https://www.bnr.nl/nieuws(...)bruari-op-het-bordesquote:Vermoedelijk staat het eerste kabinet-Jetten op maandag 23 februari op het bordes met koning Willem-Alexander. Dat meldt NOS op basis van ingewijden. D66, CDA en VVD hopen op deze dag het nieuwe kabinet te kunnen beëdigen.
Zet Letschert daar maar neer, die was hoogleraar victimologie en internationaal recht aan de Tilburg University.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 14:26 schreef xpompompomx het volgende:
Het zou mij verbazen als er deze keer eens niet iemand van CDA of VVD huize op V&J de boel gaat verkutten.
Probleem is: je moet Yeşilgöz ergens kwijt. Ze kan geen fractievoorzitter blijven, want dan moet ze overleggen met Klaver. Ze kan eigenlijk niet naar een post waarbij voor meerderheden naar links wordt gekeken en daar overleg nodig is, dus Financiën, Sociale Zaken, Volkshuisvesting, Klimaat en Volksgezondheid vallen af. Ze moet met haar statuur als VVD partijleider natuurlijk wel een post met aanzien, dus geen Binnenlandse Zaken, IenW en ook geen Landbouw. Een vice-premier die steeds weg is is ook niet ideaal, dus ook geen Buitenlandse Zaken. Dan hou je eigenlijk alleen Onderwijs (alsjeblieft niet), Justitie, Asiel en Defensie over.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 14:33 schreef -XOR- het volgende:
Neem aan dat er ook een ministerspost/staatssecretariaat voor Derk Boswijk in het verschiet ligt. Lijkt me eigenlijk een betere MinDef dan Dilan "ik sprak laatst met Zelensky" Yesilgoz.
Justitie zou natuurlijk kunnen, Asiel zou zie ik haar ook nog wel doen.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 14:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Probleem is: je moet Yeşilgöz ergens kwijt. Ze kan geen fractievoorzitter blijven, want dan moet ze overleggen met Klaver. Ze kan eigenlijk niet naar een post waarbij voor meerderheden naar links wordt gekeken en daar overleg nodig is, dus Financiën, Sociale Zaken, Volkshuisvesting, Klimaat en Volksgezondheid vallen af. Ze moet met haar statuur als VVD partijleider natuurlijk wel een post met aanzien, dus geen Binnenlandse Zaken, IenW en ook geen Landbouw. Een vice-premier die steeds weg is is ook niet ideaal, dus ook geen Buitenlandse Zaken. Dan hou je eigenlijk alleen Onderwijs (alsjeblieft niet), Asiel en Defensie over.
Ja, Justitie later nog toegevoegd.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 14:53 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Justitie zou natuurlijk kunnen, Asiel zou zie ik haar ook nog wel doen.
En asiel wil je niet want je wil je partijleider niet telkens harde debatten laten voeren met guurrechts. En J&V heeft ze al gedaan en heeft best wat afbreukrisico. Dus dan blijft defensie overquote:Op vrijdag 23 januari 2026 14:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Probleem is: je moet Yeşilgöz ergens kwijt. Ze kan geen fractievoorzitter blijven, want dan moet ze overleggen met Klaver. Ze kan eigenlijk niet naar een post waarbij voor meerderheden naar links wordt gekeken en daar overleg nodig is, dus Financiën, Sociale Zaken, Volkshuisvesting, Klimaat en Volksgezondheid vallen af. Ze moet met haar statuur als VVD partijleider natuurlijk wel een post met aanzien, dus geen Binnenlandse Zaken, IenW en ook geen Landbouw. Een vice-premier die steeds weg is is ook niet ideaal, dus ook geen Buitenlandse Zaken. Dan hou je eigenlijk alleen Onderwijs (alsjeblieft niet), Justitie, Asiel en Defensie over.
Functie eldersquote:Op vrijdag 23 januari 2026 14:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Probleem is: je moet Yeşilgöz ergens kwijt. Ze kan geen fractievoorzitter blijven, want dan moet ze overleggen met Klaver. Ze kan eigenlijk niet naar een post waarbij voor meerderheden naar links wordt gekeken en daar overleg nodig is, dus Financiën, Sociale Zaken, Volkshuisvesting, Klimaat en Volksgezondheid vallen af. Ze moet met haar statuur als VVD partijleider natuurlijk wel een post met aanzien, dus geen Binnenlandse Zaken, IenW en ook geen Landbouw. Een vice-premier die steeds weg is is ook niet ideaal, dus ook geen Buitenlandse Zaken. Dan hou je eigenlijk alleen Onderwijs (alsjeblieft niet), Justitie, Asiel en Defensie over.
Heeft Rutte niet een assistent hielenlikker nodigquote:Op vrijdag 23 januari 2026 14:54 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Functie elders
Liefst naar het UWV op naar een andere baan
Ik neem aan dat het partijleiderschap geleidelijk overgedragen gaat worden naar Brekelmans.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 14:54 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
En asiel wil je niet want je wil je partijleider niet telkens harde debatten laten voeren met guurrechts. En J&V heeft ze al gedaan en heeft best wat afbreukrisico. Dus dan blijft defensie over
Dat zit er in, alleen gaan ze dat komend jaar nog niet doen en eerst kijken hoe hij het als fractievoorzitter doet.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 14:56 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik neem aan dat het partijleiderschap geleidelijk overgedragen gaat worden naar Brekelmans.
Ik denk dat het Justitie of Defensie wordt. Dilan is wel iemand die over lijken gaat voor de zaak waarvoor ze is aangesteld en in die zin is ze misschien een hele voortvarend minister van Defensie.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 14:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er zijn nu 15 ministeries, die lijken me allemaal onmisbaar. Ik kan me idd voorstellen dat er een minister van digitalisering komt en dat onderwijs ook weer een 2e minister krijgt, ipv een staatssecretaris. Dan zit je aan 17. Lastig verdelen, 6-6-5 pakt niet goed uit...quote:Op vrijdag 23 januari 2026 15:05 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat D66 ook Sandra Phlippen wel zal vragen. Die was niet voor niets lijstduwer.
Ik hoop eigenlijk ook dat ze dit keer een minister van IT regelen. En daar zou Marietje Schaake of Lousewies van der Laan wel passen.
Op welk departement hebben VVD’ers geen schade aangericht?quote:Op vrijdag 23 januari 2026 15:38 schreef Netsplitter het volgende:
Ik hoop geen VVD'er op Justitie. Die idioten hebben al genoeg schade aangericht.
Inhoudelijk mee eens maar de tweede partij laat nooit financiën schieten, tegen geen enkele prijs.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 15:36 schreef Kowloon het volgende:
Je hebt de beschikking over Hans Vijlbrief en dan ga je waarschijnlijk voor Eelco Heinen als Minister van Financiën. Dilan, het is toch ‘woke’ om mensen niet op basis van hun capaciteiten te selecteren?
Vast wel anderen, maar justitie heeft mijn interesse.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 15:41 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Op welk departement hebben VVD’ers geen schade aangericht?
Minister van koninkrijksrelaties, daar is toch al continu gedonder.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 15:41 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Op welk departement hebben VVD’ers geen schade aangericht?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |