abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 januari 2026 @ 14:09:40 #251
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_219825208
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 14:08 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
De hoogste leiders ontvoeren zoals ze met Maduro deden?
Ja eens, dat zou DE mogelijkheid kunnen zijn die het kaartenhuis ineen doet storten.

Maar bij Maduro lijkt het er nu op dat het leger gewoon afstand deed en een deel zelfs samenwerkte met de VS. Ik zie dat in Iran nog niet gebeuren eigenlijk.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 13 januari 2026 @ 14:15:06 #252
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_219825238
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 14:09 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Ja eens, dat zou DE mogelijkheid kunnen zijn die het kaartenhuis ineen doet storten.

Maar bij Maduro lijkt het er nu op dat het leger gewoon afstand deed en een deel zelfs samenwerkte met de VS. Ik zie dat in Iran nog niet gebeuren eigenlijk.
En die leiders zullen wel in bunkers zitten, voor hun eigen volk en vanwege dat ze ook weten wat Trump met Maduro heeft gedaan, die gaan voorlopig niet open en bloot over straat.
pi_219825241
Gewoon een droneshow "Trump supports you, thank you for your attention on this matter" boven Teheran en dan een atoombom boven de Dasht-e Kavir woestijn laten ontploffen, dan weet het Iraanse volk dat ze niet alleen staat en dat ze door moeten vechten.
Laat maar waaien
pi_219825598
quote:

[..]
Die Ayatollah zit in een ondergronds fort met een leger aan goed bewapende lijfwachten, dus vergeet dat maar.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_219825630
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 14:07 schreef InzolVC het volgende:

[..]
Daar zijn documentaires over. Het was niet helemaal zoals in de westerse media werd uitgebeeld.
Ik weet niet wat voor documentaires jij kijkt. Maar het is wel keihard neergeslagen, zoals ze in de westerse media hebben laten zien.
  FOK!Fotograaf dinsdag 13 januari 2026 @ 15:28:29 #256
364681 over_hedge
pi_219825633
quote:

[..]
Zoals ze Maduro deden. Hoe zie je dat precies voor je :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  dinsdag 13 januari 2026 @ 15:34:45 #257
508729 recidivist
zedendelinquent
pi_219825661
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 15:22 schreef Hathor het volgende:

[..]
Die Ayatollah zit in een ondergronds fort met een leger aan goed bewapende lijfwachten, dus vergeet dat maar.
Jij denkt dat zij niet nagedacht hebben over een scenario waarin hun leider er - om wat voor reden - niet meer is? Die man is al ver in de 80...
enkelband
pi_219825674
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 15:34 schreef recidivist het volgende:

[..]
Jij denkt dat zij niet nagedacht hebben over een scenario waarin hun leider er - om wat voor reden - niet meer is? Die man is al ver in de 80...
Ja, en daarna komt er gewoon weer een nieuwe Ayatollah, die zal nu al wel klaar staan om het over te nemen lijkt me,want de huidige zal geen al te lang leven meer beschoren zijn.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_219825727
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 15:37 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ja, en daarna komt er gewoon weer een nieuwe Ayatollah, die zal nu al wel klaar staan om het over te nemen lijkt me,want de huidige zal geen al te lang leven meer beschoren zijn.
Koeman schijnt gepolst te zijn, naar verluidt 😱

Zou ook de logische opvolger zijn.
Immers: Khomeini, Khamenie, Khoemanie
pi_219825886
“Iran staat op ontploffen: het regime schiet op zijn eigen volk” Afshin Ellian

Bekijk deze YouTube-video
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_219825920
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 15:37 schreef Hathor het volgende:

[..]
Sure bro. Want na WOII kwam er ook een nieuwe hitler in Duitsland. Na Franco kwam er ook een nieuwe Franco in Spanje.

De domheid.
pi_219825956
HELIKOPTERS VLIEGEN OVER IRAN

wel van maar 1 bron,
  dinsdag 13 januari 2026 @ 16:21:30 #263
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_219825965
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 16:20 schreef skysherrif het volgende:
HELIKOPTERS VLIEGEN OVER IRAN
Waar lees je dat?
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_219825973
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 16:21 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Waar lees je dat?

Iraanse bron, (regime bron)
  dinsdag 13 januari 2026 @ 16:23:15 #265
438527 MissButterflyy
pi_219825977
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 16:22 schreef skysherrif het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Iraanse bron, (regime bron)
Wel raar, waar komen die ineens vandaan?
Gaan ze vluchten?
pi_219825983
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 16:23 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Gaan ze vluchten?
meest waarschijlijke uitleg
pi_219825988
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 16:23 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Gaan ze vluchten?

Deze was nog niet gepost?
pi_219826004
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 16:25 schreef skysherrif het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Deze was nog niet gepost?
De Nobelprijs voor de Vrede gaat deze man dik verdienen _O_
Laat maar waaien
pi_219826017
Denk dat Amerika nu wel wat gaat doen

intussen is onze theetante in Brussel de boel aan het monitoren en veroordeelt hier en daar wat:

https://x.com/ISEUConcerned/status/2011052781441097746
  dinsdag 13 januari 2026 @ 16:31:50 #270
438527 MissButterflyy
pi_219826030
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 16:27 schreef UitStraling het volgende:

[..]
De Nobelprijs voor de Vrede gaat deze man dik verdienen _O_
Laten we even afwachten wat er nou precies aan de hand is.
pi_219826033
quote:

[..]
En wat levert dat op?

Niet om lullig te doen maar de repressie van het regime en de colectivo's in Venezuela is er vooralsnog niet echt minder op geworden.

Als het hier al zou lukken is degene die het vacuüm vult waarschijnlijk de revolutionaire farde aangezien die de wapens en organisatie hebben.

Een authoritair regime hoeft niet heel sterk te zijn, slechts sterker dan de best georganiseerde oppositie. En aangezien de oppositie niet erg georganiseerd lijkt en de veiligheidsdiensten niet overlopen zie ik een wissel eerlijk gezegd niet gebeuren. Hoe hard het ook is.
pi_219826075
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 15:22 schreef Hathor het volgende:

[..]
Bovendien is Iran als land er omheen heel moeilijk om te penetreren. Eigenlijk één groot natuurlijk fort.

Ik steun een iedere revolutie als deze vanuit een hart van een bevolking komt zoals het hier lijkt. Maar ik stap niet achterop de bandwagon bij Musk.
pi_219826077
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 10:12 schreef Homey het volgende:

[..]
Klassiek drogargument, immers het regime is zelf volledig verantwoordelijk voor het schenden van de mensenrechten. Het regime zelf sanctioneert ook andere partijen, dus dat vingertje wijzen naar 'externe factoren' is die verantwoordelijkheid afschuiven. Afleiding. Over morele principes gesproken.
Ik denk dat je vrij snel anderen hier van drogredenen beschuldigt, terwijl je die zelf regelmatig gebruikt. In dit geval gebruik je bijvoorbeeld een stroman: ik rechtvaardig geen mensenrechtenschendingen door Iran. Mijn punt is dat sancties in de praktijk óók gewone burgers raken. Dat is waar nota bene deze nieuwe protesten door zijn ontstaan: sancties leiden o.a. tot economische malaise, dat treft winkeliers, marktlui en andere burgers, die vervolgens de straat op gaan.
pi_219826079
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 16:32 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
En wat levert dat op?

Niet om lullig te doen maar de repressie van het regime en de colectivo's in Venezuela is er vooralsnog niet echt minder op geworden.

Als het hier al zou lukken is degene die het vacuüm vult waarschijnlijk de revolutionaire farde aangezien die de wapens en organisatie hebben.

Een authoritair regime hoeft niet heel sterk te zijn, slechts sterker dan de best georganiseerde oppositie. En aangezien de oppositie niet erg georganiseerd lijkt en de veiligheidsdiensten niet overlopen zie ik een wissel eerlijk gezegd niet gebeuren. Hoe hard het ook is.
Geef het even tijd in Venezuela. Bovendien was dat het een hele korte actie. Men denkt dat daar meteen een democratie staat. Verkiezingen organiseren in Nederland kost al maanden, en dan nog de formatie. Uiteindelijk krijg je een kabinet waar de meerderheid helemaal niet op heeft gestemd. Democratie.

En ik lees veel van dit soort fatalistische reacties van 'ja maar maar zitten in Iran want er staat gewoon weer een nieuwe dictator op'.

Lekkere mentaliteit. Hadden ze dus geen D-Day moeten lanceren in 1944? Want als Hitler valt, staat er zo weer een nieuwe Hitler op? Dus laat ze maar lekker in Duitsland?
pi_219826094
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 16:40 schreef Kwntm het volgende:

[..]
Ik denk dat je vrij snel anderen hier van drogredenen beschuldigt, terwijl je die zelf regelmatig gebruikt. In dit geval gebruik je bijvoorbeeld een stroman: ik rechtvaardig geen mensenrechtenschendingen door Iran. Mijn punt is dat sancties in de praktijk óók gewone burgers raken. Dat is waar nota bene deze nieuwe protesten door zijn ontstaan: sancties leiden o.a. tot economische malaise, dat treft winkeliers, marktlui en andere burgers, die vervolgens de straat op gaan.
Het gaat hier helemaal niet om sancties, dat sleep jij erbij om het niet hebben over de dictator Khamenei en zijn trawanten. En ook niet hun ideologie. Want dat is by far de grootste oorzaak en reden voor die protesten. Dus jij draagt continu whataboutisms aan of cherrypickt hele kleine elementen die allemaam buiten Khamenei liggen. Dan ben je het regime aan het papegaaien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')