abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219818187
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 13:18 schreef Kwntm het volgende:

[..]
Omdat het niet gaat om morele principes. De VS verdedigt haar eigen politiediensten en leger wanneer die onschuldige burgers doden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het gaat hier niet om de VS, stop met die whataboutism.

Het gaat om de bevolking in Iran die in opstand komt.
pi_219818194
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 15:17 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Men kan niet rücksichtlos mensen oppakken. Ook ICE moet zich aan de wet houden. Als dat zo maar oppakken wel gebeurt, dan kunnen die mensen dat voor de rechter brengen.

Oost Duitsers konden dat niet.

Wat jullie maar niet willen snappen is dat de grootste problemen worden veroorzaakt door Karens die denken boven de wet te staan, en die volgens de wet door de politie gearresteerd zouden moeten worden. Maar die politie kan haar werk niet doen, omdat dat van hogerhand (burgemeester en of gouverneur) wordt tegengehouden.

Als de FBI onderzoek doet naar een (politieke) moord in de Deep South, en tegen wordt gewerkt door de politie aldaar, dan snap je hopelijk wel dat de FBI het recht heeft om de politie daar te overrulen? Voor een federale organisatie als ICE geldt hetzelfde.
Trap toch niet in die whataboutism.

Dit topic gaat over Iran.
pi_219818549
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 15:21 schreef Homey het volgende:

[..]
Het gaat hier niet om de VS, stop met die whataboutism.

Het gaat om de bevolking in Iran die in opstand komt.
Het is geen whataboutism, stop met het verkeerd toepassen van die drogreden, de VS bemoeit zich er immers mee. Ik reageer nota bene op de vraag van MissButterfly over de VS en Iran die willen onderhandelen.
  maandag 12 januari 2026 @ 16:19:46 #124
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219818794
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_219818907
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 20:26 schreef Homey het volgende:
De Pahlavi gaan 2000 jaar terug, veel langer dan wij de monarchie hebben. Dat zit heel diep daar. Die revolutie in 1979 brak dus een tijdperk van 2000 jaar, hoe bijzonder was dat.
Dit is dus ook weer een geval van ofwel gebrek aan kennis ofwel bewuste desinformatie.

Iran is inderdaad gedurende meer dan 2500 jaar een monarchie geweest. Daarin heeft Iran meerdere dynastieën gehad. De Pahlavi dynastie gaat absoluut geen 2000 jaar terug, maar hoogstens iets meer dan 100 jaar. Reza Pahlavi, de grootvader van de huidige troonpretendent, pleegde in 1921 met Britse steun een staatsgreep. Aanvankelijk bekleedde hij alleen de functie van premier en liet de laatste shah van de Qajar dynastie nog even op de troon zitten, totdat hij in 1925 zichzelf tot shah uitriep.

De Pahlavi dynastie is voor zover bekend op geen enkele manier gerelateerd aan een vroegere Iraanse dynastie.
  maandag 12 januari 2026 @ 16:38:01 #126
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_219818916
Zag net ergens een X post gedeeld op IG, dat er inderdaad ergens een IRGC kolonel die betrokken was bij brute repressie een huisbezoek had gekregen en gedood is door mensen.
Dat er nog veel mogen volgen totdat Iran vrij is.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  maandag 12 januari 2026 @ 16:46:18 #127
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219818975
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2026 16:38 schreef nixxx het volgende:
Zag net ergens een X post gedeeld op IG, dat er inderdaad ergens een IRGC kolonel die betrokken was bij brute repressie een huisbezoek had gekregen en gedood is door mensen.
En wij maar denken dat ze alles onder controle hadden.

Maar Starlink hebben ze jammergenoeg wel kunnen blocken dus. Dat betekent niet alleen dat het lastiger wordt om verbinding met de rest van de wereld te krijgen maar ook onderling, om dingen met elkaar af te stemmen.

Zijn er dan nog alternatieven eigenlijk? En svp geen grappen over postduiven nu :{w

[ Bericht 8% gewijzigd door Tengano op 12-01-2026 16:53:56 ]
pi_219818992
European Parliament bars Iranian diplomatic staff from its premises

twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 12 januari 2026 @ 16:53:56 #129
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_219819017
Iran, ook weer van die haatbaarden die onder het mom van religie tot de laatste snik willen vasthouden aan de macht.
pi_219819031
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 16:48 schreef Aether het volgende:
European Parliament bars Iranian diplomatic staff from its premises
Kennelijk kan het met de Verenigde Staten wel "business as usual" zijn en wordt een dergelijke maatregel niet uitgevaardigd tegen Amerikaanse diplomaten, ondanks de dreigementen van Trump om Groenland in te nemen.
  maandag 12 januari 2026 @ 17:09:27 #131
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219819114
Laat maar.
  maandag 12 januari 2026 @ 17:46:35 #132
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219819374
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 16:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
Iran, ook weer van die haatbaarden die onder het mom van religie tot de laatste snik willen vasthouden aan de macht.
ja en meedogenloos vasthouden aan de macht , ze laten iedereen kapot schieten

Trump moet ingrijpen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_219819426
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2026 16:38 schreef nixxx het volgende:
Hopelijk heeft ie flink geleden.
pi_219819558
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 16:46 schreef Tengano het volgende:

[..]
En wij maar denken dat ze alles onder controle hadden.

Maar Starlink hebben ze jammergenoeg wel kunnen blocken dus. Dat betekent niet alleen dat het lastiger wordt om verbinding met de rest van de wereld te krijgen maar ook onderling, om dingen met elkaar af te stemmen.

Zijn er dan nog alternatieven eigenlijk? En svp geen grappen over postduiven nu :{w
Geblocked of uitgezet? Hoe is dat te blokkeren?
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  maandag 12 januari 2026 @ 18:09:01 #135
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219819578
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 18:06 schreef Stoorzendert het volgende:
Geblocked of uitgezet? Hoe is dat te blokkeren?
Jammen met jammers.
pi_219819611
twitter

Iran is kennelijk niet hip genoeg in die kringen.
  maandag 12 januari 2026 @ 18:14:08 #137
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_219819615
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 18:09 schreef Tengano het volgende:

[..]
Jammen met jammers.
Das wel weer jammer man.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_219819680
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2026 18:13 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Iran is kennelijk niet hip genoeg in die kringen.
Hollywood is net als een schoolplein. Wat is in, en wat is uit? En bijna niemand met een eigen mening. Wel allemaal in de pas lopen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_219819684
Blackout gaat nog even door. Internet afsluiten kost heel veel geld voor de economie, dus ondanks 'stoer' gepraat zijn ze niet helemaal zeker.
pi_219819729
Intussen hebben de afgelopen dagen op meerdere plaatsen in Iran grootschalige pro-regeringsdemonstraties plaatsgevonden.

Bekijk deze YouTube-video

pi_219819734
Ik vraag me overigens af wat er ineens gebeurd is met westerse politici dat ze het leven van gewone Iraniërs ineens zoveel waard achten.

Uit de tijd van de oorlog tussen Iran en Irak kan ik me niet herinneren dat westerse politici toen het leven van gewone Iraniërs ook maar iets waard achtten. Westerse politici vonden het toen prima dat westerse militaire industrieën wapens leverden aan beide partijen met als gevolg dat de oorlog jarenlang kon voortduren. Geen enkele westerse politicus heeft toen ook maar enige poging ondernomen om een staakt-het-vuren tussen Irak en Iran tot stand te brengen.
pi_219819836
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 18:27 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Ik vraag me overigens af wat er ineens gebeurd is met westerse politici dat ze het leven van gewone Iraniërs ineens zoveel waard achten.

Uit de tijd van de oorlog tussen Iran en Irak kan ik me niet herinneren dat westerse politici toen het leven van gewone Iraniërs ook maar iets waard achtten. Westerse politici vonden het toen prima dat westerse militaire industrieën wapens leverden aan beide partijen met als gevolg dat de oorlog jarenlang kon voortduren. Geen enkele westerse politicus heeft toen ook maar enige poging ondernomen om een staakt-het-vuren tussen Irak en Iran tot stand te brengen.
Of tijdens de tijdperken van de Shahs, in Qajar en Pahlavi smaakjes. Iraanse levens waren heel wat minder waard. Geld is het simpele antwoord denk ik. Blijven consumeren bitch! :D
pi_219819844
twitter

Vertaald:
quote:
Whoever burns the houses of God and assaults the institutions of the people is neither a revolutionary nor a reformer, but rather a cheap tool in the hands of the nation's enemies, executing Zionist agendas under the cover of chaos and false slogans.

With the Republic against global arrogance
Van het Twitteraccount van dit fijn heerschap https://en.wikipedia.org/wiki/Abu_Azrael Ik weet niet in hoeverre echt of alleen een beetje pronken.

Beproefd dictatuurtruukje wel, buitenstaanders inschakelen om op te ruimen, die hebben er immers geen problemen mee om het vuur te openen, boeit hun dat.

Fijn clubje ook https://en.wikipedia.org/wiki/Kata'ib_Hezbollah
  maandag 12 januari 2026 @ 18:49:25 #144
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_219819952
Gelukkig speelt Iran op het WK de homo-acceptatiewedstrijd. Of is dat Iran niet?
pi_219819997
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 18:26 schreef Kwntm het volgende:
Intussen hebben de afgelopen dagen op meerdere plaatsen in Iran grootschalige pro-regeringsdemonstraties plaatsgevonden.

Ooow ja dezelfde trucjes uit de doos van Maram Susli aka Syrian Girl, die kennelijk een nieuwe broodheer heeft gevonden nadat haar geliefde Assad failliet is verklaard. :') Oude wijn in nieuwe zakken is het.

Ik ben nu in Iran en kijk eens hoe veilig het is. Ook loop ik zonder hoofddoek we worden voorgelogen door de boosaardige zionistische Bilderberg groep, die ons allemaal wilt implanteren met chips! Ja, het is zo wappie. :')

Oh wacht, het is nu twee graden in Teheran. Al die beelden en foto’s zijn waarschijnlijk opgenomen ergens in de zomer of vroege herfst van 2025. _O- En dat er vrouwen zonder hoofddoek rondlopen, is ook geen boeiend nieuws dat is al jaren aan de gang sinds de Mahsa Amini protesten.
pi_219820178
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 18:27 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

Hier het aantal posts met het woord Iran erin. Om een klein beetje beeld te schetsen hoe we de periodes moeten zien: in NWS 2015 werden er bijna 800.000 posts geplaatst en in 2025 450.000

Sinds 2015 zijn er bijna elk jaar wel een grote demonstraties. Het zorgde tot vorig jaar 'ook' hier voor 'weinig enthousiasme'. Daarnaast stond Iran in de periode 2008 2012 regelmatig op de agenda van het Europees parlement verscheen.

pi_219821001
Is de ambassadeur eigenlijk al op het matje geroepen?
pi_219821248
quote:
10s.gif Op maandag 12 januari 2026 18:53 schreef Doler12 het volgende:

[..]
Ooow ja dezelfde trucjes uit de doos van Maram Susli aka Syrian Girl, die kennelijk een nieuwe broodheer heeft gevonden nadat haar geliefde Assad failliet is verklaard. :') Oude wijn in nieuwe zakken is het.
[ afbeelding ]
Ik ben nu in Iran en kijk eens hoe veilig het is. Ook loop ik zonder hoofddoek we worden voorgelogen door de boosaardige zionistische Bilderberg groep, die ons allemaal wilt implanteren met chips! Ja, het is zo wappie. :')

Oh wacht, het is nu twee graden in Teheran. Al die beelden en foto’s zijn waarschijnlijk opgenomen ergens in de zomer of vroege herfst van 2025. _O- En dat er vrouwen zonder hoofddoek rondlopen, is ook geen boeiend nieuws dat is al jaren aan de gang sinds de Mahsa Amini protesten.
Ik begrijp niet wat het eerste deel van je reactie met mijn post te maken heeft. Het komt op mij nogal onsamenhangend over. Het tweede deel klopt ook niet: in die periode waren er geen grootschalige pro-regeringsdemonstraties. Anders zul je beeldmateriaal moeten laten zien uit de zomer of vroege herfst dat overeenkomt met de gedeelde beelden. Dat materiaal moet makkelijk te vinden zijn. Je wekt bij mij toch wel de indruk van cognitieve dissonantie.
pi_219821266
quote:
10s.gif Op maandag 12 januari 2026 18:53 schreef Doler12 het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

I can fix her.
pi_219822003
quote:
10s.gif Op maandag 12 januari 2026 20:37 schreef Kwntm het volgende:

[..]
Ik begrijp niet wat het eerste deel van je reactie met mijn post te maken heeft. Het komt op mij nogal onsamenhangend over. Het tweede deel klopt ook niet: in die periode waren er geen grootschalige pro-regeringsdemonstraties. Anders zul je beeldmateriaal moeten laten zien uit de zomer of vroege herfst dat overeenkomt met de gedeelde beelden. Dat materiaal moet makkelijk te vinden zijn. Je wekt bij mij toch wel de indruk van cognitieve dissonantie.
Het is niet zo moeilijk. Er waren vandaag pro regime 'protesten'. Met bombastische teksten: miljoenen mensen voor het regime, Vuist tegen Amerika, Trump in zijn hemd gezet! Niet alle beelden zijn vandaag opgenomen. Er zijn ook gerecyclede beelden gebruikt van pro regime protesten uit het verleden. De Syrian Girl doet hetzelfde. Ze was ergens in 2025 in Iran geweest voor een of andere propaganda event in Kish. Afgelopen woensdag begint ze opeens te posten dat ze in Iran is geweest met een narratieve alsof ze er nu op dit moment in Iran is.
quote:
9s.gif Op maandag 12 januari 2026 20:39 schreef RotatoR het volgende:

[..]
I can fix her.
Doe maar niet straks kom je op de fok frontpage te staan! Dat je neergestoken bent omdat de Syrian Girl een psychose gehad heeft. :D En wij straks betalen voor haar TBS behandeling. Ik zie de topics al verschijnen in klaagbak. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')