abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219906995
quote:
Vermoedelijk staat het eerste kabinet-Jetten op maandag 23 februari op het bordes met koning Willem-Alexander. Dat meldt NOS op basis van ingewijden. D66, CDA en VVD hopen op deze dag het nieuwe kabinet te kunnen beëdigen.
https://www.bnr.nl/nieuws(...)bruari-op-het-bordes

Over 1 maand staat er een nieuw kabinet op het bordes. Wie kunnen we verwachten in dit kabinet? Worden er al namen genoemd? :s)

Bekijk deze YouTube-video
  vrijdag 23 januari 2026 @ 14:09:09 #2
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_219907197
Op de 23e. Fijn dat daar ook bij stil wordt gestaan!
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_219907235
Zal niet lang duren.

Op naar nieuwe verkiezingen.

Circus
Dying whore's cancer heater!!!!!!
pi_219907271
Yeşilgöz wordt genoemd op defensie
Heinen op financiën :|W
Bruins Slot op Buitenlandse Zaken

Karremans, Vijlbrief en Paternotte zouden ook het kabinet in gaan, Brekelmans zou dan weer fractievoorzitter worden. Bontenbal blijft in de Kamer.

Ook informateur Letschert wordt trouwens genoemd.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  Moderator vrijdag 23 januari 2026 @ 14:26:08 #5
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219907321
Het zou mij verbazen als er deze keer eens niet iemand van CDA of VVD huize op V&J de boel gaat verkutten.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_219907343
quote:
9s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 14:26 schreef xpompompomx het volgende:
Het zou mij verbazen als er deze keer eens niet iemand van CDA of VVD huize op V&J de boel gaat verkutten.
Zet Letschert daar maar neer, die was hoogleraar victimologie en internationaal recht aan de Tilburg University.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  vrijdag 23 januari 2026 @ 14:33:56 #7
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219907394
Neem aan dat er ook een ministerspost/staatssecretariaat voor Derk Boswijk in het verschiet ligt. Lijkt me eigenlijk een betere MinDef dan Dilan "ik sprak laatst met Zelensky" Yesilgoz.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_219907517
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 14:33 schreef -XOR- het volgende:
Neem aan dat er ook een ministerspost/staatssecretariaat voor Derk Boswijk in het verschiet ligt. Lijkt me eigenlijk een betere MinDef dan Dilan "ik sprak laatst met Zelensky" Yesilgoz.
Probleem is: je moet Yeşilgöz ergens kwijt. Ze kan geen fractievoorzitter blijven, want dan moet ze overleggen met Klaver. Ze kan eigenlijk niet naar een post waarbij voor meerderheden naar links wordt gekeken en daar overleg nodig is, dus Financiën, Sociale Zaken, Volkshuisvesting, Klimaat en Volksgezondheid vallen af. Ze moet met haar statuur als VVD partijleider natuurlijk wel een post met aanzien, dus geen Binnenlandse Zaken, IenW en ook geen Landbouw. Een vice-premier die steeds weg is is ook niet ideaal, dus ook geen Buitenlandse Zaken. Dan hou je eigenlijk alleen Onderwijs (alsjeblieft niet), Justitie, Asiel en Defensie over.
  vrijdag 23 januari 2026 @ 14:53:44 #9
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219907544
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 14:50 schreef Hanca het volgende:

[..]
Probleem is: je moet Yeşilgöz ergens kwijt. Ze kan geen fractievoorzitter blijven, want dan moet ze overleggen met Klaver. Ze kan eigenlijk niet naar een post waarbij voor meerderheden naar links wordt gekeken en daar overleg nodig is, dus Financiën, Sociale Zaken, Volkshuisvesting, Klimaat en Volksgezondheid vallen af. Ze moet met haar statuur als VVD partijleider natuurlijk wel een post met aanzien, dus geen Binnenlandse Zaken, IenW en ook geen Landbouw. Een vice-premier die steeds weg is is ook niet ideaal, dus ook geen Buitenlandse Zaken. Dan hou je eigenlijk alleen Onderwijs (alsjeblieft niet), Asiel en Defensie over.
Justitie zou natuurlijk kunnen, Asiel zou zie ik haar ook nog wel doen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_219907552
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 14:53 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Justitie zou natuurlijk kunnen, Asiel zou zie ik haar ook nog wel doen.
Ja, Justitie later nog toegevoegd.
pi_219907557
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 14:50 schreef Hanca het volgende:

[..]
Probleem is: je moet Yeşilgöz ergens kwijt. Ze kan geen fractievoorzitter blijven, want dan moet ze overleggen met Klaver. Ze kan eigenlijk niet naar een post waarbij voor meerderheden naar links wordt gekeken en daar overleg nodig is, dus Financiën, Sociale Zaken, Volkshuisvesting, Klimaat en Volksgezondheid vallen af. Ze moet met haar statuur als VVD partijleider natuurlijk wel een post met aanzien, dus geen Binnenlandse Zaken, IenW en ook geen Landbouw. Een vice-premier die steeds weg is is ook niet ideaal, dus ook geen Buitenlandse Zaken. Dan hou je eigenlijk alleen Onderwijs (alsjeblieft niet), Justitie, Asiel en Defensie over.
En asiel wil je niet want je wil je partijleider niet telkens harde debatten laten voeren met guurrechts. En J&V heeft ze al gedaan en heeft best wat afbreukrisico. Dus dan blijft defensie over _O-
pi_219907561
quote:

[..]
Functie elders
Liefst naar het UWV op naar een andere baan
pi_219907571
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 14:54 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Functie elders
Liefst naar het UWV op naar een andere baan
Heeft Rutte niet een assistent hielenlikker nodig _O-
  vrijdag 23 januari 2026 @ 14:56:04 #14
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219907573
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 14:54 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
En asiel wil je niet want je wil je partijleider niet telkens harde debatten laten voeren met guurrechts. En J&V heeft ze al gedaan en heeft best wat afbreukrisico. Dus dan blijft defensie over _O-
Ik neem aan dat het partijleiderschap geleidelijk overgedragen gaat worden naar Brekelmans.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_219907587
VVD zal alleen asiel willen als ze denken dat in samenwerking met de rechterkant van de Kamer daar ook wat bereikt gaat worden. Anders moeten ze natuurlijk wel een andere partij de schuld kunnen geven.
pi_219907589
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 14:56 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ik neem aan dat het partijleiderschap geleidelijk overgedragen gaat worden naar Brekelmans.
Dat zit er in, alleen gaan ze dat komend jaar nog niet doen en eerst kijken hoe hij het als fractievoorzitter doet.
  vrijdag 23 januari 2026 @ 15:05:09 #17
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219907633
Ik denk dat D66 ook Sandra Phlippen wel zal vragen. Die was niet voor niets lijstduwer.

Ik hoop eigenlijk ook dat ze dit keer een minister van IT regelen. En daar zou Marietje Schaake of Lousewies van der Laan wel passen.
pi_219907810
quote:

[..]
Ik denk dat het Justitie of Defensie wordt. Dilan is wel iemand die over lijken gaat voor de zaak waarvoor ze is aangesteld en in die zin is ze misschien een hele voortvarend minister van Defensie.

Als Nederland in staat zou zijn om een ballistische raket te bouwen, dan zou een beleefde man als Brekelmans er nog een paar nachtjes over slapen en het vanwege de VS misschien niet durven. Dilan daarentegen zou gelijk 1000 rakketten bestellen, het liefst met nucleaire lading.

Ik zou graag een fly on the wall zijn als zij Hegseth een keer ontmoet. :D
pi_219907829
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 15:05 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat D66 ook Sandra Phlippen wel zal vragen. Die was niet voor niets lijstduwer.

Ik hoop eigenlijk ook dat ze dit keer een minister van IT regelen. En daar zou Marietje Schaake of Lousewies van der Laan wel passen.
Er zijn nu 15 ministeries, die lijken me allemaal onmisbaar. Ik kan me idd voorstellen dat er een minister van digitalisering komt en dat onderwijs ook weer een 2e minister krijgt, ipv een staatssecretaris. Dan zit je aan 17. Lastig verdelen, 6-6-5 pakt niet goed uit...

Ik doe eens een voorzetje:

Algemene Zaken: D66, Jetten
Financiën: VVD, Heinen
Buitenlandse Zaken: CDA, Bruins Slot
Defensie: VVD, Yeşilgöz
Justitie: D66, Letschert
Volksgezondheid: VVD, Paul
Sociale Zaken: CDA, Boswijk
Onderwijs: D66, Paternotte
Primair Onderwijs: CDA, Inge van Dijk
Volkshuisvesting: D66, Phlippen
Economische Zaken: VVD, Karremans
Asiel: VVD, Van Weel
Landbouw: CDA, Mirjam Sterk
Klimaat: D66, Vijlbrief
Digitalisering: D66, Van der Laan
I&W: VVD, Van der Werf
Ontwikkelingssamenwerking: CDA, Karien van Gennip
Binnenlandse Zaken: VVD, Hermans

Edit: nav deze oproep nog rechtsbescherming toegevoegd, dan krijg je netjes 7-6-5
https://www.mensenrechten(...)or-rechtsbescherming

Man/vrouw wordt dan 7/11.

Edit: was volksgezondheid vergeten, dus dan toch maar geen rechtsbescherming.

[ Bericht 3% gewijzigd door Hanca op 23-01-2026 19:11:00 ]
pi_219907866
Je hebt de beschikking over Hans Vijlbrief en dan ga je waarschijnlijk voor Eelco Heinen als Minister van Financiën. Dilan, het is toch ‘woke’ om mensen niet op basis van hun capaciteiten te selecteren?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 23 januari 2026 @ 15:38:19 #21
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_219907875
Ik hoop geen VVD'er op Justitie. Die idioten hebben al genoeg schade aangericht. :X
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_219907904
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 15:38 schreef Netsplitter het volgende:
Ik hoop geen VVD'er op Justitie. Die idioten hebben al genoeg schade aangericht. :X
Op welk departement hebben VVD’ers geen schade aangericht?
pi_219907916
quote:
9s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 15:36 schreef Kowloon het volgende:
Je hebt de beschikking over Hans Vijlbrief en dan ga je waarschijnlijk voor Eelco Heinen als Minister van Financiën. Dilan, het is toch ‘woke’ om mensen niet op basis van hun capaciteiten te selecteren?
Inhoudelijk mee eens maar de tweede partij laat nooit financiën schieten, tegen geen enkele prijs.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 23 januari 2026 @ 15:43:17 #24
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_219907917
quote:
6s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 15:41 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Vast wel anderen, maar justitie heeft mijn interesse.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_219907923
quote:
6s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 15:41 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Minister van koninkrijksrelaties, daar is toch al continu gedonder.
pi_219907933
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 15:43 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Inhoudelijk mee eens maar de tweede partij laat nooit financiën schieten, tegen geen enkele prijs.
Ja, er zijn eigenlijk maar 2 kandidaten voor Financiën: Heinen blijft of Yeşilgöz wil het per sé hebben. Beide een verschrikking, wat mij betreft.
pi_219907941
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 15:43 schreef Faraday01 het volgende:
Nieuwe, frisse politiek is toch het devies van het aanstaande kabinet?

Ja, ik weet ook dat het niet zo werkt. ;)
  Moderator vrijdag 23 januari 2026 @ 15:46:52 #28
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219907942
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 15:38 schreef Netsplitter het volgende:
Maar partijen als de VVD en CDA vinden juist dat zij een moreel recht hebben op die positie, want zij zijn de partijen van "law-and-order".
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_219907943
Bruin Slot lijkt mij een hele geschikte minister van Buitenlandse Zaken. Die kan zo'n ijskoude blik hebben, dus die kun je gerust naar het Witte Huis sturen als Nederland een keer in een Groenland-achtige situatie belandt.

Een keer geen VVD of CDA op Justitie en Veiligheid is wel interessant. Het kan voor D66 goed uitpakken als ze het goed doen op dat dossier. Letschert lijkt mij geschikt als minister.

Heinen vond ik geen hoogvlieger in het huidige kabinet, maar je moet hem ergens laten.
pi_219907951
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 15:45 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, er zijn eigenlijk maar 2 kandidaten voor Financiën: Heinen blijft of Yeşilgöz wil het per sé hebben. Beide een verschrikking, wat mij betreft.
Wat vooral een verschrikking is, is het ontzettend kortzichtige financiële kader dat de VVD heilig heeft verklaard. Daar zou ik als D66 en CDA nooit in mee gaan. Het stuk over hoe investeringen anders behandeld zouden moeten worden was alvast hoopvol.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 23 januari 2026 @ 15:49:10 #31
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_219907953
quote:
81s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 15:46 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Maar partijen als de VVD en CDA vinden juist dat zij een moreel recht hebben op die positie, want zij zijn de partijen van "law-and-order".
Zeker de VVD geilt veel teveel op het slopen van onze privacy.
pi_219907959
Ik zat wel even te puzzelen wie D66 fractievoorzitter wordt als Jetten, Paternotte en Vijlbrief het kabinet in gaan.

Sneller of Van der Werf? Of zijn er meer kandidaten?
  vrijdag 23 januari 2026 @ 15:50:10 #33
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219907960
verkeerd

[ Bericht 95% gewijzigd door Hexagon op 23-01-2026 19:04:10 ]
pi_219907963
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 15:49 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Zeker de VVD geilt veel teveel op het slopen van onze privacy.
En ondertussen gaan we ook nog zaken doen met Microsoft _O- terwijl veel andere landen achter de schermen juist nadenken over non US oplossingen
  vrijdag 23 januari 2026 @ 15:52:29 #35
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219907978
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 15:50 schreef Hanca het volgende:
Ik zat wel even te puzzelen wie D66 fractievoorzitter wordt als Jetten, Paternotte en Vijlbrief het kabinet in gaan.

Sneller of Van der Werf? Of zijn er meer kandidaten?
Podt en Paulusma zouden het ook wel kunnen.
pi_219907989
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 15:52 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Podt en Paulusma zouden het ook wel kunnen.
Dat zou goed zijn, want Sneller moet wat mij betreft gewoon woordvoerder financiën zijn. Dus die liever niet.
  Moderator vrijdag 23 januari 2026 @ 18:27:25 #37
375570 crew  Cyan9
pi_219909106
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 15:31 schreef Hanca het volgende:

[..]
Er zijn nu 15 ministeries, die lijken me allemaal onmisbaar. Ik kan me idd voorstellen dat er een minister van digitalisering komt en dat onderwijs ook weer een 2e minister krijgt, ipv een staatssecretaris. Dan zit je aan 17. Lastig verdelen, 6-6-5 pakt niet goed uit...

Ik doe eens een voorzetje:

Algemene Zaken: D66, Jetten
Financiën: VVD, Heinen
Buitenlandse Zaken: CDA, Bruins Slot
Defensie: VVD, Yeşilgöz
Justitie: D66, Letschert
Rechtsbescherming: VVD, Paul
Sociale Zaken: CDA, Boswijk
Onderwijs: D66, Paternotte
Primair Onderwijs: CDA, Inge van Dijk
Volkshuisvesting: D66, Phlippen
Economische Zaken: VVD, Karremans
Asiel: VVD, Van Weel
Landbouw: CDA, Mirjam Sterk
Klimaat: D66, Vijlbrief
Digitalisering: D66, Van der Laan
I&W: VVD, Van der Werf
Ontwikkelingssamenwerking: CDA, Karien van Gennip
Binnenlandse Zaken: VVD, Hermans

Edit: nav deze oproep nog rechtsbescherming toegevoegd, dan krijg je netjes 7-6-5
https://www.mensenrechten(...)or-rechtsbescherming

Man/vrouw wordt dan 7/11.
De kans is aanwezig dat ik niet helemaal wakker ben, maar ik mis zorg?
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  vrijdag 23 januari 2026 @ 18:32:14 #38
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219909144
Overigens zou het goed zijn voor het CDA als ze wat meer mensen van buiten de bekende politiek namen als het lijstje namen in de lijst van Hanca.
  vrijdag 23 januari 2026 @ 18:34:12 #39
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219909153
Rechtsbescherming voor Paul zou wel mooi verdiend zijn. Ze wilde de Poolse arbeiders immers zo goed tegen uitbuiting beschermen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  vrijdag 23 januari 2026 @ 19:05:56 #40
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219909377
Wel jammer dat Gunay Uslu voor de politiek verloren is geraakt. Die had ik graag terug gezien.
pi_219909403
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 18:27 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
De kans is aanwezig dat ik niet helemaal wakker ben, maar ik mis zorg?
Je hebt denk ik gelijk...

De vraag is dan: er zijn er nu 15, ik heb primair onderwijs, digitalisering en rechtsbescherming toegevoegd. Maar ook ontwikkelingssamenwerking... doe dan maar geen rechtsbescherming, Paul is een pure bestuurder, die dan maar op Zorg?
pi_219909416
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 18:32 schreef Hexagon het volgende:
Overigens zou het goed zijn voor het CDA als ze wat meer mensen van buiten de bekende politiek namen als het lijstje namen in de lijst van Hanca.
Ja, probleem is dat ik die mensen natuurlijk niet ken, zo diep zit ik niet in het CDA. Van D66 heb ik nog wat suggesties van jou genomen.
  Moderator vrijdag 23 januari 2026 @ 19:27:29 #43
375570 crew  Cyan9
pi_219909567
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 19:10 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je hebt denk ik gelijk...

De vraag is dan: er zijn er nu 15, ik heb primair onderwijs, digitalisering en rechtsbescherming toegevoegd. Maar ook ontwikkelingssamenwerking... doe dan maar geen rechtsbescherming, Paul is een pure bestuurder, die dan maar op Zorg?
Gevoelsmatig heb ik het liefst iemand van het CDA op zorg, maar daar heb ik verder niet echt een objectieve argumentatie voor.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_219909707
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 19:27 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Gevoelsmatig heb ik het liefst iemand van het CDA op zorg, maar daar heb ik verder niet echt een objectieve argumentatie voor.
Bruins (VVD) was niet slecht. Zelfs Schippers was geen drama op Volksgezondheid. En zelfs Agema kreeg een zorgakkoord voor elkaar. Dat ministerie heeft vooral een bestuurder nodig met een doel, lijkt het.
  Forum Admin vrijdag 23 januari 2026 @ 19:53:55 #45
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_219909945
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 14:19 schreef Hanca het volgende:
Yeşilgöz wordt genoemd op defensie
Heinen op financiën :|W
Bruins Slot op Buitenlandse Zaken

Karremans, Vijlbrief en Paternotte zouden ook het kabinet in gaan, Brekelmans zou dan weer fractievoorzitter worden. Bontenbal blijft in de Kamer.

Ook informateur Letschert wordt trouwens genoemd.
Mijn telefoon corrigeerde heinen naar Heineken en dat vind ik best passend, dus bij deze:

Heineken op financiën :')
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 23 januari 2026 @ 19:56:33 #46
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219909984
haha, alsof 'r een kabinet komt...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator vrijdag 23 januari 2026 @ 19:59:05 #47
236264 crew  capricia
pi_219910021
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 19:53 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Mijn telefoon corrigeerde heinen naar Heineken en dat vind ik best passend, dus bij deze:

Heineken op financiën :')
We hebben al een Frank Rijkaart als minister. :D
(Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties)
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Forum Admin vrijdag 23 januari 2026 @ 19:59:49 #48
pi_219910029
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 19:59 schreef capricia het volgende:

[..]
We hebben al een Frank Rijkaard als minister. :D
En een aankomend premier uit de lhbti gemeenschap. The horror.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Moderator vrijdag 23 januari 2026 @ 20:01:27 #49
236264 crew  capricia
pi_219910052
quote:
12s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 19:59 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
En een aankomend premier uit de lhbti gemeenschap. The horror.
Het had ook een Turks-Koerdische vluchtelinge dame kunnen zijn. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
  Forum Admin vrijdag 23 januari 2026 @ 20:03:25 #50
pi_219910080
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 20:01 schreef capricia het volgende:

[..]
Het had ook een Turks-Koerdische vluchtelinge dame kunnen zijn. :D
En ze is nog rechtsch ook
  Moderator vrijdag 23 januari 2026 @ 20:03:58 #51
236264 crew  capricia
pi_219910087
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 20:03 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
En ze is nog rechtsch ook
Mind blowing!
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219910515
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 19:05 schreef Hexagon het volgende:
Wel jammer dat Gunay Uslu voor de politiek verloren is geraakt. Die had ik graag terug gezien.
Eens, die was een goeie.
pi_219913114
https://www.ad.nl/politie(...)e-lijstjes~a8c8ed17/

Wat namen die in dit artikel worden genoemd:

CDA
Derk Boswijk - Veiligheid, Defensie of Buitenlandse Zaken
Mark Buck - Onderwijs
Stijn Steenbakkers, Mirjam Sterk, Jo-Annes de Bat - 'beelddragers van het nieuwe CDA'
Leonard Geluk, Pieter Heerma - oudgedienden
Sybrand Buma - wil niet
Hubert Bruls, Hanke Bruins Slot, Karien van Gennip en Cecile Heemels - de namen zingen rond, maar ze zijn niet allen in beeld

D66
Jetten - natuurlijk
Joost Sneller, Hans Vijlbrief, Jan Paternotte en Nathalie van Berkel - één van hen wordt misschien fractievoorzitter
Rianne Letschert - minister, maar de vorige keer wilde ze niet
Annelien Bredenoord

VVD
Dilan Yesilgöz - post onbekend
Thierry Aartsen, Ruben Brekelmans, Eelco Heinen, Sophie Hermans, Vincent Karremans - willen in kabinet blijven, maar één van hen wordt misschien fractievoorzitter
Eric van der Burg - wil ook graag in kabinet
Bente Becker
pi_219913584
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 11:37 schreef Jojoke het volgende:
https://www.ad.nl/politie(...)e-lijstjes~a8c8ed17/

Wat namen die in dit artikel worden genoemd:

CDA
Derk Boswijk - Veiligheid, Defensie of Buitenlandse Zaken
Mark Buck - Onderwijs
Stijn Steenbakkers, Mirjam Sterk, Jo-Annes de Bat - 'beelddragers van het nieuwe CDA'
Leonard Geluk, Pieter Heerma - oudgedienden
Sybrand Buma - wil niet
Hubert Bruls, Hanke Bruins Slot, Karien van Gennip en Cecile Heemels - de namen zingen rond, maar ze zijn niet allen in beeld

D66
Jetten - natuurlijk
Joost Sneller, Hans Vijlbrief, Jan Paternotte en Nathalie van Berkel - één van hen wordt misschien fractievoorzitter
Rianne Letschert - minister, maar de vorige keer wilde ze niet
Annelien Bredenoord

VVD
Dilan Yesilgöz - post onbekend
Thierry Aartsen, Ruben Brekelmans, Eelco Heinen, Sophie Hermans, Vincent Karremans - willen in kabinet blijven, maar één van hen wordt misschien fractievoorzitter
Eric van der Burg - wil ook graag in kabinet
Bente Becker
Dan zou Bontenbal als enige lijsttrekker in de Kamer blijven?
pi_219913840
Ik hoor dat Leonard Geluk (CDA) naar voren wordt geschoven door de VNG.

[ Bericht 4% gewijzigd door Hanca op 24-01-2026 16:51:24 ]
  zaterdag 24 januari 2026 @ 13:46:31 #56
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219913967
quote:
5s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 12:50 schreef KareldeStoute het volgende:
Dat zal in geval van Sophie Hermans dan knap ingewikkeld, zo niet onmogelijk worden.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_219949631
quote:
Voor kabinet-Jetten staat het aantal ministeries naar verluidt nog niet vast. Zo wordt gesproken over nieuwe posten, zoals Digitale Zaken. Ook een staatssecretaris Weerbaarheid circuleert, mogelijk onder Justitie of Defensie. Sommige keuzes zijn vooraf in beton gegoten: Algemene Zaken gaat naar D66 nu Jetten premier wordt, Financiën ligt traditiegetrouw bij de tweede partij, de VVD. Het CDA mag daarna kiezen. Betrokkenen schetsen dat de kans groot is dat het naar Defensie gaat. Binnen het CDA zijn daar inmiddels ook meerdere mensen gepolst. Een bekende naam is Kamerlid Derk Boswijk. Mirjam Sterk zou kunnen terugkeren op Landbouw, mits die portefeuille naar het CDA gaat.
https://www.bnr.nl/nieuws(...)sters-bijeen-puzzelt

Mogelijk nieuwe posten:
- Minister van Digitale Zaken
- Staatssecretaris van Weerbaarheid
  woensdag 28 januari 2026 @ 19:34:27 #58
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_219949667
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 15:05 schreef Hexagon het volgende:

Zou zeker goed zijn, eigenlijk zouden ze dit zelf ook wel in moeten zien maarja.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  donderdag 29 januari 2026 @ 22:56:03 #59
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219959593
De naam van Vijlbrief gaat rond voor VRO lees ik.
pi_219959718
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2026 22:56 schreef Hexagon het volgende:
De naam van Vijlbrief gaat rond voor VRO lees ik.
Lijkt me prima. Er moet daar niet alleen een goed iemand komen, maar ook iemand die een beetje geliefd is in de Kamer. Vijlbrief is beide.
pi_219959758
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2026 23:10 schreef Hanca het volgende:

[..]
Lijkt me prima. Er moet daar niet alleen een goed iemand komen, maar ook iemand die een beetje geliefd is in de Kamer. Vijlbrief is beide.
En vooral iemand die ook met andere overheden overweg kan :Y
pi_219960779
Hopelijk krijgt hij nog wat keuzes en ambitie in de Nota Ruimte.
pi_219961248
Ben benieuwd wat de VVD met Sophie Hermans gaat doen. Die lijkt altijd een soort van in paniek te zijn.
Bente Becker oogt veel sterker.
Dilan gaat denk ik naar Defensie.
Alius aliud dicit
pi_219961808
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 10:11 schreef Mrmime het volgende:
Ben benieuwd wat de VVD met Sophie Hermans gaat doen. Die lijkt altijd een soort van in paniek te zijn.
Bente Becker oogt veel sterker.
Dilan gaat denk ik naar Defensie.
Hermans komt nog wel wat empathisch en menselijk over. Becker is lekker simpel recht(s) toe, recht aan. Past dus wel beter bij de huidige VVD.
pi_219971126
Mijn CDA lijst kan in de prullenbak: https://www.nd.nl/nieuws/(...)i-bontenbal-hij-zoek

quote:
‘We zullen mensen nodig hebben zonder groot ego en die in staat zijn om te luisteren naar anderen. En mensen die weten wat het is om te besturen.’ De CDA-leider bevestigt dat hij in zijn zoektocht vooral zal kijken naar ‘een nieuwe generatie CDA’ers’.
Ben benieuwd wat daarvan terecht komt en hoe dit gaat blijken. Ik lees: ervaren bestuurders en toch nieuw, dat zullen wethouders worden?
pi_220005273
Hier worden genoemd:
https://www.nd.nl/nieuws/(...)t-jetten-haast-wie-w
https://www.ad.nl/politie(...)ing-bekend~a57357b2/
https://www.ewmagazine.nl(...)-vertraging-1536250/

D66 7, VVD 6, CDA 5 ministers

D66: AZ, SZ, Onderwijs
VVD: FIN, VWS, DEF
CDA: EZ, Asiel, BuZa staatssecretaris VWS

Poppetjes:
D66: Jetten, Paternotte, Vijlbrief (voor SZ), Letschert, Nathalie van Berkel, Annelien Bredenoord
VVD: Heinen, Yeşilgöz, Van Weel, Hermans (voor VWS), Thierry Aartsen, Ruben Brekelmans, Vincent Karremans
CDA: Boswijk, Bart van den Brink, Mirjam Sterk, Jo-Annes de Bat, Hilbert Bredemeijer (als staatssecretaris VWS) en Karien van Gennip (al was dat logischer als ze SZ kregen), Mark Buck, Stijn Steenbakkers, Pieter Heerma

[ Bericht 31% gewijzigd door Hanca op 05-02-2026 06:49:41 ]
  donderdag 5 februari 2026 @ 12:54:29 #67
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220007788
Postjesverdeling is bekend

pi_220007872
Ik hoor in Groningen wel boosheid over de regeringscommissaris ipv de staatssecretaris (zijn we geen kabinetspost meer waard?), maar zelf denk ik dat iemand die niet elke 2 jaar vervangen wordt omdat het op andere punten een puinhoop is wel een goed idee is. Het is een enorm dossier en een heel bijzondere systematiek om je op in te laten werken, voor je echt de finesses kent ben je wel weer even verder.
  donderdag 5 februari 2026 @ 13:14:23 #69
503714 SebbeSwensje
pi_220007896
Veiligheid en justitie weer naar de VVD _O_ _O- kom er maar in volgende incompetente droeftoeter.
Appears.
pi_220007905
quote:
1s.gif Op donderdag 5 februari 2026 13:14 schreef SebbeSwensje het volgende:
Veiligheid en justitie weer naar de VVD _O_ _O- kom er maar in volgende incompetente droeftoeter.
Dat wordt gewoon weer Yeşilgöz, vrij algemeen bekend dat ze dat ministerie mist.
  donderdag 5 februari 2026 @ 13:16:45 #71
503714 SebbeSwensje
pi_220007919
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 13:15 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat wordt gewoon weer Yeşilgöz, vrij algemeen bekend dat ze dat ministerie mist.
Ik mis het autorijden, maar de samenleving wordt ook tegen mij in bescherming genomen.
Appears.
pi_220007930
quote:
1s.gif Op donderdag 5 februari 2026 13:16 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Ik mis het autorijden, maar de samenleving wordt ook tegen mij in bescherming genomen.
Yeşilgöz kan op een ministerie wel minder kwaad dan als fractievoorzitter. Ze is er nu eenmaal, dus je moet er iets mee.
pi_220008105
Bontebal op EZK, genot.
pi_220008190
Volgens de NOS:

https://nos.nl/liveblog/2(...)eel-terug-in-kabinet

Van Weel naar Justitie (dat kon veel slechter), Yeşilgöz naar defensie (daar kan ze weinig kwaad), Hermans naar VWS en Karremans naar I&W. Brekelmans fractievoorzitter.
pi_220008239
Wat hoop ik dat het snel klaar is met die kabinet zeg.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_220008282
Hermans op VWS. Ik houd mijn hart vast. Van Weel op justitie zie ik wel zitten.
Alius aliud dicit
pi_220008417
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 14:12 schreef Mrmime het volgende:
Hermans op VWS. Ik houd mijn hart vast. Van Weel op justitie zie ik wel zitten.
Hermans was prima op klimaat, ik vind haar veel beter als minister dan als kamerlid.
pi_220008437
En we hebben een reactie.
twitter
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_220008457
quote:
1s.gif Op donderdag 5 februari 2026 14:27 schreef capricia het volgende:
En we hebben een reactie. _O-
[ x ]
Dat is dan in elk geval iets positiefs dat dit kabinet al heeft bereikt. De rest van Nederland is zich rot geschrokken van minister Wiersma.
pi_220008471
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 14:26 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hermans was prima op klimaat, ik vind haar veel beter als minister dan als kamerlid.
Mwoah vrij matig eerlijk gezegd, maar grappig genoeg werd het een stuk beter vanaf dat het kabinet demissionair (en dus meer apolitiek) werd.

Mijn gevoel is dat ze als politica wat minder is dan als technocratisch bestuurder (of nouja, ik vermoed gewoon luisteren naar wat de DG/SG zeggen). Dus ze zou het wel eens lastig kunnen gaan krijgen de komende periode.
pi_220008477
quote:
1s.gif Op donderdag 5 februari 2026 14:33 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]
Mwoah vrij matig eerlijk gezegd, maar grappig genoeg werd het een stuk beter vanaf dat het kabinet demissionair (en dus meer apolitiek) werd.

Mijn gevoel is dat ze als politica wat minder is dan als technocratisch bestuurder (of nouja, ik vermoed gewoon luisteren naar wat de DG/SG zeggen). Dus ze zou het wel eens lastig kunnen gaan krijgen de komende periode.
Op VWS is een technocratisch bestuurder prima (zelfs Agema was niet echt heel slecht), de minister op langdurige zorg gaat het over de bezuinigingen hebben en die krijgt het veel zwaarder.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 5 februari 2026 @ 14:50:56 #82
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_220008546
Godverdomme. Weer een vvd'er als minister van "justitie en veiligheid". :r
pi_220008565
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 14:50 schreef Netsplitter het volgende:
Godverdomme. Weer een vvd'er als minister van "justitie en veiligheid". :r
Is Van Weel nou zo erg?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 5 februari 2026 @ 14:53:47 #84
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_220008582
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 14:52 schreef Hanca het volgende:

[..]
Is Van Weel nou zo erg?
De afgelopen keren was de vvd op die post alles behalve gunstig voor onze privacy. Ik vrees dat dat nu niet in eens anders gaat zijn gezien de agenda van hun.
  Moderator donderdag 5 februari 2026 @ 14:54:49 #85
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_220008606
Mevrouw Yesilgöz Defensie en een vvd'er op Veiligheid & Justitie _O_
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_220008641
quote:
1s.gif Op donderdag 5 februari 2026 13:59 schreef Hanca het volgende:
Volgens de NOS:

https://nos.nl/liveblog/2(...)eel-terug-in-kabinet

Yeşilgöz naar defensie (daar kan ze weinig kwaad),
En extra pluspunt, MinDef zijn is vaak een politiek doodlopende weg.
pi_220008750
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 14:58 schreef Radegast het volgende:

[..]
Zoals Brekelmans?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_220008802
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 14:58 schreef Radegast het volgende:

[..]
Momenteel eerder een opstap naar het buitenland.
pi_220008910
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 15:20 schreef Hanca het volgende:

[..]
Voor welke post? Of zal Rutte haar straks een baantje aanbieden?
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_220008937
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 15:20 schreef Hanca het volgende:

[..]
Doodlopende weg in Den Haag bedoel ik.
pi_220008942
quote:
12s.gif Op donderdag 5 februari 2026 15:15 schreef capricia het volgende:

[..]
Zoals Brekelmans?
Dat wordt niks als fractievoorzitter.
pi_220008954
De minister van Defensie die er nu zit wordt gewoon de nieuwe fractievoorzitter. Dus niets buitenland.

En Dilan blijft sws de partijleider, als de berichtgeving klopt.
twitter

Vorige ministers van Defensie:
Brekelmans
Ollongren
Henk Kamp
Grapperhaus
Ank Bijleveld
Dijkhoff
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_220008988
Dilan wordt ook vice premier.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 5 februari 2026 @ 15:56:33 #94
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220009038
En Palmen blijft aan.

https://www.msn.com/nl-nl(...)8fa08c3b3e2bc6&ei=11

Hebben de overblijfselen van NSC toch nog iemand in Den Haag zitten.
  donderdag 5 februari 2026 @ 15:57:34 #95
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220009044
quote:
1s.gif Op donderdag 5 februari 2026 14:27 schreef capricia het volgende:
En we hebben een reactie.
[ x ]
Ze mag blij zijn dat LJ Brinkhorst toch echt te oud is.
pi_220009051
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 14:54 schreef onlogisch het volgende:
Mevrouw Yesilgöz Defensie en een vvd'er op Veiligheid & Justitie _O_
Ze zal wel veel ervaring hebben op defensie.
life is like a box of chocolates
  donderdag 5 februari 2026 @ 16:00:01 #97
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220009062
Bij de VVD geen verrassende namen.

Ook wel logisch Het kabinet Schoof I introduceerde een nieuwe generatie VVD'ers dus die kunnen nog wel even mee.
  donderdag 5 februari 2026 @ 16:10:33 #98
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220009132
Zoals verwacht Letschert naar onderwijs
https://www.l1nieuws.nl/n(...)kens-gaan-kabinet-in
pi_220009323
Kan iemand uitleggen waarom (ingewerkte) poppetjes wisselen van ministerie? zoals een Hermans.
En Brekelmans naar de kamer (terug)?
pi_220009961
Saai ploegje van de VVD. Erkens (van wie ik geen hoge pet op heb) de enige debutant?
pi_220010154
quote:
1s.gif Op donderdag 5 februari 2026 16:39 schreef AnneX het volgende:
Kan iemand uitleggen waarom (ingewerkte) poppetjes wisselen van ministerie? zoals een Hermans.
En Brekelmans naar de kamer (terug)?
Toedeling en bemensing van die posten is nu eenmaal primair een politiek spelletje.
pi_220010315
quote:
10s.gif Op donderdag 5 februari 2026 18:49 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Toedeling en bemensing van die posten is nu eenmaal primair een politiek spelletje.
Allemaal voor Quote “ ….de hárdwerkende mensen in dít land…”
pi_220010554
quote:
1s.gif Op donderdag 5 februari 2026 19:12 schreef AnneX het volgende:

[..]
Uiteraard.

Bekijk deze YouTube-video
  donderdag 5 februari 2026 @ 20:23:27 #104
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220010989
quote:
1s.gif Op donderdag 5 februari 2026 19:12 schreef AnneX het volgende:

[..]
Gezien een minister veel invloed kan hebben is het niet zo raar dat partijen daarin voorkeuren hebben.
pi_220011008
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 14:12 schreef Mrmime het volgende:
Hermans op VWS. Ik houd mijn hart vast.
Echt....
:')
Deze jankbal kan de functie niet eens aan...janken na een opmerking van Wilders...
_O-
Straks moet ze nog een tas vasthouden...
pi_220011378
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 20:25 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Echt....
Deze jankbal kan de functie niet eens aan...janken na een opmerking van Wilders...
_O-
Straks moet ze nog een tas vasthouden...
Ja ze zal inhoudelijk echt wel veel kennis hebben maar ik vind het gewoon geen goede politica. Ik krijg altijd de zenuwen van haar, net een bang konijntje zoals ze uit haar ogen kijkt.
Alius aliud dicit
pi_220011480
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 21:05 schreef Mrmime het volgende:

[..]
Ja ze zal inhoudelijk echt wel veel kennis hebben maar ik vind het gewoon geen goede politica. Ik krijg altijd de zenuwen van haar, net een bang konijntje zoals ze uit haar ogen kijkt.
Dat verschrikkelijk mens zit daar alleen maar door haar vader..

Ook zo'n incompetente dropveter die betrokken was bij louche zaakjes..

Ach, bijna alle VVD'ers dus...
  zaterdag 7 februari 2026 @ 09:59:20 #108
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220023706
Jan Paternotte kunnen we afstrepen. Wie wordt opnieuw fractievoorzitter. Goed dat hij dat doet trouwens.
  zaterdag 7 februari 2026 @ 10:33:15 #109
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220023909
Even wat speculeren over de overgebleven de D66 posten

Minister president: Rob Jetten
Minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid: Hans Vijlbrief
Minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap: Rianne Letschert
Minister van Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking: Sandra Phlippen
Minister van Volkshuisvesting en Ruimtelijke Ordening: Steven van Weyenberg
Minister van Klimaat en Groene Groei: Nathalie van Berkel
Minister van Landbouw, Visserij, Voedselzekerheid en Natuur: Annemarijke Podt

Staatssecretaris van Justitie en Veiligheid - Rechtsbescherming en Gevangeniswezen: Victor Everhardt
Staatssecretaris van Financiën: Joost Sneller
Staatssecretaris van Economische Zaken – Digitale Economie en Soevereiniteit: Marietje Schaake
  zaterdag 7 februari 2026 @ 10:58:40 #110
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220024145
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 10:33 schreef Hexagon het volgende:
Minister van Landbouw, Visserij, Voedselzekerheid en Natuur: Annemarijke Podt

_O- _O-

mooi, BBB in shambles.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zaterdag 7 februari 2026 @ 10:59:58 #111
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220024159
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 10:58 schreef -XOR- het volgende:

[..]
_O- _O-

mooi, BBB in shambles.
Tjeerd de Groot terughalen is natuurlijk een minder goed idee. :D
  zaterdag 7 februari 2026 @ 11:03:54 #112
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220024197
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 10:59 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Tjeerd de Groot terughalen is natuurlijk een minder goed idee. :D
Was ook een mooie optie _O-.

Podt is wel een hardliner, in de richting van De Groot natuurlijk. Die gaat echt niet in Brussel zitten bedelen om uitstel en traineren. Dit wordt een mooi begin van het ongedaan maken van Femke's non-beleid.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zaterdag 7 februari 2026 @ 11:06:44 #113
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220024218
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 11:03 schreef -XOR- het volgende:

Die gaat echt niet in Brussel zitten bedelen om uitstel en traineren.
Ik denk ook niet dat je een D66'er gaat vinden die dat zou willen doen.
pi_220024395
Geen Bontebal op EZK, wat een klap
pi_220024433
Bart van den Brink (Tweede kamerlid) - Asiel en Migratie en vice-premier
Tom Berendsen (Europarlementariër) - Buitenlandse Zaken
Helen Herbert (topvrouw Heijmans) - Economische Zaken
Mirjam Sterk (gedeputeerde) - Langdurige Zorg

Zou Boswijk minister van Binnenlandse Zaken of staatssecretaris van Defensie worden?
pi_220024482
Minister van Landbouw wordt vermoedelijk Sjoukje Heimovaara.
pi_220024490
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 11:26 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Geen Bontebal op EZK, wat een klap
Bij het CDA is het geloof ik zelfs een officiële regel dat een lijsttrekker premier wordt en anders in de kamer blijft.
  zaterdag 7 februari 2026 @ 11:45:37 #118
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220024557
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 11:38 schreef Regilio_ het volgende:
Sjoukje Heimovaara.
Toch knap hoe D66 steeds weer met kan mensen komen waar ik nog nooit van gehoord heb. :D
  zaterdag 7 februari 2026 @ 11:53:23 #120
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220024649
quote:
12s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 11:51 schreef nostra het volgende:

[..]
Wel een naam die je ook niet meer vergeet.
Sowieso wel een goede keuze om iemand van buiten den Haag voor die post te nemen.
pi_220024812
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 11:38 schreef Hanca het volgende:

[..]
Bij het CDA is het geloof ik zelfs een officiële regel dat een lijsttrekker premier wordt en anders in de kamer blijft.
Bij VVD ook dacht ik?
pi_220024902
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 12:14 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]
Bij VVD ook dacht ik?
Nee, zeker niet.
  zaterdag 7 februari 2026 @ 12:59:28 #123
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220025113
Ook wel een rigide regel van het CDA. Niet iedere potentiele partijleider is per se geschikt voor die plek.
  zaterdag 7 februari 2026 @ 16:20:45 #124
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220026881
quote:
Op Linkedin zegt ze zelf van niet.
pi_220027260
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 16:20 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Op Linkedin zegt ze zelf van niet.
Dan wordt ze het dus!
  zaterdag 7 februari 2026 @ 16:51:39 #126
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220027298
quote:
12s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 16:47 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Dan wordt ze het dus!
Nee meestal ontkennen ze dan niet zo glashard. Dan komen ze met een vaag antwoord.
  zaterdag 7 februari 2026 @ 18:18:04 #127
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220028729
Heleen Herbert is een verrassende keuze van het CDA
https://www.welingelichte(...)an-economische-zaken
pi_220028908
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 12:59 schreef Hexagon het volgende:
Ook wel een rigide regel van het CDA. Niet iedere potentiele partijleider is per se geschikt voor die plek.
Alle leden op de lijst van het CDA kregen ook bericht dat ze kandidaat waren als kamerlid, niet als kandidaat bewindspersoon. Elke lijsttrekker zou natuurlijk ook gewoon geschikt moeten zijn voor de Kamer, het zou logischer zijn als ze niet geschikt zijn voor het ministerschap.
pi_220030848
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 12:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, zeker niet.
Stond wel in het Liberaal Manifest uit 2005.
pi_220032320
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 11:38 schreef Hanca het volgende:

[..]
Gezien de aard van het kabinet is het niet onlogisch dat de politiek leider in de kamer blijft....
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_220042912
quote:
Gezien haar CV een uitstekende keuze.
  maandag 9 februari 2026 @ 09:12:57 #132
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220043087
D66 gaat wonen als militaire operatie aanpakken zo te zien
https://nos.nl/liveblog/2(...)en-w#UPDATE-92154912

Verslaggevers zullen wel blij zijn met haar naam.
pi_220043799
Écht hè….dat begrijp ik niet.
Er is iemand ‘ingewerkt’ en bekend met het heikele onderwerp migratie en asiel.
En die wordt dan benoemd als staatssecretaris van infrastructuur en Waterstaat.
Quote:…” Topambtenaar Annet Bertram staatssecretaris van Infrastructuur en Waterstaat

Het CDA wil Annet Bertram voordragen als staatssecretaris van Infrastructuur en Waterstaat. Bertram is op dit moment secretaris-generaal Asiel en Migratie en directeur-generaal Migratie.

De topambtenaar bekleedde nog niet eerder een kabinetspost, net als de al eerder bekendgemaakte CDA-namen. Wel heeft de 66-jarige Bertram een lange loopbaan in het openbaar bestuur achter de rug, onder meer als gemeentesecretaris in Den Haag.…”
bron: https://nos.nl/liveblog/2(...)en-w#UPDATE-92154912
  maandag 9 februari 2026 @ 11:05:23 #134
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220043965
D66 heeft er weer een paar

https://www.rtl.nl/nieuws(...)olt-volkshuisvesting

Een comeback van Sjoerd Sjoerdsma en Stientje van Veldhoven. En ook Nathalie van Berkel en Willemijn Aerdts (nu 1e kamer) worden minister.
  maandag 9 februari 2026 @ 11:12:26 #135
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220044137
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2026 10:48 schreef AnneX het volgende:
Quote:…” Topambtenaar Annet Bertram staatssecretaris van Infrastructuur en Waterstaat

Het CDA wil Annet Bertram voordragen als staatssecretaris van Infrastructuur en Waterstaat. Bertram is op dit moment secretaris-generaal Asiel en Migratie en directeur-generaal Migratie.

De topambtenaar bekleedde nog niet eerder een kabinetspost, net als de al eerder bekendgemaakte CDA-namen. Wel heeft de 66-jarige Bertram een lange loopbaan in het openbaar bestuur achter de rug, onder meer als gemeentesecretaris in Den Haag.…”
Het hangt ook een beeje af van wat men wil

Als je dingen wilt veranderen op een departement moet je zeker niet iemand benoemen die er al zit en er vooral belang bij heeft dat alles zo blijft als het is.
pi_220044164
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 11:12 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Het hangt ook een beeje af van wat men wil

Als je dingen wilt veranderen op een departement moet je zeker niet iemand benoemen die er al zit en er vooral belang bij heeft dat alles zo blijft als het is.
Ok.
  Moderator maandag 9 februari 2026 @ 11:15:09 #137
236264 crew  capricia
pi_220044193
quote:

Misschien dat asiel en migratie ook niet de hoogste prioriteit meer krijgt in dit nieuwe kabinet?
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 9 februari 2026 @ 11:44:18 #138
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220044403
quote:

Volgens mij is het usance om niet iemand als minister aan te stellen op een ministerie waar deze net topambtenaar is geweest om een beetje distantie te hebben, en zeker in dit geval (na Faber) lijkt me dat wel handig. Het is sowieso richtlijn dat topambtenaren niet langer dan 5 jaar op hetzelfde ministerie werkzaam zijn.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  maandag 9 februari 2026 @ 11:56:45 #139
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_220044492
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 11:05 schreef Hexagon het volgende:
D66 heeft er weer een paar

https://www.rtl.nl/nieuws(...)olt-volkshuisvesting

Een comeback van Sjoerd Sjoerdsma en Stientje van Veldhoven. En ook Nathalie van Berkel en Willemijn Aerdts (nu 1e kamer) worden minister.
Biji Sjoerd Sjoerdsma krijg ik het idee dat dit alleen is omdat het in 2022 niet kon vanwege de drankroddel
pi_220044513
34-jarig jochie op landbouw
pi_220044550
Sjoerd Sjoerdsma, dat wordt weer feest >:).
pi_220044742
RIP Nederland
  maandag 9 februari 2026 @ 12:33:26 #143
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220044796
Met D66'er Claudia van Bruggen als stas op Veiligheid is de lijst compleet.
  maandag 9 februari 2026 @ 12:44:23 #144
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_220044917
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 11:59 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Bekend van de Urker Vistaart _O_
pi_220045708
faalhaas van Berkel staatssecretaris van financiën :N

1 uitvoeringsorganisatie ten gronde richten was nog niet genoeg...
  maandag 9 februari 2026 @ 14:30:09 #146
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_220045914
quote:
Mijn oud-overbuurman. Prima kerel ^O^

Ik wens hem veel succes met dat leipe stikstofdossier...
pi_220047133
quote:
Waarschijnlijk niet de eerste keuze van D66. Ik begrijp wel waarom de rest er geen trek in had.
pi_220112662
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 14:03 schreef Wienerschnitzels het volgende:
faalhaas van Berkel staatssecretaris van financiën :N

1 uitvoeringsorganisatie ten gronde richten was nog niet genoeg...
Nou komt boven drijven dat ze haar cv flink opgeleukt heeft en alleen een havo papiertje heeft geen enkele hbo of uni afgemaakt heeft.

Beoogd staatssecretaris Van Berkel corrigeert cv na onjuiste informatie over studie

Op tinanciën willen zitten en gelogen over je cv dat is geen goede combinatie zou ik zeggen. Laat deze leugenaar maar vallen.
pi_220114012
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 06:52 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Nou komt boven drijven dat ze haar cv flink opgeleukt heeft en alleen een havo papiertje heeft geen enkele hbo of uni afgemaakt heeft.

Beoogd staatssecretaris Van Berkel corrigeert cv na onjuiste informatie over studie

Op tinanciën willen zitten en gelogen over je cv dat is geen goede combinatie zou ik zeggen. Laat deze leugenaar maar vallen.
Ik mag echt hopen dat ze er nog doorheen valt, want staatssecretaris van Financiën is by far het belangrijkste en grootste staatssecretarisschap met de hele verantwoordelijkheid voor de belastingdienst.

Het ging ook juist goed de laatste jaren met capabele mensen en zelfs een aantal vaktechnisch onderlegde staatssecretarissen wat echt een pré daar is.
pi_220114068
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 10:44 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Ik mag echt hopen dat ze er nog doorheen valt, want staatssecretaris van Financiën is by far het belangrijkste en grootste staatssecretarisschap met de hele verantwoordelijkheid voor de belastingdienst.

Het ging ook juist goed de laatste jaren met capabele mensen en zelfs een aantal vaktechnisch onderlegde staatssecretarissen wat echt een pré daar is.
Hoe is ze in eerste instantie al in zo'n positie bij het UWV terecht gekomen? :o
pi_220114643
Tegenwoordig heb je bijna HAVO nodig om achter de kassa te mogen, maar je kunt dus blijkbaar ook staatssecretaris worden. Bemoedigend.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 16 februari 2026 @ 12:17:30 #152
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_220114914
Ik ben het wel eens met JA21. Dat ze nu al "onbetrouwbaar" is. Terwijl de functie iemand nodig heett die een onberispelijke staat van dienst heeft. En legio ervaring.
  Moderator maandag 16 februari 2026 @ 12:18:48 #153
236264 crew  capricia
pi_220114927
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 12:17 schreef Netsplitter het volgende:
Ik ben het wel eens met JA21. Dat ze nu al "onbetrouwbaar" is. Terwijl de functie iemand nodig heett die een onberispelijke staat van dienst heeft. En legio ervaring.
Je moet dit ook gewoon niet willen.
Het zet het hek open voor van alles en iedereen die de boel bij elkaar liegt.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 16 februari 2026 @ 12:34:54 #154
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_220115107
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2026 12:18 schreef capricia het volgende:

[..]
Je moet dit ook gewoon niet willen.
Het zet het hek open voor van alles en iedereen die de boel bij elkaar liegt.
Dat is naar mijn ervaring anders wel een goede definitie van de doorsnee politicus. :D
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  Moderator maandag 16 februari 2026 @ 12:35:50 #155
236264 crew  capricia
pi_220115119
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 12:34 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Dat is naar mijn ervaring anders wel een goede definitie van de doorsnee politicus. :D
En zelfs daarin blinkt ze niet uit. Gezien ze betrapt is.
Afgewezen.

_O-
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_220115557
quote:

[..]

Inderdaad, opzouten met dat mens.
En ook niet terug naar het UWV, hooguit aan de clienten zijde.
Met zo weinig integriteit ben je niet in de positie om anderen te beoordelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door quo_ op 16-02-2026 15:05:28 ]
-
  Moderator maandag 16 februari 2026 @ 16:25:22 #157
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_220117476
quote:

[..]

Ach ach ach D66
What can change the nature of a man?
pi_220117823
Ik denk dat van Berkel al direct een motie van wantrouwen mag verwachten… die zal dan wel niet worden aangenomen maar toch.
  maandag 16 februari 2026 @ 17:59:06 #159
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220117949
quote:

[..]

Reputatiedeskundige Debbie de Wagenaar :')

Lol
  maandag 16 februari 2026 @ 18:47:17 #160
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220118327
Benieuwd wie de opengevallen plek mag bezetten.
  maandag 16 februari 2026 @ 18:48:06 #161
459912 FlippingCoin
pi_220118336
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 18:47 schreef Hexagon het volgende:
Benieuwd wie de opengevallen plek mag bezetten.
jij lijkt mij wel een aardig minister!
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
  maandag 16 februari 2026 @ 18:49:44 #162
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220118349
quote:
16s.gif Op maandag 16 februari 2026 18:48 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
jij lijkt mij wel een aardig minister!
Nee, dan moet ik eerst mijn hele FOK historie gaan vernietigen.
  maandag 16 februari 2026 @ 18:50:51 #163
459912 FlippingCoin
pi_220118359
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 18:49 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nee, dan moet ik eerst mijn hele FOK historie gaan vernietigen.
ga je anoniem en kom je terug onder Octagon
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')