Hier gaat dus belastinggeld naartoe.quote:Steden maken zich op voor finale Marokko, extra politie ingezet
Grote steden in Nederland maken zich op voor mogelijke ongeregeldheden rond de finale van de Afrika Cup van zondagavond. Marokko neemt het om 20.00 uur op tegen Senegal. Het land staat voor het eerst sinds 2004 in de finale van het kampioenschap, dat te vergelijken is met een EK in Europa.
Waar fans hopen op een groot feest, houden gemeenten en politie ook rekening met een mogelijk ander scenario. Eerdere wedstrijden van Marokko zorgden deze week op sommige plekken namelijk al voor spanningen en onrust in steden.
Extra politie op straat
In Amsterdam houdt de politie er rekening mee dat veel mensen de straat op gaan na de wedstrijd. Daarom is daar extra politie ingezet. De gemeente wil snel kunnen ingrijpen als de situatie dreigt te escaleren. Ook in Den Haag zal de politie zichtbaar aanwezig zijn rond bekende pleinen en verzamelplekken.
In Utrecht en Rotterdam worden vooralsnog geen extra maatregelen genomen. Daar verwachten de gemeenten dat het rustig blijft, maar de situatie wordt wel nauwlettend gevolgd.
Eerdere viering liep uit de hand
De zorgen komen niet uit de lucht vallen. Na de winst van Marokko in de halve finale werd er op verschillende plekken uitbundig gefeest. Dat bleef niet overal zonder problemen. Op sommige locaties liep het feest uit op ongeregeldheden. In Den Haag werd één persoon aangehouden.
De finale van de Afrika Cup is zondagavond op meerdere plekken in het land te volgen op grote schermen. Onder meer in Eindhoven en Rotterdam zijn kijkavonden georganiseerd. Gemeenten roepen supporters op om feest te vieren, maar wel binnen de grenzen.
quote:Op zondag 18 januari 2026 13:20 schreef Mikeytt het volgende:
https://www.hartvannederl(...)rees-ongeregeldheden
[..]
Hier gaat dus belastinggeld naartoe.
Er moet echt een groot onderzoek komen naar de gemiddelde intelligentie van mannenvoetbal supporters. Die mensen moeten tegen zichzelf beschermd worden.
Dit heeft alleen weinig met voetbalsupporters te makenquote:Op zondag 18 januari 2026 13:20 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Er moet echt een groot onderzoek komen naar de gemiddelde intelligentie van mannenvoetbal supporters.
Jaquote:Op zondag 18 januari 2026 13:51 schreef Twiitch het volgende:
Is de Afrika Cup nog steeds comedy capers met af en toe een doodschop ertussendoor of is het niveau inmiddels wat gestegen?
Gaat anders altijd hand in hand.quote:Op zondag 18 januari 2026 13:32 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dit heeft alleen weinig met voetbalsupporters te maken
Wel waar. Kan jij je de laatste keer herinneren dat tennissupporters de stad zijn gaan slopen? Of hockeysupporters? Of schaaksupporters?quote:
wat heeft dat met intelligentie te maken?quote:Op zondag 18 januari 2026 14:05 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Wel waar. Kan jij je de laatste keer herinneren dat tennissupporters de stad zijn gaan slopen? Of hockeysupporters? Of schaaksupporters?
Micky bedoelde natuurlijk ijshockeysupporters.quote:Op zondag 18 januari 2026 14:14 schreef sp3c het volgende:
[..]
wat heeft dat met intelligentie te maken?
ik kan wat ijshockeysporters betreft wel wat incidenten opnoemenquote:Op zondag 18 januari 2026 14:16 schreef EvilSkittle het volgende:
[..]
Micky bedoelde natuurlijk ijshockeysupporters.
Golfers zijn ook kutquote:Op zondag 18 januari 2026 14:17 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik kan wat ijshockeysporters betreft wel wat incidenten opnoemen
Ik kan me dat niet herinneren. Wat toepasselijk is gezien dat in de vorige eeuw is gebeurd. Als je zo ver moet terugkijken... ik kan een veelvoud incidenten onder voetbalsupporters vinden in de laatste maand alleen al.quote:Op zondag 18 januari 2026 14:14 schreef sp3c het volgende:
[..]
kan me herinneren dat monica seles neergestoken werd door een fan tijdens een wedstrijd, dat heb ik voetbalsupporters nog niet zien doen maar ik volg de sport niet echt goed
ja zoals gezegd ik volg de sport niet en ik kan me niet herinneren dat ik in een andere sport heb gezien dat een atleet werd neergestoken door een fan tijdens een wedstrijd dus ik vind het toch al met al wel noemenswaardigquote:Op zondag 18 januari 2026 14:30 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ik kan me dat niet herinneren. Wat toepasselijk is gezien dat in de vorige eeuw is gebeurd. Als je zo ver moet terugkijken... ik kan een veelvoud incidenten onder voetbalsupporters vinden in de laatste maand alleen al.
En wat heeft dat met intelligentie te maken? Nou, simpelweg dat intelligente mensen minder agressief zijn:
https://www.cambridge.org(...)FFB0BC44AA1D059CF735
Dat zeg ik toch nietquote:
dat doe ik niet steeds, jij zegt golfers zijn OOK kut in een reactie op mijquote:Op zondag 18 januari 2026 14:32 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch nietDoe eens rustig man. Schiet niet zo in de verdediging steeds. Ik geef gewoon een voorbeeld dat dit soort gedrag ook bij nette intelligente mensen voorkomt.
Lol. 2 maanden geleden een voetballer nog in zijn nek gestoken.quote:Op zondag 18 januari 2026 14:32 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja zoals gezegd ik volg de sport niet en ik kan me niet herinneren dat ik in een andere sport heb gezien dat een atleet werd neergestoken door een fan tijdens een wedstrijd dus ik vind het toch al met al wel noemenswaardig
in Nigeria?quote:Op zondag 18 januari 2026 14:35 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Lol. 2 maanden geleden een voetballer nog in zijn nek gestoken.
https://sportnieuws.nl/bo(...)%2Fwww.google.com%2F
Ja. En jij noemt een voorbeeld van Hockey. En ik van Golf. Dus daarom OOK. Bij elke sport heb je mensen die zich kut gedragenquote:Op zondag 18 januari 2026 14:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat doe ik niet steeds, jij zegt golfers zijn OOK kut in een reactie op mij
hoezo ook?
wie zijn het nog meer en volgens wie?
zeg dat dan gewoon, je noemt golfers kut, das nogal generiekquote:Op zondag 18 januari 2026 14:32 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch nietDoe eens rustig man. Schiet niet zo in de verdediging steeds. Ik geef gewoon een voorbeeld dat dit soort gedrag ook bij nette intelligente mensen voorkomt.
nee die noemde ik niet, ik reageerde op iemandquote:Op zondag 18 januari 2026 14:36 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja. En jij noemt een voorbeeld van Hockey. En ik van Golf. Dus daarom OOK. Bij elke sport heb je mensen die zich kut gedragen
Bij mannenvoetbal zijn ze anders behoorlijk oververtegenwoordigd.quote:Op zondag 18 januari 2026 14:36 schreef Starhopper het volgende:
Bij elke sport heb je mensen die zich kut gedragen
Moet ie weer moslims erbij halen om een punt te makenquote:Op zondag 18 januari 2026 14:37 schreef sp3c het volgende:
[..]
zeg dat dan gewoon, je noemt golfers kut, das nogal generiek
als ik dat over moslims zeg begin jij te trippen
En ik reageer op jouquote:Op zondag 18 januari 2026 14:37 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee die noemde ik niet, ik reageerde op iemand
dat zou een relevanter onderzoek zijnquote:Op zondag 18 januari 2026 14:38 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Bij mannenvoetbal zijn ze anders behoorlijk oververtegenwoordigd.
Die incidenten zie ik binnen het vrouwenvoetbal ook niet, zeker niet in dezelfde mate
Het zijn inderdaad specifiek Marokkanen in dit gevalquote:Op zondag 18 januari 2026 14:38 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Moet ie weer moslims erbij halen om een punt te maken
By far is wel een overstatement. Cricket en basketbal komen al in de buurt. Zelfs hockey heeft maar de helft aan het aantal fans als voetbal.quote:Op zondag 18 januari 2026 14:39 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat zou een relevanter onderzoek zijn
maar mannenvoetbal is ook by far de grootste sport ter wereld
naja weer, dat doe ik zelden maar hier is het wel relevant gezien je posthistorie maar vul eender welke andere bevolkingsgroep in en het werkt nog steedsquote:Op zondag 18 januari 2026 14:38 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Moet ie weer moslims erbij halen om een punt te maken
nee je legt me woorden in de mondquote:
nee als je zegt dat ik hockey erbij haal dan leg je me letterlijk woorden in de mondquote:
en oorlog met politie en mobiele eenheidquote:Op zondag 18 januari 2026 14:43 schreef -Sigaartje het volgende:
Als ze winnen wordt het oorlog met politie en mobiele eenheid, als ze verliezen wordt het slopen.
Met het aantal inwoners in India ook niet heel gek. Buiten India houdt het wel op behalve 2 man en een paardenkopquote:
Hooligans zijn al vanaf de jaren 80 een probleem en heeft weinig met de samenstelling van het volk te makenquote:Op zondag 18 januari 2026 14:18 schreef William_Papadin het volgende:
Fijn hè die culturele verrijking
Ik denk niet dat t veel verschil gaat maken.quote:Op zondag 18 januari 2026 14:43 schreef -Sigaartje het volgende:
Als ze winnen wordt het oorlog met politie en mobiele eenheid, als ze verliezen wordt het slopen.
Jij hebt het over hockey en daar reageer ik weer op met een voorbeeld van golf. Wat is nou je probleem dan?quote:Op zondag 18 januari 2026 14:43 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee als je zegt dat ik hockey erbij haal dan leg je me letterlijk woorden in de mond
staat er, jij zegt dat ik hockey erbij haalde en dat deed ik niet, je legt me woorden in de mondquote:Op zondag 18 januari 2026 14:45 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Jij hebt het over hockey en daar reageer ik weer op met een voorbeeld van golf. Wat is nou je probleem dan?
Waren allemaal allochtonen in Beverwijk inderdaadquote:Op zondag 18 januari 2026 14:18 schreef William_Papadin het volgende:
Engeland?quote:Op zondag 18 januari 2026 14:45 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Met het aantal inwoners in India ook niet heel gek. Buiten India houdt het wel op behalve 2 man en een paardenkop
quote:Op zondag 18 januari 2026 14:45 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Jij hebt het over hockey en daar reageer ik weer op met een voorbeeld van golf. Wat is nou je probleem dan?
quote:Op zondag 18 januari 2026 14:46 schreef sp3c het volgende:
[..]
staat er, jij zegt dat ik hockey erbij haalde en dat deed ik niet, je legt me woorden in de mond
quote:
Je noemt een voorbeeld van hockeyquote:Op zondag 18 januari 2026 14:46 schreef sp3c het volgende:
[..]
staat er, jij zegt dat ik hockey erbij haalde en dat deed ik niet, je legt me woorden in de mond
Waar voetbal met lichtjaren verschil op nummer 1 staatquote:
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEquote:Op zondag 18 januari 2026 14:48 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Je noemt een voorbeeld van hockey
Niet alleen daarquote:Op zondag 18 januari 2026 14:49 schreef tesssssssss het volgende:
Ik zou in ieder geval een avondje binnen plannen, als ik daar zou wonen.
Prima laten we vanavond alle relschoppers direct oppakken en naar hun naam en afkomst vragenquote:Op zondag 18 januari 2026 14:45 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Hooligans zijn al vanaf de jaren 80 een probleem en heeft weinig met de samenstelling van het volk te maken
Gepikeerde Maroc gespotquote:Op zondag 18 januari 2026 14:47 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Waren allemaal allochtonen in Beverwijk inderdaad
Dat zullen grotendeels allochtonen zijnquote:Op zondag 18 januari 2026 15:08 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Prima laten we vanavond alle relschoppers direct oppakken en naar hun naam en afkomst vragen
Eerste hit op google als ik zoek op supporters rellen. Ziet er nogal wit uitquote:Op zondag 18 januari 2026 14:18 schreef William_Papadin het volgende:
Nee, bij het WK punniken ook niet.quote:Op zondag 18 januari 2026 14:38 schreef Mikeytt het volgende:
Die incidenten zie ik binnen het vrouwenvoetbal ook niet, zeker niet in dezelfde mate
Nou inderdaad zeg.quote:
Is toch traditie bij voetbal. Ik zie het probleem niet. Goed geïntegreerd dusquote:Op zondag 18 januari 2026 15:23 schreef sp3c het volgende:
ja boeiend, het is gewoon dieptragisch dat Nederlandse steden zich schrap moeten zetten voor een voetbalwedstrijd van Marokko
gewoon op stampen als zodra het misgaat, heel hard
of ze wel of niet geintegreerd zouden zijn is het probleem niet hier neequote:Op zondag 18 januari 2026 15:34 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Is toch traditie bij voetbal. Ik zie het probleem niet. Goed geïntegreerd dus
Zegt Beverwijk je iets?quote:Op zondag 18 januari 2026 14:14 schreef sp3c het volgende:
[..]
kan me herinneren dat monica seles neergestoken werd door een fan tijdens een wedstrijd, dat heb ik voetbalsupporters nog niet zien doen maar ik volg de sport niet echt goed
zwarte markt?quote:
Jawel. Als ze niet geintegreerd zouden zijn zouden er geen rellen zijnquote:Op zondag 18 januari 2026 15:38 schreef sp3c het volgende:
[..]
of ze wel of niet geintegreerd zouden zijn is het probleem niet hier nee
Ooooohhh, ik heb echt zin in het WKquote:Op zondag 18 januari 2026 15:41 schreef TLC het volgende:
Dat gaat me wat worden als Nederland tegen Marokko moet spelen op het WK![]()
https://nl.wikipedia.org/wiki/Slag_bij_Beverwijkquote:Op zondag 18 januari 2026 15:40 schreef Adames het volgende:
[..]
Welke voetballer is daar neergestoken dan?
2e foto zijn wel buitenlanders hoorquote:Op zondag 18 januari 2026 15:17 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Eerste hit op google als ik zoek op supporters rellen. Ziet er nogal wit uit![]()
[ afbeelding ]
En de 2e hit is brand op tribune. Zonder mensen duidelijk in beeld. En dit is de 3e hit:
[ afbeelding ]
Alleen maar boze witte mannen
daar is geen voetballer vermoordquote:Op zondag 18 januari 2026 15:45 schreef Starhopper het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Slag_bij_Beverwijk
Ze gingen elkaar met messen te lijfquote:Op zondag 18 januari 2026 15:46 schreef Doug-Heffernan het volgende:
[..]
daar is geen voetballer vermoord
daar was sowieso geen voetballer bij
Ik ken hem ja. Vandaar de vraag welke voetballer is daar neergestoken?quote:Op zondag 18 januari 2026 15:45 schreef Starhopper het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Slag_bij_Beverwijk
We dwalen ondertussen wel een beetje af. Het gaat nu om het verwachte supportersgeweld omdat Marokko vanavond speeltquote:Op zondag 18 januari 2026 15:52 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ze gingen elkaar met messen te lijf
Daarom beter 10 ramen op een kier, dan 1 schilder om het huis.quote:
Okquote:Op zondag 18 januari 2026 15:39 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Jawel. Als ze niet geintegreerd zouden zijn zouden er geen rellen zijn
Pertinent onwaar. Pertinent.quote:Op zondag 18 januari 2026 16:09 schreef halfway het volgende:
Femke zal het morgen wel weer goed praten.
Die geeft gewoon die Joden van Senegal de schuld.quote:Op zondag 18 januari 2026 16:09 schreef halfway het volgende:
Toch denk ik wel dat je hier een puntje te pakken hebt.quote:Op zondag 18 januari 2026 13:20 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Hier gaat dus belastinggeld naartoe.
Er moet echt een groot onderzoek komen naar de gemiddelde intelligentie van mannenvoetbal supporters. Die mensen moeten tegen zichzelf beschermd worden.
Tijd voor het Shintu-ritueelquote:Op zondag 18 januari 2026 22:51 schreef Mubassie het volgende:
Het gaat zo weer lekker los, om morgen met zijn allen weer verontwaardigd te reageren
Alle burgemeesters weer 'geschokt en verwonderd' over het geweld.quote:Op zondag 18 januari 2026 22:51 schreef Mubassie het volgende:
Het gaat zo weer lekker los, om morgen met zijn allen weer verontwaardigd te reageren
Ja dat hadden we echt niet aan zien komen.quote:Op zondag 18 januari 2026 22:52 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Alle burgemeesters weer 'geschokt en verwonderd' over het geweld.
Gelukkig hoeft deze groep alleen hun zelfgemaakte vuurwerkwapens van de jaarwisseling maar uit de schuur te pakken.quote:Op zondag 18 januari 2026 16:21 schreef thedeedster het volgende:
Welke sport dan ook. Het gaat er om dat er veel mensen de straat op gaan en dat je bepaalde mensen hebt, die de anonimiteit van deze massa misbruiken om zich te misdragen.
quote:Op zondag 18 januari 2026 16:09 schreef halfway het volgende:
Ik heb liever getrainde politiemensen die dit soort problemen oplossenquote:Op zondag 18 januari 2026 23:47 schreef DrDentz het volgende:
Waarom hebben we hier geen ICE zoals in Minnesota
En afgelopen woensdag waren ze ook boos dat ze naar de finale gingenquote:Op zondag 18 januari 2026 23:55 schreef Enchanter het volgende:
Beetje respect mensen.
Ze zijn boos , laat ze gewoon even
Volgens mij valt het vanavond oprecht wel mee in NL. Ik kijk met een schuin oog mee naar Belgie en Frankrijk.quote:Op maandag 19 januari 2026 00:06 schreef epicbeardman het volgende:
Laten we niet vergeten dat al deze beelden van vanavond, vermoedelijk gecensureerd zouden worden als de EU een site als "X" beheert of macht over kan uitoefenen.
Morgen wellicht een klein item in het nieuws en dan door naar Trump nieuws!
https://x.com/search?q=%2(...)live&vertical=trendsquote:Op maandag 19 januari 2026 00:09 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Volgens mij valt het vanavond oprecht wel mee in NL. Ik kijk met een schuin oog mee naar Belgie en Frankrijk.
Ik heb geen Xquote:Op maandag 19 januari 2026 00:10 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
https://x.com/search?q=%2(...)live&vertical=trends
Dan zou ik voor de grap eens googlen op Poolse hooligans.quote:Op zondag 18 januari 2026 23:05 schreef Joopklepzeiker het volgende:
In Polen hebben ze dit probleem niet.
Hooligans en/of Ultras heb je vooral in zo'n beetje heel Europa en Zuid Amerika. In de rest van de wereld komt het ook wel voor maar is het wel echt veel minder gebruikelijk. Ik denk niet dat ze nu aan het rellen zijn Marrakesh of Dakar. Wat dat betreft is dit een prima staaltje geslaagde inburgering.quote:Op maandag 19 januari 2026 03:27 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dan zou ik voor de grap eens googlen op Poolse hooligans.
Rellen voor nationale teams komt weinig voor. Rellen voor nationale teams door migranten wonend in landen anders dan het nationale team waarvoor gereld word, is nog zeldzamer.quote:Op maandag 19 januari 2026 05:19 schreef borbit het volgende:
[..]
Hooligans en/of Ultras heb je vooral in zo'n beetje heel Europa en Zuid Amerika. In de rest van de wereld komt het ook wel voor maar is het wel echt veel minder gebruikelijk. Ik denk niet dat ze nu aan het rellen zijn Marrakesh of Dakar. Wat dat betreft is dit een prima staaltje geslaagde inburgering.
De bekende Oranje rellen. Ik weet het nog goed van 2001quote:Op maandag 19 januari 2026 05:19 schreef borbit het volgende:
[..]
Hooligans en/of Ultras heb je vooral in zo'n beetje heel Europa en Zuid Amerika. In de rest van de wereld komt het ook wel voor maar is het wel echt veel minder gebruikelijk. Ik denk niet dat ze nu aan het rellen zijn Marrakesh of Dakar. Wat dat betreft is dit een prima staaltje geslaagde inburgering.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op maandag 19 januari 2026 07:25 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Rellen voor nationale teams komt weinig voor. Rellen voor nationale teams door migranten wonend in landen anders dan het nationale team waarvoor gereld word, is nog zeldzamer.
Rellen in Nederland na winst Nederland...quote:
Rellen bij nationale teams zijn inderdaad zeldzaam. Engeland had vroeger een slechte reputatie maar dat heeft de overheid er met harde straffen flink uitgekregen. En bepaalde teams die elkaar echt niet pruimen, zoals Brazilie en Argentinie geeft altijd een verhoogde kans op ongeregeldheden.quote:Op maandag 19 januari 2026 07:25 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Rellen voor nationale teams komt weinig voor. Rellen voor nationale teams door migranten wonend in landen anders dan het nationale team waarvoor gereld word, is nog zeldzamer.
25 jaar geleden. Tegenwoordig kan je met je Duitsland shirtje gewoon tussen de Oranjefans gaan zitten en er is niemand die je wat zal doen.quote:Op maandag 19 januari 2026 07:35 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
De bekende Oranje rellen. Ik weet het nog goed van 2001
Hey wil jij niet de waarheid vertellen, daar houden wij Nederlanders niet van.quote:Op maandag 19 januari 2026 10:11 schreef FlippingCoin het volgende:
Wanneer gaan we eens zeggen genoeg is genoeg? Dit zijn diezelfde figuren die met de jaarwisseling ook op de (grotendeels blanke) hulpverleners hebben geschoten.
Wmb worden ze per direct het land uitgezet en wordt de hele familie doorgelicht.
quote:Op zondag 18 januari 2026 23:47 schreef DrDentz het volgende:
Hier leeft hij voor, voor dit soort momenten. Die gast is zo voorspelbaar.quote:
mocro's ookquote:Op maandag 19 januari 2026 10:22 schreef Hathor het volgende:
[..]
Hier leeft hij voor, voor dit soort momenten. Die gast is zo voorspelbaar.
Het zijn geen tokkies, het zijn mensen met een migratieachtergrond uit Marokko.quote:
Nee hoor, veel mensen hebben een negatief beeld van Noord-Afrikaanse volkeren, waaronder Marokannen, omdat zij zich helaas disproportioneel op vele negatieve manieren weten te onderscheiden in Westerse landen, waar men ondertussen wel doodleuk het handje op komt houden in de hoop hier aanspraak te maken op allerlei sociale voorzieningen.quote:Op maandag 19 januari 2026 10:41 schreef SemperLibertas het volgende:
Wat zou een Marokkaanvrij Nederland toch weer heerlijk zijn
Iedereen haat Marokkanen omdat ze genetisch afval zijn
Rustig hé Adolf.quote:Op maandag 19 januari 2026 10:41 schreef SemperLibertas het volgende:
Wat zou een Marokkaanvrij Nederland toch weer heerlijk zijn
Iedereen haat Marokkanen omdat ze genetisch afval zijn
Ach natuurlijk niet. Het is gewoon complete bias. Geen enkel volk is alleen gemaakt om ellende te veroorzaken, al ben ik het wel met je eens dat de ellende binnen bepaalde groeperingen groter is. Maar laten we niet net doen alsof 'wij' zo'n fijn volkje zijn. Ik wil ook wel eens kijken hoe het staat met onze normen en waarden als hier de pleuris uitbreekt. Vooralsnog wijzen alle voorlopige 'stresstesten' (lees: WC papier op in COVID tijd en afschaffen van vuurwerk) erop dat wij geen haar beter zijn.quote:Op maandag 19 januari 2026 10:51 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Het is wel zo. Marokkanen zijn vanaf de geboorte in de wieg gelegd om ellende te veroorzaken.
Nou, ook slechte winnaars hoor...quote:Op maandag 19 januari 2026 11:03 schreef Cruzinats het volgende:
Wat zijn Marokkanen slechte verliezers zeg.
Dat volk heeft een collectief minderwaardigheidscomplex.
Nouja, meer omdat het er alle schijn van weg heeft dat ze de cup gekocht hebben & het op de valreep toch nog verkloot hebben. Nu spelen ze het slachtoffer. Ik denk dat iedereen Marokko keihard uitlacht.quote:Op maandag 19 januari 2026 11:08 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Nou, ook slechte winnaars hoor...
Of denk je dat het anders zou zijn als Marokko gewonnen had gister?
Lekkere reclame voor de mocro's weerquote:Op maandag 19 januari 2026 11:12 schreef Aether het volgende:
Is er een handdoektekort in Marokko?
[ x ]
Ik zou eerder willen spreken van een gedragsprobleem op grote schaal. Tragisch wel trouwens voor de Marokkanen die zich wél normaal kunnen gedragen, dit zouden je landgenoten maar zijn.quote:Op maandag 19 januari 2026 11:03 schreef Cruzinats het volgende:
Wat zijn Marokkanen slechte verliezers zeg.
Dat volk heeft een collectief minderwaardigheidscomplex.
Hebben allemaal The Hitchhickers Guide to the Galaxy gelezen.quote:Op maandag 19 januari 2026 11:12 schreef Aether het volgende:
[ x ]
Misschien wilden ze de handdoek in de ring het goal gooien.quote:Op maandag 19 januari 2026 11:47 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Hebben allemaal The Hitchhickers Guide to the Galaxy gelezen.
Het is inderdaad kinderachtig.quote:Op maandag 19 januari 2026 10:22 schreef Hathor het volgende:
[..]
Hier leeft hij voor, voor dit soort momenten. Die gast is zo voorspelbaar.
Als het goed is zijn ze allemaal opgepakt. Want dat werd volgens de politie makkelijker met een vuurwerkverbod.quote:Op maandag 19 januari 2026 10:11 schreef FlippingCoin het volgende:
Wanneer gaan we eens zeggen genoeg is genoeg? Dit zijn diezelfde figuren die met de jaarwisseling ook op de (grotendeels blanke) hulpverleners hebben geschoten.
Wmb worden ze per direct het land uitgezet en wordt de hele familie doorgelicht.
Je zou je toch dood moeten schamen als je uit dat land komt wtf.quote:Op maandag 19 januari 2026 10:22 schreef epicbeardman het volgende:
[ x ]
Zelfs op het veld trachten de mocro's dingen te stelen en vechten
Zelfs de nationale sterspelers voldoen aan alle vooroordelen over Marokkanen. Gek hè, dat iedereen een hekel heeft aan dat volk.quote:Op maandag 19 januari 2026 11:12 schreef Aether het volgende:
[ x ]
Klopt. Wij zijn hier meer van de schone schijn.quote:Op maandag 19 januari 2026 10:16 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Hey wil jij niet de waarheid vertellen, daar houden wij Nederlanders niet van.
Dat jatten zit er gewoon in he.quote:Op maandag 19 januari 2026 11:12 schreef Aether het volgende:
[ x ]
Punt is dat een klein deel hier zich wel aanpast en de Nederlandse cultuur omarmt. Ik ken er wel een aantal; hardwerkend, Nederlandse taal uitstekend en houden zich aan de hier geldende normen en waarden. Die schamen zich inderdaad kapot voor hun landgenoten en dat imbeciele, criminele, agressieve, vrouwonvriendelijke gedrag. Het gros is gewoon schorem wat zich niet weet te gedragen, neerkijkt op onze cultuur en altijd in de slachtofferrol zit. Daar is maar 1 remedie tegen: Rob Jettenquote:Op maandag 19 januari 2026 12:18 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Je zou je toch dood moeten schamen als je uit dat land komt wtf.
Waar zijn die afvallige moslims dan als een aantal van hun oorspronkelijk kamp de Nederlandstaligen niet amuseren willen?quote:Op maandag 19 januari 2026 12:54 schreef matspontius het volgende:
[..]
Punt is dat een klein deel hier zich wel aanpast en de Nederlandse cultuur omarmt. Ik ken er wel een aantal; hardwerkend, Nederlandse taal uitstekend en houden zich aan de hier geldende normen en waarden. Die schamen zich inderdaad kapot voor hun landgenoten en dat imbeciele, criminele, agressieve, vrouwonvriendelijke gedrag. Het gros is gewoon schorem wat zich niet weet te gedragen, neerkijkt op onze cultuur en altijd in de slachtofferrol zit. Daar is maar 1 remedie tegen: Rob Jetten![]()
![]()
En nu in begrijpbaar Nederland s.v.p. Dank.quote:Op maandag 19 januari 2026 13:00 schreef torentje het volgende:
[..]
Waar zijn die afvallige moslims dan als een aantal van hun oorspronkelijk kamp de Nederlandstaligen niet amuseren willen?
Wordt trouwens nergens in die post over moslims gesproken, alleen jij hebt het over moslims.quote:Op maandag 19 januari 2026 13:00 schreef torentje het volgende:
[..]
Waar zijn die afvallige moslims dan als een aantal van hun oorspronkelijk kamp de Nederlandstaligen niet amuseren willen?
Mijn reactie is toch een inhoudelijk reactie op jouw bewering, dat er moslims/Marokkanen zijn die hun oorspronkelijk kamp niet meer willen omdat die de Nederlandstaligen niet willen amuseren?quote:Op maandag 19 januari 2026 13:02 schreef matspontius het volgende:
[..]
En nu in begrijpbaar Nederland s.v.p. Dank.
Wellicht kun je ook op de inhoud van de post reageren - dat houdt het wel overzichtelijk ...
Nee, je braakt onzin uit. Vandaar het verzoek, indien mogelijk, in leesbaar Nederlands te reageren. Je eigen frustraties kun je overigens gerust achterwege laten 🙏quote:Op maandag 19 januari 2026 13:27 schreef torentje het volgende:
[..]
Mijn reactie is toch een inhoudelijk reactie op jouw bewering, dat er moslims/Marokkanen zijn die hun oorspronkelijk kamp niet meer willen omdat die de Nederlandstaligen niet willen amuseren?
Dat kan alleen maar als je een stukje zelfreflectie hebt, ik denk dat je de rest zelf wel kan invullen.quote:Op maandag 19 januari 2026 12:18 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Je zou je toch dood moeten schamen als je uit dat land komt wtf.
Kom dan eens met controleerbare cijfers voor jouw bewering dat een aantal moslims/Marokkanen hun oorspronkelijke kamp wil verlaten.quote:Op maandag 19 januari 2026 13:38 schreef matspontius het volgende:
[..]
Nee, je braakt onzin uit. Vandaar het verzoek, indien mogelijk, in leesbaar Nederlands te reageren. Je eigen frustraties kun je overigens gerust achterwege laten 🙏
Beetje onsportief ook nog.quote:Op maandag 19 januari 2026 14:00 schreef tjoptjop het volgende:
Ik weet nog wel dat ze online best wat sympathie hadden tijdens het WK van 2022. Dat was frustrerend omdat we natuurlijk wel weten hoe het echt zit. Het doet me daarom deugd dat men nu begint in te zien dat het een enorm kutteam en volk eromheen is
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op maandag 19 januari 2026 14:00 schreef tjoptjop het volgende:
Ik weet nog wel dat ze online best wat sympathie hadden tijdens het WK van 2022. Dat was frustrerend omdat we natuurlijk wel weten hoe het echt zit. Het doet me daarom deugd dat men nu begint in te zien dat het een enorm kutteam en volk eromheen is
het viel mij nog mee dat nu.nl dit nieuws deelde, wel halen ze alle kritische berichten weg en lichten ze een woke reactie uitquote:Op maandag 19 januari 2026 00:06 schreef epicbeardman het volgende:
Laten we niet vergeten dat al deze beelden van vanavond, vermoedelijk gecensureerd zouden worden als de EU een site als "X" beheert of macht over kan uitoefenen.
Morgen wellicht een klein item in het nieuws en dan door naar Trump nieuws!
Omdat de NPO dat loopt te pushen het moment dat Nederland uitgeschakeld is. Dan moeten we opeens met z'n alleen massaal voor Turkije of Marokko zijn en gaat in het talkshows over niets anders.quote:Op maandag 19 januari 2026 14:00 schreef tjoptjop het volgende:
Dergelijk nieuws is daar ongewenst.quote:Op maandag 19 januari 2026 18:49 schreef FlippingCoin het volgende:
Lol bij het nos journaal benoemen ze het niet eens.
lol. Staat gewoon op de website van NOS hoor.quote:Op maandag 19 januari 2026 19:28 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Klopt, want het mag niet zo zijn dat Marokkanen slecht in het nieuws komen. Dat is racistisch namelijk.
Ik lees niks over racistische leuzen en handelingen. Misschien heb jij een andere NOS?quote:Op maandag 19 januari 2026 20:04 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
lol. Staat gewoon op de website van NOS hoor.
Niks over het onsportieve gedrag van zowel de ballenjongers als spelers van Marokko. Ook niks over de racistische spreekkoren en bananen op het veld. Geen item erover op het NOS journaal.quote:Op maandag 19 januari 2026 20:04 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
lol. Staat gewoon op de website van NOS hoor.
Valt gewoon onder (groeps)belediging en dat staat er ook.quote:Op maandag 19 januari 2026 20:23 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Ik lees niks over racistische leuzen en handelingen. Misschien heb jij een andere NOS?
Er is geen vuurwerkverbod.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 08:01 schreef incel het volgende:
Kijk dat vuurwerkverbod eens werken mensen
Er is altijd een vuurwerkverbod met uitzondering van 8 uurtjes per jaar en er mocht gisteren al helemaal geen vuurwerk afgestoken worden en toch gebeurde het en werd er met vuurwerk naar de ME gegooid.quote:
Ja, oke, op die manier. Maar dan is je sarcasme niet relevant want dát is al jaren zo.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 13:01 schreef incel het volgende:
[..]
Er is altijd een vuurwerkverbod met uitzondering van 8 uurtjes per jaar en er mocht gisteren al helemaal geen vuurwerk afgestoken worden en toch gebeurde het en werd er met vuurwerk naar de ME gegooid.
Dan heb je niet echt opgelet, dat vuurwerkverbod of de discussie ervan was een hot item in de afgelopen maand.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 13:02 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Ja, oke, op die manier. Maar dan is je sarcasme niet relevant want dát is al jaren zo.
Als je had opgelet had je geweten dat het verbod rond Oudjaar nog niet definitief in werking is gesteld.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 13:03 schreef incel het volgende:
[..]
Dan heb je niet echt opgelet, dat vuurwerkverbod of de discussie ervan was een hot item in de afgelopen maand.
Want dat zou ervoor zorgen dat er geen vuurwerk meer naar agenten werd gegooid tijdens de jaarwisseling.
Snapje
Weet ik maar dat is irrelevant. Het punt is dus dat je ALTIJD vuurwerk ellende hebt en een vuurwerkverbod dus niet uitmaakt.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 13:04 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Als je had opgelet had je geweten dat het verbod rond Oudjaar nog niet definitief in werking is gesteld.
quote:Op zondag 18 januari 2026 23:47 schreef DrDentz het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |