Dit dus inderdaad. Men moet leren het beleid van de federale overheid te respecteren en zo niet dan zullen er gevolgen zijn. En als men daarbij zo ver gaat als obstructie en geweld tegen agenten, kan dit helaas een dodelijke afloop hebben.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 22:35 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Trump is gewoon keihard aan het werk en laat zich niet afleiden door dit soort onzin, hij moet de Democraten juist nog harder aanpakken om het land te redden. Over drie jaar kan Vance het stokje prima overnemen maar tot die tijd heeft Amerikaa een sterke leider als Trump nodig.
Hij stond te filmen, ICE komt aangereden en men begint deze man aan te vallen.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 22:27 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Dat is ook wat ik zag ja. maar het hangt volledig af van camerahoek, timing en wat er net vóór dit fragment gebeurde.
Als er daadwerkelijk pepperspray en een worsteling was, moet je óók weten: wie begon, welke dreiging was er, en welke afstand/positie had de schutter op het moment van schieten.
Daarom blijft de kern: onafhankelijk onderzoek + complete beelden + duidelijkheid over bevoegdheden en informatie richting lokale autoriteiten.
Dan ben je behoorlijk richting waanzin afgegleden.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 22:36 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
ICE gaat deur aan deur, ICE deporteert, ICE mishandelt en vermoordt burgers.
Ik zie genoeg overeenkomsten met Gestapo.
Obey or die!quote:Op zaterdag 24 januari 2026 22:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit dus inderdaad. Men moet leren het beleid van de federale overheid te respecteren en zo niet dan zullen er gevolgen zijn. En als men daarbij zo ver gaat als obstructie en geweld tegen agenten, kan dit helaas een dodelijke afloop hebben.
Als geschiedkundige kan ik enkel bevestigen dat ICE gruwelijk veel heeft van fascitische stoottroepen uit een vrij recent verleden.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 22:35 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jij vindt ICE Gestapo noemen normaal?
Dat valt mij dan wel een beetje van je tegen.
Ach, er post hier iemand die hem laatst in hetzelfde rijtje plaatste als Lincoln en Reagan. Tot zover de historische kennisquote:Op zaterdag 24 januari 2026 22:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De geschiedenis gaat dat bevestigen. Trump is de allerslechtste president van de VS aller tijden, nog erger dan Buchanan, Pierce en A Johnson combined
Ik neem niks zomaar aan tegenwoordigquote:Op zaterdag 24 januari 2026 22:37 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Vance heeft de MAGA support niet zoals Trump. Er zijn tig andere mensen die de stoelpoten van Vance af gaan zagen. Na Trump wordt het crisis bij de republikeinen
Ik snap de vergelijking wel vanuit emotie, want het voelt alsof er een gewapende dienst rondloopt die mensen oppakt en verplaatst, en dan ook nog met dodelijk geweld eindigt. Dat is gewoon eng en het roept bij veel mensen meteen historische alarmsignalen op.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 22:36 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Goed dat je dit aan de kaak stelt manquote:Op zaterdag 24 januari 2026 22:35 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Trump is gewoon keihard aan het werk en laat zich niet afleiden door dit soort onzin, hij moet de Democraten juist nog harder aanpakken om het land te redden. Over drie jaar kan Vance het stokje prima overnemen maar tot die tijd heeft Amerikaa een sterke leider als Trump nodig.
Ja, als je bij ICE zit ben je inderdaad behoorlijk richting waanzin afgegleden.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 22:39 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dan ben je behoorlijk richting waanzin afgegleden.
quote:Op zaterdag 24 januari 2026 22:40 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Goed dat je dit aan de kaak stelt man
We kunnen het moeilijk een breiclubje gaan noemen.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 22:40 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Ik snap de vergelijking wel vanuit emotie, want het voelt alsof er een gewapende dienst rondloopt die mensen oppakt en verplaatst, en dan ook nog met dodelijk geweld eindigt. Dat is gewoon eng en het roept bij veel mensen meteen historische alarmsignalen op.
Maar tegelijk: “Gestapo” is zo’n extreem zwaar woord dat het gesprek meteen dichtklapt. Dan gaat het niet meer over wat ICE hier precies deed en of er proportioneel is geschoten, maar alleen nog over dat label.
Dat vind ik er tenminste van.
En bestaat zelfs al 2x zo lang als de Gestapo. Arme Amerikanen.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 22:36 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Reagan was een klootzak waar heel de degradering van de GOP is begonnen.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 22:39 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ach, er post hier iemand die hem laatst in hetzelfde rijtje plaatste als Lincoln en Reagan. Tot zover de historische kennis
fairquote:Op zaterdag 24 januari 2026 22:41 schreef Funeste het volgende:
[..]
*laten executeren.
Hij staat zelf op de golfbaan
Heel serieus kan ik dit soort vergelijkingen niet nemen.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 22:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Als geschiedkundige kan ik enkel bevestigen dat ICE gruwelijk veel heeft van fascitische stoottroepen uit een vrij recent verleden.
Sterker nog: gezien de totale absentie van enige certificatie, onderwijs of degelijke opleiding, schaar ik ICE zonder enige gene onder de chaotische SS-divisies die de Nazi's in de bezette Sovjet-gebieden oprichtten.
ICE is vooral haat, wapens en ideologie. Ik zet ze nu nog niet op een lijn met Nazisme, of SS, of Gestapo... het lijkt meer op Trump's versie van de SA.
Jij gaat er nog vanuit dat die verkiezingen normaal gaan verlopen. Blijkbaar heb je nog niet gekeken naar 6 jan. Of je negeert dat expres, dat kan ook, maar laten we van het goede van de mens afgaan. Of het Trump gaat lukken om die verkiezingen te laten mislukken is uiteraard de vraag, maar de pogingen zullen worden opgevoerd naarmate de datum dichterbij komt. Nogmaals, op 6 jan hebben de gewelddadige mensen zelfs een pardon gekregen en ik ga je nu alvast vertellen dat veel van hen nu bij ICE werken.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 22:28 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Om de macht te houden moeten ze de midterms winnen. En dit gedoe maakt dat hoogst onwaarschijnlijk.
Niemand neemt de EU serieus.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 22:38 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]Amerika is het debiele jongetje uit de klas geworden. Niemand neemt Amerika nog serieus dankzij Trump. Zelfs de EU durft zich nu uit te spreken tegen de VS. Dat is eerder nog nooit gebeurd op deze manier
Dikke onzin. Zodra je als president / land je eigen bevolking gaat onderdrukken met para militairen met een paar weken cursus omdat ze iets anders vinden en ze desnoods een kogel door de kop jaagt ben je gewoon af als democratie. Vance gaat het stokje niet overnemen. Je denkt toch niet werkelijk dat het grootste deel van de Amerikanen dit oké vindt? Amerika is momenteel een dictatuur. Dus mits Trump het voor elkaar krijgt de midterms op te schorten of af te schaffen is de man gewoon klaar in november want dan heeft ie het huis niet meerquote:Op zaterdag 24 januari 2026 22:35 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Kijk eens, de maskers gaan af, want politieke voorkeur moet hard worden aangepakt.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 22:29 schreef HowardRoark het volgende:
De Democraten moet inderdaad ongenadig hard worden aangepakt.
Wat een gezwatel toch weer, met het gebruikelijke illusoire hintje van 'redelijkheid' (waar die in werkelijkheid volledig ontbreekt).quote:Op zaterdag 24 januari 2026 22:19 schreef HowardRoark het volgende: [..] Dat is dus niet te vergelijken met het gedachtegoed bij ICE, waar men simpelweg illegale migranten wil arresteren voor hun uitzet. Dit tot woede van de Democraten, die net veel van de illegale migranten toegang hebben gegeven tot de VS en hen graag willen behouden. Wat natuurlijk te bizar voor woorden is.
Ik ben ook niet van de Godwins, maar lieve hemel, open je ogen.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 22:41 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Heel serieus kan ik dit soort vergelijkingen niet nemen.
Ik hoop maar dat het de emoties zijn die het even overnemen.
Je kletst echt uit je nek hier.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 22:42 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Wat een gezwatel toch weer, met het gebruikelijke illusoire hintje van 'redelijkheid' (waar die in werkelijkheid volledig ontbreekt).
'De republikeinen' dit, 'de democraten' dat. Het gegeven hier blijft dat Trump gewapende incompetente volidioten de straat opstuurt die onnodig Amerikaanse burgers ombrengen. Onder Obama waren er 2.6 miljoen uitzettingen, hoeveel omstanders zijn daarvoor door hun hoofd geschoten? En mocht je het willen gooien op de wedervraag: "Waarom waren daar geen belemmeringen door demonstranten" - Nee, dat volgt niet uit politieke affiliatie, maar uit de door Trump, Bondi en Noem gekozen vorm van rede- en rechteloos repressief optreden.
Pas maar op, straks ben je er zelf eentjequote:Op zaterdag 24 januari 2026 22:40 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Ik snap de vergelijking wel vanuit emotie, want het voelt alsof er een gewapende dienst rondloopt die mensen oppakt en verplaatst, en dan ook nog met dodelijk geweld eindigt. Dat is gewoon eng en het roept bij veel mensen meteen historische alarmsignalen op.
Maar tegelijk: “Gestapo” is zo’n extreem zwaar woord dat het gesprek meteen dichtklapt. Dan gaat het niet meer over wat ICE hier precies deed en of er proportioneel is geschoten, maar alleen nog over dat label.
Neeequote:Op zaterdag 24 januari 2026 22:44 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Pas maar op, straks ben je er zelf eentje
Ja hoor, en daarom moeten ze 'ongenadig hard worden aangepakt', het gaat om een verschil in politiek, niets wat het oké maakt om mensen 'ongenadig hard aan te pakken' alleen omdat ze niet op Trump stemmen.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 22:33 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ja, daar ben ik het mee eens. Het is absurd dat dezelfde mensen die altijd over democratie en rechtsstaat preken, zelf de wet selectief negeren als het om illegale migratie gaat en ja, een Europese ICE achtige aanpak zou hier ook hard nodig zijn om de grenzen serieus te handhaven.
Ik ben echt serieus benieuwd wat die users daar nu precies mee bedoelen, wat voor beleid men voorstaat.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 22:42 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Kijk eens, de maskers gaan af, want politieke voorkeur moet hard worden aangepakt.
Maar nee, verder geen slechte bedoelingen...
Extreme daden mogen met extremen vergeleken worden.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 22:40 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Dat wapen hadden ze al afgepakt. Hij deed niets verkeerd, hield zich aan de wet en MAGA zet hem alsnog neer als vijand van de staat.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 22:36 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Het ziet er ongelooflijk knullig uit, hoe ze met een hele groep één man onder controle proberen te krijgen.
Mijn gok is dat ze tijdens het worstelen opeens het vuurwapen zagen waar die kerel een vergunning voor had, en er eentje in paniek raakte en gelijk schoot. Gewoon omdat het slecht getrainde cowboys zijn.
Is het handig om met een vuurwapen op zak in verzet te gaan tegen slecht getrainde cowboys? Ook niet echt.
Nixon staat er heel slecht op in Amerika. En Reagan had inderdaad vooral mazzel dat de koude oorlog op zijn beloop liep tijdens zijn termijnen (en die mislukte aanslag zal hem ook wel iets van sympathie hebben gegeven, in tegenstelling tot Trump).quote:Op zaterdag 24 januari 2026 22:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Reagan was een klootzak waar heel de degradering van de GOP is begonnen.
Lincoln daarentegen was een held. Zo ook Grant, McKinley, T. Roosevelt, Eisenhower en ja, zelfs nu, Nixon en Ford.
Ik laat me graag van het tegendeel overtuigen hoor. Hoeveel burgers zijn er vermoord bij deportaties onder 'de democraten'?quote:
hm ja….quote:Op zaterdag 24 januari 2026 22:46 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Extreme daden mogen met extremen vergeleken worden.
Ik denk het niet. Je ziet het ook met andere onderwerpen (hier). Het is nu gewoon doorpakken. Ben je niet met ons dan ben je voor de tegenstander. Dat zijn de regels.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 22:41 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Heel serieus kan ik dit soort vergelijkingen niet nemen.
Ik hoop maar dat het de emoties zijn die het even overnemen.
Open je ogen… Dat is de toverspreuk van de wappies, nietwaar?quote:Op zaterdag 24 januari 2026 22:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik ben ook niet van de Godwins, maar lieve hemel, open je ogen.
ICE zijn de stoottroepen van Trump's batshit insane 'politieke ideologie'.
Nixon is een heilige vergeleken met Trump.... én Reaganquote:Op zaterdag 24 januari 2026 22:48 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Nixon staat er heel slecht op in Amerika. En Reagan had inderdaad vooral mazzel dat de koude oorlog op zijn beloop liep tijdens zijn termijnen (en die mislukte aanslag zal hem ook wel iets van sympathie hebben gegeven, in tegenstelling tot Trump).
Jij gelooft zeker ook nog in Sinterklaas? Wat een enorme onzinquote:Op zaterdag 24 januari 2026 22:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Niemand neemt de EU serieus.
De EU loopt mijlenver achter op de VS en China, veelbelovende startups trekken tegenwoordig zelfs liever naar het Midden-Oosten of Singapore dan naar de EU. De EU teert volledig op de Amerikaanse defensie, tech en ook deels energie.
En de EU is intern ook een gedoe, grote verschillen tussen Noord en Zuid, culturele clashes met landen zoals Hongarije, Italië en Polen. Het is niet voor niets dat landen als Zwitserland en Noorwegen niet bij de EU willen.
het is een knotsgekke totaal overroepen vergelijkingquote:Op zaterdag 24 januari 2026 22:49 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
hm ja….
ICE is geen Gestapo, maar als een overheidsdienst hard optreedt zonder transparantie en met dodelijke escalatie, dan is het logisch dat mensen historische parallellen voelen.
Het probleem is niet het woord, het probleem is het gedrag inderdaad. Maar ik krijg er gewoon nare smaak van. Jij niet?
Hier is geen sprake van extreme daden. Of bedoel je soms het radicale en zelfs soms gewelddadige activisme van burgers? Dat valt wellicht wel op die manier te omschrijven.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 22:46 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Extreme daden mogen met extremen vergeleken worden.
Hahahahaha, voor zover je nog een masker op had, is ie nu wel helemaal af.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 22:38 schreef HowardRoark het volgende:
Dit dus inderdaad. Men moet leren het beleid van de federale overheid te respecteren en zo niet dan zullen er gevolgen zijn.
Heb daar een hekel aan.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 22:49 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Je ziet het ook met andere onderwerpen (hier). Het is nu gewoon doorpakken. Ben je niet met ons dan ben je voor de tegenstander. Dat zijn de regels.
In dat geval hebben de Democraten wel een probleem. Protestborden gaan kogels niet afweren.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 22:44 schreef JopieKlaassen het volgende:
Als de VS zo doorgaat komen ze er vanzelf achter dat een combinatie van heel veel boze mensen en het tweede amendement niet per se heel gunstig is.
Van ICE, Trump en de andere engnekken in het witte huis? Ja daar krijg ik een hele nare smaak van.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 22:49 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
hm ja….
ICE is geen Gestapo, maar als een overheidsdienst hard optreedt zonder transparantie en met dodelijke escalatie, dan is het logisch dat mensen historische parallellen voelen.
Het probleem is niet het woord, het probleem is het gedrag inderdaad. Maar ik krijg er gewoon nare smaak van. Jij niet?
Uit emotiequote:Op zaterdag 24 januari 2026 22:50 schreef Satan_Guardian_Angel het volgende:
[..]
het is een knotsgekke totaal overroepen vergelijking
Je stelt de verkeerde vraag, wat je moet vragen is waarom werkten de Staten toen mee met ICE en waarom zijn de democraten in ongeveer tien jaar tijd van mening verandert en werken ze niet meer mee?quote:Op zaterdag 24 januari 2026 22:49 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Ik laat me graag van het tegendeel overtuigen hoor. Hoeveel burgers zijn er vermoord bij deportaties onder 'de democraten'?
Hoe wil je daar ooit achterkomen?quote:Op zaterdag 24 januari 2026 22:49 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Ik laat me graag van het tegendeel overtuigen hoor. Hoeveel burgers zijn er vermoord bij deportaties onder 'de democraten'?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |