Ja eens, dat zou DE mogelijkheid kunnen zijn die het kaartenhuis ineen doet storten.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 14:08 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
De hoogste leiders ontvoeren zoals ze met Maduro deden?
En die leiders zullen wel in bunkers zitten, voor hun eigen volk en vanwege dat ze ook weten wat Trump met Maduro heeft gedaan, die gaan voorlopig niet open en bloot over straat.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 14:09 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja eens, dat zou DE mogelijkheid kunnen zijn die het kaartenhuis ineen doet storten.
Maar bij Maduro lijkt het er nu op dat het leger gewoon afstand deed en een deel zelfs samenwerkte met de VS. Ik zie dat in Iran nog niet gebeuren eigenlijk.
Die Ayatollah zit in een ondergronds fort met een leger aan goed bewapende lijfwachten, dus vergeet dat maar.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 14:08 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik weet niet wat voor documentaires jij kijkt. Maar het is wel keihard neergeslagen, zoals ze in de westerse media hebben laten zien.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 14:07 schreef InzolVC het volgende:
[..]
Daar zijn documentaires over. Het was niet helemaal zoals in de westerse media werd uitgebeeld.
Zoals ze Maduro deden. Hoe zie je dat precies voor jequote:Op dinsdag 13 januari 2026 14:08 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Jij denkt dat zij niet nagedacht hebben over een scenario waarin hun leider er - om wat voor reden - niet meer is? Die man is al ver in de 80...quote:Op dinsdag 13 januari 2026 15:22 schreef Hathor het volgende:
[..]
Die Ayatollah zit in een ondergronds fort met een leger aan goed bewapende lijfwachten, dus vergeet dat maar.
Ja, en daarna komt er gewoon weer een nieuwe Ayatollah, die zal nu al wel klaar staan om het over te nemen lijkt me,want de huidige zal geen al te lang leven meer beschoren zijn.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 15:34 schreef recidivist het volgende:
[..]
Jij denkt dat zij niet nagedacht hebben over een scenario waarin hun leider er - om wat voor reden - niet meer is? Die man is al ver in de 80...
Koeman schijnt gepolst te zijn, naar verluidt 😱quote:Op dinsdag 13 januari 2026 15:37 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ja, en daarna komt er gewoon weer een nieuwe Ayatollah, die zal nu al wel klaar staan om het over te nemen lijkt me,want de huidige zal geen al te lang leven meer beschoren zijn.
Sure bro. Want na WOII kwam er ook een nieuwe hitler in Duitsland. Na Franco kwam er ook een nieuwe Franco in Spanje.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 15:37 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ja, en daarna komt er gewoon weer een nieuwe Ayatollah, die zal nu al wel klaar staan om het over te nemen lijkt me,want de huidige zal geen al te lang leven meer beschoren zijn.
Wel raar, waar komen die ineens vandaan?quote:Op dinsdag 13 januari 2026 16:22 schreef skysherrif het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Iraanse bron, (regime bron)
meest waarschijlijke uitlegquote:Op dinsdag 13 januari 2026 16:23 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wel raar, waar komen die ineens vandaan?
Gaan ze vluchten?
quote:Op dinsdag 13 januari 2026 16:23 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wel raar, waar komen die ineens vandaan?
Gaan ze vluchten?
De Nobelprijs voor de Vrede gaat deze man dik verdienenquote:Op dinsdag 13 januari 2026 16:25 schreef skysherrif het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Deze was nog niet gepost?
Laten we even afwachten wat er nou precies aan de hand is.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 16:27 schreef UitStraling het volgende:
[..]
De Nobelprijs voor de Vrede gaat deze man dik verdienen
En wat levert dat op?quote:Op dinsdag 13 januari 2026 14:08 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Bovendien is Iran als land er omheen heel moeilijk om te penetreren. Eigenlijk één groot natuurlijk fort.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 15:22 schreef Hathor het volgende:
[..]
Die Ayatollah zit in een ondergronds fort met een leger aan goed bewapende lijfwachten, dus vergeet dat maar.
Ik denk dat je vrij snel anderen hier van drogredenen beschuldigt, terwijl je die zelf regelmatig gebruikt. In dit geval gebruik je bijvoorbeeld een stroman: ik rechtvaardig geen mensenrechtenschendingen door Iran. Mijn punt is dat sancties in de praktijk óók gewone burgers raken. Dat is waar nota bene deze nieuwe protesten door zijn ontstaan: sancties leiden o.a. tot economische malaise, dat treft winkeliers, marktlui en andere burgers, die vervolgens de straat op gaan.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 10:12 schreef Homey het volgende:
[..]
Klassiek drogargument, immers het regime is zelf volledig verantwoordelijk voor het schenden van de mensenrechten. Het regime zelf sanctioneert ook andere partijen, dus dat vingertje wijzen naar 'externe factoren' is die verantwoordelijkheid afschuiven. Afleiding. Over morele principes gesproken.
Geef het even tijd in Venezuela. Bovendien was dat het een hele korte actie. Men denkt dat daar meteen een democratie staat. Verkiezingen organiseren in Nederland kost al maanden, en dan nog de formatie. Uiteindelijk krijg je een kabinet waar de meerderheid helemaal niet op heeft gestemd. Democratie.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 16:32 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
En wat levert dat op?
Niet om lullig te doen maar de repressie van het regime en de colectivo's in Venezuela is er vooralsnog niet echt minder op geworden.
Als het hier al zou lukken is degene die het vacuüm vult waarschijnlijk de revolutionaire farde aangezien die de wapens en organisatie hebben.
Een authoritair regime hoeft niet heel sterk te zijn, slechts sterker dan de best georganiseerde oppositie. En aangezien de oppositie niet erg georganiseerd lijkt en de veiligheidsdiensten niet overlopen zie ik een wissel eerlijk gezegd niet gebeuren. Hoe hard het ook is.
Het gaat hier helemaal niet om sancties, dat sleep jij erbij om het niet hebben over de dictator Khamenei en zijn trawanten. En ook niet hun ideologie. Want dat is by far de grootste oorzaak en reden voor die protesten. Dus jij draagt continu whataboutisms aan of cherrypickt hele kleine elementen die allemaam buiten Khamenei liggen. Dan ben je het regime aan het papegaaien.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 16:40 schreef Kwntm het volgende:
[..]
Ik denk dat je vrij snel anderen hier van drogredenen beschuldigt, terwijl je die zelf regelmatig gebruikt. In dit geval gebruik je bijvoorbeeld een stroman: ik rechtvaardig geen mensenrechtenschendingen door Iran. Mijn punt is dat sancties in de praktijk óók gewone burgers raken. Dat is waar nota bene deze nieuwe protesten door zijn ontstaan: sancties leiden o.a. tot economische malaise, dat treft winkeliers, marktlui en andere burgers, die vervolgens de straat op gaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |