Ja. zorg dat het bekend is. Dat jij het weet is goed, maar van jou nemen ze het niet aan. Ze moet zelf nog aan kunnen geven wat ze wil als het zo ver is. Een verklaring die bij de huisarts is, is het beste.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 18:29 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Knuffel
De afgelopen jaren hebben we dit gesprek veel gevoerd en ik weet haar wensen op dit gebied
Alleen die wensen gaan we dan doorgeven aan het ziekenhuis
Ze was al niet blij dat ik de zorg Niet gestopt had toen ze mis ging op de morfine. Terwijl het toen niet ter sprake kwam
Alleen het komt zo wel erg dichtbij haar laatste fases en wensen. Dat maakt me verdrietig
Dat heeft ze idd ook al gedaanquote:Op zaterdag 24 januari 2026 18:51 schreef qltel het volgende:
[..]
Ja. zorg dat het bekend is. Dat jij het weet is goed, maar van jou nemen ze het niet aan. Ze moet zelf nog aan kunnen geven wat ze wil als het zo ver is. Een verklaring die bij de huisarts is, is het beste.
Uiteraard is dat verdrietig. Dat is logisch en geeft alleen maar aan dat je een goede band met haar hebt. Maar, als haar wensen niet bekend zijn en ze de behandeling dus niet kunnen stoppen, dan wordt je daar nog veel verdrietiger van. Dus leg het vast. Zeker ook bij de huisarts.
Ja, dat snap ik.. Tja, het leven is nu eenmaal eindig. Het is niet anders.. Denk terug aan de mooie tijd die je met haar hebt gehad. Mooie herinneringen van vroeger. Je hebt ze vast wel.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 19:09 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dat heeft ze idd ook al gedaan
Maar ja... het komt dichtbij zo....
Snelle bijgelezen-maar-niet-helemaal-gelukt-knuffel(s) 😘quote:Op zaterdag 24 januari 2026 19:09 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dat heeft ze idd ook al gedaan
Maar ja... het komt dichtbij zo....
Dank je welquote:Op zaterdag 24 januari 2026 19:26 schreef qltel het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik.. Tja, het leven is nu eenmaal eindig. Het is niet anders.. Denk terug aan de mooie tijd die je met haar hebt gehad. Mooie herinneringen van vroeger. Je hebt ze vast wel.
Van mij krijg jij een *knuffel*, die kun je nu vast wel gebruiken.
Fijn dat de crisis voorbij lijkt! Ook al is ze nu nog ziek en verzwakt.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 14:46 schreef ChildoftheStars het volgende:
Er gaat wel een familiegesprek gepland worden. Daar ben ik erg blij mee. Weet één ding wel, ze gaat heel duidelijk zijn over geen verpleeghuis en als dat moet wil ze ermee stoppen. En ik steun haar daarin, maar het idee breekt me wel.
Anyways, eerst alles maar afwachten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In spoiler want lap tekst.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Weet je hoe psych dat bedoelt?quote:Op zaterdag 24 januari 2026 19:30 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dank je wel
En ik weet het en ben er ook realistisch in. Alleen tja... ben ook gewoon verdrietig en bang. Eigenlijk heb ik dan niemand meer...
En ja... vrienden, alleen zoals de psych terecht zegt; dat is geen familie
Maar goed... morgen weer naar haar toe. En dan komt dit vast wel weer terug spraken.
Plus dat ik eigenlijk geen goede dag heb. Ben een beetje kleinzielig vandaag.
quote:Op zaterdag 24 januari 2026 19:41 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Fijn dat de crisis voorbij lijkt! Ook al is ze nu nog ziek en verzwakt.
En daarom wilde ik toch nog op bovenstaand stuk reageren, doe met de info wat je wilt en wellicht wist je het al.KloptSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In spoiler want lap tekst.
Alleen ze houden haar waarschijnlijk nog een week in het ziekenhuis. Zodra ze van de pijnpomp af kan en op een orale wijze pijnstilling kan krijgen
Dan gaat ze idd naar een revalidatie plek toe. Dat is besproken met de geriater.
Alleen mocht het mis gaan (bijvoorbeeld longontsteking) dan wil ze eruit.
Maar goed... eerst deze week aankijken en de pijn reguleren
De rest moeten we allemaal nog bespreken en zien.
Ik weet dat zij niet meer wil, maar ja... dat soort dingen moeten we allemaal bespreken.
Dank je wel voor je uitleg
Edit; pijn geeft extra heimwee. Dan wil je in eigen bed liggen, maar dat is geen optie.
Afwachten allemaal
Wat betekend niat soezen?quote:Op zaterdag 24 januari 2026 19:59 schreef ChildoftheStars het volgende:
Van de psych "mag ik niet" de term nait soezen als houding nemen. Ivm bagatelliseren en compassie etc
Alleen nait soezen is het enige dat me nu op de been houdt
Werken aan gezonde copingen komen wel weer in rustige tijden
Nu: nait soezen en de kop d'r veur
Grunningse in hart en nieren.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 19:59 schreef ChildoftheStars het volgende:
Van de psych "mag ik niet" de term nait soezen als houding nemen. Ivm bagatelliseren en compassie etc
Alleen nait soezen is het enige dat me nu op de been houdt
Werken aan gezonde copingen komen wel weer in rustige tijden
Nu: nait soezen en de kop d'r veur
Je deed een Stiggyquote:Op zaterdag 24 januari 2026 22:07 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Niet zeuren
Oh het is nait en niat
Ging even te snel
quote:Op zondag 25 januari 2026 09:45 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Verder houdt mijn Grunniger kennis op hoor
Ja, zekers! Vanaf zes maanden oud (dus vanaf baby)woon ik in Stad, dus ik reken me wel zoquote:
Die Rotterdammers ookquote:Op zondag 25 januari 2026 10:05 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja, zekers! Vanaf zes maanden oud (dus vanaf baby)woon ik in Stad, dus ik reken me wel zo
Alleen opgevoed door een Rotterdammer, dus dan pak je meer daar van mee dan van het Grunnis. Plus dat we absoluut niet met dialect mochten praten.
Nah, dat is juist de charme van het wonen in de provincie.quote:Op zondag 25 januari 2026 10:05 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Plus dat we absoluut niet met dialect mochten praten.
Wat zijn ze toch aardig voor je, ambulancebroeders, ziekenhuispersoneel, taxichauffeur. En terecht.quote:
Één van mijn beste vrienden (tel vier mensen zo, rijkdom!) zei tegen mijn psych laatst dat ik een enorme gunfactor zou hebben (nogal ongemakkelijk, maar hij is altijd eerlijk). Begrijpen doe ik het niet, ervaren wel. Daar ben ik enorm dankbaar voor.quote:Op zondag 25 januari 2026 14:40 schreef qltel het volgende:
[..]
Wat zijn ze toch aardig voor je, ambulancebroeders, ziekenhuispersoneel, taxichauffeur. En terecht.
Zou best wel zo kunnen zijn. Dinsdag vraag ik het gewoon aan de arts. Die is er dan toch. Al denk ik wel dat je gelijk hebt. Ze is sowieso "mild verward" volgens de geriater.quote:Zou die vergeetachtigheid niet kunnen komen door de tijd dat ze "van de wereld" is geweest? Ik begreep dat ze nogal een tijd onder zeil/narcose/(kunstmatige) coma is geweest? Volgens mijn lekenbrein zou het daar best van kunnen komen.
Ja, even uit mijn hoofd, even lachen en lol hebben. Allebei in pyjama, kacheltje hoog, chocolade en theequote:Fijn dat je bestie langskomt om gewoon wat leuks met je te doen. Even geen verplichtingen, maar lekker puzzelen. Neem die me-time ook maar gewoon. Je weet nu al dat je het nodig hebt, en dus heb je het nodig! Veel sterkte gewenst, zeker dinsdag. En geniet van de rustige tijd die je af en toe hebt.
Kijk, dat klinkt fijn! Geniet ervanquote:Op maandag 26 januari 2026 09:36 schreef ChildoftheStars het volgende:
Na al het negatieve gemiep vandaag wat leuks! Mijn bestie is onderweg om te gaan puzzelen met mij
Kletsen, puzzelen, chocolade en thee. Kachel op standje crematie en een dekentje voor haar. Allebei in pyjama. Lekker ontspannen
Puzzelenquote:Op maandag 26 januari 2026 09:36 schreef ChildoftheStars het volgende:
Na al het negatieve gemiep vandaag wat leuks! Mijn bestie is onderweg om te gaan puzzelen met mij
Kletsen, puzzelen, chocolade en thee. Kachel op standje crematie en een dekentje voor haar. Allebei in pyjama. Lekker ontspannen
Welke puzzels doen jullie ?quote:Op maandag 26 januari 2026 09:36 schreef ChildoftheStars het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |