abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 24 januari 2026 @ 23:56:17 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219920705
quote:
ICE-agent schiet vrouw dood in Minneapolis, burgemeester woest

Een agent van de Amerikaanse immigratiedienst ICE heeft een vrouw gedood in Minneapolis in de noordelijke staat Minnesota. Het ministerie van Binnenlandse Veiligheid meldt dat de agent handelde uit zelfverdediging, maar die lezing wordt door de lokale autoriteiten in twijfel getrokken.

De burgemeester van de stad, Jacob Frey, beschuldigt de agent van "roekeloos" schieten op een 37-jarige vrouw. Ook gouverneur Tim Walz, een prominente Democraat, bestrijdt de lezing van het ministerie.

Op beelden is te zien dat de vrouw met haar auto dwars op de weg staat. Ze wordt benaderd door agenten, waarna ze een paar meter achteruit rijdt en daarna vooruit. Op dat moment wordt er geschoten, ogenschijnlijk door een agent die voor haar auto staat.

Het ministerie zegt dat de immigratiedienst bezig was met "doelgerichte operaties" toen "relschoppers" begonnen met het tegenhouden van de ICE-agenten. Het ministerie spreekt van "binnenlands terrorisme".

"Een ICE-agent, die vreesde voor zijn leven, dat van zijn collega's bij de politie en de veiligheid van het publiek, vuurde verdedigingsschoten af", schrijft het ministerie. "Hij zette zijn training in en redde zijn eigen leven en dat van zijn mede-agenten."

Burgemeester: 'onzinverhaal'

Burgemeester Frey zegt dat de aanwezigheid van de immigratiedienst zorgt voor chaos in zijn stad. "We eisen dat ICE de stad onmiddellijk verlaat", schrijft hij op X. "Wij staan pal achter onze immigranten- en vluchtelingengemeenschappen."

In een persconferentie bestempelde de burgemeester het verhaal van de immigratiedienst als een "onzinverhaal". Hij baseert zich op een video die hij te zien gekregen heeft, zei hij. Gevraagd of het erop leek dat de vrouw wilde inrijden op de agenten antwoordde hij: "Dat lijkt helemaal niet het geval te zijn."

Ook gouverneur Walz van Minnesota, waarvan Minneapolis de grootste stad is, zegt het verhaal van ICE niet te geloven. "Geloof niet in deze propagandamachine", schrijft de voormalige running mate van presidentskandidaat Kamala Harris op X. Hij belooft dat de staat zal zorgen voor een eerlijk en rechtvaardig onderzoek.

Het ministerie zegt dat de immigratiedienst bezig was met "doelgerichte operaties" toen "relschoppers" begonnen met het tegenhouden van de ICE-agenten. Het ministerie spreekt van "binnenlands terrorisme".

"Een ICE-agent, die vreesde voor zijn leven, dat van zijn collega's bij de politie en de veiligheid van het publiek, vuurde verdedigingsschoten af", schrijft het ministerie. "Hij zette zijn training in en redde zijn eigen leven en dat van zijn mede-agenten."
NOS

twitter

Niet mijn OP.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zaterdag 24 januari 2026 @ 23:56:46 #2
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_219920707
(van erg dichtbij dus nsfw)

Bekijk deze YouTube-video
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_219920708
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 23:47 schreef Stoorzendert het volgende: [..] Dit is niet helemaal waar. Soms herladen ze nog en knallen ze nog een magazijn leeg. Better safe than sorry denk ik
Alsof je een hondsdolle hond afmaakt :{w
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_219920713
Executie

Niets meer dan dat

Fuck ICE en fuck Trump
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 24 januari 2026 @ 23:57:54 #5
355931 crew  Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_219920716
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 23:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
Executie

Niets meer dan dat

Fuck ICE en fuck Trump
Je blijft wel steeds hetzelfde zeggen hè?
Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.
  zaterdag 24 januari 2026 @ 23:58:05 #6
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219920719
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 23:54 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Ik wacht rustig het onderzoek af
Die gadaan wordt door WC Eend zelf? Nou, ben benieuwd wat de uitkomst gaat zijn die jij vast dan meteen vertrouwt, ondanks dat je ook gewoon zelf de beelden kunt bekijken.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_219920723
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 23:57 schreef Moeraskat het volgende:

[..]
Hij is consequent. Niets mis mee ;)
  zaterdag 24 januari 2026 @ 23:58:36 #8
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219920724
quote:

[..]
Het was ook gewoon een executie. Check de beelden.
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_219920726
quote:

[..]
Nee, zie nu de laatste beelden, vandaar.

Executie.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 24 januari 2026 @ 23:58:55 #10
355931 crew  Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_219920730
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 23:58 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Hij is consequent. Niets mis mee ;)
dat wel.
Blijft alleen oppervlakkig
Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.
  zaterdag 24 januari 2026 @ 23:59:12 #11
355931 crew  Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_219920731
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 23:58 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Het was ook gewoon een executie. Check de beelden.
Al gedaan
pi_219920733
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 23:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
Juist...

Domestic terrorism...

Alsnog was het onder Trump dat de grootste aanval op de VS sinds 1861 plaatsvond en het debielen met confederatievlaggen lukten om iets te doen dat Lee, Bragg en Kirby in 1861-1865 niet gelukten: binnendringen in Washington D.C.

Echt, fuck Trumpisme.
Nee, dat was slechts een vreedzame tour rond Capitol Hill door bezorgde burgers :{w
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zaterdag 24 januari 2026 @ 23:59:34 #13
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219920735
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 23:58 schreef Moeraskat het volgende:

[..]
dat wel.
Ja, kan het niet veel cerebraler maken dan dat, sorry.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 24 januari 2026 @ 23:59:35 #14
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_219920736
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 22:53 schreef Sherlock_Holmes het volgende: [..] Hoe wil je daar ooit achterkomen?
Achja, laten we eens op de eerste indicaties afgaan (hoewel verre van waterdicht bewijs):

quote:
You said: Can you point me to an article describing the murder of a US civilian during deportation arrests or proceedings under president Trump?

ChatGPT said: Yes — a recent, widely-reported article directly describes the killing of a U.S. civilian by federal immigration enforcement during deportation/crackdown operations under President Trump’s administration. One of the clearest journalistic articles is this: Federal immigration agents kill U.S. citizen in Minneapolis, sparking protests (Reuters) Key points from that article: On January 24, 2026, federal immigration agents shot and killed Alex Pretti, a U.S. citizen, in Minneapolis during an immigration enforcement operation. The Department of Homeland Security said agents acted in self-defense, claiming Pretti resisted and was armed, though local officials and videos have disputed parts of the official account. The killing drew widespread protests and condemnation from local leaders amid an intensified immigration crackdown ordered by President Trump. Another related reference is the widely covered killing of Renée Good — also a U.S. citizen killed by an ICE agent during enforcement operations in Minneapolis, which has been characterized as a murder in context of Trump-era immigration raids: Killing of Renée Good (Wikipedia overview) This article explains: On January 7, 2026, ICE agent Jonathan Ross shot and killed Renée Nicole Good, an unarmed U.S. citizen, during an ICE raid in Minneapolis. The incident sparked nationwide protests and controversy, with conflicting official and eyewitness accounts about what happened. If you want a more detailed news narrative with reporting on how these incidents fit into the broader Trump administration immigration enforcement campaign, I can also pull other major news pieces.

You said: Same question, but during an office period of a democratic president.

ChatGPT said: I could not find any well-documented mainstream news article showing a U.S. civilian (citizen) being murdered or fatally killed by immigration enforcement specifically during the administration of a Democratic president (e.g., Barack Obama or Joe Biden) in the context of a deportation arrest or proceedings — in the same sense as the recent Trump-era examples (like the killings of Renée Good and Alex Pretti) that made major headlines. Here’s what’s available and relevant: 📌 Closest analogous case — not under a Democratic president In May 2010, Anastasio Hernández-Rojas, a long-time San Diego resident who had been deported and was trying to re-enter the U.S. to reunite with his family, died after being beaten and tasered by U.S. Customs and Border Protection (CBP) agents at the San Ysidro Port of Entry. The San Diego coroner ruled his death a homicide and video evidence captured the violent encounter, but no federal agents were prosecuted. The Justice Department later declined to pursue charges. This incident happened during the Obama administration and is one of the most cited cases of a fatal use of force by immigration enforcement in that era. 📌 A good summary of this case can be found in coverage and reporting about that 2010 incident (e.g., on Wikipedia): Killing of Anastasio Hernández‑Rojas (Wikipedia) While this incident involved fatal force by immigration agents, it’s not identical to the Trump-era killings in that: It wasn’t part of a widely publicized deportation arrest campaign or large-scale operation comparable to what’s happened under President Trump. The victim was a non-citizen (an undocumented immigrant) rather than a U.S. citizen, and the context was a border enforcement encounter, not a community deportation raid. 📌 Why there aren’t similar mainstream stories under recent Democratic presidents During both Obama and Biden administrations, fatal use of force by immigration enforcement has occurred, but high-profile cases involving U.S. citizens being killed in the context of deportation or deportation arrests have not been documented in major media reporting in the same way they have during the Trump crackdown. Most coverage under Democratic administrations has focused on detention conditions, civil rights violations, or wrongful detentions — not killings. Independent reporting does show mistreatment and deaths involving immigration enforcement (e.g., in custody) under various administrations, but not a widely reported case matching your specific criteria. If you want, I can help you find articles describing other serious immigration enforcement abuses under Democratic presidents (e.g., wrongful detentions, deaths in custody, or protests) or case summaries that come closest to your criteria — just let me know the type of source or context you prefer.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_219920738
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 23:54 schreef Stoorzendert het volgende: [..] Dat lijkt me sterk. Infantino heeft Trump nota bene de 'Fifa peace price' gegeven. Money talks. De NL overheid moet druk uitoefenen op de KNVB Heb je een bron?
Hm, kan het niet meer vinden, zal wel neppe bron zijn geweest dan inderdaad.

Alle grote Europese landen die het boycotten zou wel goed signaal zijn.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_219920742
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 23:52 schreef Stoorzendert het volgende:
Lijkt me overigens ook een goed moment om ons terug te trekken uit het WK. Dit land lijkt me onveilig voor de sporters.

Er loopt toch ergens een petitie?
Zou wel interessant beeld opleveren. Al die voetbalmiljonairs de straat op om te protesteren.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zaterdag 24 januari 2026 @ 23:59:54 #17
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219920743
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 23:54 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Dat lijkt me sterk. Infantino heeft Trump nota bene de 'Fifa peace price' gegeven. Money talks. De NL overheid moet druk uitoefenen op de KNVB

Heb je een bron?
KNVB wacht juist op het kabinet. Als die zeggen dat de VS een land is met hoog reisrisico, dan komt de KNVB pas in actie. Er gaat dus niets gebeuren, want er zijn teveel Trumployaisten in Den Haag.
  zondag 25 januari 2026 @ 00:00:14 #18
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219920745
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 23:58 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Die gadaan wordt door WC Eend zelf? Nou, ben benieuwd wat de uitkomst gaat zijn die jij vast dan meteen vertrouwt, ondanks dat je ook gewoon zelf de beelden kunt bekijken.
Bewijs zijn ze nu aan het genereren met AI :')
pi_219920747
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 23:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende: waren deze al langsgekomen? nsfw
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://streamable.com/k6b7nw
Die hoek ja maar nog niet zo duidelijk als dit dat het een pure executie was. Ze vallen een aantal mensen aan, slachtoffer krijgt ook nog traangas over zich heen en na wat verzet wordt hij afgeknald. Kan er niet meer van maken. Zie niet waar hij na ontwapening nog enige bedreiging vormt. Ook al lijkt het er niet eens op dat hij enig moment dreigend was.
  zondag 25 januari 2026 @ 00:00:34 #20
355931 crew  Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_219920748
quote:
81s.gif Op zondag 25 januari 2026 00:00 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Bewijs zijn ze nu aan het genereren met AI :')
_O-
  zondag 25 januari 2026 @ 00:00:45 #21
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219920749
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 23:59 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Nee, dat was slechts een vreedzame tour rond Capitol Hill door bezorgde burgers :{w
Bezorgde burgers die slechts wilden toezien op het juiste verloop van het democratisch proces :{w .
Huilen dan.
  zondag 25 januari 2026 @ 00:00:51 #22
319979 Fok-it
All is well
pi_219920750
quote:

[..]
dat wel.
Minder oppervlakkig dan het feit dat jij meer moeite schijnt te hebben met die termen dan met de acties zelf
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_219920751
quote:

[..]
dat wel.
Er valt dan ook weinig diepgaands over the zeggen. ICE executeert een man zonder het fatsoen te hebben hem eerst tegen de muur te zetten. C'est tout.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_219920752
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 23:58 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dat hebben we gezien met Renee Good.
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  zondag 25 januari 2026 @ 00:01:23 #25
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219920754
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 23:55 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Sta jij morgen ook met een hondenfluit buiten te demonstreren tegen ICE hier in Nederland?
Nee, dat gaat weinig opschieten. Ik heb er wel familie wonen, al kun je ook zonder dat gewoon meeleven met mensen in de VS die dit al zagen aankomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')