https://www.bnr.nl/nieuws(...)nei-vuur-brandt-doorquote:In Iran houden de protesten tegen de economische malaise inmiddels al meer dan een week aan. Volgens mensenrechtenorganisaties zijn daarbij al tientallen doden gevallen. Afgelopen zaterdag sprak de hoogste leider van het land, ayatollah Ali Khamenei, het volk toe, maar zijn boodschap heeft de demonstranten niet tot bedaren gebracht. De onrust lijkt daarmee een nieuwe, serieuze fase in te gaan.
Ja dat betoogt die Persische meneer in Turkije ook. Er zijn helemaal geen CSG's nodig.quote:Op zondag 11 januari 2026 19:24 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Maar wat iemand eerder zei, ze hebben kennelijk geen Carrier Strike Group in de buurt.
Dat duurt blijkbaar minimaal een week voordat er een in de buurt kan zijn, en zo'n plotselinge verplaatsing valt natuurlijk op.
Al zal de VS ongetwijfeld nog andere mogelijkheden hebben denk ik.
Nadat ze zijn geweer hebben afgepakt gaat de camera iets naar links, en dan meteen weer naar rechts en daar zie je die rat dan rechtsboven in beeld tussen de auto's weglopen.quote:Op zondag 11 januari 2026 19:24 schreef Tengano het volgende:
Ik zie die tweets boven niet op mijn scherm; overal staat deleted bij![]()
Hier de bevestiging dat de Mossad actief is in Iran. Ze hebben blijkbaar zelf een statement uitgebracht, te zien op 7:20. Daarnaast lijken er een paar kopstukken te zijn geelimineerd iets waar Israel meestal wel een handje van heeft om de boel flink te ontregelen.
en op 6:35 een liquidatie van een Iraanse agent.
Daarnaast roept de Mossad het volk op om de straat op te blijven gaan. Wss is dat goed voor het momentum, plus dat ze in die chaos makkelijker en meer onopgemerkt kunnen opereren denk ik.
Bekijk deze YouTube-video
We gaan het hopelijk snel zien.quote:Op zondag 11 januari 2026 19:30 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja dat betoogt die Persische meneer in Turkije ook. Er zijn helemaal geen CSG's nodig.
Reza is vooral heel populair bij Iraniėrs buiten Iran.quote:Op zondag 11 januari 2026 19:44 schreef opgebaarde het volgende:
Waarom mag er geen artikel over de vermeende kroonprins Reza geschreven worden? De beste man wordt op het schild gehesen en lijkt een van de leiders van deze protesten te zijn.
Ik denk dat het best indicatief is dat de massa's in Iran nu "Leve de sjah" scanderen. Het is denk ik bij gebrek aan een betere, verenigende factor in combinatie met het simpele feit dat het grootste deel geen ervaring heeft met dat regime van zijn pa. Ik twijfel ook of het een geweldig idee is om die man binnen te halen als de Heiland precies om wat jij zegt: dat het huidige bestuur niets is, maakt het nog geen goed idee om het vorige terug te halen.quote:Op zondag 11 januari 2026 20:05 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Reza is vooral heel populair bij Iraniėrs buiten Iran.
Verder is het de zoon van een absoluut heerser die de bevolking onderdrukte, geld verkwistte en daardoor met een opstand het land werd uitgejaagd. Hij leeft al zijn hele leven op wat zijn pa destijds bij elkaar heeft gejat.
Er is geen enkele indicatie dat hij is Iran zelf populair is, daar is hij ook al 40 jaar niet geweest, of ook maar op welke manier dan ook geschikt al leider. Een normale baan heeft hij nog nooit gehad.
Laat er maar wat nieuws en beters komen vanuit Iran zelf. Dat het huidige bestuur niets is maakt het vorige namelijk nog niet geweldig.
Irael zal er best wel tussen zitten met de IDF , maar moet nu maar afgelopen zijn met die rare Taliban tulbanden daarquote:Op zondag 11 januari 2026 19:24 schreef Tengano het volgende:
Ik zie die tweets boven niet op mijn scherm; overal staat deleted bij![]()
Hier de bevestiging dat de Mossad actief is in Iran. Ze hebben blijkbaar zelf een statement uitgebracht, te zien op 7:20. Daarnaast lijken er een paar kopstukken te zijn geelimineerd iets waar Israel meestal wel een handje van heeft om de boel flink te ontregelen.
en op 6:35 een liquidatie van een Iraanse agent.
Daarnaast roept de Mossad het volk op om de straat op te blijven gaan. Wss is dat goed voor het momentum, plus dat ze in die chaos makkelijker en meer onopgemerkt kunnen opereren denk ik.
Zo de USA gaat ff de zaken op orde brengen in Iranquote:Dozens of US military planes head to Middle East, Iran boosts air defence
According to flight tracking services and military observers, in recent hours, dozens of U.S. air refuelling tankers and heavy transport aircraft (C-5 and C-17) have departed from bases in the U.S. and from a U.S. airbase in the United Kingdom, heading east -- presumably toward Middle Eastern deployment points.
The aircraft involved include KC-135 Stratotankers and KC-46A Pegasus tankers, as well as C-17 Globemaster III and C-5M Galaxy transporters, which are typically used in such operations to move personnel, equipment, and special units.
No official comments have been issued by the US Department of Defense. .
399 weergaven 13 minuten geleden in premičre gegaan
Als de US Air Force op bezoek komt, dan weet je dat je een probleem hebt 😱quote:Op zondag 11 januari 2026 20:19 schreef michaelmoore het volgende:
Zo de USA gaat ff de zaken op orde brengen in Iran
[..]
Die man staat niet meteen gelijk equivalent aan het vorige regime, wat idd niet fris was en de bevolking had toen gerede rede om die man af te zetten. De zoon is echt wel wat anders, en zou wel een interim leider kunnen zijn om de natie weer te verenigen. Wat een oplossing zou zijn is een model a la veel Europese monarchieėn, een gekozen volksvertegenwoordiging en de sjah familie als symbolisch zonder politieke macht. De Pahlavi gaan 2000 jaar terug, veel langer dan wij de monarchie hebben. Dat zit heel diep daar. Die revolutie in 1979 brak dus een tijdperk van 2000 jaar, hoe bijzonder was dat.quote:Op zondag 11 januari 2026 20:15 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik denk dat het best indicatief is dat de massa's in Iran nu "Leve de sjah" scanderen. Het is denk ik bij gebrek aan een betere, verenigende factor in combinatie met het simpele feit dat het grootste deel geen ervaring heeft met dat regime van zijn pa. Ik twijfel ook of het een geweldig idee is om die man binnen te halen als de Heiland precies om wat jij zegt: dat het huidige bestuur niets is, maakt het nog geen goed idee om het vorige terug te halen.
Misschien verbaast hij ons en komt er echt iets beters uit zijn koker (als het al lukt om het huidige regime af te zetten). Hoe dan ook is hij vooralsnog het enige levensvatbare icoon om op een schild te hijsen voor deze natie.
De ene dictator steunt de andere , whats newquote:Op zondag 11 januari 2026 20:25 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Verrassend, de Turken steunen het islamofascistische Ayatollah regime.
quote:Op zondag 11 januari 2026 20:26 schreef Homey het volgende:
Dit is trouwens een hilarisch satirisch account over wat de EU allemaal uitbraakt over dit soort conflicten in de wereld:
https://x.com/ISEUConcerned
De reactie van Ursula is wederom een klassieker; monitoring.
Denk dat ze daar ook over dubben. Wat wil je exact doen?quote:Op zondag 11 januari 2026 20:34 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Wordt waarschijnlijk wel lastig zonder boots on the ground.
Israel heeft daar de boots wel op de grond, die zie je nietquote:Op zondag 11 januari 2026 20:34 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Wordt waarschijnlijk wel lastig zonder boots on the ground.
ik heb het idee dat zulks al geregeld is of gaat wordenquote:Op zondag 11 januari 2026 20:36 schreef Homey het volgende:
Enige wat ik kan bedenken is met special forces in het geniep het land in en kopstukken ruimen en militaire doelen opblazen. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
Goede indicatie dat je aan de verkeerde kant van de geschiedenis staat.quote:Op zondag 11 januari 2026 20:08 schreef TLC het volgende:
Toen ik de Iraanse regering op tv zag scanderen 'weg met Amerika !' was ik voor het eerst met ze eens![]()
Voor deze ene keer, vanwege wortelkopquote:Op zondag 11 januari 2026 20:56 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Goede indicatie dat je aan de verkeerde kant van de geschiedenis staat.
Die mag ook een combinatie van aambeien, nierstenen en diaree krijgen terwijl continue rtl boulevard op tv staatquote:
Dat laatste is wel erg wreed 😱quote:Op zondag 11 januari 2026 21:03 schreef TLC het volgende:
[..]
Die mag ook een combinatie van aambeien, nierstenen en diaree krijgen terwijl continue rtl boulevard op tv staat
quote:Op zondag 11 januari 2026 21:03 schreef TLC het volgende:
[..]
Die mag ook een combinatie van aambeien, nierstenen en diaree krijgen terwijl continue rtl boulevard op tv staat
En dit is dan niet een of andere random idioot met een Twitter account, maar een professor.quote:Op zondag 11 januari 2026 19:05 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
[ x ]
[..]
Je moet het maar uit je toetsenbord durven krijgen
En denk ook maar niet dat dit een uitzondering is, dergelijk gedachtegoed leeft in meer of mindere mate in grote delen van de academische wereld.quote:David Miller (born 1964) is a British sociologist whose research and publications focus on Islamophobia and propaganda. Miller was Professor of Sociology at the University of Strathclyde (2004–2011) and the University of Bath (2011–2018) and was Professor of Political Sociology at the University of Bristol (2018–2021). He is the co-founder and co-director of the non-profit company Public Interest Investigations (PII).
Bron
quote:One of his lectures at the University of Bristol led to complaints, including from students, alleging that he had engaged in antisemitism and spreading conspiracy theories.
quote:In an online public forum on 29 July 2020, Miller said: "The Zionist movement, and the Israeli government, are the enemy of the left, the enemy of world peace, and they must be directly targeted."
Dit soort mensen zijn een vijand van het Westen en moeten ook als dusdanig worden behandeld.quote:In February 2025 Miller attended the funeral of Hassan Nasrallah in Lebanon, to report on the event.
dat lijkt me ook , eindelijk van die rare islam theocratie af met zijn atoombommenquote:Op zondag 11 januari 2026 21:08 schreef tjoptjop het volgende:
Je zou zeggen dat je als Israel en de VS deze kans niet laat liggen.
Geen verrassing helaasquote:Op zondag 11 januari 2026 21:58 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[ x ]
[ x ]
Het regime lijkt alles op alles te zetten om de demonstraties te beėindigen voordat Trump kan ingrijpen. Met succes, helaas.
Ik vraag me altijd af hoe dat soort monsters zichzelf voelen als ze eenmaal thuis zijn, zijn ze trots op zichzelf, dat ze mooi burgers afgeslacht hebben?quote:Op zondag 11 januari 2026 22:41 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Geen verrassing helaas![]()
De vorige keer zijn ze ook als beesten tekeergegaan tijdens de blackout
quote:Israėl vraagt EU Iraanse Revolutionaire Garde als "terroristische organisatie" te classificeren
Naar aanleiding van de protesten in Iran heeft de Israėlische minister van Buitenlandse Zaken, Saar, de Europese Unie opgeroepen de Revolutionaire Garde als een "terroristische organisatie" te bestempelen.
Saar verklaarde dat hij de Duitse minister van Binnenlandse Zaken, Dobrindt, die momenteel in Israėl verblijft, had verteld dat de tijd rijp was voor een dergelijke classificatie.
De Revolutionaire Garde is een elite paramilitaire eenheid die het regime in het land aanzienlijk steunt.
Saar betuigde ook zijn steun aan het Iraanse volk.
In Iran vinden al zo'n twee weken herhaaldelijk protesten plaats, waarbij naar verluidt honderden doden zijn gevallen.
Het hoofd van de katholieke kerk, paus Leo XIV, uitte rond het middaguur zijn bezorgdheid.
Tijdens een toespraak tot duizenden mensen op het Sint-Pietersplein in het Vaticaan zei hij dat de aanhoudende spanningen in Iran de dood van vele mensen tot gevolg hebben – vergelijkbaar met de situatie in Syriė, benadrukte de paus.
Hij deed een beroep op verantwoordelijken om geduldig te streven naar dialoog en vrede.
classificatie iraanse revolutionaire garde israėl terroristische organisatie Submitter: Bron: Deutschlandfunk.de
Die jammers worden trouwens door China en Rusland aan Iran geleverd.quote:Op zondag 11 januari 2026 22:52 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Die jammers zouden de Amerikanen mooi kunnen uitschakelen.
Da's jammerquote:Op zondag 11 januari 2026 22:57 schreef Tengano het volgende:
[..]
Die jammers worden trouwens door China en Rusland aan Iran geleverd.
Samengevat: Israel vraagt de EU om tegen een islamitisch regime te stemmen.quote:
Ik heb niet de indruk dat ze daar ook maar een seconde van wakker liggen. Zeker de revolutionaire garde nietquote:Op zondag 11 januari 2026 22:53 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd af hoe dat soort monsters zichzelf voelen als ze eenmaal thuis zijn, zijn ze trots op zichzelf, dat ze mooi burgers afgeslacht hebben?
En hun vrouwen, kinderen en ouders, zouden die ook trots op hen zijn?
Ik kan me heel goed voorstellen dat als men zo'n beest weet af te zonderen van zijn groep, dat men dan volledig los gaat op zo'n rat.
Vroeg of laat valt dit regime, hopelijk dit keer, en zal er met al die monsters stuk voor stuk afgerekend worden, hopelijk op de meest vreselijke manieren.
Dit is wat witte erfschuld met witte Westerse mensen doetquote:Op zondag 11 januari 2026 19:05 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
[ x ]
[..]
Je moet het maar uit je toetsenbord durven krijgen
Dit wijkt zo ontzettend af van de ramingen die er tot nu toe zijn. Daarnaast is de BBC meer op de hand van de islamitische krachten in deze wereld, dus het zou me niet verbazen dat ze een handje meehelpen qua propaganda, en het zal ook niet de eerste keer zijn.quote:
Als we de woke vrouwtjes zoals die hysterische den in Minneapolis geen halt toeroepen wel ja.quote:Op zondag 11 januari 2026 23:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dit is wat witte erfschuld met witte Westerse mensen doet
die liggen binnen nu en 5 jaar met de knietjes richting mekka na vrouwen- en homorechten hier in de uitverkoop gedaan te hebben.
Dan staat er wel weer een volgende gek op.quote:Op zondag 11 januari 2026 22:14 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dat lijkt me ook , eindelijk van die rare islam theocratie af met zijn atoombommen
de oprichter van HAMAS en Hezbollah en die gekken in Jemen
De gestoorde baardaap
Assad weg, Khamenei weg , Maduro weg en die dwaas in Cuba weg , hehe lekker
Nou Putin nog failliet krijgen
Groot zwembad in Gaza , fijn
[ afbeelding ]
En daar hoortie ook.quote:Op maandag 12 januari 2026 00:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Maar die zal ongetwijfeld diep onder de grond zitten.
Ja zou mooi zijn als dat zijn tombe wordt.quote:
De laatste aanval, met de VS samen, van een aantal maanden geleden, was voornamelijk gericht op nucleaire faciliteiten, met name de bijdrage van de VS.quote:Op maandag 12 januari 2026 00:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik twijfel toch sterk of de VS op hele korte termijn iets zinnigs kan doen.
Zoals gezegd gaat wat bombarderen niet veel helpen. Israel heeft al een hoop geraakt en dat heeft ook verder weinig uitgemaakt.
Tenzij ze die kerel direct kunnen raken. Maar die zal ongetwijfeld diep onder de grond zitten.
Er moet op een of andere manier een grote breuk ontstaan in de garde zelf.
Security forces killed by the 'terrorists'quote:Op maandag 12 januari 2026 00:11 schreef Aether het volgende:
Iran declares 3 days of national mourning for security forces killed in protests
https://www.timesofisrael(...)-killed-in-protests/
Ik denk dat je die hele zaak binnen een dag kan opdoeken. Een soort Venezuela II. Allemaal landjes met een grote smoel, maar als je daar met een knuppel binnenloopt, blijkt het alleen maar geblaf te zijn.quote:Op maandag 12 januari 2026 00:16 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
De laatste aanval, met de VS samen, van een aantal maanden geleden, was voornamelijk gericht op nucleaire faciliteiten, met name de bijdrage van de VS.
Gerichte aanvallen op belangrijke strategische doelen van het regime (denk aan leger- en IRCG-basissen, wapen/munitiedepots, hoofdkwartieren, (communicatie)infrastructuur, etcetera, zou het regime enorm verzwakken.
Als de VS en Israėl/Mossad erg echt voluit voor gaan moet dat lukken.
Dat denk ik helaas ook. Uiteindelijk vind het gewoon op straat plaats en dan kun je niet vanaf afstand bombarderen. Het regime wil de mensen koest houden, als een basis of hoofdkwartier is opgeblazen is niet zo relevant op dit moment.quote:Op maandag 12 januari 2026 00:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik twijfel toch sterk of de VS op hele korte termijn iets zinnigs kan doen.
Zoals gezegd gaat wat bombarderen niet veel helpen. Israel heeft al een hoop geraakt en dat heeft ook verder weinig uitgemaakt.
Tenzij ze die kerel direct kunnen raken. Maar die zal ongetwijfeld diep onder de grond zitten.
Er moet op een of andere manier een grote breuk ontstaan in de garde zelf.
quote:Op maandag 12 januari 2026 00:23 schreef StateOfMind het volgende:
Je moet er toch niet aan denken wat al die, ongetwijfeld vele duizenden of misschien wel tienduizenden, mensen die opgepakt zijn voor vreselijke martelingen ondergaan op dit moment![]()
![]()
Die droogte is idd een heel groot probleem.quote:Op maandag 12 januari 2026 00:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Overigens, had Teheran niet maar voor nog 2 weken water? Dat zal wel overdreven zijn maar zonder echte investeringen in water infrastructuur gaat dat alleen maar erger worden natuurlijk.
Ik zie ook geen mannen met prinsenvlaggen op straat. Waar is fatsoenlijk rechts?quote:Op maandag 12 januari 2026 00:31 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Hoe komt het dat er hier relatief zo weinig aandacht voor is? Ik zie ook geen massale demonstraties. Dat komt omdat er geen joden en blanke mensen bij betrokken zijn. Dan is progressief links nergens te bekennen.
Kwestie van tijd dus ook dat de protesten opnieuw komen, mochten ze nu verdwijnen. Die economische problemen zullen ook steeds meer mensen raken, dus ook de meer conservatieve oude lui.quote:Op maandag 12 januari 2026 00:30 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Die droogte is idd een heel groot probleem.
2 weken zal overdreven zijn, maar een evacuatie voor heel Teheran is een serieuze optie op termijn.
Dat heb je, als je liever miljarden steekt in raketten, een atoomprogramma, Hamas en Hezbollah, en je focust op Israėl, in plaats van op je eigen land en je eigen bevolking.
Omdat het motto is - Islam is vrede. Dus die Iraanse islamofobische bevolking daar steunen, past daarom niet in de progressief linkse agenda.quote:Op maandag 12 januari 2026 00:31 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Hoe komt het dat er hier relatief zo weinig aandacht voor is? Ik zie ook geen massale demonstraties. Dat komt omdat er geen joden en blanke mensen bij betrokken zijn. Dan is progressief links nergens te bekennen.
Misschien hebben die werk gevonden?quote:Op maandag 12 januari 2026 00:31 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Progressief links zijn de zelfbenoemde hoeders van de mensenrechten en internationale verdragen. Zij weten wat goed is en hebben alle wijsheid in pacht over hoe wij als mensen met elkaar om moeten gaan. De gebeurtenissen in Iran zou progressief links op de barricades moeten sturen maar dat gebeurt maar niet. Omdat ze selectief en hypocriet zijn. Wanneer er geen joden, blanken of westerlingen bij betrokken zijn is het niet interessant genoeg om tegenaan te schoppen. En de moslims mogen natuurlijk niet tegen het zere been geschopt worden.quote:Op maandag 12 januari 2026 00:32 schreef Perox het volgende:
[..]
Ik zie ook geen mannen met prinsenvlaggen op straat. Waar is fatsoenlijk rechts?
En rechts is gewoon consistent lui en apathisch wil je zeggen?quote:Op maandag 12 januari 2026 00:37 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Progressief links zijn de zelfbenoemde hoeders van de mensenrechten en internationale verdragen. Zij weten wat goed is en hebben alle wijsheid in pacht over hoe wij als mensen met elkaar om moeten gaan. De gebeurtenissen in Iran zou progressief links op de barricades moeten sturen maar dat gebeurt maar niet. Omdat ze selectief en hypocriet zijn. Wanneer er geen joden, blanken of westerlingen bij betrokken zijn is het niet interessant genoeg om tegenaan te schoppen.
Nee hoor, ik grijp alleen de mogelijkheid aan om de hypocrisie van de moreel verheven progressieve kliek weer eens aan te stippen. Je weet wel, het clubje wat bijvoorbeeld universiteiten vernield heeft en nu in geen velden of wegen te bekennen is. Heulers met de radicale islam moet je constant blijven exposen.quote:Op maandag 12 januari 2026 00:37 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
En rechts is gewoon consistent lui en apathisch wil je zeggen?
Enorm domme bagger weer allemaal uit je mondjeEen soort dikke diarhee met stukjes 'kijk hoe goed ik ben'. Ik protesteer in geen enkel geval"
Dat denk ik eigenlijk wel.quote:Op maandag 12 januari 2026 00:38 schreef theunderdog het volgende:
Wel benieuwd wat het gevolg gaat zijn als er echt een regime change komt. Zal Iran zich dan ook meer pro-westers opstellen?
Het is alleen geen hypocrisie. Mensen protesten tegen iets wat dicht bij hun hart ligt. Veel van die mensen hebben geen enkele connectie met Iran, bijvoorbeeld.quote:Op maandag 12 januari 2026 00:43 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Nee hoor, ik grijp alleen de mogelijkheid aan om de hypocrisie van de moreel verheven progressieve kliek weer eens aan te stippen. Je weet wel, het clubje wat bijvoorbeeld universiteiten vernield heeft en nu in geen velden of wegen te bekennen is. Heulers met de radicale islam moet je constant blijven exposen.
die zijn druk met de pallie vlaggen voor maduro te bezig zijn en asfalt plakkenquote:Op maandag 12 januari 2026 00:31 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Iran is altijd een westers land geweest tot 1979 , net als Libanonquote:Op maandag 12 januari 2026 00:38 schreef theunderdog het volgende:
Wel benieuwd wat het gevolg gaat zijn als er echt een regime change komt. Zal Iran zich dan ook meer pro-westers opstellen?
en en of JA 21 mee doet of de Pvdd , dondert niet , maakt niks uitquote:Op maandag 12 januari 2026 00:51 schreef StateOfMind het volgende:
En dan te bedenken dat de coronawappies van weleer massaal vonden en riepen dat Nederland een dictatuur was![]()
![]()
Het feit alleen al dat ze dat vrijelijk konden verkondigen zonder te verdwijnen toont die ridiculiteit aan.
Er valt terecht een hoop aan te merken over ons land, maar onder aan de streep mogen we van geluk spreken dat we hier leven, waar in de kern alles goed geregeld is.
Deze islam.quote:Op maandag 12 januari 2026 00:52 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Iran is altijd een westers land geweest tot 1979 , net als Libanon
toen met wat afzakte naar de Islam en de extreme mullahs hun kans grepen
Je durft nu gewoon Iran en Israel over een kam te scheren?quote:Op maandag 12 januari 2026 00:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Het is alleen geen hypocrisie. Mensen protesten tegen iets wat dicht bij hun hart ligt. Veel van die mensen hebben geen enkele connectie met Iran, bijvoorbeeld.
Je zegt dus ook eigenlijk dat die mensen die universiteiten vernielen nu weer massaal dat zouden moeten doen? Maar dan tegen het Iraanse regime? Ik zie niet echt in waarom. Nederland en Nederlandse universiteiten steunen dat regime al niet (in tegenstelling tot Israel bijvoorbeeld). Dus wat zou het nut precies zijn?
ja moet je eens catten met OFW meiden uit de filipijnen , die worden te werk gesteld als kindermeid en oindertussen misbruikt door de chauffeur en de tuinman en de jongste bediende voor 100 euro per maandquote:Op maandag 12 januari 2026 01:05 schreef Kwntm het volgende:
Het gaat om "vrijheid" en "democratie"
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 12 januari 2026 01:03 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Mullahs , Taliban , HAMAS en Hezbollah zijn extreme oversekste idioten en Groen Links vind het allemaal prachtig
die denken echt dat de vrouwen het leuk vinden om er als een zwarte heks bij te lopen
Wellicht een arrestatiebevel van het Internationaal Strafhof misschien?quote:Op maandag 12 januari 2026 01:05 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Is de ambassadeur van Iran al ontboden of ons land uit getrapt?
Ja.quote:Op maandag 12 januari 2026 01:08 schreef Tengano het volgende:
[..]
Wellicht een arrestatiebevel van het Internationaal Strafhof misschien?
Maar het Internationaal Strafhof is niet 'Islamofobisch' dus dat gaat hem niet wordenquote:Op maandag 12 januari 2026 01:12 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Ja.
Meteen een oproep voor Ayatollah Khomeini meegeven om te verschijnen voor het Internationaal Strafhof.
Soms lees ik de discussies over de ontwikkelingen in Iran mee, en dan moet ik wel eens lachen dat sommigen die aan die discussies meedoen vooral blijk geven van hun gebrek aan kennis.quote:Op maandag 12 januari 2026 01:12 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Ja.
Meteen een oproep voor Ayatollah Khomeini meegeven om te verschijnen voor het Internationaal Strafhof.
Ik durf te wedden dat 80% niet weet waar Palestina zou liggen, ondanks dat het 'dicht bij hun hart ligt'.quote:Op maandag 12 januari 2026 00:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Het is alleen geen hypocrisie. Mensen protesten tegen iets wat dicht bij hun hart ligt. Veel van die mensen hebben geen enkele connectie met Iran, bijvoorbeeld.
khameneiquote:Op maandag 12 januari 2026 01:26 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Soms lees ik de discussies over de ontwikkelingen in Iran mee, en dan moet ik wel eens lachen dat sommigen die aan die discussies meedoen vooral blijk geven van hun gebrek aan kennis.
Hoe wil je ayatollah Ruhollah Khomeini voor het Internationaal Strafhof laten verschijnen? Khomeini is al in 1989 overleden.
In ieder geval gaat de angel wel uit een heel aantal conflicten in het Midden-Oosten, Hezbollah is ook meteen onschadelijk. De democratische fundamenten liggen er al, er is een rudimentaire scheiding der machten, Iran heeft gewoon een parlement en een redelijke traditie van een zelfstandige rechterlijke macht. Als de Ayatollahs verdreven worden en het westen haalt de banden met het land aan dan zou het wel eens vrij snel een modern gestructureerd land kunnen worden.quote:Op maandag 12 januari 2026 00:38 schreef theunderdog het volgende:
Bovendien heeft Iran het Statuut van Rome niet geratificeerd dus wat betreft eventuele misdaden tegen de menselijkheid die in Iran gepleegd zijn vallen die buiten de jurisdictie van het ICC.quote:Op maandag 12 januari 2026 01:26 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Soms lees ik de discussies over de ontwikkelingen in Iran mee, en dan moet ik wel eens lachen dat sommigen die aan die discussies meedoen vooral blijk geven van hun gebrek aan kennis.
Hoe wil je ayatollah Ruhollah Khomeini voor het Internationaal Strafhof laten verschijnen? Khomeini is al in 1989 overleden.
Een pot nat, uiteindelijk zijn het allemaal geitenneukers.quote:Op maandag 12 januari 2026 01:26 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Nou laat conservatief rechts dan maar eens de knuppel oppakken en een demo tegen het bestuur in iran organiseren. Of zijn deze types niet meer dan laffe blaffende honden die eigenlijk niet veel meer kunnen dan kritiek geven op links.quote:Op maandag 12 januari 2026 00:31 schreef DeVerzamelaar het volgende:
. Dan is progressief links nergens te bekennen.
Het probleem is dat werkschuwe en vaak beschadigde beroepsdemonstranten op kosten van de belastingbetaler voor linkse pet projects demonstreren.quote:Op maandag 12 januari 2026 07:04 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nou laat conservatief rechts dan maar eens de knuppel oppakken en een demo tegen het bestuur in iran organiseren. Of zijn deze types niet meer dan laffe blaffende honden die eigenlijk niet veel meer kunnen dan kritiek geven op links.
Nou dan hebben gezond rechts en progressief links in dit geval blijkbaar dezelfde mening. Iran is niet interessantquote:Op maandag 12 januari 2026 00:31 schreef DeVerzamelaar het volgende:
quote:Op maandag 12 januari 2026 07:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Behalve dan dat rechts wel haar 'sympathie met Iran' toont door online berichtjes te posten over links, Israėl en over de media die stil is.
China en Rusland raken een belangrijke bondgenoot en oliebron kwijt.quote:Op maandag 12 januari 2026 02:05 schreef -XOR- het volgende:
[..]
In ieder geval gaat de angel wel uit een heel aantal conflicten in het Midden-Oosten, Hezbollah is ook meteen onschadelijk. De democratische fundamenten liggen er al, er is een rudimentaire scheiding der machten, Iran heeft gewoon een parlement en een redelijke traditie van een zelfstandige rechterlijke macht. Als de Ayatollahs verdreven worden en het westen haalt de banden met het land aan dan zou het wel eens vrij snel een modern gestructureerd land kunnen worden.
quote:Op maandag 12 januari 2026 09:04 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Goed dat je je post verwijderd hebt.
Klopt, Ruzzia ook niet en Cuba ook nietquote:Op maandag 12 januari 2026 02:13 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Bovendien heeft Iran het Statuut van Rome niet geratificeerd dus wat betreft eventuele misdaden tegen de menselijkheid die in Iran gepleegd zijn vallen die buiten de jurisdictie van het ICC.
Onder radicaal-rechts heerst ook sympathie voor het Islamitische regime. Net zoals ze sympathie hebben voor Putin.quote:Op maandag 12 januari 2026 00:32 schreef Perox het volgende:
[..]
Ik zie ook geen mannen met prinsenvlaggen op straat. Waar is fatsoenlijk rechts?
Nou en of.quote:Op maandag 12 januari 2026 10:48 schreef Momo het volgende:
Sowieso dat gejank in dit topic over links en rechts in dit topic. Op social media zie ik best veel mensen posten over Iran, ook mensen die over Palestina postte, ook mensen die daar nooit over postte. Maar de wereld is vast makkelijker te begrijpen als je iedereen in een doosje propt. Beetje het zelfde niveau als een walgelijke post van een rechts persoon plaatsen en dan iets typen als dit is hoe rechts denkt.
Vreselijke beelden uit Iran met zoveel doden, hoe lang kunnen die mensen dat vol houden? Er moet actie komen van binnen de overheid om een coupe te kunnen voltooien. Gewone burgers kunnen helaas niet zoveel denk ik.
Nu vergeet je de zeer moedige ICE-soldaatjes cosplayers wiens werk levensgevaarlijk gemaakt wordt door blanke lesbische liberale vrouwen!1!quote:Op maandag 12 januari 2026 10:54 schreef Fok-it het volgende:
Ik post hier even mijn afschuw richting het Iraanse middeleeuwen regime om enige hypocrisie te vermijden. Hierbij ook graag mijn steun voor christenen in Nigeria, Oeigoeren in China, en joodse mensen die zich de afgelopen jaren onveilig voelen.
Oh en Lala Gul uiteraard.
Nou gr gr
Het zijn geen soldaten.quote:Op maandag 12 januari 2026 10:59 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nu vergeet je de zeer moedige ICE-soldaatjes cosplayers wiens werk levensgevaarlijk gemaakt wordt door blanke lesbische liberale vrouwen!1!
Nee idd het is meer vergelijkbaar met de Oost Duitse Stasi die ook rücksichtslos mensen kon oppakken zonder proces of wettelijke gronden..quote:
Dit is inderdaad positief, want dan kun je ervan uitgaan, dan ze het onderspit aan het delven zijn.quote:
Maar uiteindelijk is dat speculatie, toch? misschien dat er ook wel onverwachte samenwerkingen komen, die helemaal niet goed uitkomen voor ons.quote:Op maandag 12 januari 2026 02:05 schreef -XOR- het volgende:
[..]
In ieder geval gaat de angel wel uit een heel aantal conflicten in het Midden-Oosten, Hezbollah is ook meteen onschadelijk. De democratische fundamenten liggen er al, er is een rudimentaire scheiding der machten, Iran heeft gewoon een parlement en een redelijke traditie van een zelfstandige rechterlijke macht. Als de Ayatollahs verdreven worden en het westen haalt de banden met het land aan dan zou het wel eens vrij snel een modern gestructureerd land kunnen worden.
Niemand weet inderdaad hoe het gaat lopen.quote:Op maandag 12 januari 2026 12:17 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Maar uiteindelijk is dat speculatie, toch? misschien dat er ook wel onverwachte samenwerkingen komen, die helemaal niet goed uitkomen voor ons.
Snap ik ook niet. Als MAGA iets heeft laten zien, is dat ze mensenrechten, internationaal-recht heel hoog op de prioriteiten lijst hebben staan.quote:Op maandag 12 januari 2026 12:19 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Niemand weet inderdaad hoe het gaat lopen.
Ik verbaas me eerder te lezen dat de VS met Iran wil onderhandelen. Of Iran met de VS.
Wat valt er dan te onderhandelen? Deze regering schiet honderden burgers dood op het moment.
Wanneer ga je naar de Dam?quote:Op maandag 12 januari 2026 12:50 schreef Tengano het volgende:
She Asked Why the West Shouts “Free Palestine”… But Not “Free Iran”
"History will remember this moment."
Omdat het niet gaat om morele principes. De VS verdedigt haar eigen politiediensten en leger wanneer die onschuldige burgers doden.quote:Op maandag 12 januari 2026 12:19 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Niemand weet inderdaad hoe het gaat lopen.
Ik verbaas me eerder te lezen dat de VS met Iran wil onderhandelen. Of Iran met de VS.
Wat valt er dan te onderhandelen? Deze regering schiet honderden burgers dood op het moment.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Men kan niet rücksichtlos mensen oppakken. Ook ICE moet zich aan de wet houden. Als dat zo maar oppakken wel gebeurt, dan kunnen die mensen dat voor de rechter brengen.quote:Op maandag 12 januari 2026 11:39 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nee idd het is meer vergelijkbaar met de Oost Duitse Stasi die ook rücksichtslos mensen kon oppakken zonder proces of wettelijke gronden..
quote:Op maandag 12 januari 2026 13:18 schreef Kwntm het volgende:
[..]
Omdat het niet gaat om morele principes. De VS verdedigt haar eigen politiediensten en leger wanneer die onschuldige burgers doden.Het gaat hier niet om de VS, stop met die whataboutism.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het gaat om de bevolking in Iran die in opstand komt.
Trap toch niet in die whataboutism.quote:Op maandag 12 januari 2026 15:17 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Men kan niet rücksichtlos mensen oppakken. Ook ICE moet zich aan de wet houden. Als dat zo maar oppakken wel gebeurt, dan kunnen die mensen dat voor de rechter brengen.
Oost Duitsers konden dat niet.
Wat jullie maar niet willen snappen is dat de grootste problemen worden veroorzaakt door Karens die denken boven de wet te staan, en die volgens de wet door de politie gearresteerd zouden moeten worden. Maar die politie kan haar werk niet doen, omdat dat van hogerhand (burgemeester en of gouverneur) wordt tegengehouden.
Als de FBI onderzoek doet naar een (politieke) moord in de Deep South, en tegen wordt gewerkt door de politie aldaar, dan snap je hopelijk wel dat de FBI het recht heeft om de politie daar te overrulen? Voor een federale organisatie als ICE geldt hetzelfde.
Het is geen whataboutism, stop met het verkeerd toepassen van die drogreden, de VS bemoeit zich er immers mee. Ik reageer nota bene op de vraag van MissButterfly over de VS en Iran die willen onderhandelen.quote:Op maandag 12 januari 2026 15:21 schreef Homey het volgende:
[..]
Het gaat hier niet om de VS, stop met die whataboutism.
Het gaat om de bevolking in Iran die in opstand komt.
Dit is dus ook weer een geval van ofwel gebrek aan kennis ofwel bewuste desinformatie.quote:Op zondag 11 januari 2026 20:26 schreef Homey het volgende:
De Pahlavi gaan 2000 jaar terug, veel langer dan wij de monarchie hebben. Dat zit heel diep daar. Die revolutie in 1979 brak dus een tijdperk van 2000 jaar, hoe bijzonder was dat.
En wij maar denken dat ze alles onder controle hadden.quote:Op maandag 12 januari 2026 16:38 schreef nixxx het volgende:
Zag net ergens een X post gedeeld op IG, dat er inderdaad ergens een IRGC kolonel die betrokken was bij brute repressie een huisbezoek had gekregen en gedood is door mensen.
Dat er nog veel mogen volgen totdat Iran vrij is.
Kennelijk kan het met de Verenigde Staten wel "business as usual" zijn en wordt een dergelijke maatregel niet uitgevaardigd tegen Amerikaanse diplomaten, ondanks de dreigementen van Trump om Groenland in te nemen.quote:Op maandag 12 januari 2026 16:48 schreef Aether het volgende:
European Parliament bars Iranian diplomatic staff from its premises
ja en meedogenloos vasthouden aan de macht , ze laten iedereen kapot schietenquote:Op maandag 12 januari 2026 16:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
Iran, ook weer van die haatbaarden die onder het mom van religie tot de laatste snik willen vasthouden aan de macht.
Hopelijk heeft ie flink geleden.quote:Op maandag 12 januari 2026 16:38 schreef nixxx het volgende:
Zag net ergens een X post gedeeld op IG, dat er inderdaad ergens een IRGC kolonel die betrokken was bij brute repressie een huisbezoek had gekregen en gedood is door mensen.
Dat er nog veel mogen volgen totdat Iran vrij is.
Geblocked of uitgezet? Hoe is dat te blokkeren?quote:Op maandag 12 januari 2026 16:46 schreef Tengano het volgende:
[..]
En wij maar denken dat ze alles onder controle hadden.
Maar Starlink hebben ze jammergenoeg wel kunnen blocken dus. Dat betekent niet alleen dat het lastiger wordt om verbinding met de rest van de wereld te krijgen maar ook onderling, om dingen met elkaar af te stemmen.
Zijn er dan nog alternatieven eigenlijk? En svp geen grappen over postduiven nu![]()
Jammen met jammers.quote:Op maandag 12 januari 2026 18:06 schreef Stoorzendert het volgende:
Geblocked of uitgezet? Hoe is dat te blokkeren?
Hollywood is net als een schoolplein. Wat is in, en wat is uit? En bijna niemand met een eigen mening. Wel allemaal in de pas lopen.quote:Op maandag 12 januari 2026 18:13 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Iran is kennelijk niet hip genoeg in die kringen.
Of tijdens de tijdperken van de Shahs, in Qajar en Pahlavi smaakjes. Iraanse levens waren heel wat minder waard. Geld is het simpele antwoord denk ik. Blijven consumeren bitch!quote:Op maandag 12 januari 2026 18:27 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Ik vraag me overigens af wat er ineens gebeurd is met westerse politici dat ze het leven van gewone Iraniėrs ineens zoveel waard achten.
Uit de tijd van de oorlog tussen Iran en Irak kan ik me niet herinneren dat westerse politici toen het leven van gewone Iraniėrs ook maar iets waard achtten. Westerse politici vonden het toen prima dat westerse militaire industrieėn wapens leverden aan beide partijen met als gevolg dat de oorlog jarenlang kon voortduren. Geen enkele westerse politicus heeft toen ook maar enige poging ondernomen om een staakt-het-vuren tussen Irak en Iran tot stand te brengen.
Van het Twitteraccount van dit fijn heerschap https://en.wikipedia.org/wiki/Abu_Azrael Ik weet niet in hoeverre echt of alleen een beetje pronken.quote:Whoever burns the houses of God and assaults the institutions of the people is neither a revolutionary nor a reformer, but rather a cheap tool in the hands of the nation's enemies, executing Zionist agendas under the cover of chaos and false slogans.
With the Republic against global arrogance
Ooow ja dezelfde trucjes uit de doos van Maram Susli aka Syrian Girl, die kennelijk een nieuwe broodheer heeft gevonden nadat haar geliefde Assad failliet is verklaard.quote:Op maandag 12 januari 2026 18:26 schreef Kwntm het volgende:
Intussen hebben de afgelopen dagen op meerdere plaatsen in Iran grootschalige pro-regeringsdemonstraties plaatsgevonden.
Hier het aantal posts met het woord Iran erin. Om een klein beetje beeld te schetsen hoe we de periodes moeten zien: in NWS 2015 werden er bijna 800.000 posts geplaatst en in 2025 450.000quote:Op maandag 12 januari 2026 18:27 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Ik vraag me overigens af wat er ineens gebeurd is met westerse politici dat ze het leven van gewone Iraniėrs ineens zoveel waard achten.
Uit de tijd van de oorlog tussen Iran en Irak kan ik me niet herinneren dat westerse politici toen het leven van gewone Iraniėrs ook maar iets waard achtten. Westerse politici vonden het toen prima dat westerse militaire industrieėn wapens leverden aan beide partijen met als gevolg dat de oorlog jarenlang kon voortduren. Geen enkele westerse politicus heeft toen ook maar enige poging ondernomen om een staakt-het-vuren tussen Irak en Iran tot stand te brengen.
Ik begrijp niet wat het eerste deel van je reactie met mijn post te maken heeft. Het komt op mij nogal onsamenhangend over. Het tweede deel klopt ook niet: in die periode waren er geen grootschalige pro-regeringsdemonstraties. Anders zul je beeldmateriaal moeten laten zien uit de zomer of vroege herfst dat overeenkomt met de gedeelde beelden. Dat materiaal moet makkelijk te vinden zijn. Je wekt bij mij toch wel de indruk van cognitieve dissonantie.quote:Op maandag 12 januari 2026 18:53 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Ooow ja dezelfde trucjes uit de doos van Maram Susli aka Syrian Girl, die kennelijk een nieuwe broodheer heeft gevonden nadat haar geliefde Assad failliet is verklaard.Oude wijn in nieuwe zakken is het.
[ afbeelding ]
Ik ben nu in Iran en kijk eens hoe veilig het is. Ook loop ik zonder hoofddoek we worden voorgelogen door de boosaardige zionistische Bilderberg groep, die ons allemaal wilt implanteren met chips! Ja, het is zo wappie.![]()
Oh wacht, het is nu twee graden in Teheran. Al die beelden en foto’s zijn waarschijnlijk opgenomen ergens in de zomer of vroege herfst van 2025.En dat er vrouwen zonder hoofddoek rondlopen, is ook geen boeiend nieuws dat is al jaren aan de gang sinds de Mahsa Amini protesten.
I can fix her.quote:Op maandag 12 januari 2026 18:53 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Ooow ja dezelfde trucjes uit de doos van Maram Susli aka Syrian Girl, die kennelijk een nieuwe broodheer heeft gevonden nadat haar geliefde Assad failliet is verklaard.Oude wijn in nieuwe zakken is het.
[ afbeelding ]
Ik ben nu in Iran en kijk eens hoe veilig het is. Ook loop ik zonder hoofddoek we worden voorgelogen door de boosaardige zionistische Bilderberg groep, die ons allemaal wilt implanteren met chips! Ja, het is zo wappie.![]()
Oh wacht, het is nu twee graden in Teheran. Al die beelden en foto’s zijn waarschijnlijk opgenomen ergens in de zomer of vroege herfst van 2025.En dat er vrouwen zonder hoofddoek rondlopen, is ook geen boeiend nieuws dat is al jaren aan de gang sinds de Mahsa Amini protesten.
Het is niet zo moeilijk. Er waren vandaag pro regime 'protesten'. Met bombastische teksten: miljoenen mensen voor het regime, Vuist tegen Amerika, Trump in zijn hemd gezet! Niet alle beelden zijn vandaag opgenomen. Er zijn ook gerecyclede beelden gebruikt van pro regime protesten uit het verleden. De Syrian Girl doet hetzelfde. Ze was ergens in 2025 in Iran geweest voor een of andere propaganda event in Kish. Afgelopen woensdag begint ze opeens te posten dat ze in Iran is geweest met een narratieve alsof ze er nu op dit moment in Iran is.quote:Op maandag 12 januari 2026 20:37 schreef Kwntm het volgende:
[..]
Ik begrijp niet wat het eerste deel van je reactie met mijn post te maken heeft. Het komt op mij nogal onsamenhangend over. Het tweede deel klopt ook niet: in die periode waren er geen grootschalige pro-regeringsdemonstraties. Anders zul je beeldmateriaal moeten laten zien uit de zomer of vroege herfst dat overeenkomt met de gedeelde beelden. Dat materiaal moet makkelijk te vinden zijn. Je wekt bij mij toch wel de indruk van cognitieve dissonantie.
Doe maar niet straks kom je op de fok frontpage te staan! Dat je neergestoken bent omdat de Syrian Girl een psychose gehad heeft.quote:
Nee, maar andersom wel.quote:Op maandag 12 januari 2026 20:11 schreef tjoptjop het volgende:
Is de ambassadeur eigenlijk al op het matje geroepen?
chanantquote:Op maandag 12 januari 2026 22:11 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Nee, maar andersom wel.![]()
https://x.com/iranembassy_nz/status/2010804302642888848
[ x ]
Thanks zo te zien doen de Fransen gelijk een dikke rage quit.quote:Op maandag 12 januari 2026 22:13 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
chanantals ambassadeur heb je weinig keus, maar doe dan gelijk hier hetzelfde. Ik las wel dat Belgie het gedaan heeft.
Als je twitter via Fok wilt embedden moet je in de url x.com vervangen voor twitter.com
[ x ]
De Mossad loopt daar ook rond en die zal niet alleen afhankelijk zijn van internet en Starlink denk ik. Hoe ze het wel fixen om info het land uit te krijgen, moet je mij dan niet vragen, maar die Israelies hebben overal wel een oplossing voor.quote:Op maandag 12 januari 2026 22:33 schreef tjoptjop het volgende:
Ik begin het wel steeds somberder te zien overigensInternet uit, Starlink gejammed dus er komt weinig het land uit. En als groep kun je maar zo veel doen als je tegenstander bewapend....
De Amerikanen zullen wel satellietbeelden hebben. Was het niet ook Trump die zomaar een afbeelding online gooide waaruit bleek dat de VS echt uitstekende resolutie satellietbeelden had?quote:Op maandag 12 januari 2026 22:36 schreef Tengano het volgende:
[..]
De Mossad loopt daar ook rond en die zal niet alleen afhankelijk zijn van internet en Starlink denk ik. Hoe ze het wel fixen om info het land uit te krijgen, moet je mij dan niet vragen, maar die Israelies hebben overal wel een oplossing voor.
Trump krijgt uurlijks een updat zei hij en dat zal oa wel via dat lijntje lopen.
Dat zijn iig geen protesten meer. Dit is een echte burgeroorlog vanuit de bevolking richting het regime en ik zie dat ze nu ook mondjesmaat wapens krijgen. En iedere Iraanse agent die je omlegt daar kun je het wapen van overnemen.quote:Op maandag 12 januari 2026 22:13 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
chanantals ambassadeur heb je weinig keus, maar doe dan gelijk hier hetzelfde. Ik las wel dat Belgie het gedaan heeft.
Als je twitter via Fok wilt embedden moet je in de url x.com vervangen voor twitter.com
[ x ]
Dat was een continuvlucht vanaf Whiteman airforce base Missouri, onderweg zijn ze diverse keren bijgetankt in de lucht.quote:Op zondag 11 januari 2026 23:00 schreef StateOfMind het volgende:
Ik las eerder hier in dit topic dat er kennelijk een zooi vliegtuigen van de VS onderweg zijn, inclusief tankvliegtuigen en zo.
Dat was, meen ik, ook het geval tijdens de bombardementen op diverse nucleaire doelen in Iran een aantal maanden geleden.
Hoe ging dat toen ook alweer?
Hebben ze meteen aangevallen toen?
Of zijn ze eerst geland op een basis in de regio, en vandaar de aanval ingezet?
En als ze meteen aanvallen (als ze idd onderweg zouden zijn, geen idee of dat daadwerkelijk waar is), hoe laat Nederlandse tijd zouden ze dan daar moeten zijn?
Dat niet, maar wel handig om belangrijke strategische doelen uit te schakelen.quote:Op maandag 12 januari 2026 22:44 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Dat was een continuvlucht vanaf Whiteman airforce base Missouri, onderweg zijn ze diverse keren bijgetankt in de lucht.
Maar B-2's heb je nu niet nodig om de ayatollah uit zijn jurk te blazen.
Ja maar Palestijnen zijn belangrijker hoor.quote:Op maandag 12 januari 2026 21:56 schreef ludovico het volgende:
Dat hamas topic kent vele fans maar als de demonstranten in Iran de underdog zijn weinig steun...
Wat is er gvd leuk aan islamisme.
Veel van die pro-pallie supporters denken dat Israel en de VS achter deze protesten zitten.quote:Op maandag 12 januari 2026 21:56 schreef ludovico het volgende:
Dat hamas topic kent vele fans maar als de demonstranten in Iran de underdog zijn weinig steun...
Wat is er gvd leuk aan islamisme.
Tuurlijk maar aan een F-35 heb je in dit geval meer. En Israėl heeft natuurlijk daarmee al heel wat doelen geraakt een poosje terug.quote:Op maandag 12 januari 2026 23:07 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat niet, maar wel handig om belangrijke strategische doelen uit te schakelen.
Want het regime moet hoe dan ook verzwakt worden, als dat niet gebeurt (op welke wijze dan ooit), zal ook dit eindigen zoals alle vorige opstanden.
In tegenstelling tot destijds in Syriė en Libiė heeft de Iraanse bevolking geen beschikking over grote hoeveelheden wapens, die er in Syriė en Libiė miraculeus wel opeens waren (lees: daar waren in de achtergrond buitenlandse actoren aanwezig).
In Egypte is het tijdperk Mubarak 'redelijk geweldloos' geėindigd, omdat dat regime uiteindelijk geen onnodig bloed meer wou vergieten voor een verloren zaak.
Het Iraanse regime daarentegen heeft meermaals laten zien in de afgelopen jaren niet te schromen om, letterlijk, over lijken te gaan om aan de macht te blijven.
Trump is al een tijdje bezig met zijn tarievenoorlog en je kunt erop rekenen dat die tarievenoorlog uiteindelijk vooral de Verenigde Staten pijn zal doen. Veel handelsrelaties tussen andere landen en de Verenigde Staten zullen beėindigd worden, en investeerders zullen wel uitkijken voordat ze in de Verenigde Staten gaan investeren.quote:Op maandag 12 januari 2026 23:11 schreef opgebaarde het volgende:
Niet helemaal wat die had beloofd maar dit doet het regime wel pijn denk ik.
Dus stel Zimbabwe doet handel met Iran. Dan komt Trump naar Zimbabwe vliegen om daar 25% van het geld te innen?quote:Op maandag 12 januari 2026 23:11 schreef opgebaarde het volgende:
[ x ]
Niet helemaal wat die had beloofd maar dit doet het regime wel pijn denk ik.
Als Zimbabwe handel doet met Iran dan moet Zimbabwe 25% extra in tarrifs betalen op handel wat ze in de VS doen.quote:Op maandag 12 januari 2026 23:15 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dus stel Zimbabwe doet handel met Iran. Dan komt Trump naar Zimbabwe vliegen om daar 25% van het geld te innen?
Of hoe moet ik dit zien?
Hoe ik het lees is dit gewoon compleet nutteloos?
Meer het Amerikaanse bedrijf wat die producten uit Zimbabwe importeert. Of die dat vervolgens door kan/gaat berekenen aan zijn klanten is het tweede.quote:Op maandag 12 januari 2026 23:16 schreef Timwonnacott het volgende:
dan moet Zimbabwe 25% extra in tarrifs betalen
ah zo. Las eerst dat alle handel met de VS gestopt zou worden.quote:Op maandag 12 januari 2026 23:16 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Als Zimbabwe handel doet met Iran dan moet Zimbabwe 25% extra in tarrifs betalen op handel wat ze in de VS doen.
Ja dat weten wij, maar volgens Trump betaalt Zimbabwe dat en dat levert ze biljoenen op en heel veel respect..quote:Op maandag 12 januari 2026 23:19 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Meer het Amerikaanse bedrijf wat die producten uit Zimbabwe importeert. Of die dat vervolgens door kan/gaat berekenen aan zijn klanten is het tweede.
De importeur draagt dat af. Dus importeert een bedrijf in VS uit dat land komt er een heffing waardoor die goederen dus uit de markt worden geconcurreerd. Gevolg is dat je dus hetzelfde product uit een ander land haalt, en dus verliest het land wat sancties krijgt een grote afzetmarkt.quote:Op maandag 12 januari 2026 23:15 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dus stel Zimbabwe doet handel met Iran. Dan komt Trump naar Zimbabwe vliegen om daar 25% van het geld te innen?
Of hoe moet ik dit zien?
Geen idee, er zijn zoveel sancties tegen Iran dat het vrij onduidelijk is wat nou wel of niet mag. Maar dit is niet zo zeer een sanctie tegen Iran als meer een sanctie tegen de landen die handel drijven met Iran om zo Iran te straffen. Dat is iets wat bij de andere sancties niet gebeurd.quote:Op maandag 12 januari 2026 23:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
ah zo. Las eerst dat alle handel met de VS gestopt zou worden.
maar er is toch al een handelsverbod met Iran? Of is dat inmiddels weer afgezwakt
En zijn achterban gelooft dat.quote:Op maandag 12 januari 2026 23:20 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Ja dat weten wij, maar volgens Trump betaalt Zimbabwe dat en dat levert ze biljoenen op en heel veel respect..
Landen die naar de VS exporteren én waar de VS minder dan 25% tarieven op heeft gelegd én zaken doen met Iran, op de export producten van die landen komt nu 25%. Dat betalen de bedrijven en consumenten in de VS want de inkoopprijs gaat omhoog.quote:Op maandag 12 januari 2026 23:15 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Of hoe moet ik dit zien?
Maar die aanvallen, van Israėl en de VS, waren voornamelijk gericht op de nucleaire faciliteiten en luchtafweer.quote:Op maandag 12 januari 2026 23:13 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Tuurlijk maar aan een F-35 heb je in dit geval meer. En Israėl heeft natuurlijk daarmee al heel wat doelen geraakt een poosje terug.
Nederland praat altijd links maar vult de zakken rechts.quote:Op maandag 12 januari 2026 23:40 schreef opgebaarde het volgende:
Nederland staat in de top vijftien (14) van grootste handelspartners van Iran. Exporteerde voor 460 miljoen dollar en we kochten in voor 50 miljoen. Dat is niet in 1 dag gestopt...
https://tradingeconomics.com/netherlands/exports/iran
Heel apart dan, want met Israel moesten we ineens alles zo veel mogelijk stilleggen vanwege de 'genosiede'.quote:Op maandag 12 januari 2026 23:40 schreef opgebaarde het volgende:
Nederland staat in de top vijftien (14) van grootste handelspartners van Iran. Exporteerde voor 460 miljoen dollar en we kochten in voor 50 miljoen. Dat is niet in 1 dag gestopt...
Ach ja, de 'medische' apparaten, zijn we goed in, al is 460 miljoen niet zo gek veel, hetzelfde jaar stuurde we voor 2,3 miljard 'medische' apparaten naar Rusland die ook niet echt medisch worden ingezet afaik.quote:Op maandag 12 januari 2026 23:40 schreef opgebaarde het volgende:
Die "alles" waren in Nederland opgeslagen Amerikaanse straaljager onderdelen die getransporteerd zouden worden naar Israėl. De Nederlandse handel met Israėl is veel groter, namelijk 1,2 miljard export en import 500 miljoen.quote:Op maandag 12 januari 2026 23:43 schreef Tengano het volgende:
[..]
Heel apart dan, want met Israel moesten we ineens alles zo veel mogelijk stilleggen vanwege de 'genosiede'.
Er zijn ook meerdere stemmingen geweest in de Tweede Kamer om alle handel vanuit illegale nederzettingen of die bijdragen aan illegale nederzettingen te blokkeren maar die hebben nooit een meerderheid kunnen halen, voornamelijk omdat het pure symbool politiek was tenzij met dat in Europees verband deed.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 00:00 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Die "alles" waren in Nederland opgeslagen Amerikaanse straaljager onderdelen die getransporteerd zouden worden naar Israėl. De Nederlandse handel met Israėl is veel groter, namelijk 1,2 miljard export en import 500 miljoen.
En daarnaast was er een verzoek van een Nederlandse politieke partij om als Nederland te stoppen met leveren van een onderdeel voor de iron dome (of die andere)
Mocht het allemaal waar zijn. Dan gaan we naar een zeer zwakke aanval. Nou, nou wat Basij leden opblazen, dat vinden ze nog lekker ook..quote:Op maandag 12 januari 2026 23:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Trump was recently briefed by the Pentagon on options for a new strike on Iran, The Times reported on Saturday. The strike could take aim at targets in Tehran, including ones associated with domestic security forces that U.S. officials deem to be responsible for attacks on protesters, including the state-backed Basij militia. American officials said such targets were more likely than ones that are part of Iran’s nuclear or ballistic missile programs.
A U.S. strike would be aimed at sending a message to the ayatollah about killing protesters and not intended to lead to a direct overthrow of the government, officials said.
NYT
quote:US urges citizens to leave Iran immediately as protests escalate
https://www.iranintl.com/en/202601127774
The US Virtual Embassy Iran issued a security alert on Monday, calling on US citizens to leave the country immediately amid escalating nationwide protests.
“US citizens are strongly advised to leave the country immediately using their own arrangements, without relying on US government assistance,” the post said.
“Land borders remain open to Armenia at Agarak/Norduz and to Turkey at Gürbulak/Bazargan, Kapıköy/Razi and Esendere/Serow. Turkmenistan’s borders are open but require prior special authorization. Entry to Azerbaijan is restricted, and travel to Afghanistan, Iraq or the Pakistan-Iran border should be avoided entirely,” the post added.
Israel deed ook aan soort berichtgeving voordat ze de boel de moeder gingen bombarderen.....quote:
Klopt, Israėl de luchtafweer en de VS met de bunkerbusters. Die luchtafweer zal nog niet op niveau zijn dus redelijk vrij spel indien nodig.quote:Op maandag 12 januari 2026 23:36 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Maar die aanvallen, van Israėl en de VS, waren voornamelijk gericht op de nucleaire faciliteiten en luchtafweer.
Niet op specifieke doelen die gericht het regime zouden verzwakken (leger/IRCG/politie hoofdkwartieren, communicatiecentra, munitie/wapendepots, basissen etcetera).
Zegt iemand op internet?quote:Op dinsdag 13 januari 2026 09:03 schreef Homey het volgende:
Ons NOS journaal zond doodleuk de Iraanse staatspropaganda uit met beelden van een zogenaamd pro regime optocht uit 2022
Was gisteren duidelijk op het nos journaal, de volgende link bevat de video als bewijs:quote:Op dinsdag 13 januari 2026 09:17 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zegt iemand op internet?
Het was in ieder geval niet het NOS journaal van 9 uur waar je het over hebtdaar werd "helaas" gemeld dat bij het neerslaan van de protesten bijna 650 demonstranten gedood zijn en tienduizenden anderen zijn opgepakt
Gaat het serieus om dat achtergrondplaatje waarbij het item dus negatief is over de Iraanse staatstelevisie? Dan wil je wel heel graag iets spinnen.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 09:40 schreef Homey het volgende:
[..]
Was gisteren duidelijk op het nos journaal, de volgende link bevat de video als bewijs:
https://x.com/eenblikopdenos/status/2010834984483872936
Dit is a heel bedenkelijk dat je gewoon klakkeloos de onzin van de staatszender uit Iran overneemt, en b het zijn beelden uit 2022, dus gewoon fake news.
Lekker bezig die NOS!
Nou want dat x dat is de echt objectieve bron gast haal je ergens anders dan x je info nog vandaan met je geneuzel over media en dan zeuren tegen anderen als het niet over iran gaat.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 09:47 schreef Homey het volgende:
Het twitter account van de UN Women Rights heeft nog geen tweet gewijd aan de grove schendingen van vrouwenrechten in Iran:
https://x.com/UN_Women
Dat eerste deel begrijp ik wel. Als iemand echter beweert dat er demonstratiebeelden zijn hergebruikt, dan ligt de bewijslast bij diegene. Dat kan door ouder beeldmateriaal te tonen dat overeenkomt met beelden die hier zijn gedeeld. Dat zou goed te verifiėren moeten zijn, aangezien je een tijdsperiode noemt, zomer of vroege herfst van 2025, terwijl er in die periode geen grootschalige pro-regeringsdemonstraties hebben plaatsgevonden.quote:Op maandag 12 januari 2026 21:56 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Het is niet zo moeilijk. Er waren vandaag pro regime 'protesten'. Met bombastische teksten: miljoenen mensen voor het regime, Vuist tegen Amerika, Trump in zijn hemd gezet! Niet alle beelden zijn vandaag opgenomen. Er zijn ook gerecyclede beelden gebruikt van pro regime protesten uit het verleden. De Syrian Girl doet hetzelfde. Ze was ergens in 2025 in Iran geweest voor een of andere propaganda event in Kish. Afgelopen woensdag begint ze opeens te posten dat ze in Iran is geweest met een narratieve alsof ze er nu op dit moment in Iran is.
Ah agressief jij-bakken als de inhoud je niet bevalt. Typisch. En ook een whataboutism erin gooien over een ander land om de aandacht af te leiden.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 10:00 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nou want dat x dat is de echt objectieve bron gast haal je ergens anders dan x je info nog vandaan met je geneuzel over media en dan zeuren tegen anderen als het niet over iran gaat.
Wat een fopshow maak je er van
De woke organistatie Amnesty heeft vaak genoeg aandacht besteed aan het bizarre beleid van Iran zelfs.
Maar goed die hebben het ook over Gaza en de slachtoffers door genocide door excessief geweld van Israėl. Dus dat is te consistent voor jou.
Bekijk de video, het is niet alleen maar een plaatje. Dus kijk het zelf terug zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 10:00 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Gaat het serieus om dat achtergrondplaatje waarbij het item dus negatief is over de Iraanse staatstelevisie? Dan wil je wel heel graag iets spinnen.
Als je het acht uur zou willen terugkijken. Doe het niet en anders direct doorspoelen naar 07:07 want alles daarvoor is negatieve berichtgeving over Iran. Terwijl de NPO en Nederlandse media op hand van de Ayatollahs zouden zijn![]()
Dat NPO vrouwenrechten Iran gaat je echt aan het hart hč.
Klassiek drogargument, immers het regime is zelf volledig verantwoordelijk voor het schenden van de mensenrechten. Het regime zelf sanctioneert ook andere partijen, dus dat vingertje wijzen naar 'externe factoren' is die verantwoordelijkheid afschuiven. Afleiding. Over morele principes gesproken.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 10:11 schreef Kwntm het volgende:
Door het land sancties op te leggen, doe je precies wat je zegt te veroordelen: burgers worden slachtoffer, breng je schade toe of gaan zelfs dood, bijvoorbeeld doordat essentiėle medicijnen moeilijker te importeren zijn. Zoals ik eerder aangaf, gaat het hier niet om morele principes.
Ehhh, als je dat in zijn reactie leest heb je het zelf niet zo begrepen lijkt me.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 10:12 schreef Homey het volgende:
[..]
Klassiek drogargument, immers het regime is zelf volledig verantwoordelijk voor het schenden van de mensenrechten. Het regime zelf sanctioneert ook andere partijen, dus dat vingertje wijzen naar 'externe factoren' is die verantwoordelijkheid afschuiven. Afleiding. Over morele principes gesproken.
Het verhaal wat je nu krijgt in bepaalde bubbels is "Israėl heeft Iraanse burgers gebombardeerd en zit achter de protesten". Als het lukt om het regime omver te werpen is het hek helemaal van de dam wat betreft complottheorieėn.quote:Op maandag 12 januari 2026 23:36 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Maar die aanvallen, van Israėl en de VS, waren voornamelijk gericht op de nucleaire faciliteiten en luchtafweer.
Niet op specifieke doelen die gericht het regime zouden verzwakken (leger/IRCG/politie hoofdkwartieren, communicatiecentra, munitie/wapendepots, basissen etcetera).
Jij bent niet al te slim.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 10:11 schreef Kwntm het volgende:
Door het land sancties op te leggen, doe je precies wat je zegt te veroordelen: burgers worden slachtoffer, breng je schade toe of gaan zelfs dood, bijvoorbeeld doordat essentiėle medicijnen moeilijker te importeren zijn. Zoals ik eerder aangaf, gaat het hier niet om morele principes.
Lastig om te geloven wat nu waar is. Lijkt me lastig te verifiėren, zeker van buiten Iran zelf (en deze info komt vanuit de oppositie zelf). Lijkt er wel op dat de Iraanse regering nu met nog hardere hand optreedt.quote:New allegations emerging from Iranian opposition sources paint a grim picture of the regime's crackdown on dissent. A covert investigation claims the true death toll from recent protests is exponentially higher than previously thought, pointing to a calculated campaign of violence orchestrated from the highest office in Tehran
Reports have emerged of a horrific massacre in Iran. The news site Iran International – which is identified with the opposition and operates from outside Iranian territory – claims that the death toll in the mass protests has exceeded 12,000. This figure represents a number six times higher than the highest estimate provided to date.
Die bubbels zullen Israėl altijd de schuld geven, ongeacht de situatie. Dat gaat helaas niet veranderen (op korte termijn).quote:Op dinsdag 13 januari 2026 10:15 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het verhaal wat je nu krijgt in bepaalde bubbels is "Israėl heeft Iraanse burgers gebombardeerd en zit achter de protesten". Als het lukt om het regime omver te werpen is het hek helemaal van de dam wat betreft complottheorieėn.
Denk dat het op het moment niet te verifiėren is. Maar gok dat Israėl wel meer bronnen in Iran heeft (of afluisterapparatuur) dan de meeste andere landen, dus zou zelf denken dat het wel klopt.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 10:59 schreef Salina het volgende:
Klopt dit?
Khamenei 'personally orders' killing of protesters; toll reportedly at 12000
[..]
Lastig om te geloven wat nu waar is. Lijkt me lastig te verifiėren, zeker van buiten Iran zelf (en deze info komt vanuit de oppositie zelf). Lijkt er wel op dat de Iraanse regering nu met nog hardere hand optreedt.
Hoe dan ook:![]()
Goed dat ze protesteren (uiteraard), en oprotten met dat regime. Maar die aantallen joh...
Wow.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 11:08 schreef LaDaDiDa het volgende:
[..]
Denk dat het op het moment niet te verifiėren is. Maar gok dat Israėl wel meer bronnen in Iran heeft (of afluisterapparatuur) dan de meeste andere landen, dus zou zelf denken dat het wel klopt.
Bizar 12000 mensen zo weggeveegd.
Tis lastig te verifieren, maar als je alle verhalen die soms doorkomen van Iraniers hoort dan zou het kunnen kloppen.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 10:59 schreef Salina het volgende:
Klopt dit?
Khamenei 'personally orders' killing of protesters; toll reportedly at 12000
[..]
Lastig om te geloven wat nu waar is. Lijkt me lastig te verifiėren, zeker van buiten Iran zelf (en deze info komt vanuit de oppositie zelf). Lijkt er wel op dat de Iraanse regering nu met nog hardere hand optreedt.
Hoe dan ook:![]()
Goed dat ze protesteren (uiteraard), en oprotten met dat regime. Maar die aantallen joh...
En als je zo’n soldaat bent in het leger van de regering, hoe kun je nog met jezelf leven je eigen volk neer te knallen?quote:Op dinsdag 13 januari 2026 11:27 schreef Frutsel het volgende:
Als dat 12.000 klopt... dan is dat wel heel rap gegaan
Ik denk dat Israel er ook baat bij heeft om zo de VS te verleiden in te grijpen en eens en voor altijd af te rekenen met de Ayatollah's.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 11:08 schreef LaDaDiDa het volgende:
[..]
Denk dat het op het moment niet te verifiėren is. Maar gok dat Israėl wel meer bronnen in Iran heeft (of afluisterapparatuur) dan de meeste andere landen, dus zou zelf denken dat het wel klopt.
Bizar 12000 mensen zo weggeveegd.
Die van de Republikeinse Garde krijgen allemaal rijkelijk betaald en hun families ook. Dat raken ze kwijt als de machthebbers vallen, laat staan dat ze later worden opgejaagd. Uiteindelijk strijden ze ook voor hun eigen parochie en geld/macht. Of het 'gewone leger' daar iets tegen kan/wil beginnen, geen ideequote:Op dinsdag 13 januari 2026 11:30 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
En als je zo’n soldaat bent in het leger van de regering, hoe kun je nog met jezelf leven je eigen volk neer te knallen?
Ik hoop dat het leger zelf ook massaal tegen dat regime keert.
Het zijn die reacties die niks zeggen over het regime zelf, de leiders ervan niet noemen, etcetera. Maar wel andere landen specifiek benoemen, hun leiders. Die reacties lezen dus als een whataboutism. En dat is de afleiding.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 10:13 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ehhh, als je dat in zijn reactie leest heb je het zelf niet zo begrepen lijkt me.
Gaf de Iraanse regering zelf al 2000 op ja? Ik dacht gisteren een aantal van 500 te hebben gelezen. Maar dat (b)lijkt als ik nu ergens op Reddit lees alleen nog maar het aantal slachtoffers van gisteren te zijn (?).quote:Op dinsdag 13 januari 2026 11:30 schreef skysherrif het volgende:
Tis lastig te verifieren, maar als je alle verhalen die soms doorkomen van Iraniers hoort dan zou het kunnen kloppen.
5/6k in Teheran alleen al en 1 a 2k in Isfahan.
Als de iraniers zelf al toegeven dat het er 2k zijn (het regime) is een 6voud ook niet gek, helaas.
De krant waarnaar gelinkt wordt is Israėlisch, maar ze gebruiken Iraanse (oppositie)bronnen.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 11:31 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik denk dat Israel er ook baat bij heeft om zo de VS te verleiden in te grijpen en eens en voor altijd af te rekenen met de Ayatollah's.
Ik vermoed dat de waarheid ergens in het midden ligt... of wat onder het midden... maar ja, verifiėren kun je bijna niets idd
Zou een goed idee zijn indien Nederland niet meegaat met Duitsland, AMerika en anderen om de IRGC als terroristische groep te labelen.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 11:50 schreef JopieKlaassen het volgende:
Waar blijft dat rode lijn protest? Of is Iran niet zo'n hot item?
Iran International spreekt over 12.000 doden. Een beeld gereconstrueerd uit meerdere bronnen.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 11:27 schreef Frutsel het volgende:
Als dat 12.000 klopt... dan is dat wel heel rap gegaan
https://www.iranintl.com/202601135717quote:In de afgelopen twee dagen heeft de redactie van Iran International nauwkeurig informatie geanalyseerd die is ontvangen van een bron dicht bij de Hoge Nationale Veiligheidsraad, twee bronnen in het kantoor van de president, verhalen ontvangen van verschillende bronnen binnen de Revolutionaire Garde in de steden Mashhad, Kermanshah en Isfahan, de verslagen van ooggetuigen en de families van de doden, veldrapporten, gegevens over medische centra en informatie die aan ons is verstrekt door artsen en verpleegkundigen in verschillende steden. Meerfasig en gebaseerd op professionele standaarden.
Op basis van deze bevindingen hebben we geconcludeerd dat:
- In het grootste bloedbad in de moderne geschiedenis van Iran zijn minstens 12.000 mensen vermoord, voornamelijk op twee opeenvolgende nachten, donderdag en vrijdag 8 en 9 januari.
- Dit bloedbad is ongekend in de geschiedenis van Iran wat betreft geografische omvang, intensiteit van geweld en het aantal slachtoffers in korte tijd.
- Volgens informatie ontvangen door Iran International werden deze burgers grotendeels vermoord door de Revolutionaire Garde en de Basij.
- De moord was puur georganiseerd, niet het resultaat van "sporadische confrontaties" en "geen plannen."
Informatie die Iran International heeft ontvangen van de Hoge Nationale Veiligheidsraad en het Bureau van de President geeft aan dat de moord werd uitgevoerd op bevel van Ali Khamenei zelf, met expliciete kennis en goedkeuring van de hoofden van de drie regeringstakken, en het directe ontslagbevel uitgevaardigd door de Opperste Nationale Veiligheidsraad.
- Veel van de doden waren jongeren onder de 30 jaar.
Ik snap deze opmerking, maar hij is wel wat flauw.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 11:50 schreef JopieKlaassen het volgende:
Waar blijft dat rode lijn protest? Of is Iran niet zo'n hot item?
Vreselijk.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 11:57 schreef Hathor het volgende:
Op social media gaan nu verhalen de rondte dat het regime inmiddels al meer dan 10000 demonstranten heeft opgepakt en die vanaf morgen massaal gaan executeren.
Daar staan ze overigens ook wel bekend om, demonstranten komen gemarteld en met littekens terug, als ze al terugkomen.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 11:57 schreef Hathor het volgende:
Op social media gaan nu verhalen de rondte dat het regime inmiddels al meer dan 10000 demonstranten heeft opgepakt en die vanaf morgen massaal gaan executeren.
quote:Op dinsdag 13 januari 2026 12:27 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Veelbetekenend ook dat de Iraniėrs nu afhankelijk zijn voor hun overleven van de Joden, de verderfelijke Elon Musk en Donald Trump (Orange Man Bad).
Kati Piri, Greta Thunberg en Sigrid Kaag hebben het even het druk met deugen
Ik heb anders van Piri al steun voor sancties gezien, Kaag ging er in buitenhof afgelopen zondag op in.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 12:27 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Veelbetekenend ook dat de Iraniėrs nu afhankelijk zijn voor hun overleven van de Joden, de verderfelijke Elon Musk en Donald Trump (Orange Man Bad).
hear hearquote:Op dinsdag 13 januari 2026 12:44 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Ik heb anders van Piri al steun voor sancties gezien, Kaag ging er in buitenhof afgelopen zondag op in.
Het lijkt er dus eerder op dat jij het gebruikt om je persoonlijk politieke puntje te maken dan dat het je daadwerkelijk om de Iraniėrs gaat.
Sigrid Kaag heeft momenteel geen enkele fuctie waar ze iets kan regelen. Piri zit in de oppositie dus het meeste wat ze kan doen is een motie steunen voor bijv. sancties wat ze in dat geval zal doen.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 12:46 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Wat gaan Kati en Sigrid naast deugen regelen dan?
Ik denk dat hij niet veel meer kan.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 12:48 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Sigrid Kaag heeft momenteel geen enkele fuctie waar ze iets kan regelen. Piri zit in de oppositie dus het meeste wat ze kan doen is een motie steunen voor bijv. sancties wat ze in dat geval zal doen.
Misschien moet je eens stoppen in serieuze topics waar het gaat over de dood van duizenden heldhaftige demonstranten je eigen politieke vetes uit te vechten en je kinderachtig gezwets achterwege te laten. NIemand zit er namelijk op te wachten.
Leg me geen woorden in de mond aub, ik constateer slechts dat de grootse criticasters van Trump en consorten nu smeken om zijn hulp, en dat van de Joden en dat van Elon Musk.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 12:48 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Sigrid Kaag heeft momenteel geen enkele fuctie waar ze iets kan regelen. Piri zit in de oppositie dus het meeste wat ze kan doen is een motie steunen voor bijv. sancties wat ze in dat geval zal doen.
Misschien moet je eens stoppen in serieuze topics waar het gaat over de dood van duizenden heldhaftige demonstranten je eigen politieke vetes uit te vechten en je kinderachtig gezwets achterwege te laten. NIemand zit er namelijk op te wachten.
quote:Op dinsdag 13 januari 2026 11:57 schreef Hathor het volgende:
quote:More than 10,600 Iranians have been arrested by the regime of the Islamic Republic just for asking for their basic rights. 26-year-old Irfan Soltani, whose death sentence has been issued for January 14, is among them. This time, the regime of the Islamic Republic did not even bother with its usual 10-minute formal court; Irfan was sentenced to death without any legal process or lawyer. Irfan is the first protester to be sentenced to death, but he will not be the last. The wave of executions against these protesters has officially begun. The world should not be silent against the evil actions of the regime of the Islamic Republic.
Ja, deze foto heb ik vandaag al een half dozijn keer voorbij zien komen op de socials. Die jongen kreeg 10 minuten tijd om afscheid van zijn familie te nemen en staat op de nominatie om morgen (woensdag) opgehangen te worden.quote:
Het zou je kind maar zijn. De familie en ouders zullen dit toch niet pikken??quote:Op dinsdag 13 januari 2026 12:55 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
Bijna alle bevestigde doden zijn ook echt jonge jongens nog
maar wat kunnen ze doenquote:Op dinsdag 13 januari 2026 12:58 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het zou je kind maar zijn. De familie en ouders zullen dit toch niet pikken??
Geen idee, maar dit zal lijkt me voor nog meer woede en wraakgevoelens zorgen.quote:
Dat was in Canada dacht ikquote:Op dinsdag 13 januari 2026 13:00 schreef Hathor het volgende:
Heb ook veelvuldig een foto gezien van een jonge Iraanse vrouw die een sigaret aansteekt met een brandende foto van Khamenei. Als ze die ook hebben opgepakt ziet het er niet best voor haar uit.
Ahh ok, dan loopt ze in ieder geval geen direct gevaar.quote:
Een kapotte klok geeft ook wel eens de juiste tijd aan en toevallig geldt dat dit keer ook voor jou. Hoewel ik niet naar Elon, Rhodesie, Musk kijk, is Orange Man Bad bij dit specifieke onderwerp een optie waar ik hoopvol naar kijk. Morgen, overmorgen, de dag daarna en daarna etc zal dat waarschijnlijk weer omslaan in pessimisme.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 12:27 schreef UitStraling het volgende:
[..]
En dan ook nog eens ophanging door verstikking, en niet met een valluik, waarbij je je nek breekt en meteen dood bent (mits goed uitgevoerd).quote:Op dinsdag 13 januari 2026 12:58 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ja, deze foto heb ik vandaag al een half dozijn keer voorbij zien komen op de socials. Die jongen kreeg 10 minuten tijd om afscheid van zijn familie te nemen en staat op de nominatie om morgen (woensdag) opgehangen te worden.
Diep triest.
Middeleeuws, barbaars. Kan er niet meer van maken.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 13:21 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
En dan ook nog eens ophanging door verstikking, en niet met een valluik, waarbij je je nek breekt en meteen dood bent (mits goed uitgevoerd).
Dus ook nog eens een langzame dood![]()
Probleem is hier de definitie van ingrijpen.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 12:21 schreef Hathor het volgende:
Trump zei dat hij zou ingrijpen als het regime mensen zou gaan executeren, dan lijkt me dat het moment om dat te doen nu is aangebroken.
Daar zijn documentaires over. Het was niet helemaal zoals in de westerse media werd uitgebeeld.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 13:28 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Middeleeuws, barbaars. Kan er niet meer van maken.
Ze gaan er wel keihard voor. Moet ook denken aan die opstand in China lang geleden, daar zijn ook veel doden bij gevallen toen het regime keihard optrad. En dat had helaas gewerkt.
https://historiek.net/studentenopstand-in-peking-1989/1907/
De hoogste leiders ontvoeren zoals ze met Maduro deden?quote:Op dinsdag 13 januari 2026 14:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Probleem is hier de definitie van ingrijpen.
NYT meldde al dat er wordt gedacht aan strikes op iran als straf, maar dat er geen plan op tafel ligt om het regime echt omver te krijgen.
Nee natuurlijk niet. Het gaat om Trump's televisiemomentje, niet meer, niet ,minder.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 14:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Probleem is hier de definitie van ingrijpen.
NYT meldde al dat er wordt gedacht aan strikes op iran als straf, maar dat er geen plan op tafel ligt om het regime echt omver te krijgen.
Ja eens, dat zou DE mogelijkheid kunnen zijn die het kaartenhuis ineen doet storten.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 14:08 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
De hoogste leiders ontvoeren zoals ze met Maduro deden?
En die leiders zullen wel in bunkers zitten, voor hun eigen volk en vanwege dat ze ook weten wat Trump met Maduro heeft gedaan, die gaan voorlopig niet open en bloot over straat.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 14:09 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja eens, dat zou DE mogelijkheid kunnen zijn die het kaartenhuis ineen doet storten.
Maar bij Maduro lijkt het er nu op dat het leger gewoon afstand deed en een deel zelfs samenwerkte met de VS. Ik zie dat in Iran nog niet gebeuren eigenlijk.
Die Ayatollah zit in een ondergronds fort met een leger aan goed bewapende lijfwachten, dus vergeet dat maar.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 14:08 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik weet niet wat voor documentaires jij kijkt. Maar het is wel keihard neergeslagen, zoals ze in de westerse media hebben laten zien.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 14:07 schreef InzolVC het volgende:
[..]
Daar zijn documentaires over. Het was niet helemaal zoals in de westerse media werd uitgebeeld.
Zoals ze Maduro deden. Hoe zie je dat precies voor jequote:Op dinsdag 13 januari 2026 14:08 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Jij denkt dat zij niet nagedacht hebben over een scenario waarin hun leider er - om wat voor reden - niet meer is? Die man is al ver in de 80...quote:Op dinsdag 13 januari 2026 15:22 schreef Hathor het volgende:
[..]
Die Ayatollah zit in een ondergronds fort met een leger aan goed bewapende lijfwachten, dus vergeet dat maar.
Ja, en daarna komt er gewoon weer een nieuwe Ayatollah, die zal nu al wel klaar staan om het over te nemen lijkt me,want de huidige zal geen al te lang leven meer beschoren zijn.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 15:34 schreef recidivist het volgende:
[..]
Jij denkt dat zij niet nagedacht hebben over een scenario waarin hun leider er - om wat voor reden - niet meer is? Die man is al ver in de 80...
Koeman schijnt gepolst te zijn, naar verluidt 😱quote:Op dinsdag 13 januari 2026 15:37 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ja, en daarna komt er gewoon weer een nieuwe Ayatollah, die zal nu al wel klaar staan om het over te nemen lijkt me,want de huidige zal geen al te lang leven meer beschoren zijn.
Sure bro. Want na WOII kwam er ook een nieuwe hitler in Duitsland. Na Franco kwam er ook een nieuwe Franco in Spanje.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 15:37 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ja, en daarna komt er gewoon weer een nieuwe Ayatollah, die zal nu al wel klaar staan om het over te nemen lijkt me,want de huidige zal geen al te lang leven meer beschoren zijn.
Wel raar, waar komen die ineens vandaan?quote:Op dinsdag 13 januari 2026 16:22 schreef skysherrif het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Iraanse bron, (regime bron)
meest waarschijlijke uitlegquote:Op dinsdag 13 januari 2026 16:23 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wel raar, waar komen die ineens vandaan?
Gaan ze vluchten?
quote:Op dinsdag 13 januari 2026 16:23 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wel raar, waar komen die ineens vandaan?
Gaan ze vluchten?
De Nobelprijs voor de Vrede gaat deze man dik verdienenquote:Op dinsdag 13 januari 2026 16:25 schreef skysherrif het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Deze was nog niet gepost?
Laten we even afwachten wat er nou precies aan de hand is.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 16:27 schreef UitStraling het volgende:
[..]
De Nobelprijs voor de Vrede gaat deze man dik verdienen
En wat levert dat op?quote:Op dinsdag 13 januari 2026 14:08 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Bovendien is Iran als land er omheen heel moeilijk om te penetreren. Eigenlijk één groot natuurlijk fort.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 15:22 schreef Hathor het volgende:
[..]
Die Ayatollah zit in een ondergronds fort met een leger aan goed bewapende lijfwachten, dus vergeet dat maar.
Ik denk dat je vrij snel anderen hier van drogredenen beschuldigt, terwijl je die zelf regelmatig gebruikt. In dit geval gebruik je bijvoorbeeld een stroman: ik rechtvaardig geen mensenrechtenschendingen door Iran. Mijn punt is dat sancties in de praktijk óók gewone burgers raken. Dat is waar nota bene deze nieuwe protesten door zijn ontstaan: sancties leiden o.a. tot economische malaise, dat treft winkeliers, marktlui en andere burgers, die vervolgens de straat op gaan.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 10:12 schreef Homey het volgende:
[..]
Klassiek drogargument, immers het regime is zelf volledig verantwoordelijk voor het schenden van de mensenrechten. Het regime zelf sanctioneert ook andere partijen, dus dat vingertje wijzen naar 'externe factoren' is die verantwoordelijkheid afschuiven. Afleiding. Over morele principes gesproken.
Geef het even tijd in Venezuela. Bovendien was dat het een hele korte actie. Men denkt dat daar meteen een democratie staat. Verkiezingen organiseren in Nederland kost al maanden, en dan nog de formatie. Uiteindelijk krijg je een kabinet waar de meerderheid helemaal niet op heeft gestemd. Democratie.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 16:32 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
En wat levert dat op?
Niet om lullig te doen maar de repressie van het regime en de colectivo's in Venezuela is er vooralsnog niet echt minder op geworden.
Als het hier al zou lukken is degene die het vacuüm vult waarschijnlijk de revolutionaire farde aangezien die de wapens en organisatie hebben.
Een authoritair regime hoeft niet heel sterk te zijn, slechts sterker dan de best georganiseerde oppositie. En aangezien de oppositie niet erg georganiseerd lijkt en de veiligheidsdiensten niet overlopen zie ik een wissel eerlijk gezegd niet gebeuren. Hoe hard het ook is.
Het gaat hier helemaal niet om sancties, dat sleep jij erbij om het niet hebben over de dictator Khamenei en zijn trawanten. En ook niet hun ideologie. Want dat is by far de grootste oorzaak en reden voor die protesten. Dus jij draagt continu whataboutisms aan of cherrypickt hele kleine elementen die allemaam buiten Khamenei liggen. Dan ben je het regime aan het papegaaien.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 16:40 schreef Kwntm het volgende:
[..]
Ik denk dat je vrij snel anderen hier van drogredenen beschuldigt, terwijl je die zelf regelmatig gebruikt. In dit geval gebruik je bijvoorbeeld een stroman: ik rechtvaardig geen mensenrechtenschendingen door Iran. Mijn punt is dat sancties in de praktijk óók gewone burgers raken. Dat is waar nota bene deze nieuwe protesten door zijn ontstaan: sancties leiden o.a. tot economische malaise, dat treft winkeliers, marktlui en andere burgers, die vervolgens de straat op gaan.
Beton storten? Werkte in Groningen ook.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 15:22 schreef Hathor het volgende:
[..]
Jij denkt dat de islamisten uit zichzelf aan de kant stappen zodat er een nieuwe wind kan waaien?quote:Op dinsdag 13 januari 2026 16:13 schreef Homey het volgende:
[..]
Sure bro. Want na WOII kwam er ook een nieuwe hitler in Duitsland. Na Franco kwam er ook een nieuwe Franco in Spanje.
De domheid.
Dat denken sommige mensen hier, niet ik.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 17:22 schreef Hathor het volgende:
[..]
Jij denkt dat de islamisten uit zichzelf aan de kant stappen zodat er een nieuwe wind kan waaien?
Over domheid gesproken.
quote:Op dinsdag 13 januari 2026 16:13 schreef Homey het volgende:
[..]
Sure bro. Want na WOII kwam er ook een nieuwe hitler in Duitsland. Na Franco kwam er ook een nieuwe Franco in Spanje.
De domheid.
Nee maar evenmin moeten we blind zijn voor verschillen. Er zit een beperking aan wat bereikt kan worden zonder schoenen op de grond met hetzelfde regime aan de knoppen.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 16:40 schreef Homey het volgende:
[..]
Geef het even tijd in Venezuela. Bovendien was dat het een hele korte actie. Men denkt dat daar meteen een democratie staat. Verkiezingen organiseren in Nederland kost al maanden, en dan nog de formatie. Uiteindelijk krijg je een kabinet waar de meerderheid helemaal niet op heeft gestemd. Democratie.
En ik lees veel van dit soort fatalistische reacties van 'ja maar maar zitten in Iran want er staat gewoon weer een nieuwe dictator op'.
Lekkere mentaliteit. Hadden ze dus geen D-Day moeten lanceren in 1944? Want als Hitler valt, staat er zo weer een nieuwe Hitler op? Dus laat ze maar lekker in Duitsland?
quote:Op dinsdag 13 januari 2026 14:15 schreef UitStraling het volgende:
Gewoon een droneshow "Trump supports you, thank you for your attention on this matter" boven Teheran en dan een atoombom boven de Dasht-e Kavir woestijn laten ontploffen, dan weet het Iraanse volk dat ze niet alleen staat en dat ze door moeten vechten.
Kunnen we voor dit klusje niet wat anders uit Groningen halen?quote:Op dinsdag 13 januari 2026 17:15 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Beton storten? Werkte in Groningen ook.
Dan hebben de B-2's een mooi nieuw doelwit.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 15:22 schreef Hathor het volgende:
[..]
Het is bizar. Hoop ergens dat het niet klopt, die cijfers. Is bijna niet te geloven.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 18:56 schreef hollandia02 het volgende:
https://www.cbsnews.com/n(...)eo-bodies-at-morgue/
Geen idee of het al besproken is maar zeker 12.000 en mogelijk 20.000 doden al? Dat is toch bizar
Zag ook al hele zalen vol lijkenzakken voorbij komen net.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 19:35 schreef tjoptjop het volgende:
Let op, schokkende beelden. Beelden na zo'n slachtpartij, klikken op eigen risico https://www.reddit.com/r/(...)_out_today_are_truly
Beginnen nu wat beelden binnen te druppelen, jezus wat een slachtingGezien de wijdverspreidheid van de protesten zie ik die hoeveelheid doden wel gebeuren.
Tyfus regime
Zag het ook, net als degene die ik linkte maar snel weer uitgezetquote:Op dinsdag 13 januari 2026 19:37 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zag ook al hele zalen vol lijkenzakken voorbij komen net.
Dit is natuurlijk ook een smerige dictator. 10 jaar geleden was hij de macht bijna kwijt, die is bang dat dit weer kan gebeuren.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 19:54 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Turkije staat aan de verkeerde kant van de geschiedenis.
Ik hoop van ganser harte dat de VS en Israėl het regime met wat voor aanvallen dan ook ernstig weet te verzwakken, zodat het volk dit keer wint.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 19:53 schreef hollandia02 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)out_today_are_truly/
Beelden uit Iran, pas op gore en nsfw
De mensen die daar sceptisch over waren hebben nooit een kritisch woord geuit over Maduro en zijn trawanten. Nobody cared about Venezuela.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 17:54 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
[..]
Nee maar evenmin moeten we blind zijn voor verschillen. Er zit een beperking aan wat bereikt kan worden zonder schoenen op de grond met hetzelfde regime aan de knoppen.
Ik ben sceptisch of hetzelfde regime in Venezuela plots eerlijke verkiezingen gaat houden terwijl ze dat eerder niet deden.
Waar lees je dat bijv?quote:Op dinsdag 13 januari 2026 19:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Israel is ook met iets bezig schijnbaar, volgens verschillende posts op X. Maar lees er verder nog weinig over.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |