Mind blowing!quote:
Eens, die was een goeie.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 19:05 schreef Hexagon het volgende:
Wel jammer dat Gunay Uslu voor de politiek verloren is geraakt. Die had ik graag terug gezien.
Dan zou Bontenbal als enige lijsttrekker in de Kamer blijven?quote:Op zaterdag 24 januari 2026 11:37 schreef Jojoke het volgende:
https://www.ad.nl/politie(...)e-lijstjes~a8c8ed17/
Wat namen die in dit artikel worden genoemd:
CDA
Derk Boswijk - Veiligheid, Defensie of Buitenlandse Zaken
Mark Buck - Onderwijs
Stijn Steenbakkers, Mirjam Sterk, Jo-Annes de Bat - 'beelddragers van het nieuwe CDA'
Leonard Geluk, Pieter Heerma - oudgedienden
Sybrand Buma - wil niet
Hubert Bruls, Hanke Bruins Slot, Karien van Gennip en Cecile Heemels - de namen zingen rond, maar ze zijn niet allen in beeld
D66
Jetten - natuurlijk
Joost Sneller, Hans Vijlbrief, Jan Paternotte en Nathalie van Berkel - één van hen wordt misschien fractievoorzitter
Rianne Letschert - minister, maar de vorige keer wilde ze niet
Annelien Bredenoord
VVD
Dilan Yesilgöz - post onbekend
Thierry Aartsen, Ruben Brekelmans, Eelco Heinen, Sophie Hermans, Vincent Karremans - willen in kabinet blijven, maar één van hen wordt misschien fractievoorzitter
Eric van der Burg - wil ook graag in kabinet
Bente Becker
Dat zal in geval van Sophie Hermans dan knap ingewikkeld, zo niet onmogelijk worden.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 12:50 schreef KareldeStoute het volgende:
Thierry Aartsen, Ruben Brekelmans, Eelco Heinen, Sophie Hermans, Vincent Karremans - willen in kabinet blijven, maar één van hen wordt misschien fractievoorzitter
https://www.bnr.nl/nieuws(...)sters-bijeen-puzzeltquote:Voor kabinet-Jetten staat het aantal ministeries naar verluidt nog niet vast. Zo wordt gesproken over nieuwe posten, zoals Digitale Zaken. Ook een staatssecretaris Weerbaarheid circuleert, mogelijk onder Justitie of Defensie. Sommige keuzes zijn vooraf in beton gegoten: Algemene Zaken gaat naar D66 nu Jetten premier wordt, Financiën ligt traditiegetrouw bij de tweede partij, de VVD. Het CDA mag daarna kiezen. Betrokkenen schetsen dat de kans groot is dat het naar Defensie gaat. Binnen het CDA zijn daar inmiddels ook meerdere mensen gepolst. Een bekende naam is Kamerlid Derk Boswijk. Mirjam Sterk zou kunnen terugkeren op Landbouw, mits die portefeuille naar het CDA gaat.
Zou zeker goed zijn, eigenlijk zouden ze dit zelf ook wel in moeten zien maarja.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 15:05 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat D66 ook Sandra Phlippen wel zal vragen. Die was niet voor niets lijstduwer.
Ik hoop eigenlijk ook dat ze dit keer een minister van IT regelen. En daar zou Marietje Schaake of Lousewies van der Laan wel passen.
Lijkt me prima. Er moet daar niet alleen een goed iemand komen, maar ook iemand die een beetje geliefd is in de Kamer. Vijlbrief is beide.quote:Op donderdag 29 januari 2026 22:56 schreef Hexagon het volgende:
De naam van Vijlbrief gaat rond voor VRO lees ik.
En vooral iemand die ook met andere overheden overweg kanquote:Op donderdag 29 januari 2026 23:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Lijkt me prima. Er moet daar niet alleen een goed iemand komen, maar ook iemand die een beetje geliefd is in de Kamer. Vijlbrief is beide.
Hermans komt nog wel wat empathisch en menselijk over. Becker is lekker simpel recht(s) toe, recht aan. Past dus wel beter bij de huidige VVD.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 10:11 schreef Mrmime het volgende:
Ben benieuwd wat de VVD met Sophie Hermans gaat doen. Die lijkt altijd een soort van in paniek te zijn.
Bente Becker oogt veel sterker.
Dilan gaat denk ik naar Defensie.
Ben benieuwd wat daarvan terecht komt en hoe dit gaat blijken. Ik lees: ervaren bestuurders en toch nieuw, dat zullen wethouders worden?quote:‘We zullen mensen nodig hebben zonder groot ego en die in staat zijn om te luisteren naar anderen. En mensen die weten wat het is om te besturen.’ De CDA-leider bevestigt dat hij in zijn zoektocht vooral zal kijken naar ‘een nieuwe generatie CDA’ers’.
Dat wordt gewoon weer Yeşilgöz, vrij algemeen bekend dat ze dat ministerie mist.quote:Op donderdag 5 februari 2026 13:14 schreef SebbeSwensje het volgende:
Veiligheid en justitie weer naar de VVD![]()
kom er maar in volgende incompetente droeftoeter.
Ik mis het autorijden, maar de samenleving wordt ook tegen mij in bescherming genomen.quote:Op donderdag 5 februari 2026 13:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat wordt gewoon weer Yeşilgöz, vrij algemeen bekend dat ze dat ministerie mist.
Yeşilgöz kan op een ministerie wel minder kwaad dan als fractievoorzitter. Ze is er nu eenmaal, dus je moet er iets mee.quote:Op donderdag 5 februari 2026 13:16 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ik mis het autorijden, maar de samenleving wordt ook tegen mij in bescherming genomen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |