Ja, er zijn eigenlijk maar 2 kandidaten voor Financiën: Heinen blijft of Yeşilgöz wil het per sé hebben. Beide een verschrikking, wat mij betreft.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 15:43 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Inhoudelijk mee eens maar de tweede partij laat nooit financiën schieten, tegen geen enkele prijs.
Nieuwe, frisse politiek is toch het devies van het aanstaande kabinet?quote:Op vrijdag 23 januari 2026 15:43 schreef Faraday01 het volgende:
Inhoudelijk mee eens maar de tweede partij laat nooit financiën schieten, tegen geen enkele prijs.
Maar partijen als de VVD en CDA vinden juist dat zij een moreel recht hebben op die positie, want zij zijn de partijen van "law-and-order".quote:Op vrijdag 23 januari 2026 15:38 schreef Netsplitter het volgende:
Ik hoop geen VVD'er op Justitie. Die idioten hebben al genoeg schade aangericht.
Wat vooral een verschrikking is, is het ontzettend kortzichtige financiële kader dat de VVD heilig heeft verklaard. Daar zou ik als D66 en CDA nooit in mee gaan. Het stuk over hoe investeringen anders behandeld zouden moeten worden was alvast hoopvol.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 15:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, er zijn eigenlijk maar 2 kandidaten voor Financiën: Heinen blijft of Yeşilgöz wil het per sé hebben. Beide een verschrikking, wat mij betreft.
Zeker de VVD geilt veel teveel op het slopen van onze privacy.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 15:46 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Maar partijen als de VVD en CDA vinden juist dat zij een moreel recht hebben op die positie, want zij zijn de partijen van "law-and-order".
En ondertussen gaan we ook nog zaken doen met Microsoftquote:Op vrijdag 23 januari 2026 15:49 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Zeker de VVD geilt veel teveel op het slopen van onze privacy.
Podt en Paulusma zouden het ook wel kunnen.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 15:50 schreef Hanca het volgende:
Ik zat wel even te puzzelen wie D66 fractievoorzitter wordt als Jetten, Paternotte en Vijlbrief het kabinet in gaan.
Sneller of Van der Werf? Of zijn er meer kandidaten?
Dat zou goed zijn, want Sneller moet wat mij betreft gewoon woordvoerder financiën zijn. Dus die liever niet.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 15:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Podt en Paulusma zouden het ook wel kunnen.
De kans is aanwezig dat ik niet helemaal wakker ben, maar ik mis zorg?quote:Op vrijdag 23 januari 2026 15:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er zijn nu 15 ministeries, die lijken me allemaal onmisbaar. Ik kan me idd voorstellen dat er een minister van digitalisering komt en dat onderwijs ook weer een 2e minister krijgt, ipv een staatssecretaris. Dan zit je aan 17. Lastig verdelen, 6-6-5 pakt niet goed uit...
Ik doe eens een voorzetje:
Algemene Zaken: D66, Jetten
Financiën: VVD, Heinen
Buitenlandse Zaken: CDA, Bruins Slot
Defensie: VVD, Yeşilgöz
Justitie: D66, Letschert
Rechtsbescherming: VVD, Paul
Sociale Zaken: CDA, Boswijk
Onderwijs: D66, Paternotte
Primair Onderwijs: CDA, Inge van Dijk
Volkshuisvesting: D66, Phlippen
Economische Zaken: VVD, Karremans
Asiel: VVD, Van Weel
Landbouw: CDA, Mirjam Sterk
Klimaat: D66, Vijlbrief
Digitalisering: D66, Van der Laan
I&W: VVD, Van der Werf
Ontwikkelingssamenwerking: CDA, Karien van Gennip
Binnenlandse Zaken: VVD, Hermans
Edit: nav deze oproep nog rechtsbescherming toegevoegd, dan krijg je netjes 7-6-5
https://www.mensenrechten(...)or-rechtsbescherming
Man/vrouw wordt dan 7/11.
Je hebt denk ik gelijk...quote:Op vrijdag 23 januari 2026 18:27 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
De kans is aanwezig dat ik niet helemaal wakker ben, maar ik mis zorg?
Ja, probleem is dat ik die mensen natuurlijk niet ken, zo diep zit ik niet in het CDA. Van D66 heb ik nog wat suggesties van jou genomen.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 18:32 schreef Hexagon het volgende:
Overigens zou het goed zijn voor het CDA als ze wat meer mensen van buiten de bekende politiek namen als het lijstje namen in de lijst van Hanca.
Gevoelsmatig heb ik het liefst iemand van het CDA op zorg, maar daar heb ik verder niet echt een objectieve argumentatie voor.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 19:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je hebt denk ik gelijk...
De vraag is dan: er zijn er nu 15, ik heb primair onderwijs, digitalisering en rechtsbescherming toegevoegd. Maar ook ontwikkelingssamenwerking... doe dan maar geen rechtsbescherming, Paul is een pure bestuurder, die dan maar op Zorg?
Bruins (VVD) was niet slecht. Zelfs Schippers was geen drama op Volksgezondheid. En zelfs Agema kreeg een zorgakkoord voor elkaar. Dat ministerie heeft vooral een bestuurder nodig met een doel, lijkt het.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 19:27 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Gevoelsmatig heb ik het liefst iemand van het CDA op zorg, maar daar heb ik verder niet echt een objectieve argumentatie voor.
Mijn telefoon corrigeerde heinen naar Heineken en dat vind ik best passend, dus bij deze:quote:Op vrijdag 23 januari 2026 14:19 schreef Hanca het volgende:
Yeşilgöz wordt genoemd op defensie
Heinen op financiën![]()
Bruins Slot op Buitenlandse Zaken
Karremans, Vijlbrief en Paternotte zouden ook het kabinet in gaan, Brekelmans zou dan weer fractievoorzitter worden. Bontenbal blijft in de Kamer.
Ook informateur Letschert wordt trouwens genoemd.
We hebben al een Frank Rijkaart als minister.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 19:53 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Mijn telefoon corrigeerde heinen naar Heineken en dat vind ik best passend, dus bij deze:
Heineken op financiën
En een aankomend premier uit de lhbti gemeenschap. The horror.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 19:59 schreef capricia het volgende:
[..]
We hebben al een Frank Rijkaard als minister.
Het had ook een Turks-Koerdische vluchtelinge dame kunnen zijn.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 19:59 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
En een aankomend premier uit de lhbti gemeenschap. The horror.
En ze is nog rechtsch ookquote:Op vrijdag 23 januari 2026 20:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Het had ook een Turks-Koerdische vluchtelinge dame kunnen zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |