In een democratie moet het parlement ingrijpen. Maar het congress wil dat niet..quote:Op maandag 12 januari 2026 22:37 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dat is echt elke dag minstens een keer aan de hand.
Ik snap zijn redenering niet... De amerikaanse bedrijven die extra belastingen teruggeven is toch ten goede van die bedrijven en de economie? Is toch een rechts kapitalistisch idee ?quote:Op maandag 12 januari 2026 22:43 schreef Kijkertje het volgende:
Woensdag komt (eindelijk) het oordeel van de Supreme Court over Trump's tarievenheffingen.
[ afbeelding ]
Nou ja, Kevin Spacey kwam niet zover. Maar als je je al sinds begin '80 voor het karretje van Sovjetunie laat spannen en later als president zowel de snoeiharde fascistische variant van Rusland en Israel als interieurdesigners uitnodigd, dan zijn we wel zo ongeveer waar we nu zijn.quote:Op maandag 12 januari 2026 19:54 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Als sex offender moet je alle deuren langs in sommige staten in Amerika, bij elke sollicitatie moet je een strafblad vermelden, maar met een hoop geld kun je een hoop macht binnenharken en met alles wegkomen.
Er ligt nu een verzoek bij de rechter om een 'special master' te benoemen die toezicht gaat houden over het vrijgeven van de files.quote:Op maandag 12 januari 2026 23:05 schreef Bluesdude het volgende:
Maar er is niet zoveel nieuws meer over vrijgegeven epsteinfiles ?
Gecensureerd of bestanden vernietigd, neem ik aan.
Het schijnt dat ze nu de laatste hand leggen aan het veelbelovende nieuwe healthcare plan.quote:Op maandag 12 januari 2026 23:05 schreef Bluesdude het volgende:
Maar er is niet zoveel nieuws meer over vrijgegeven epsteinfiles ?
Gecensureerd of bestanden vernietigd, neem ik aan.
quote:But more fundamentally, ICE is violence-prone because its main purpose has become theatrical. Under present leadership, ICE is less a law-enforcement agency than it is a content creator.
Frum beschrijft het geweld vooral als theater voor de achterban. Dat is opzettelijk veel te mild.quote:
Weinig tot niks.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 08:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik weet dat ik een domme vraag ga stellen want Trumpmaar wat is er nou waar van die Russische en Chinese aanwezigheid rond Groenland?
Eigenlijk alleen speculatie. De "what if"..quote:
Politici liegen over hun daadwerkelijke motieven. Bijna allemaal, bijna altijd.quote:
KoBold Metals, backed by billionaires like Jeff Bezos, Bill Gates, and Michael Bloomberg,quote:
quote:Op dinsdag 13 januari 2026 08:48 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Eigenlijk alleen speculatie. De "what if"..
Bovendien ligt de rode loper uit voor Putin, dus Maga dat Rusland soms als bedreiging ziet is verwerpelijk.
Volgens mij doet hij dit niet af als "enkel theater" of "alleen content", maar zegt hij dat dit "main purpose" is.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 08:33 schreef Perrin het volgende:
[..]
Frum beschrijft het geweld vooral als theater voor de achterban. Dat is opzettelijk veel te mild.
Wat hier plaatsvindt is machtsconsolidatie door intimidatie: het ontmoedigen van burgerlijke tegenstand, het in de praktijk oprekken van staatsmacht via dodelijk geweld en een helder signaal aan handhavers dat escalatie wordt gedekt door de baas.
Dit is niet alleen 'content', maar het afdwingen van gehoorzaamheid en het voorbereiden op het opschorten van verkiezingen of manipuleren van verkiezingsresultaten.
Dit afdoen als enkel theater is je hoofd in het zand steken.
Daar is evenveel van waar als dat Trump de dictatuur in Venezuela wilde beëindigen.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 08:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik weet dat ik een domme vraag ga stellen want Trumpmaar wat is er nou waar van die Russische en Chinese aanwezigheid rond Groenland?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |