abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219822408
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 22:37 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dat is echt elke dag minstens een keer aan de hand.
In een democratie moet het parlement ingrijpen. Maar het congress wil dat niet..
Tjaaaa... zo wordt de democratie uitgehold.
pi_219822411
Woensdag komt (eindelijk) het oordeel van de Supreme Court over de legaliteit van Trump's tarievenheffingen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Kijkertje op 12-01-2026 22:49:22 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_219822445
quote:
6s.gif Op maandag 12 januari 2026 22:43 schreef Kijkertje het volgende:
Woensdag komt (eindelijk) het oordeel van de Supreme Court over Trump's tarievenheffingen.

[ afbeelding ]
Ik snap zijn redenering niet... De amerikaanse bedrijven die extra belastingen teruggeven is toch ten goede van die bedrijven en de economie? Is toch een rechts kapitalistisch idee ?

Maar ik vrees dat die SC de Donald weer gaat pleasen.
pi_219822539
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 19:54 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Als sex offender moet je alle deuren langs in sommige staten in Amerika, bij elke sollicitatie moet je een strafblad vermelden, maar met een hoop geld kun je een hoop macht binnenharken en met alles wegkomen.
Nou ja, Kevin Spacey kwam niet zover. Maar als je je al sinds begin '80 voor het karretje van Sovjetunie laat spannen en later als president zowel de snoeiharde fascistische variant van Rusland en Israel als interieurdesigners uitnodigd, dan zijn we wel zo ongeveer waar we nu zijn.
pi_219822548
Maar er is niet zoveel nieuws meer over vrijgegeven epsteinfiles ?
Gecensureerd of bestanden vernietigd, neem ik aan.
pi_219822661
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 23:05 schreef Bluesdude het volgende:
Er ligt nu een verzoek bij de rechter om een 'special master' te benoemen die toezicht gaat houden over het vrijgeven van de files.

Lawmakers ask for a judge to step in on Epstein document release

Reps. Thomas Massie, R-Ky., and Ro Khanna, D-Calif., want a special master to ensure that all Epstein documents are released in accordance with the law.

“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 12 januari 2026 @ 23:57:14 #207
862 Arcee
Look closer
pi_219822705
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 23:05 schreef Bluesdude het volgende:
Het schijnt dat ze nu de laatste hand leggen aan het veelbelovende nieuwe healthcare plan.

Daarna gaan ze weer door met Epstein.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  dinsdag 13 januari 2026 @ 02:05:12 #208
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219822833
Eigenlijk is het moeilijk winnen met het opkomende communisme van Trump. Stuurt zwaarbewapend tuig af op alleen blauwe staten. Treiteren, treiteren...

Als er wat gebeurt, dan wordt dat meteen gebruikt om wetten tegen links te maken en nog meer af te schaffen om te treiteren. Doet men niets, dan is het ook kut, want dan staan ze voor je deur, amper getrained, met een machinegeweer.

Communistische houtgreep.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  dinsdag 13 januari 2026 @ 07:16:50 #209
462265 Peligrosso
Radio Espantoso
pi_219823040
Autocratie bv - Anne Applebaum
Het uur van de wolven - Giuliano da Empoli
pi_219823213
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 07:36 schreef nostra het volgende:
[ x ]
Dit leest als een oorlogsverklaring met extra stappen. Handig.
pi_219823226
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 07:36 schreef nostra het volgende:
[ x ]
Schaamteloze hielenlikkers heb je altijd nodig als dictator.
What Would Goku Do
  dinsdag 13 januari 2026 @ 08:29:05 #213
462265 Peligrosso
Radio Espantoso
pi_219823291
Goed artikel van The Atlantic

quote:
But more fundamentally, ICE is violence-prone because its main purpose has become theatrical. Under present leadership, ICE is less a law-enforcement agency than it is a content creator.
  dinsdag 13 januari 2026 @ 08:33:53 #214
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219823308
quote:
Frum beschrijft het geweld vooral als theater voor de achterban. Dat is opzettelijk veel te mild.

Wat hier plaatsvindt is machtsconsolidatie door intimidatie: het ontmoedigen van burgerlijke tegenstand, het in de praktijk oprekken van staatsmacht via dodelijk geweld en een helder signaal aan handhavers dat escalatie wordt gedekt door de baas.

Dit is niet alleen 'content', maar het afdwingen van gehoorzaamheid en het voorbereiden op het opschorten van verkiezingen of manipuleren van verkiezingsresultaten.

Dit afdoen als enkel theater is je hoofd in het zand steken.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_219823330
Ik weet dat ik een domme vraag ga stellen want Trump :') maar wat is er nou waar van die Russische en Chinese aanwezigheid rond Groenland?
Spoilers!
  Moderator dinsdag 13 januari 2026 @ 08:45:26 #217
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219823351
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 08:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik weet dat ik een domme vraag ga stellen want Trump :') maar wat is er nou waar van die Russische en Chinese aanwezigheid rond Groenland?
Weinig tot niks.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_219823367
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 08:45 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Weinig tot niks.
Eigenlijk alleen speculatie. De "what if"..

Bovendien ligt de rode loper uit voor Putin, dus Maga dat Rusland soms als bedreiging ziet is verwerpelijk.
pi_219823379
Precies wat ik dacht.
Spoilers!
  dinsdag 13 januari 2026 @ 08:54:09 #220
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219823390
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 08:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
Precies wat ik dacht.
Politici liegen over hun daadwerkelijke motieven. Bijna allemaal, bijna altijd.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_219823394
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 08:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
Precies wat ik dacht.
KoBold Metals, backed by billionaires like Jeff Bezos, Bill Gates, and Michael Bloomberg,
has been exploring for critical minerals (nickel, copper, cobalt, platinum) in Greenland through the Disko-Nuussuaq project with Bluejay Mining, using AI/ML to find deposits for electric vehicles, but their primary involvement seemingly shifted to a "clean exit" in mid-2025, with another entity, 80 Mile plc, now holding the main interest and seeking new partners for drilling.

Tenzij deze miljardairs waaronder ook Sam Altman e.a. Russen of Chinezen zijn.
  Moderator dinsdag 13 januari 2026 @ 08:56:55 #222
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219823400
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 08:48 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Eigenlijk alleen speculatie. De "what if"..

Bovendien ligt de rode loper uit voor Putin, dus Maga dat Rusland soms als bedreiging ziet is verwerpelijk.

Denemarken heeft tevens een aardig coole commandoeenheid die kennelijk de hele noord oostkust van Groenland in de gaten kan houden
en als er in de huidige tijd iemand anders dan de VS zou gaan kutten in dat stuk van de wereld hadden we dat al wel gehoord.

[ Bericht 6% gewijzigd door xpompompomx op 13-01-2026 09:04:44 ]
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 13 januari 2026 @ 09:00:20 #223
462265 Peligrosso
Radio Espantoso
pi_219823426
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 08:33 schreef Perrin het volgende:

[..]
Frum beschrijft het geweld vooral als theater voor de achterban. Dat is opzettelijk veel te mild.

Wat hier plaatsvindt is machtsconsolidatie door intimidatie: het ontmoedigen van burgerlijke tegenstand, het in de praktijk oprekken van staatsmacht via dodelijk geweld en een helder signaal aan handhavers dat escalatie wordt gedekt door de baas.

Dit is niet alleen 'content', maar het afdwingen van gehoorzaamheid en het voorbereiden op het opschorten van verkiezingen of manipuleren van verkiezingsresultaten.

Dit afdoen als enkel theater is je hoofd in het zand steken.
Volgens mij doet hij dit niet af als "enkel theater" of "alleen content", maar zegt hij dat dit "main purpose" is.
Ik vind het wel een interessante insteek en denk verder zelf dat het verschillende doelen heeft. Voor Maga's andere dan voor de niet-maga's.

Waarom vind je het opzettelijk te mild beschreven trouwens?
pi_219823461
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 08:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Daar is evenveel van waar als dat Trump de dictatuur in Venezuela wilde beëindigen.

Oja. Check deze truth social post van Trump himself :s)

pi_219823475
Voor wie het zich afvraagt, de EU onderneemt stappen om los te komen van de VS als handelspartner

https://www.vrt.be/vrtnws(...)emt-van-de-vs-en-zo/

Deze week is er de handelsdeal met de Zuid Amerikaanse Mercosur landen waar eigenlijk alleen boeren en Oost Europese dwarsliggers tegen zijn. Men wil ook profiteren van de ruzie die Trump en Modi hadden door een deal met India te sluiten. Ja Modi neemt nog steeds Ruzzische olie af, maar blijkbaar is dat geen al te groot probleem. Ook naar Australië wordt gekeken voor handelsdeals
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')