Iran is altijd een westers land geweest tot 1979 , net als Libanonquote:Op maandag 12 januari 2026 00:38 schreef theunderdog het volgende:
Wel benieuwd wat het gevolg gaat zijn als er echt een regime change komt. Zal Iran zich dan ook meer pro-westers opstellen?
en en of JA 21 mee doet of de Pvdd , dondert niet , maakt niks uitquote:Op maandag 12 januari 2026 00:51 schreef StateOfMind het volgende:
En dan te bedenken dat de coronawappies van weleer massaal vonden en riepen dat Nederland een dictatuur was![]()
![]()
Het feit alleen al dat ze dat vrijelijk konden verkondigen zonder te verdwijnen toont die ridiculiteit aan.
Er valt terecht een hoop aan te merken over ons land, maar onder aan de streep mogen we van geluk spreken dat we hier leven, waar in de kern alles goed geregeld is.
Deze islam.quote:Op maandag 12 januari 2026 00:52 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Iran is altijd een westers land geweest tot 1979 , net als Libanon
toen met wat afzakte naar de Islam en de extreme mullahs hun kans grepen
Je durft nu gewoon Iran en Israel over een kam te scheren?quote:Op maandag 12 januari 2026 00:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Het is alleen geen hypocrisie. Mensen protesten tegen iets wat dicht bij hun hart ligt. Veel van die mensen hebben geen enkele connectie met Iran, bijvoorbeeld.
Je zegt dus ook eigenlijk dat die mensen die universiteiten vernielen nu weer massaal dat zouden moeten doen? Maar dan tegen het Iraanse regime? Ik zie niet echt in waarom. Nederland en Nederlandse universiteiten steunen dat regime al niet (in tegenstelling tot Israel bijvoorbeeld). Dus wat zou het nut precies zijn?
ja moet je eens catten met OFW meiden uit de filipijnen , die worden te werk gesteld als kindermeid en oindertussen misbruikt door de chauffeur en de tuinman en de jongste bediende voor 100 euro per maandquote:Op maandag 12 januari 2026 01:05 schreef Kwntm het volgende:
Het gaat om "vrijheid" en "democratie"
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 12 januari 2026 01:03 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Mullahs , Taliban , HAMAS en Hezbollah zijn extreme oversekste idioten en Groen Links vind het allemaal prachtig
die denken echt dat de vrouwen het leuk vinden om er als een zwarte heks bij te lopen
Wellicht een arrestatiebevel van het Internationaal Strafhof misschien?quote:Op maandag 12 januari 2026 01:05 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Is de ambassadeur van Iran al ontboden of ons land uit getrapt?
Ja.quote:Op maandag 12 januari 2026 01:08 schreef Tengano het volgende:
[..]
Wellicht een arrestatiebevel van het Internationaal Strafhof misschien?
Maar het Internationaal Strafhof is niet 'Islamofobisch' dus dat gaat hem niet wordenquote:Op maandag 12 januari 2026 01:12 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Ja.
Meteen een oproep voor Ayatollah Khomeini meegeven om te verschijnen voor het Internationaal Strafhof.
Soms lees ik de discussies over de ontwikkelingen in Iran mee, en dan moet ik wel eens lachen dat sommigen die aan die discussies meedoen vooral blijk geven van hun gebrek aan kennis.quote:Op maandag 12 januari 2026 01:12 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Ja.
Meteen een oproep voor Ayatollah Khomeini meegeven om te verschijnen voor het Internationaal Strafhof.
Ik durf te wedden dat 80% niet weet waar Palestina zou liggen, ondanks dat het 'dicht bij hun hart ligt'.quote:Op maandag 12 januari 2026 00:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Het is alleen geen hypocrisie. Mensen protesten tegen iets wat dicht bij hun hart ligt. Veel van die mensen hebben geen enkele connectie met Iran, bijvoorbeeld.
khameneiquote:Op maandag 12 januari 2026 01:26 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Soms lees ik de discussies over de ontwikkelingen in Iran mee, en dan moet ik wel eens lachen dat sommigen die aan die discussies meedoen vooral blijk geven van hun gebrek aan kennis.
Hoe wil je ayatollah Ruhollah Khomeini voor het Internationaal Strafhof laten verschijnen? Khomeini is al in 1989 overleden.
In ieder geval gaat de angel wel uit een heel aantal conflicten in het Midden-Oosten, Hezbollah is ook meteen onschadelijk. De democratische fundamenten liggen er al, er is een rudimentaire scheiding der machten, Iran heeft gewoon een parlement en een redelijke traditie van een zelfstandige rechterlijke macht. Als de Ayatollahs verdreven worden en het westen haalt de banden met het land aan dan zou het wel eens vrij snel een modern gestructureerd land kunnen worden.quote:Op maandag 12 januari 2026 00:38 schreef theunderdog het volgende:
Wel benieuwd wat het gevolg gaat zijn als er echt een regime change komt. Zal Iran zich dan ook meer pro-westers opstellen?
Bovendien heeft Iran het Statuut van Rome niet geratificeerd dus wat betreft eventuele misdaden tegen de menselijkheid die in Iran gepleegd zijn vallen die buiten de jurisdictie van het ICC.quote:Op maandag 12 januari 2026 01:26 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Soms lees ik de discussies over de ontwikkelingen in Iran mee, en dan moet ik wel eens lachen dat sommigen die aan die discussies meedoen vooral blijk geven van hun gebrek aan kennis.
Hoe wil je ayatollah Ruhollah Khomeini voor het Internationaal Strafhof laten verschijnen? Khomeini is al in 1989 overleden.
Een pot nat, uiteindelijk zijn het allemaal geitenneukers.quote:Op maandag 12 januari 2026 01:26 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Nou laat conservatief rechts dan maar eens de knuppel oppakken en een demo tegen het bestuur in iran organiseren. Of zijn deze types niet meer dan laffe blaffende honden die eigenlijk niet veel meer kunnen dan kritiek geven op links.quote:Op maandag 12 januari 2026 00:31 schreef DeVerzamelaar het volgende:
. Dan is progressief links nergens te bekennen.
Het probleem is dat werkschuwe en vaak beschadigde beroepsdemonstranten op kosten van de belastingbetaler voor linkse pet projects demonstreren.quote:Op maandag 12 januari 2026 07:04 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nou laat conservatief rechts dan maar eens de knuppel oppakken en een demo tegen het bestuur in iran organiseren. Of zijn deze types niet meer dan laffe blaffende honden die eigenlijk niet veel meer kunnen dan kritiek geven op links.
Nou dan hebben gezond rechts en progressief links in dit geval blijkbaar dezelfde mening. Iran is niet interessantquote:Op maandag 12 januari 2026 00:31 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Hoe komt het dat er hier relatief zo weinig aandacht voor is? Ik zie ook geen massale demonstraties. Dat komt omdat er geen joden en blanke mensen bij betrokken zijn. Dan is progressief links nergens te bekennen.
quote:Op maandag 12 januari 2026 07:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Behalve dan dat rechts wel haar 'sympathie met Iran' toont door online berichtjes te posten over links, Israël en over de media die stil is.
China en Rusland raken een belangrijke bondgenoot en oliebron kwijt.quote:Op maandag 12 januari 2026 02:05 schreef -XOR- het volgende:
[..]
In ieder geval gaat de angel wel uit een heel aantal conflicten in het Midden-Oosten, Hezbollah is ook meteen onschadelijk. De democratische fundamenten liggen er al, er is een rudimentaire scheiding der machten, Iran heeft gewoon een parlement en een redelijke traditie van een zelfstandige rechterlijke macht. Als de Ayatollahs verdreven worden en het westen haalt de banden met het land aan dan zou het wel eens vrij snel een modern gestructureerd land kunnen worden.
quote:Op maandag 12 januari 2026 09:04 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Goed dat je je post verwijderd hebt.
Klopt, Ruzzia ook niet en Cuba ook nietquote:Op maandag 12 januari 2026 02:13 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Bovendien heeft Iran het Statuut van Rome niet geratificeerd dus wat betreft eventuele misdaden tegen de menselijkheid die in Iran gepleegd zijn vallen die buiten de jurisdictie van het ICC.
Onder radicaal-rechts heerst ook sympathie voor het Islamitische regime. Net zoals ze sympathie hebben voor Putin.quote:Op maandag 12 januari 2026 00:32 schreef Perox het volgende:
[..]
Ik zie ook geen mannen met prinsenvlaggen op straat. Waar is fatsoenlijk rechts?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |