkbeleid van de overheid.
Ik moet eens zoeken, maar dan amendement 2 betekent toch ooit ook dat elke burger zich mag verdedigen tegen een corrupte overheid?
Wat ik vind doet er weinig toe. Wat jij vind wel, want je bent dus overduidelijk selectief aan het shoppen als het aankomt op states rights.quote:Op zondag 25 januari 2026 01:14 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Immigratie is een federale kwestie Barbusse.
Waarom vind jij dat een staat federaal beleid moet kunnen negeren als het jou uitkomt?
Toon eens aan waar ik vind dat federaal beleid genegeerd mag worden?quote:Op zondag 25 januari 2026 01:20 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Wat ik vind doet er weinig toe. Wat jij vind wel, want je bent dus overduidelijk selectief aan het shoppen als het aankomt op states rights.
Gap, je hebt er hele AMV topics ermee volgespamdquote:Op zondag 25 januari 2026 01:23 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Toon eens aan waar ik vind dat federaal beleid genegeerd mag worden?
Dan kun je vast wel een voorbeeldje geven.quote:Op zondag 25 januari 2026 01:25 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Gap, je hebt er hele AMV topics ermee volgespamd
Ik ga niet als een koelie je selectieve geheugen opfrissen, luie gast. Dat je er met droge ogen om durft te vragen. Neem gewoon verantwoordelijkheid voor je posts en beweringen.quote:Op zondag 25 januari 2026 01:26 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dan kun je vast wel een voorbeeldje geven.
Overigens, dit kalk je leuk neer, maar ben je 6 jan vergeten? Daar werd toch echt een poging gedaan om een democratisch process te dwarsbomen, opgezet door Trump. Dat ga je natuurlijk compleet ontkennen, maar de angst voor niet nromale verkiezingen is niet ongegrond. Vergeet niet dit petje te kopen he!quote:Op zondag 25 januari 2026 01:06 schreef Chivaz het volgende:
Er werd mij vandaag nog serieus gevraagd of ik geloof dat de midterms nog wel doorgaan. Ik heb serieus geantwoord, maar in principe verraad die vraag wel waar iemand zit met zijn hoofd. Nogmaals de VS is niet het VK waar je dus blijkbaar zomaar verkiezingen kan schrappen en mensen in de cel kan gooien voor een tweet.
Er zijn veel meer checks and balances in de VS om een coup op federaal niveau te voorkomen.
Dit is flauw, jij beweert wat over een ander dus onderbouw het maar.quote:Op zondag 25 januari 2026 01:27 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik ga niet als een koelie je selectieve geheugen opfrissen, luie gast. Dat je er met droge ogen om durft te vragen. Neem gewoon verantwoordelijkheid voor je posts en beweringen.
Je haalt volgens mij twee dingen door elkaar. Ik ben een groot voorstander voor meer autonomie van de individuele staten maar nergens heb ik geopperd dat federaal beleid maar genegeerd mag worden.quote:Op zondag 25 januari 2026 01:27 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik ga niet als een koelie je selectieve geheugen opfrissen, luie gast. Dat je er met droge ogen om durft te vragen. Neem gewoon verantwoordelijkheid voor je posts en beweringen.
Het zit je echt hoog hé, denk je aan je bloeddruk?quote:Op zondag 25 januari 2026 01:29 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Overigens, dit kalk je leuk neer, maar ben je 6 jan vergeten? Daar werd toch echt een poging gedaan om een democratisch process te dwarsbomen, opgezet door Trump. Dat ga je natuurlijk compleet ontkennen, maar de angst voor niet nromale verkiezingen is niet ongegrond. Vergeet niet dit petje te kopen he!
[ afbeelding ]
Dit weet jij ook allemaal wel, daar ben je al meerdere keren op gewezen.
Hij viel niemand aan, en al zeker niet met een pistool. Stop deze poppenkast nu eens, politiek is geen kwestie van voetbalclub aanhangen. Het gaat om echte levens, dat kun je niet met de onderbuik regelen, daar heb je nu eenmaal regels en wetten voor.quote:Op zondag 25 januari 2026 01:29 schreef UitStraling het volgende:
Maar goed lekker hysterisch met een fluitje en een pistool ICE agenten aanvallen is niet zo heel erg snugger
Denk aan je lever.quote:Op zondag 25 januari 2026 01:31 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Het zit je echt hoog hé, denk je aan je bloeddruk?
quote:Op zondag 25 januari 2026 00:53 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
We gaan het zien.quote:Op zondag 25 januari 2026 01:06 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Sorry VIS, maar jij en je matties zitten nogal diep in die blueanon nonsense. Er werd mij vandaag nog serieus gevraagd of ik geloof dat de midterms nog wel doorgaan. Ik heb serieus geantwoord, maar in principe verraad die vraag wel waar iemand zit met zijn hoofd. Nogmaals de VS is niet het VK waar je dus blijkbaar zomaar verkiezingen kan schrappen en mensen in de cel kan gooien voor een tweet.
Er zijn veel meer checks and balances in de VS om een coup op federaal niveau te voorkomen.
Vervolgens speel je zelf op de man...quote:Op zondag 25 januari 2026 01:31 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Het zit je echt hoog hé, denk je aan je bloeddruk?
Of uit de gun van Alex.quote:Op zondag 25 januari 2026 01:32 schreef TLC het volgende:
[..]je gaat niet dood van het horen van een fluitje, dat itt de kogels van ICE
Zeker, ik leer snel hier.quote:Op zondag 25 januari 2026 01:35 schreef Wantie het volgende:
[..]
Vervolgens speel je zelf op de man...
Kom eens met beelden waarbij het slachtoffer met zijn pistool tegen een ICE busje loopt te trappen.quote:Op zondag 25 januari 2026 01:35 schreef UitStraling het volgende:
Ik ga morgen ook gewapend met een pistool tegen een ME busje aantrappen denk ik, ik denk dat je zelfs in dit geitenwollensokkenlandje kans hebt dat je een kogel kopt.
Vier jij nu feest omdat ICE een demonstrant heeft doodgeschoten?quote:Op zondag 25 januari 2026 01:36 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Of uit de gun van Alex.
Hadden jullie hier dan feest gevierd? Als Alex daar ICE medewerkers had doodgeschoten?
Beide hadden niet dood gehoeven. Die trigger happy dwazen mogen echt wel beter handelen.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:24 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Euh, afwachten is hier in dit topic geen optie.quote:Op zondag 25 januari 2026 01:37 schreef Wantie het volgende:
[..]
Kom eens met beelden waarbij het slachtoffer met zijn pistool tegen een ICE busje loopt te trappen.
Ik wacht wel even...
Ja gast, kom op zeg. Hier mag je geen wapen op die manier dragen. In de VS op veel plaatsen wel, dat zou eigenlijk afgeschaft moeten worden, maar dan worden guneigenaren boos dat je hun vrijheid wil afpakken.quote:Op zondag 25 januari 2026 01:35 schreef UitStraling het volgende:
Ik ga morgen ook gewapend met een pistool tegen een ME busje aantrappen denk ik, ik denk dat je zelfs in dit geitenwollensokkenlandje kans hebt dat je een kogel kopt.
Dat was Trump en Noem wel goed van pas gekomen..quote:Op zondag 25 januari 2026 01:36 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Of uit de gun van Alex.
Hadden jullie hier dan feest gevierd? Als Alex daar ICE medewerkers had doodgeschoten?
Je zit toch niet sinds gisteren op Fok!?quote:
Democratie? Er is gekozen voor dit (anti illegalen) beleid, toch?quote:Op zondag 25 januari 2026 01:12 schreef Barbusse het volgende:
Klopt.quote:Op zondag 25 januari 2026 01:09 schreef Chivaz het volgende:
[..]
En dus federaal beleid laten afhangen van de grillen van Walz en Frey?
Demonstraties kunnen inderdaad succesvol aflopen.quote:En belangrijker nog meteen het signaal afgeven aan de relschoppers dat het belemmeren van agenten een prima middel is om beleid naar je hand te zetten?
Nee, jij vindt dat enkel.quote:Wat je hier voorstelt is ronduit belachelijk.
Ze hebben groot gelijk niet mee te werken met de manier waarop ICE opereert.quote:Walz en Frey hadden gewoon moeten meewerken en dan was er niets aan de hand geweest.
Dat punt zijn we niet voorbij.quote:Helaas zijn we dat punt voorbij en kunnen we live kijken naar hoe dit zich verder gaat ontwikkelen.
Nooit in een setting met zoveel haat, zoveel boze users in een topic zie ik niet zo vaak.quote:Op zondag 25 januari 2026 01:37 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat noemen ze hypocrisie.
Je bent hier niet voor het eerst.
Nee, ICE heeft veel te veel macht, kracht en ongetrainde medewerkers gekregen, die als doel hebben chaos te scheppen in blauwe staten.quote:Op zondag 25 januari 2026 01:40 schreef Red_85 het volgende:
Dat gezegd hebbende, ze hebben beide een reeks van besluiten genomen die zichzelf in deze positie brachten.
Dan skippen we het wachten en laat je de beelden onmiddellijk zien.quote:Op zondag 25 januari 2026 01:40 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Euh, afwachten is hier in dit topic geen optie.
Dat wil niet zeggen dat ze dan geen verantwoording hoeven af te leggen en overal maar mensen mogen gaan neerschieten?quote:Op zondag 25 januari 2026 01:41 schreef Montagui het volgende:
[..]
Democratie? Er is gekozen voor dit (anti illegalen) beleid, toch?
Nee, sinds 2014.quote:Op zondag 25 januari 2026 01:41 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Je zit toch niet sinds gisteren op Fok!?
Dat is ook onzin.quote:Op zondag 25 januari 2026 01:42 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nooit in een setting met zoveel haat, zoveel boze users in een topic zie ik niet zo vaak.
Hier gaan wedstrijden niet door als de politie staakt of niet genoeg man heeft.quote:Op zondag 25 januari 2026 01:41 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt.
[..]
Demonstraties kunnen inderdaad succesvol aflopen.
Dat is ook normaal in een democratie.
[..]
Nee, jij vindt dat enkel.
Dat maakt het geen feit.
[..]
Ze hebben groot gelijk niet mee te werken met de manier waarop ICE opereert.
[..]
Dat punt zijn we niet voorbij.
Trump gaat natuurlijk verder met escaleren.
Dat zeker. Maar dat is een keuze. Niet een gevolg omdat er geen terugweg is.
Precies, gewoon doodschieten die lui...quote:Op zondag 25 januari 2026 01:44 schreef UitStraling het volgende:
Ze bijten zelfs vingers af van ICE agenten
Zou het gewoon op blijven nemen voor de linkse gekkies hoor.
Dit ja.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:53 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja jongen, alles vanuit de onderbuik, fuck de rechtsstaat!quote:Op zondag 25 januari 2026 01:44 schreef UitStraling het volgende:
Hier hebben we dan ook een werkende democratie.quote:Op zondag 25 januari 2026 01:45 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Hier gaan wedstrijden niet door als de politie staakt of niet genoeg man heeft.
Hij mag zelf een aantal jaren teruglezen in de topicreeks waar hij trouw post. Wat flauw is, is dat hij te laf is om verantwoordelijkheid te nemen voor posts waarvan hij dondersgoed weet dat hij deze regelmatig geplaatst heeft.quote:Op zondag 25 januari 2026 01:29 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dit is flauw, jij beweert wat over een ander dus onderbouw het maar.
Helaas. Ik zou graag de beelden van ICE willen zien van wat er zo’n 10-15 minuten voor deze daad gebeurde. Misschien morgen, net als bij mevrouw Good.quote:Op zondag 25 januari 2026 01:43 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dan skippen we het wachten en laat je de beelden onmiddellijk zien.
Alles, maar dan ook alles om maar niet toe te geven dat ICE hier gewoon fout zat.quote:Op zondag 25 januari 2026 01:47 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Helaas. Ik zou graag de beelden van ICE willen zien van wat er zo’n 10-15 minuten voor deze daad gebeurde. Misschien morgen, net als bij mevrouw Good.
Gewoon luisteren naar het gezag en niet bewapend de confrontatie opzoeken.quote:Op zondag 25 januari 2026 01:46 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja jongen, alles vanuit de onderbuik, fuck de rechtsstaat!
En anders het vuur op ze openen..quote:
Dat is gewoon niet te vergelijken, zij zat een beetje te schelden en te toeteren. Ga jij nu beweren dat ze daarom een kogel door haar kop kreeg?quote:Op zondag 25 januari 2026 01:47 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Helaas. Ik zou graag de beelden van ICE willen zien van wat er zo’n 10-15 minuten voor deze daad gebeurde. Misschien morgen, net als bij mevrouw Good.
Bron daarvan heb je? Of is het een bewering?quote:Op zondag 25 januari 2026 01:43 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nee, ICE heeft veel te veel macht, kracht en ongetrainde medewerkers gekregen, die als doel hebben chaos te scheppen in blauwe staten.
Dat heeft heel goed uitgepakt in de geschiedenis....quote:Op zondag 25 januari 2026 01:48 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Gewoon luisteren naar het gezag en niet bewapend de confrontatie opzoeken.
Lees het topic maar terug.quote:Op zondag 25 januari 2026 01:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Bron daarvan heb je? Of is het een bewering?
Je hebt illegalen uitzetten en je hebt de schandalige praktijken van ICE. Ik mag hopen dat mensen het verschil zien en die onmenselijke praktijken van temu SA niet acceptabel vinden.quote:Op zondag 25 januari 2026 01:41 schreef Montagui het volgende:
[..]
Democratie? Er is gekozen voor dit (anti illegalen) beleid, toch?
Dus al de politie komt om ICE-leden op te pakken, wie moet dan naar wie luisteren?quote:Op zondag 25 januari 2026 01:48 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Gewoon luisteren naar het gezag en niet bewapend de confrontatie opzoeken.
Ik denk wat we jou ook maar moeten laten tappen door de AIVD.
Domme doos Noem napratenquote:Op zondag 25 januari 2026 01:44 schreef UitStraling het volgende:
Dat vuur openen is niet goed te praten. Dat gratie geven is hypocriet.quote:Op zondag 25 januari 2026 01:48 schreef Wantie het volgende:
[..]
En anders het vuur op ze openen..
Op 6 januari hebben we veel meer geweld gezien bij de bestorming van het kapitool.
Toen weigerde Trump ordetroepen in te schakelen en gaf hij iedereen gratie.
En nu opeens zijn wat demonstranten een enorm probleem dat met de zwaarste middelen moet worden bestreden.
Dus dat verhaal dat deze demonstrant met een pistool tegen een ICE busje liep te trappen is nergens op gebaseerd...quote:Op zondag 25 januari 2026 01:47 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
ICE is ineens gegroeid in budget en aantal mensen. Die kunnen nooit een training van een aantal jaren hebben gekregen. Je moet voor de grap eens kijken hoe lang het duurt voordat je 10 agenten goed getraind hebt op dit soort situaties. Daar gaat jaren overheen.quote:Op zondag 25 januari 2026 01:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Bron daarvan heb je? Of is het een bewering?
Rest van de post negeer je even, jammer hoor.
De verpleger had ook geen rijbewijs bij zich (heb jij iemand hem dat zien vragen?) en een enorm strafblad volgens Noem en was zeker van plan om 12 ICE-agenten neer te knallen.quote:
Gek hè, iedereen verontwaardigd dat een IC-verpleger op klaarlichte dag koudgemaakt wordt door triggerhappy straattuig met een badge en bivakmutsen, terwijl jij nog wel zo je best hebt gedaan om alternatieve scenario's te verzinnen waarin dat eigenlijk als een volstrekt normale uitkomst beschouwd kan worden. Sommige mensen is ook niks bij te brengen.quote:Op zondag 25 januari 2026 01:42 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nooit in een setting met zoveel haat, zoveel boze users in een topic zie ik niet zo vaak.
Gast, lees je eerste twee zinnen en denk dan eens in dat de intenties van Trump en co blijkbaar niet zo zuiver zijn. Met andere woorden, ICE wordt juist door deze onbetrouwbare mensen aangestuurd in alleen blauwe staten. Zou er een kans KUNNEN (laat ik rustig beginnen) bestaan dat de intenties niet zuiver zijn? En dat je dan ziet dat Trump en co het slachtoffer meteen neerzetten als terrorist. Dat moet je toch aan het denken zetten? Dat geeft toch juist aan hoe zij erin staan en dat het niet zomaar 'ICE is gewoon aan het werk' is?quote:Op zondag 25 januari 2026 01:52 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat vuur openen is niet goed te praten. Dat gratie geven is hypocriet.
Die agitators en ice watchers mogen ook wel eens nadenken over hun eigen gedrag. Zij zijn ook verre van heilig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |