Precies. Men blijft maar denken "zal wel meevallen". Ik snap er echt niks van. Je hoeft je er verder niet mee te bemoeien als EU zijnde, maar zorg er in ieder geval voor dat je klaar bent voor de shitshow die nog komen gaat. Trek je handen er van af, wees gereed voor alles omtrent Groenland etc.quote:Op maandag 12 januari 2026 14:23 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vooral eng dat het nog steeds niet alle hens aan dek is in Europa.
Hoeveel signalen willen we nog hebben dat dit totaal uit de hand loopt in de VS? En dus voor ons, als geheel afhankelijke partij van de VS op veel cruciale vlakken? Kostbare tijd tikt weg terwijl we betoverd zijn door de shitshow daar.
The party told you to reject the evidence of your eyes and ears. It was their final, most essential commandquote:
We moeten niet doen alsof achter de schermen niets plaatsvindt. Kan me alleen voorstellen dat men niets de ether in slingert met vele trolls aan de zijlijn, die erop springenquote:Op maandag 12 januari 2026 14:40 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Precies. Men blijft maar denken "zal wel meevallen". Ik snap er echt niks van. Je hoeft je er verder niet mee te bemoeien als EU zijnde, maar zorg er in ieder geval voor dat je klaar bent voor de shitshow die nog komen gaat. Trek je handen er van af, wees gereed voor alles omtrent Groenland etc.
Ik hoop het van harte, maar heb echt heel weinig vertrouwen in de EU op dit gebied.quote:Op maandag 12 januari 2026 14:42 schreef Beathoven het volgende:
[..]
We moeten niet doen alsof achter de schermen niets plaatsvindt. Kan me alleen voorstellen dat men niets de ether in slingert met vele trolls aan de zijlijn, die erop springen
We hebben geen rijke historie van daadkracht helaas. Ik twijfel ook.quote:Op maandag 12 januari 2026 14:45 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik hoop het van harte, maar heb echt heel weinig vertrouwen in de EU op dit gebied.
Er zijn garanties af te geven over dat het daadkrachtig gevonden gaat worden.quote:Op maandag 12 januari 2026 14:49 schreef Perrin het volgende:
[..]
We hebben geen rijke historie van daadkracht helaas. Ik twijfel ook.
quote:Op maandag 12 januari 2026 14:45 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik hoop het van harte, maar heb echt heel weinig vertrouwen in de EU op dit gebied.
Britain 'in talks to deploy troops to Greenland as Trump threatens to seize Arctic island'quote:Op maandag 12 januari 2026 14:49 schreef Perrin het volgende:
[..]
We hebben geen rijke historie van daadkracht helaas. Ik twijfel ook.
quote:Britain is in talks with European allies about deploying a military force to Greenland in an effort to dissuade Donald Trump from seizing the Arctic island.
Military chiefs are drawing up plans for a possible Nato mission that would involve troops, warships and aircraft protecting the strategically important territory from Russian and Chinese aggression.
British officials have held discussions with counterparts in Germany and France in recent days as preparations for the operation begin to take shape, The Telegraph reported.
Het lijkt er op dat er, zoals @Beathoven aangeeft, toch beweging zit binnen de EU hoor. Of het voldoende en op tijd is valt nog te bezien, maar laten we niet meteen te negatief doen denk ik. Enig cynisme en kritische kanttekening is altijd wel gepast als het gaat om Europese besluitvorming, maar de recente geschiedenis (b.v. steun aan Oekraïne en toetreding tot de NAVO van ZWE en FIN) heeft uitgewezen dat als het mes op de keel staat, er opeens een stuk sneller gereageerd en geacteerd kan worden.quote:The European Union is also reportedly preparing sanctions on US companies if Mr Trump rejects the Nato deployment offer.
Technology giants such as Meta, Google, Microsoft and X could face restrictions on their European operations, alongside American banks and financial firms.
A more drastic option being considered would involve evicting US military forces from their European bases, denying America key staging posts for operations in the Middle East.
Die opties moeten gewoon allemaal klaar staan, zodat men meteen kan ingrijpen als de VS iets wil doen. De enige, maar dan ook enige manier, om deze gast te stoppen is door eerst het bedrijfsleven en daarna de bevolking "pijn" te doen. Als wij dat niet willen of durven te doen blijft hij gewoon zijn gang gaan.quote:Op maandag 12 januari 2026 15:13 schreef Salina het volgende:
[..]
[..]
Britain 'in talks to deploy troops to Greenland as Trump threatens to seize Arctic island'
[..]
[..]
Het lijkt er op dat er, zoals @:Beathoven aangeeft, toch beweging zit binnen de EU hoor. Of het voldoende en op tijd is valt nog te bezien, maar laten we niet meteen te negatief doen denk ik. Enig cynisme en kritische kanttekening is altijd wel gepast als het gaat om Europese besluitvorming, maar de recente geschiedenis (b.v. steun aan Oekraïne en toetreding tot de NAVO van ZWE en FIN) heeft uitgewezen dat als het mes op de keel staat, er opeens een stuk sneller gereageerd en geacteerd kan worden.
Laten ze dit zo vasthouden en doorzetten zou ik zeggen.
Meer 'nucleaire' (zoals het wel eens wordt genoemd, want meer een uiterst redmiddel als niets anders meer werkt) zou zijn om massaal afstand te nemen van de Amerikaanse bonds (wat het einde van de petrodollar zal betekenen als het goed is) of bijvoorbeeld het verbieden van ASML om nog zaken te doen met Amerikaanse bedrijven.
Deze twee opties kunnen wel echt veel schade aanrichten denk ik.
Gelukkig is Oekraïne een andere mening toegedaan wat ‘Real’ isquote:Op maandag 12 januari 2026 13:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat is de invloedsfeer van USA en Rusland. Groenland is onze invloedsfeer.
Realpolitik.
De Covid-periode heeft laten zien dat als het erop aankomt de EU wel echt met urgentie kan doorpakken. Of het de juiste beslissingen waren of niet even daargelaten.quote:Op maandag 12 januari 2026 15:13 schreef Salina het volgende:
[..]
[..]
Britain 'in talks to deploy troops to Greenland as Trump threatens to seize Arctic island'
[..]
[..]
Het lijkt er op dat er, zoals @:Beathoven aangeeft, toch beweging zit binnen de EU hoor. Of het voldoende en op tijd is valt nog te bezien, maar laten we niet meteen te negatief doen denk ik. Enig cynisme en kritische kanttekening is altijd wel gepast als het gaat om Europese besluitvorming, maar de recente geschiedenis (b.v. steun aan Oekraïne en toetreding tot de NAVO van ZWE en FIN) heeft uitgewezen dat als het mes op de keel staat, er opeens een stuk sneller gereageerd en geacteerd kan worden.
Meer 'nucleaire' (zoals het wel eens wordt genoemd, want meer een uiterst redmiddel als niets anders meer werkt) zou zijn om massaal afstand te nemen van de Amerikaanse bonds (wat het einde van de petrodollar zal betekenen als het goed is) of bijvoorbeeld het verbieden van ASML om nog zaken te doen met Amerikaanse bedrijven.
Wat Groenland betreft zou de NAVO er eerst tussenin willen gaan zitten, wat vanuit alle hoeken bekeken best wonderlijk genoemd mag worden in deze situatie specifiek. Maar goed, dat is de hele tijd wel zo'n beetje.quote:Op maandag 12 januari 2026 15:13 schreef Salina het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Dat is natuurlijk ook het averechtse effect van die hele verdeel-en-heerspolitiek die zowel Poetin als Trump voeren. Poetin's idee was ook om het Westen te verdelen, in plaats daarvan zijn Zweden en Finland bij de NAVO gekomen.quote:Op maandag 12 januari 2026 15:39 schreef beefkeek het volgende:
[..]
De Covid-periode heeft laten zien dat als het erop aankomt de EU wel echt met urgentie kan doorpakken. Of het de juiste beslissingen waren of niet even daargelaten.
Ik denk dat Amerikaanse bases gedwongen gesloten worden voordat bedrijven sancties krijgen, omdat dat ook veel impact op bedrijven in de EU heeft.
Ik vind het wel komisch te zien dat de EU nu meer verenigd is dan ooit, dankzij de VS, waar er een aantal de EU graag zien verdwijnen
Ik vind het ook wel raar dat ze in Israël, waar ze toch al snel op hun tere zieltjes zijn getrapt, hier niet op reageren. Je hoeft meestal niet eens boe of bah te roepen en het is al Jodenhaat, maar dit zien ze natuurlijk niet, want vriendjes.quote:Op maandag 12 januari 2026 16:08 schreef Momo het volgende:
One Homeland. One People. One Heritage.
Ein Volk, ein Reich, ein Führer
Niet zo verschillend toch?
Money, money, money.quote:Op maandag 12 januari 2026 16:12 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik vind het ook wel raar dat ze in Israël, waar ze toch al snel op hun tere zieltjes zijn getrapt, hier niet op reageren. Je hoeft meestal niet eens boe of bah te roepen en het is al Jodenhaat, maar dit zien ze natuurlijk niet, want vriendjes.
Wat voor hardliners als Netanyahu en Ben-Gvir met MAGA erbij goed werkt is dat holocaustontkenning en jodenhaat enerzijds als terecht anti-semitisme en 'kritiek op het handelen van de Israelische regering' anderzijds als onterecht gemarkeerd 'antisemitisme' gewoon op één bult wordt geveegd. Wat best een giftige combo is.quote:Op maandag 12 januari 2026 16:12 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik vind het ook wel raar dat ze in Israël, waar ze toch al snel op hun tere zieltjes zijn getrapt, hier niet op reageren. Je hoeft meestal niet eens boe of bah te roepen en het is al Jodenhaat, maar dit zien ze natuurlijk niet, want vriendjes.
Ein Trump, Ein ICE, Ein Hemisphere.quote:Op maandag 12 januari 2026 16:08 schreef Momo het volgende:
One Homeland. One People. One Heritage.
Ein Volk, ein Reich, ein Führer
Niet zo verschillend toch?
Dit Congreslid vindt dat toeteren al een reden is om op te treden:quote:Op maandag 12 januari 2026 13:47 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Jezus, de manier waarop ze met 'm omgaan, alsof 't een zak afval is.
Dus even resumerend:
- Volgens de formele beperkingen van ICE mogen ze hem zelfs niet uit zijn auto trekken tenzij ze weten dat hij illegaal is
- Volgens de formele beperkingen van ICE mogen ze gepast geweld gebruiken in situaties dat het noodzakelijk is
- Zaken zoals een nekklem en op de nek zitten (zoals hier) zijn in geen enkel geval toegestaan, vanwege de risico's die het geeft
- Eerste hulp zijn ze verplicht te bieden wanneer het noodzakelijk is/blijkt, en ambulances dienen opgeroepen te worden etc.
Dit lijkt me wel een duidelijke zaak, of probeerde deze man ze ook aan te rijden?
Dan weten ze in ieder geval wie ze over 3 jaar kaal moeten scheren.quote:Op maandag 12 januari 2026 18:31 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Dit Congreslid vindt dat toeteren al een reden is om op te treden:
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3mcae4wqy6c2s
[ afbeelding ]
En deze vindt dat Walz en Frey aangeklaagd moeten worden voor 'inciting violence'.
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3mcaea7teu22s
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |