Nou en of.quote:Op maandag 12 januari 2026 10:48 schreef Momo het volgende:
Sowieso dat gejank in dit topic over links en rechts in dit topic. Op social media zie ik best veel mensen posten over Iran, ook mensen die over Palestina postte, ook mensen die daar nooit over postte. Maar de wereld is vast makkelijker te begrijpen als je iedereen in een doosje propt. Beetje het zelfde niveau als een walgelijke post van een rechts persoon plaatsen en dan iets typen als dit is hoe rechts denkt.
Vreselijke beelden uit Iran met zoveel doden, hoe lang kunnen die mensen dat vol houden? Er moet actie komen van binnen de overheid om een coupe te kunnen voltooien. Gewone burgers kunnen helaas niet zoveel denk ik.
Nu vergeet je de zeer moedige ICE-soldaatjes cosplayers wiens werk levensgevaarlijk gemaakt wordt door blanke lesbische liberale vrouwen!1!quote:Op maandag 12 januari 2026 10:54 schreef Fok-it het volgende:
Ik post hier even mijn afschuw richting het Iraanse middeleeuwen regime om enige hypocrisie te vermijden. Hierbij ook graag mijn steun voor christenen in Nigeria, Oeigoeren in China, en joodse mensen die zich de afgelopen jaren onveilig voelen.
Oh en Lala Gul uiteraard.
Nou gr gr
Het zijn geen soldaten.quote:Op maandag 12 januari 2026 10:59 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nu vergeet je de zeer moedige ICE-soldaatjes cosplayers wiens werk levensgevaarlijk gemaakt wordt door blanke lesbische liberale vrouwen!1!
Nee idd het is meer vergelijkbaar met de Oost Duitse Stasi die ook rücksichtslos mensen kon oppakken zonder proces of wettelijke gronden..quote:
Dit is inderdaad positief, want dan kun je ervan uitgaan, dan ze het onderspit aan het delven zijn.quote:
Maar uiteindelijk is dat speculatie, toch? misschien dat er ook wel onverwachte samenwerkingen komen, die helemaal niet goed uitkomen voor ons.quote:Op maandag 12 januari 2026 02:05 schreef -XOR- het volgende:
[..]
In ieder geval gaat de angel wel uit een heel aantal conflicten in het Midden-Oosten, Hezbollah is ook meteen onschadelijk. De democratische fundamenten liggen er al, er is een rudimentaire scheiding der machten, Iran heeft gewoon een parlement en een redelijke traditie van een zelfstandige rechterlijke macht. Als de Ayatollahs verdreven worden en het westen haalt de banden met het land aan dan zou het wel eens vrij snel een modern gestructureerd land kunnen worden.
Niemand weet inderdaad hoe het gaat lopen.quote:Op maandag 12 januari 2026 12:17 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Maar uiteindelijk is dat speculatie, toch? misschien dat er ook wel onverwachte samenwerkingen komen, die helemaal niet goed uitkomen voor ons.
Snap ik ook niet. Als MAGA iets heeft laten zien, is dat ze mensenrechten, internationaal-recht heel hoog op de prioriteiten lijst hebben staan.quote:Op maandag 12 januari 2026 12:19 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Niemand weet inderdaad hoe het gaat lopen.
Ik verbaas me eerder te lezen dat de VS met Iran wil onderhandelen. Of Iran met de VS.
Wat valt er dan te onderhandelen? Deze regering schiet honderden burgers dood op het moment.
Wanneer ga je naar de Dam?quote:Op maandag 12 januari 2026 12:50 schreef Tengano het volgende:
She Asked Why the West Shouts “Free Palestine”… But Not “Free Iran”
"History will remember this moment."
Bekijk deze YouTube-video
Omdat het niet gaat om morele principes. De VS verdedigt haar eigen politiediensten en leger wanneer die onschuldige burgers doden.quote:Op maandag 12 januari 2026 12:19 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Niemand weet inderdaad hoe het gaat lopen.
Ik verbaas me eerder te lezen dat de VS met Iran wil onderhandelen. Of Iran met de VS.
Wat valt er dan te onderhandelen? Deze regering schiet honderden burgers dood op het moment.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Men kan niet rücksichtlos mensen oppakken. Ook ICE moet zich aan de wet houden. Als dat zo maar oppakken wel gebeurt, dan kunnen die mensen dat voor de rechter brengen.quote:Op maandag 12 januari 2026 11:39 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nee idd het is meer vergelijkbaar met de Oost Duitse Stasi die ook rücksichtslos mensen kon oppakken zonder proces of wettelijke gronden..
quote:Op maandag 12 januari 2026 13:18 schreef Kwntm het volgende:
[..]
Omdat het niet gaat om morele principes. De VS verdedigt haar eigen politiediensten en leger wanneer die onschuldige burgers doden.Het gaat hier niet om de VS, stop met die whataboutism.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het gaat om de bevolking in Iran die in opstand komt.
Trap toch niet in die whataboutism.quote:Op maandag 12 januari 2026 15:17 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Men kan niet rücksichtlos mensen oppakken. Ook ICE moet zich aan de wet houden. Als dat zo maar oppakken wel gebeurt, dan kunnen die mensen dat voor de rechter brengen.
Oost Duitsers konden dat niet.
Wat jullie maar niet willen snappen is dat de grootste problemen worden veroorzaakt door Karens die denken boven de wet te staan, en die volgens de wet door de politie gearresteerd zouden moeten worden. Maar die politie kan haar werk niet doen, omdat dat van hogerhand (burgemeester en of gouverneur) wordt tegengehouden.
Als de FBI onderzoek doet naar een (politieke) moord in de Deep South, en tegen wordt gewerkt door de politie aldaar, dan snap je hopelijk wel dat de FBI het recht heeft om de politie daar te overrulen? Voor een federale organisatie als ICE geldt hetzelfde.
Het is geen whataboutism, stop met het verkeerd toepassen van die drogreden, de VS bemoeit zich er immers mee. Ik reageer nota bene op de vraag van MissButterfly over de VS en Iran die willen onderhandelen.quote:Op maandag 12 januari 2026 15:21 schreef Homey het volgende:
[..]
Het gaat hier niet om de VS, stop met die whataboutism.
Het gaat om de bevolking in Iran die in opstand komt.
Dit is dus ook weer een geval van ofwel gebrek aan kennis ofwel bewuste desinformatie.quote:Op zondag 11 januari 2026 20:26 schreef Homey het volgende:
De Pahlavi gaan 2000 jaar terug, veel langer dan wij de monarchie hebben. Dat zit heel diep daar. Die revolutie in 1979 brak dus een tijdperk van 2000 jaar, hoe bijzonder was dat.
En wij maar denken dat ze alles onder controle hadden.quote:Op maandag 12 januari 2026 16:38 schreef nixxx het volgende:
Zag net ergens een X post gedeeld op IG, dat er inderdaad ergens een IRGC kolonel die betrokken was bij brute repressie een huisbezoek had gekregen en gedood is door mensen.
Dat er nog veel mogen volgen totdat Iran vrij is.
Kennelijk kan het met de Verenigde Staten wel "business as usual" zijn en wordt een dergelijke maatregel niet uitgevaardigd tegen Amerikaanse diplomaten, ondanks de dreigementen van Trump om Groenland in te nemen.quote:Op maandag 12 januari 2026 16:48 schreef Aether het volgende:
European Parliament bars Iranian diplomatic staff from its premises
ja en meedogenloos vasthouden aan de macht , ze laten iedereen kapot schietenquote:Op maandag 12 januari 2026 16:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
Iran, ook weer van die haatbaarden die onder het mom van religie tot de laatste snik willen vasthouden aan de macht.
Hopelijk heeft ie flink geleden.quote:Op maandag 12 januari 2026 16:38 schreef nixxx het volgende:
Zag net ergens een X post gedeeld op IG, dat er inderdaad ergens een IRGC kolonel die betrokken was bij brute repressie een huisbezoek had gekregen en gedood is door mensen.
Dat er nog veel mogen volgen totdat Iran vrij is.
Geblocked of uitgezet? Hoe is dat te blokkeren?quote:Op maandag 12 januari 2026 16:46 schreef Tengano het volgende:
[..]
En wij maar denken dat ze alles onder controle hadden.
Maar Starlink hebben ze jammergenoeg wel kunnen blocken dus. Dat betekent niet alleen dat het lastiger wordt om verbinding met de rest van de wereld te krijgen maar ook onderling, om dingen met elkaar af te stemmen.
Zijn er dan nog alternatieven eigenlijk? En svp geen grappen over postduiven nu![]()
Jammen met jammers.quote:Op maandag 12 januari 2026 18:06 schreef Stoorzendert het volgende:
Geblocked of uitgezet? Hoe is dat te blokkeren?
Hollywood is net als een schoolplein. Wat is in, en wat is uit? En bijna niemand met een eigen mening. Wel allemaal in de pas lopen.quote:Op maandag 12 januari 2026 18:13 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Iran is kennelijk niet hip genoeg in die kringen.
Of tijdens de tijdperken van de Shahs, in Qajar en Pahlavi smaakjes. Iraanse levens waren heel wat minder waard. Geld is het simpele antwoord denk ik. Blijven consumeren bitch!quote:Op maandag 12 januari 2026 18:27 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Ik vraag me overigens af wat er ineens gebeurd is met westerse politici dat ze het leven van gewone Iraniërs ineens zoveel waard achten.
Uit de tijd van de oorlog tussen Iran en Irak kan ik me niet herinneren dat westerse politici toen het leven van gewone Iraniërs ook maar iets waard achtten. Westerse politici vonden het toen prima dat westerse militaire industrieën wapens leverden aan beide partijen met als gevolg dat de oorlog jarenlang kon voortduren. Geen enkele westerse politicus heeft toen ook maar enige poging ondernomen om een staakt-het-vuren tussen Irak en Iran tot stand te brengen.
Van het Twitteraccount van dit fijn heerschap https://en.wikipedia.org/wiki/Abu_Azrael Ik weet niet in hoeverre echt of alleen een beetje pronken.quote:Whoever burns the houses of God and assaults the institutions of the people is neither a revolutionary nor a reformer, but rather a cheap tool in the hands of the nation's enemies, executing Zionist agendas under the cover of chaos and false slogans.
With the Republic against global arrogance
Ooow ja dezelfde trucjes uit de doos van Maram Susli aka Syrian Girl, die kennelijk een nieuwe broodheer heeft gevonden nadat haar geliefde Assad failliet is verklaard.quote:Op maandag 12 januari 2026 18:26 schreef Kwntm het volgende:
Intussen hebben de afgelopen dagen op meerdere plaatsen in Iran grootschalige pro-regeringsdemonstraties plaatsgevonden.
Hier het aantal posts met het woord Iran erin. Om een klein beetje beeld te schetsen hoe we de periodes moeten zien: in NWS 2015 werden er bijna 800.000 posts geplaatst en in 2025 450.000quote:Op maandag 12 januari 2026 18:27 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Ik vraag me overigens af wat er ineens gebeurd is met westerse politici dat ze het leven van gewone Iraniërs ineens zoveel waard achten.
Uit de tijd van de oorlog tussen Iran en Irak kan ik me niet herinneren dat westerse politici toen het leven van gewone Iraniërs ook maar iets waard achtten. Westerse politici vonden het toen prima dat westerse militaire industrieën wapens leverden aan beide partijen met als gevolg dat de oorlog jarenlang kon voortduren. Geen enkele westerse politicus heeft toen ook maar enige poging ondernomen om een staakt-het-vuren tussen Irak en Iran tot stand te brengen.
Ik begrijp niet wat het eerste deel van je reactie met mijn post te maken heeft. Het komt op mij nogal onsamenhangend over. Het tweede deel klopt ook niet: in die periode waren er geen grootschalige pro-regeringsdemonstraties. Anders zul je beeldmateriaal moeten laten zien uit de zomer of vroege herfst dat overeenkomt met de gedeelde beelden. Dat materiaal moet makkelijk te vinden zijn. Je wekt bij mij toch wel de indruk van cognitieve dissonantie.quote:Op maandag 12 januari 2026 18:53 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Ooow ja dezelfde trucjes uit de doos van Maram Susli aka Syrian Girl, die kennelijk een nieuwe broodheer heeft gevonden nadat haar geliefde Assad failliet is verklaard.Oude wijn in nieuwe zakken is het.
[ afbeelding ]
Ik ben nu in Iran en kijk eens hoe veilig het is. Ook loop ik zonder hoofddoek we worden voorgelogen door de boosaardige zionistische Bilderberg groep, die ons allemaal wilt implanteren met chips! Ja, het is zo wappie.![]()
Oh wacht, het is nu twee graden in Teheran. Al die beelden en foto’s zijn waarschijnlijk opgenomen ergens in de zomer of vroege herfst van 2025.En dat er vrouwen zonder hoofddoek rondlopen, is ook geen boeiend nieuws dat is al jaren aan de gang sinds de Mahsa Amini protesten.
I can fix her.quote:Op maandag 12 januari 2026 18:53 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Ooow ja dezelfde trucjes uit de doos van Maram Susli aka Syrian Girl, die kennelijk een nieuwe broodheer heeft gevonden nadat haar geliefde Assad failliet is verklaard.Oude wijn in nieuwe zakken is het.
[ afbeelding ]
Ik ben nu in Iran en kijk eens hoe veilig het is. Ook loop ik zonder hoofddoek we worden voorgelogen door de boosaardige zionistische Bilderberg groep, die ons allemaal wilt implanteren met chips! Ja, het is zo wappie.![]()
Oh wacht, het is nu twee graden in Teheran. Al die beelden en foto’s zijn waarschijnlijk opgenomen ergens in de zomer of vroege herfst van 2025.En dat er vrouwen zonder hoofddoek rondlopen, is ook geen boeiend nieuws dat is al jaren aan de gang sinds de Mahsa Amini protesten.
Het is niet zo moeilijk. Er waren vandaag pro regime 'protesten'. Met bombastische teksten: miljoenen mensen voor het regime, Vuist tegen Amerika, Trump in zijn hemd gezet! Niet alle beelden zijn vandaag opgenomen. Er zijn ook gerecyclede beelden gebruikt van pro regime protesten uit het verleden. De Syrian Girl doet hetzelfde. Ze was ergens in 2025 in Iran geweest voor een of andere propaganda event in Kish. Afgelopen woensdag begint ze opeens te posten dat ze in Iran is geweest met een narratieve alsof ze er nu op dit moment in Iran is.quote:Op maandag 12 januari 2026 20:37 schreef Kwntm het volgende:
[..]
Ik begrijp niet wat het eerste deel van je reactie met mijn post te maken heeft. Het komt op mij nogal onsamenhangend over. Het tweede deel klopt ook niet: in die periode waren er geen grootschalige pro-regeringsdemonstraties. Anders zul je beeldmateriaal moeten laten zien uit de zomer of vroege herfst dat overeenkomt met de gedeelde beelden. Dat materiaal moet makkelijk te vinden zijn. Je wekt bij mij toch wel de indruk van cognitieve dissonantie.
Doe maar niet straks kom je op de fok frontpage te staan! Dat je neergestoken bent omdat de Syrian Girl een psychose gehad heeft.quote:
Nee, maar andersom wel.quote:Op maandag 12 januari 2026 20:11 schreef tjoptjop het volgende:
Is de ambassadeur eigenlijk al op het matje geroepen?
chanantquote:Op maandag 12 januari 2026 22:11 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Nee, maar andersom wel.![]()
https://x.com/iranembassy_nz/status/2010804302642888848
[ x ]
Thanks zo te zien doen de Fransen gelijk een dikke rage quit.quote:Op maandag 12 januari 2026 22:13 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
chanantals ambassadeur heb je weinig keus, maar doe dan gelijk hier hetzelfde. Ik las wel dat Belgie het gedaan heeft.
Als je twitter via Fok wilt embedden moet je in de url x.com vervangen voor twitter.com
[ x ]
De Mossad loopt daar ook rond en die zal niet alleen afhankelijk zijn van internet en Starlink denk ik. Hoe ze het wel fixen om info het land uit te krijgen, moet je mij dan niet vragen, maar die Israelies hebben overal wel een oplossing voor.quote:Op maandag 12 januari 2026 22:33 schreef tjoptjop het volgende:
Ik begin het wel steeds somberder te zien overigensInternet uit, Starlink gejammed dus er komt weinig het land uit. En als groep kun je maar zo veel doen als je tegenstander bewapend....
De Amerikanen zullen wel satellietbeelden hebben. Was het niet ook Trump die zomaar een afbeelding online gooide waaruit bleek dat de VS echt uitstekende resolutie satellietbeelden had?quote:Op maandag 12 januari 2026 22:36 schreef Tengano het volgende:
[..]
De Mossad loopt daar ook rond en die zal niet alleen afhankelijk zijn van internet en Starlink denk ik. Hoe ze het wel fixen om info het land uit te krijgen, moet je mij dan niet vragen, maar die Israelies hebben overal wel een oplossing voor.
Trump krijgt uurlijks een updat zei hij en dat zal oa wel via dat lijntje lopen.
Dat zijn iig geen protesten meer. Dit is een echte burgeroorlog vanuit de bevolking richting het regime en ik zie dat ze nu ook mondjesmaat wapens krijgen. En iedere Iraanse agent die je omlegt daar kun je het wapen van overnemen.quote:Op maandag 12 januari 2026 22:13 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
chanantals ambassadeur heb je weinig keus, maar doe dan gelijk hier hetzelfde. Ik las wel dat Belgie het gedaan heeft.
Als je twitter via Fok wilt embedden moet je in de url x.com vervangen voor twitter.com
[ x ]
Dat was een continuvlucht vanaf Whiteman airforce base Missouri, onderweg zijn ze diverse keren bijgetankt in de lucht.quote:Op zondag 11 januari 2026 23:00 schreef StateOfMind het volgende:
Ik las eerder hier in dit topic dat er kennelijk een zooi vliegtuigen van de VS onderweg zijn, inclusief tankvliegtuigen en zo.
Dat was, meen ik, ook het geval tijdens de bombardementen op diverse nucleaire doelen in Iran een aantal maanden geleden.
Hoe ging dat toen ook alweer?
Hebben ze meteen aangevallen toen?
Of zijn ze eerst geland op een basis in de regio, en vandaar de aanval ingezet?
En als ze meteen aanvallen (als ze idd onderweg zouden zijn, geen idee of dat daadwerkelijk waar is), hoe laat Nederlandse tijd zouden ze dan daar moeten zijn?
Dat niet, maar wel handig om belangrijke strategische doelen uit te schakelen.quote:Op maandag 12 januari 2026 22:44 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Dat was een continuvlucht vanaf Whiteman airforce base Missouri, onderweg zijn ze diverse keren bijgetankt in de lucht.
Maar B-2's heb je nu niet nodig om de ayatollah uit zijn jurk te blazen.
Ja maar Palestijnen zijn belangrijker hoor.quote:Op maandag 12 januari 2026 21:56 schreef ludovico het volgende:
Dat hamas topic kent vele fans maar als de demonstranten in Iran de underdog zijn weinig steun...
Wat is er gvd leuk aan islamisme.
Veel van die pro-pallie supporters denken dat Israel en de VS achter deze protesten zitten.quote:Op maandag 12 januari 2026 21:56 schreef ludovico het volgende:
Dat hamas topic kent vele fans maar als de demonstranten in Iran de underdog zijn weinig steun...
Wat is er gvd leuk aan islamisme.
Tuurlijk maar aan een F-35 heb je in dit geval meer. En Israël heeft natuurlijk daarmee al heel wat doelen geraakt een poosje terug.quote:Op maandag 12 januari 2026 23:07 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat niet, maar wel handig om belangrijke strategische doelen uit te schakelen.
Want het regime moet hoe dan ook verzwakt worden, als dat niet gebeurt (op welke wijze dan ooit), zal ook dit eindigen zoals alle vorige opstanden.
In tegenstelling tot destijds in Syrië en Libië heeft de Iraanse bevolking geen beschikking over grote hoeveelheden wapens, die er in Syrië en Libië miraculeus wel opeens waren (lees: daar waren in de achtergrond buitenlandse actoren aanwezig).
In Egypte is het tijdperk Mubarak 'redelijk geweldloos' geëindigd, omdat dat regime uiteindelijk geen onnodig bloed meer wou vergieten voor een verloren zaak.
Het Iraanse regime daarentegen heeft meermaals laten zien in de afgelopen jaren niet te schromen om, letterlijk, over lijken te gaan om aan de macht te blijven.
Trump is al een tijdje bezig met zijn tarievenoorlog en je kunt erop rekenen dat die tarievenoorlog uiteindelijk vooral de Verenigde Staten pijn zal doen. Veel handelsrelaties tussen andere landen en de Verenigde Staten zullen beëindigd worden, en investeerders zullen wel uitkijken voordat ze in de Verenigde Staten gaan investeren.quote:Op maandag 12 januari 2026 23:11 schreef opgebaarde het volgende:
Niet helemaal wat die had beloofd maar dit doet het regime wel pijn denk ik.
Dus stel Zimbabwe doet handel met Iran. Dan komt Trump naar Zimbabwe vliegen om daar 25% van het geld te innen?quote:Op maandag 12 januari 2026 23:11 schreef opgebaarde het volgende:
[ x ]
Niet helemaal wat die had beloofd maar dit doet het regime wel pijn denk ik.
Als Zimbabwe handel doet met Iran dan moet Zimbabwe 25% extra in tarrifs betalen op handel wat ze in de VS doen.quote:Op maandag 12 januari 2026 23:15 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dus stel Zimbabwe doet handel met Iran. Dan komt Trump naar Zimbabwe vliegen om daar 25% van het geld te innen?
Of hoe moet ik dit zien?
Hoe ik het lees is dit gewoon compleet nutteloos?
Meer het Amerikaanse bedrijf wat die producten uit Zimbabwe importeert. Of die dat vervolgens door kan/gaat berekenen aan zijn klanten is het tweede.quote:Op maandag 12 januari 2026 23:16 schreef Timwonnacott het volgende:
dan moet Zimbabwe 25% extra in tarrifs betalen
ah zo. Las eerst dat alle handel met de VS gestopt zou worden.quote:Op maandag 12 januari 2026 23:16 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Als Zimbabwe handel doet met Iran dan moet Zimbabwe 25% extra in tarrifs betalen op handel wat ze in de VS doen.
Ja dat weten wij, maar volgens Trump betaalt Zimbabwe dat en dat levert ze biljoenen op en heel veel respect..quote:Op maandag 12 januari 2026 23:19 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Meer het Amerikaanse bedrijf wat die producten uit Zimbabwe importeert. Of die dat vervolgens door kan/gaat berekenen aan zijn klanten is het tweede.
De importeur draagt dat af. Dus importeert een bedrijf in VS uit dat land komt er een heffing waardoor die goederen dus uit de markt worden geconcurreerd. Gevolg is dat je dus hetzelfde product uit een ander land haalt, en dus verliest het land wat sancties krijgt een grote afzetmarkt.quote:Op maandag 12 januari 2026 23:15 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dus stel Zimbabwe doet handel met Iran. Dan komt Trump naar Zimbabwe vliegen om daar 25% van het geld te innen?
Of hoe moet ik dit zien?
Geen idee, er zijn zoveel sancties tegen Iran dat het vrij onduidelijk is wat nou wel of niet mag. Maar dit is niet zo zeer een sanctie tegen Iran als meer een sanctie tegen de landen die handel drijven met Iran om zo Iran te straffen. Dat is iets wat bij de andere sancties niet gebeurd.quote:Op maandag 12 januari 2026 23:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
ah zo. Las eerst dat alle handel met de VS gestopt zou worden.
maar er is toch al een handelsverbod met Iran? Of is dat inmiddels weer afgezwakt
En zijn achterban gelooft dat.quote:Op maandag 12 januari 2026 23:20 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Ja dat weten wij, maar volgens Trump betaalt Zimbabwe dat en dat levert ze biljoenen op en heel veel respect..
Landen die naar de VS exporteren én waar de VS minder dan 25% tarieven op heeft gelegd én zaken doen met Iran, op de export producten van die landen komt nu 25%. Dat betalen de bedrijven en consumenten in de VS want de inkoopprijs gaat omhoog.quote:Op maandag 12 januari 2026 23:15 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Of hoe moet ik dit zien?
Maar die aanvallen, van Israël en de VS, waren voornamelijk gericht op de nucleaire faciliteiten en luchtafweer.quote:Op maandag 12 januari 2026 23:13 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Tuurlijk maar aan een F-35 heb je in dit geval meer. En Israël heeft natuurlijk daarmee al heel wat doelen geraakt een poosje terug.
Nederland praat altijd links maar vult de zakken rechts.quote:Op maandag 12 januari 2026 23:40 schreef opgebaarde het volgende:
Nederland staat in de top vijftien (14) van grootste handelspartners van Iran. Exporteerde voor 460 miljoen dollar en we kochten in voor 50 miljoen. Dat is niet in 1 dag gestopt...
https://tradingeconomics.com/netherlands/exports/iran
Heel apart dan, want met Israel moesten we ineens alles zo veel mogelijk stilleggen vanwege de 'genosiede'.quote:Op maandag 12 januari 2026 23:40 schreef opgebaarde het volgende:
Nederland staat in de top vijftien (14) van grootste handelspartners van Iran. Exporteerde voor 460 miljoen dollar en we kochten in voor 50 miljoen. Dat is niet in 1 dag gestopt...
Ach ja, de 'medische' apparaten, zijn we goed in, al is 460 miljoen niet zo gek veel, hetzelfde jaar stuurde we voor 2,3 miljard 'medische' apparaten naar Rusland die ook niet echt medisch worden ingezet afaik.quote:Op maandag 12 januari 2026 23:40 schreef opgebaarde het volgende:
Die "alles" waren in Nederland opgeslagen Amerikaanse straaljager onderdelen die getransporteerd zouden worden naar Israël. De Nederlandse handel met Israël is veel groter, namelijk 1,2 miljard export en import 500 miljoen.quote:Op maandag 12 januari 2026 23:43 schreef Tengano het volgende:
[..]
Heel apart dan, want met Israel moesten we ineens alles zo veel mogelijk stilleggen vanwege de 'genosiede'.
Er zijn ook meerdere stemmingen geweest in de Tweede Kamer om alle handel vanuit illegale nederzettingen of die bijdragen aan illegale nederzettingen te blokkeren maar die hebben nooit een meerderheid kunnen halen, voornamelijk omdat het pure symbool politiek was tenzij met dat in Europees verband deed.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 00:00 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Die "alles" waren in Nederland opgeslagen Amerikaanse straaljager onderdelen die getransporteerd zouden worden naar Israël. De Nederlandse handel met Israël is veel groter, namelijk 1,2 miljard export en import 500 miljoen.
En daarnaast was er een verzoek van een Nederlandse politieke partij om als Nederland te stoppen met leveren van een onderdeel voor de iron dome (of die andere)
Mocht het allemaal waar zijn. Dan gaan we naar een zeer zwakke aanval. Nou, nou wat Basij leden opblazen, dat vinden ze nog lekker ook..quote:Op maandag 12 januari 2026 23:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Trump was recently briefed by the Pentagon on options for a new strike on Iran, The Times reported on Saturday. The strike could take aim at targets in Tehran, including ones associated with domestic security forces that U.S. officials deem to be responsible for attacks on protesters, including the state-backed Basij militia. American officials said such targets were more likely than ones that are part of Iran’s nuclear or ballistic missile programs.
A U.S. strike would be aimed at sending a message to the ayatollah about killing protesters and not intended to lead to a direct overthrow of the government, officials said.
NYT
quote:US urges citizens to leave Iran immediately as protests escalate
https://www.iranintl.com/en/202601127774
The US Virtual Embassy Iran issued a security alert on Monday, calling on US citizens to leave the country immediately amid escalating nationwide protests.
“US citizens are strongly advised to leave the country immediately using their own arrangements, without relying on US government assistance,” the post said.
“Land borders remain open to Armenia at Agarak/Norduz and to Turkey at Gürbulak/Bazargan, Kapıköy/Razi and Esendere/Serow. Turkmenistan’s borders are open but require prior special authorization. Entry to Azerbaijan is restricted, and travel to Afghanistan, Iraq or the Pakistan-Iran border should be avoided entirely,” the post added.
Israel deed ook aan soort berichtgeving voordat ze de boel de moeder gingen bombarderen.....quote:
Klopt, Israël de luchtafweer en de VS met de bunkerbusters. Die luchtafweer zal nog niet op niveau zijn dus redelijk vrij spel indien nodig.quote:Op maandag 12 januari 2026 23:36 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Maar die aanvallen, van Israël en de VS, waren voornamelijk gericht op de nucleaire faciliteiten en luchtafweer.
Niet op specifieke doelen die gericht het regime zouden verzwakken (leger/IRCG/politie hoofdkwartieren, communicatiecentra, munitie/wapendepots, basissen etcetera).
Zegt iemand op internet?quote:Op dinsdag 13 januari 2026 09:03 schreef Homey het volgende:
Ons NOS journaal zond doodleuk de Iraanse staatspropaganda uit met beelden van een zogenaamd pro regime optocht uit 2022
Was gisteren duidelijk op het nos journaal, de volgende link bevat de video als bewijs:quote:Op dinsdag 13 januari 2026 09:17 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zegt iemand op internet?
Het was in ieder geval niet het NOS journaal van 9 uur waar je het over hebtdaar werd "helaas" gemeld dat bij het neerslaan van de protesten bijna 650 demonstranten gedood zijn en tienduizenden anderen zijn opgepakt
Gaat het serieus om dat achtergrondplaatje waarbij het item dus negatief is over de Iraanse staatstelevisie? Dan wil je wel heel graag iets spinnen.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 09:40 schreef Homey het volgende:
[..]
Was gisteren duidelijk op het nos journaal, de volgende link bevat de video als bewijs:
https://x.com/eenblikopdenos/status/2010834984483872936
Dit is a heel bedenkelijk dat je gewoon klakkeloos de onzin van de staatszender uit Iran overneemt, en b het zijn beelden uit 2022, dus gewoon fake news.
Lekker bezig die NOS!
Nou want dat x dat is de echt objectieve bron gast haal je ergens anders dan x je info nog vandaan met je geneuzel over media en dan zeuren tegen anderen als het niet over iran gaat.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 09:47 schreef Homey het volgende:
Het twitter account van de UN Women Rights heeft nog geen tweet gewijd aan de grove schendingen van vrouwenrechten in Iran:
https://x.com/UN_Women
Dat eerste deel begrijp ik wel. Als iemand echter beweert dat er demonstratiebeelden zijn hergebruikt, dan ligt de bewijslast bij diegene. Dat kan door ouder beeldmateriaal te tonen dat overeenkomt met beelden die hier zijn gedeeld. Dat zou goed te verifiëren moeten zijn, aangezien je een tijdsperiode noemt, zomer of vroege herfst van 2025, terwijl er in die periode geen grootschalige pro-regeringsdemonstraties hebben plaatsgevonden.quote:Op maandag 12 januari 2026 21:56 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Het is niet zo moeilijk. Er waren vandaag pro regime 'protesten'. Met bombastische teksten: miljoenen mensen voor het regime, Vuist tegen Amerika, Trump in zijn hemd gezet! Niet alle beelden zijn vandaag opgenomen. Er zijn ook gerecyclede beelden gebruikt van pro regime protesten uit het verleden. De Syrian Girl doet hetzelfde. Ze was ergens in 2025 in Iran geweest voor een of andere propaganda event in Kish. Afgelopen woensdag begint ze opeens te posten dat ze in Iran is geweest met een narratieve alsof ze er nu op dit moment in Iran is.
Ah agressief jij-bakken als de inhoud je niet bevalt. Typisch. En ook een whataboutism erin gooien over een ander land om de aandacht af te leiden.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 10:00 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nou want dat x dat is de echt objectieve bron gast haal je ergens anders dan x je info nog vandaan met je geneuzel over media en dan zeuren tegen anderen als het niet over iran gaat.
Wat een fopshow maak je er van
De woke organistatie Amnesty heeft vaak genoeg aandacht besteed aan het bizarre beleid van Iran zelfs.
Maar goed die hebben het ook over Gaza en de slachtoffers door genocide door excessief geweld van Israël. Dus dat is te consistent voor jou.
Bekijk de video, het is niet alleen maar een plaatje. Dus kijk het zelf terug zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 10:00 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Gaat het serieus om dat achtergrondplaatje waarbij het item dus negatief is over de Iraanse staatstelevisie? Dan wil je wel heel graag iets spinnen.
Als je het acht uur zou willen terugkijken. Doe het niet en anders direct doorspoelen naar 07:07 want alles daarvoor is negatieve berichtgeving over Iran. Terwijl de NPO en Nederlandse media op hand van de Ayatollahs zouden zijn![]()
Dat NPO vrouwenrechten Iran gaat je echt aan het hart hè.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |