Dat is lichtjes racistisch. Bijvoorbeeld de zoon van de burgemeester van Amsterdam is volgens mij niet getint.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:29 schreef UitStraling het volgende:
Waarom voeren we hier niet in dat we wapens mogen dragen om onszelf te beschermen, half getint Nederland loopt bewapend rond en de politie is ook steeds minder vriendelijk?
Dat zag je ook meteen bij die burgerwacht aan de grens, het wordt dan gewoon 'getinte mensen hardhandig aanpakken op verdenking van andere getinte mensen'. Om even in de sfeer van de user te blijven.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:31 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Omdat Social Media over het algemeen perfect laat zien wat een hoeveelheid aan radicale totaaldebielen er in dit land leven die eigen rechter spelen bovenaan hun bucketlist hebben staan
Nauwelijks, de overheid heeft er geen baat bij om agenten op te hitsen tegen de bevolking. Welk doel moet dat dienen? Niemand zit te wachten op dit soort incidenten mag ik hopen.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:37 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En het omgekeerde gebeurt niet, wil je zeggen?
Meid, ik voel met je meequote:Op zondag 25 januari 2026 00:33 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Brendan Gutenschwager....
Ik snap wel hoe sommigen compleet vastzitten in dit soort drek en dan ook nog eens door iemand uit een ander land, maar vaak dan ook nog doen alsof hier hetzelfde speelt.
Leuk ook dat mensen vaak hun meest idioten talking points kanalen komen laten zien.
Zelfs als je dat doet verdien je het niet om zomaar neergeschoten te worden zonder hele goede reden. Een normale arrestatie was voldoende geweest.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:38 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Jij vind dat dus wel een recht om agenten aan te vallen en of te belemmeren?
Goed gezelschap welquote:Op zondag 25 januari 2026 00:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De geest van Hubert Humphrey is met hen.
Kapot dan lief is.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:32 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Je hebt ook totaal geen idee he als iemand conclusies trekt op basis van jouw reacties hier. Weet je uberhaupt zelf nog wel wat je gezegd hebt tot 10 minuten geleden?
Waarom doen ze het dan, constant?quote:Op zondag 25 januari 2026 00:39 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nauwelijks, de overheid heeft er geen baat bij om agenten op te hitsen tegen de bevolking.
Maar als je het wel doet verdien je 10 kogels?quote:Op zondag 25 januari 2026 00:38 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Zeker, daar heb jij er moeite mee hè. Dan mensen anders denken en anders tegen zaken aankijken.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:32 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Je hebt ook totaal geen idee he als iemand conclusies trekt op basis van jouw reacties hier. Weet je uberhaupt zelf nog wel wat je gezegd hebt tot 10 minuten geleden?
Nee, het is een serie over berechten van misdaad.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:37 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Al die lijken bleken inderdaad achteraf 'natural causes' te zijn.
Dat beweer ik ook helemaal niet, het probleem is alleen dat er in Minneapolis blijkbaar talloze mensen zijn die vinden dat het belemmeren van agenten gewoon moet kunnen.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:39 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Zelfs als je dat doet verdien je het niet om zomaar neergeschoten te worden zonder hele goede reden. Een normale arrestatie was voldoende geweest.
https://www.bbc.com/news/articles/c3vxvzg34qwoquote:Op zondag 25 januari 2026 00:32 schreef SymbolicFrank het volgende:
Dus, we gaan allemaal stemmen op de politieke partij die wapenbezit niet alleen legaal maakt, maar ook aan iedereen boven de 18 een pistool en munitie uitdeelt?
ICE zijn geen agenten.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:41 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat beweer ik ook helemaal niet, het probleem is alleen dat er in Minneapolis blijkbaar talloze mensen zijn die vinden dat het belemmeren van agenten gewoon moet kunnen.
Dit soort incidenten zijn dan helaas het logische gevolg. Het kan niet altijd goed blijven gaan.
Rittenhouse... kuch...quote:Op zondag 25 januari 2026 00:40 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Zeker, daar heb jij er moeite mee hè. Dan mensen anders denken en anders tegen zaken aankijken.
Dat mensen het raar vinden dat een demonstrant een wapen meeneemt naar een onschuldige demonstratie.
Daar krijg jij een error van ofzo. Maar val mij er niet mee lastig.
Trump heeft daar juist baat bij.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:39 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nauwelijks, de overheid heeft er geen baat bij om agenten op te hitsen tegen de bevolking. Welk doel moet dat dienen? Niemand zit te wachten op dit soort incidenten mag ik hopen.
Bijna 50.000 doden per jaar door vuurwapens in de VS, zoveel politiekogels zitten daar nu ook weer niet tussen.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:39 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Waarom doen ze het dan, constant?
Dat een van die bruinhemden niet geraakt is door een kogel verbaasd mij wel.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:42 schreef Firuze60 het volgende:
Die Steve laat meerdere malen het filmpje zien en elke keer vind ik het er nog knulliger uit zien dan eerder. Knullig door de ICE-agenten dan, met zijn zes of zeven man bovenop een man duiken die ze eerst al blind hebben gemaakt met pepperspray. Zo'n stel totaal ongetrainde amateurhooligans, niet te geloven.
Nee, het is helemaal niet een logisch gevolg. Dit komt door de incompetentie van het ICE tuig. Ze zijn hier niet voldoende voor getraind als dit voldoende is om iemand dood te schieten. Ze horen dit helemaal niet te doen omdat ze hun taken niet kunnen uitvoeren zonder burgers dood te schieten.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:41 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat beweer ik ook helemaal niet, het probleem is alleen dat er in Minneapolis blijkbaar talloze mensen zijn die vinden dat het belemmeren van agenten gewoon moet kunnen.
Dit soort incidenten zijn dan helaas het logische gevolg. Het kan niet altijd goed blijven gaan.
Klopt, maar dan blijf ik dan nog steeds raar vinden.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:17 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Hij mocht hem daar dragen, dus hield zich gewoon aan de wet.
Kom op nou, erbij blijven. Dat is dus gewoon wettelijk toegestaan. Ik vind het hebben van een wapen sowieso al een probleem, dat moeten ze daar afschaffen. Dit is daar vast weer een mooi voorbeeld van. maar wat jij doet is dingen erbij verzinnen zodat je goed kan praten dat er een burger is neergeschoten.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:40 schreef ootjekatootje het volgende:
Dat mensen het raar vinden dat een demonstrant een wapen meeneemt naar een onschuldige demonstratie.
Het is een logisch gevolg dat je door agenten te belemmeren wordt doodgeschoten?quote:Op zondag 25 januari 2026 00:41 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Zucht, waarom liegen als je het gewoon zelf kunt checken?quote:Op zondag 25 januari 2026 00:43 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Bijna 50.000 doden per jaar door vuurwapens in de VS, zoveel politiekogels zitten daar nu ook weer niet tussen.
Nee, die zijn niet het logische gevolg. Het logische gevolg is een normale arrestatie, dat zei ik net ook al. Het probleem is dat er te veel trigger happy idioten zijn omdat de policy van Trump onwerkbaar is. Je wil zoveel mogelijk illegalen uitzetten, prima, maar op deze manier werkt dat totaal niet. Ik snap dat die werkelijkheid niet fijn is om te horen, maar het kan natuurlijk ook zijn dat het je niet boeit omdat het je vooral om de show gaat.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:41 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nee, sorry Rittenhouse zegt me niks. Ik identificeer mezelf als Nederlander, en niet als halve libtard Amerikaan.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Rittenhouse... kuch...
Verder, 2ND AMENDMENT, jeweetwel, dat dingetje waar Republikeinen sinds Reagan nog harder van klaarkomen dan stoomseks met gewillige nymphs..
Het gebeurt niet, de incidenten zijn tot nu toe alleen op plaatsen waar er flink belemmerd word door de burgers en de lokale overheid. Waar word meegewerkt hoor je helemaal niets.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:39 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Waarom doen ze het dan, constant?
Aangestuurd door een fascistisch regime.quote:
Nou dat! Ze brachten elkaar ook nog in gevaar.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:43 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat een van die bruinhemden niet geraakt is door een kogel verbaasd mij wel.
Dat waren een hoop doden geweest op 6 jan. Maar die kregen juist een pardon. Maar nee, hoor, is volstrekt normaal.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het is een logisch gevolg dat je door agenten te belemmeren wordt doodgeschoten?
Even los van dat het hier niet om agenten gaat, thafuck?
Mij ook, of een van die omstanders.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:43 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat een van die bruinhemden niet geraakt is door een kogel verbaasd mij wel.
Als ICE hun werk had gedaan zoals ze het al jaren deden - je weet wel;quote:Op zondag 25 januari 2026 00:38 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Of om de kleurtjes...quote:Op zondag 25 januari 2026 00:46 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, die zijn niet het logische gevolg. Het logische gevolg is een normale arrestatie, dat zei ik net ook al. Het probleem is dat er te veel trigger happy idioten zijn omdat de policy van Trump onwerkbaar is. Je wil zoveel mogelijk illegalen uitzetten, prima, maar op deze manier werkt dat totaal niet. Ik snap dat die werkelijkheid niet fijn is om te horen, maar het kan natuurlijk ook zijn dat het je niet boeit omdat het je vooral om de show gaat.
Kenmerk van fascisme.quote:
Hm, vroeg je deze week niet wat een libtard was?quote:Op zondag 25 januari 2026 00:46 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
en niet als halve libtard Amerikaan.
De Nederlandse aanpak dan maar, vriendelijk vragen of ze alsjeblieft terug willen gaan naar hun eigen land?quote:Op zondag 25 januari 2026 00:48 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Als ICE hun werk had gedaan zoals ze het al jaren deden - je weet wel;
• geen mensen uit hun auto sleuren,
• geen razzia's houden bij Walmarts en Home Depots,
• geen mensen op gaan wachten die hun kinderen op willen halen van school,
• geen mensen arresteren die net die rechtbank uitkomen omdat ze het legale proces volgen om een verblijfsvergunning te verlengen,
• geen mensen arresteren terwijl deze een geldig Amerikaans ID kunnen laten zien,
• geen minderjarigen oppakken,
• geen kleuters gebruiken om hun ouders op te kunnen pakken,
• etc and infinitum,
Maar gewoon illegalen criminelen opsporen en uitzetten, dan waren deze protesten er gewoon niet geweest. Want deze zijn er nooit eerder geweest.
Maar Chivaz vind het gewoon ok dat ICE loopt te escaleren also een temu SA met doden als gevolg.
Incidenten heb je altijd vooral als je met een redelijke nieuwe situatie te maken hebt en dat is dus een bevolking die dankzij een netwerk van radicale activisten je constant belemmert in je werkzaamheden.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:46 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, die zijn niet het logische gevolg. Het logische gevolg is een normale arrestatie, dat zei ik net ook al. Het probleem is dat er te veel trigger happy idioten zijn omdat de policy van Trump onwerkbaar is. Je wil zoveel mogelijk illegalen uitzetten, prima, maar op deze manier werkt dat totaal niet. Ik snap dat die werkelijkheid niet fijn is om te horen, maar het kan natuurlijk ook zijn dat het je niet boeit omdat het je vooral om de show gaat.
Hou toch op man, engnekken als Miller zitten meteen te roepen dat dit soort mensen terroristen zijn. Je kunt best vinden dat het belemmeren van federale agenten tegen de wet is, maar terrorisme is het niet. Als je vindt van wel ben je echt compleet van het padje.quote:
Hahahahahaha!quote:Op zondag 25 januari 2026 00:47 schreef UitStraling het volgende:
Als je niet wil dat je neergeschoten wordt moet je ook niet op straat gaan lopen met een wapen, 1+1=2.
En we zijn weer in lalaland terecht gekomen.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:49 schreef Wantie het volgende:
[..]
Kenmerk van fascisme.
Een verdeeld land in chaos is eenvoudiger om te zetten naar een autocratie.
Dat is de enige les ja?quote:Op zondag 25 januari 2026 00:50 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De les die hieruit getrokken moet worden zou moeten zijn, laat agenten gewoon met rust.
Tja, heb niet het idee dat jij nu zo'n voorbeeldmodel bent in deze...quote:Op zondag 25 januari 2026 00:49 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Stoer, lekker op de man. Je kunt beter.
Het is een aanmoediging.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:49 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Stoer, lekker op de man. Je kunt beter.
Dus jij vind niet dat deze demonstranten lopen te provoceren? Ze blazen toch op die fluitjes om ICE gek te maken? Das toch de bedoeling? Auto’s overdwars op de weg zetten, gillen in de gezichten van ICE, flessen gooien naar ICE.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:48 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Als ICE hun werk had gedaan zoals ze het al jaren deden - je weet wel;
• geen mensen uit hun auto sleuren,
• geen razzia's houden bij Walmarts en Home Depots,
• geen mensen op gaan wachten die hun kinderen op willen halen van school,
• geen mensen arresteren die net die rechtbank uitkomen omdat ze het legale proces volgen om een verblijfsvergunning te verlengen,
• geen mensen arresteren terwijl deze een geldig Amerikaans ID kunnen laten zien,
• geen minderjarigen oppakken,
• geen kleuters gebruiken om hun ouders op te kunnen pakken,
• etc and infinitum,
Maar gewoon illegalen criminelen opsporen en uitzetten, dan waren deze protesten er gewoon niet geweest. Want deze zijn er nooit eerder geweest.
Maar Chivaz vind het gewoon ok dat ICE loopt te escaleren also een temu SA met doden als gevolg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |