quote:But more fundamentally, ICE is violence-prone because its main purpose has become theatrical. Under present leadership, ICE is less a law-enforcement agency than it is a content creator.
Frum beschrijft het geweld vooral als theater voor de achterban. Dat is opzettelijk veel te mild.quote:
Weinig tot niks.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 08:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik weet dat ik een domme vraag ga stellen want Trumpmaar wat is er nou waar van die Russische en Chinese aanwezigheid rond Groenland?
Eigenlijk alleen speculatie. De "what if"..quote:
Politici liegen over hun daadwerkelijke motieven. Bijna allemaal, bijna altijd.quote:
KoBold Metals, backed by billionaires like Jeff Bezos, Bill Gates, and Michael Bloomberg,quote:
quote:Op dinsdag 13 januari 2026 08:48 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Eigenlijk alleen speculatie. De "what if"..
Bovendien ligt de rode loper uit voor Putin, dus Maga dat Rusland soms als bedreiging ziet is verwerpelijk.
Volgens mij doet hij dit niet af als "enkel theater" of "alleen content", maar zegt hij dat dit "main purpose" is.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 08:33 schreef Perrin het volgende:
[..]
Frum beschrijft het geweld vooral als theater voor de achterban. Dat is opzettelijk veel te mild.
Wat hier plaatsvindt is machtsconsolidatie door intimidatie: het ontmoedigen van burgerlijke tegenstand, het in de praktijk oprekken van staatsmacht via dodelijk geweld en een helder signaal aan handhavers dat escalatie wordt gedekt door de baas.
Dit is niet alleen 'content', maar het afdwingen van gehoorzaamheid en het voorbereiden op het opschorten van verkiezingen of manipuleren van verkiezingsresultaten.
Dit afdoen als enkel theater is je hoofd in het zand steken.
Daar is evenveel van waar als dat Trump de dictatuur in Venezuela wilde beëindigen.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 08:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik weet dat ik een domme vraag ga stellen want Trumpmaar wat is er nou waar van die Russische en Chinese aanwezigheid rond Groenland?
Door theater als hoofddoel te benoemen, raken andere functies uit beeld. Niet omdat ze worden ontkend, maar omdat ze bewust niet worden uitgewerkt. En dat maakt het betoog pijnlijk onvolledig.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 09:00 schreef Peligrosso het volgende:
Volgens mij doet hij dit niet af als "enkel theater" of "alleen content", maar zegt hij dat dit "main purpose" is.
Ik vind het wel een interessante insteek en denk verder zelf dat het verschillende doelen heeft. Voor Maga's andere dan voor de niet-maga's.
Waarom vind je het opzettelijk te mild beschreven trouwens?
De Nederlandse uitleg! Zelfs met begripquote:Op dinsdag 13 januari 2026 08:48 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Eigenlijk alleen speculatie. De "what if"..
Bovendien ligt de rode loper uit voor Putin, dus Maga dat Rusland soms als bedreiging ziet is verwerpelijk.
Er is wel een verschil tussen iets wat mooier verpakken en dingen die 180 graden op de boodschap staan zoals bij het fascisme. Democratische politiek is schipperen in een oceaan van belangen. Soms ontkom je niet aan het afmaken van iets van een vorige regering en eerder gemaakte afspraken en soms kun je met veel pijn en moeite een transitie inzetten. Obama beschreef het mooi als lang werken, wrikken en wegen om zelfs maar iets voor elkaar te krijgen voor de inwoners van de VS. Maar dat hij het wel in de kern daarvoor deed.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 08:54 schreef Perrin het volgende:
[..]
Politici liegen over hun daadwerkelijke motieven. Bijna allemaal, bijna altijd.
Als Trump Venezuela doet, doet Bibi de VS.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 09:03 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Daar is evenveel van waar als dat Trump de dictatuur in Venezuela wilde beëindigen.
Oja. Check deze truth social post van Trump himself![]()
[ afbeelding ]
De meeste vaders en moeders doen wat ze kunnen doen, maar als er ICE in je straten is dan is het niet slim om je gezin op het spel te zetten door jezelf te laten vermoorden. Iemand, of het nu een politicus, een journalist of een inwoner was die tegen het Iraanse regime protesteerde in de jaren '80 of '90 en de bak in ging of werd vermoord is misschien een held bij sommigen, maar wel een vergeten held.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 09:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
Somebody do something, but not me.
Heel de wereld heeft nogal last van het omstander-effect.
Ik ben er nog steeds wel verbaasd over hoe snel dat verval kan gaan. Ik had verwacht dat een land als de VS hier beter tegen bestand zou zijn.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 10:04 schreef Beathoven het volgende:
[..]
De meeste vaders en moeders doen wat ze kunnen doen, maar als er ICE in je straten is dan is het niet slim om je gezin op het spel te zetten door jezelf te laten vermoorden. Iemand, of het nu een politicus, een journalist of een inwoner was die tegen het Iraanse regime protesteerde in de jaren '80 of '90 en de bak in ging of werd vermoord is misschien een held bij sommigen, maar wel een vergeten held.
Amerika is het zoveelste voorbeeld in dat democratie gekaapt kan worden door malafide inslag van binnen- en buitenaf en er is geen 'super authoriteit' die boven de partijen staat.
Amerikaanse Christelijkheid is rough and lijkt vaak coompleet op het tegenovergestelde van Christelijkheid.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 10:09 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ik ben er nog steeds wel verbaasd over hoe snel dat verval kan gaan. Ik had verwacht dat een land als de VS hier beter tegen bestand zou zijn.
Er zijn zoveel tekenen aan de wand geweest, van citaten die ellenlang zijn herhaald door politici en media als een soort mantra, tot aan zichtbare acties met vraagtekens.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 10:09 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ik ben er nog steeds wel verbaasd over hoe snel dat verval kan gaan. Ik had verwacht dat een land als de VS hier beter tegen bestand zou zijn.
Inderdaad.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 11:20 schreef Sabata het volgende:
klein puntje: bin laden werd door saoedi-arabië in Afghanistan gedropt (kwam ook uit een rijke familie van bouwbedrijven). Massoud was degene die de Amerikaanse steun en training kreeg.
Het volgende is natuurlijk dat op scholen alleen nog maar 'Amerikaanse wiskunde' en 'Amerikaanse biologie' gegeven gaat worden.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |