https://www.bnr.nl/nieuws(...)nei-vuur-brandt-doorquote:In Iran houden de protesten tegen de economische malaise inmiddels al meer dan een week aan. Volgens mensenrechtenorganisaties zijn daarbij al tientallen doden gevallen. Afgelopen zaterdag sprak de hoogste leider van het land, ayatollah Ali Khamenei, het volk toe, maar zijn boodschap heeft de demonstranten niet tot bedaren gebracht. De onrust lijkt daarmee een nieuwe, serieuze fase in te gaan.
Ja dat betoogt die Persische meneer in Turkije ook. Er zijn helemaal geen CSG's nodig.quote:Op zondag 11 januari 2026 19:24 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Maar wat iemand eerder zei, ze hebben kennelijk geen Carrier Strike Group in de buurt.
Dat duurt blijkbaar minimaal een week voordat er een in de buurt kan zijn, en zo'n plotselinge verplaatsing valt natuurlijk op.
Al zal de VS ongetwijfeld nog andere mogelijkheden hebben denk ik.
Nadat ze zijn geweer hebben afgepakt gaat de camera iets naar links, en dan meteen weer naar rechts en daar zie je die rat dan rechtsboven in beeld tussen de auto's weglopen.quote:Op zondag 11 januari 2026 19:24 schreef Tengano het volgende:
Ik zie die tweets boven niet op mijn scherm; overal staat deleted bij![]()
Hier de bevestiging dat de Mossad actief is in Iran. Ze hebben blijkbaar zelf een statement uitgebracht, te zien op 7:20. Daarnaast lijken er een paar kopstukken te zijn geelimineerd iets waar Israel meestal wel een handje van heeft om de boel flink te ontregelen.
en op 6:35 een liquidatie van een Iraanse agent.
Daarnaast roept de Mossad het volk op om de straat op te blijven gaan. Wss is dat goed voor het momentum, plus dat ze in die chaos makkelijker en meer onopgemerkt kunnen opereren denk ik.
Bekijk deze YouTube-video
We gaan het hopelijk snel zien.quote:Op zondag 11 januari 2026 19:30 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja dat betoogt die Persische meneer in Turkije ook. Er zijn helemaal geen CSG's nodig.
Reza is vooral heel populair bij Iraniėrs buiten Iran.quote:Op zondag 11 januari 2026 19:44 schreef opgebaarde het volgende:
Waarom mag er geen artikel over de vermeende kroonprins Reza geschreven worden? De beste man wordt op het schild gehesen en lijkt een van de leiders van deze protesten te zijn.
Ik denk dat het best indicatief is dat de massa's in Iran nu "Leve de sjah" scanderen. Het is denk ik bij gebrek aan een betere, verenigende factor in combinatie met het simpele feit dat het grootste deel geen ervaring heeft met dat regime van zijn pa. Ik twijfel ook of het een geweldig idee is om die man binnen te halen als de Heiland precies om wat jij zegt: dat het huidige bestuur niets is, maakt het nog geen goed idee om het vorige terug te halen.quote:Op zondag 11 januari 2026 20:05 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Reza is vooral heel populair bij Iraniėrs buiten Iran.
Verder is het de zoon van een absoluut heerser die de bevolking onderdrukte, geld verkwistte en daardoor met een opstand het land werd uitgejaagd. Hij leeft al zijn hele leven op wat zijn pa destijds bij elkaar heeft gejat.
Er is geen enkele indicatie dat hij is Iran zelf populair is, daar is hij ook al 40 jaar niet geweest, of ook maar op welke manier dan ook geschikt al leider. Een normale baan heeft hij nog nooit gehad.
Laat er maar wat nieuws en beters komen vanuit Iran zelf. Dat het huidige bestuur niets is maakt het vorige namelijk nog niet geweldig.
Irael zal er best wel tussen zitten met de IDF , maar moet nu maar afgelopen zijn met die rare Taliban tulbanden daarquote:Op zondag 11 januari 2026 19:24 schreef Tengano het volgende:
Ik zie die tweets boven niet op mijn scherm; overal staat deleted bij![]()
Hier de bevestiging dat de Mossad actief is in Iran. Ze hebben blijkbaar zelf een statement uitgebracht, te zien op 7:20. Daarnaast lijken er een paar kopstukken te zijn geelimineerd iets waar Israel meestal wel een handje van heeft om de boel flink te ontregelen.
en op 6:35 een liquidatie van een Iraanse agent.
Daarnaast roept de Mossad het volk op om de straat op te blijven gaan. Wss is dat goed voor het momentum, plus dat ze in die chaos makkelijker en meer onopgemerkt kunnen opereren denk ik.
Zo de USA gaat ff de zaken op orde brengen in Iranquote:Dozens of US military planes head to Middle East, Iran boosts air defence
According to flight tracking services and military observers, in recent hours, dozens of U.S. air refuelling tankers and heavy transport aircraft (C-5 and C-17) have departed from bases in the U.S. and from a U.S. airbase in the United Kingdom, heading east -- presumably toward Middle Eastern deployment points.
The aircraft involved include KC-135 Stratotankers and KC-46A Pegasus tankers, as well as C-17 Globemaster III and C-5M Galaxy transporters, which are typically used in such operations to move personnel, equipment, and special units.
No official comments have been issued by the US Department of Defense. .
399 weergaven 13 minuten geleden in premičre gegaan
Als de US Air Force op bezoek komt, dan weet je dat je een probleem hebt 😱quote:Op zondag 11 januari 2026 20:19 schreef michaelmoore het volgende:
Zo de USA gaat ff de zaken op orde brengen in Iran
[..]
Bekijk deze YouTube-video
Die man staat niet meteen gelijk equivalent aan het vorige regime, wat idd niet fris was en de bevolking had toen gerede rede om die man af te zetten. De zoon is echt wel wat anders, en zou wel een interim leider kunnen zijn om de natie weer te verenigen. Wat een oplossing zou zijn is een model a la veel Europese monarchieėn, een gekozen volksvertegenwoordiging en de sjah familie als symbolisch zonder politieke macht. De Pahlavi gaan 2000 jaar terug, veel langer dan wij de monarchie hebben. Dat zit heel diep daar. Die revolutie in 1979 brak dus een tijdperk van 2000 jaar, hoe bijzonder was dat.quote:Op zondag 11 januari 2026 20:15 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik denk dat het best indicatief is dat de massa's in Iran nu "Leve de sjah" scanderen. Het is denk ik bij gebrek aan een betere, verenigende factor in combinatie met het simpele feit dat het grootste deel geen ervaring heeft met dat regime van zijn pa. Ik twijfel ook of het een geweldig idee is om die man binnen te halen als de Heiland precies om wat jij zegt: dat het huidige bestuur niets is, maakt het nog geen goed idee om het vorige terug te halen.
Misschien verbaast hij ons en komt er echt iets beters uit zijn koker (als het al lukt om het huidige regime af te zetten). Hoe dan ook is hij vooralsnog het enige levensvatbare icoon om op een schild te hijsen voor deze natie.
De ene dictator steunt de andere , whats newquote:Op zondag 11 januari 2026 20:25 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Verrassend, de Turken steunen het islamofascistische Ayatollah regime.
quote:Op zondag 11 januari 2026 20:26 schreef Homey het volgende:
Dit is trouwens een hilarisch satirisch account over wat de EU allemaal uitbraakt over dit soort conflicten in de wereld:
https://x.com/ISEUConcerned
De reactie van Ursula is wederom een klassieker; monitoring.
Denk dat ze daar ook over dubben. Wat wil je exact doen?quote:Op zondag 11 januari 2026 20:34 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Wordt waarschijnlijk wel lastig zonder boots on the ground.
Israel heeft daar de boots wel op de grond, die zie je nietquote:Op zondag 11 januari 2026 20:34 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Wordt waarschijnlijk wel lastig zonder boots on the ground.
ik heb het idee dat zulks al geregeld is of gaat wordenquote:Op zondag 11 januari 2026 20:36 schreef Homey het volgende:
Enige wat ik kan bedenken is met special forces in het geniep het land in en kopstukken ruimen en militaire doelen opblazen. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
Goede indicatie dat je aan de verkeerde kant van de geschiedenis staat.quote:Op zondag 11 januari 2026 20:08 schreef TLC het volgende:
Toen ik de Iraanse regering op tv zag scanderen 'weg met Amerika !' was ik voor het eerst met ze eens![]()
Voor deze ene keer, vanwege wortelkopquote:Op zondag 11 januari 2026 20:56 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Goede indicatie dat je aan de verkeerde kant van de geschiedenis staat.
Die mag ook een combinatie van aambeien, nierstenen en diaree krijgen terwijl continue rtl boulevard op tv staatquote:
Dat laatste is wel erg wreed 😱quote:Op zondag 11 januari 2026 21:03 schreef TLC het volgende:
[..]
Die mag ook een combinatie van aambeien, nierstenen en diaree krijgen terwijl continue rtl boulevard op tv staat
24/7 Albert Verlinden op repeat 😱😱😱quote:
quote:Op zondag 11 januari 2026 21:03 schreef TLC het volgende:
[..]
Die mag ook een combinatie van aambeien, nierstenen en diaree krijgen terwijl continue rtl boulevard op tv staat
En dit is dan niet een of andere random idioot met een Twitter account, maar een professor.quote:Op zondag 11 januari 2026 19:05 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
[ x ]
[..]
Je moet het maar uit je toetsenbord durven krijgen
En denk ook maar niet dat dit een uitzondering is, dergelijk gedachtegoed leeft in meer of mindere mate in grote delen van de academische wereld.quote:David Miller (born 1964) is a British sociologist whose research and publications focus on Islamophobia and propaganda. Miller was Professor of Sociology at the University of Strathclyde (2004–2011) and the University of Bath (2011–2018) and was Professor of Political Sociology at the University of Bristol (2018–2021). He is the co-founder and co-director of the non-profit company Public Interest Investigations (PII).
Bron
quote:One of his lectures at the University of Bristol led to complaints, including from students, alleging that he had engaged in antisemitism and spreading conspiracy theories.
quote:In an online public forum on 29 July 2020, Miller said: "The Zionist movement, and the Israeli government, are the enemy of the left, the enemy of world peace, and they must be directly targeted."
Dit soort mensen zijn een vijand van het Westen en moeten ook als dusdanig worden behandeld.quote:In February 2025 Miller attended the funeral of Hassan Nasrallah in Lebanon, to report on the event.
dat lijkt me ook , eindelijk van die rare islam theocratie af met zijn atoombommenquote:Op zondag 11 januari 2026 21:08 schreef tjoptjop het volgende:
Je zou zeggen dat je als Israel en de VS deze kans niet laat liggen.
Geen verrassing helaasquote:Op zondag 11 januari 2026 21:58 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[ x ]
[ x ]
Het regime lijkt alles op alles te zetten om de demonstraties te beėindigen voordat Trump kan ingrijpen. Met succes, helaas.
Ik vraag me altijd af hoe dat soort monsters zichzelf voelen als ze eenmaal thuis zijn, zijn ze trots op zichzelf, dat ze mooi burgers afgeslacht hebben?quote:Op zondag 11 januari 2026 22:41 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Geen verrassing helaas![]()
De vorige keer zijn ze ook als beesten tekeergegaan tijdens de blackout
quote:Israėl vraagt EU Iraanse Revolutionaire Garde als "terroristische organisatie" te classificeren
Naar aanleiding van de protesten in Iran heeft de Israėlische minister van Buitenlandse Zaken, Saar, de Europese Unie opgeroepen de Revolutionaire Garde als een "terroristische organisatie" te bestempelen.
Saar verklaarde dat hij de Duitse minister van Binnenlandse Zaken, Dobrindt, die momenteel in Israėl verblijft, had verteld dat de tijd rijp was voor een dergelijke classificatie.
De Revolutionaire Garde is een elite paramilitaire eenheid die het regime in het land aanzienlijk steunt.
Saar betuigde ook zijn steun aan het Iraanse volk.
In Iran vinden al zo'n twee weken herhaaldelijk protesten plaats, waarbij naar verluidt honderden doden zijn gevallen.
Het hoofd van de katholieke kerk, paus Leo XIV, uitte rond het middaguur zijn bezorgdheid.
Tijdens een toespraak tot duizenden mensen op het Sint-Pietersplein in het Vaticaan zei hij dat de aanhoudende spanningen in Iran de dood van vele mensen tot gevolg hebben – vergelijkbaar met de situatie in Syriė, benadrukte de paus.
Hij deed een beroep op verantwoordelijken om geduldig te streven naar dialoog en vrede.
classificatie iraanse revolutionaire garde israėl terroristische organisatie Submitter: Bron: Deutschlandfunk.de
Die jammers worden trouwens door China en Rusland aan Iran geleverd.quote:Op zondag 11 januari 2026 22:52 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Die jammers zouden de Amerikanen mooi kunnen uitschakelen.
Da's jammerquote:Op zondag 11 januari 2026 22:57 schreef Tengano het volgende:
[..]
Die jammers worden trouwens door China en Rusland aan Iran geleverd.
Samengevat: Israel vraagt de EU om tegen een islamitisch regime te stemmen.quote:
Ik heb niet de indruk dat ze daar ook maar een seconde van wakker liggen. Zeker de revolutionaire garde nietquote:Op zondag 11 januari 2026 22:53 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd af hoe dat soort monsters zichzelf voelen als ze eenmaal thuis zijn, zijn ze trots op zichzelf, dat ze mooi burgers afgeslacht hebben?
En hun vrouwen, kinderen en ouders, zouden die ook trots op hen zijn?
Ik kan me heel goed voorstellen dat als men zo'n beest weet af te zonderen van zijn groep, dat men dan volledig los gaat op zo'n rat.
Vroeg of laat valt dit regime, hopelijk dit keer, en zal er met al die monsters stuk voor stuk afgerekend worden, hopelijk op de meest vreselijke manieren.
Dit is wat witte erfschuld met witte Westerse mensen doetquote:Op zondag 11 januari 2026 19:05 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
[ x ]
[..]
Je moet het maar uit je toetsenbord durven krijgen
Dit wijkt zo ontzettend af van de ramingen die er tot nu toe zijn. Daarnaast is de BBC meer op de hand van de islamitische krachten in deze wereld, dus het zou me niet verbazen dat ze een handje meehelpen qua propaganda, en het zal ook niet de eerste keer zijn.quote:
Als we de woke vrouwtjes zoals die hysterische den in Minneapolis geen halt toeroepen wel ja.quote:Op zondag 11 januari 2026 23:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dit is wat witte erfschuld met witte Westerse mensen doet
die liggen binnen nu en 5 jaar met de knietjes richting mekka na vrouwen- en homorechten hier in de uitverkoop gedaan te hebben.
Dan staat er wel weer een volgende gek op.quote:Op zondag 11 januari 2026 22:14 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dat lijkt me ook , eindelijk van die rare islam theocratie af met zijn atoombommen
de oprichter van HAMAS en Hezbollah en die gekken in Jemen
De gestoorde baardaap
Assad weg, Khamenei weg , Maduro weg en die dwaas in Cuba weg , hehe lekker
Nou Putin nog failliet krijgen
Groot zwembad in Gaza , fijn
[ afbeelding ]
En daar hoortie ook.quote:Op maandag 12 januari 2026 00:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Maar die zal ongetwijfeld diep onder de grond zitten.
Ja zou mooi zijn als dat zijn tombe wordt.quote:
De laatste aanval, met de VS samen, van een aantal maanden geleden, was voornamelijk gericht op nucleaire faciliteiten, met name de bijdrage van de VS.quote:Op maandag 12 januari 2026 00:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik twijfel toch sterk of de VS op hele korte termijn iets zinnigs kan doen.
Zoals gezegd gaat wat bombarderen niet veel helpen. Israel heeft al een hoop geraakt en dat heeft ook verder weinig uitgemaakt.
Tenzij ze die kerel direct kunnen raken. Maar die zal ongetwijfeld diep onder de grond zitten.
Er moet op een of andere manier een grote breuk ontstaan in de garde zelf.
Security forces killed by the 'terrorists'quote:Op maandag 12 januari 2026 00:11 schreef Aether het volgende:
Iran declares 3 days of national mourning for security forces killed in protests
https://www.timesofisrael(...)-killed-in-protests/
Ik denk dat je die hele zaak binnen een dag kan opdoeken. Een soort Venezuela II. Allemaal landjes met een grote smoel, maar als je daar met een knuppel binnenloopt, blijkt het alleen maar geblaf te zijn.quote:Op maandag 12 januari 2026 00:16 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
De laatste aanval, met de VS samen, van een aantal maanden geleden, was voornamelijk gericht op nucleaire faciliteiten, met name de bijdrage van de VS.
Gerichte aanvallen op belangrijke strategische doelen van het regime (denk aan leger- en IRCG-basissen, wapen/munitiedepots, hoofdkwartieren, (communicatie)infrastructuur, etcetera, zou het regime enorm verzwakken.
Als de VS en Israėl/Mossad erg echt voluit voor gaan moet dat lukken.
Dat denk ik helaas ook. Uiteindelijk vind het gewoon op straat plaats en dan kun je niet vanaf afstand bombarderen. Het regime wil de mensen koest houden, als een basis of hoofdkwartier is opgeblazen is niet zo relevant op dit moment.quote:Op maandag 12 januari 2026 00:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik twijfel toch sterk of de VS op hele korte termijn iets zinnigs kan doen.
Zoals gezegd gaat wat bombarderen niet veel helpen. Israel heeft al een hoop geraakt en dat heeft ook verder weinig uitgemaakt.
Tenzij ze die kerel direct kunnen raken. Maar die zal ongetwijfeld diep onder de grond zitten.
Er moet op een of andere manier een grote breuk ontstaan in de garde zelf.
quote:Op maandag 12 januari 2026 00:23 schreef StateOfMind het volgende:
Je moet er toch niet aan denken wat al die, ongetwijfeld vele duizenden of misschien wel tienduizenden, mensen die opgepakt zijn voor vreselijke martelingen ondergaan op dit moment![]()
![]()
Die droogte is idd een heel groot probleem.quote:Op maandag 12 januari 2026 00:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Overigens, had Teheran niet maar voor nog 2 weken water? Dat zal wel overdreven zijn maar zonder echte investeringen in water infrastructuur gaat dat alleen maar erger worden natuurlijk.
Ik zie ook geen mannen met prinsenvlaggen op straat. Waar is fatsoenlijk rechts?quote:Op maandag 12 januari 2026 00:31 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Hoe komt het dat er hier relatief zo weinig aandacht voor is? Ik zie ook geen massale demonstraties. Dat komt omdat er geen joden en blanke mensen bij betrokken zijn. Dan is progressief links nergens te bekennen.
Kwestie van tijd dus ook dat de protesten opnieuw komen, mochten ze nu verdwijnen. Die economische problemen zullen ook steeds meer mensen raken, dus ook de meer conservatieve oude lui.quote:Op maandag 12 januari 2026 00:30 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Die droogte is idd een heel groot probleem.
2 weken zal overdreven zijn, maar een evacuatie voor heel Teheran is een serieuze optie op termijn.
Dat heb je, als je liever miljarden steekt in raketten, een atoomprogramma, Hamas en Hezbollah, en je focust op Israėl, in plaats van op je eigen land en je eigen bevolking.
Omdat het motto is - Islam is vrede. Dus die Iraanse islamofobische bevolking daar steunen, past daarom niet in de progressief linkse agenda.quote:Op maandag 12 januari 2026 00:31 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Hoe komt het dat er hier relatief zo weinig aandacht voor is? Ik zie ook geen massale demonstraties. Dat komt omdat er geen joden en blanke mensen bij betrokken zijn. Dan is progressief links nergens te bekennen.
Misschien hebben die werk gevonden?quote:Op maandag 12 januari 2026 00:31 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Progressief links zijn de zelfbenoemde hoeders van de mensenrechten en internationale verdragen. Zij weten wat goed is en hebben alle wijsheid in pacht over hoe wij als mensen met elkaar om moeten gaan. De gebeurtenissen in Iran zou progressief links op de barricades moeten sturen maar dat gebeurt maar niet. Omdat ze selectief en hypocriet zijn. Wanneer er geen joden, blanken of westerlingen bij betrokken zijn is het niet interessant genoeg om tegenaan te schoppen. En de moslims mogen natuurlijk niet tegen het zere been geschopt worden.quote:Op maandag 12 januari 2026 00:32 schreef Perox het volgende:
[..]
Ik zie ook geen mannen met prinsenvlaggen op straat. Waar is fatsoenlijk rechts?
En rechts is gewoon consistent lui en apathisch wil je zeggen?quote:Op maandag 12 januari 2026 00:37 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Progressief links zijn de zelfbenoemde hoeders van de mensenrechten en internationale verdragen. Zij weten wat goed is en hebben alle wijsheid in pacht over hoe wij als mensen met elkaar om moeten gaan. De gebeurtenissen in Iran zou progressief links op de barricades moeten sturen maar dat gebeurt maar niet. Omdat ze selectief en hypocriet zijn. Wanneer er geen joden, blanken of westerlingen bij betrokken zijn is het niet interessant genoeg om tegenaan te schoppen.
Nee hoor, ik grijp alleen de mogelijkheid aan om de hypocrisie van de moreel verheven progressieve kliek weer eens aan te stippen. Je weet wel, het clubje wat bijvoorbeeld universiteiten vernield heeft en nu in geen velden of wegen te bekennen is. Heulers met de radicale islam moet je constant blijven exposen.quote:Op maandag 12 januari 2026 00:37 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
En rechts is gewoon consistent lui en apathisch wil je zeggen?
Enorm domme bagger weer allemaal uit je mondjeEen soort dikke diarhee met stukjes 'kijk hoe goed ik ben'. Ik protesteer in geen enkel geval"
Dat denk ik eigenlijk wel.quote:Op maandag 12 januari 2026 00:38 schreef theunderdog het volgende:
Wel benieuwd wat het gevolg gaat zijn als er echt een regime change komt. Zal Iran zich dan ook meer pro-westers opstellen?
Het is alleen geen hypocrisie. Mensen protesten tegen iets wat dicht bij hun hart ligt. Veel van die mensen hebben geen enkele connectie met Iran, bijvoorbeeld.quote:Op maandag 12 januari 2026 00:43 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Nee hoor, ik grijp alleen de mogelijkheid aan om de hypocrisie van de moreel verheven progressieve kliek weer eens aan te stippen. Je weet wel, het clubje wat bijvoorbeeld universiteiten vernield heeft en nu in geen velden of wegen te bekennen is. Heulers met de radicale islam moet je constant blijven exposen.
die zijn druk met de pallie vlaggen voor maduro te bezig zijn en asfalt plakkenquote:Op maandag 12 januari 2026 00:31 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Iran is altijd een westers land geweest tot 1979 , net als Libanonquote:Op maandag 12 januari 2026 00:38 schreef theunderdog het volgende:
Wel benieuwd wat het gevolg gaat zijn als er echt een regime change komt. Zal Iran zich dan ook meer pro-westers opstellen?
en en of JA 21 mee doet of de Pvdd , dondert niet , maakt niks uitquote:Op maandag 12 januari 2026 00:51 schreef StateOfMind het volgende:
En dan te bedenken dat de coronawappies van weleer massaal vonden en riepen dat Nederland een dictatuur was![]()
![]()
Het feit alleen al dat ze dat vrijelijk konden verkondigen zonder te verdwijnen toont die ridiculiteit aan.
Er valt terecht een hoop aan te merken over ons land, maar onder aan de streep mogen we van geluk spreken dat we hier leven, waar in de kern alles goed geregeld is.
Deze islam.quote:Op maandag 12 januari 2026 00:52 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Iran is altijd een westers land geweest tot 1979 , net als Libanon
toen met wat afzakte naar de Islam en de extreme mullahs hun kans grepen
Je durft nu gewoon Iran en Israel over een kam te scheren?quote:Op maandag 12 januari 2026 00:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Het is alleen geen hypocrisie. Mensen protesten tegen iets wat dicht bij hun hart ligt. Veel van die mensen hebben geen enkele connectie met Iran, bijvoorbeeld.
Je zegt dus ook eigenlijk dat die mensen die universiteiten vernielen nu weer massaal dat zouden moeten doen? Maar dan tegen het Iraanse regime? Ik zie niet echt in waarom. Nederland en Nederlandse universiteiten steunen dat regime al niet (in tegenstelling tot Israel bijvoorbeeld). Dus wat zou het nut precies zijn?
ja moet je eens catten met OFW meiden uit de filipijnen , die worden te werk gesteld als kindermeid en oindertussen misbruikt door de chauffeur en de tuinman en de jongste bediende voor 100 euro per maandquote:Op maandag 12 januari 2026 01:05 schreef Kwntm het volgende:
Het gaat om "vrijheid" en "democratie"
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 12 januari 2026 01:03 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Mullahs , Taliban , HAMAS en Hezbollah zijn extreme oversekste idioten en Groen Links vind het allemaal prachtig
die denken echt dat de vrouwen het leuk vinden om er als een zwarte heks bij te lopen
Wellicht een arrestatiebevel van het Internationaal Strafhof misschien?quote:Op maandag 12 januari 2026 01:05 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Is de ambassadeur van Iran al ontboden of ons land uit getrapt?
Ja.quote:Op maandag 12 januari 2026 01:08 schreef Tengano het volgende:
[..]
Wellicht een arrestatiebevel van het Internationaal Strafhof misschien?
Maar het Internationaal Strafhof is niet 'Islamofobisch' dus dat gaat hem niet wordenquote:Op maandag 12 januari 2026 01:12 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Ja.
Meteen een oproep voor Ayatollah Khomeini meegeven om te verschijnen voor het Internationaal Strafhof.
Soms lees ik de discussies over de ontwikkelingen in Iran mee, en dan moet ik wel eens lachen dat sommigen die aan die discussies meedoen vooral blijk geven van hun gebrek aan kennis.quote:Op maandag 12 januari 2026 01:12 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Ja.
Meteen een oproep voor Ayatollah Khomeini meegeven om te verschijnen voor het Internationaal Strafhof.
Ik durf te wedden dat 80% niet weet waar Palestina zou liggen, ondanks dat het 'dicht bij hun hart ligt'.quote:Op maandag 12 januari 2026 00:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Het is alleen geen hypocrisie. Mensen protesten tegen iets wat dicht bij hun hart ligt. Veel van die mensen hebben geen enkele connectie met Iran, bijvoorbeeld.
khameneiquote:Op maandag 12 januari 2026 01:26 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Soms lees ik de discussies over de ontwikkelingen in Iran mee, en dan moet ik wel eens lachen dat sommigen die aan die discussies meedoen vooral blijk geven van hun gebrek aan kennis.
Hoe wil je ayatollah Ruhollah Khomeini voor het Internationaal Strafhof laten verschijnen? Khomeini is al in 1989 overleden.
In ieder geval gaat de angel wel uit een heel aantal conflicten in het Midden-Oosten, Hezbollah is ook meteen onschadelijk. De democratische fundamenten liggen er al, er is een rudimentaire scheiding der machten, Iran heeft gewoon een parlement en een redelijke traditie van een zelfstandige rechterlijke macht. Als de Ayatollahs verdreven worden en het westen haalt de banden met het land aan dan zou het wel eens vrij snel een modern gestructureerd land kunnen worden.quote:Op maandag 12 januari 2026 00:38 schreef theunderdog het volgende:
Bovendien heeft Iran het Statuut van Rome niet geratificeerd dus wat betreft eventuele misdaden tegen de menselijkheid die in Iran gepleegd zijn vallen die buiten de jurisdictie van het ICC.quote:Op maandag 12 januari 2026 01:26 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Soms lees ik de discussies over de ontwikkelingen in Iran mee, en dan moet ik wel eens lachen dat sommigen die aan die discussies meedoen vooral blijk geven van hun gebrek aan kennis.
Hoe wil je ayatollah Ruhollah Khomeini voor het Internationaal Strafhof laten verschijnen? Khomeini is al in 1989 overleden.
Een pot nat, uiteindelijk zijn het allemaal geitenneukers.quote:Op maandag 12 januari 2026 01:26 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Nou laat conservatief rechts dan maar eens de knuppel oppakken en een demo tegen het bestuur in iran organiseren. Of zijn deze types niet meer dan laffe blaffende honden die eigenlijk niet veel meer kunnen dan kritiek geven op links.quote:Op maandag 12 januari 2026 00:31 schreef DeVerzamelaar het volgende:
. Dan is progressief links nergens te bekennen.
Het probleem is dat werkschuwe en vaak beschadigde beroepsdemonstranten op kosten van de belastingbetaler voor linkse pet projects demonstreren.quote:Op maandag 12 januari 2026 07:04 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nou laat conservatief rechts dan maar eens de knuppel oppakken en een demo tegen het bestuur in iran organiseren. Of zijn deze types niet meer dan laffe blaffende honden die eigenlijk niet veel meer kunnen dan kritiek geven op links.
Nou dan hebben gezond rechts en progressief links in dit geval blijkbaar dezelfde mening. Iran is niet interessantquote:Op maandag 12 januari 2026 00:31 schreef DeVerzamelaar het volgende:
quote:Op maandag 12 januari 2026 07:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Behalve dan dat rechts wel haar 'sympathie met Iran' toont door online berichtjes te posten over links, Israėl en over de media die stil is.
China en Rusland raken een belangrijke bondgenoot en oliebron kwijt.quote:Op maandag 12 januari 2026 02:05 schreef -XOR- het volgende:
[..]
In ieder geval gaat de angel wel uit een heel aantal conflicten in het Midden-Oosten, Hezbollah is ook meteen onschadelijk. De democratische fundamenten liggen er al, er is een rudimentaire scheiding der machten, Iran heeft gewoon een parlement en een redelijke traditie van een zelfstandige rechterlijke macht. Als de Ayatollahs verdreven worden en het westen haalt de banden met het land aan dan zou het wel eens vrij snel een modern gestructureerd land kunnen worden.
quote:Op maandag 12 januari 2026 09:04 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Goed dat je je post verwijderd hebt.
Klopt, Ruzzia ook niet en Cuba ook nietquote:Op maandag 12 januari 2026 02:13 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Bovendien heeft Iran het Statuut van Rome niet geratificeerd dus wat betreft eventuele misdaden tegen de menselijkheid die in Iran gepleegd zijn vallen die buiten de jurisdictie van het ICC.
Onder radicaal-rechts heerst ook sympathie voor het Islamitische regime. Net zoals ze sympathie hebben voor Putin.quote:Op maandag 12 januari 2026 00:32 schreef Perox het volgende:
[..]
Ik zie ook geen mannen met prinsenvlaggen op straat. Waar is fatsoenlijk rechts?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |