Nee, maar andersom wel.quote:Op maandag 12 januari 2026 20:11 schreef tjoptjop het volgende:
Is de ambassadeur eigenlijk al op het matje geroepen?
chanantquote:Op maandag 12 januari 2026 22:11 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Nee, maar andersom wel.![]()
https://x.com/iranembassy_nz/status/2010804302642888848
[ x ]
Thanks zo te zien doen de Fransen gelijk een dikke rage quit.quote:Op maandag 12 januari 2026 22:13 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
chanantals ambassadeur heb je weinig keus, maar doe dan gelijk hier hetzelfde. Ik las wel dat Belgie het gedaan heeft.
Als je twitter via Fok wilt embedden moet je in de url x.com vervangen voor twitter.com
[ x ]
De Mossad loopt daar ook rond en die zal niet alleen afhankelijk zijn van internet en Starlink denk ik. Hoe ze het wel fixen om info het land uit te krijgen, moet je mij dan niet vragen, maar die Israelies hebben overal wel een oplossing voor.quote:Op maandag 12 januari 2026 22:33 schreef tjoptjop het volgende:
Ik begin het wel steeds somberder te zien overigensInternet uit, Starlink gejammed dus er komt weinig het land uit. En als groep kun je maar zo veel doen als je tegenstander bewapend....
De Amerikanen zullen wel satellietbeelden hebben. Was het niet ook Trump die zomaar een afbeelding online gooide waaruit bleek dat de VS echt uitstekende resolutie satellietbeelden had?quote:Op maandag 12 januari 2026 22:36 schreef Tengano het volgende:
[..]
De Mossad loopt daar ook rond en die zal niet alleen afhankelijk zijn van internet en Starlink denk ik. Hoe ze het wel fixen om info het land uit te krijgen, moet je mij dan niet vragen, maar die Israelies hebben overal wel een oplossing voor.
Trump krijgt uurlijks een updat zei hij en dat zal oa wel via dat lijntje lopen.
Dat zijn iig geen protesten meer. Dit is een echte burgeroorlog vanuit de bevolking richting het regime en ik zie dat ze nu ook mondjesmaat wapens krijgen. En iedere Iraanse agent die je omlegt daar kun je het wapen van overnemen.quote:Op maandag 12 januari 2026 22:13 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
chanantals ambassadeur heb je weinig keus, maar doe dan gelijk hier hetzelfde. Ik las wel dat Belgie het gedaan heeft.
Als je twitter via Fok wilt embedden moet je in de url x.com vervangen voor twitter.com
[ x ]
Dat was een continuvlucht vanaf Whiteman airforce base Missouri, onderweg zijn ze diverse keren bijgetankt in de lucht.quote:Op zondag 11 januari 2026 23:00 schreef StateOfMind het volgende:
Ik las eerder hier in dit topic dat er kennelijk een zooi vliegtuigen van de VS onderweg zijn, inclusief tankvliegtuigen en zo.
Dat was, meen ik, ook het geval tijdens de bombardementen op diverse nucleaire doelen in Iran een aantal maanden geleden.
Hoe ging dat toen ook alweer?
Hebben ze meteen aangevallen toen?
Of zijn ze eerst geland op een basis in de regio, en vandaar de aanval ingezet?
En als ze meteen aanvallen (als ze idd onderweg zouden zijn, geen idee of dat daadwerkelijk waar is), hoe laat Nederlandse tijd zouden ze dan daar moeten zijn?
Dat niet, maar wel handig om belangrijke strategische doelen uit te schakelen.quote:Op maandag 12 januari 2026 22:44 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Dat was een continuvlucht vanaf Whiteman airforce base Missouri, onderweg zijn ze diverse keren bijgetankt in de lucht.
Maar B-2's heb je nu niet nodig om de ayatollah uit zijn jurk te blazen.
Ja maar Palestijnen zijn belangrijker hoor.quote:Op maandag 12 januari 2026 21:56 schreef ludovico het volgende:
Dat hamas topic kent vele fans maar als de demonstranten in Iran de underdog zijn weinig steun...
Wat is er gvd leuk aan islamisme.
Veel van die pro-pallie supporters denken dat Israel en de VS achter deze protesten zitten.quote:Op maandag 12 januari 2026 21:56 schreef ludovico het volgende:
Dat hamas topic kent vele fans maar als de demonstranten in Iran de underdog zijn weinig steun...
Wat is er gvd leuk aan islamisme.
Tuurlijk maar aan een F-35 heb je in dit geval meer. En Israël heeft natuurlijk daarmee al heel wat doelen geraakt een poosje terug.quote:Op maandag 12 januari 2026 23:07 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat niet, maar wel handig om belangrijke strategische doelen uit te schakelen.
Want het regime moet hoe dan ook verzwakt worden, als dat niet gebeurt (op welke wijze dan ooit), zal ook dit eindigen zoals alle vorige opstanden.
In tegenstelling tot destijds in Syrië en Libië heeft de Iraanse bevolking geen beschikking over grote hoeveelheden wapens, die er in Syrië en Libië miraculeus wel opeens waren (lees: daar waren in de achtergrond buitenlandse actoren aanwezig).
In Egypte is het tijdperk Mubarak 'redelijk geweldloos' geëindigd, omdat dat regime uiteindelijk geen onnodig bloed meer wou vergieten voor een verloren zaak.
Het Iraanse regime daarentegen heeft meermaals laten zien in de afgelopen jaren niet te schromen om, letterlijk, over lijken te gaan om aan de macht te blijven.
Trump is al een tijdje bezig met zijn tarievenoorlog en je kunt erop rekenen dat die tarievenoorlog uiteindelijk vooral de Verenigde Staten pijn zal doen. Veel handelsrelaties tussen andere landen en de Verenigde Staten zullen beëindigd worden, en investeerders zullen wel uitkijken voordat ze in de Verenigde Staten gaan investeren.quote:Op maandag 12 januari 2026 23:11 schreef opgebaarde het volgende:
Niet helemaal wat die had beloofd maar dit doet het regime wel pijn denk ik.
Dus stel Zimbabwe doet handel met Iran. Dan komt Trump naar Zimbabwe vliegen om daar 25% van het geld te innen?quote:Op maandag 12 januari 2026 23:11 schreef opgebaarde het volgende:
[ x ]
Niet helemaal wat die had beloofd maar dit doet het regime wel pijn denk ik.
Als Zimbabwe handel doet met Iran dan moet Zimbabwe 25% extra in tarrifs betalen op handel wat ze in de VS doen.quote:Op maandag 12 januari 2026 23:15 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dus stel Zimbabwe doet handel met Iran. Dan komt Trump naar Zimbabwe vliegen om daar 25% van het geld te innen?
Of hoe moet ik dit zien?
Hoe ik het lees is dit gewoon compleet nutteloos?
Meer het Amerikaanse bedrijf wat die producten uit Zimbabwe importeert. Of die dat vervolgens door kan/gaat berekenen aan zijn klanten is het tweede.quote:Op maandag 12 januari 2026 23:16 schreef Timwonnacott het volgende:
dan moet Zimbabwe 25% extra in tarrifs betalen
ah zo. Las eerst dat alle handel met de VS gestopt zou worden.quote:Op maandag 12 januari 2026 23:16 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Als Zimbabwe handel doet met Iran dan moet Zimbabwe 25% extra in tarrifs betalen op handel wat ze in de VS doen.
Ja dat weten wij, maar volgens Trump betaalt Zimbabwe dat en dat levert ze biljoenen op en heel veel respect..quote:Op maandag 12 januari 2026 23:19 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Meer het Amerikaanse bedrijf wat die producten uit Zimbabwe importeert. Of die dat vervolgens door kan/gaat berekenen aan zijn klanten is het tweede.
De importeur draagt dat af. Dus importeert een bedrijf in VS uit dat land komt er een heffing waardoor die goederen dus uit de markt worden geconcurreerd. Gevolg is dat je dus hetzelfde product uit een ander land haalt, en dus verliest het land wat sancties krijgt een grote afzetmarkt.quote:Op maandag 12 januari 2026 23:15 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dus stel Zimbabwe doet handel met Iran. Dan komt Trump naar Zimbabwe vliegen om daar 25% van het geld te innen?
Of hoe moet ik dit zien?
Geen idee, er zijn zoveel sancties tegen Iran dat het vrij onduidelijk is wat nou wel of niet mag. Maar dit is niet zo zeer een sanctie tegen Iran als meer een sanctie tegen de landen die handel drijven met Iran om zo Iran te straffen. Dat is iets wat bij de andere sancties niet gebeurd.quote:Op maandag 12 januari 2026 23:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
ah zo. Las eerst dat alle handel met de VS gestopt zou worden.
maar er is toch al een handelsverbod met Iran? Of is dat inmiddels weer afgezwakt
En zijn achterban gelooft dat.quote:Op maandag 12 januari 2026 23:20 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Ja dat weten wij, maar volgens Trump betaalt Zimbabwe dat en dat levert ze biljoenen op en heel veel respect..
Landen die naar de VS exporteren én waar de VS minder dan 25% tarieven op heeft gelegd én zaken doen met Iran, op de export producten van die landen komt nu 25%. Dat betalen de bedrijven en consumenten in de VS want de inkoopprijs gaat omhoog.quote:Op maandag 12 januari 2026 23:15 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Of hoe moet ik dit zien?
Maar die aanvallen, van Israël en de VS, waren voornamelijk gericht op de nucleaire faciliteiten en luchtafweer.quote:Op maandag 12 januari 2026 23:13 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Tuurlijk maar aan een F-35 heb je in dit geval meer. En Israël heeft natuurlijk daarmee al heel wat doelen geraakt een poosje terug.
Nederland praat altijd links maar vult de zakken rechts.quote:Op maandag 12 januari 2026 23:40 schreef opgebaarde het volgende:
Nederland staat in de top vijftien (14) van grootste handelspartners van Iran. Exporteerde voor 460 miljoen dollar en we kochten in voor 50 miljoen. Dat is niet in 1 dag gestopt...
https://tradingeconomics.com/netherlands/exports/iran
Heel apart dan, want met Israel moesten we ineens alles zo veel mogelijk stilleggen vanwege de 'genosiede'.quote:Op maandag 12 januari 2026 23:40 schreef opgebaarde het volgende:
Nederland staat in de top vijftien (14) van grootste handelspartners van Iran. Exporteerde voor 460 miljoen dollar en we kochten in voor 50 miljoen. Dat is niet in 1 dag gestopt...
https://tradingeconomics.com/netherlands/exports/iran
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |