Nee, maar daarna doen we weer normaal.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 14:43 schreef r_one het volgende:
[..]
Je gaat niet dood van 2 dagen geen groentes. En ook niet ziek.
Uiteraard!quote:Op zaterdag 17 januari 2026 14:46 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Nee, maar daarna doen we weer normaal.
Weet dat er daar heel goed voor je moeder gezorgd wordt.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 14:36 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja... je hebt gelijk. Alleen zkh heeft gebeld, dus ik kan mentaal onderuit
Straks lekker douchen, want ik ben een stinkdier, durfde gisteren niet
En echt goed slapen... tja... sliep wel, maar werd moe wakker
[..]
Ja, kijk morgen even. Laat het ook afhangen van het weer en zo. Even een stukje fietsen is niet fout.
En vanavond ga ik ook voor een pizza. Kook morgen of maandag wel weer.
Alleen nu echt zo zin in ongezond voer. Morgen pleur ik wel weer spruitjes in de airfryer
Moet wel groentes eten, ziek worden is geen optie
[..]
Ik vind dit al flink warm, 19 graden wordt te warm. Dit is precies lekker voor nu
Nee, het gaat óók om de naasten (alleen niet curatief)! Helemaal als je mams op de IC komt te liggen.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 14:45 schreef ChildoftheStars het volgende:
zou ik zelf nooit vertellen of zo, want het gaat om mams
Ja, houd mezelf voor; maandag weer kokenquote:Op zaterdag 17 januari 2026 14:47 schreef maily het volgende:
[..]
Weet dat er daar heel goed voor je moeder gezorgd wordt.
En wees lief voor jezelf. Als dat junkfood is vandaag, dan is dat maar zo.
Ja, dat blijkt. Ik vond het super fijn iigquote:Op zaterdag 17 januari 2026 14:50 schreef r_one het volgende:
[..]
Nee, het gaat óók om de naasten (alleen niet curatief)! Helemaal als je mams op de IC komt te liggen.
De "omgeving" van de patiënt is ook belangrijk om in kaart te brengen.
Oh, dat is zeker heel goed van die ambulanceman en ook erg zorgzaam van de mensen in het ziekenhuis. En het geeft jou waarschijnlijk ook vertrouwen dat ze in goede handen is.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 14:45 schreef ChildoftheStars het volgende:
en ze hebben er zo fijn rekening mee gehouden. Vragen of ik alles behapte, en duidelijk alles aangeven etc. Dat was echt heel erg lief van de ambulanceman en het ziekenhuis. Ik voelde me gezien en gesteund.
Dank je welquote:Op zaterdag 17 januari 2026 15:43 schreef Scriptascripta het volgende:
Lieve Cots, ik lees nu pas het bericht over je moeder. Heel veel beterschap en sterkte voor je mama en jou!
Pas goed op jezelf, mijn gedachten zijn bij jullie! 😘
Inderdaad! Met al haar medische dingen daarquote:Op zaterdag 17 januari 2026 15:51 schreef qltel het volgende:
[..]
Oh, dat is zeker heel goed van die ambulanceman en ook erg zorgzaam van de mensen in het ziekenhuis. En het geeft jou waarschijnlijk ook vertrouwen dat ze in goede handen is.
wat ontzettend fijnquote:Op zaterdag 17 januari 2026 14:45 schreef ChildoftheStars het volgende:
Wat trouwens super fijn was, de ambulancechauffeur vroeg me wat ik voor werk deed en ik was nogal ongefilterd, dus zei "schizofrenie, dus een wajong"
En die lieve man had me gevraagd of hij dat mocht melden bij het team dat zorgde voor mijn moeder, en bij de afdeling waar ze nu ligt (zou ik zelf nooit vertellen of zo, want het gaat om mams)
en ze hebben er zo fijn rekening mee gehouden. Vragen of ik alles behapte, en duidelijk alles aangeven etc. Dat was echt heel erg lief van de ambulanceman en het ziekenhuis. Ik voelde me gezien en gesteund.
Zeker omdat ik niemand had die kon komen voor mij
En ze zorgen echt super goed voor mijn moeder, ze zijn lief en geduldig. Ze controleren haar goed. Doen hun best in de pijnbestrijding etc
Het is echt een heel fijn ziekenhuis!
Dank je welquote:Op zaterdag 17 januari 2026 20:03 schreef greysbones het volgende:
[..]
wat ontzettend fijn
en goed dat je het hebt gezegd
vind het sowieso knap
ook hier, hoe open je bent over je leven
Sterkte voor je moeder![]()
![]()
Het is ook niet niks allemaal.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 21:55 schreef ChildoftheStars het volgende:
Heb wel het gevoel dat ik nooit meer dingen leuk ga vinden
Alles is teveel gevraagd en alles is stom. Hobby's, lezen, noem maar op
Ik voel me zo verdrietig en uitgeput en het is gewoon allemaal even erg zwaar
Joh, dit zijn zware dagen. Het komt wel weer goed. Neem je tijd, je hebt het nodig.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 21:55 schreef ChildoftheStars het volgende:
Heb wel het gevoel dat ik nooit meer dingen leuk ga vinden
Alles is teveel gevraagd en alles is stom. Hobby's, lezen, noem maar op
Ik voel me zo verdrietig en uitgeput en het is gewoon allemaal even erg zwaar
Ik begrijp dat je je zorgen maakt. Maar kennelijk was het nodig en waarschijnlijk zitten de gebroken ribben nu weer aan elkaar. Goede kans dat de pijn nu snel minder wordt en ze kan gaan herstellen.quote:Op zondag 18 januari 2026 10:45 schreef ChildoftheStars het volgende:
Reageer even later
Mijn moeder is geopereerd. Wist ik niet. Wacht nu op haar tot ze de uitslaapkamer uitkomt
Maak me zorgen
Heel veel sterktequote:Op zondag 18 januari 2026 10:45 schreef ChildoftheStars het volgende:
Reageer even later
Mijn moeder is geopereerd. Wist ik niet. Wacht nu op haar tot ze de uitslaapkamer uitkomt
Maak me zorgen
We duimen voor jequote:Op zondag 18 januari 2026 10:45 schreef ChildoftheStars het volgende:
Reageer even later
Maak me zorgen
Wat een zorgen CotSquote:Op zondag 18 januari 2026 10:45 schreef ChildoftheStars het volgende:
Reageer even later
Maak me zorgen
Kun je met je vriendin bellen en je verdriet ook met haar delen?quote:Op zondag 18 januari 2026 13:09 schreef ChildoftheStars het volgende:
ik ben moe en ik ben de wereld zat en ik heb nergens zin in en ik ben verdrietig
Het huilen staat me nader dan het lachen iig
Als ik nu ga praten ga ik jankenquote:Op zondag 18 januari 2026 13:26 schreef maily het volgende:
[..]
Kun je met je vriendin bellen en je verdriet ook met haar delen?
Niks mis met janken. Het moet er toch uit .....quote:Op zondag 18 januari 2026 13:32 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Als ik nu ga praten ga ik janken
Dit ja!!quote:Op zondag 18 januari 2026 13:38 schreef maily het volgende:
[..]
Niks mis met janken. Het moet er toch uit .....
Maak het je maar zo comfortabel mogelijk
Dikke knuffel Childquote:Op zondag 18 januari 2026 13:32 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik kan mijn bestie altijd bellen, maar die werkt nu
En twee andere vriendinnen waarmee ik wel app, alleen die zijn (sorry dat ik het zeg) niet zo empathisch en snappen dit niet
Mijn beste vriend is getrouwd met mijn bestie en die is nu alleen thuis met twee kleintjes, dus super onhandig
En de andere Bestie, Bestie 2, bel ik morgen al mee, die spreek ik eens per week
Die niet empathische vriendinnen spreek ik nu wel, voor de gezelligheid, weten wel wat er speelt, maar die begrijpen oprecht niet waar ik me druk om maak. En dat is super frustrerend.
Dus eigenlijk moet ik mezelf even redden. Kan de crisisdienst bellen, maar ik heb even geen behoefte aan een vreemde. En ik heb even geen behoefte aan hulpverlenerstaal
Dus ik heb me warm aangekleed, lekker comfi, kachel aan. Serietje op en chillen. Zo maar even thee zetten.
De optimist in mij is even weg
*knuffelt CotS*quote:Op zondag 18 januari 2026 13:32 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik kan mijn bestie altijd bellen, maar die werkt nu
En twee andere vriendinnen waarmee ik wel app, alleen die zijn (sorry dat ik het zeg) niet zo empathisch en snappen dit niet
Mijn beste vriend is getrouwd met mijn bestie en die is nu alleen thuis met twee kleintjes, dus super onhandig
En de andere Bestie, Bestie 2, bel ik morgen al mee, die spreek ik eens per week
Die niet empathische vriendinnen spreek ik nu wel, voor de gezelligheid, weten wel wat er speelt, maar die begrijpen oprecht niet waar ik me druk om maak. En dat is super frustrerend.
Dus eigenlijk moet ik mezelf even redden. Kan de crisisdienst bellen, maar ik heb even geen behoefte aan een vreemde. En ik heb even geen behoefte aan hulpverlenerstaal
Dus ik heb me warm aangekleed, lekker comfi, kachel aan. Serietje op en chillen. Zo maar even thee zetten.
De optimist in mij is even weg
Ik kan niet zo goed zo maar huilen. Druk het zo weg, krijg het laten lopen echt niet zo maar voor elkaar. Kan het niet uitleggenquote:Op zondag 18 januari 2026 13:38 schreef maily het volgende:
[..]
Niks mis met janken. Het moet er toch uit .....
Maak het je maar zo comfortabel mogelijk
quote:
quote:
Nou, dat klinkt toch goed zo!quote:Op zondag 18 januari 2026 19:41 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Comfort heh ik wel gelukkig.
Huispak aan en onderuit. Laptop aan en een grote kan water.
Plus een dutje vanmiddag. Slaap zo moeilijk in en zoveel nachtmerries
Daar raak ik niet uitgerust van
Ja... en ik snak naar een vrije dagquote:Op zondag 18 januari 2026 19:52 schreef qltel het volgende:
[..]
Nou, dat klinkt toch goed zo!
Dat je uit je gewone doen bent is logisch. Dit was zo onverwacht, je hebt je er totaal niet op kunnen voorbereiden. Hopelijk knapt je moeder weer snel op, dan voel jij je waarschijnlijk ook beter.
Hou je haaks en neem je rust! Dikke knuffel!
als jij niet (goed) voor jezelf zorgt kun je er ook niet (goed) zijn voor je moeder .... denk je daar ook aan?quote:Op zondag 18 januari 2026 20:03 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja... en ik snak naar een vrije dag
Morgen regelingen doen (fiets ophalen, even wat mensen inlichten en zo) en vrijwilligerswerk
Dinsdag mams en ik vraag haar dan of ze een vrije dag oke vindt. Denk het wel hoor. Alleen ik voel me dan lullig. Ze is er helemaal alleen... en ze heeft pijn...
Maar een dagje uitslapen en even niet de deur uit... kan niet wachten
En dat is zo gemeen en egocentrisch...
Maar goed... even vragen wat zij ervan vindt
In theorie welquote:Op zondag 18 januari 2026 20:51 schreef maily het volgende:
[..]
als jij niet (goed) voor jezelf zorgt kun je er ook niet (goed) zijn voor je moeder .... denk je daar ook aan?
Allereerst: wat een tegenslag weer voor julliequote:Op zondag 18 januari 2026 21:04 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
In theorie wel
Alleen met een familie van twee heb je soms geen keuze
Daarom wil ik dinsdag even bespreken of ik woensdag thuis kan blijven.
Morgen moet ik even bikkelen
Dinsdag valt mee
Alleen tijd + energie voor clubjes heb ik even niet... elk moment om bij te komen moet ik ook even pakken
Vrees dat dit nog wel eventjes gaat duren
Sterkte, zware tijd zo voor jequote:Op zondag 18 januari 2026 21:04 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
In theorie wel
Dinsdag valt mee
Alleen tijd + energie voor clubjes heb ik even niet... elk moment om bij te komen moet ik ook even pakken
Wat Maily al zeiquote:Op zondag 18 januari 2026 21:04 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
In theorie wel
Dinsdag valt mee
Ja ik denk niet dat mijn reactie vreemd is, wel frustrerend. Al maakt het mijn klachten worden er wel hefitger van.quote:Op zondag 18 januari 2026 21:18 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Allereerst: wat een tegenslag weer voor jullie![]()
En verder: Mensen kunnen meer belangrijke personen in hun leven hebben dan alleen bloedverwanten.
Niet iedereen heeft daar behoefte aan, of heeft de mogelijkheid niet. En wellicht geldt ook voor je moeder (ik zie je niet posten over vriendinnen ed). Maar daarmee heb jij niet de verplichting om alle gaten op te vangen.
Volgens mij verwacht je moeder dat ook niet, want die heeft je eerder ook al eens naar huis gestuurd om bij te tanken.
Dus zeker goed dat je het bespreekt! Dat is gezond en niet egoïstisch. En ik denk dat je er een 'ja' op gaat krijgen.
Dat je emotie en energie nu dipt: dat heeft minder met je diagnoses te maken en meer met het feit dat het gewoon een heftige periode is.
Ik denk dat iedere user hier daar een beetje van uit het lood zou schieten.
Ik doe mijn bestquote:Op zondag 18 januari 2026 21:21 schreef greysbones het volgende:
[..]
Wat Maily al zei
Je moet ook voor jezelf zorgen
En het is ook veel
En heftig
En dan mag je best even uitpuffen en het veel vinden
Dank je !quote:
Dank je welquote:Op maandag 19 januari 2026 10:43 schreef Prego het volgende:
veel sterkte CotS en Mama-CotS (MotS?), ik kan me goed voorstellen dat dit een heftige tijd voor je/jullie is
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb nu pauze tot kwart voor twee, dan ga ik naar mijn vrijwilligerswerk
Uiteraard is het voor haar heel erg. Maar vlak jezelf nu niet uit. Het heeft jou uiteraard een emotionele klap gegeven en het kost je ook een hoop tijd en dus ook energie.quote:Op maandag 19 januari 2026 11:10 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dank je wel
MotS vind ik mooi gevondenje hebt me laten lachen en dat is momenteel een hele prestatie
Het is vooral voor haar erg
quote:Op maandag 19 januari 2026 11:13 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ben net thuis. Fiets heb ik weer. Koelkast is geplunderd, de komende anderhalf week hoef ik geen boodschappen doen iig
Stiekem is dat best wel fijn! Boodschappenstress kan ik nu er echt niet bij gebruikenLekker veel vitamientjes!!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb nu pauze tot kwart voor twee, dan ga ik naar mijn vrijwilligerswerk![]()
Als ik het voor mezelf naar ga vinden, dan stort ik in. Ik moet het wel om haar laten draaien, buiten het sociale aspect om natuurlijk, om te overlevenquote:Op maandag 19 januari 2026 11:13 schreef qltel het volgende:
[..]
Uiteraard is het voor haar heel erg. Maar vlak jezelf nu niet uit. Het heeft jou uiteraard een emotionele klap gegeven en het kost je ook een hoop tijd en dus ook energie.
Ik hoop dus voor jullie beiden dat ze snel opknapt.
ja echt he! Onder het mom van "mens tel uw zegeningen" (wat mijn moeder altijd zegt) ben ik hier wel blij mee. Na mijn vrijwilligerswerk lekker koken (aardappeltjes met spinazie, tomaat en een vleesvervanger)quote:
Je hoeft het niet naar te vinden voor jezelf. Maar houd er wel rekening mee dat het je heel veel energie kost. En als je dat goed verdeelt heeft je moeder ook meer aan je.quote:Op maandag 19 januari 2026 12:07 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Als ik het voor mezelf naar ga vinden, dan stort ik in. Ik moet het wel om haar laten draaien, buiten het sociale aspect om natuurlijk, om te overleven
Compassie past even niet in het gedoe aankunnen
Prima toch! Maak van je hart geen moordkuil.. FOK! is een prima plek om je frustraties te uiten.quote:
Nee... ik houd rekening met mijn energiehuishouden. Kies er heel bewust voor om vroeg naar bed te gaan, mijn agenda zo leeg mogelijk te houdenquote:Op maandag 19 januari 2026 13:20 schreef qltel het volgende:
[..]
Je hoeft het niet naar te vinden voor jezelf. Maar houd er wel rekening mee dat het je heel veel energie kost. En als je dat goed verdeelt heeft je moeder ook meer aan je.
[..]
Prima toch! Maak van je hart geen moordkuil.. FOK! is een prima plek om je frustraties te uiten.
Kijk, ik had niet anders verwacht dan dat je uiteraard goed op jezelf zou letten, maar het kan toch geen kwaad om het even aan te stippen. Hectische tijd!quote:Op maandag 19 januari 2026 13:28 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Nee... ik houd rekening met mijn energiehuishouden. Kies er heel bewust voor om vroeg naar bed te gaan, mijn agenda zo leeg mogelijk te houden
Vanaf vandaag ook weer super gezond koken, zodat mijn weerstand optimaal is, etc
Ben echt wel heel bewust bezig, ook al frustreert het me ook. Om op zijn laatst om half elf baar bed en om half twaalf op zijn laatst te lamp uit. Wekker om zeven uur een snoezelen tot half acht.
Dat begreep iedereen hier vast wel! En dat is prima. Sommige mensen kunnen zo ongevoelig zijn, of vreemd reageren. Ik verbaas me er vaker over.quote:En naja, wel even heel duidelijk : mijn gemopper is niet uit ondankbaarheid en volledig NIET gericht op Fok. En ook niet gericht op mijn besties. Gewoon wat kennissen die heel aardig zijn, maar soms voor mijn gevoel kort door de bocht gaan. En die mensen bedank ik vriendelijk voor hun advies en laat het verder. Alleen mijn zuurheid moest er even uit
Nou, aanstippen is zeker niet verkeerd, want het kost me heel veel moeite om zo voor mezelf te zorgen. Dat vind ik al moeilijk in goede tijden, laat staan nu. Alleen tja, nu is het nog belangrijkerquote:Op maandag 19 januari 2026 13:30 schreef qltel het volgende:
[..]
Kijk, ik had niet anders verwacht dan dat je uiteraard goed op jezelf zou letten, maar het kan toch geen kwaad om het even aan te stippen. Hectische tijd!
[..]
Dat begreep iedereen hier vast wel! En dat is prima. Sommige mensen kunnen zo ongevoelig zijn, of vreemd reageren. Ik verbaas me er vaker over.
Huilen is menselijk. Gewoon laten stromen die tranen!quote:Op maandag 19 januari 2026 16:23 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oké, net enorm gejankt. Stootte me heel dom aan mijn salontafel (knie helemaal dik en blauw) en ging me een partij janken. Leek wel een klein kind. De spreekwoordelijke druppel
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |