abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 24 januari 2026 @ 18:51:45 #276
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_219916783
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 18:29 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Knuffel O+

De afgelopen jaren hebben we dit gesprek veel gevoerd en ik weet haar wensen op dit gebied
Alleen die wensen gaan we dan doorgeven aan het ziekenhuis

Ze was al niet blij dat ik de zorg Niet gestopt had toen ze mis ging op de morfine. Terwijl het toen niet ter sprake kwam

Alleen het komt zo wel erg dichtbij haar laatste fases en wensen. Dat maakt me verdrietig
Ja. zorg dat het bekend is. Dat jij het weet is goed, maar van jou nemen ze het niet aan. Ze moet zelf nog aan kunnen geven wat ze wil als het zo ver is. Een verklaring die bij de huisarts is, is het beste.

Uiteraard is dat verdrietig. Dat is logisch en geeft alleen maar aan dat je een goede band met haar hebt. Maar, als haar wensen niet bekend zijn en ze de behandeling dus niet kunnen stoppen, dan wordt je daar nog veel verdrietiger van. Dus leg het vast. Zeker ook bij de huisarts.
pi_219916974
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 18:51 schreef qltel het volgende:

[..]
Ja. zorg dat het bekend is. Dat jij het weet is goed, maar van jou nemen ze het niet aan. Ze moet zelf nog aan kunnen geven wat ze wil als het zo ver is. Een verklaring die bij de huisarts is, is het beste.

Uiteraard is dat verdrietig. Dat is logisch en geeft alleen maar aan dat je een goede band met haar hebt. Maar, als haar wensen niet bekend zijn en ze de behandeling dus niet kunnen stoppen, dan wordt je daar nog veel verdrietiger van. Dus leg het vast. Zeker ook bij de huisarts.
Dat heeft ze idd ook al gedaan :Y

Maar ja... het komt dichtbij zo....
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 24 januari 2026 @ 19:26:01 #278
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_219917134
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 19:09 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ja, dat snap ik.. Tja, het leven is nu eenmaal eindig. Het is niet anders.. Denk terug aan de mooie tijd die je met haar hebt gehad. Mooie herinneringen van vroeger. Je hebt ze vast wel.

Van mij krijg jij een *knuffel*, die kun je nu vast wel gebruiken.
pi_219917164
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 19:09 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Snelle bijgelezen-maar-niet-helemaal-gelukt-knuffel(s) 😘 :*
🧸🧸 *; *;
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_219917171
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 19:26 schreef qltel het volgende:

[..]
Ja, dat snap ik.. Tja, het leven is nu eenmaal eindig. Het is niet anders.. Denk terug aan de mooie tijd die je met haar hebt gehad. Mooie herinneringen van vroeger. Je hebt ze vast wel.

Van mij krijg jij een *knuffel*, die kun je nu vast wel gebruiken.
Dank je wel

En ik weet het en ben er ook realistisch in. Alleen tja... ben ook gewoon verdrietig en bang. Eigenlijk heb ik dan niemand meer...

En ja... vrienden, alleen zoals de psych terecht zegt; dat is geen familie

Maar goed... morgen weer naar haar toe. En dan komt dit vast wel weer terug spraken.

Plus dat ik eigenlijk geen goede dag heb. Ben een beetje kleinzielig vandaag.
pi_219917301
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 14:46 schreef ChildoftheStars het volgende:

Er gaat wel een familiegesprek gepland worden. Daar ben ik erg blij mee. Weet één ding wel, ze gaat heel duidelijk zijn over geen verpleeghuis en als dat moet wil ze ermee stoppen. En ik steun haar daarin, maar het idee breekt me wel.
Anyways, eerst alles maar afwachten

Fijn dat de crisis voorbij lijkt! Ook al is ze nu nog ziek en verzwakt.
En daarom wilde ik toch nog op bovenstaand stuk reageren, doe met de info wat je wilt en wellicht wist je het al.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In spoiler want lap tekst.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_219917331
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 19:30 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Dank je wel

En ik weet het en ben er ook realistisch in. Alleen tja... ben ook gewoon verdrietig en bang. Eigenlijk heb ik dan niemand meer...

En ja... vrienden, alleen zoals de psych terecht zegt; dat is geen familie

Maar goed... morgen weer naar haar toe. En dan komt dit vast wel weer terug spraken.

Plus dat ik eigenlijk geen goede dag heb. Ben een beetje kleinzielig vandaag.
Weet je hoe psych dat bedoelt?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_219917372
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 19:41 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Fijn dat de crisis voorbij lijkt! Ook al is ze nu nog ziek en verzwakt.
En daarom wilde ik toch nog op bovenstaand stuk reageren, doe met de info wat je wilt en wellicht wist je het al.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In spoiler want lap tekst.
Klopt
Alleen ze houden haar waarschijnlijk nog een week in het ziekenhuis. Zodra ze van de pijnpomp af kan en op een orale wijze pijnstilling kan krijgen

Dan gaat ze idd naar een revalidatie plek toe. Dat is besproken met de geriater.
Alleen mocht het mis gaan (bijvoorbeeld longontsteking) dan wil ze eruit.

Maar goed... eerst deze week aankijken en de pijn reguleren
De rest moeten we allemaal nog bespreken en zien.

Ik weet dat zij niet meer wil, maar ja... dat soort dingen moeten we allemaal bespreken.

Dank je wel voor je uitleg O+

Edit; pijn geeft extra heimwee. Dan wil je in eigen bed liggen, maar dat is geen optie.
Afwachten allemaal
pi_219917556
Van de psych "mag ik niet" de term nait soezen als houding nemen. Ivm bagatelliseren en compassie etc

Alleen nait soezen is het enige dat me nu op de been houdt
Werken aan gezonde copingen komen wel weer in rustige tijden

Nu: nait soezen en de kop d'r veur
pi_219919401
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 19:59 schreef ChildoftheStars het volgende:
Van de psych "mag ik niet" de term nait soezen als houding nemen. Ivm bagatelliseren en compassie etc

Wat betekend niat soezen? :@
Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
pi_219919442
quote:
99s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 22:04 schreef greysbones het volgende:

[..]
Wat betekend niat soezen? :@
Niet zeuren

Oh het is nait en niat
Ging even te snel
  zondag 25 januari 2026 @ 09:42:20 #287
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_219922118
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 19:59 schreef ChildoftheStars het volgende:

Grunningse in hart en nieren. :P
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
pi_219922149
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 09:42 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]
Grunningse in hart en nieren. :P
Verder houdt mijn Grunniger kennis op hoor :P
  Moderator / Redactie FP zondag 25 januari 2026 @ 09:48:43 #289
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_219922184
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 22:07 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Niet zeuren

Oh het is nait en niat
Ging even te snel
Je deed een Stiggy :o
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  zondag 25 januari 2026 @ 09:54:10 #290
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_219922242
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 09:45 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Verder houdt mijn Grunniger kennis op hoor :P
;( ;( ;)

Ben je wel een Stadjer dan?
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
pi_219922338
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 09:54 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]
;( ;( ;)

Ben je wel een Stadjer dan?
Ja, zekers! Vanaf zes maanden oud (dus vanaf baby)woon ik in Stad, dus ik reken me wel zo
Alleen opgevoed door een Rotterdammer, dus dan pak je meer daar van mee dan van het Grunnis. Plus dat we absoluut niet met dialect mochten praten.
  Moderator / Redactie FP zondag 25 januari 2026 @ 10:48:35 #292
Brabo Bastard
pi_219922818
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 10:05 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ja, zekers! Vanaf zes maanden oud (dus vanaf baby)woon ik in Stad, dus ik reken me wel zo
Alleen opgevoed door een Rotterdammer, dus dan pak je meer daar van mee dan van het Grunnis. Plus dat we absoluut niet met dialect mochten praten.
Die Rotterdammers ook :(
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
  zondag 25 januari 2026 @ 13:08:40 #293
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_219924166
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 10:05 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Plus dat we absoluut niet met dialect mochten praten.
Nah, dat is juist de charme van het wonen in de provincie.
pi_219925008
Ben net thuis van bezoek

Op de vraag hoe het ging kon ze geen antwoord geven, de verpleging beschreef het als meh en treffender kon niet
Wel heeft ze naast bed gezeten en hoest ze goed. Wat belangrijk is om de longen gezond te maken en houden

Mazzel met de taxi. Eigenlijk te druk, maar omdat ik vaste klant ben, ben ik tussendoor gepropt en werd de meter uitgezet. Echt aardig

Nu uitrusten. Maandag komt mijn bestie puzzelen
Dinsdag familiegesprek (daar ben ik erg nerveus over).
Vandaag weer, voor de vierde keer inmiddels, moeders alles verteld wat er gebeurd is. Ze is erg vergeetachtig. En ik begin me af te vragen of het van de schrik en klap is of dat ze toch iets aan d'r brein heeft gekregen van toen ze zo blauw zag?
Dat ga ik vragen tijdens het gesprek

Mensen kinders, wat ben ik moe. Vanavond wat haken op de bank en vanavond een patatje bestellen. Heb gewoon geen fut om te koken en ik moet wel wat binnenkrijgen

Heb besloten woensdag en donderdag vrij te nemen. Alleen even boodschapjes doen en verder niks. Ik heb gewoon even (moderne term erin gooien) "me time" nodig
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 25 januari 2026 @ 14:40:30 #295
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_219925228
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 14:23 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ben net thuis van bezoek
Wat zijn ze toch aardig voor je, ambulancebroeders, ziekenhuispersoneel, taxichauffeur. En terecht.

Zou die vergeetachtigheid niet kunnen komen door de tijd dat ze "van de wereld" is geweest? Ik begreep dat ze nogal een tijd onder zeil/narcose/(kunstmatige) coma is geweest? Volgens mijn lekenbrein zou het daar best van kunnen komen.

Fijn dat je bestie langskomt om gewoon wat leuks met je te doen. Even geen verplichtingen, maar lekker puzzelen. Neem die me-time ook maar gewoon. Je weet nu al dat je het nodig hebt, en dus heb je het nodig! Veel sterkte gewenst, zeker dinsdag. En geniet van de rustige tijd die je af en toe hebt.
pi_219925283
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 14:40 schreef qltel het volgende:

[..]
Wat zijn ze toch aardig voor je, ambulancebroeders, ziekenhuispersoneel, taxichauffeur. En terecht.
Één van mijn beste vrienden (tel vier mensen zo, rijkdom!) zei tegen mijn psych laatst dat ik een enorme gunfactor zou hebben (nogal ongemakkelijk, maar hij is altijd eerlijk). Begrijpen doe ik het niet, ervaren wel. Daar ben ik enorm dankbaar voor.
Ik heb aan de ene kant genoeg meegemaakt om wantrouwig te worden, maar de laatste jaren is er zoveel gebeurd waardoor gewoon niet wantrouwig en negatief kan zijn over mensen.
quote:
Zou die vergeetachtigheid niet kunnen komen door de tijd dat ze "van de wereld" is geweest? Ik begreep dat ze nogal een tijd onder zeil/narcose/(kunstmatige) coma is geweest? Volgens mijn lekenbrein zou het daar best van kunnen komen.
Zou best wel zo kunnen zijn. Dinsdag vraag ik het gewoon aan de arts. Die is er dan toch. Al denk ik wel dat je gelijk hebt. Ze is sowieso "mild verward" volgens de geriater.

Misschien herstelt dat zich wel weer.
quote:
Fijn dat je bestie langskomt om gewoon wat leuks met je te doen. Even geen verplichtingen, maar lekker puzzelen. Neem die me-time ook maar gewoon. Je weet nu al dat je het nodig hebt, en dus heb je het nodig! Veel sterkte gewenst, zeker dinsdag. En geniet van de rustige tijd die je af en toe hebt.
Ja, even uit mijn hoofd, even lachen en lol hebben. Allebei in pyjama, kacheltje hoog, chocolade en thee

Dank je wel O+
En genieten en dankbaar met alle mooie momenten ervaar ik echt wel zo
pi_219930146
Na al het negatieve gemiep vandaag wat leuks! Mijn bestie is onderweg om te gaan puzzelen met mij

Kletsen, puzzelen, chocolade en thee. Kachel op standje crematie en een dekentje voor haar. Allebei in pyjama. Lekker ontspannen O+
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 26 januari 2026 @ 09:37:24 #298
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_219930154
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 09:36 schreef ChildoftheStars het volgende:
Na al het negatieve gemiep vandaag wat leuks! Mijn bestie is onderweg om te gaan puzzelen met mij

Kletsen, puzzelen, chocolade en thee. Kachel op standje crematie en een dekentje voor haar. Allebei in pyjama. Lekker ontspannen O+
Kijk, dat klinkt fijn! Geniet ervan ^O^
  Moderator / Redactie FP maandag 26 januari 2026 @ 10:32:48 #299
Brabo Bastard
pi_219930457
quote:

Puzzelen *O*
"Omae wa mou shindeiru."
pi_219931929
quote:

Welke puzzels doen jullie ?
Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')