abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219815859
Situatie verslechterd weer voor de demonstranten.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_219815946
Als de Amerikanen niet willen ingrijpen, moeten we het als Europa maar doen.

Eventueel in samenwerking met Israël.
pi_219815959
Dat het nieuws nog steeds brengt alsof de economische sancties door oa de VS en de daarop volgende economische malaise de oorzaak zijn van de protesten....

Nee, dát achterlijke regime, dat is de oorzaak.
:r
  maandag 12 januari 2026 @ 10:48:30 #104
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219815984
Sowieso dat gejank in dit topic over links en rechts in dit topic. Op social media zie ik best veel mensen posten over Iran, ook mensen die over Palestina postte, ook mensen die daar nooit over postte. Maar de wereld is vast makkelijker te begrijpen als je iedereen in een doosje propt. Beetje het zelfde niveau als een walgelijke post van een rechts persoon plaatsen en dan iets typen als dit is hoe rechts denkt.

Vreselijke beelden uit Iran met zoveel doden, hoe lang kunnen die mensen dat vol houden? Er moet actie komen van binnen de overheid om een coupe te kunnen voltooien. Gewone burgers kunnen helaas niet zoveel denk ik.
  maandag 12 januari 2026 @ 10:52:59 #105
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219816013
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 10:48 schreef Momo het volgende:
Sowieso dat gejank in dit topic over links en rechts in dit topic. Op social media zie ik best veel mensen posten over Iran, ook mensen die over Palestina postte, ook mensen die daar nooit over postte. Maar de wereld is vast makkelijker te begrijpen als je iedereen in een doosje propt. Beetje het zelfde niveau als een walgelijke post van een rechts persoon plaatsen en dan iets typen als dit is hoe rechts denkt.

Vreselijke beelden uit Iran met zoveel doden, hoe lang kunnen die mensen dat vol houden? Er moet actie komen van binnen de overheid om een coupe te kunnen voltooien. Gewone burgers kunnen helaas niet zoveel denk ik.
Nou en of.

"Hoe kan ik ook dit onderwerp, over de rug van de Iraniërs, misbruiken voor mijn eigen stokpaardjes en frustraties?"
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 12 januari 2026 @ 10:54:54 #106
319979 Fok-it
All is well
pi_219816018
Ik post hier even mijn afschuw richting het Iraanse middeleeuwen regime om enige hypocrisie te vermijden. Hierbij ook graag mijn steun voor christenen in Nigeria, Oeigoeren in China, en joodse mensen die zich de afgelopen jaren onveilig voelen.

Oh en Lala Gul uiteraard.

Nou gr gr
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Moderator maandag 12 januari 2026 @ 10:59:43 #107
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219816043
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 10:54 schreef Fok-it het volgende:
Ik post hier even mijn afschuw richting het Iraanse middeleeuwen regime om enige hypocrisie te vermijden. Hierbij ook graag mijn steun voor christenen in Nigeria, Oeigoeren in China, en joodse mensen die zich de afgelopen jaren onveilig voelen.

Oh en Lala Gul uiteraard.

Nou gr gr
Nu vergeet je de zeer moedige ICE-soldaatjes cosplayers wiens werk levensgevaarlijk gemaakt wordt door blanke lesbische liberale vrouwen!1!
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_219816286
quote:
87s.gif Op maandag 12 januari 2026 10:59 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Nu vergeet je de zeer moedige ICE-soldaatjes cosplayers wiens werk levensgevaarlijk gemaakt wordt door blanke lesbische liberale vrouwen!1!
Het zijn geen soldaten.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  Moderator maandag 12 januari 2026 @ 11:20:41 #109
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219816322
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 11:19 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Het zijn geen soldaten.
Daarom ook het woordje cosplayers.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_219816562
twitter

Niets aan het handje.
pi_219816659
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 11:19 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Het zijn geen soldaten.
Nee idd het is meer vergelijkbaar met de Oost Duitse Stasi die ook rücksichtslos mensen kon oppakken zonder proces of wettelijke gronden..
  maandag 12 januari 2026 @ 11:45:43 #112
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219816756
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2026 11:35 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Niets aan het handje.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 12 januari 2026 @ 11:49:37 #113
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219816786
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2026 11:35 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Niets aan het handje.
Dit is inderdaad positief, want dan kun je ervan uitgaan, dan ze het onderspit aan het delven zijn.
pi_219816942
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 02:05 schreef -XOR- het volgende:

[..]
In ieder geval gaat de angel wel uit een heel aantal conflicten in het Midden-Oosten, Hezbollah is ook meteen onschadelijk. De democratische fundamenten liggen er al, er is een rudimentaire scheiding der machten, Iran heeft gewoon een parlement en een redelijke traditie van een zelfstandige rechterlijke macht. Als de Ayatollahs verdreven worden en het westen haalt de banden met het land aan dan zou het wel eens vrij snel een modern gestructureerd land kunnen worden.
Maar uiteindelijk is dat speculatie, toch? misschien dat er ook wel onverwachte samenwerkingen komen, die helemaal niet goed uitkomen voor ons.
  maandag 12 januari 2026 @ 12:19:41 #115
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_219816965
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 12:17 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Maar uiteindelijk is dat speculatie, toch? misschien dat er ook wel onverwachte samenwerkingen komen, die helemaal niet goed uitkomen voor ons.
Niemand weet inderdaad hoe het gaat lopen.

Ik verbaas me eerder te lezen dat de VS met Iran wil onderhandelen. Of Iran met de VS.
Wat valt er dan te onderhandelen? Deze regering schiet honderden burgers dood op het moment.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_219817086
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2026 12:19 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Ik verbaas me eerder te lezen dat de VS met Iran wil onderhandelen. Of Iran met de VS.
Wat valt er dan te onderhandelen? Deze regering schiet honderden burgers dood op het moment.
Snap ik ook niet. Als MAGA iets heeft laten zien, is dat ze mensenrechten, internationaal-recht heel hoog op de prioriteiten lijst hebben staan.
  maandag 12 januari 2026 @ 12:50:24 #117
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219817159
She Asked Why the West Shouts “Free Palestine”… But Not “Free Iran”

"History will remember this moment."

Bekijk deze YouTube-video
  maandag 12 januari 2026 @ 12:52:11 #118
307622 Perox
(niet de echte)
pi_219817168
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 12:50 schreef Tengano het volgende:
She Asked Why the West Shouts “Free Palestine”… But Not “Free Iran”

"History will remember this moment."

Bekijk deze YouTube-video
Wanneer ga je naar de Dam?
pi_219817315
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2026 12:19 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Omdat het niet gaat om morele principes. De VS verdedigt haar eigen politiediensten en leger wanneer die onschuldige burgers doden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_219818166
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 11:39 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Nee idd het is meer vergelijkbaar met de Oost Duitse Stasi die ook rücksichtslos mensen kon oppakken zonder proces of wettelijke gronden..
Men kan niet rücksichtlos mensen oppakken. Ook ICE moet zich aan de wet houden. Als dat zo maar oppakken wel gebeurt, dan kunnen die mensen dat voor de rechter brengen.

Oost Duitsers konden dat niet.

Wat jullie maar niet willen snappen is dat de grootste problemen worden veroorzaakt door Karens die denken boven de wet te staan, en die volgens de wet door de politie gearresteerd zouden moeten worden. Maar die politie kan haar werk niet doen, omdat dat van hogerhand (burgemeester en of gouverneur) wordt tegengehouden.

Als de FBI onderzoek doet naar een (politieke) moord in de Deep South, en tegen wordt gewerkt door de politie aldaar, dan snap je hopelijk wel dat de FBI het recht heeft om de politie daar te overrulen? Voor een federale organisatie als ICE geldt hetzelfde.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_219818187
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 13:18 schreef Kwntm het volgende:

[..]
Omdat het niet gaat om morele principes. De VS verdedigt haar eigen politiediensten en leger wanneer die onschuldige burgers doden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het gaat hier niet om de VS, stop met die whataboutism.

Het gaat om de bevolking in Iran die in opstand komt.
pi_219818194
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 15:17 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Men kan niet rücksichtlos mensen oppakken. Ook ICE moet zich aan de wet houden. Als dat zo maar oppakken wel gebeurt, dan kunnen die mensen dat voor de rechter brengen.

Oost Duitsers konden dat niet.

Wat jullie maar niet willen snappen is dat de grootste problemen worden veroorzaakt door Karens die denken boven de wet te staan, en die volgens de wet door de politie gearresteerd zouden moeten worden. Maar die politie kan haar werk niet doen, omdat dat van hogerhand (burgemeester en of gouverneur) wordt tegengehouden.

Als de FBI onderzoek doet naar een (politieke) moord in de Deep South, en tegen wordt gewerkt door de politie aldaar, dan snap je hopelijk wel dat de FBI het recht heeft om de politie daar te overrulen? Voor een federale organisatie als ICE geldt hetzelfde.
Trap toch niet in die whataboutism.

Dit topic gaat over Iran.
pi_219818549
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 15:21 schreef Homey het volgende:

[..]
Het gaat hier niet om de VS, stop met die whataboutism.

Het gaat om de bevolking in Iran die in opstand komt.
Het is geen whataboutism, stop met het verkeerd toepassen van die drogreden, de VS bemoeit zich er immers mee. Ik reageer nota bene op de vraag van MissButterfly over de VS en Iran die willen onderhandelen.
  maandag 12 januari 2026 @ 16:19:46 #124
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219818794
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_219818907
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 20:26 schreef Homey het volgende:
De Pahlavi gaan 2000 jaar terug, veel langer dan wij de monarchie hebben. Dat zit heel diep daar. Die revolutie in 1979 brak dus een tijdperk van 2000 jaar, hoe bijzonder was dat.
Dit is dus ook weer een geval van ofwel gebrek aan kennis ofwel bewuste desinformatie.

Iran is inderdaad gedurende meer dan 2500 jaar een monarchie geweest. Daarin heeft Iran meerdere dynastieën gehad. De Pahlavi dynastie gaat absoluut geen 2000 jaar terug, maar hoogstens iets meer dan 100 jaar. Reza Pahlavi, de grootvader van de huidige troonpretendent, pleegde in 1921 met Britse steun een staatsgreep. Aanvankelijk bekleedde hij alleen de functie van premier en liet de laatste shah van de Qajar dynastie nog even op de troon zitten, totdat hij in 1925 zichzelf tot shah uitriep.

De Pahlavi dynastie is voor zover bekend op geen enkele manier gerelateerd aan een vroegere Iraanse dynastie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')