Voor gezeik over dingen in de wereld zijn andere topics, hier zijn we chill.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 23:35 schreef sly-nl het volgende:
Zootje kloten recepten delen en gezeik over vierkante pizza's, terwijl de wereld in brand staat![]()
Love![]()
Bekijk deze YouTube-video
Niet opsnuiven he.quote:Op zondag 4 januari 2026 11:11 schreef chufi het volgende:
Zelfs hier lag een dun laagje wit poeder....
nog steeds..
Gelukkig maar en goed zo en ik neem aan dat je dan vloeibaar wasmiddel gebruikt, ik moest ff nadenken want dacht in eerste instantie ieuw.quote:Op zondag 4 januari 2026 11:15 schreef chufi het volgende:
[..]
Ik kijk wel uit ... lijkt wel waspoeder en dat gebruik ik al jaren niet meer
vloeibaar en doekjesquote:Op zondag 4 januari 2026 11:17 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Gelukkig maar en goed zo en ik neem aan dat je dan vloeibaar wasmiddel gebruikt, ik moest ff nadenken want dacht in eerste instantie ieuw.
Ik hoop dat het bij jou witter is dan hier.quote:
Valt tegen hier.quote:Op zondag 4 januari 2026 12:10 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Ik hoop dat het bij jou witter is dan hier.
Hier is het ook gewoon bijna wegquote:
Jan Willem filmt overal ... ook hier in de buurt heeft ie rondgereden in de nieuwe Mercedesquote:Op zondag 4 januari 2026 12:58 schreef marcb1974 het volgende:
En wat doet de Utrechtse politie nou met O&N
en als dat afgaat, dan heb je gewoon een uitdaging,
want dan is een deel van het huizenblok .... weg.......
wilde iemand gewoon een professionele vuurwerkshow geven, komen zij het weer verpesten... /squote:Op zondag 4 januari 2026 12:58 schreef marcb1974 het volgende:
Respect voor deze mensenquote:Op zondag 4 januari 2026 12:58 schreef marcb1974 het volgende:
Er had toch niets mis kunnen gaan ook bij deze 'professionele' vuurwerkshowquote:Op zondag 4 januari 2026 13:42 schreef mschol het volgende:
[..]
wilde iemand gewoon een professionele vuurwerkshow geven, komen zij het weer verpesten... /s
Best wel bijzonder want Limburg of Friesland en Groningen zijn vaak het eerst aan de beurt of waar het meeste valt.quote:
Er is nu een constante stroom die over Zuid-Holland ligt. Mjn moeder stuurde uit regio Rotterdam foto's van echt een bizarre hoeveelheid sneeuw, en nu ook mist.quote:Op zondag 4 januari 2026 14:21 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Best wel bijzonder want Limburg of Friesland en Groningen zijn vaak het eerst aan de beurt of waar het meeste valt.
Ik vind het erg apart iig. En mist is kut, hier schijnt de zon nog gelukkig.quote:Op zondag 4 januari 2026 14:23 schreef fietsie het volgende:
[..]
Er is nu een constante stroom die over Zuid-Holland ligt. Mjn moeder stuurde uit regio Rotterdam foto's van echt een bizarre hoeveelheid sneeuw, en nu ook mist.
Zon en buien idd.quote:Op zondag 4 januari 2026 14:24 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Ik vind het erg apart iig. En mist is kut, hier schijnt de zon nog gelukkig.
Toch fokking vaag allemaal.
Vaak hetzelfde volk, hier wonen ook zulke tokkies. Door de sneeuw kan ik nu iig die zooi even niet zien.quote:Op zondag 4 januari 2026 14:28 schreef RedShoe het volgende:
Ze schoten hier ook zwaar vuurwerk midden in de woonwijk af. Stel idioten en ook nog brand gesticht zag ik gister. Pallets en kerstbomen etc.
En opruimen ho maarStelletje tokkies
Ik stak vroeger ook wel vuurwerk af, maar ruimde de rotzooi netjes de volgende dag weer op.quote:Op zondag 4 januari 2026 14:30 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Vaak hetzelfde volk, hier wonen ook zulke tokkies. Door de sneeuw kan ik nu iig die zooi even niet zien.
Mijn exman stak vroeger wel eens wat af maar inderdaad, volgende dag gewoon even opruimen.quote:Op zondag 4 januari 2026 14:34 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Ik stak vroeger ook wel vuurwerk af, maar ruimde de rotzooi netjes de volgende dag weer op.
En het zijn elk jaar weer dezelfde adressen waar weken daarna nog vuurwerkresten voor de deur liggen. Zelf zien ze het niet (of te dom/lui om te beseffen dat je je eigen troep op ruimt).
Sommige mensen zeggen gewoon ook hardop 'dat moet de gemeente maar doen'. Niet beseffende dat de kosten daarvan net zo hard weer terugkomen bij de (niet hurende) bewoners, als OZB.quote:Op zondag 4 januari 2026 14:34 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Ik stak vroeger ook wel vuurwerk af, maar ruimde de rotzooi netjes de volgende dag weer op.
En het zijn elk jaar weer dezelfde adressen waar weken daarna nog vuurwerkresten voor de deur liggen. Zelf zien ze het niet (of te dom/lui om te beseffen dat je je eigen troep op ruimt).
Ik snap dat wel alleen is zo'n kort stukje niet goed voor je auto, zeker niet met dit weer.quote:Op zondag 4 januari 2026 14:35 schreef fietsie het volgende:
Ik ga mijn collega's er denk ik maar op voorbereiden dat ik de komende week veel thuiswerk, want ik voorzie nu al veel parkeerellende, met alle 'fietsers' die de 15 minuten fietsen naar het werk vervangen door een auto.
Veel te veel domme mensen op deze planeet en niet in iedere gemeente doet de gemeente het zelf of komen ze op bepaalde plekken niet zo vaak en dan doen vrijwilligers het. Ik heb het wel eens gedaan in bepaalde wijken en je wil niet weten hoeveel teringzooi vuurwerk maakt en hoe ontzettend kut het is om op te ruimen.quote:Op zondag 4 januari 2026 14:38 schreef fietsie het volgende:
[..]
Sommige mensen zeggen gewoon ook hardop 'dat moet de gemeente maar doen'. Niet beseffende dat de kosten daarvan net zo hard weer terugkomen bij de (niet hurende) bewoners, als OZB.
Niet te bevatten idd.quote:Op zondag 4 januari 2026 14:37 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Mijn exman stak vroeger wel eens wat af maar inderdaad, volgende dag gewoon even opruimen.
En hier ook dezelfde lui die het niet doen, ik snap mensen al heel lang niet meer.
Zo simpel denken mensen idd. Te gek voor woordenquote:Op zondag 4 januari 2026 14:38 schreef fietsie het volgende:
[..]
Sommige mensen zeggen gewoon ook hardop 'dat moet de gemeente maar doen'. Niet beseffende dat de kosten daarvan net zo hard weer terugkomen bij de (niet hurende) bewoners, als OZB.
Vooral als het, zoals met dit weer, nat wordtquote:Op zondag 4 januari 2026 14:40 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Veel te veel domme mensen op deze planeet en niet in iedere gemeente doet de gemeente het zelf of komen ze op bepaalde plekken niet zo vaak en dan doen vrijwilligers het. Ik heb het wel eens gedaan in bepaalde wijken en je wil niet weten hoeveel teringzooi vuurwerk maakt en hoe ontzettend kut het is om op te ruimen.
Uhuh inderdaad. Echt ranzig.quote:Op zondag 4 januari 2026 14:46 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Vooral als het, zoals met dit weer, nat wordtDan wordt het van dat vieze papierdrek...
Het gaat al dagen zo:quote:Op zondag 4 januari 2026 14:21 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Best wel bijzonder want Limburg of Friesland en Groningen zijn vaak het eerst aan de beurt of waar het meeste valt.
Zucht, ik begin toch bijna echt te geloven dat het universum niet wil dat ik auto rijd, eerst iedere keer kapot en nu dit weer, heb dinsdag een afspraak waar ik een eind voor moet rijden, ga ik morgen maar afzeggen, heb er geen vertrouwen in.quote:Op zondag 4 januari 2026 14:49 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Het gaat al dagen zo:
https://cdn.knmi.nl/knmi/(...)7156812c2d315b74943f
quote:
Het is inderdaad een complot tegen jou.quote:Op zondag 4 januari 2026 14:51 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Zucht, ik begin toch bijna echt te geloven dat het universum niet wil dat ik auto rijd, eerst iedere keer kapot en nu dit weer, heb dinsdag een afspraak waar ik een eind voor moet rijden, ga ik morgen maar afzeggen, heb er geen vertrouwen in.
Ja spot er maar mee, sta maar eens een week in mijn schoenen.quote:Op zondag 4 januari 2026 14:52 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Het is inderdaad een complot tegen jou.
En nu moet ik opschieten, want de volgende stafvergadering is over 20 minuten. Onderwerp is, waar kunnen we choco nog meer lastig mee vallen
Die zullen me echt te klein zijn, dus nee thx. Je regelt het maarquote:Op zondag 4 januari 2026 14:54 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Ja spot er maar mee, sta maar eens een week in mijn schoenen.![]()
Zeg maar dat ik even rust wil ja, laat ze maar een ander gaan pesten.
Zullen we de torenhoge cacaoprijzen erin gooien?quote:Op zondag 4 januari 2026 14:52 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Het is inderdaad een complot tegen jou.
En nu moet ik opschieten, want de volgende stafvergadering is over 20 minuten. Onderwerp is, waar kunnen we choco nog meer lastig mee vallen
Nou vooruit, anders krijg je pijn in je voetjes.quote:Op zondag 4 januari 2026 14:58 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Die zullen me echt te klein zijn, dus nee thx. Je regelt het maar
quote:Op zondag 4 januari 2026 15:03 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Zullen we de torenhoge cacaoprijzen erin gooien?
quote:Op zondag 4 januari 2026 15:03 schreef fietsie het volgende:
Er kwam hier net een sneeuwbui die.... die serieus leek. 5 minuten, toen scheen de zon weer.
Waren die niet aan het dalen?quote:Op zondag 4 januari 2026 15:03 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Zullen we de torenhoge cacaoprijzen erin gooien?
Zitten dingen mee?quote:Op zondag 4 januari 2026 15:03 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Nou vooruit, anders krijg je pijn in je voetjes.![]()
Gelukkig is er balans, af en toe zitten dingen ook mee. Dat ik mij dit af en toe realiseer is al winst voor mezelf.
quote:Op zondag 4 januari 2026 15:06 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Zitten dingen mee?![]()
Mooi, dat is het onderwerp van de vergadering geworden
Zo'n sneeuwbui had ik ook net. Intensief buitje van 5 minuten.quote:Op zondag 4 januari 2026 15:03 schreef fietsie het volgende:
Er kwam hier net een sneeuwbui die.... die serieus leek. 5 minuten, toen scheen de zon weer.
Ja, ze zijn weer wat gedaald.quote:
Nee man, chocola is duurder en de verpakkingen kleiner.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
Meer chocolade eten hequote:Op zondag 4 januari 2026 15:07 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ja, ze zijn weer wat gedaald.
Wat gaan we daaraan doen?
Gister was dat ook hier, vandaag niet dus wie weet morgen bij jullie veel sneeuw.quote:Op zondag 4 januari 2026 15:07 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Zo'n sneeuwbui had ik ook net. Intensief buitje van 5 minuten.
En alles is weer weg.
Vrijdag...zoals het nu staat.quote:Op zondag 4 januari 2026 15:08 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Gister was dat ook hier, vandaag niet dus wie weet morgen bij jullie veel sneeuw.
quote:Op zondag 4 januari 2026 15:08 schreef marcb1974 het volgende:
Choco ondertussen
Die is een beetje te groot voor mij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kleiner modelletje dan.![]()
De fabrikanten waarschijnlijk niets.quote:Op zondag 4 januari 2026 15:07 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ja, ze zijn weer wat gedaald.
Wat gaan we daaraan doen?
Waarvan 1.75 belastingen om dingen van te betalen die gevraagd zijn door een kleine minderheid van de inwoners van dit land, of om te voldoen aan EU eisen die door falende belangenbehartiging niet relatief zijn gemaakt aan het feitelijk bewoond oppervlak van de EU landen.quote:
Rechts heeft er een puinhoop van gemaakt.quote:Op zondag 4 januari 2026 15:10 schreef fietsie het volgende:
[..]
Waarvan 1.75 belastingen om dingen van te betalen die gevraagd zijn door een kleine minderheid van de inwoners van dit land, of om te voldoen aan EU eisen die door falende belangenbehartiging niet relatief zijn gemaakt aan het feitelijk bewoond oppervlak van de EU landen.
Die puinhoop is veroorzaakt in de jaren '80 en '90, op die rokende bergen van geld drainage is alles kansloos.quote:Op zondag 4 januari 2026 15:12 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Rechts heeft er een puinhoop van gemaakt.
Rechts of Linksom of dwars door het midden...we geven elkaar de schuld en lossen verder niks op.
Dat is echt te makkelijk,quote:Op zondag 4 januari 2026 15:15 schreef fietsie het volgende:
Die puinhoop is veroorzaakt in de jaren '80 en '90,
Ikke wel.quote:Op zondag 4 januari 2026 15:15 schreef Karzai het volgende:
als je je van slag raken door een beetje sneeuw
Dat bedoel ik niet; in die tijd was het nog mogelijk regels te veranderen zonder dat iedereen die zelfstandig kan kakken er rechtzaken over begon.quote:Op zondag 4 januari 2026 15:19 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Dat is echt te makkelijk,
misschien zijn verkeerde keuzes gemaakt in de tijd. Maar de politiek mag daar nu echt niet meer over huilen. Ze hebben 25+ jaar gehad om het op te lossen.
En ook dat kunnen ze aanpassen he. Die wetteksten liggen niet voor eeuwig vast.quote:Op zondag 4 januari 2026 15:22 schreef fietsie het volgende:
[..]
Dat bedoel ik niet; in die tijd was het nog mogelijk regels te veranderen zonder dat iedereen die zelfstandig kan kakken er rechtzaken over begon.
Nu is verandering van koers op welk vlak dan ook vrijwel onmogelijk omdat bij iedere wending een extreem klein groepje naar een rechter rent en dan met detail-feitjes uit wetsteksten de wending onmogelijk maakt.
Hier ook steeds, maar blijft helaas niet liggen.quote:
Ik ook, was verdomd voorzichtig lopen naar de supermarkt.quote:
quote:
Maar je bent weer heel thuis.quote:Op zondag 4 januari 2026 16:51 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Ik ook, was verdomd voorzichtig lopen naar de supermarkt.
quote:Op zondag 4 januari 2026 17:00 schreef marcb1974 het volgende:
Het is nu gewoon klaar. Allemaal netjes doen ja.
quote:
quote:
O o oquote:Op zondag 4 januari 2026 16:51 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Ik ook, was verdomd voorzichtig lopen naar de supermarkt.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
quote:Op zondag 4 januari 2026 17:30 schreef marcb1974 het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Omgquote:Op zondag 4 januari 2026 15:17 schreef fietsie het volgende:
Ah, en we hebben een nieuw gevaar: van windmolenwieken vallend ijs.
Hopen dat je het binnen houdtquote:
Ik hoop dat ook. Soep helpt ook om zouten weer aan te vullenquote:
En fruit lukt dat ook ? En qua drinken is wel belangrijk natuurlijk vocht binnen te krijgen..quote:Op zondag 4 januari 2026 17:37 schreef drakin het volgende:
[..]
Ik hoop dat ook. Soep helpt ook om zouten weer aan te vullen
Best wel ja.quote:
* boksquote:Op zondag 4 januari 2026 17:40 schreef RedShoe het volgende:
Eerst maar even eten klaar maken.
Hier staat boerenkool op het menu.
Oeh lekker hoor, met een worst of gehaktbal erbijquote:Op zondag 4 januari 2026 17:40 schreef RedShoe het volgende:
Eerst maar even eten klaar maken.
Hier staat boerenkool op het menu.
Gehaktbal iddquote:Op zondag 4 januari 2026 17:41 schreef Lovely het volgende:
[..]
Oeh lekker hoor, met een worst of gehaktbal erbij
Of roggebrood
Neee geen fruitquote:Op zondag 4 januari 2026 17:38 schreef Lovely het volgende:
[..]
En fruit lukt dat ook ? En qua drinken is wel belangrijk natuurlijk vocht binnen te krijgen..
Even zoeken op Google waar je die kan bestellenquote:
Dat is de echo.quote:
Ja maar dat zal wel alleen jullie sporters zijn ... En nu kijk ik Engels voetbalquote:Op zondag 4 januari 2026 19:13 schreef mario390 het volgende:
[..]
orf olympische hoogpunten 4 jahrzente
Kerstboomworstelen verlorenquote:
Je weet toch dat bomen altijd sterker zijnquote:Op zondag 4 januari 2026 19:33 schreef fietsie het volgende:
[..]
Kerstboomworstelen verloren
(Ik dacht: maandag afvoeren. Ophaalpunt van de gemeente: vanaf dinsdag)
Ja maar ik ben een boom van een vent. Dus dit was een tegenvaller.quote:Op zondag 4 januari 2026 19:34 schreef drakin het volgende:
[..]
Je weet toch dat bomen altijd sterker zijn
Bomen hebben zo'n uitspraak ook niet nodigquote:Op zondag 4 januari 2026 19:34 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ja maar ik ben een boom van een vent. Dus dit was een tegenvaller.
Verdwenen uit mn ATquote:Op zondag 4 januari 2026 19:22 schreef mario390 het volgende:
ja maier in 90er, hirscher, gasser, hoezo post je niks in BB Topic?
Dan loopt de lagere school hier een subsidie mis; die krijgen per boom een bedrag.quote:Op zondag 4 januari 2026 19:43 schreef Aoibhin het volgende:
Hier laat ik de kerstboom nog tot volgend weekend staan.
En jij een sinasappelquote:Op zondag 4 januari 2026 19:49 schreef fietsie het volgende:
[..]
Dan loopt de lagere school hier een subsidie mis; die krijgen per boom een bedrag.
Euh dat weer niet, sowieso kan ik m alleen brengen op een tijdstip dat de school al dicht is, dus het zal me benieuwen hoe ze dit organiserenquote:
O hier is in 1 wijk de sinasappelactie, per ingeleverde boom krijg je een vruchtquote:Op zondag 4 januari 2026 19:57 schreef fietsie het volgende:
[..]
Euh dat weer niet, sowieso kan ik m alleen brengen op een tijdstip dat de school al dicht is, dus het zal me benieuwen hoe ze dit organiseren
oh beetje toeristen troublesquote:Op zondag 4 januari 2026 20:03 schreef fietsie het volgende:
Ik kijk naar een stel die in de Italiaanse alpen wonen, en die hun auto vast hebben staan in de sneeuw.
4 uur ploeteren voor 3 meter achteruit...
Ach hij woont er al jaren, maar had zijn vriendin mee en die wilde ie niet al te ver laten lopen snachts bij min veel.quote:
Ja soms heb je pechquote:Op zondag 4 januari 2026 20:03 schreef fietsie het volgende:
Ik kijk naar een stel die in de Italiaanse alpen wonen, en die hun auto vast hebben staan in de sneeuw.
4 uur ploeteren voor 3 meter achteruit...
okay ik snap er niet veel verder vanquote:Op zondag 4 januari 2026 20:13 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ach hij woont er al jaren, maar had zijn vriendin mee en die wilde ie niet al te ver laten lopen snachts bij min veel.
Dit was het gevolg
Naar de sneeuw?quote:Op zondag 4 januari 2026 20:18 schreef Karzai het volgende:
al dat gezeik van die hollanders als er een beetje sneeuw valt en dat ze niet op vakantie kunnen gaan
alleen maar gezeik constant janken als het vliegtuig niet eens gaat ik trap ze dood die boerenkinkels waar het echt omgaatquote:
Allemaal scheldwoorden zeker.quote:Op zondag 4 januari 2026 20:42 schreef fietsie het volgende:
Zow een Duitse deelnemer aan de Dakar heeft even een snelle woestijnbuggy afgeschreven in de proloog... Hoop nieuwe Duitse woordjes geleerd...
uhuquote:
ABC Oils Inc.?quote:Op zondag 4 januari 2026 20:49 schreef Karzai het volgende:
laten wij een vrij en tolerant handelsland blijven, daar is nederland groot mee geworden we zijn tenslotte maar een klein landje
nederlanders hebben internationale instelling en zijn bereid wat te leren en niet in het verleden blijven hangenquote:
Wat voor film?quote:Op zondag 4 januari 2026 21:30 schreef marcb1974 het volgende:
Waarom moeten films nou zo'n zwak einde hebben soms.
Dit ging zo lang goed
Een Duitse film nog wel, ik heb daar geen actieve mening over.quote:Op zondag 4 januari 2026 21:52 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Der Tiger (2025) - Reference view - IMDb
Duitse films over wo2 zijn vaak heel goed (die van nu dan).quote:Op zondag 4 januari 2026 21:54 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Een Duitse film nog wel, ik heb daar geen actieve mening over.![]()
En dat is wel vervelend als een film niet eindigt zoals je zou willen.
Als ze ineens wel winnen merk je het snel zatquote:Op zondag 4 januari 2026 21:56 schreef fietsie het volgende:
Ik hoop wel dat ze in de film de oorlog ook niet winnen
Ondertussen ontdekt de buurman dat een M-serie BMW op zomerbanden niet het ideale vervoermiddel is op dit moment.
Het hellinkje van de oprit is al teveel.
Het uitdragen van positieve boodschappen over nazisme lijkt me niet heel passend in dit tijdsgewrichtquote:Op zondag 4 januari 2026 21:56 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Als ze ineens wel winnen merk je het snel zat
Dat kan, ik kan mij niet heugen dat ik een Duitse film daarover gezien heb. Dus geen mening. Dat het einde kut is is jammer en gebeurt vaker met films. Of series.quote:Op zondag 4 januari 2026 21:56 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Duitse films over wo2 zijn vaak heel goed (die van nu dan).
Lullig voor hem, heeft ie geen sneeuwkettingen dan.quote:Op zondag 4 januari 2026 21:56 schreef fietsie het volgende:
Ondertussen ontdekt de buurman dat een M-serie BMW op zomerbanden niet het ideale vervoermiddel is op dit moment.
In die bandenmaat zullen dat vast prijzige gevalletjes zijnquote:Op zondag 4 januari 2026 21:59 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Lullig voor hem, heeft ie geen sneeuwkettingen dan.
Dat gebeurt toch ook niet of lees ik het verkeerd.quote:Op zondag 4 januari 2026 21:58 schreef fietsie het volgende:
[..]
Het uitdragen van positieve boodschappen over nazisme lijkt me niet heel passend in dit tijdsgewricht
thuiblijven vanaafquote:Op zondag 4 januari 2026 21:56 schreef fietsie het volgende:
Na ruim 80 jaar nog ineens winnen lijkt ook sterk.quote:Op zondag 4 januari 2026 21:58 schreef fietsie het volgende:
[..]
Het uitdragen van positieve boodschappen over nazisme lijkt me niet heel passend in dit tijdsgewricht
En ook niet echt vaak nodig in dit land dus dan helemaal prijzig.quote:Op zondag 4 januari 2026 22:00 schreef fietsie het volgende:
[..]
In die bandenmaat zullen dat vast prijzige gevalletjes zijn
Er zijn er dus meerderequote:Op zondag 4 januari 2026 21:58 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Dat kan, ik kan mij niet heugen dat ik een Duitse film daarover gezien heb. Dus geen mening. Dat het einde kut is is jammer en gebeurt vaker met films. Of series.
En morgen ook want als het gaat vriezen, wat volgens mij ook gaat gebeuren, bevriest al die vieze meuk en resterende sneeuw, morgen schaatsen op straat.quote:
Tot -10 vannacht toch? Afhankelijk van de plek in het land wel.quote:Op zondag 4 januari 2026 22:02 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
En morgen ook want als het gaat vriezen, wat volgens mij ook gaat gebeuren, bevriest al die vieze meuk en resterende sneeuw, morgen schaatsen op straat.
Ik vind de Duitse taal niet zo prettig om te kijken of luisteren.quote:Op zondag 4 januari 2026 22:02 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Er zijn er dus meerdere
Ook nog wel een goede serie.
En helaas ja, een goed eind blijft moeilijk, is bij veel series zo
tafelzout meenemen ?!quote:Op zondag 4 januari 2026 22:02 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
En morgen ook want als het gaat vriezen, wat volgens mij ook gaat gebeuren, bevriest al die vieze meuk en resterende sneeuw, morgen schaatsen op straat.
Gristus waar gaat het zo hard vriezen, ik ga googlen, mag hopen dat dat niet hier is, zal ook wel niet denk ik, wtf -10quote:Op zondag 4 januari 2026 22:02 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Tot -10 vannacht toch? Afhankelijk van de plek in het land wel.
Mijn moeder woonde in Rotterdam destijds en heeft genoeg ellende aan mij overgedragen daarvan, dat heb ik afgelopen jaren wel ontdekt.quote:Op zondag 4 januari 2026 22:02 schreef chufi het volgende:
Nog steeds een obsessie met die oorlog lijkt me ook wel een beetje een overdone .... Je was nog niet geboren en misschien wel never als die oorlog niet was geweest .. maar niet alles draait om WO2
Waar verwachten ze dat dan? Want in de weerplaatjes voor hier staat 0 / -1. Dat vind ik wel een enorm lokaal verschil.quote:Op zondag 4 januari 2026 22:02 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Tot -10 vannacht toch? Afhankelijk van de plek in het land wel.
Ergens op tv zei een weerman dat vanmiddag. Geen idee welke regio.quote:Op zondag 4 januari 2026 22:07 schreef fietsie het volgende:
[..]
Waar verwachten ze dat dan? Want in de weerplaatjes voor hier staat 0 / -1. Dat vind ik wel een enorm lokaal verschil.
een paar dagen geleden zou het -12 worden hier... nu min -7quote:Op zondag 4 januari 2026 22:04 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Gristus waar gaat het zo hard vriezen, ik ga googlen, mag hopen dat dat niet hier is, zal ook wel niet denk ik, wtf -10
Ja ok .. Laat het los ...quote:Op zondag 4 januari 2026 22:05 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Mijn moeder woonde in Rotterdam destijds en heeft genoeg ellende aan mij overgedragen daarvan, dat heb ik afgelopen jaren wel ontdekt.
Een paar dagen geleden zou de vorst ook na komend weekend aanhouden, nu staan daar consistent dooi-getallen.quote:Op zondag 4 januari 2026 22:08 schreef chufi het volgende:
[..]
een paar dagen geleden zou het -12 worden hier... nu min -7
Hoop zo dat dat ook klopt, ben wel klaar met die kou.quote:Op zondag 4 januari 2026 22:10 schreef fietsie het volgende:
[..]
Een paar dagen geleden zou de vorst ook na komend weekend aanhouden, nu staan daar consistent dooi-getallen.
Persoonlijk heb ik dan liever sneeuw dan regen, want droog weer boven nul zit er vast niet inquote:Op zondag 4 januari 2026 22:11 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Hoop zo dat dat ook klopt, ben wel klaar met die kou.
De neerslag blijft, alleen de temperatuur veranderd.quote:Op zondag 4 januari 2026 22:12 schreef fietsie het volgende:
[..]
Persoonlijk heb ik dan liever sneeuw dan regen, want droog weer boven nul zit er vast niet in
dat was wel voor waar ik woon , dus ergens anders kan het anders toch wel kouder wordenquote:Op zondag 4 januari 2026 22:11 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Hoop zo dat dat ook klopt, ben wel klaar met die kou.
Verder het land is is het vaak wel iets kouder jaquote:Op zondag 4 januari 2026 22:16 schreef chufi het volgende:
[..]
dat was wel voor waar ik woon , dus ergens anders kan het anders toch wel kouder worden
Ik woon aan de rand , maar merk wel dat locatie wel uitmaakt bij het weer ... vaak hoor ik Pullup en vandaag Karzai en dan is het hier toch net andersquote:Op zondag 4 januari 2026 22:19 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Verder het land is is het vaak wel iets kouder ja
En jij hebt het grote stads effect nog.
BMW 1 serie ook niet.quote:Op zondag 4 januari 2026 21:56 schreef fietsie het volgende:
Midden in de stad is warmer dan de rand van de stad jaquote:Op zondag 4 januari 2026 22:21 schreef chufi het volgende:
[..]
Ik woon aan de rand , maar merk wel dat locatie wel uitmaakt bij het weer ... vaak hoor ik Pullup en vandaag Karzai en dan is het hier toch net anders
En de luchtdruk doet daar ook wat mee dus ... en dat zorgt voor andere patronen op reletief korte afstanden ...quote:Op zondag 4 januari 2026 22:32 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Midden in de stad is warmer dan de rand van de stad ja
En de rand van de stad is weer warmer dan een los dorp ergens.
Is die anders de titel vaste plek kwijt?quote:Op zondag 4 januari 2026 22:41 schreef fietsie het volgende:
Zal me benieuwen of het op het vaste plekje op de A32 ook bijzonder glad is morgenochtend (tussen op/afritten 14 & 15)
Dus, weggegleden natuurlijk. Wat snap jij niet aan gladheid?quote:Op zondag 4 januari 2026 22:47 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Is die anders de titel vaste plek kwijt?
Neuh maar meer dat het dan domino kan zijn daar, met auto's in de berm enzo.quote:Op zondag 4 januari 2026 22:47 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Is die anders de titel vaste plek kwijt?
Beterschapquote:Op zondag 4 januari 2026 22:50 schreef drakin het volgende:
Ik ga het niet proberen, ben nog veuls te ziek
Dankjequote:
Prima toch als je weet op welke plek je extra voorzichtig moet zijn bij gladheid.quote:Op zondag 4 januari 2026 22:49 schreef fietsie het volgende:
[..]
Neuh maar meer dat het dan domino kan zijn daar, met auto's in de berm enzo.
M'n binnendoorroute is niet beschikbaar, dus ik ga het wel zien morgen
in berlin?quote:Op zondag 4 januari 2026 22:53 schreef chufi het volgende:
[..]
Nee dat was toen nog niet mogelijk .... pre huwelijks reis ....
Er ligt daar een soort ZOAB, en het gaat helling af richting een recht stuk waar de wind op staat omdat aan beide kanten geen begroeiing is.quote:Op zondag 4 januari 2026 22:53 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Prima toch als je weet op welke plek je extra voorzichtig moet zijn bij gladheid.
En binnendoorroutes zijn vaak nog gladder, zeker als ze wat meer afgelegen zijn.
Dan zou je zeggen dat RWS dat ook moet weten en er iets aan moet doen.quote:Op zondag 4 januari 2026 22:54 schreef fietsie het volgende:
[..]
Er ligt daar een soort ZOAB, en het gaat helling af richting een recht stuk waar de wind op staat omdat aan beide kanten geen begroeiing is.
Ideaal recept voor ijs -in- het wegdek.
Staat vast ergens op een lijstjequote:Op zondag 4 januari 2026 22:57 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Dan zou je zeggen dat RWS dat ook moet weten en er iets aan moet doen.
In 2029 ofzo is het vast een keer aan de beurtquote:
Ja dat was cheap plan toen, maar zonder internet toen nog en het was erg druk ... want een hyper media tentoonstelling .. uiteindelijk een soort pre B&B gekregen ... was best wel apart ..quote:
quote:
Morguh heren, doe maar rustig aan buitenquote:Op maandag 5 januari 2026 07:29 schreef Sodeknetters het volgende:
Mogge. Prut buiten, blij dat ik nog een paar dagen thuis kan werken
ik moet sowieso de deur uit, 9:00 een afspraak en daarna gewoon naar werkquote:Op maandag 5 januari 2026 07:29 schreef Sodeknetters het volgende:
Mogge. Prut buiten, blij dat ik nog een paar dagen thuis kan werken
Ik hoef gelukkig voorlopig niet naar buiten.quote:Op maandag 5 januari 2026 07:30 schreef Dotteke het volgende:
[..]
[..]
Morguh heren, doe maar rustig aan buiten
Sterkte dan, verkeer is nu al een zooitjequote:Op maandag 5 januari 2026 07:45 schreef mschol het volgende:
[..]
ik moet sowieso de deur uit, 9:00 een afspraak en daarna gewoon naar werk
maar denk er wel over om geen fiets te pakken
Gelukkig maar dan, ik lees dat het rond Utrecht heel erg is.quote:Op maandag 5 januari 2026 07:55 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Ik hoef gelukkig voorlopig niet naar buiten.
[..]
Sterkte dan, verkeer is nu al een zooitje
Klopt. Bussen hebben hier het hele weekend al niet gereden en nu nog niet. Het zal voor veel mensen tegenvallen, en vanmiddag weer, maar dan de andere kant opquote:Op maandag 5 januari 2026 07:56 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Gelukkig maar dan, ik lees dat het rond Utrecht heel erg is.
Ik vermoed maar zo dat er veel te laat op het werk gaan komen vandaag
Ja, veel mensen zullen wel thuiswerken.quote:Op maandag 5 januari 2026 08:00 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Klopt. Bussen hebben hier het hele weekend al niet gereden en nu nog niet. Het zal voor veel mensen tegenvallen, en vanmiddag weer, maar dan de andere kant op
Denk dat niemand iets durft te doenquote:Op maandag 5 januari 2026 08:49 schreef drakin het volgende:
Van Groenland moet ie met z'n poten afblijven![]()
Wanneer doen ze eens wat aan die dictator
Ik heb al wel naar buiten gekeken en er ligt nu een laag wat wel een pak sneeuw te noemen is. Flink wat bijgekomenquote:Op maandag 5 januari 2026 08:53 schreef maily het volgende:
[..]
O kak ....
Hopelijk kun je vandaag rustig aan doen
De soep zit nog binnen maar vannacht ging het ook niet erg lekkerquote:Op maandag 5 januari 2026 08:54 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Denk dat niemand iets durft te doen
Hoe is het met jou voel je je al wat beter?
quote:Op maandag 5 januari 2026 09:00 schreef Domnivoor het volgende:
Hier is er ook weer sneeuw bij gekomen ❄️
Als je het maar binnen houdt dan gaat het langzaam de goede kant opquote:Op maandag 5 januari 2026 08:59 schreef drakin het volgende:
[..]
De soep zit nog binnen maar vannacht ging het ook niet erg lekker
Duurt nog wel een paar dagen vrees ik
Te lang binnenhouden is ook niet goed voor jequote:Op maandag 5 januari 2026 09:00 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Als je het maar binnen houdt dan gaat het langzaam de goede kant op
O jee nu een verstopping?quote:Op maandag 5 januari 2026 09:01 schreef drakin het volgende:
[..]
Te lang binnenhouden is ook niet goed voor je
Groot gelijkquote:Op maandag 5 januari 2026 09:23 schreef fietsie het volgende:
Nou, dat werd dus thuiswerken![]()
Na een klein uur was ik 4km op weg, en zag ik alleen maar filemeldingen op de 3 mogelijke routes.
Dus met een bakkie koffie en de kachel aan nu
Dat zei ik alquote:Op maandag 5 januari 2026 09:23 schreef fietsie het volgende:
Nou, dat werd dus thuiswerken![]()
Na een klein uur was ik 4km op weg, en zag ik alleen maar filemeldingen op de 3 mogelijke routes.
Dus met een bakkie koffie en de kachel aan nu
En 60, en 20 en victoriaans en gouden eeuwquote:
Een 15 jarige daar laten staan is echt geen optie; die heeft later deze week voor het eindexamen meetellende toetsen, dus die moet gewoon thuis zijn vanavondquote:
rijden er geen treinen? Of bussen? Lees her en der wel dat veel niet rijdquote:Op maandag 5 januari 2026 09:32 schreef fietsie het volgende:
[..]
Een 15 jarige daar laten staan is echt geen optie; die heeft later deze week voor het eindexamen meetellende toetsen, dus die moet gewoon thuis zijn vanavond
Nee die laat je ook niet achter.quote:Op maandag 5 januari 2026 09:32 schreef fietsie het volgende:
[..]
Een 15 jarige daar laten staan is echt geen optie; die heeft later deze week voor het eindexamen meetellende toetsen, dus die moet gewoon thuis zijn vanavond
Nee sowieso is OV hier iets wat in dit gehucht spaarzaam komt.quote:Op maandag 5 januari 2026 09:32 schreef Dotteke het volgende:
[..]
rijden er geen treinen? Of bussen? Lees her en der wel dat veel niet rijd
quote:De A32 tussen Grou en Akkrum is in beide richtingen dicht omdat de weg daar onbegaanbaar is, meldt Rijkswaterstaat.
Hier sowieso tot 10 uur niksquote:Op maandag 5 januari 2026 09:32 schreef Dotteke het volgende:
[..]
rijden er geen treinen? Of bussen? Lees her en der wel dat veel niet rijd
Op Terschelling, de boot zal niet veel last van sneeuw hebbenquote:Op maandag 5 januari 2026 09:33 schreef drakin het volgende:
[..]
Nee die laat je ook niet achter.
Waar is ze geweest en gaat het haar wel lukken daar te komen?
Mooi prutje dusquote:Op maandag 5 januari 2026 09:33 schreef fietsie het volgende:
[..]
Nee sowieso is OV hier iets wat in dit gehucht spaarzaam komt.
Trein rijdt ook niet tussen Akkrum en LWD.quote:Op maandag 5 januari 2026 09:34 schreef fietsie het volgende:
Ik zei gisteravond iets over de A32 he ?
[..]
Is zelf wel een ijsbrekerquote:Op maandag 5 januari 2026 09:34 schreef fietsie het volgende:
[..]
Op Terschelling, de boot zal niet veel last van sneeuw hebben
O dat wordt wel tijd dan.quote:Op maandag 5 januari 2026 09:36 schreef fietsie het volgende:
En daarnaast, uk zou niet weten hoe ze met het OV zou moeten reizen want dat doen we sowieso helemaal nooit. Met het gezin veel te duur, en vanuit dit gehucht sowieso nooit efficient.
Ze moet ergens komende jaren nog eens een cursus daarvoor ofzo.
Mwa, waar ze moet zijn fietst ze met de gewone fiets naartoe. Regenpak aan en gaan.quote:
Nou nog naar de bushalte fietsenquote:Op maandag 5 januari 2026 09:38 schreef fietsie het volgende:
[..]
Mwa, waar ze moet zijn fietst ze met de gewone fiets naartoe. Regenpak aan en gaan.
O dat wist ik niet sorryquote:Op maandag 5 januari 2026 09:36 schreef fietsie het volgende:
En daarnaast, uk zou niet weten hoe ze met het OV zou moeten reizen want dat doen we sowieso helemaal nooit. Met het gezin veel te duur, en vanuit dit gehucht sowieso nooit efficient.
Ze moet ergens komende jaren nog eens een cursus daarvoor ofzo.
Nee om bij de trein te komen moet ze via 2 busstations, om op de 1e daarvan de komen is het even ver fietsen als van het 1e naar het 2e busstation. Kun je beter fietsen.quote:Op maandag 5 januari 2026 09:39 schreef Dotteke het volgende:
[..]
O dat wist ik niet sorry
Met hoe oud kunnen ze een ov jaarkaart krijgen is dat vanaf 16 of 18?
Maar ja dan nog is het niet efficient zeg je
Niet fijn daar waar jij woont om te reizen dus.quote:Op maandag 5 januari 2026 09:41 schreef fietsie het volgende:
[..]
Nee om bij de trein te komen moet ze via 2 busstations, om op de 1e daarvan de komen is het even ver fietsen als van het 1e naar het 2e busstation. Kun je beter fietsen.
Heb je ook geen last van zich "gedragende" kindmanspersonen waar de chauffeur geen tijd voor heeft.
Ze gaat vast op de fiets naar de bootquote:
Ja hoor, met auto en fiets prima.quote:Op maandag 5 januari 2026 09:43 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Niet fijn daar waar jij woont om te reizen dus.
Autoquote:Op maandag 5 januari 2026 09:44 schreef drakin het volgende:
[..]
Ze gaat vast op de fiets naar de boot
O vreselijk, daar wil je je dochter ook niet bij hebben zitten.quote:Op maandag 5 januari 2026 09:45 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ja hoor, met auto en fiets prima.
En ik moet zeggen, ik heb mijn hele studententijd in het OV moeten bivakkeren en vond het -toen- al niet fijn.
Recente ritten met de trein vanwege verplichte treinreis door de werkgever vond ik dermate onprettig als volwassen man zijnde, dat het mij verbaasd dat er niet meer stennis wordt gemaakt door vrouwen over het gedrag van zwarte hoodies dragende kindmanspersonen... ('mannen' vind ik de term het niet waard)
Af en toe vind ik een treinreis juist heerlijk. Maar ik ga dan ook alleen voor ontspanning ergens heen met een goed boek.quote:Op maandag 5 januari 2026 09:45 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ja hoor, met auto en fiets prima.
En ik moet zeggen, ik heb mijn hele studententijd in het OV moeten bivakkeren en vond het -toen- al niet fijn.
Recente ritten met de trein vanwege verplichte treinreis door de werkgever vond ik dermate onprettig als volwassen man zijnde, dat het mij verbaasd dat er niet meer stennis wordt gemaakt door vrouwen over het gedrag van zwarte hoodies dragende kindmanspersonen... ('mannen' vind ik de term het niet waard)
En de chronische afwezigheid van actief toezicht vind ik helemaal bijzonder.
Heeft ze met 15 al een rijbewijs?quote:Op maandag 5 januari 2026 09:46 schreef fietsie het volgende:
[..]
Auto
Ze is daar om te 'werken' , d'r moeder helpen in winkel & B&B
Eiland he, waarom zou je daar een rijbewijs nodig hebbenquote:
Luxe hoorquote:Op maandag 5 januari 2026 09:55 schreef fietsie het volgende:
[..]
Eiland he, waarom zou je daar een rijbewijs nodig hebben
Nee ze heeft auto met chauffeur, zowel daar als van Harlingen naar huis
Voor wat? Een 2 stedentocht?quote:Op maandag 5 januari 2026 10:01 schreef fietsie het volgende:
Hmm het lijkt dat de N359 wel bruikbaar is
Zoietsquote:
Nou dan komt het vast goedquote:Op maandag 5 januari 2026 10:01 schreef fietsie het volgende:
Hmm het lijkt dat de N359 wel bruikbaar is
Groot gelijk mschol ik zou ook niet op de fiets stappen nu.quote:Op maandag 5 januari 2026 10:07 schreef mschol het volgende:
ik heb de fiets laten staan want is me net eff te risky
Ben jij dat?quote:
Ik heb de fiets ook laten staanquote:Op maandag 5 januari 2026 10:07 schreef mschol het volgende:
ik heb de fiets laten staan want is me net eff te risky
Gelukkig niet.quote:
Had je geen sneeuwpop willen bouwen op de A32 dan?quote:
Komen ze nu mee.quote:Op maandag 5 januari 2026 10:38 schreef fietsie het volgende:
Ik denk dat de mensen op de A32 niet echt blij zijn...
[ afbeelding ]
Nou ja, nu.quote:
Was eerder vanochtend nog code geel.quote:Op maandag 5 januari 2026 10:42 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Nou ja, nu.
De ga niet de weg op, code oranje, was er al even he.
Ja want mensen kunnen heel goed zelf nadenken en gaan niet de weg op.quote:
Sowieso zie ik zelden mensen hun dak schoonvegen , "krijg je krassen" enzo?quote:
Dat had ik vorige week, ijspegels op dak en spiegels.quote:Op maandag 5 januari 2026 10:47 schreef fietsie het volgende:
[..]
Sowieso zie ik zelden mensen hun dak schoonvegen , "krijg je krassen" enzo?
Ik had er goed 10 cm vanaf, er lag denk ik nog 5cm aangevroren op... muurvast.
Heb er ook echt niets van gemerktquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |