abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219815859
Situatie verslechterd weer voor de demonstranten.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_219815946
Als de Amerikanen niet willen ingrijpen, moeten we het als Europa maar doen.

Eventueel in samenwerking met Israël.
pi_219815959
Dat het nieuws nog steeds brengt alsof de economische sancties door oa de VS en de daarop volgende economische malaise de oorzaak zijn van de protesten....

Nee, dát achterlijke regime, dat is de oorzaak.
:r
  maandag 12 januari 2026 @ 10:48:30 #104
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219815984
Sowieso dat gejank in dit topic over links en rechts in dit topic. Op social media zie ik best veel mensen posten over Iran, ook mensen die over Palestina postte, ook mensen die daar nooit over postte. Maar de wereld is vast makkelijker te begrijpen als je iedereen in een doosje propt. Beetje het zelfde niveau als een walgelijke post van een rechts persoon plaatsen en dan iets typen als dit is hoe rechts denkt.

Vreselijke beelden uit Iran met zoveel doden, hoe lang kunnen die mensen dat vol houden? Er moet actie komen van binnen de overheid om een coupe te kunnen voltooien. Gewone burgers kunnen helaas niet zoveel denk ik.
  maandag 12 januari 2026 @ 10:52:59 #105
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219816013
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 10:48 schreef Momo het volgende:
Sowieso dat gejank in dit topic over links en rechts in dit topic. Op social media zie ik best veel mensen posten over Iran, ook mensen die over Palestina postte, ook mensen die daar nooit over postte. Maar de wereld is vast makkelijker te begrijpen als je iedereen in een doosje propt. Beetje het zelfde niveau als een walgelijke post van een rechts persoon plaatsen en dan iets typen als dit is hoe rechts denkt.

Vreselijke beelden uit Iran met zoveel doden, hoe lang kunnen die mensen dat vol houden? Er moet actie komen van binnen de overheid om een coupe te kunnen voltooien. Gewone burgers kunnen helaas niet zoveel denk ik.
Nou en of.

"Hoe kan ik ook dit onderwerp, over de rug van de Iraniërs, misbruiken voor mijn eigen stokpaardjes en frustraties?"
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 12 januari 2026 @ 10:54:54 #106
319979 Fok-it
All is well
pi_219816018
Ik post hier even mijn afschuw richting het Iraanse middeleeuwen regime om enige hypocrisie te vermijden. Hierbij ook graag mijn steun voor christenen in Nigeria, Oeigoeren in China, en joodse mensen die zich de afgelopen jaren onveilig voelen.

Oh en Lala Gul uiteraard.

Nou gr gr
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Moderator maandag 12 januari 2026 @ 10:59:43 #107
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219816043
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 10:54 schreef Fok-it het volgende:
Ik post hier even mijn afschuw richting het Iraanse middeleeuwen regime om enige hypocrisie te vermijden. Hierbij ook graag mijn steun voor christenen in Nigeria, Oeigoeren in China, en joodse mensen die zich de afgelopen jaren onveilig voelen.

Oh en Lala Gul uiteraard.

Nou gr gr
Nu vergeet je de zeer moedige ICE-soldaatjes cosplayers wiens werk levensgevaarlijk gemaakt wordt door blanke lesbische liberale vrouwen!1!
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_219816286
quote:
87s.gif Op maandag 12 januari 2026 10:59 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Nu vergeet je de zeer moedige ICE-soldaatjes cosplayers wiens werk levensgevaarlijk gemaakt wordt door blanke lesbische liberale vrouwen!1!
Het zijn geen soldaten.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  Moderator maandag 12 januari 2026 @ 11:20:41 #109
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219816322
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 11:19 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Het zijn geen soldaten.
Daarom ook het woordje cosplayers.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_219816562
twitter

Niets aan het handje.
pi_219816659
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 11:19 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Het zijn geen soldaten.
Nee idd het is meer vergelijkbaar met de Oost Duitse Stasi die ook rücksichtslos mensen kon oppakken zonder proces of wettelijke gronden..
  maandag 12 januari 2026 @ 11:45:43 #112
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219816756
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2026 11:35 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Niets aan het handje.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 12 januari 2026 @ 11:49:37 #113
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219816786
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2026 11:35 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Niets aan het handje.
Dit is inderdaad positief, want dan kun je ervan uitgaan, dan ze het onderspit aan het delven zijn.
pi_219816942
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 02:05 schreef -XOR- het volgende:

[..]
In ieder geval gaat de angel wel uit een heel aantal conflicten in het Midden-Oosten, Hezbollah is ook meteen onschadelijk. De democratische fundamenten liggen er al, er is een rudimentaire scheiding der machten, Iran heeft gewoon een parlement en een redelijke traditie van een zelfstandige rechterlijke macht. Als de Ayatollahs verdreven worden en het westen haalt de banden met het land aan dan zou het wel eens vrij snel een modern gestructureerd land kunnen worden.
Maar uiteindelijk is dat speculatie, toch? misschien dat er ook wel onverwachte samenwerkingen komen, die helemaal niet goed uitkomen voor ons.
  maandag 12 januari 2026 @ 12:19:41 #115
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_219816965
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 12:17 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Maar uiteindelijk is dat speculatie, toch? misschien dat er ook wel onverwachte samenwerkingen komen, die helemaal niet goed uitkomen voor ons.
Niemand weet inderdaad hoe het gaat lopen.

Ik verbaas me eerder te lezen dat de VS met Iran wil onderhandelen. Of Iran met de VS.
Wat valt er dan te onderhandelen? Deze regering schiet honderden burgers dood op het moment.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_219817086
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2026 12:19 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Ik verbaas me eerder te lezen dat de VS met Iran wil onderhandelen. Of Iran met de VS.
Wat valt er dan te onderhandelen? Deze regering schiet honderden burgers dood op het moment.
Snap ik ook niet. Als MAGA iets heeft laten zien, is dat ze mensenrechten, internationaal-recht heel hoog op de prioriteiten lijst hebben staan.
  maandag 12 januari 2026 @ 12:50:24 #117
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219817159
She Asked Why the West Shouts “Free Palestine”… But Not “Free Iran”

"History will remember this moment."

Bekijk deze YouTube-video
  maandag 12 januari 2026 @ 12:52:11 #118
307622 Perox
(niet de echte)
pi_219817168
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 12:50 schreef Tengano het volgende:
She Asked Why the West Shouts “Free Palestine”… But Not “Free Iran”

"History will remember this moment."

Wanneer ga je naar de Dam?
pi_219817315
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2026 12:19 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Omdat het niet gaat om morele principes. De VS verdedigt haar eigen politiediensten en leger wanneer die onschuldige burgers doden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_219818166
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 11:39 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Nee idd het is meer vergelijkbaar met de Oost Duitse Stasi die ook rücksichtslos mensen kon oppakken zonder proces of wettelijke gronden..
Men kan niet rücksichtlos mensen oppakken. Ook ICE moet zich aan de wet houden. Als dat zo maar oppakken wel gebeurt, dan kunnen die mensen dat voor de rechter brengen.

Oost Duitsers konden dat niet.

Wat jullie maar niet willen snappen is dat de grootste problemen worden veroorzaakt door Karens die denken boven de wet te staan, en die volgens de wet door de politie gearresteerd zouden moeten worden. Maar die politie kan haar werk niet doen, omdat dat van hogerhand (burgemeester en of gouverneur) wordt tegengehouden.

Als de FBI onderzoek doet naar een (politieke) moord in de Deep South, en tegen wordt gewerkt door de politie aldaar, dan snap je hopelijk wel dat de FBI het recht heeft om de politie daar te overrulen? Voor een federale organisatie als ICE geldt hetzelfde.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_219818187
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 13:18 schreef Kwntm het volgende:

[..]
Omdat het niet gaat om morele principes. De VS verdedigt haar eigen politiediensten en leger wanneer die onschuldige burgers doden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het gaat hier niet om de VS, stop met die whataboutism.

Het gaat om de bevolking in Iran die in opstand komt.
pi_219818194
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 15:17 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Men kan niet rücksichtlos mensen oppakken. Ook ICE moet zich aan de wet houden. Als dat zo maar oppakken wel gebeurt, dan kunnen die mensen dat voor de rechter brengen.

Oost Duitsers konden dat niet.

Wat jullie maar niet willen snappen is dat de grootste problemen worden veroorzaakt door Karens die denken boven de wet te staan, en die volgens de wet door de politie gearresteerd zouden moeten worden. Maar die politie kan haar werk niet doen, omdat dat van hogerhand (burgemeester en of gouverneur) wordt tegengehouden.

Als de FBI onderzoek doet naar een (politieke) moord in de Deep South, en tegen wordt gewerkt door de politie aldaar, dan snap je hopelijk wel dat de FBI het recht heeft om de politie daar te overrulen? Voor een federale organisatie als ICE geldt hetzelfde.
Trap toch niet in die whataboutism.

Dit topic gaat over Iran.
pi_219818549
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 15:21 schreef Homey het volgende:

[..]
Het gaat hier niet om de VS, stop met die whataboutism.

Het gaat om de bevolking in Iran die in opstand komt.
Het is geen whataboutism, stop met het verkeerd toepassen van die drogreden, de VS bemoeit zich er immers mee. Ik reageer nota bene op de vraag van MissButterfly over de VS en Iran die willen onderhandelen.
  maandag 12 januari 2026 @ 16:19:46 #124
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219818794
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_219818907
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 20:26 schreef Homey het volgende:
De Pahlavi gaan 2000 jaar terug, veel langer dan wij de monarchie hebben. Dat zit heel diep daar. Die revolutie in 1979 brak dus een tijdperk van 2000 jaar, hoe bijzonder was dat.
Dit is dus ook weer een geval van ofwel gebrek aan kennis ofwel bewuste desinformatie.

Iran is inderdaad gedurende meer dan 2500 jaar een monarchie geweest. Daarin heeft Iran meerdere dynastieën gehad. De Pahlavi dynastie gaat absoluut geen 2000 jaar terug, maar hoogstens iets meer dan 100 jaar. Reza Pahlavi, de grootvader van de huidige troonpretendent, pleegde in 1921 met Britse steun een staatsgreep. Aanvankelijk bekleedde hij alleen de functie van premier en liet de laatste shah van de Qajar dynastie nog even op de troon zitten, totdat hij in 1925 zichzelf tot shah uitriep.

De Pahlavi dynastie is voor zover bekend op geen enkele manier gerelateerd aan een vroegere Iraanse dynastie.
  maandag 12 januari 2026 @ 16:38:01 #126
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_219818916
Zag net ergens een X post gedeeld op IG, dat er inderdaad ergens een IRGC kolonel die betrokken was bij brute repressie een huisbezoek had gekregen en gedood is door mensen.
Dat er nog veel mogen volgen totdat Iran vrij is.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  maandag 12 januari 2026 @ 16:46:18 #127
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219818975
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2026 16:38 schreef nixxx het volgende:
Zag net ergens een X post gedeeld op IG, dat er inderdaad ergens een IRGC kolonel die betrokken was bij brute repressie een huisbezoek had gekregen en gedood is door mensen.
En wij maar denken dat ze alles onder controle hadden.

Maar Starlink hebben ze jammergenoeg wel kunnen blocken dus. Dat betekent niet alleen dat het lastiger wordt om verbinding met de rest van de wereld te krijgen maar ook onderling, om dingen met elkaar af te stemmen.

Zijn er dan nog alternatieven eigenlijk? En svp geen grappen over postduiven nu :{w

[ Bericht 8% gewijzigd door Tengano op 12-01-2026 16:53:56 ]
pi_219818992
European Parliament bars Iranian diplomatic staff from its premises

twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 12 januari 2026 @ 16:53:56 #129
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_219819017
Iran, ook weer van die haatbaarden die onder het mom van religie tot de laatste snik willen vasthouden aan de macht.
pi_219819031
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 16:48 schreef Aether het volgende:
European Parliament bars Iranian diplomatic staff from its premises
Kennelijk kan het met de Verenigde Staten wel "business as usual" zijn en wordt een dergelijke maatregel niet uitgevaardigd tegen Amerikaanse diplomaten, ondanks de dreigementen van Trump om Groenland in te nemen.
  maandag 12 januari 2026 @ 17:09:27 #131
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219819114
Laat maar.
  maandag 12 januari 2026 @ 17:46:35 #132
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219819374
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 16:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
Iran, ook weer van die haatbaarden die onder het mom van religie tot de laatste snik willen vasthouden aan de macht.
ja en meedogenloos vasthouden aan de macht , ze laten iedereen kapot schieten

Trump moet ingrijpen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_219819426
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2026 16:38 schreef nixxx het volgende:
Hopelijk heeft ie flink geleden.
pi_219819558
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 16:46 schreef Tengano het volgende:

[..]
En wij maar denken dat ze alles onder controle hadden.

Maar Starlink hebben ze jammergenoeg wel kunnen blocken dus. Dat betekent niet alleen dat het lastiger wordt om verbinding met de rest van de wereld te krijgen maar ook onderling, om dingen met elkaar af te stemmen.

Zijn er dan nog alternatieven eigenlijk? En svp geen grappen over postduiven nu :{w
Geblocked of uitgezet? Hoe is dat te blokkeren?
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  maandag 12 januari 2026 @ 18:09:01 #135
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219819578
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 18:06 schreef Stoorzendert het volgende:
Geblocked of uitgezet? Hoe is dat te blokkeren?
Jammen met jammers.
pi_219819611
twitter

Iran is kennelijk niet hip genoeg in die kringen.
  maandag 12 januari 2026 @ 18:14:08 #137
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_219819615
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 18:09 schreef Tengano het volgende:

[..]
Jammen met jammers.
Das wel weer jammer man.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_219819680
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2026 18:13 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Iran is kennelijk niet hip genoeg in die kringen.
Hollywood is net als een schoolplein. Wat is in, en wat is uit? En bijna niemand met een eigen mening. Wel allemaal in de pas lopen.
pi_219819684
Blackout gaat nog even door. Internet afsluiten kost heel veel geld voor de economie, dus ondanks 'stoer' gepraat zijn ze niet helemaal zeker.
pi_219819729
Intussen hebben de afgelopen dagen op meerdere plaatsen in Iran grootschalige pro-regeringsdemonstraties plaatsgevonden.

pi_219819734
Ik vraag me overigens af wat er ineens gebeurd is met westerse politici dat ze het leven van gewone Iraniërs ineens zoveel waard achten.

Uit de tijd van de oorlog tussen Iran en Irak kan ik me niet herinneren dat westerse politici toen het leven van gewone Iraniërs ook maar iets waard achtten. Westerse politici vonden het toen prima dat westerse militaire industrieën wapens leverden aan beide partijen met als gevolg dat de oorlog jarenlang kon voortduren. Geen enkele westerse politicus heeft toen ook maar enige poging ondernomen om een staakt-het-vuren tussen Irak en Iran tot stand te brengen.
pi_219819836
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 18:27 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Ik vraag me overigens af wat er ineens gebeurd is met westerse politici dat ze het leven van gewone Iraniërs ineens zoveel waard achten.

Uit de tijd van de oorlog tussen Iran en Irak kan ik me niet herinneren dat westerse politici toen het leven van gewone Iraniërs ook maar iets waard achtten. Westerse politici vonden het toen prima dat westerse militaire industrieën wapens leverden aan beide partijen met als gevolg dat de oorlog jarenlang kon voortduren. Geen enkele westerse politicus heeft toen ook maar enige poging ondernomen om een staakt-het-vuren tussen Irak en Iran tot stand te brengen.
Of tijdens de tijdperken van de Shahs, in Qajar en Pahlavi smaakjes. Iraanse levens waren heel wat minder waard. Geld is het simpele antwoord denk ik. Blijven consumeren bitch! :D
pi_219819844
twitter

Vertaald:
quote:
Whoever burns the houses of God and assaults the institutions of the people is neither a revolutionary nor a reformer, but rather a cheap tool in the hands of the nation's enemies, executing Zionist agendas under the cover of chaos and false slogans.

With the Republic against global arrogance
Van het Twitteraccount van dit fijn heerschap https://en.wikipedia.org/wiki/Abu_Azrael Ik weet niet in hoeverre echt of alleen een beetje pronken.

Beproefd dictatuurtruukje wel, buitenstaanders inschakelen om op te ruimen, die hebben er immers geen problemen mee om het vuur te openen, boeit hun dat.

Fijn clubje ook https://en.wikipedia.org/wiki/Kata'ib_Hezbollah
  maandag 12 januari 2026 @ 18:49:25 #144
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_219819952
Gelukkig speelt Iran op het WK de homo-acceptatiewedstrijd. Of is dat Iran niet?
pi_219819997
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 18:26 schreef Kwntm het volgende:
Intussen hebben de afgelopen dagen op meerdere plaatsen in Iran grootschalige pro-regeringsdemonstraties plaatsgevonden.

Ooow ja dezelfde trucjes uit de doos van Maram Susli aka Syrian Girl, die kennelijk een nieuwe broodheer heeft gevonden nadat haar geliefde Assad failliet is verklaard. :') Oude wijn in nieuwe zakken is het.

Ik ben nu in Iran en kijk eens hoe veilig het is. Ook loop ik zonder hoofddoek we worden voorgelogen door de boosaardige zionistische Bilderberg groep, die ons allemaal wilt implanteren met chips! Ja, het is zo wappie. :')

Oh wacht, het is nu twee graden in Teheran. Al die beelden en foto’s zijn waarschijnlijk opgenomen ergens in de zomer of vroege herfst van 2025. _O- En dat er vrouwen zonder hoofddoek rondlopen, is ook geen boeiend nieuws dat is al jaren aan de gang sinds de Mahsa Amini protesten.
pi_219820178
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 18:27 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

Hier het aantal posts met het woord Iran erin. Om een klein beetje beeld te schetsen hoe we de periodes moeten zien: in NWS 2015 werden er bijna 800.000 posts geplaatst en in 2025 450.000

Sinds 2015 zijn er bijna elk jaar wel een grote demonstraties. Het zorgde tot vorig jaar 'ook' hier voor 'weinig enthousiasme'. Daarnaast stond Iran in de periode 2008 2012 regelmatig op de agenda van het Europees parlement verscheen.

pi_219821001
Is de ambassadeur eigenlijk al op het matje geroepen?
pi_219821248
quote:
10s.gif Op maandag 12 januari 2026 18:53 schreef Doler12 het volgende:

[..]
Ooow ja dezelfde trucjes uit de doos van Maram Susli aka Syrian Girl, die kennelijk een nieuwe broodheer heeft gevonden nadat haar geliefde Assad failliet is verklaard. :') Oude wijn in nieuwe zakken is het.
[ afbeelding ]
Ik ben nu in Iran en kijk eens hoe veilig het is. Ook loop ik zonder hoofddoek we worden voorgelogen door de boosaardige zionistische Bilderberg groep, die ons allemaal wilt implanteren met chips! Ja, het is zo wappie. :')

Oh wacht, het is nu twee graden in Teheran. Al die beelden en foto’s zijn waarschijnlijk opgenomen ergens in de zomer of vroege herfst van 2025. _O- En dat er vrouwen zonder hoofddoek rondlopen, is ook geen boeiend nieuws dat is al jaren aan de gang sinds de Mahsa Amini protesten.
Ik begrijp niet wat het eerste deel van je reactie met mijn post te maken heeft. Het komt op mij nogal onsamenhangend over. Het tweede deel klopt ook niet: in die periode waren er geen grootschalige pro-regeringsdemonstraties. Anders zul je beeldmateriaal moeten laten zien uit de zomer of vroege herfst dat overeenkomt met de gedeelde beelden. Dat materiaal moet makkelijk te vinden zijn. Je wekt bij mij toch wel de indruk van cognitieve dissonantie.
pi_219821266
quote:
10s.gif Op maandag 12 januari 2026 18:53 schreef Doler12 het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

I can fix her.
pi_219822003
quote:
10s.gif Op maandag 12 januari 2026 20:37 schreef Kwntm het volgende:

[..]
Ik begrijp niet wat het eerste deel van je reactie met mijn post te maken heeft. Het komt op mij nogal onsamenhangend over. Het tweede deel klopt ook niet: in die periode waren er geen grootschalige pro-regeringsdemonstraties. Anders zul je beeldmateriaal moeten laten zien uit de zomer of vroege herfst dat overeenkomt met de gedeelde beelden. Dat materiaal moet makkelijk te vinden zijn. Je wekt bij mij toch wel de indruk van cognitieve dissonantie.
Het is niet zo moeilijk. Er waren vandaag pro regime 'protesten'. Met bombastische teksten: miljoenen mensen voor het regime, Vuist tegen Amerika, Trump in zijn hemd gezet! Niet alle beelden zijn vandaag opgenomen. Er zijn ook gerecyclede beelden gebruikt van pro regime protesten uit het verleden. De Syrian Girl doet hetzelfde. Ze was ergens in 2025 in Iran geweest voor een of andere propaganda event in Kish. Afgelopen woensdag begint ze opeens te posten dat ze in Iran is geweest met een narratieve alsof ze er nu op dit moment in Iran is.
quote:
9s.gif Op maandag 12 januari 2026 20:39 schreef RotatoR het volgende:

[..]
I can fix her.
Doe maar niet straks kom je op de fok frontpage te staan! Dat je neergestoken bent omdat de Syrian Girl een psychose gehad heeft. :D En wij straks betalen voor haar TBS behandeling. Ik zie de topics al verschijnen in klaagbak. :')
pi_219822008
Dat hamas topic kent vele fans maar als de demonstranten in Iran de underdog zijn weinig steun...

Wat is er gvd leuk aan islamisme.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_219822030
Volgens pizzint staat de interventie van de US in de startblokken.
pi_219822134
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 20:11 schreef tjoptjop het volgende:
Is de ambassadeur eigenlijk al op het matje geroepen?
Nee, maar andersom wel. :')
https://x.com/iranembassy_nz/status/2010804302642888848

https://channel8.com/english/news/51734
pi_219822174
quote:
chanant :') als ambassadeur heb je weinig keus, maar doe dan gelijk hier hetzelfde. Ik las wel dat Belgie het gedaan heeft.

Als je twitter via Fok wilt embedden moet je in de url x.com vervangen voor twitter.com

twitter
pi_219822354
Ik begin het wel steeds somberder te zien overigens ;( Internet uit, Starlink gejammed dus er komt weinig het land uit. En als groep kun je maar zo veel doen als je tegenstander bewapend....
pi_219822364
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 22:13 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
chanant :') als ambassadeur heb je weinig keus, maar doe dan gelijk hier hetzelfde. Ik las wel dat Belgie het gedaan heeft.

Als je twitter via Fok wilt embedden moet je in de url x.com vervangen voor twitter.com

[ x ]
Thanks zo te zien doen de Fransen gelijk een dikke rage quit. _O-
twitter
  maandag 12 januari 2026 @ 22:36:22 #157
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219822366
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 22:33 schreef tjoptjop het volgende:
Ik begin het wel steeds somberder te zien overigens ;( Internet uit, Starlink gejammed dus er komt weinig het land uit. En als groep kun je maar zo veel doen als je tegenstander bewapend....
De Mossad loopt daar ook rond en die zal niet alleen afhankelijk zijn van internet en Starlink denk ik. Hoe ze het wel fixen om info het land uit te krijgen, moet je mij dan niet vragen, maar die Israelies hebben overal wel een oplossing voor.

Trump krijgt uurlijks een updat zei hij en dat zal oa wel via dat lijntje lopen.
pi_219822379
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 22:36 schreef Tengano het volgende:

[..]
De Mossad loopt daar ook rond en die zal niet alleen afhankelijk zijn van internet en Starlink denk ik. Hoe ze het wel fixen om info het land uit te krijgen, moet je mij dan niet vragen, maar die Israelies hebben overal wel een oplossing voor.

Trump krijgt uurlijks een updat zei hij en dat zal oa wel via dat lijntje lopen.
De Amerikanen zullen wel satellietbeelden hebben. Was het niet ook Trump die zomaar een afbeelding online gooide waaruit bleek dat de VS echt uitstekende resolutie satellietbeelden had?
  maandag 12 januari 2026 @ 22:42:52 #159
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219822403
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 22:13 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

[ x ]
Dat zijn iig geen protesten meer. Dit is een echte burgeroorlog vanuit de bevolking richting het regime en ik zie dat ze nu ook mondjesmaat wapens krijgen. En iedere Iraanse agent die je omlegt daar kun je het wapen van overnemen.

Ik had al eerder genoemd dat ze aan wapendroppingen zouden moeten doen zodat die mensen de middelen krijgen om terug te vechten en de boel over te nemen. De gevechtsbereidheid is iig duidelijk aanwezig, zeker als je dit soort beelden ziet en onlangs nog die man die gewoon met zijn auto over die agenten heen reed waarbij die Iraanse vrouwen helemaal uit hun dak gingen.
  maandag 12 januari 2026 @ 22:44:49 #160
477768 TweedeKlum
De echte Rico is op Zuid.
pi_219822422
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 23:00 schreef StateOfMind het volgende:
Ik las eerder hier in dit topic dat er kennelijk een zooi vliegtuigen van de VS onderweg zijn, inclusief tankvliegtuigen en zo.

Dat was, meen ik, ook het geval tijdens de bombardementen op diverse nucleaire doelen in Iran een aantal maanden geleden.

Hoe ging dat toen ook alweer?

Hebben ze meteen aangevallen toen?
Of zijn ze eerst geland op een basis in de regio, en vandaar de aanval ingezet?

En als ze meteen aanvallen (als ze idd onderweg zouden zijn, geen idee of dat daadwerkelijk waar is), hoe laat Nederlandse tijd zouden ze dan daar moeten zijn?
Dat was een continuvlucht vanaf Whiteman airforce base Missouri, onderweg zijn ze diverse keren bijgetankt in de lucht.

Maar B-2's heb je nu niet nodig om de ayatollah uit zijn jurk te blazen.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_219822554
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 22:44 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Dat was een continuvlucht vanaf Whiteman airforce base Missouri, onderweg zijn ze diverse keren bijgetankt in de lucht.

Maar B-2's heb je nu niet nodig om de ayatollah uit zijn jurk te blazen.
Dat niet, maar wel handig om belangrijke strategische doelen uit te schakelen.

Want het regime moet hoe dan ook verzwakt worden, als dat niet gebeurt (op welke wijze dan ooit), zal ook dit eindigen zoals alle vorige opstanden.

In tegenstelling tot destijds in Syrië en Libië heeft de Iraanse bevolking geen beschikking over grote hoeveelheden wapens, die er in Syrië en Libië miraculeus wel opeens waren (lees: daar waren in de achtergrond buitenlandse actoren aanwezig).

In Egypte is het tijdperk Mubarak 'redelijk geweldloos' geëindigd, omdat dat regime uiteindelijk geen onnodig bloed meer wou vergieten voor een verloren zaak.

Het Iraanse regime daarentegen heeft meermaals laten zien in de afgelopen jaren niet te schromen om, letterlijk, over lijken te gaan om aan de macht te blijven.
pi_219822555
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 21:56 schreef ludovico het volgende:
Dat hamas topic kent vele fans maar als de demonstranten in Iran de underdog zijn weinig steun...

Ja maar Palestijnen zijn belangrijker hoor.
Corporate translator
pi_219822568
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 21:56 schreef ludovico het volgende:

Veel van die pro-pallie supporters denken dat Israel en de VS achter deze protesten zitten.
pi_219822569
twitter

Niet helemaal wat die had beloofd maar dit doet het regime wel pijn denk ik.
  maandag 12 januari 2026 @ 23:13:28 #165
477768 TweedeKlum
pi_219822576
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2026 23:07 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Dat niet, maar wel handig om belangrijke strategische doelen uit te schakelen.

Want het regime moet hoe dan ook verzwakt worden, als dat niet gebeurt (op welke wijze dan ooit), zal ook dit eindigen zoals alle vorige opstanden.

In tegenstelling tot destijds in Syrië en Libië heeft de Iraanse bevolking geen beschikking over grote hoeveelheden wapens, die er in Syrië en Libië miraculeus wel opeens waren (lees: daar waren in de achtergrond buitenlandse actoren aanwezig).

In Egypte is het tijdperk Mubarak 'redelijk geweldloos' geëindigd, omdat dat regime uiteindelijk geen onnodig bloed meer wou vergieten voor een verloren zaak.

Het Iraanse regime daarentegen heeft meermaals laten zien in de afgelopen jaren niet te schromen om, letterlijk, over lijken te gaan om aan de macht te blijven.
Tuurlijk maar aan een F-35 heb je in dit geval meer. En Israël heeft natuurlijk daarmee al heel wat doelen geraakt een poosje terug.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
pi_219822584
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2026 23:11 schreef opgebaarde het volgende:
Trump is al een tijdje bezig met zijn tarievenoorlog en je kunt erop rekenen dat die tarievenoorlog uiteindelijk vooral de Verenigde Staten pijn zal doen. Veel handelsrelaties tussen andere landen en de Verenigde Staten zullen beëindigd worden, en investeerders zullen wel uitkijken voordat ze in de Verenigde Staten gaan investeren.
  maandag 12 januari 2026 @ 23:15:14 #167
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_219822585
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2026 23:11 schreef opgebaarde het volgende:
[ x ]

Dus stel Zimbabwe doet handel met Iran. Dan komt Trump naar Zimbabwe vliegen om daar 25% van het geld te innen?

Of hoe moet ik dit zien?

Hoe ik het lees is dit gewoon compleet nutteloos?
pi_219822591
quote:
2s.gif Op maandag 12 januari 2026 23:15 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Dus stel Zimbabwe doet handel met Iran. Dan komt Trump naar Zimbabwe vliegen om daar 25% van het geld te innen?

Of hoe moet ik dit zien?

Als Zimbabwe handel doet met Iran dan moet Zimbabwe 25% extra in tarrifs betalen op handel wat ze in de VS doen.
pi_219822597
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 23:16 schreef Timwonnacott het volgende:
dan moet Zimbabwe 25% extra in tarrifs betalen
Meer het Amerikaanse bedrijf wat die producten uit Zimbabwe importeert. Of die dat vervolgens door kan/gaat berekenen aan zijn klanten is het tweede.
  maandag 12 januari 2026 @ 23:19:52 #170
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_219822599
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 23:16 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Als Zimbabwe handel doet met Iran dan moet Zimbabwe 25% extra in tarrifs betalen op handel wat ze in de VS doen.
ah zo. Las eerst dat alle handel met de VS gestopt zou worden.

maar er is toch al een handelsverbod met Iran? Of is dat inmiddels weer afgezwakt
pi_219822601
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 23:19 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Meer het Amerikaanse bedrijf wat die producten uit Zimbabwe importeert. Of die dat vervolgens door kan/gaat berekenen aan zijn klanten is het tweede.
Ja dat weten wij, maar volgens Trump betaalt Zimbabwe dat en dat levert ze biljoenen op en heel veel respect..
  maandag 12 januari 2026 @ 23:20:39 #172
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_219822602
quote:

[..]

Of hoe moet ik dit zien?

De importeur draagt dat af. Dus importeert een bedrijf in VS uit dat land komt er een heffing waardoor die goederen dus uit de markt worden geconcurreerd. Gevolg is dat je dus hetzelfde product uit een ander land haalt, en dus verliest het land wat sancties krijgt een grote afzetmarkt.
Please consider the environment before printing this post
pi_219822620
quote:
2s.gif Op maandag 12 januari 2026 23:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
ah zo. Las eerst dat alle handel met de VS gestopt zou worden.

maar er is toch al een handelsverbod met Iran? Of is dat inmiddels weer afgezwakt
Geen idee, er zijn zoveel sancties tegen Iran dat het vrij onduidelijk is wat nou wel of niet mag. Maar dit is niet zo zeer een sanctie tegen Iran als meer een sanctie tegen de landen die handel drijven met Iran om zo Iran te straffen. Dat is iets wat bij de andere sancties niet gebeurd.
pi_219822627
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 23:20 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Ja dat weten wij, maar volgens Trump betaalt Zimbabwe dat en dat levert ze biljoenen op en heel veel respect..
En zijn achterban gelooft dat.
Het is niet voor niks dat hij 'loves the uneducated'.

Terwijl hoe tarieven werken echt middelbare school economie kost is.
In landen met een fatsoenlijk niveau onderwijs tenminste...
pi_219822629
quote:

[..]

Of hoe moet ik dit zien?

Landen die naar de VS exporteren én waar de VS minder dan 25% tarieven op heeft gelegd én zaken doen met Iran, op de export producten van die landen komt nu 25%. Dat betalen de bedrijven en consumenten in de VS want de inkoopprijs gaat omhoog.

25% tariff op Europees staal zou erg gunstig coor ons zijn.

Edit: excuus ik zie dat ik spuit 11 ben
pi_219822651
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 23:13 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Tuurlijk maar aan een F-35 heb je in dit geval meer. En Israël heeft natuurlijk daarmee al heel wat doelen geraakt een poosje terug.
Maar die aanvallen, van Israël en de VS, waren voornamelijk gericht op de nucleaire faciliteiten en luchtafweer.
Niet op specifieke doelen die gericht het regime zouden verzwakken (leger/IRCG/politie hoofdkwartieren, communicatiecentra, munitie/wapendepots, basissen etcetera).
pi_219822664
twitter
pi_219822667
Nederland staat in de top vijftien (14) van grootste handelspartners van Iran. Exporteerde voor 460 miljoen dollar en we kochten in voor 50 miljoen. Dat is niet in 1 dag gestopt...
https://tradingeconomics.com/netherlands/exports/iran
pi_219822672
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2026 23:40 schreef opgebaarde het volgende:
Nederland staat in de top vijftien (14) van grootste handelspartners van Iran. Exporteerde voor 460 miljoen dollar en we kochten in voor 50 miljoen. Dat is niet in 1 dag gestopt...
Nederland praat altijd links maar vult de zakken rechts.
Laat maar waaien
  maandag 12 januari 2026 @ 23:43:18 #180
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219822675
quote:
Heel apart dan, want met Israel moesten we ineens alles zo veel mogelijk stilleggen vanwege de 'genosiede'.
pi_219822682
twitter

Volgens het regime waren de protesten onder controle.
  maandag 12 januari 2026 @ 23:50:41 #182
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_219822691
Trump was recently briefed by the Pentagon on options for a new strike on Iran, The Times reported on Saturday. The strike could take aim at targets in Tehran, including ones associated with domestic security forces that U.S. officials deem to be responsible for attacks on protesters, including the state-backed Basij militia. American officials said such targets were more likely than ones that are part of Iran’s nuclear or ballistic missile programs.
A U.S. strike would be aimed at sending a message to the ayatollah about killing protesters and not intended to lead to a direct overthrow of the government, officials said.

NYT
pi_219822703
quote:
Ach ja, de 'medische' apparaten, zijn we goed in, al is 460 miljoen niet zo gek veel, hetzelfde jaar stuurde we voor 2,3 miljard 'medische' apparaten naar Rusland die ook niet echt medisch worden ingezet afaik.

VOC mentaliteit zit er nog goed in ;)
pi_219822709
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 23:43 schreef Tengano het volgende:

[..]
Heel apart dan, want met Israel moesten we ineens alles zo veel mogelijk stilleggen vanwege de 'genosiede'.
Die "alles" waren in Nederland opgeslagen Amerikaanse straaljager onderdelen die getransporteerd zouden worden naar Israël. De Nederlandse handel met Israël is veel groter, namelijk 1,2 miljard export en import 500 miljoen.

En daarnaast was er een verzoek van een Nederlandse politieke partij om als Nederland te stoppen met leveren van een onderdeel voor de iron dome (of die andere)
pi_219822727
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 00:00 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Die "alles" waren in Nederland opgeslagen Amerikaanse straaljager onderdelen die getransporteerd zouden worden naar Israël. De Nederlandse handel met Israël is veel groter, namelijk 1,2 miljard export en import 500 miljoen.

En daarnaast was er een verzoek van een Nederlandse politieke partij om als Nederland te stoppen met leveren van een onderdeel voor de iron dome (of die andere)
Er zijn ook meerdere stemmingen geweest in de Tweede Kamer om alle handel vanuit illegale nederzettingen of die bijdragen aan illegale nederzettingen te blokkeren maar die hebben nooit een meerderheid kunnen halen, voornamelijk omdat het pure symbool politiek was tenzij met dat in Europees verband deed.
pi_219822742
quote:
2s.gif Op maandag 12 januari 2026 23:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Trump was recently briefed by the Pentagon on options for a new strike on Iran, The Times reported on Saturday. The strike could take aim at targets in Tehran, including ones associated with domestic security forces that U.S. officials deem to be responsible for attacks on protesters, including the state-backed Basij militia. American officials said such targets were more likely than ones that are part of Iran’s nuclear or ballistic missile programs.
A U.S. strike would be aimed at sending a message to the ayatollah about killing protesters and not intended to lead to a direct overthrow of the government, officials said.

NYT
Mocht het allemaal waar zijn. Dan gaan we naar een zeer zwakke aanval. Nou, nou wat Basij leden opblazen, dat vinden ze nog lekker ook.. _O-
pi_219822784
quote:
US urges citizens to leave Iran immediately as protests escalate
https://www.iranintl.com/en/202601127774

The US Virtual Embassy Iran issued a security alert on Monday, calling on US citizens to leave the country immediately amid escalating nationwide protests.

“US citizens are strongly advised to leave the country immediately using their own arrangements, without relying on US government assistance,” the post said.

“Land borders remain open to Armenia at Agarak/Norduz and to Turkey at Gürbulak/Bazargan, Kapıköy/Razi and Esendere/Serow. Turkmenistan’s borders are open but require prior special authorization. Entry to Azerbaijan is restricted, and travel to Afghanistan, Iraq or the Pakistan-Iran border should be avoided entirely,” the post added.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  dinsdag 13 januari 2026 @ 01:12:04 #188
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219822795
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 00:55 schreef Aether het volgende:
Israel deed ook aan soort berichtgeving voordat ze de boel de moeder gingen bombarderen.....

Maar dit is wel een groot land en je bent dus niet zomaar even het land uit lijkt mij.
  dinsdag 13 januari 2026 @ 08:17:55 #189
477768 TweedeKlum
pi_219823261
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2026 23:36 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Maar die aanvallen, van Israël en de VS, waren voornamelijk gericht op de nucleaire faciliteiten en luchtafweer.
Niet op specifieke doelen die gericht het regime zouden verzwakken (leger/IRCG/politie hoofdkwartieren, communicatiecentra, munitie/wapendepots, basissen etcetera).
Klopt, Israël de luchtafweer en de VS met de bunkerbusters. Die luchtafweer zal nog niet op niveau zijn dus redelijk vrij spel indien nodig.
pi_219823463
Ons NOS journaal zond doodleuk de Iraanse staatspropaganda uit met beelden van een zogenaamd pro regime optocht uit 2022
pi_219823532
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 09:03 schreef Homey het volgende:
Ons NOS journaal zond doodleuk de Iraanse staatspropaganda uit met beelden van een zogenaamd pro regime optocht uit 2022
Zegt iemand op internet?
Het was in ieder geval niet het NOS journaal van 9 uur waar je het over hebt _O- daar werd "helaas" gemeld dat bij het neerslaan van de protesten bijna 650 demonstranten gedood zijn en tienduizenden anderen zijn opgepakt
pi_219823664
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 09:17 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Zegt iemand op internet?
Het was in ieder geval niet het NOS journaal van 9 uur waar je het over hebt _O- daar werd "helaas" gemeld dat bij het neerslaan van de protesten bijna 650 demonstranten gedood zijn en tienduizenden anderen zijn opgepakt
Was gisteren duidelijk op het nos journaal, de volgende link bevat de video als bewijs:

https://x.com/eenblikopdenos/status/2010834984483872936

Dit is a heel bedenkelijk dat je gewoon klakkeloos de onzin van de staatszender uit Iran overneemt, en b het zijn beelden uit 2022, dus gewoon fake news.

Lekker bezig die NOS!
pi_219823714
Het twitter account van de UN Women Rights heeft nog geen tweet gewijd aan de grove schendingen van vrouwenrechten in Iran:

https://x.com/UN_Women
pi_219823805
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 09:40 schreef Homey het volgende:

[..]
Was gisteren duidelijk op het nos journaal, de volgende link bevat de video als bewijs:

https://x.com/eenblikopdenos/status/2010834984483872936

Dit is a heel bedenkelijk dat je gewoon klakkeloos de onzin van de staatszender uit Iran overneemt, en b het zijn beelden uit 2022, dus gewoon fake news.

Lekker bezig die NOS!
Gaat het serieus om dat achtergrondplaatje waarbij het item dus negatief is over de Iraanse staatstelevisie? Dan wil je wel heel graag iets spinnen.

Als je het acht uur zou willen terugkijken. Doe het niet en anders direct doorspoelen naar 07:07 want alles daarvoor is negatieve berichtgeving over Iran. Terwijl de NPO en Nederlandse media op hand van de Ayatollahs zouden zijn _O-

Dat NPO vrouwenrechten Iran gaat je echt aan het hart hè.
pi_219823811
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 09:47 schreef Homey het volgende:
Het twitter account van de UN Women Rights heeft nog geen tweet gewijd aan de grove schendingen van vrouwenrechten in Iran:

https://x.com/UN_Women
Nou want dat x dat is de echt objectieve bron gast haal je ergens anders dan x je info nog vandaan met je geneuzel over media en dan zeuren tegen anderen als het niet over iran gaat.

Wat een fopshow maak je er van

De woke organistatie Amnesty heeft vaak genoeg aandacht besteed aan het bizarre beleid van Iran zelfs.

Maar goed die hebben het ook over Gaza en de slachtoffers door genocide door excessief geweld van Israël. Dus dat is te consistent voor jou.
  dinsdag 13 januari 2026 @ 10:08:47 #196
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_219823871
pi_219823874
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 21:56 schreef Doler12 het volgende:

[..]
Het is niet zo moeilijk. Er waren vandaag pro regime 'protesten'. Met bombastische teksten: miljoenen mensen voor het regime, Vuist tegen Amerika, Trump in zijn hemd gezet! Niet alle beelden zijn vandaag opgenomen. Er zijn ook gerecyclede beelden gebruikt van pro regime protesten uit het verleden. De Syrian Girl doet hetzelfde. Ze was ergens in 2025 in Iran geweest voor een of andere propaganda event in Kish. Afgelopen woensdag begint ze opeens te posten dat ze in Iran is geweest met een narratieve alsof ze er nu op dit moment in Iran is.
Dat eerste deel begrijp ik wel. Als iemand echter beweert dat er demonstratiebeelden zijn hergebruikt, dan ligt de bewijslast bij diegene. Dat kan door ouder beeldmateriaal te tonen dat overeenkomt met beelden die hier zijn gedeeld. Dat zou goed te verifiëren moeten zijn, aangezien je een tijdsperiode noemt, zomer of vroege herfst van 2025, terwijl er in die periode geen grootschalige pro-regeringsdemonstraties hebben plaatsgevonden.

Daarnaast zie ik nog steeds geen verband tussen de bewering dat de ‘Syrian Girl’ in Iran zou zijn geweest en de conclusie dat beelden van pro-regeringsdemonstraties hergebruikt zijn. Als zij, de ‘Syrian Girl’, beelden hergebruikt of onwaarheden heeft verspreid, zegt dat op zichzelf niets over de authenticiteit van deze specifieke (pro-regerings) demonstratiebeelden. Dat zou hetzelfde zijn als ik zou stellen dat, omdat er enkele fake anti-regime tweets in omloop zijn, de beelden van rellende en protesterende Iraniërs ook oud en hergebruikt zouden zijn.
pi_219823883
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 10:00 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Nou want dat x dat is de echt objectieve bron gast haal je ergens anders dan x je info nog vandaan met je geneuzel over media en dan zeuren tegen anderen als het niet over iran gaat.

Wat een fopshow maak je er van

De woke organistatie Amnesty heeft vaak genoeg aandacht besteed aan het bizarre beleid van Iran zelfs.

Maar goed die hebben het ook over Gaza en de slachtoffers door genocide door excessief geweld van Israël. Dus dat is te consistent voor jou.
Ah agressief jij-bakken als de inhoud je niet bevalt. Typisch. En ook een whataboutism erin gooien over een ander land om de aandacht af te leiden.
pi_219823894
Door het land sancties op te leggen, doe je precies wat je zegt te veroordelen: burgers worden slachtoffer, breng je schade toe of gaan zelfs dood, bijvoorbeeld doordat essentiële medicijnen moeilijker te importeren zijn. Zoals ik eerder aangaf, gaat het hier niet om morele principes.
pi_219823897
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 10:00 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Gaat het serieus om dat achtergrondplaatje waarbij het item dus negatief is over de Iraanse staatstelevisie? Dan wil je wel heel graag iets spinnen.

Als je het acht uur zou willen terugkijken. Doe het niet en anders direct doorspoelen naar 07:07 want alles daarvoor is negatieve berichtgeving over Iran. Terwijl de NPO en Nederlandse media op hand van de Ayatollahs zouden zijn _O-

Dat NPO vrouwenrechten Iran gaat je echt aan het hart hè.
Bekijk de video, het is niet alleen maar een plaatje. Dus kijk het zelf terug zou ik zeggen.

Als je klakkeloos en kritiekloos de valse staatspropaganda van Iran uitzendt, doe je dat doelbewust.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')