Je had niet zelf al bedacht dat ICE onder Trump verworden is tot zijn privé-legertje? Of zoals Beathoven zei paramilitairen. En wat is het magische woord?quote:Op maandag 12 januari 2026 07:37 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Nee, want het staat niet zo in jouw bericht.
Maar bedankt voor de verduidelijking en het magische woord.
Hij doet wel heel erg z’n best om lekker totalitair te zijn.quote:Op maandag 12 januari 2026 07:56 schreef Perrin het volgende:
Iedereen die met vervelende praktische argumenten of tegenwerpingen komt, krijgt te maken met Trumps bully-tactieken.
[ x ]
En helpt natuurlijk ook niet dat ze van deze regering gewoon carte blanche krijgen met zo ongeveer op voorhand immuniteit van rechtsvervolging als ze zich misdragen. Wat dat betreft niet letterlijk een privéleger, maar begint het zo langzamerhand aardig te lijken op de persoonlijke stoottroepen van een autoritair regime zoals we dat in veel landen zien.quote:Op zondag 11 januari 2026 17:56 schreef OMG het volgende:
Misschien moet een ICE dan eens beginnen met het handhaven van de wet, zich zonder maskers identificeren, en een warrant tevoorschijn tovert. Als iemand zonder reden door gemaskerde personen ontvoerd wordt is het een wonder dat er nog geen doden zijn gevallen aan de ICE kant.
Ik maak gouden ballroom, jij mag niets.quote:Op maandag 12 januari 2026 07:27 schreef Perrin het volgende:
Trump en zijn handlangers voeren idd een oorlog op meerdere fronten.
[ x ]
Tel daarbij nog op dat ze vervolgens in het Witte Huis via social media kinderachtige berichten plaatsen waar lacherig of pochend wordt getreiterd over die zaken. Het lijkt er heel erg op dat men niet kan wachten op een opstand.quote:Op maandag 12 januari 2026 08:00 schreef Monolith het volgende:
[..]
En helpt natuurlijk ook niet dat ze van deze regering gewoon carte blanche krijgen met zo ongeveer op voorhand immuniteit van rechtsvervolging als ze zich misdragen. Wat dat betreft niet letterlijk een privéleger, maar begint het zo langzamerhand aardig te lijken op de persoonlijke stoottroepen van een autoritair regime zoals we dat in veel landen zien.
Terwijl ze niet eens met een wapen mogen dreigen en of richten op burgers in de VS, alleen wanneer ze overduidelijk te maken hebben met een illegale immigrant hebben ze deze bevoegdheid.quote:Op zondag 11 januari 2026 22:00 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Je zou bijna gaan denken dat er agenten zijn bij ICE/ Border Patrol die zichzelf expres in zo'n situatie brengen om een reden te hebben erop los te schieten en vervolgens 'zelfverdediging' claimen.
Renee Good wasn’t the first person shot in her car by ICE. The justification followed a familiar script.
The officer who shot and killed Renee Good in Minneapolis might never have to defend his actions before a judge or jury.
[..]
Draadje
[ afbeelding ]
Bekijk deze YouTube-video
Hij had even geen rekening gehouden met dat Big Oil hier helemaal niet op zit te wachten, dan wordt het wel vervelend voor hem ja.quote:Op maandag 12 januari 2026 07:56 schreef Perrin het volgende:
Iedereen die met vervelende praktische argumenten of tegenwerpingen komt, krijgt te maken met Trumps bully-tactieken.
Dan moet je wel weten wie het is, dus moet je hem arresteren, anders is het met de maskers en geen ID-plicht niet te doen. En dan heb je dus autoriteiten tegen elkaar. Ook daar hopen ze op, want dan kunnen ze de staat bevolken met een derde groep. Het gaat erom dat 'heel Amerika' ziet hoe slecht men is in blauwe staten. Vooral als die staten potentiele oppositie huisvest in de vorm van een potentiele kandidaat aan de kant van de Dems bij de volgende verkiezingen.quote:Op maandag 12 januari 2026 09:21 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Terwijl ze niet eens met een wapen mogen dreigen en of richten op burgers in de VS, alleen wanneer ze overduidelijk te maken hebben met een illegale immigrant hebben ze deze bevoegdheid.
En dan hebben ze dus wellicht ook een uitzettingsbevel voor die persoon.
Vervolgen zou dus een eitje moeten zijn in een normaal functionerend VS, ICE is geen politie en ook geen vervanger.
Een land met Bibi als een soort schaduwpresident ook, die daar een heleboel ervaring mee heeft.quote:Op maandag 12 januari 2026 08:00 schreef Monolith het volgende:
[..]
En helpt natuurlijk ook niet dat ze van deze regering gewoon carte blanche krijgen met zo ongeveer op voorhand immuniteit van rechtsvervolging als ze zich misdragen. Wat dat betreft niet letterlijk een privéleger, maar begint het zo langzamerhand aardig te lijken op de persoonlijke stoottroepen van een autoritair regime zoals we dat in veel landen zien.
quote:Op maandag 12 januari 2026 09:35 schreef Evenstar het volgende:
Wat een gast. Knap dat die ons kan blijven verbazen.
Enige keer dat artikel 5 is gebruikt was na 9/11 en toen heeft iedereen de VS geholpen. Nog een paar dagen geleden hebben ze hulp van UK nodig gehad in en om Venezuela.
Ondertussen wil dat Trump Groenland zijn aanbod accepteert, een aanbod wat er niet is. Die opmerkingen over "two dog sleds" ... is er dan werkelijk niemand die een keer "hou je bek" tegen hem gaat roepen.
Treiteren van oliebedrijven die helemaal niet zaten te wachten op Venezuela.
Weg proberen te pesten van Jerome Powell, omdat hij niet op zijn knieën wil gaan.
Ook dit zal we weer allemaal goedgepraat worden door onze huis-MAGA's hier.
De tering hey wat een land is dat aan het worden.quote:Op maandag 12 januari 2026 02:33 schreef Kijkertje het volgende:
Volgende doelwit van Trump omdat hij hem 'dwarszit' (niet doet wat hij wil): Jerome Powell (Chair Federal Reserve)
Federal Prosecutors Are Said to Have Opened Inquiry Into Fed Chair Powell
The investigation, which centers on renovations of the Federal Reserve’s headquarters in Washington, signals an escalation in the long-running clash between President Trump and the chair.
[ afbeelding ]
[..]
Reactie Jerome Powell
[ afbeelding ]
[..]![]()
Dan laten we hem de prijs voor grootste Nederlander ooit delen met Willem van Oranje.quote:Op maandag 12 januari 2026 11:00 schreef Elan het volgende:
[..]
De tering hey wat een land is dat aan het worden.
Wanneer gaan we ons goud daar weghalen?
Kan nooit een grotere gotspe zijn dan Willem van Oranje zelfquote:Op maandag 12 januari 2026 11:16 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dan laten we hem de prijs voor grootste Nederlander ooit delen met Willem van Oranje.
Want er kan nooit een grotere Nederlander zijn dan Sint Pim! Toch?quote:Op maandag 12 januari 2026 11:19 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Kan nooit een grotere gotspe zijn dan Willem van Oranje zelf
Of Max Verstappenquote:Op maandag 12 januari 2026 11:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Want er kan nooit een grotere Nederlander zijn dan Sint Pim! Toch?
Niet voor niks dat zoveel mensen vervangen zijn rond hem. Een normale premier/president heeft iemand nodig die af en toe zegt, dit is een slecht idee, ik zou dit niet doen. Zelfs in een relatie of met goede vrienden heb je soms iemand nodig die de waarheid zegt. Maar het ego van Donnie kan dat helemaal niet hebben. Zo krijg je ook iemand die de meest gekke dingen doet zoals vannacht ook weer het posten van dat beperkte Wikipedia plaatje van de president van Venezuela. Het zegt mij veel over een persoon als die persoon fan is van Trump. Kan ik mij niet voorstellen van een normaal functionerend persoon met empathisch vermogen.quote:Op maandag 12 januari 2026 09:35 schreef Evenstar het volgende:
Wat een gast. Knap dat die ons kan blijven verbazen.
Enige keer dat artikel 5 is gebruikt was na 9/11 en toen heeft iedereen de VS geholpen. Nog een paar dagen geleden hebben ze hulp van UK nodig gehad in en om Venezuela.
Ondertussen wil dat Trump Groenland zijn aanbod accepteert, een aanbod wat er niet is. Die opmerkingen over "two dog sleds" ... is er dan werkelijk niemand die een keer "hou je bek" tegen hem gaat roepen.
Treiteren van oliebedrijven die helemaal niet zaten te wachten op Venezuela.
Weg proberen te pesten van Jerome Powell, omdat hij niet op zijn knieën wil gaan.
Ook dit zal we weer allemaal goedgepraat worden door onze huis-MAGA's hier.
De volstrekte incoherentie van het beleid is natuurlijk ook erg bijzonder. Eerst moesten andere leden van de NAVO onder grote druk van de VS hun militaire uitgaven sterk verhogen omdat het bondgenootschap niet enkel op de VS kon leunen en nu verklaart ie zo ongeveer de oorlog aan een NAVO-bondgenoot. Het bevestigt voor mij vooral het beeld dat we naar een verwende nepo-baby zitten te kijken die redelijk beïnvloedbaar lijkt door de echt kwaadaardige types achter de schermen zoals een Miller.quote:Op maandag 12 januari 2026 11:35 schreef Momo het volgende:
[..]
Niet voor niks dat zoveel mensen vervangen zijn rond hem. Een normale premier/president heeft iemand nodig die af en toe zegt, dit is een slecht idee, ik zou dit niet doen. Zelfs in een relatie of met goede vrienden heb je soms iemand nodig die de waarheid zegt. Maar het ego van Donnie kan dat helemaal niet hebben. Zo krijg je ook iemand die de meest gekke dingen doet zoals vannacht ook weer het posten van dat beperkte Wikipedia plaatje van de president van Venezuela. Het zegt mij veel over een persoon als die persoon fan is van Trump. Kan ik mij niet voorstellen van een normaal functionerend persoon met empathisch vermogen.
Het is ondertussen duidelijk dat Trump een vinger geven je je hand kost, dus ik weet niet of dat zo'n goed idee zal zijn.quote:Op maandag 12 januari 2026 12:21 schreef phpmystyle het volgende:
Zal het niet met een sisser aflopen door te kiezen voor een bezwerende formule zoals: USA krijgt groenland om het te beschermen tegen Russische en Chinese aanvallen, en dat daarom USA het recht krijgt om het te ontginnen? Denemarken krijgt een zoethoudertje dat ook mee mogen praten.
Je hoort en ziet al dat sommige talkshows, experts en generaals al de nadruk leggen dat Groenland bedreigt wordt door China en Rusland en wat minder het accent leggen op het feit dat dit een hele grove annexatie actie kan worden.
Hier ook een voorbeeldje vanaf 1:30
De expert wijst erop dat de interesse niet nieuw is en wat het belang daarvan is. Geen justificatie, maar ook zeker geen veroordeling.
Martin Verkerk!quote:Op maandag 12 januari 2026 11:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Want er kan nooit een grotere Nederlander zijn dan Sint Pim! Toch?
Dat uitgerekend jij vind dat Denemarken eigenlijk alles op moet geven en moet buigen voor een (wannabe) dictator komt niet geheel als een verrassing moet ik zeggen.quote:Op maandag 12 januari 2026 12:21 schreef phpmystyle het volgende:
Zal het niet met een sisser aflopen door te kiezen voor een bezwerende formule zoals: USA krijgt groenland om het te beschermen tegen Russische en Chinese aanvallen, en dat daarom USA het recht krijgt om het te ontginnen? Denemarken krijgt een zoethoudertje dat ook mee mogen praten.
Trump is like:quote:Op maandag 12 januari 2026 12:21 schreef phpmystyle het volgende:
Je hoort en ziet al dat sommige talkshows, experts en generaals al de nadruk leggen dat Groenland bedreigt wordt door China en Rusland en wat minder het accent leggen op het feit dat dit een hele grove annexatie actie kan worden.
Hier ook een voorbeeldje vanaf 1:30
De expert wijst erop dat de interesse niet nieuw is en wat het belang daarvan is. Geen justificatie, maar ook zeker geen veroordeling.
Het schijnt - volgens ingewijden - dat Trump de Special Forces en de Joint Special Operations Command (JSOC) heeft gevraagd om voorbereidende plannen te maken voor een eventuele inval in Groenland, maar dat de gezamenlijke chiefs of staff dat hebben geweigerd vanwege juridische, morele en politieke redenen.quote:Op maandag 12 januari 2026 11:49 schreef Monolith het volgende:
De volstrekte incoherentie van het beleid is natuurlijk ook erg bijzonder. Eerst moesten andere leden van de NAVO onder grote druk van de VS hun militaire uitgaven sterk verhogen omdat het bondgenootschap niet enkel op de VS kon leunen en nu verklaart ie zo ongeveer de oorlog aan een NAVO-bondgenoot.
Er zijn andere bronnen die stellen dat Trump nu vooral druk zet op Groenland om de Europese en NAVO-lidstaten te bewegen meer te doen aan beveiliging op Groenland. Echter weet ik niet of dat echt het einddoel is van deze verwende kleuter. Het lijkt er op dat hij als voormalig real-estate man enkel geïnteresseerd is in het bezitten van land, grondstoffen en dergelijke. En niet in betere samenwerking of beveiliging vanuit andere NAVO-lidstaten.quote:“The generals think Trump’s Greenland plan is crazy and illegal,” an unnamed diplomatic source told the Mail. “So they are trying to deflect him with other major military operations. They say it’s like dealing with a five-year-old.”
Hierover gesproken: de nieuwe Trump is uit:quote:Op maandag 12 januari 2026 11:49 schreef Monolith het volgende:
Het bevestigt voor mij vooral het beeld dat we naar een verwende nepo-baby zitten te kijken die redelijk beïnvloedbaar lijkt door de echt kwaadaardige types achter de schermen zoals een Miller.
Je hebt mij niet goed gevolg in deze.quote:Op maandag 12 januari 2026 12:41 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat uitgerekend jij vind dat Denemarken eigenlijk alles op moet geven en moet buigen voor een (wannabe) dictator komt niet geheel als een verrassing moet ik zeggen.
Mooi zo.quote:Op maandag 12 januari 2026 12:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je hebt mij niet goed gevolg in deze.
Ik wil helemaal niks weggeven aan deze malloot. Helemaal niks.
Groenland is gewoon van Europa. Laat Usa Venezuela houden, Rusland Oekraïne en de baltics, maar wij houden gewoon Groenland. Zijn we helemaal gek geworden.
Wel treffend gezegd.quote:Op maandag 12 januari 2026 12:44 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Trump is like:
'I'm taking your lunch money, before some bully steals it from you'.
De rente die je betaalt is afhankelijk van je credit rating, dit gaat vooral jongeren treffen die nu geen creditcard meer kunnen krijgen omdat hun rating nog te laag is om in aanmerking te komen voor 10%, in een land waar je bijna niet zonder kunt.quote:Op maandag 12 januari 2026 05:04 schreef OMG het volgende:
Credit availability gaat omlaag omdat hun inkomsten qua uitknijpen van de consument minder worden?
Toen de Gouden Helm van Coţofeneşti was gestolen legden experts uit waarom dieven het juist op dat object gemunt hadden. Ik hoop niet dat jij daaruit op meende te maken dat ze nog geen standpunt hadden ingenomen of de diefstal moest worden veroordeeld of juist toegejuicht.quote:Op maandag 12 januari 2026 12:21 schreef phpmystyle het volgende:
Gelukkig is van Weel niet degene die die beslissing neemt, ook al vind ik het wel een heel slappe reactie van 'm. Denemarken en Groenland zeggen beiden er niet op te zitten te wachten, dat moeten wij als Nederland gewoon respecteren.quote:Op maandag 12 januari 2026 13:19 schreef phpmystyle het volgende:
Hieronder ook nog een voorbeeld.
Van Weel vindt de "zorgen" van Trump begrijpelijk en relateert dat aan de onderbesteding aan defensie.
Lijkt überhaupt te ontkennen dat er sprake is van annexatie.
https://x.com/mmeeuw/status/2010478381154832580/video/1
ik snap heel goed de positie van Van Weel. Maar toch. Men lijkt echt in te zetten op appeasement. Het is wel een gok, je weet niet of je het ná Trump weer terugkrijgt.
Je wilt niets 'weggeven' maar de VS mag Venezuela 'houden' en Rusland mag de Oekraïne en de Baltische landen wel hebben?quote:Op maandag 12 januari 2026 12:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je hebt mij niet goed gevolg in deze.
Ik wil helemaal niks weggeven aan deze malloot. Helemaal niks.
Groenland is gewoon van Europa. Laat Usa Venezuela houden, Rusland Oekraïne en de baltics, maar wij houden gewoon Groenland. Zijn we helemaal gek geworden.
Nee, niet mooi zo. Zie boven.quote:
Dat is de invloedsfeer van USA en Rusland. Groenland is onze invloedsfeer.quote:Op maandag 12 januari 2026 13:24 schreef Salina het volgende:
[..]
Je wilt niets 'weggeven' maar de VS mag Venezuela 'houden' en Rusland mag de Oekraïne en de Baltische landen wel hebben?
Koekoek.
[..]
Nee, niet mooi zo. Zie boven.
Ja, maar ze er echt alleen om illegalen op te pakken hoor! Echt waar! Heus!quote:Op maandag 12 januari 2026 13:25 schreef Perrin het volgende:
Ze trekken moordend door het land.
[ x ]
Moet hij de bevelen maar opvolgen.quote:Op maandag 12 januari 2026 13:25 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
Tuig van de richel is het.quote:Op maandag 12 januari 2026 13:25 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
Wat je insinueert zijn complottheorien.quote:Op maandag 12 januari 2026 13:27 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ja, maar ze er echt alleen om illegalen op te pakken hoor! Echt waar! Heus!
Ach kom, jij bent toch niet tégen het tegengaan van illegale migratie?!quote:Op maandag 12 januari 2026 13:25 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
Jezus, de manier waarop ze met 'm omgaan, alsof 't een zak afval is.quote:Op maandag 12 januari 2026 13:25 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
Het doel heiligt de middelen, jeweettoch. Principes zijn voor losers. De hoogste waarde is gehoorzaamheid.quote:Op maandag 12 januari 2026 13:44 schreef Salina het volgende:
[..]
Ach kom, jij bent toch niet tégen het tegengaan van illegale migratie?!
/s
Maar volgens Trump gaan ze nog niet ver genoeg ondanks het groeiend aantal slachtoffers.quote:Op maandag 12 januari 2026 13:47 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Jezus, de manier waarop ze met 'm omgaan, alsof 't een zak afval is.
Dus even resumerend:
- Volgens de formele beperkingen van ICE mogen ze hem zelfs niet uit zijn auto trekken tenzij ze weten dat hij illegaal is
- Volgens de formele beperkingen van ICE mogen ze gepast geweld gebruiken in situaties dat het noodzakelijk is
- Zaken zoals een nekklem en op de nek zitten (zoals hier) zijn in geen enkel geval toegestaan, vanwege de risico's die het geeft
- Eerste hulp zijn ze verplicht te bieden wanneer het noodzakelijk is/blijkt, en ambulances dienen opgeroepen te worden etc.
Dit lijkt me wel een duidelijke zaak, of probeerde deze man ze ook aan te rijden?
'licensed to kill' waren ze al.quote:Op maandag 12 januari 2026 13:25 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
Vooral eng dat het nog steeds niet alle hens aan dek is in Europa.quote:
Dat wat ICE presteerde deed ISIS hiervoor elders (en ook de Mexicaanse cartels niet te vergeten). 'Strike fear in their hearts' is het motto van veel radicaal politiek geinspireerde bendes met maskers en wapens. En ICE maakt daar nu deel vanuit.quote:
Precies. Men blijft maar denken "zal wel meevallen". Ik snap er echt niks van. Je hoeft je er verder niet mee te bemoeien als EU zijnde, maar zorg er in ieder geval voor dat je klaar bent voor de shitshow die nog komen gaat. Trek je handen er van af, wees gereed voor alles omtrent Groenland etc.quote:Op maandag 12 januari 2026 14:23 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vooral eng dat het nog steeds niet alle hens aan dek is in Europa.
Hoeveel signalen willen we nog hebben dat dit totaal uit de hand loopt in de VS? En dus voor ons, als geheel afhankelijke partij van de VS op veel cruciale vlakken? Kostbare tijd tikt weg terwijl we betoverd zijn door de shitshow daar.
The party told you to reject the evidence of your eyes and ears. It was their final, most essential commandquote:
We moeten niet doen alsof achter de schermen niets plaatsvindt. Kan me alleen voorstellen dat men niets de ether in slingert met vele trolls aan de zijlijn, die erop springenquote:Op maandag 12 januari 2026 14:40 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Precies. Men blijft maar denken "zal wel meevallen". Ik snap er echt niks van. Je hoeft je er verder niet mee te bemoeien als EU zijnde, maar zorg er in ieder geval voor dat je klaar bent voor de shitshow die nog komen gaat. Trek je handen er van af, wees gereed voor alles omtrent Groenland etc.
Ik hoop het van harte, maar heb echt heel weinig vertrouwen in de EU op dit gebied.quote:Op maandag 12 januari 2026 14:42 schreef Beathoven het volgende:
[..]
We moeten niet doen alsof achter de schermen niets plaatsvindt. Kan me alleen voorstellen dat men niets de ether in slingert met vele trolls aan de zijlijn, die erop springen
We hebben geen rijke historie van daadkracht helaas. Ik twijfel ook.quote:Op maandag 12 januari 2026 14:45 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik hoop het van harte, maar heb echt heel weinig vertrouwen in de EU op dit gebied.
Er zijn garanties af te geven over dat het daadkrachtig gevonden gaat worden.quote:Op maandag 12 januari 2026 14:49 schreef Perrin het volgende:
[..]
We hebben geen rijke historie van daadkracht helaas. Ik twijfel ook.
quote:Op maandag 12 januari 2026 14:45 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik hoop het van harte, maar heb echt heel weinig vertrouwen in de EU op dit gebied.
Britain 'in talks to deploy troops to Greenland as Trump threatens to seize Arctic island'quote:Op maandag 12 januari 2026 14:49 schreef Perrin het volgende:
[..]
We hebben geen rijke historie van daadkracht helaas. Ik twijfel ook.
quote:Britain is in talks with European allies about deploying a military force to Greenland in an effort to dissuade Donald Trump from seizing the Arctic island.
Military chiefs are drawing up plans for a possible Nato mission that would involve troops, warships and aircraft protecting the strategically important territory from Russian and Chinese aggression.
British officials have held discussions with counterparts in Germany and France in recent days as preparations for the operation begin to take shape, The Telegraph reported.
Het lijkt er op dat er, zoals @Beathoven aangeeft, toch beweging zit binnen de EU hoor. Of het voldoende en op tijd is valt nog te bezien, maar laten we niet meteen te negatief doen denk ik. Enig cynisme en kritische kanttekening is altijd wel gepast als het gaat om Europese besluitvorming, maar de recente geschiedenis (b.v. steun aan Oekraïne en toetreding tot de NAVO van ZWE en FIN) heeft uitgewezen dat als het mes op de keel staat, er opeens een stuk sneller gereageerd en geacteerd kan worden.quote:The European Union is also reportedly preparing sanctions on US companies if Mr Trump rejects the Nato deployment offer.
Technology giants such as Meta, Google, Microsoft and X could face restrictions on their European operations, alongside American banks and financial firms.
A more drastic option being considered would involve evicting US military forces from their European bases, denying America key staging posts for operations in the Middle East.
Die opties moeten gewoon allemaal klaar staan, zodat men meteen kan ingrijpen als de VS iets wil doen. De enige, maar dan ook enige manier, om deze gast te stoppen is door eerst het bedrijfsleven en daarna de bevolking "pijn" te doen. Als wij dat niet willen of durven te doen blijft hij gewoon zijn gang gaan.quote:Op maandag 12 januari 2026 15:13 schreef Salina het volgende:
[..]
[..]
Britain 'in talks to deploy troops to Greenland as Trump threatens to seize Arctic island'
[..]
[..]
Het lijkt er op dat er, zoals @:Beathoven aangeeft, toch beweging zit binnen de EU hoor. Of het voldoende en op tijd is valt nog te bezien, maar laten we niet meteen te negatief doen denk ik. Enig cynisme en kritische kanttekening is altijd wel gepast als het gaat om Europese besluitvorming, maar de recente geschiedenis (b.v. steun aan Oekraïne en toetreding tot de NAVO van ZWE en FIN) heeft uitgewezen dat als het mes op de keel staat, er opeens een stuk sneller gereageerd en geacteerd kan worden.
Laten ze dit zo vasthouden en doorzetten zou ik zeggen.
Meer 'nucleaire' (zoals het wel eens wordt genoemd, want meer een uiterst redmiddel als niets anders meer werkt) zou zijn om massaal afstand te nemen van de Amerikaanse bonds (wat het einde van de petrodollar zal betekenen als het goed is) of bijvoorbeeld het verbieden van ASML om nog zaken te doen met Amerikaanse bedrijven.
Deze twee opties kunnen wel echt veel schade aanrichten denk ik.
Gelukkig is Oekraïne een andere mening toegedaan wat ‘Real’ isquote:Op maandag 12 januari 2026 13:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat is de invloedsfeer van USA en Rusland. Groenland is onze invloedsfeer.
Realpolitik.
De Covid-periode heeft laten zien dat als het erop aankomt de EU wel echt met urgentie kan doorpakken. Of het de juiste beslissingen waren of niet even daargelaten.quote:Op maandag 12 januari 2026 15:13 schreef Salina het volgende:
[..]
[..]
Britain 'in talks to deploy troops to Greenland as Trump threatens to seize Arctic island'
[..]
[..]
Het lijkt er op dat er, zoals @:Beathoven aangeeft, toch beweging zit binnen de EU hoor. Of het voldoende en op tijd is valt nog te bezien, maar laten we niet meteen te negatief doen denk ik. Enig cynisme en kritische kanttekening is altijd wel gepast als het gaat om Europese besluitvorming, maar de recente geschiedenis (b.v. steun aan Oekraïne en toetreding tot de NAVO van ZWE en FIN) heeft uitgewezen dat als het mes op de keel staat, er opeens een stuk sneller gereageerd en geacteerd kan worden.
Meer 'nucleaire' (zoals het wel eens wordt genoemd, want meer een uiterst redmiddel als niets anders meer werkt) zou zijn om massaal afstand te nemen van de Amerikaanse bonds (wat het einde van de petrodollar zal betekenen als het goed is) of bijvoorbeeld het verbieden van ASML om nog zaken te doen met Amerikaanse bedrijven.
Wat Groenland betreft zou de NAVO er eerst tussenin willen gaan zitten, wat vanuit alle hoeken bekeken best wonderlijk genoemd mag worden in deze situatie specifiek. Maar goed, dat is de hele tijd wel zo'n beetje.quote:Op maandag 12 januari 2026 15:13 schreef Salina het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Dat is natuurlijk ook het averechtse effect van die hele verdeel-en-heerspolitiek die zowel Poetin als Trump voeren. Poetin's idee was ook om het Westen te verdelen, in plaats daarvan zijn Zweden en Finland bij de NAVO gekomen.quote:Op maandag 12 januari 2026 15:39 schreef beefkeek het volgende:
[..]
De Covid-periode heeft laten zien dat als het erop aankomt de EU wel echt met urgentie kan doorpakken. Of het de juiste beslissingen waren of niet even daargelaten.
Ik denk dat Amerikaanse bases gedwongen gesloten worden voordat bedrijven sancties krijgen, omdat dat ook veel impact op bedrijven in de EU heeft.
Ik vind het wel komisch te zien dat de EU nu meer verenigd is dan ooit, dankzij de VS, waar er een aantal de EU graag zien verdwijnen
Ik vind het ook wel raar dat ze in Israël, waar ze toch al snel op hun tere zieltjes zijn getrapt, hier niet op reageren. Je hoeft meestal niet eens boe of bah te roepen en het is al Jodenhaat, maar dit zien ze natuurlijk niet, want vriendjes.quote:Op maandag 12 januari 2026 16:08 schreef Momo het volgende:
One Homeland. One People. One Heritage.
Ein Volk, ein Reich, ein Führer
Niet zo verschillend toch?
Money, money, money.quote:Op maandag 12 januari 2026 16:12 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik vind het ook wel raar dat ze in Israël, waar ze toch al snel op hun tere zieltjes zijn getrapt, hier niet op reageren. Je hoeft meestal niet eens boe of bah te roepen en het is al Jodenhaat, maar dit zien ze natuurlijk niet, want vriendjes.
Wat voor hardliners als Netanyahu en Ben-Gvir met MAGA erbij goed werkt is dat holocaustontkenning en jodenhaat enerzijds als terecht anti-semitisme en 'kritiek op het handelen van de Israelische regering' anderzijds als onterecht gemarkeerd 'antisemitisme' gewoon op één bult wordt geveegd. Wat best een giftige combo is.quote:Op maandag 12 januari 2026 16:12 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik vind het ook wel raar dat ze in Israël, waar ze toch al snel op hun tere zieltjes zijn getrapt, hier niet op reageren. Je hoeft meestal niet eens boe of bah te roepen en het is al Jodenhaat, maar dit zien ze natuurlijk niet, want vriendjes.
Ein Trump, Ein ICE, Ein Hemisphere.quote:Op maandag 12 januari 2026 16:08 schreef Momo het volgende:
One Homeland. One People. One Heritage.
Ein Volk, ein Reich, ein Führer
Niet zo verschillend toch?
Dit Congreslid vindt dat toeteren al een reden is om op te treden:quote:Op maandag 12 januari 2026 13:47 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Jezus, de manier waarop ze met 'm omgaan, alsof 't een zak afval is.
Dus even resumerend:
- Volgens de formele beperkingen van ICE mogen ze hem zelfs niet uit zijn auto trekken tenzij ze weten dat hij illegaal is
- Volgens de formele beperkingen van ICE mogen ze gepast geweld gebruiken in situaties dat het noodzakelijk is
- Zaken zoals een nekklem en op de nek zitten (zoals hier) zijn in geen enkel geval toegestaan, vanwege de risico's die het geeft
- Eerste hulp zijn ze verplicht te bieden wanneer het noodzakelijk is/blijkt, en ambulances dienen opgeroepen te worden etc.
Dit lijkt me wel een duidelijke zaak, of probeerde deze man ze ook aan te rijden?
Dan weten ze in ieder geval wie ze over 3 jaar kaal moeten scheren.quote:Op maandag 12 januari 2026 18:31 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Dit Congreslid vindt dat toeteren al een reden is om op te treden:
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3mcae4wqy6c2s
[ afbeelding ]
En deze vindt dat Walz en Frey aangeklaagd moeten worden voor 'inciting violence'.
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3mcaea7teu22s
[ afbeelding ]
Die vraagstelling ook. “Ja vind je dat ze vervolgd moeten worden?”quote:Op maandag 12 januari 2026 18:31 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En deze vindt dat Walz en Frey aangeklaagd moeten worden voor 'inciting violence'.
[ afbeelding ]
Die laatste nieuwsticker van Newsmax gaat over het Iraanse regime. Dat men daar niet Maga verwardt met het Iraanse regime. Want het wordt steeds lastiger.quote:Op maandag 12 januari 2026 18:31 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ben wel benieuwd waar ze al die poen aan uitgeven dan. Niet aan fatsoenlijke opleidingen in ieder geval.quote:
Begrippen als invloedsfeer en Realpolitik zijn typisch van die woorden die denkers in termen van macht gebruiken om verhuld te zeggen wat ze willen hebben en desnoods met geweld gaan pakken.quote:Op maandag 12 januari 2026 13:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat is de invloedsfeer van USA en Rusland. Groenland is onze invloedsfeer.
Realpolitik.
Ik snap het wel. Politicus is zo’n beetje het enige beroep wat je nog uit kunt oefenen met een strafblad. We willen natuurlijk niet dat hij “thuis gaat zitten gamen (c) Johnson”quote:Op maandag 12 januari 2026 19:30 schreef Beathoven het volgende:
Na de witteboorden, de vandalen
Adam Johnson, seen carrying Nancy Pelosi's lectern on Jan. 6, runs for office in Florida
[ afbeelding ]
By The Associated Press
Updated on: January 11, 2026
The man seen carrying away a lectern from then-House Speaker Nancy Pelosi's office during the Jan. 6, 2021, Capitol riots is now running for public office in Florida.
Adam Johnson, 41, became known as the "Lectern guy" after he was photographed smiling and waving as he carried Pelosi's podium after the pro-Trump mob's attack. According to CBS affiliate WPEC, he later pleaded guilty to entering or remaining in a restricted building and was sentenced to 75 days in prison.
[...]
Mooi dat het zo kan in het nieuwe US of A.
Zijn 'daddy" jatte staatsgeheimen in die weken. Dan kan ik nog lachen om dat standaardje.quote:Op maandag 12 januari 2026 19:30 schreef Beathoven het volgende:
Adam Johnson, seen carrying Nancy Pelosi's lectern on Jan. 6, runs for office in Florida
Beetje slapjes, zo'n ding jatten. Als je echt indruk wil maken moet je iemand doodschieten tijdens een protest.quote:Op maandag 12 januari 2026 19:30 schreef Beathoven het volgende:
Na de witteboorden, de vandalen
[ afbeelding ]
By The Associated Press
Updated on: January 11, 2026
The man seen carrying away a lectern from then-House Speaker Nancy Pelosi's office during the Jan. 6, 2021, Capitol riots is now running for public office in Florida.
Adam Johnson, 41, became known as the "Lectern guy" after he was photographed smiling and waving as he carried Pelosi's podium after the pro-Trump mob's attack. According to CBS affiliate WPEC, he later pleaded guilty to entering or remaining in a restricted building and was sentenced to 75 days in prison.
[...]
Mooi dat het zo kan in het nieuwe US of A.
Als sex offender moet je alle deuren langs in sommige staten in Amerika, bij elke sollicitatie moet je een strafblad vermelden, maar met een hoop geld kun je een hoop macht binnenharken en met alles wegkomen.quote:Op maandag 12 januari 2026 19:35 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ik snap het wel. Politicus is zo’n beetje het enige beroep wat je nog uit kunt oefenen met een strafblad. We willen natuurlijk niet dat hij “thuis gaat zitten gamen (c) Johnson”
De kwaadaardigheid van deze regering wordt met de dag meer cartoonesk.quote:Op maandag 12 januari 2026 19:48 schreef nostra het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.nytimes.com/2(...)ytcore-android-share
Dat weten bedrijven die actief zijn in dit soort sectoren ook wel, zie ook oliebedrijven die geen brood zien in Venezuela vanwege de totaal verloederde infrastructuur en de onveilige situatie daar als de VS niet bereid is permanent troepen te stationeren.quote:Op maandag 12 januari 2026 19:55 schreef Monolith het volgende:
Stukje over waarom de dollartekens in de ogen bij de vermeende mijnbouwkansen in Groenland ook flink overtrokken zijn:
https://edition.cnn.com/2(...)ump-venezuela-mining
Tja de VVD zal hier ook van dromen. Die willen ook altijd minder regulering voor bedrijven. Wat maakt de gezondheid van een bevolking ook uit. Wat telt zijn de winsten die de .01% ermee kunnen maken!quote:Op maandag 12 januari 2026 19:48 schreef nostra het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.nytimes.com/2(...)ytcore-android-share
Gewoon Gestapo hoor.quote:
"hij manifesteert zich bijna ieder wakker uur van de dag als een van de walgelijkste, wreedste en immoreelste psychopaten uit de moderne geschiedenis."quote:Op zaterdag 10 januari 2026 14:59 schreef Evenstar het volgende:
https://decorrespondent.n(...)de-35e3-828244b6145f
De VVD wilt graag een kleine overheid tenzij er democratische rechten ingeperkt kunnen worden.quote:Op maandag 12 januari 2026 20:25 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Tja de VVD zal hier ook van dromen. Die willen ook altijd minder regulering voor bedrijven. Wat maakt de gezondheid van een bevolking ook uit. Wat telt zijn de winsten die de .01% ermee kunnen maken!
En dan alles checken en niks vinden van meer trumpstemmen.quote:Op maandag 12 januari 2026 21:49 schreef Salina het volgende:
Trump Regrets Not Seizing Voting Machines After 2020 Election
Zeg het maar jongens (en meisjes).
Dat is echt elke dag minstens een keer aan de hand.quote:Op maandag 12 januari 2026 22:17 schreef Bluesdude het volgende:
De bemoeienis van de president is onwettelijk en hoogst verdacht
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |