SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[warning]
TS heeft professionele begeleiding en kan daar ook bij terecht als het nodig is. We kunnen hier best met z’n allen haar een hart onder de riem steken, maar we gaan NIET professionele hulp geven/aanbieden. TS zit in een traject met professionals die alle ins en outs weten en die het beste advies/hulp kunnen geven. [/warning]
Dat klopt wel, alleen dan mag ik het nog wel bijzonder en bijzonder fijn vindenquote:Op dinsdag 6 januari 2026 20:15 schreef qltel het volgende: [..] Kleine moeite, en je bent maar 1x per jaar jarig! Dus goede reden voor veel felicitaties!
Oh ja, natuurlijk!quote:Op dinsdag 6 januari 2026 20:26 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dat klopt wel, alleen dan mag ik het nog wel bijzonder en bijzonder fijn vinden
quote:Op dinsdag 6 januari 2026 20:28 schreef qltel het volgende:
[..]
Oh ja, natuurlijk!
En geen verjaardag zonder pinguïns natuurlijk..
Dankquote:Op dinsdag 6 januari 2026 20:28 schreef Boca_Raton het volgende:
Jaaaaaaaaaaa en we gaan hier gewoon ff lekker door: gefeliciteerd CotS![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dank je wel voor dit grote complimentquote:Op dinsdag 6 januari 2026 20:48 schreef Groepfunder het volgende:
Gefeliciteerd met jouw verjaardag, CotS!![]()
Ik bewonder jouw doorzettingsvermogen, je positieve houding en je eerlijkheid. Wat mij beteft heb jij echt een voorbeeldfunctie hier in R&P.
Oh, sorry. Dat was niet mijn bedoeling. Maar ik meende ieder woord.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 20:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dank je wel voor dit grote complimentje maakt me super verlegen
Geen sorry! Ik vind het juist super lief en fijn om te lezenquote:Op dinsdag 6 januari 2026 21:01 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Oh, sorry. Dat was niet mijn bedoeling. Maar ik meende ieder woord.![]()
Verboden woord volgens mijquote:Op dinsdag 6 januari 2026 21:02 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Geen sorry! Ik vind het juist super lief en fijn om te lezen
+4 van hieruitquote:Op dinsdag 6 januari 2026 20:48 schreef Groepfunder het volgende:
Gefeliciteerd met jouw verjaardag, CotS!![]()
Ik bewonder jouw doorzettingsvermogen, je positieve houding en je eerlijkheid. Wat mij beteft heb jij echt een voorbeeldfunctie hier in R&P.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door Sally op 06-01-2026 22:52:00 ]Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
Ja, je bent lief! En nog steeds jarig. Dus gefeliciteerd! (Of had ik dat vandaag al gezegd?quote:
Heb je geen goede verwarming op je knutselkamer?quote:Op woensdag 7 januari 2026 21:01 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vandaag een beetje een vage dag
Was koud boven dus weinig geknutseld. En dat werd frusterend
Vanavond wel het nodige gelezen, echter ook veel afgeleid. Misschien ga ik zo nog even bezig
Merk dat ik gewoon kriegel word van dit soort dagen
Enkelglas is het probleemquote:Op woensdag 7 januari 2026 22:29 schreef greysbones het volgende:
[..]
Heb je geen goede verwarming op je knutselkamer?
Misschien een infraroodplaat een idee ?
Voelt al heel snel behagelijk en hoef je niet een eeuwigheid je plekje voor te verwarmen.
bij de action heb je van dat plasticquote:Op donderdag 8 januari 2026 19:30 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Enkelglas is het probleem
Het wordt er in de winter gewoon amper warm helaas
Dank je wel! Het is gewoon even fijn om te sparren met haarquote:Op donderdag 8 januari 2026 19:51 schreef Ole het volgende:
Ik ga ook de straat niet op als het glad is! Veel te bang om te vallen. Goed dat je die afspraak hebt gemaakt. Hulp vragen is zo belangrijk. Heb er zelf ook moeite mee hoor. Maar heb gemerkt dat het helemaal niet erg is. En beter op tijd vragen.
Heb je wel kunnen slapen inmiddels?quote:Op vrijdag 9 januari 2026 01:06 schreef ChildoftheStars het volgende:
Deze nacht wordt het hem zo niet
Word maar niet rustig genoeg. Misschien zo op de bank gaan liggen, soms lukt het dan wel
Edit: bijna drie uur en ben nog steeds niet moe. Zo frustrerend dit. Om zes uur gaat de wekker. In bed gaan liggen is niet slim, kan hem beter doortrekken of nu eventjes op de bank liggen. Lastige keuze...
Om zes uur gaan liggenquote:Op vrijdag 9 januari 2026 09:34 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Heb je wel kunnen slapen inmiddels?
Succesquote:Op vrijdag 9 januari 2026 09:37 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Om zes uur gaan liggen
Werd elk kwartier wakker
Om acht uur gaf ik het op
Straks belt de psych, dus even vragen of ik een pammetje mag komende nacht (dat gaat mogen)
Je kan niet altijd positief zijn. Een keer balen is niet erg.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 16:50 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik zit er even flink doorheen
Voel me rot... nergens zin in
Ben moe en verveeld
Het is rottig weer
Normaal ben ik erg positief. Alleen dat lukt me vandaag echt even niet
Balen.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 16:50 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ben moe en verveeld
Het is rottig weer
Normaal ben ik erg positief. Alleen dat lukt me vandaag echt even niet![]()
Dit.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 18:05 schreef maily het volgende:
[..]
Balen.
Maar daar heeft iedereen weleens last van.
Trek het je niet aan!
Vervelend, maar geen groot probleem toch? Dan gaat het morgen vast beter.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 16:50 schreef ChildoftheStars het volgende:
Slaap lekkerquote:Op vrijdag 9 januari 2026 19:08 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vroeg naar bed
Slaappil en dan rust ik vast goed uit
Alleen even moeite met relativeren
Naja en een boel te mopperen. Kleine dingen die groot worden als je moe bent en even pessimistisch bent
vervelendquote:Op vrijdag 9 januari 2026 16:50 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ben moe en verveeld
Het is rottig weer
quote:Op vrijdag 9 januari 2026 17:54 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Je kan niet altijd positief zijn. Een keer balen is niet erg.
quote:Op vrijdag 9 januari 2026 19:13 schreef greysbones het volgende:
[..]
vervelend
mag je mag ook best een baal dag hebben he
wat doe je met alle dingetjes die je hebt gehaakt?quote:Op zaterdag 10 januari 2026 15:02 schreef ChildoftheStars het volgende:
Gisteren was even ruk
Afgelopen nacht lekker geslapen. Nu aan het haken afwisselen met puzzelen.
Morgen nog een woonkamerdagje, ook wel fijn. Maandag heb ik drie (ja echt drie) afspraken staan
Woensdag pas weer vrij, maar kan dinsdagmiddag na het haakclubje boven zitten. Moet alleen even een werkje verzinnen om mee te nemen. Daar denk ik nog even over na
Die blijven een tijdje staan en gaan daarna naar de weggeefkastquote:Op zaterdag 10 januari 2026 19:02 schreef greysbones het volgende:
[..]
wat doe je met alle dingetjes die je hebt gehaakt?
aah wat mooiquote:Op zaterdag 10 januari 2026 19:10 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Die blijven een tijdje staan en gaan daarna naar de weggeefkast
Moet zeggen dat ze ook altijd in een noodtime weg zijnquote:Op zaterdag 10 januari 2026 19:17 schreef greysbones het volgende:
[..]
aah wat mooi
want je haakt echt mooie dingen
daar is ook niks mis meequote:Op zaterdag 10 januari 2026 19:22 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Moet zeggen dat ze ook altijd in een noodtime weg zijn
Dat geeft wel voldoening
En bepaalde dingen gaan niet weg. Daar ben ik aan gehecht
In principe haak ik niet voor anderen. Uitzonderingen daar gelatenquote:
Waar word je dan wakker van? Heb dat zelf ook vaak.quote:Op zondag 11 januari 2026 18:22 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hopelijk slaap ik vannacht ook weer eens goed. Elke nacht wordt ik rond de klok van twee en de klok van vier wakker. Zwaar irritant.
Ik weet nietquote:Op zondag 11 januari 2026 18:51 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Waar word je dan wakker van? Heb dat zelf ook vaak.
Irritant is het zeker.quote:Op zondag 11 januari 2026 18:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik weet niet
Alleen wel vreemd voor mij, zeker met mijn meds. Gaat ook wel weer over en val direct weer in slaap. Alleen het is irritant
Heb je er weleens aan gedacht om iets voor iemand anders te haken en daar wat geld voor te vragen?quote:Op zaterdag 10 januari 2026 19:25 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
In principe haak ik niet voor anderen. Uitzonderingen daar gelaten
Nee, het is een hobby. Geld geeft druk en je moet je aanpassen aan de eisen van een anderquote:Op maandag 12 januari 2026 10:07 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Heb je er weleens aan gedacht om iets voor iemand anders te haken en daar wat geld voor te vragen?
Ik bedoel niet dat je meteen een online winkel begint ofzo. Meer dat je bijvoorbeeld een sjaal voor iemand maakt en van dat geld kan je jezelf trakteren om naar de bios te gaan. Iets in die trant...
Of voelt dat voor jou helemaal niet goed?
heb je uiteindelijk nog een beetje geslapen?quote:Op maandag 12 januari 2026 10:14 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Nee, het is een hobby. Geld geeft druk en je moet je aanpassen aan de eisen van een ander
Plus als ik het zat ben en weggeef, dan geef ik het weg. Dan hoop ik dat iemand er plezier mee heeft en ik heb mijn lol eraan gehad.
Ik heb wel eens een fikse boze mevrouw gemaakt die het stom vond dat ik ze weggeef, want zij vraagt er 50¤ en dat wil ik niet. Twee keer per jaar hooguit, minder zelfs, geef ik dingen weg... Plus dat ik niet verplicht ben haar bedrijfje draaiende te houden. Het voelt niet goed om geld te vragen
Meestal als mensen willen dat ik wat voor hen haak bied ik aan om het diegene te leren. Heb voor mijn beste vrienden en moeder wel eens gehaakt, maar dat zijn uitzonderingen. Je moet dan voldoen aan eisen en kwaliteit en dat wil ik niet.
Het is mijn hobby, mijn smaak en mijn plezier. Dus geen geld en geen opdrachten.
Ik heb ongeveer twee uur geslapenquote:Op maandag 12 januari 2026 10:24 schreef greysbones het volgende:
[..]
heb je uiteindelijk nog een beetje geslapen?
das niet veel neequote:Op maandag 12 januari 2026 10:27 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik heb ongeveer twee uur geslapen
Begeleider belt zo, dus even overleggen
Goed bezig weer! Als het beter voelt, ga ervoor. Ik kan me voorstellen dat het als een overwinning voelt voor je.quote:Op maandag 12 januari 2026 11:15 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ben zo braaf! Morgen sneeuw weg en ijs weg, lekker de dooi erin, dus ik heb mijn bestelling van boodschappen geannuleerd en ga morgen zelf naar de winkel. Goedkoper, betere keuzes maken en mijn goede voornemen
Uiteindelijk is het goedkoper, voelt het beter en ik koop dan veel meer gezond eten. Vraag me niet waarom, maar online boodschappen bestellen zorgt ervoor dat ik (ongezonde) impulsaankopen doe. Terwijl als ik naar de AH ga (of een ander) dan denk ik niet eens aan meuk.
Voelt echt nu al als een overwinning en zo
Een extra knikker morgen in de beloningspot, pot sneller vol, dus sneller belonen
Dank je wel!quote:Op maandag 12 januari 2026 12:12 schreef qltel het volgende:
[..]
Goed bezig weer! Als het beter voelt, ga ervoor. Ik kan me voorstellen dat het als een overwinning voelt voor je.
Wij kunnen hier niets bestellen bij welke supermarkt dan ook, maar ik hoor ook vaak van een vriend van me die dat wel doet, dat dingen vaak niet leverbaar zijn en kort aan de datum. Als je zelf gaat kun je het veel makkelijker zelf uitzoeken. En als je dan geen impulsaankopen doet is dat nog beter..
Dat zijn al 2 knikkers voor vandaag!quote:Op maandag 12 januari 2026 12:19 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dank je wel!
Hier ging het bestellen wel. Dus een mazzeltje voor de mensen hier
En idd, je kiest dan de mooiste prei etc
Plus ik heb mijn briefje, loop de winkel door met dat briefje en pak niks meer. Er is geen minimumbedrag dat ik moet behalen. Als ik een paar euro eronder zit bij Picnic gooi ik sneller een zak chips in mijn bestelling dan een net sinaasappels. Heel slecht. Terwijl ik in de winkel zelf niet eens in dat pad komt, want er staat niks daarvan op mijn briefje. Plus dat die bakken vol groentes en fruit er super lekker uitziet altijd
Plus, goed voornemen ineens (ligt niet aan het nieuwe jaar, vandaag besloten) meer op etiketten te letten. Als er chemische namen opstaan die ik niet ken dan koop ik het niet. Één dag per week waarop ik daar niet op let en verder puurder eten
Eigenlijk (eigenlijk he) moet je pas na het eten boodschappen gaan doen.quote:Op maandag 12 januari 2026 12:25 schreef qltel het volgende:
Prei is inderdaad zo'n product. De afgelopen 2 jaar ben ik AGF-medewerker bij een supermarkt geweest (ik heb er een paar weken geleden ontslag genomen). En prei is de #1 van dingen die snel minder mooi worden. Dan haalde ik altijd het buitenste blad eraf, sneed eventueel het eindje er vanaf. Leuk werk trouwens vond ik. Ik ga binnenkort weer op zoek naar net zoiets bij een andere winkel.
Supermarkten zijn trouwens altijd wel erg goed in het bevorderen van impulsaankopen..
Nog twee anderen, kom buiten en heb me aangekleedquote:Op maandag 12 januari 2026 12:22 schreef maily het volgende:
[..]
Dat zijn al 2 knikkers voor vandaag!![]()
Ja, terwijl idd even een stukje wegsnijden of zelf wat gerimpelde prei eten niet erg is. Tenminste, ik koop de "mooiste", maar als hij niet meer perfect uit de koelkast komt, dikke primaquote:Op maandag 12 januari 2026 12:25 schreef qltel het volgende:
Prei is inderdaad zo'n product. De afgelopen 2 jaar ben ik AGF-medewerker bij een supermarkt geweest (ik heb er een paar weken geleden ontslag genomen). En prei is de #1 van dingen die snel minder mooi worden. Dan haalde ik altijd het buitenste blad eraf, sneed eventueel het eindje er vanaf. Leuk werk trouwens vond ik. Ik ga binnenkort weer op zoek naar net zoiets bij een andere winkel.
Supermarkten zijn trouwens altijd wel erg goed in het bevorderen van impulsaankopen..
Hopelijk niet in die volgordequote:Op maandag 12 januari 2026 12:28 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Nog twee anderen, kom buiten en heb me aangekleed
Huispaksneeuwpop!quote:Op maandag 12 januari 2026 12:30 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]tuurlijk wel, in mijn huispak door de sneeuw
WEL!quote:Op maandag 12 januari 2026 23:12 schreef ChildoftheStars het volgende:
slaapstress
Wel niet wel niet wel niet wel niet wel niet wel niet
heb geen slaap
ben niet moe
slaap is overrated
de stemmen schreeuwen die me wakker houden
alles heeft een lichtgevend aura wat onrustig is
wil niet alleen met mijn gedachten liggen
nog een paar uur en het is ochtend
hoe minder is slaap hoe minder moe ik ben
heb geen slaap verdient, slaap is voor mensen die de moeite waard zijn
slaappillen laten me rot voelen
morgen drukke ochtend dus kan wel doorbikkelen en dan een dutje nemen
wel niet wel niet wel niet wel niet wel niet wel niet wel niet
het is allemaal niet oke
alles is nutteloos
waarom zou ik überhaupt in mijn bed gaan liggen
mijn hoofd knalt uit elkaat
wel niet wel niet wel niet wel niet
etc
edit en ik word gek van de nachtmerries wanneer ik wel slaap
ik ben bang om te dromen
ben bang nooit meer wakker te worden
etc
Ik wil wel een slaapliedje voor je zingenquote:Op dinsdag 13 januari 2026 00:14 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
ja misschien
ik zie er echt tegenop
Haha, gezellig, zing ik meequote:Op dinsdag 13 januari 2026 00:15 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik wil wel een slaapliedje voor je zingen
Dan blijf je nog gezellig een uurtje Fok!ken johquote:Op dinsdag 13 januari 2026 00:17 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Haha, gezellig, zing ik mee
Het stomme is dat ze vanuit de hulpverlening vinden dat ik moet slapen, want ze bang zijn voor een psychose en/of een (hypo)manie. Alleen dat zal wel meevallen denk ik. Ben niet moe en bed is even heel stom...
Jaaaaaaaquote:Op dinsdag 13 januari 2026 00:21 schreef r_one het volgende:
[..]
Dan blijf je nog gezellig een uurtje Fok!ken joh
(@:hulpverlening: wij houden je wel in de gaten)
"Naar bed, naar bed", zei Duimelotquote:Op dinsdag 13 januari 2026 00:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Jaaaaaaa
Ik ga het dadelijk wel proberen
Mijn bestie appte me net dat ik morgen uiteindelijk blij ben met een verstandige keuze en dat de kliniek pas achter de rug is en ik niet weer een opname wil
En dat ik morgen beter zonder paniek rustiger boodschappen doe als ik een beetje slaap. En dat mijn humeur en humor beter functioneert als ik geslapen heb
En haar belangrijkste argument: als ik nu ga slapen heb ik morgen de energie en concentratie om boven met mijn hobby's beizg te gaan
Zo irritant die grietze weet me altijd om te praten op dit soort momenten
Nou ik lig erinquote:Op dinsdag 13 januari 2026 00:27 schreef r_one het volgende:
[..]
"Naar bed, naar bed", zei Duimelot
"Eerst nog wat Fok!ken", zei Likkepot
"Waar zal ik dat doen?", vroeg Lange Jan
"In R&P", zei Ringeling
"Dat zal ik verklappen", zei het Kleine Ding
Dan laat ik mooi met rust nuquote:Op dinsdag 13 januari 2026 00:31 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Nou ik lig erin
Even de elektrische deken op de hoogste stand en wat lezen
Eens zien of dat wat doet
En ja vandaag wel mijn meds genomen
Oeps, dan was je vast niet de eerste die er was. Mooi dat je toch nog gegaan bent!quote:Op dinsdag 13 januari 2026 12:23 schreef ChildoftheStars het volgende:
Pffft... werd om 10.05 wakker
De haakclub begint om 10.00
Dus ik heb kleren aangeschoten en ben nu net weer thuis
Zo moe! Weet niet of ik nog wat uit mijn handen krijg. Een dutje is misschien een optie... misschien dom... misschien verstandig
In ieder geval geen koffie vandaag.
Boodschappen doe ik morgenochtend
quote:Op dinsdag 13 januari 2026 12:23 schreef ChildoftheStars het volgende:
Pffft... werd om 10.05 wakker
De haakclub begint om 10.00
Misschien kostte het moeite, maar je hebt het toch maar gedaan! Goed hoor.quote:Op woensdag 14 januari 2026 10:23 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ennn supermarkt
Ik had vanochtend echt zo'n tegen zin en het koste elke gram discipline die ik heb om te gaan
Ben nu super moe. Nu een kopje thee en dan met de grote mandala naar boven denk ik.
Ben ook weer begonnen met mijn bujo, even alles bijhouden vind ik leuk
Had een begeleider die het een rare hobby vond, en nu heb ik ineens zoiets van, het is mijn hobby. Dat mag hij vreemd vinden en uit mijn hoofd willen praten, alleen ik vind het leuk
Een andere begeleider moedigt het juist aan
Dus na een paar jaar geen bujo heb ik er weer een
Gisteravond een stukje geprept, vanmiddag weer verder
Kopje thee, wat te eten, en bezig gaan
Zoiets dus:quote:Op woensdag 14 januari 2026 15:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ja, ook nog even en vriendin gesproken
Nu even rusten en vanavond lekker haken boven
Mis een beetje de innerlijke rust om 's avonds op de bank te zitten met een boek en/of serie. Liever wil ik met mijn handen bezig. Zolang ik naar bed ga is het helemaal prima![]()
Vanavond mezelf even onder de douch drukken
Morgen wil ik weer wat tekenlesjes doenschilderen en kleur- + pastelpotloden.
Nog heel even en ik heb weekend
Lekker bezig hoor. Creatieve dingen! Goed voor de geest.quote:Op woensdag 14 januari 2026 15:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Lekker slapenquote:Op woensdag 14 januari 2026 15:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
Mis een beetje de innerlijke rust om 's avonds op de bank te zitten met een boek en/of serie. Liever wil ik met mijn handen bezig. Zolang ik naar bed ga is het helemaal prima![]()
Vanavond mezelf even onder de douch drukken
quote:
Dank je en klopt zekerquote:Op woensdag 14 januari 2026 16:49 schreef qltel het volgende:
[..]
Lekker bezig hoor. Creatieve dingen! Goed voor de geest.
Zal wel moeten jaquote:
Zeker, why not. Ik heb een vriend waarmee ik elke week bel. Woensdagavond, 20:45. En meestal tot ongeveer half 11. We zien elkaar maar 1x per jaar, hij komt hier naartoe om op dinsdag de wandelaars van de 4daagse aan te moedigen.. :-)quote:Op woensdag 14 januari 2026 16:54 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]![]()
Naja... heb twee vriendinnen waar ik het wekelijks mee videobelze wonen ver weg, dus why not
[..]
Kijk, klinkt goed. Dekentje erbij.. Heerlijk hoor.quote:Ga toch denk ik met de laptop op schoot in mijn luie stoel zitten... Heb een leuk YouTube kanaal dat ik lekker wil bingen, kopje thee en de Quest erbij
Zulke vriendschappen zijn enorm waardevolquote:Op woensdag 14 januari 2026 17:02 schreef qltel het volgende:
[..]
Zeker, why not. Ik heb een vriend waarmee ik elke week bel. Woensdagavond, 20:45. En meestal tot ongeveer half 11. We zien elkaar maar 1x per jaar, hij komt hier naartoe om op dinsdag de wandelaars van de 4daagse aan te moedigen.. :-)
[..]
Kijk, klinkt goed. Dekentje erbij.. Heerlijk hoor.
Zeker! Ik ken hem van een online-cursus die we samen hebben gedaan. 7 jaar geleden ofzo. Toen belden we elkaar vanwege de cursus en daarna zijn we gewoon doorgegaan.quote:Op woensdag 14 januari 2026 17:45 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Zulke vriendschappen zijn enorm waardevol
Heerlijk zo'n vriendschapquote:Op woensdag 14 januari 2026 17:55 schreef qltel het volgende:
[..]
Zeker! Ik ken hem van een online-cursus die we samen hebben gedaan. 7 jaar geleden ofzo. Toen belden we elkaar vanwege de cursus en daarna zijn we gewoon doorgegaan.
En met de 4daagse rijd hij dwars door Nederland om hier te komen. En dan gaat hij samen met Rewimo de hele dag aanmoedigen in de voortuin van een bekende van ons die langs de route woont en heb ik weer een plekje om even te rusten tijdens het wandelen.. (Was het alvast maar weer zo ver..)
Dank je. En goed oefenen dit jaar, tot nu toe 4x 40 gedaan en wil dit jaar 4x 50 km. Dat bazuin ik overal rond, zodat ik me lastiger kan bedenken..quote:Op woensdag 14 januari 2026 18:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Heerlijk zo'n vriendschap
Oh ja jij deed de vierdaagsezoveel respect voor
Nog even geduld...
En nog even de winter overleven
Mooi hoor! Mijn langste vriendschap is met Rewimo, waarmee ik al lang een relatie heb. Vandaag 26 jaar en 16 dagen..quote:Mijn langste vriendschap duurt nu zeker twintig jaar en de rest zo'n vijftien jaar als het niet langer is.
Wat een rare begeleider zegquote:Op woensdag 14 januari 2026 10:23 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ennn supermarkt
Ik had vanochtend echt zo'n tegen zin en het koste elke gram discipline die ik heb om te gaan
Ben nu super moe. Nu een kopje thee en dan met de grote mandala naar boven denk ik.
Ben ook weer begonnen met mijn bujo, even alles bijhouden vind ik leuk
Had een begeleider die het een rare hobby vond, en nu heb ik ineens zoiets van, het is mijn hobby. Dat mag hij vreemd vinden en uit mijn hoofd willen praten, alleen ik vind het leuk
Een andere begeleider moedigt het juist aan
Dus na een paar jaar geen bujo heb ik er weer een
Gisteravond een stukje geprept, vanmiddag weer verder
Kopje thee, wat te eten, en bezig gaan
Hahaha slimme zet, doe ik soms ook (zoals hier met de boodschappenquote:Op woensdag 14 januari 2026 19:44 schreef qltel het volgende:
[..]
Dank je. En goed oefenen dit jaar, tot nu toe 4x 40 gedaan en wil dit jaar 4x 50 km. Dat bazuin ik overal rond, zodat ik me lastiger kan bedenken..
[..]
Mooi hoor! Mijn langste vriendschap is met Rewimo, waarmee ik al lang een relatie heb. Vandaag 26 jaar en 16 dagen..![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
En nog geen dag spijt van gehad.
Hij bedoelde het vast goed, maar ja... ik ben het er alleen niet mee eens merk ikquote:Op woensdag 14 januari 2026 19:56 schreef maily het volgende:
[..]
Wat een rare begeleider zeg![]()
Om zulk commentaar te geven.
Maar: je hebt t goed opgepikt!!
Hopelijk werkt die tactiek voor mij. En eerlijk gezegd, 40 of 50 km scheelt niet eens zoveel. Ik denk dat ik het afgelopen jaar ook wel gered zou hebben.quote:Op donderdag 15 januari 2026 08:02 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Hahaha slimme zet, doe ik soms ook (zoals hier met de boodschappen) Prima tactiek toch!
Zesentwintig jaar, dat is echt super lang en mooiBijzonder
Veel plezier in de hobbykamer.. Ik heb er nu een beeld bij..quote:Op donderdag 15 januari 2026 08:05 schreef ChildoftheStars het volgende:
Even drinken opdrinken en dan richting de hobbykamer
'k Heb helemaal geen zin in zo'n monteurman (m/v) over de vloer
Hallo hyper stuiter in het hoofd Cotsquote:Op donderdag 15 januari 2026 14:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
Die monteur was super irritant
"heeft u klachten"
"nee"
"dan ga ik weer"
Uren wachten en mijn schilderclubje overgeslagen
'k Was best even pissig
Maar ik heb vanmiddag heerlijk zitten haken, moet zo nog wat stukken patroon printen
Ben best druk op het moment, hyper in mijn hoofd. Beetje irritant, maar wel blij
maar nu even printen
Hihiquote:Op donderdag 15 januari 2026 14:30 schreef Kissingbird het volgende:
[..]
Hallo hyper stuiter in het hoofd Cots![]()
Wat kwam die monteur doen? (cv onderhoud of zo?).
Apart dat hij niks heeft gedaan, zitten wachten en niet bent gaan schilderen.![]()
En vroeg me af wat je aan het haken bent.
Ziet prachtig uitquote:Op donderdag 15 januari 2026 14:39 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Hihi
Het was de Kozijnenwacht. Het was een afspraak van officieel een half uur waarin hij alle ramen zou controleren. Alleen je staat vroeg op, haalt alle spullen op anderhalf meter van de vensters weg, want dat moest. En je wacht uren. En dan dat. Al dat werk voor niks en had best langer kunnen slapen.
Sow, mopperkont ben ik heik heb thee nodig
[ afbeelding ]
Dit wordt echt een gigantisch ding
Kozijnenwachtquote:Op donderdag 15 januari 2026 14:39 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Hihi
Het was de Kozijnenwacht. Het was een afspraak van officieel een half uur waarin hij alle ramen zou controleren. Alleen je staat vroeg op, haalt alle spullen op anderhalf meter van de vensters weg, want dat moest. En je wacht uren. En dan dat. Al dat werk voor niks en had best langer kunnen slapen.
[ afbeelding ]
Dank je welquote:
Ja, naja, in het huurcontract staat dat je mannetjes (m/v) binnen moet laten voor onderhoud en dergelijke. Geen probleem, mits ze wat doen tenminstequote:Op donderdag 15 januari 2026 14:53 schreef Kissingbird het volgende:
[..]
Kozijnenwacht![]()
Ja dat is wel zonde maar ja.. niks aan te doen.
Is toch ook niet fijn dat je voor niks zit te wachten. Nah ja, je weet nu dat er niks aan de hand is met de kozijnen en dat is ook fijn.
uhu jij en een mopperkont
(niet dus)
Ziet er lastig uit wat je maakt. Mooi dat je dit zo goed kunt.
Mooi!quote:Op donderdag 15 januari 2026 14:39 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Hihi
[ afbeelding ]
Ja dit is ook gewoon een beetje zuur dat je zit te wachten en niet naar je clubje gaat en hij vervolgens niks doetquote:Op donderdag 15 januari 2026 15:08 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dank je wel
[..]
Ja, naja, in het huurcontract staat dat je mannetjes (m/v) binnen moet laten voor onderhoud en dergelijke. Geen probleem, mits ze wat doen tenminsteniet dat ik beweer dat die man lui is of zo hoor! Alleen het was even zuur
Lastig is het niet hoor, vooral een kwestie van geduld
Gewoon doen en zo
Woon je monumentaal ?quote:Op donderdag 15 januari 2026 14:39 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Hihi
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 15 januari 2026 14:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
Die monteur was super irritant
"heeft u klachten"
"ja"
"wat zijn de klachten?"
* CotS nieuwe kozijnen krijgtquote:
Sterkte en succes!quote:
Er is meestal geen goed of fout, maar het er gewoon laten zijn.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 15:09 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik weet niet of dat goed of fout is. Het is anders, maar ik denk dat ik uiteindelijk net zolang actief ben. Alleen het is anders en dat is moeilijk en twijfel dan over "goed en fout"
Holy shitquote:Op vrijdag 16 januari 2026 20:54 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vijf gebroken ribben
Op de IC
Ben net thuis, morgen weer die kant op
Ik wil chips en zuipen. Alleen niet verstandig (en geen meuk in huis). Dus we houden het op een kopje thee.
dafuq!quote:Op vrijdag 16 januari 2026 20:54 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vijf gebroken ribben
Op de IC
Ik wil chips en zuipen. Alleen niet verstandig (en geen meuk in huis). Dus we houden het op een kopje thee.
wtf .... sterkte!!!quote:Op vrijdag 16 januari 2026 20:54 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vijf gebroken ribben
Op de IC
Sterkte Cotsquote:Op vrijdag 16 januari 2026 20:54 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vijf gebroken ribben
Op de IC
Oei dat is schrikken cots!quote:Op vrijdag 16 januari 2026 20:54 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vijf gebroken ribben
Op de IC
quote:Op vrijdag 16 januari 2026 21:16 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ze heeft veel pijn, ze weet niet wat er gebeurt is. Ze is tussen de middag gevallen, denkt ze, ze belde om half vijf met "ik denk dat ik doodga". Toen ben ik als een idioot haar kant op gekomen
Het was doodeng
Lief dat je wat laat weten.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 22:09 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dank jullie wel
Mijn begeleiders en psych hebben bericht
Even geen behoefte aan de crisisdienst
Over een uur ga ik naar bed
Ben echt super moe ineens
Nou en?quote:Op vrijdag 16 januari 2026 23:07 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik lig in bed
Maar durf niet zo goed te gaan slapen
Ben bang gebeld te worden en het dan niet te horen
Of dat het wel hoor en dat ze kunnen horen aan mijn stem dat ik sliep
Getsie Child, sterkte en heel heel veel beterschap voor je moeder.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 20:54 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vijf gebroken ribben
Op de IC
Waarom zouden ze niet mogen horen dat je sliep?quote:Op vrijdag 16 januari 2026 23:07 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik lig in bed
Maar durf niet zo goed te gaan slapen
Ben bang gebeld te worden en het dan niet te horen
Of dat het wel hoor en dat ze kunnen horen aan mijn stem dat ik sliep
Da;s ook meer dan zat op een IC.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 12:01 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ben net een half uurtje bij d'r geweest
Klopt, morgen weer eventjes die kant opquote:Op zaterdag 17 januari 2026 13:06 schreef r_one het volgende:
[..]
Da;s ook meer dan zat op een IC.
Hopelijk stelt je dit een beetje gerust: op de IC word je 24/7 gemonitord (maar dan vertel ik denk ik niks nieuws denk ik)
Je gedachten zijn nu natuurlijk helemaal niet bij het haakwerk, dat kun je nu ook niet even 'afdwingen'.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 13:09 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Klopt, morgen weer eventjes die kant op
En nu maar dom achte de laptop hangen, iets doen lukt niet. Pakte mijn haakwerk op en kon enkel janken. Dus dekentje, laptopje en theetje
Nee, en ik ben gewoon te rottig om wat te doen.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 13:13 schreef r_one het volgende:
[..]
Je gedachten zijn nu natuurlijk helemaal niet bij het haakwerk, dat kun je nu ook niet even 'afdwingen'.
Hier in Twente zouden we nu zeggen: "Loat goan", laat gewoon je emoties toe. Krop ze niet op.
Is helemaal niet stom.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 12:01 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dank jullie wel
Ben net een half uurtje bij d'r geweest en toen stuurde ze me weg: teveel pijn
Zkh bent me vandaag bij meer nieuws.
Ben echt op en gesloopt
Zo dwing ik mezelf om te haken --> iets doen is beter dan gedachteloos youtubefilmpjes bekijken en piekeren. Mijn handen moeten echt even wat doen, heel stom, maar zo werk ik eenmaal
Herkenbaar. En 'leegheid' is ook een emotiequote:Op zaterdag 17 januari 2026 13:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Nee, en ik ben gewoon te rottig om wat te doen.
En janken lukt nu niet. Ben gewoon volledig leeg. Er zit geen emotie in
En als daar iets niet van lukt: geen paniek, het is allemaal van ondergeschikt belang. Dan maar rottend groente/fruit in de kliko, boeiuh.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 14:02 schreef ChildoftheStars het volgende:
Moest nog wat voor haar regelen morgen, in haar huis.
En op de terugweg ook haar huis, want mijn fiets staat er nog. En even haar groentes en fruit meenemen. Wel zo fijn, dan hoef ik geen boodschappen doen en het ligt niet te rotten in d'r koelkast
quote:
Doen! Gewoon doen!quote:Op zaterdag 17 januari 2026 14:11 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik heb echt even behoefte aan comfort, 18 graden
Ja... je hebt gelijk. Alleen zkh heeft gebeld, dus ik kan mentaal onderuitquote:Op zaterdag 17 januari 2026 14:20 schreef r_one het volgende:
[..]
Herkenbaar. En 'leegheid' is ook een emotie![]()
Ook helemaal niet vreemd, je staat nu constant 'aan'. En dat mat af maar je zit te hoog in je energie om er moe van te worden.
Ja, kijk morgen even. Laat het ook afhangen van het weer en zo. Even een stukje fietsen is niet fout.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 14:23 schreef r_one het volgende:
[..]
En als daar iets niet van lukt: geen paniek, het is allemaal van ondergeschikt belang. Dan maar rottend groente/fruit in de kliko, boeiuh.
Het 'normaal' haal je later wel weer in. Denk nu eerst aan je eigen comfort (al is het even fastfood ofzo)..
Ik vind dit al flink warm, 19 graden wordt te warm. Dit is precies lekker voor nuquote:
Je gaat niet dood van 2 dagen geen groentes. En ook niet ziek.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 14:36 schreef ChildoftheStars het volgende:
Moet wel groentes eten, ziek worden is geen optie
Dan hou je 'm lekker op 18 johquote:Op zaterdag 17 januari 2026 14:36 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik vind dit al flink warm, 19 graden wordt te warm. Dit is precies lekker voor nu
Nee, maar daarna doen we weer normaal.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 14:43 schreef r_one het volgende:
[..]
Je gaat niet dood van 2 dagen geen groentes. En ook niet ziek.
Uiteraard!quote:Op zaterdag 17 januari 2026 14:46 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Nee, maar daarna doen we weer normaal.
Weet dat er daar heel goed voor je moeder gezorgd wordt.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 14:36 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja... je hebt gelijk. Alleen zkh heeft gebeld, dus ik kan mentaal onderuit
Straks lekker douchen, want ik ben een stinkdier, durfde gisteren niet
En echt goed slapen... tja... sliep wel, maar werd moe wakker
[..]
Ja, kijk morgen even. Laat het ook afhangen van het weer en zo. Even een stukje fietsen is niet fout.
En vanavond ga ik ook voor een pizza. Kook morgen of maandag wel weer.
Alleen nu echt zo zin in ongezond voer. Morgen pleur ik wel weer spruitjes in de airfryer
Moet wel groentes eten, ziek worden is geen optie
[..]
Ik vind dit al flink warm, 19 graden wordt te warm. Dit is precies lekker voor nu
Nee, het gaat óók om de naasten (alleen niet curatief)! Helemaal als je mams op de IC komt te liggen.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 14:45 schreef ChildoftheStars het volgende:
zou ik zelf nooit vertellen of zo, want het gaat om mams
Ja, houd mezelf voor; maandag weer kokenquote:Op zaterdag 17 januari 2026 14:47 schreef maily het volgende:
[..]
Weet dat er daar heel goed voor je moeder gezorgd wordt.
En wees lief voor jezelf. Als dat junkfood is vandaag, dan is dat maar zo.
Ja, dat blijkt. Ik vond het super fijn iigquote:Op zaterdag 17 januari 2026 14:50 schreef r_one het volgende:
[..]
Nee, het gaat óók om de naasten (alleen niet curatief)! Helemaal als je mams op de IC komt te liggen.
De "omgeving" van de patiënt is ook belangrijk om in kaart te brengen.
Oh, dat is zeker heel goed van die ambulanceman en ook erg zorgzaam van de mensen in het ziekenhuis. En het geeft jou waarschijnlijk ook vertrouwen dat ze in goede handen is.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 14:45 schreef ChildoftheStars het volgende:
en ze hebben er zo fijn rekening mee gehouden. Vragen of ik alles behapte, en duidelijk alles aangeven etc. Dat was echt heel erg lief van de ambulanceman en het ziekenhuis. Ik voelde me gezien en gesteund.
Dank je welquote:Op zaterdag 17 januari 2026 15:43 schreef Scriptascripta het volgende:
Lieve Cots, ik lees nu pas het bericht over je moeder. Heel veel beterschap en sterkte voor je mama en jou!
Pas goed op jezelf, mijn gedachten zijn bij jullie! 😘
Inderdaad! Met al haar medische dingen daarquote:Op zaterdag 17 januari 2026 15:51 schreef qltel het volgende:
[..]
Oh, dat is zeker heel goed van die ambulanceman en ook erg zorgzaam van de mensen in het ziekenhuis. En het geeft jou waarschijnlijk ook vertrouwen dat ze in goede handen is.
wat ontzettend fijnquote:Op zaterdag 17 januari 2026 14:45 schreef ChildoftheStars het volgende:
Wat trouwens super fijn was, de ambulancechauffeur vroeg me wat ik voor werk deed en ik was nogal ongefilterd, dus zei "schizofrenie, dus een wajong"
En die lieve man had me gevraagd of hij dat mocht melden bij het team dat zorgde voor mijn moeder, en bij de afdeling waar ze nu ligt (zou ik zelf nooit vertellen of zo, want het gaat om mams)
en ze hebben er zo fijn rekening mee gehouden. Vragen of ik alles behapte, en duidelijk alles aangeven etc. Dat was echt heel erg lief van de ambulanceman en het ziekenhuis. Ik voelde me gezien en gesteund.
Zeker omdat ik niemand had die kon komen voor mij
En ze zorgen echt super goed voor mijn moeder, ze zijn lief en geduldig. Ze controleren haar goed. Doen hun best in de pijnbestrijding etc
Het is echt een heel fijn ziekenhuis!
Dank je welquote:Op zaterdag 17 januari 2026 20:03 schreef greysbones het volgende:
[..]
wat ontzettend fijn
en goed dat je het hebt gezegd
vind het sowieso knap
ook hier, hoe open je bent over je leven
Sterkte voor je moeder![]()
![]()
Het is ook niet niks allemaal.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 21:55 schreef ChildoftheStars het volgende:
Heb wel het gevoel dat ik nooit meer dingen leuk ga vinden
Alles is teveel gevraagd en alles is stom. Hobby's, lezen, noem maar op
Ik voel me zo verdrietig en uitgeput en het is gewoon allemaal even erg zwaar
Joh, dit zijn zware dagen. Het komt wel weer goed. Neem je tijd, je hebt het nodig.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 21:55 schreef ChildoftheStars het volgende:
Heb wel het gevoel dat ik nooit meer dingen leuk ga vinden
Alles is teveel gevraagd en alles is stom. Hobby's, lezen, noem maar op
Ik voel me zo verdrietig en uitgeput en het is gewoon allemaal even erg zwaar
Ik begrijp dat je je zorgen maakt. Maar kennelijk was het nodig en waarschijnlijk zitten de gebroken ribben nu weer aan elkaar. Goede kans dat de pijn nu snel minder wordt en ze kan gaan herstellen.quote:Op zondag 18 januari 2026 10:45 schreef ChildoftheStars het volgende:
Reageer even later
Mijn moeder is geopereerd. Wist ik niet. Wacht nu op haar tot ze de uitslaapkamer uitkomt
Maak me zorgen
Heel veel sterktequote:Op zondag 18 januari 2026 10:45 schreef ChildoftheStars het volgende:
Reageer even later
Mijn moeder is geopereerd. Wist ik niet. Wacht nu op haar tot ze de uitslaapkamer uitkomt
Maak me zorgen
We duimen voor jequote:Op zondag 18 januari 2026 10:45 schreef ChildoftheStars het volgende:
Reageer even later
Maak me zorgen
Wat een zorgen CotSquote:Op zondag 18 januari 2026 10:45 schreef ChildoftheStars het volgende:
Reageer even later
Maak me zorgen
Kun je met je vriendin bellen en je verdriet ook met haar delen?quote:Op zondag 18 januari 2026 13:09 schreef ChildoftheStars het volgende:
ik ben moe en ik ben de wereld zat en ik heb nergens zin in en ik ben verdrietig
Het huilen staat me nader dan het lachen iig
Als ik nu ga praten ga ik jankenquote:Op zondag 18 januari 2026 13:26 schreef maily het volgende:
[..]
Kun je met je vriendin bellen en je verdriet ook met haar delen?
Niks mis met janken. Het moet er toch uit .....quote:Op zondag 18 januari 2026 13:32 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Als ik nu ga praten ga ik janken
Dit ja!!quote:Op zondag 18 januari 2026 13:38 schreef maily het volgende:
[..]
Niks mis met janken. Het moet er toch uit .....
Maak het je maar zo comfortabel mogelijk
Dikke knuffel Childquote:Op zondag 18 januari 2026 13:32 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik kan mijn bestie altijd bellen, maar die werkt nu
En twee andere vriendinnen waarmee ik wel app, alleen die zijn (sorry dat ik het zeg) niet zo empathisch en snappen dit niet
Mijn beste vriend is getrouwd met mijn bestie en die is nu alleen thuis met twee kleintjes, dus super onhandig
En de andere Bestie, Bestie 2, bel ik morgen al mee, die spreek ik eens per week
Die niet empathische vriendinnen spreek ik nu wel, voor de gezelligheid, weten wel wat er speelt, maar die begrijpen oprecht niet waar ik me druk om maak. En dat is super frustrerend.
Dus eigenlijk moet ik mezelf even redden. Kan de crisisdienst bellen, maar ik heb even geen behoefte aan een vreemde. En ik heb even geen behoefte aan hulpverlenerstaal
Dus ik heb me warm aangekleed, lekker comfi, kachel aan. Serietje op en chillen. Zo maar even thee zetten.
De optimist in mij is even weg
*knuffelt CotS*quote:Op zondag 18 januari 2026 13:32 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik kan mijn bestie altijd bellen, maar die werkt nu
En twee andere vriendinnen waarmee ik wel app, alleen die zijn (sorry dat ik het zeg) niet zo empathisch en snappen dit niet
Mijn beste vriend is getrouwd met mijn bestie en die is nu alleen thuis met twee kleintjes, dus super onhandig
En de andere Bestie, Bestie 2, bel ik morgen al mee, die spreek ik eens per week
Die niet empathische vriendinnen spreek ik nu wel, voor de gezelligheid, weten wel wat er speelt, maar die begrijpen oprecht niet waar ik me druk om maak. En dat is super frustrerend.
Dus eigenlijk moet ik mezelf even redden. Kan de crisisdienst bellen, maar ik heb even geen behoefte aan een vreemde. En ik heb even geen behoefte aan hulpverlenerstaal
Dus ik heb me warm aangekleed, lekker comfi, kachel aan. Serietje op en chillen. Zo maar even thee zetten.
De optimist in mij is even weg
Ik kan niet zo goed zo maar huilen. Druk het zo weg, krijg het laten lopen echt niet zo maar voor elkaar. Kan het niet uitleggenquote:Op zondag 18 januari 2026 13:38 schreef maily het volgende:
[..]
Niks mis met janken. Het moet er toch uit .....
Maak het je maar zo comfortabel mogelijk
quote:
quote:
Nou, dat klinkt toch goed zo!quote:Op zondag 18 januari 2026 19:41 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Comfort heh ik wel gelukkig.
Huispak aan en onderuit. Laptop aan en een grote kan water.
Plus een dutje vanmiddag. Slaap zo moeilijk in en zoveel nachtmerries
Daar raak ik niet uitgerust van
Ja... en ik snak naar een vrije dagquote:Op zondag 18 januari 2026 19:52 schreef qltel het volgende:
[..]
Nou, dat klinkt toch goed zo!
Dat je uit je gewone doen bent is logisch. Dit was zo onverwacht, je hebt je er totaal niet op kunnen voorbereiden. Hopelijk knapt je moeder weer snel op, dan voel jij je waarschijnlijk ook beter.
Hou je haaks en neem je rust! Dikke knuffel!
als jij niet (goed) voor jezelf zorgt kun je er ook niet (goed) zijn voor je moeder .... denk je daar ook aan?quote:Op zondag 18 januari 2026 20:03 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja... en ik snak naar een vrije dag
Morgen regelingen doen (fiets ophalen, even wat mensen inlichten en zo) en vrijwilligerswerk
Dinsdag mams en ik vraag haar dan of ze een vrije dag oke vindt. Denk het wel hoor. Alleen ik voel me dan lullig. Ze is er helemaal alleen... en ze heeft pijn...
Maar een dagje uitslapen en even niet de deur uit... kan niet wachten
En dat is zo gemeen en egocentrisch...
Maar goed... even vragen wat zij ervan vindt
In theorie welquote:Op zondag 18 januari 2026 20:51 schreef maily het volgende:
[..]
als jij niet (goed) voor jezelf zorgt kun je er ook niet (goed) zijn voor je moeder .... denk je daar ook aan?
Allereerst: wat een tegenslag weer voor julliequote:Op zondag 18 januari 2026 21:04 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
In theorie wel
Alleen met een familie van twee heb je soms geen keuze
Daarom wil ik dinsdag even bespreken of ik woensdag thuis kan blijven.
Morgen moet ik even bikkelen
Dinsdag valt mee
Alleen tijd + energie voor clubjes heb ik even niet... elk moment om bij te komen moet ik ook even pakken
Vrees dat dit nog wel eventjes gaat duren
Sterkte, zware tijd zo voor jequote:Op zondag 18 januari 2026 21:04 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
In theorie wel
Dinsdag valt mee
Alleen tijd + energie voor clubjes heb ik even niet... elk moment om bij te komen moet ik ook even pakken
Wat Maily al zeiquote:Op zondag 18 januari 2026 21:04 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
In theorie wel
Dinsdag valt mee
Ja ik denk niet dat mijn reactie vreemd is, wel frustrerend. Al maakt het mijn klachten worden er wel hefitger van.quote:Op zondag 18 januari 2026 21:18 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Allereerst: wat een tegenslag weer voor jullie![]()
En verder: Mensen kunnen meer belangrijke personen in hun leven hebben dan alleen bloedverwanten.
Niet iedereen heeft daar behoefte aan, of heeft de mogelijkheid niet. En wellicht geldt ook voor je moeder (ik zie je niet posten over vriendinnen ed). Maar daarmee heb jij niet de verplichting om alle gaten op te vangen.
Volgens mij verwacht je moeder dat ook niet, want die heeft je eerder ook al eens naar huis gestuurd om bij te tanken.
Dus zeker goed dat je het bespreekt! Dat is gezond en niet egoïstisch. En ik denk dat je er een 'ja' op gaat krijgen.
Dat je emotie en energie nu dipt: dat heeft minder met je diagnoses te maken en meer met het feit dat het gewoon een heftige periode is.
Ik denk dat iedere user hier daar een beetje van uit het lood zou schieten.
Ik doe mijn bestquote:Op zondag 18 januari 2026 21:21 schreef greysbones het volgende:
[..]
Wat Maily al zei
Je moet ook voor jezelf zorgen
En het is ook veel
En heftig
En dan mag je best even uitpuffen en het veel vinden
Dank je !quote:
Dank je welquote:Op maandag 19 januari 2026 10:43 schreef Prego het volgende:
veel sterkte CotS en Mama-CotS (MotS?), ik kan me goed voorstellen dat dit een heftige tijd voor je/jullie is
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb nu pauze tot kwart voor twee, dan ga ik naar mijn vrijwilligerswerk
Uiteraard is het voor haar heel erg. Maar vlak jezelf nu niet uit. Het heeft jou uiteraard een emotionele klap gegeven en het kost je ook een hoop tijd en dus ook energie.quote:Op maandag 19 januari 2026 11:10 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dank je wel
MotS vind ik mooi gevondenje hebt me laten lachen en dat is momenteel een hele prestatie
Het is vooral voor haar erg
quote:Op maandag 19 januari 2026 11:13 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ben net thuis. Fiets heb ik weer. Koelkast is geplunderd, de komende anderhalf week hoef ik geen boodschappen doen iig
Stiekem is dat best wel fijn! Boodschappenstress kan ik nu er echt niet bij gebruikenLekker veel vitamientjes!!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb nu pauze tot kwart voor twee, dan ga ik naar mijn vrijwilligerswerk![]()
Als ik het voor mezelf naar ga vinden, dan stort ik in. Ik moet het wel om haar laten draaien, buiten het sociale aspect om natuurlijk, om te overlevenquote:Op maandag 19 januari 2026 11:13 schreef qltel het volgende:
[..]
Uiteraard is het voor haar heel erg. Maar vlak jezelf nu niet uit. Het heeft jou uiteraard een emotionele klap gegeven en het kost je ook een hoop tijd en dus ook energie.
Ik hoop dus voor jullie beiden dat ze snel opknapt.
ja echt he! Onder het mom van "mens tel uw zegeningen" (wat mijn moeder altijd zegt) ben ik hier wel blij mee. Na mijn vrijwilligerswerk lekker koken (aardappeltjes met spinazie, tomaat en een vleesvervanger)quote:
Je hoeft het niet naar te vinden voor jezelf. Maar houd er wel rekening mee dat het je heel veel energie kost. En als je dat goed verdeelt heeft je moeder ook meer aan je.quote:Op maandag 19 januari 2026 12:07 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Als ik het voor mezelf naar ga vinden, dan stort ik in. Ik moet het wel om haar laten draaien, buiten het sociale aspect om natuurlijk, om te overleven
Compassie past even niet in het gedoe aankunnen
Prima toch! Maak van je hart geen moordkuil.. FOK! is een prima plek om je frustraties te uiten.quote:
Nee... ik houd rekening met mijn energiehuishouden. Kies er heel bewust voor om vroeg naar bed te gaan, mijn agenda zo leeg mogelijk te houdenquote:Op maandag 19 januari 2026 13:20 schreef qltel het volgende:
[..]
Je hoeft het niet naar te vinden voor jezelf. Maar houd er wel rekening mee dat het je heel veel energie kost. En als je dat goed verdeelt heeft je moeder ook meer aan je.
[..]
Prima toch! Maak van je hart geen moordkuil.. FOK! is een prima plek om je frustraties te uiten.
Kijk, ik had niet anders verwacht dan dat je uiteraard goed op jezelf zou letten, maar het kan toch geen kwaad om het even aan te stippen. Hectische tijd!quote:Op maandag 19 januari 2026 13:28 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Nee... ik houd rekening met mijn energiehuishouden. Kies er heel bewust voor om vroeg naar bed te gaan, mijn agenda zo leeg mogelijk te houden
Vanaf vandaag ook weer super gezond koken, zodat mijn weerstand optimaal is, etc
Ben echt wel heel bewust bezig, ook al frustreert het me ook. Om op zijn laatst om half elf baar bed en om half twaalf op zijn laatst te lamp uit. Wekker om zeven uur een snoezelen tot half acht.
Dat begreep iedereen hier vast wel! En dat is prima. Sommige mensen kunnen zo ongevoelig zijn, of vreemd reageren. Ik verbaas me er vaker over.quote:En naja, wel even heel duidelijk : mijn gemopper is niet uit ondankbaarheid en volledig NIET gericht op Fok. En ook niet gericht op mijn besties. Gewoon wat kennissen die heel aardig zijn, maar soms voor mijn gevoel kort door de bocht gaan. En die mensen bedank ik vriendelijk voor hun advies en laat het verder. Alleen mijn zuurheid moest er even uit
Nou, aanstippen is zeker niet verkeerd, want het kost me heel veel moeite om zo voor mezelf te zorgen. Dat vind ik al moeilijk in goede tijden, laat staan nu. Alleen tja, nu is het nog belangrijkerquote:Op maandag 19 januari 2026 13:30 schreef qltel het volgende:
[..]
Kijk, ik had niet anders verwacht dan dat je uiteraard goed op jezelf zou letten, maar het kan toch geen kwaad om het even aan te stippen. Hectische tijd!
[..]
Dat begreep iedereen hier vast wel! En dat is prima. Sommige mensen kunnen zo ongevoelig zijn, of vreemd reageren. Ik verbaas me er vaker over.
Huilen is menselijk. Gewoon laten stromen die tranen!quote:Op maandag 19 januari 2026 16:23 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oké, net enorm gejankt. Stootte me heel dom aan mijn salontafel (knie helemaal dik en blauw) en ging me een partij janken. Leek wel een klein kind. De spreekwoordelijke druppel
dan is het er via deze weg wel even uitquote:Op maandag 19 januari 2026 16:23 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oké, net enorm gejankt. Stootte me heel dom aan mijn salontafel (knie helemaal dik en blauw) en ging me een partij janken. Leek wel een klein kind. De spreekwoordelijke druppel
Niks mis meequote:Op maandag 19 januari 2026 16:23 schreef ChildoftheStars het volgende:
Daar is dit topic voor.quote:Op maandag 19 januari 2026 12:46 schreef ChildoftheStars het volgende:
EDIT: Dit is geen kritiek op Fokkers, ik waardeer jullie enorm!
En nu wil ik even mokken. Mensen in mijn omgeving weten wat er speelt (even gedeeld wat er is gebeurd en dat ik misschien minder snel terugapp et cetera)
En dan zeggen mensen "je moet gewoon leuke dingen gaan doen" of "waar ben je dan moe van" of "zet jezelf op één" of "waarom laat je een ander de dingen niet regelen"
Ja ik moet op mezelf letten en voor mezelf zorgen. Doe ik ook. Alleen dat overdreven simpel redeneren is super irritant. En van sommige mensen (Fok, Besties) kan ik het prima aan, want die begrijpen dat het in perspectief geplaatst moet worden.
Alleen er is ook iemand die zei "wat een tijdverspilling om op bezoek te gaan", excuse me...
Echt
En ja, ik let op mezelf, alleen het is niet zo zwartwit als sommigen zeggen.
Ben al blij dat ik in de avond wat kan lezen. Alleen leuke dingen ondernemen nee... en met een paar beste vrienden heb ik wel afspraken staan, maar onder voorbehoud. Die begrijpen dat en zijn leuke afspraken die afleiding bieden...
Oh ik moest dit even kwijt
Sterkte CotS, ook voor je moederquote:Op dinsdag 20 januari 2026 10:03 schreef ChildoftheStars het volgende:
Kwart voor zeven gebeld
Moeder aan de beademing
Bleek niet tegen de pijnstillers te kunnen
Nu even wat drinken en wc
Dan weer naar haar toe
Even een kwartier pauze gepakt
Nou zeg, dat gaat allemaal niet voor de wind daarquote:Op dinsdag 20 januari 2026 10:03 schreef ChildoftheStars het volgende:
Kwart voor zeven gebeld
Moeder aan de beademing
Dan weer naar haar toe
Het zal ook eens meezitten na alle ellende die ze al had meegemaakt. Maar gelukkig is ze veilig daar en wordt er goed op haar gelet. Pas goed op jezelf en veel sterkte gewenst met je moeder!quote:Op dinsdag 20 januari 2026 10:03 schreef ChildoftheStars het volgende:
Kwart voor zeven gebeld
Moeder aan de beademing
Dan weer naar haar toe
Je bent gewoon aan het detoxenquote:Op dinsdag 20 januari 2026 13:37 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dank jullie wel
Ben nu thuis. Ze was weer bijgekomen. Haar eerste woorden waren "sorry, ik houd van jou" Toen was ze weer weg en ging ik even lunchen. En toen had ze ondertussen met de verpleging samen gespannen om mij naar huis te sturen (en dat kwam echt vanuit mijn moeder, die wilde dat ik ging rusten)
Dus morgen weer die kant op. Nu proberen wat te ontspannen
Laptop en thee en een beetje appen/kletsen met mensen. Even afleiding. Mijn hele kop is schraal van de tranen
Niet dat ik mag klagen, alleen het is wel humor dat mijn lijf besloten heeft nu ongesteld te worden. Alsof ik niet al labiel ben
Nou, als ik los mag gaan: ik voel me rot en moe. Als ik een nacht wakker ben geweest ben ik minder moe dan nuquote:Op dinsdag 20 januari 2026 13:39 schreef maily het volgende:
[..]
Je bent gewoon aan het detoxen![]()
Eerst al die tranen en nu ongesteld.
En je mag WEL klagen.![]()
Begrijpelijk dat je je zorgen maakt. Zou ik ook doen. Maar houd wel in je achterhoofd dat ze daar in goede handen is en goed in de gaten gehouden wordt. Ik ben ervan overtuigd dat het wel weer goed komt.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 19:50 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ben zo uitgeput en zie scheel van de zorgen
het maakt misschien geen verschil voor je moederquote:Op dinsdag 20 januari 2026 19:50 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik weet dat ik straks moet slapen
Vooraf bel ik nog een keer de ic
Of ik slaap of niet maakt geen verschil voor mijn moeder
Als ik wakker ben bel ik direct weer, start rustig op als het goed gaat en kom dan
Als er iets is bellen ze me wel wakker. Deden ze nu ook
Ben zo uitgeput en zie scheel van de zorgen
Daar ben je dan een van de weinige in...quote:Op dinsdag 20 januari 2026 20:12 schreef qltel het volgende:
[..]
Begrijpelijk dat je je zorgen maakt. Zou ik ook doen. Maar houd wel in je achterhoofd dat ze daar in goede handen is en goed in de gaten gehouden wordt. Ik ben ervan overtuigd dat het wel weer goed komt.
Daarom ben ik gaan slapenquote:Op woensdag 21 januari 2026 10:02 schreef greysbones het volgende:
[..]
het maakt misschien geen verschil voor je moeder
maar wel voor jou
ik hoop dat je een goede nacht hebt gehad
Virtuele knuff lieve Cotsquote:Op woensdag 21 januari 2026 11:29 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik ga even atypische taal uitslaan: maar ik voel me super KUT
Kan alleen maar janken
Morgen moet ik een rustdag nemen van mijn moeder, maar ik verwacht wel snel een telefoontje met dat ik moet komen
Ze weigert te eten of te drinken. Als ze voor twaalf uur niet haar nutridrankjes opheeft krijgt ze een sonde
Na tien minuten stuurde ze me weg. Daarom morgen schilderclub, moest van haar. Dus even een (half)uurtje heen morgen, vrijdag weer naar het ziekenhuis
Om drie uur bel ik eventjes, voor het slapengaan bel ik en morgenochtend weer en dit ritme houd ik vast zolang ze daar ligt
weet je ook waarom je moeder weigert?quote:Op woensdag 21 januari 2026 11:29 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik ga even atypische taal uitslaan: maar ik voel me super KUT
Kan alleen maar janken
Morgen moet ik een rustdag nemen van mijn moeder, maar ik verwacht wel snel een telefoontje met dat ik moet komen
Ze weigert te eten of te drinken. Als ze voor twaalf uur niet haar nutridrankjes opheeft krijgt ze een sonde
Na tien minuten stuurde ze me weg. Daarom morgen schilderclub, moest van haar. Dus even een (half)uurtje heen morgen, vrijdag weer naar het ziekenhuis
Om drie uur bel ik eventjes, voor het slapengaan bel ik en morgenochtend weer en dit ritme houd ik vast zolang ze daar ligt
quote:Op woensdag 21 januari 2026 11:33 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
* TheStigsDutchCousin geeft CotS een dikke knuffel
ik doe mijn best, dank je welquote:Op woensdag 21 januari 2026 11:37 schreef Kissingbird het volgende:
[..]
Virtuele knuff lieve Cots![]()
![]()
Niet gek dat het kut met je gaat nu met wat je meemaakt.
En je doet het zo goed, er voor je ma zijn en jezelf staande houden.![]()
Lief van je ma dat ze wil dat je gaat schilderen morgen omdat ze weet dat dat je goed doet, je dat leuk vindt.
Hoop dat ze de nutridrink pakt.
Ja. Ze heeft de energie niet. Ze heeft pijn, ze is suf, ze is wat in de war...quote:Op woensdag 21 januari 2026 12:28 schreef greysbones het volgende:
[..]
weet je ook waarom je moeder weigert?
Nee, geen delier. Heb ik al gevraagd. Ze is niet super in de war, alleen wat vergeetachtig. Gewoon vaak hetzelfde vragen en zo.quote:Op woensdag 21 januari 2026 12:42 schreef Lienekien het volgende:
Hebben ze je ook uitgelegd dat het een delier kan zijn?
Je bent uit je gewone doen, wat heel begrijpelijk is.quote:Op woensdag 21 januari 2026 12:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
Sorry dat ik zo nu en dag afdwaal of raar reageer
Mijn hoofd gaat alle kanten op en concentreer mezelf en ben wat ongefilterd
Excuses
Ja, wil gewoon een beetje op de hoogte zijnquote:Op woensdag 21 januari 2026 12:52 schreef Lienekien het volgende:
Als het je rust geeft, moet je dat zeker doen.
Naja, denk nu wel af en toe van "CotS, dat mocht wel even wat minder kort door de bocht" of minder bot.quote:Op woensdag 21 januari 2026 12:53 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je bent uit je gewone doen, wat heel begrijpelijk is.
Geen excuses nodig.quote:Op woensdag 21 januari 2026 12:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
Sorry dat ik zo nu en dag afdwaal of raar reageer
Mijn hoofd gaat alle kanten op en concentreer mezelf en ben wat ongefilterd
Excuses
Ik ‘ken’ je onderhand wel zo goed, dat ik ook wel weet dat je dankbaar bent als je het niet expliciet zegt. Je hebt behoorlijk wat krediet, hoor.quote:Op woensdag 21 januari 2026 12:56 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja, wil gewoon een beetje op de hoogte zijn
[..]
Naja, denk nu wel af en toe van "CotS, dat mocht wel even wat minder kort door de bocht" of minder bot.
Bedoel het juist dankbaar en zo, alleen krijg het gewoon even niet voor elkaar om me zo te uiten
even voor mezelf sprekenquote:Op woensdag 21 januari 2026 13:14 schreef ChildoftheStars het volgende:
Jullie zijn super lief en geduldig
En ja, ik zit in een lastige situatie, alleen dat betekent niet dat ik mijn gedrag mag veranderen. Juist door het krediet, dus bij deze doe ik weer normaal en als het even niet lukt om goed te reageren houd ik even mijn mondje (toetsenbord) dicht
Dank je welquote:Op woensdag 21 januari 2026 15:52 schreef greysbones het volgende:
[..]
even voor mezelf spreken
ik heb liever dat je hier je frustratie kwijtraakt
als dat je het gaat opkroppen
Ik vind het gewoon zo vreselijk k*t dat je dit allemaal alleen moet doen ....quote:Op woensdag 21 januari 2026 18:29 schreef ChildoftheStars het volgende:
Morgen naar een clubje. Zowel mijn moeder als de psych zeggen dat ik dat morgen moet doen
Even afleiding, even aan wat anders denken.
Wacht nu op een pakketje, als dat bezorgd is bel ik even met de IC
Even checken hoe het gaat daar, dan kan ik me misschien meer ontspannen
Durf niet eens naar het toilet te gaan zonder mobiel. Ben zo bang voor een telefoontje met dat ik moet komen
Heb echt moeite met niet-doemdenken
Het woord trauma is te zwaar denk ik, maar zo voelt dit wel merk ik
Dit jaquote:Op woensdag 21 januari 2026 18:37 schreef maily het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon zo vreselijk k*t dat je dit allemaal alleen moet doen ....
maar dat is ook heel begrijpelijkquote:Op woensdag 21 januari 2026 18:26 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dank je wel
Kreeg ook van de psych te horen dat ik me meer moet uiten, dat dat goed is voor de verwerking
Alleen ik merk dat ik het heel erg moeilijk vind... Wil er niet aan denken en ik wil er niet bij voelen
quote:Op woensdag 21 januari 2026 18:37 schreef maily het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon zo vreselijk k*t dat je dit allemaal alleen moet doen ....
En toen kwamen de tranenquote:
Naja... vergeten niet, ik doe een poging om er zakelijk in te staanquote:Op woensdag 21 januari 2026 19:04 schreef greysbones het volgende:
[..]
maar dat is ook heel begrijpelijk
het zullen ook dingen zijn die je het liefst zou vergeten
hier lekker ventileren en kut roepen hoor
en wat je wilt delen
deel je
Dank je welquote:Op woensdag 21 januari 2026 20:19 schreef qltel het volgende:
Ik kom net thuis en moest even teruglezen. Inderdaad enorm balen dat je dit allemaal alleen moet verwerken. Ik voel zo met je mee..
Mocht je je willen uiten, doe dat dan gerust hier. Ik denk niet dat er mensen hier zijn die dat vervelend vinden. Veel sterkte en ik hoop toch dat het allemaal meevalt met je moeder, hoe vervelend het ook allemaal met haar is nu.
Dank je welquote:Op donderdag 22 januari 2026 09:25 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Ach CotS, wat een heftige periode weer. Ze volgen elkaar wel snel op bij jou![]()
Logisch dat je uitgeblust bent, je hebt nauwelijks de tijd om even bij te komen van de vorige situatie en je belandt alweer in de volgende. Gun jezelf dat je je zo mag voelen, want het is niet meer dan logisch. En ik vind dat je het desondanks zo vreselijk goed doet, wederom![]()
Hou vol meis, jij bent zo vreselijk sterk
Bijna anderhalf uur! Dat is best goedquote:Op donderdag 22 januari 2026 09:32 schreef qltel het volgende:
Veel succes met het clubje vandaag CotS. Het lukt je vast wel en anders heb je het in elk geval geprobeerd!
Dank je welquote:Op donderdag 22 januari 2026 10:18 schreef Kissingbird het volgende:
Heel veel sterkte vandaag weer @:childofthestars![]()
Mooi, de zinnen weer even verzet! Goed gedaan!quote:Op donderdag 22 januari 2026 11:30 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Bijna anderhalf uur! Dat is best goed
Toen werd de groep te onrustig, maar het was even fijn. Beetje getekend. Beetje gekletst, was goed
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 23 januari 2026 09:11 schreef ChildoftheStars het volgende:
De nachtmerries zijn zo naar. De beelden van afgelopen week blijven zich maar afspelenVolgens de psych heel normaal en moet ik erover praten...
Alleen het is gewoon een naar en voor anderen vast een saai verhaal. Alleen ik kan het niet loslaten
Vandaag even wat rustiger. Om 13.00 belt een begeleider mij, even praten en dan door naar het ziekenhuis
Ik verwacht dat zij mij vooraf bellen dat moeders naar een andere afdeling gaat. En als dat niet gebeurt bel ik om half één het ziekenhuis om te vragen hoe en wat
Deze ochtend had ik het plan om te gaan haken, alleen ik heb gewoon geen rust in mijn donder. Misschien vanavond, maar nu ben ik echt te ongeduldig, te onrustig, te gemotiveerd en lui. Hopelijk vanavond eventjes
Even de beelden in mijn hoofd in de spoilerAl zou het voor een ander een naar of saai verhaal zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zet het onder een spoiler dan kan ieder voor zich kiezen het te lezen of niet
En het kan jou helpen hetgeen je zo dwars zit een ander plekje in je brein te geven
Sterkte lieve Cots
Het is allemaal niet niks
Probeer voor jezelf te accepteren dat jij je onrustig voelt door alles wat er is gebeurt
Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
Daarom gooide ik het net idd even in een spoilerquote:Op vrijdag 23 januari 2026 09:55 schreef greysbones het volgende:
[..]
Al zou het voor een ander een naar of saai verhaal zijn.
Zet het onder een spoiler dan kan ieder voor zich kiezen het te lezen of niet
En het kan jou helpen hetgeen je zo dwars zit een ander plekje in je brein te geven
Sterkte lieve Cots
Het is allemaal niet niks
Probeer voor jezelf te accepteren dat jij je onrustig voelt door alles wat er is gebeurt
ik wilde het niet postenquote:Op vrijdag 23 januari 2026 10:22 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Daarom gooide ik het net idd even in een spoilereven mijn verhaal kwijt
En tja... het is wat het is he?
Nu lukt me niks gewoon. En even niks doen voor een ochtendje is wel lekker. Wachten op een belletje van het ziekenhuis en verder niks. Als ik om half één nog niks gehoord heb bel ik ze zelf even
he! Die hoody heb ik ookquote:Op vrijdag 23 januari 2026 10:25 schreef greysbones het volgende:
[..]
ik wilde het niet posten
maar zit hier met een hoody aan met de tekst
it is what it is![]()
![]()
lekker rustig aan doen Cots
jaquote:Op vrijdag 23 januari 2026 10:27 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
he! Die hoody heb ik ookVan Shein. Op de rug en mouwen staat "It is what it is"
Kon hem niet niet kopen
Is het raar?quote:Op vrijdag 23 januari 2026 15:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
Is het trouwens raar; naar mijn beste vrienden heb ik een bedankkaart met een doosje Merci gestuurd. Die hebben deze week hun handen vol aan mij... en ze steunen me altijd zo, altijd kan ik ze bellen of appen en noem maar op. Dus ik dacht even mijn waardering uiten
heel erg liefquote:Op vrijdag 23 januari 2026 16:00 schreef maily het volgende:
[..]
Is het raar?
Je wil vragen of WIJ het raar vinden.
Ik vind het lief!
Waarom zou dat raar zijn?quote:Op vrijdag 23 januari 2026 15:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
Is het trouwens raar; naar mijn beste vrienden heb ik een bedankkaart met een doosje Merci gestuurd. Die hebben deze week hun handen vol aan mij... en ze steunen me altijd zo, altijd kan ik ze bellen of appen en noem maar op. Dus ik dacht even mijn waardering uiten
Raar? Nee, absoluut niet. Je laat ze zo merken dat je hun hulp waardeert. Niets mis mee.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 15:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ze zullen het gebaar zeker waarderen.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 15:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
Keileuk!quote:Op vrijdag 23 januari 2026 15:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dat je ondanks alles de moeite neemt om naar je vrienden een doosje Merci te sturen zegt wat over jou. Dat je oog hebt voor wat anderen voor je betekenen en dat je waardering op deze manier uitspreekt.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 16:47 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dank jullie
En dankbaarheid uiten, denk dat dat het grootste goed is wat ik van mijn opvoeding mee heb gekregen. Dat is belangrijk, voor de ander en voor jezelf. Zegeningen tellen maakt een mens gelukkiger
Dank je welquote:Op zaterdag 24 januari 2026 07:47 schreef Irri-tante het volgende:
[..]
Dat je ondanks alles de moeite neemt om naar je vrienden een doosje Merci te sturen zegt wat over jou. Dat je oog hebt voor wat anderen voor je betekenen en dat je waardering op deze manier uitspreekt.
Ik heb vriendinnen die ik al 25 jaar ken, we zien elkaar niet zoveel vanwege afstand, maar in tijden dat we elkaar nodig hebben zijn we er altijd voor elkaar. Uiteraard regelmatig wel telefonisch contact of een belletje. Maar ook dat kan vriendschap zijn
Fijn dat het weer beter met je moeder gaat. Ik las pas net alle updates. Ik wilde nog wel zeggen ga aub gewoon douchen en naar de wc of wat dan ook. Als je een telefoontje mist kan je ook terugbellen.
Soms is het niet erg om je er aan over te geven CotSquote:Op zaterdag 24 januari 2026 13:27 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vandaag mezelf een beetje dwingen tot simpele hobby
Ben zo moe, heb ook tot half elf geslapen
Nu bezig gaan, want anders val ik echt in slaap
Ja... maar stom... maar nu pauze, misschien vanavond nog een poging tot hobbyquote:Op zaterdag 24 januari 2026 14:22 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Soms is het niet erg om je er aan over te geven CotS
Knuffelquote:Op zaterdag 24 januari 2026 17:52 schreef qltel het volgende:
Ja, ik snap dat het moeilijk is en dat het jou paniek en emotie geeft.
Maar, ik heb hier helaas ervaring mee. En zolang het nog kan, zolang je het met je moeder kunt bespreken, leg vast wat zij en jij willen. Nu kan het nog en als haar situatie eenmaal te slecht is kan ze misschien niet meer aangeven wat ze wil. Dus ook al wordt zo'n familiegesprek zwaar, ik zou het zeker doen.
Ja. zorg dat het bekend is. Dat jij het weet is goed, maar van jou nemen ze het niet aan. Ze moet zelf nog aan kunnen geven wat ze wil als het zo ver is. Een verklaring die bij de huisarts is, is het beste.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 18:29 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Knuffel
De afgelopen jaren hebben we dit gesprek veel gevoerd en ik weet haar wensen op dit gebied
Alleen die wensen gaan we dan doorgeven aan het ziekenhuis
Ze was al niet blij dat ik de zorg Niet gestopt had toen ze mis ging op de morfine. Terwijl het toen niet ter sprake kwam
Alleen het komt zo wel erg dichtbij haar laatste fases en wensen. Dat maakt me verdrietig
Dat heeft ze idd ook al gedaanquote:Op zaterdag 24 januari 2026 18:51 schreef qltel het volgende:
[..]
Ja. zorg dat het bekend is. Dat jij het weet is goed, maar van jou nemen ze het niet aan. Ze moet zelf nog aan kunnen geven wat ze wil als het zo ver is. Een verklaring die bij de huisarts is, is het beste.
Uiteraard is dat verdrietig. Dat is logisch en geeft alleen maar aan dat je een goede band met haar hebt. Maar, als haar wensen niet bekend zijn en ze de behandeling dus niet kunnen stoppen, dan wordt je daar nog veel verdrietiger van. Dus leg het vast. Zeker ook bij de huisarts.
Ja, dat snap ik.. Tja, het leven is nu eenmaal eindig. Het is niet anders.. Denk terug aan de mooie tijd die je met haar hebt gehad. Mooie herinneringen van vroeger. Je hebt ze vast wel.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 19:09 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dat heeft ze idd ook al gedaan
Maar ja... het komt dichtbij zo....
Snelle bijgelezen-maar-niet-helemaal-gelukt-knuffel(s) 😘quote:Op zaterdag 24 januari 2026 19:09 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dat heeft ze idd ook al gedaan
Maar ja... het komt dichtbij zo....
Dank je welquote:Op zaterdag 24 januari 2026 19:26 schreef qltel het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik.. Tja, het leven is nu eenmaal eindig. Het is niet anders.. Denk terug aan de mooie tijd die je met haar hebt gehad. Mooie herinneringen van vroeger. Je hebt ze vast wel.
Van mij krijg jij een *knuffel*, die kun je nu vast wel gebruiken.
Fijn dat de crisis voorbij lijkt! Ook al is ze nu nog ziek en verzwakt.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 14:46 schreef ChildoftheStars het volgende:
Er gaat wel een familiegesprek gepland worden. Daar ben ik erg blij mee. Weet één ding wel, ze gaat heel duidelijk zijn over geen verpleeghuis en als dat moet wil ze ermee stoppen. En ik steun haar daarin, maar het idee breekt me wel.
Anyways, eerst alles maar afwachten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In spoiler want lap tekst.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Weet je hoe psych dat bedoelt?quote:Op zaterdag 24 januari 2026 19:30 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dank je wel
En ik weet het en ben er ook realistisch in. Alleen tja... ben ook gewoon verdrietig en bang. Eigenlijk heb ik dan niemand meer...
En ja... vrienden, alleen zoals de psych terecht zegt; dat is geen familie
Maar goed... morgen weer naar haar toe. En dan komt dit vast wel weer terug spraken.
Plus dat ik eigenlijk geen goede dag heb. Ben een beetje kleinzielig vandaag.
quote:Op zaterdag 24 januari 2026 19:41 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Fijn dat de crisis voorbij lijkt! Ook al is ze nu nog ziek en verzwakt.
En daarom wilde ik toch nog op bovenstaand stuk reageren, doe met de info wat je wilt en wellicht wist je het al.KloptSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In spoiler want lap tekst.
Alleen ze houden haar waarschijnlijk nog een week in het ziekenhuis. Zodra ze van de pijnpomp af kan en op een orale wijze pijnstilling kan krijgen
Dan gaat ze idd naar een revalidatie plek toe. Dat is besproken met de geriater.
Alleen mocht het mis gaan (bijvoorbeeld longontsteking) dan wil ze eruit.
Maar goed... eerst deze week aankijken en de pijn reguleren
De rest moeten we allemaal nog bespreken en zien.
Ik weet dat zij niet meer wil, maar ja... dat soort dingen moeten we allemaal bespreken.
Dank je wel voor je uitleg
Edit; pijn geeft extra heimwee. Dan wil je in eigen bed liggen, maar dat is geen optie.
Afwachten allemaal
Wat betekend niat soezen?quote:Op zaterdag 24 januari 2026 19:59 schreef ChildoftheStars het volgende:
Van de psych "mag ik niet" de term nait soezen als houding nemen. Ivm bagatelliseren en compassie etc
Alleen nait soezen is het enige dat me nu op de been houdt
Werken aan gezonde copingen komen wel weer in rustige tijden
Nu: nait soezen en de kop d'r veur
Grunningse in hart en nieren.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 19:59 schreef ChildoftheStars het volgende:
Van de psych "mag ik niet" de term nait soezen als houding nemen. Ivm bagatelliseren en compassie etc
Alleen nait soezen is het enige dat me nu op de been houdt
Werken aan gezonde copingen komen wel weer in rustige tijden
Nu: nait soezen en de kop d'r veur
Je deed een Stiggyquote:Op zaterdag 24 januari 2026 22:07 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Niet zeuren
Oh het is nait en niat
Ging even te snel
quote:Op zondag 25 januari 2026 09:45 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Verder houdt mijn Grunniger kennis op hoor
Ja, zekers! Vanaf zes maanden oud (dus vanaf baby)woon ik in Stad, dus ik reken me wel zoquote:
Die Rotterdammers ookquote:Op zondag 25 januari 2026 10:05 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja, zekers! Vanaf zes maanden oud (dus vanaf baby)woon ik in Stad, dus ik reken me wel zo
Alleen opgevoed door een Rotterdammer, dus dan pak je meer daar van mee dan van het Grunnis. Plus dat we absoluut niet met dialect mochten praten.
Nah, dat is juist de charme van het wonen in de provincie.quote:Op zondag 25 januari 2026 10:05 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Plus dat we absoluut niet met dialect mochten praten.
Wat zijn ze toch aardig voor je, ambulancebroeders, ziekenhuispersoneel, taxichauffeur. En terecht.quote:
Één van mijn beste vrienden (tel vier mensen zo, rijkdom!) zei tegen mijn psych laatst dat ik een enorme gunfactor zou hebben (nogal ongemakkelijk, maar hij is altijd eerlijk). Begrijpen doe ik het niet, ervaren wel. Daar ben ik enorm dankbaar voor.quote:Op zondag 25 januari 2026 14:40 schreef qltel het volgende:
[..]
Wat zijn ze toch aardig voor je, ambulancebroeders, ziekenhuispersoneel, taxichauffeur. En terecht.
Zou best wel zo kunnen zijn. Dinsdag vraag ik het gewoon aan de arts. Die is er dan toch. Al denk ik wel dat je gelijk hebt. Ze is sowieso "mild verward" volgens de geriater.quote:Zou die vergeetachtigheid niet kunnen komen door de tijd dat ze "van de wereld" is geweest? Ik begreep dat ze nogal een tijd onder zeil/narcose/(kunstmatige) coma is geweest? Volgens mijn lekenbrein zou het daar best van kunnen komen.
Ja, even uit mijn hoofd, even lachen en lol hebben. Allebei in pyjama, kacheltje hoog, chocolade en theequote:Fijn dat je bestie langskomt om gewoon wat leuks met je te doen. Even geen verplichtingen, maar lekker puzzelen. Neem die me-time ook maar gewoon. Je weet nu al dat je het nodig hebt, en dus heb je het nodig! Veel sterkte gewenst, zeker dinsdag. En geniet van de rustige tijd die je af en toe hebt.
Kijk, dat klinkt fijn! Geniet ervanquote:Op maandag 26 januari 2026 09:36 schreef ChildoftheStars het volgende:
Na al het negatieve gemiep vandaag wat leuks! Mijn bestie is onderweg om te gaan puzzelen met mij
Kletsen, puzzelen, chocolade en thee. Kachel op standje crematie en een dekentje voor haar. Allebei in pyjama. Lekker ontspannen
Puzzelenquote:Op maandag 26 januari 2026 09:36 schreef ChildoftheStars het volgende:
Na al het negatieve gemiep vandaag wat leuks! Mijn bestie is onderweg om te gaan puzzelen met mij
Kletsen, puzzelen, chocolade en thee. Kachel op standje crematie en een dekentje voor haar. Allebei in pyjama. Lekker ontspannen
Welke puzzels doen jullie ?quote:Op maandag 26 januari 2026 09:36 schreef ChildoftheStars het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |