abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219906995
quote:
Vermoedelijk staat het eerste kabinet-Jetten op maandag 23 februari op het bordes met koning Willem-Alexander. Dat meldt NOS op basis van ingewijden. D66, CDA en VVD hopen op deze dag het nieuwe kabinet te kunnen beëdigen.
https://www.bnr.nl/nieuws(...)bruari-op-het-bordes

Over 1 maand staat er een nieuw kabinet op het bordes. Wie kunnen we verwachten in dit kabinet? Worden er al namen genoemd? :s)

Bekijk deze YouTube-video
  vrijdag 23 januari 2026 @ 14:09:09 #2
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_219907197
Op de 23e. Fijn dat daar ook bij stil wordt gestaan!
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_219907235
Zal niet lang duren.

Op naar nieuwe verkiezingen.

Circus
Dying whore's cancer heater!!!!!!
pi_219907271
Yeşilgöz wordt genoemd op defensie
Heinen op financiën :|W
Bruins Slot op Buitenlandse Zaken

Karremans, Vijlbrief en Paternotte zouden ook het kabinet in gaan, Brekelmans zou dan weer fractievoorzitter worden. Bontenbal blijft in de Kamer.

Ook informateur Letschert wordt trouwens genoemd.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  Moderator vrijdag 23 januari 2026 @ 14:26:08 #5
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219907321
Het zou mij verbazen als er deze keer eens niet iemand van CDA of VVD huize op V&J de boel gaat verkutten.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_219907343
quote:
9s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 14:26 schreef xpompompomx het volgende:
Het zou mij verbazen als er deze keer eens niet iemand van CDA of VVD huize op V&J de boel gaat verkutten.
Zet Letschert daar maar neer, die was hoogleraar victimologie en internationaal recht aan de Tilburg University.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  vrijdag 23 januari 2026 @ 14:33:56 #7
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219907394
Neem aan dat er ook een ministerspost/staatssecretariaat voor Derk Boswijk in het verschiet ligt. Lijkt me eigenlijk een betere MinDef dan Dilan "ik sprak laatst met Zelensky" Yesilgoz.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_219907517
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 14:33 schreef -XOR- het volgende:
Neem aan dat er ook een ministerspost/staatssecretariaat voor Derk Boswijk in het verschiet ligt. Lijkt me eigenlijk een betere MinDef dan Dilan "ik sprak laatst met Zelensky" Yesilgoz.
Probleem is: je moet Yeşilgöz ergens kwijt. Ze kan geen fractievoorzitter blijven, want dan moet ze overleggen met Klaver. Ze kan eigenlijk niet naar een post waarbij voor meerderheden naar links wordt gekeken en daar overleg nodig is, dus Financiën, Sociale Zaken, Volkshuisvesting, Klimaat en Volksgezondheid vallen af. Ze moet met haar statuur als VVD partijleider natuurlijk wel een post met aanzien, dus geen Binnenlandse Zaken, IenW en ook geen Landbouw. Een vice-premier die steeds weg is is ook niet ideaal, dus ook geen Buitenlandse Zaken. Dan hou je eigenlijk alleen Onderwijs (alsjeblieft niet), Justitie, Asiel en Defensie over.
  vrijdag 23 januari 2026 @ 14:53:44 #9
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219907544
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 14:50 schreef Hanca het volgende:

[..]
Probleem is: je moet Yeşilgöz ergens kwijt. Ze kan geen fractievoorzitter blijven, want dan moet ze overleggen met Klaver. Ze kan eigenlijk niet naar een post waarbij voor meerderheden naar links wordt gekeken en daar overleg nodig is, dus Financiën, Sociale Zaken, Volkshuisvesting, Klimaat en Volksgezondheid vallen af. Ze moet met haar statuur als VVD partijleider natuurlijk wel een post met aanzien, dus geen Binnenlandse Zaken, IenW en ook geen Landbouw. Een vice-premier die steeds weg is is ook niet ideaal, dus ook geen Buitenlandse Zaken. Dan hou je eigenlijk alleen Onderwijs (alsjeblieft niet), Asiel en Defensie over.
Justitie zou natuurlijk kunnen, Asiel zou zie ik haar ook nog wel doen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_219907552
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 14:53 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Justitie zou natuurlijk kunnen, Asiel zou zie ik haar ook nog wel doen.
Ja, Justitie later nog toegevoegd.
pi_219907557
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 14:50 schreef Hanca het volgende:

[..]
Probleem is: je moet Yeşilgöz ergens kwijt. Ze kan geen fractievoorzitter blijven, want dan moet ze overleggen met Klaver. Ze kan eigenlijk niet naar een post waarbij voor meerderheden naar links wordt gekeken en daar overleg nodig is, dus Financiën, Sociale Zaken, Volkshuisvesting, Klimaat en Volksgezondheid vallen af. Ze moet met haar statuur als VVD partijleider natuurlijk wel een post met aanzien, dus geen Binnenlandse Zaken, IenW en ook geen Landbouw. Een vice-premier die steeds weg is is ook niet ideaal, dus ook geen Buitenlandse Zaken. Dan hou je eigenlijk alleen Onderwijs (alsjeblieft niet), Justitie, Asiel en Defensie over.
En asiel wil je niet want je wil je partijleider niet telkens harde debatten laten voeren met guurrechts. En J&V heeft ze al gedaan en heeft best wat afbreukrisico. Dus dan blijft defensie over _O-
pi_219907561
quote:

[..]
Functie elders
Liefst naar het UWV op naar een andere baan
pi_219907571
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 14:54 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Functie elders
Liefst naar het UWV op naar een andere baan
Heeft Rutte niet een assistent hielenlikker nodig _O-
  vrijdag 23 januari 2026 @ 14:56:04 #14
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219907573
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 14:54 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
En asiel wil je niet want je wil je partijleider niet telkens harde debatten laten voeren met guurrechts. En J&V heeft ze al gedaan en heeft best wat afbreukrisico. Dus dan blijft defensie over _O-
Ik neem aan dat het partijleiderschap geleidelijk overgedragen gaat worden naar Brekelmans.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_219907587
VVD zal alleen asiel willen als ze denken dat in samenwerking met de rechterkant van de Kamer daar ook wat bereikt gaat worden. Anders moeten ze natuurlijk wel een andere partij de schuld kunnen geven.
pi_219907589
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 14:56 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ik neem aan dat het partijleiderschap geleidelijk overgedragen gaat worden naar Brekelmans.
Dat zit er in, alleen gaan ze dat komend jaar nog niet doen en eerst kijken hoe hij het als fractievoorzitter doet.
  vrijdag 23 januari 2026 @ 15:05:09 #17
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219907633
Ik denk dat D66 ook Sandra Phlippen wel zal vragen. Die was niet voor niets lijstduwer.

Ik hoop eigenlijk ook dat ze dit keer een minister van IT regelen. En daar zou Marietje Schaake of Lousewies van der Laan wel passen.
pi_219907810
quote:

[..]
Ik denk dat het Justitie of Defensie wordt. Dilan is wel iemand die over lijken gaat voor de zaak waarvoor ze is aangesteld en in die zin is ze misschien een hele voortvarend minister van Defensie.

Als Nederland in staat zou zijn om een ballistische raket te bouwen, dan zou een beleefde man als Brekelmans er nog een paar nachtjes over slapen en het vanwege de VS misschien niet durven. Dilan daarentegen zou gelijk 1000 rakketten bestellen, het liefst met nucleaire lading.

Ik zou graag een fly on the wall zijn als zij Hegseth een keer ontmoet. :D
pi_219907829
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 15:05 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat D66 ook Sandra Phlippen wel zal vragen. Die was niet voor niets lijstduwer.

Ik hoop eigenlijk ook dat ze dit keer een minister van IT regelen. En daar zou Marietje Schaake of Lousewies van der Laan wel passen.
Er zijn nu 15 ministeries, die lijken me allemaal onmisbaar. Ik kan me idd voorstellen dat er een minister van digitalisering komt en dat onderwijs ook weer een 2e minister krijgt, ipv een staatssecretaris. Dan zit je aan 17. Lastig verdelen, 6-6-5 pakt niet goed uit...

Ik doe eens een voorzetje:

Algemene Zaken: D66, Jetten
Financiën: VVD, Heinen
Buitenlandse Zaken: CDA, Bruins Slot
Defensie: VVD, Yeşilgöz
Justitie: D66, Letschert
Volksgezondheid: VVD, Paul
Sociale Zaken: CDA, Boswijk
Onderwijs: D66, Paternotte
Primair Onderwijs: CDA, Inge van Dijk
Volkshuisvesting: D66, Phlippen
Economische Zaken: VVD, Karremans
Asiel: VVD, Van Weel
Landbouw: CDA, Mirjam Sterk
Klimaat: D66, Vijlbrief
Digitalisering: D66, Van der Laan
I&W: VVD, Van der Werf
Ontwikkelingssamenwerking: CDA, Karien van Gennip
Binnenlandse Zaken: VVD, Hermans

Edit: nav deze oproep nog rechtsbescherming toegevoegd, dan krijg je netjes 7-6-5
https://www.mensenrechten(...)or-rechtsbescherming

Man/vrouw wordt dan 7/11.

Edit: was volksgezondheid vergeten, dus dan toch maar geen rechtsbescherming.

[ Bericht 3% gewijzigd door Hanca op 23-01-2026 19:11:00 ]
pi_219907866
Je hebt de beschikking over Hans Vijlbrief en dan ga je waarschijnlijk voor Eelco Heinen als Minister van Financiën. Dilan, het is toch ‘woke’ om mensen niet op basis van hun capaciteiten te selecteren?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 23 januari 2026 @ 15:38:19 #21
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_219907875
Ik hoop geen VVD'er op Justitie. Die idioten hebben al genoeg schade aangericht. :X
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_219907904
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 15:38 schreef Netsplitter het volgende:
Ik hoop geen VVD'er op Justitie. Die idioten hebben al genoeg schade aangericht. :X
Op welk departement hebben VVD’ers geen schade aangericht?
pi_219907916
quote:
9s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 15:36 schreef Kowloon het volgende:
Je hebt de beschikking over Hans Vijlbrief en dan ga je waarschijnlijk voor Eelco Heinen als Minister van Financiën. Dilan, het is toch ‘woke’ om mensen niet op basis van hun capaciteiten te selecteren?
Inhoudelijk mee eens maar de tweede partij laat nooit financiën schieten, tegen geen enkele prijs.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 23 januari 2026 @ 15:43:17 #24
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_219907917
quote:
6s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 15:41 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Vast wel anderen, maar justitie heeft mijn interesse.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_219907923
quote:
6s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 15:41 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Minister van koninkrijksrelaties, daar is toch al continu gedonder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')