Dat uitgerekend jij vind dat Denemarken eigenlijk alles op moet geven en moet buigen voor een (wannabe) dictator komt niet geheel als een verrassing moet ik zeggen.quote:Op maandag 12 januari 2026 12:21 schreef phpmystyle het volgende:
Zal het niet met een sisser aflopen door te kiezen voor een bezwerende formule zoals: USA krijgt groenland om het te beschermen tegen Russische en Chinese aanvallen, en dat daarom USA het recht krijgt om het te ontginnen? Denemarken krijgt een zoethoudertje dat ook mee mogen praten.
Trump is like:quote:Op maandag 12 januari 2026 12:21 schreef phpmystyle het volgende:
Zal het niet met een sisser aflopen door te kiezen voor een bezwerende formule zoals: USA krijgt groenland om het te beschermen tegen Russische en Chinese aanvallen, en dat daarom USA het recht krijgt om het te ontginnen? Denemarken krijgt een zoethoudertje dat ook mee mogen praten.
Je hoort en ziet al dat sommige talkshows, experts en generaals al de nadruk leggen dat Groenland bedreigt wordt door China en Rusland en wat minder het accent leggen op het feit dat dit een hele grove annexatie actie kan worden.
Hier ook een voorbeeldje vanaf 1:30
Bekijk deze YouTube-video
De expert wijst erop dat de interesse niet nieuw is en wat het belang daarvan is. Geen justificatie, maar ook zeker geen veroordeling.
Het schijnt - volgens ingewijden - dat Trump de Special Forces en de Joint Special Operations Command (JSOC) heeft gevraagd om voorbereidende plannen te maken voor een eventuele inval in Groenland, maar dat de gezamenlijke chiefs of staff dat hebben geweigerd vanwege juridische, morele en politieke redenen.quote:Op maandag 12 januari 2026 11:49 schreef Monolith het volgende:
De volstrekte incoherentie van het beleid is natuurlijk ook erg bijzonder. Eerst moesten andere leden van de NAVO onder grote druk van de VS hun militaire uitgaven sterk verhogen omdat het bondgenootschap niet enkel op de VS kon leunen en nu verklaart ie zo ongeveer de oorlog aan een NAVO-bondgenoot.
Er zijn andere bronnen die stellen dat Trump nu vooral druk zet op Groenland om de Europese en NAVO-lidstaten te bewegen meer te doen aan beveiliging op Groenland. Echter weet ik niet of dat echt het einddoel is van deze verwende kleuter. Het lijkt er op dat hij als voormalig real-estate man enkel geïnteresseerd is in het bezitten van land, grondstoffen en dergelijke. En niet in betere samenwerking of beveiliging vanuit andere NAVO-lidstaten.quote:“The generals think Trump’s Greenland plan is crazy and illegal,” an unnamed diplomatic source told the Mail. “So they are trying to deflect him with other major military operations. They say it’s like dealing with a five-year-old.”
Hierover gesproken: de nieuwe Trump is uit:quote:Op maandag 12 januari 2026 11:49 schreef Monolith het volgende:
Het bevestigt voor mij vooral het beeld dat we naar een verwende nepo-baby zitten te kijken die redelijk beïnvloedbaar lijkt door de echt kwaadaardige types achter de schermen zoals een Miller.
Je hebt mij niet goed gevolg in deze.quote:Op maandag 12 januari 2026 12:41 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat uitgerekend jij vind dat Denemarken eigenlijk alles op moet geven en moet buigen voor een (wannabe) dictator komt niet geheel als een verrassing moet ik zeggen.
Mooi zo.quote:Op maandag 12 januari 2026 12:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je hebt mij niet goed gevolg in deze.
Ik wil helemaal niks weggeven aan deze malloot. Helemaal niks.
Groenland is gewoon van Europa. Laat Usa Venezuela houden, Rusland Oekraïne en de baltics, maar wij houden gewoon Groenland. Zijn we helemaal gek geworden.
Wel treffend gezegd.quote:Op maandag 12 januari 2026 12:44 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Trump is like:
'I'm taking your lunch money, before some bully steals it from you'.
De rente die je betaalt is afhankelijk van je credit rating, dit gaat vooral jongeren treffen die nu geen creditcard meer kunnen krijgen omdat hun rating nog te laag is om in aanmerking te komen voor 10%, in een land waar je bijna niet zonder kunt.quote:Op maandag 12 januari 2026 05:04 schreef OMG het volgende:
Credit availability gaat omlaag omdat hun inkomsten qua uitknijpen van de consument minder worden?
Toen de Gouden Helm van Coţofeneşti was gestolen legden experts uit waarom dieven het juist op dat object gemunt hadden. Ik hoop niet dat jij daaruit op meende te maken dat ze nog geen standpunt hadden ingenomen of de diefstal moest worden veroordeeld of juist toegejuicht.quote:Op maandag 12 januari 2026 12:21 schreef phpmystyle het volgende:
De expert wijst erop dat de interesse niet nieuw is en wat het belang daarvan is. Geen justificatie, maar ook zeker geen veroordeling.
Gelukkig is van Weel niet degene die die beslissing neemt, ook al vind ik het wel een heel slappe reactie van 'm. Denemarken en Groenland zeggen beiden er niet op te zitten te wachten, dat moeten wij als Nederland gewoon respecteren.quote:Op maandag 12 januari 2026 13:19 schreef phpmystyle het volgende:
Hieronder ook nog een voorbeeld.
Van Weel vindt de "zorgen" van Trump begrijpelijk en relateert dat aan de onderbesteding aan defensie.
Lijkt überhaupt te ontkennen dat er sprake is van annexatie.
https://x.com/mmeeuw/status/2010478381154832580/video/1
ik snap heel goed de positie van Van Weel. Maar toch. Men lijkt echt in te zetten op appeasement. Het is wel een gok, je weet niet of je het ná Trump weer terugkrijgt.
Je wilt niets 'weggeven' maar de VS mag Venezuela 'houden' en Rusland mag de Oekraïne en de Baltische landen wel hebben?quote:Op maandag 12 januari 2026 12:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je hebt mij niet goed gevolg in deze.
Ik wil helemaal niks weggeven aan deze malloot. Helemaal niks.
Groenland is gewoon van Europa. Laat Usa Venezuela houden, Rusland Oekraïne en de baltics, maar wij houden gewoon Groenland. Zijn we helemaal gek geworden.
Nee, niet mooi zo. Zie boven.quote:
Dat is de invloedsfeer van USA en Rusland. Groenland is onze invloedsfeer.quote:Op maandag 12 januari 2026 13:24 schreef Salina het volgende:
[..]
Je wilt niets 'weggeven' maar de VS mag Venezuela 'houden' en Rusland mag de Oekraïne en de Baltische landen wel hebben?
Koekoek.
[..]
Nee, niet mooi zo. Zie boven.
Ja, maar ze er echt alleen om illegalen op te pakken hoor! Echt waar! Heus!quote:Op maandag 12 januari 2026 13:25 schreef Perrin het volgende:
Ze trekken moordend door het land.
[ x ]
Moet hij de bevelen maar opvolgen.quote:Op maandag 12 januari 2026 13:25 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
Tuig van de richel is het.quote:Op maandag 12 januari 2026 13:25 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
Wat je insinueert zijn complottheorien.quote:Op maandag 12 januari 2026 13:27 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ja, maar ze er echt alleen om illegalen op te pakken hoor! Echt waar! Heus!
Ach kom, jij bent toch niet tégen het tegengaan van illegale migratie?!quote:Op maandag 12 januari 2026 13:25 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
Jezus, de manier waarop ze met 'm omgaan, alsof 't een zak afval is.quote:Op maandag 12 januari 2026 13:25 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
Het doel heiligt de middelen, jeweettoch. Principes zijn voor losers. De hoogste waarde is gehoorzaamheid.quote:Op maandag 12 januari 2026 13:44 schreef Salina het volgende:
[..]
Ach kom, jij bent toch niet tégen het tegengaan van illegale migratie?!
/s
Maar volgens Trump gaan ze nog niet ver genoeg ondanks het groeiend aantal slachtoffers.quote:Op maandag 12 januari 2026 13:47 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Jezus, de manier waarop ze met 'm omgaan, alsof 't een zak afval is.
Dus even resumerend:
- Volgens de formele beperkingen van ICE mogen ze hem zelfs niet uit zijn auto trekken tenzij ze weten dat hij illegaal is
- Volgens de formele beperkingen van ICE mogen ze gepast geweld gebruiken in situaties dat het noodzakelijk is
- Zaken zoals een nekklem en op de nek zitten (zoals hier) zijn in geen enkel geval toegestaan, vanwege de risico's die het geeft
- Eerste hulp zijn ze verplicht te bieden wanneer het noodzakelijk is/blijkt, en ambulances dienen opgeroepen te worden etc.
Dit lijkt me wel een duidelijke zaak, of probeerde deze man ze ook aan te rijden?
'licensed to kill' waren ze al.quote:Op maandag 12 januari 2026 13:25 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
Vooral eng dat het nog steeds niet alle hens aan dek is in Europa.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |