abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219692869
quote:
1s.gif Op woensdag 31 december 2025 00:39 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik hoop dat we heel veel geld in defensie steken als EU zodat Rusland dit geintje nooit bij ons (lees de Baltische staten ) probeert.
Dat land is knettergek.
En ze hadden al een negatieve bevolkingsgroei. :')
Maar het Russische leger stelt niks voor en verslaan we met 2 vingers in de neus.
Investeren is niet nodig.
Vakman pur sang
  woensdag 31 december 2025 @ 11:34:26 #152
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219692937
quote:
1s.gif Op woensdag 31 december 2025 11:32 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Maar het Russische leger stelt niks voor en verslaan we met 2 vingers in de neus.
Aldus de experts van F OK! en Clingendeal.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_219693013
twitter

twitter

Toch nog wel de moeite genomen voor gefabriceerd bewijs.

[ Bericht 16% gewijzigd door RotatoR op 31-12-2025 11:43:44 ]
pi_219693040
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 07:52 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Je moet je West-Europese hyperindividualistische bril even afzetten. Lees de stukken van Kasparov, andere gevluchte Russen of desnoods wijlen Derk Sauer’s columns. Kern van de zaak is dat in Rusland de status als wereldmacht en het internationaal aanzien belangrijker wordt gevonden dan welvaart voor het individu. Alles is daar aan ondergeschikt.

Dat is voor ons niet voor te stellen. Maar als je dit eenmaal begrijpt is de houding goed verklaarbaar.
Is Derk Sauer overleden?
Vakman pur sang
  woensdag 31 december 2025 @ 11:39:29 #155
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219693104
quote:
1s.gif Op woensdag 31 december 2025 11:37 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Is Derk Sauer overleden?
tijdje geleden na verlamming bij een bootongeluk.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_219693279
quote:

[..]
Waarom denk je dit?
Radio Espantoso
pi_219693282
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 09:26 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Leuk verhaal....
Alleen niet te vergelijken.

Dat de meute in pas liep tijdens Corona was gewoon heel logisch.
Er is duidelijk gemaakt waarom bepaalde maatregelen nodig waren en dus volg je dat.

Een meatgrinder ingestuurd worden of elke koloniale aanval is wel even anders.
Niemand zit daar op te wachten en heeft ook geen enkel nut.

Sure, propaganda kan mensen dan anders doen denken. Maar dan nog.
Ik vind het goed te vergelijken.
Er is een gemeenschappelijk doel en de meute wordt klaargestoomd deze te dienen.

De mens is echt niet zo veranderd tov 100 jaar geleden ofzo, nog steeds een makkelijk te beïnvloeden kuddedier (dat er moderne technologie is doet daar niks aan af)
pi_219693285
quote:

[..]
Wie zegt dat?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_219693787
Stukje van pacifist, Willem de Haan

quote:
Vrede als daad – bewerkte tekst

Als Europa vrede wil, heeft het ‘munitie, munitie, munitie’ nodig, aldus NAVO-secretaris-generaal Mark Rutte tijdens de top in Den Haag. Willem de Haan (68), journalist en levenslang pacifist, denkt daar fundamenteel anders over. Als jonge twintiger weigerde hij zijn dienstplicht en werd daarvoor veroordeeld tot anderhalf jaar cel. Zijn overtuigingen heeft hij nooit losgelaten: hij bleef pleiten voor onderhandeling in plaats van militarisering. Deze zomer verschijnt zijn boek Vrede als daad, waarin hij zijn idealen toetst aan het huidige debat over Russische oorlogsdreiging.

Sinds de Russische inval in Oekraïne heb ik veel vrienden verloren. Dat klinkt dramatisch, en dat is het ook. Vrienden die tot voor kort, net als ik, kritisch waren op het leger, op de wapenwedloop en op het idee dat conflicten met militair geweld kunnen worden opgelost. Na het uitbreken van de oorlog hebben velen van hen hun mening herzien. Dat doet pijn. We begrijpen elkaar niet meer. Zij zeggen dat ik te ethisch denk, te moralistisch, en dat ik de geopolitiek vergeet. Dat ik niet zie dat het in de echte wereld om macht draait.

Natuurlijk weet ik dat wel. Het draait om invloedssferen, om grondstoffen, om machtsblokken. Volgens hen betekent dat dat je soms militair moet optreden: om je tanden te laten zien, om af te schrikken, om terug te dringen. Anders wordt er over je heen gelopen. Praten is mooi, zeggen ze, maar met sommige leiders valt niet te praten. Ze luisteren niet, houden zich niet aan afspraken en zijn onbetrouwbaar. Oorlog is verschrikkelijk, maar soms onvermijdelijk.

Volgens hen vechten soldaten aan het front voor vrijheid en democratie. Ze sterven niet voor niets. Dat is nu eenmaal de wereld waarin we leven. “Word wakker,” hoor ik ze zeggen.

Maar ik bén wakker. En ik wil niet in zo’n wereld leven. Ik wil me niet neerleggen bij cynisme, bij het idee dat de wereld nu eenmaal zo is. Ik geloof dat een andere wereld mogelijk is: een wereld zonder bloedvergieten, zonder sneuvelbereidheid, zonder kanonnenvoer. Het zijn niet de inwoners van Rusland, Oekraïne, Gaza of Israël die elkaar naar het leven staan. Het zijn politieke en militaire leiders die oorlog voeren en gewone mensen meeslepen met onverzoenlijke taal, oorlogsretoriek en het ondermijnen van vertrouwen. Mensen die daar vraagtekens bij zetten worden weggezet als naïef.

Ook in Rusland en Oekraïne laten mensen zich meeslepen, zegt Jurii Sheliazhenko, voorman van de Oekraïense pacifistische beweging. Volgens hem begint het bij een extreem patriottische opvoeding. Kinderen leren al jong om met wantrouwen en haat naar de ander te kijken: onze cultuur is beter, onze geschiedenis groter, de ander is al eeuwenlang de vijand. Daar ligt volgens hem de kern van het langdurige conflict.

Oud-minister Jan Pronk waarschuwt eveneens voor patriottisme en oorlogsretoriek. Hij pleit voor het matigen van taal, voor het stoppen met spreken over winnen en verliezen. Oorlog is een monster, zegt hij, en oorlog begint altijd met onverzoenlijke taal.

Die taal is overal. Soms bijna achteloos, zoals toen Mark Rutte kort na zijn aantreden zei dat Europa drie opties had: bewapenen, emigreren naar Nieuw-Zeeland of Russisch leren. Soms klinkt het grimmiger, zoals bij uitspraken van militaire leiders die waarschuwen voor een nieuwe oorlog, voor het inspecteren van schuilkelders en het inslaan van noodpakketten. Volgens sommigen leven we niet meer in een naoorlogse, maar in een vooroorlogse tijd.

Het effect is duidelijk: het denken kan nog maar één kant op. Europese diplomatie over het verminderen van spanningen blijft vrijwel onbesproken. Sinds de Russische inval belde nauwelijks een Europese leider met Moskou. Pas eind 2024 sprak de Duitse bondskanselier Scholz weer met Poetin, voor het eerst in ruim tweeënhalf jaar. Praten lijkt te hebben afgedaan.

Soms lijkt het zelfs alsof er in Europa wordt gefantaseerd over een oorlog die Rusland definitief zou verzwakken. EU-buitenlandchef Kaja Kallas sprak openlijk over een scenario waarin Rusland uiteen zou vallen in kleinere staten. Dat zou, zo stelde zij, de Russische macht structureel verminderen.

De stroom van dit denken is eindeloos en zit diep in onze taal. In essays, columns en nieuwsberichten worden veronderstellingen over Russische intenties gepresenteerd als vanzelfsprekendheden. Bewijs is nauwelijks nodig; het beeld staat vast. Dat Europa inmiddels vele malen meer aan defensie uitgeeft dan Rusland, of dat het Russische leger met logistieke problemen kampt, doet er nauwelijks toe. Twijfel wordt verdacht.

Ik knipte een tijdlang krantenkoppen uit met alarmistisch taalgebruik. Over strijd, over dreiging, over onafwendbaarheid. Het deed me denken aan de Falklandoorlog in 1982, toen de Britse pers juichte bij elke stap richting oorlog. Uiteindelijk stopte ik ermee. Het was steeds hetzelfde verhaal.

De oproep om te stoppen met oorlogsretoriek, om taal te matigen en ruimte te maken voor diplomatie, lijkt vooralsnog op dorre bodem te vallen..
Vakman pur sang
pi_219693827
quote:
1s.gif Op woensdag 31 december 2025 12:09 schreef Lospedrosa het volgende:
Stukje van pacifist, Willem de Haan
[..]

Die kan z'n stukjes beter in het Russisch gaan publiceren
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
  woensdag 31 december 2025 @ 12:11:58 #161
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219693832
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 11:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Wie zegt dat?
Jij en vele anderen die over het algemeen gemeenschappelijk hebben dat ze eu liberalisme bewierroken.
Grappen over ezels, oude tanks MILJOENEN uitgeschakelde russen.

Nu hoor je het niet meer, maar 2022 en 2023 was dat wat het nieuws liet zien.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219693904
quote:
7s.gif Op woensdag 31 december 2025 12:11 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Jij en vele anderen die over het algemeen gemeenschappelijk hebben dat ze eu liberalisme bewierroken.

Daar is ie weer met z'n onkrachte leugens.
pi_219694020
Lekker verontwaardigd lopen doen over iets wat niemand zegt.
En volgende week de hele plaat weer opnieuw afspelen.
Radio Espantoso
  Moderator woensdag 31 december 2025 @ 12:21:35 #164
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219694026
Dat was al ff geleden
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_219694062
quote:

[..]

Oke, ik hap.

Doe eens een citaat.
pi_219694077
quote:
1s.gif Op woensdag 31 december 2025 12:09 schreef Lospedrosa het volgende:
Bewijs is nauwelijks nodig; het beeld staat vast. Dat Europa inmiddels vele malen meer aan defensie uitgeeft dan Rusland
Wel opvallend dat iemand die anderen ervan beschuldigt dat bewijs er niet toe doet, gelijk zelf een claim doet waarbij bewijs er niet toe doet.
  woensdag 31 december 2025 @ 12:34:14 #167
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219694231
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 12:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Oke, ik hap.

Doe eens een citaat.
Ik hap ook nog maar eens. Al 1000x opgesomd. grapjes die van Rossum maakte houd ik achterwege, want dat is een joker. Ik pak alleen serieuze bronnen en die ook veelvuldig in de staatsmedia naar voren komen

quote:
zondag 18 september 2022, 08:00
Russische wapendepots raken leeg, maar ook het Westen zit krap
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)-het-westen-zit-krap

quote:
De EU-leider meent dan ook dat de sancties Rusland meer schaden dan Europa. 'De Russische financiële dienstverlening zit aan het infuus en duizenden internationale bedrijven hebben het land verlaten. Ondertussen moeten de Russische militairen chips halen uit vaatwassers en koelkasten om militair materiaal te repareren, omdat ze tekorten hebben aan halffabricaten.'
https://www.bnr.nl/nieuws(...)ven-poetin-zal-falen

quote:
Russen verliezen duizend man per dag, zomeroffensief loopt vast
https://www.bnr.nl/nieuws(...)offensief-loopt-vast

NB: dat zou inhouden dat er al 2.000.000 zijn uitgeschakeld. Zo groot is het leger niet eens.

Etc etc. En vele berichten dat Rusland bijna bankroet is, of dat de munitie op is. En nu zijn we in een fase dat de overheid ons boekjes stuurt over flessen water.
Niemand wil het zeggen - dus doe ik het maar - dat de EU liberalen zich finaal verkeken hebben op de innovatie- en slagkracht van de Russen. En (JA) de Russen verkeken zich op het Oekraiense verzet in de eerste weken van de oorlog.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Moderator woensdag 31 december 2025 @ 12:35:11 #168
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219694245
Geen van die berichten komt in de buurt van je claim _O-
pi_219694257
*proest*
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 31 december 2025 @ 12:36:47 #170
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219694273
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 12:35 schreef sp3c het volgende:
Geen van die berichten komt in de buurt van je claim _O-
Prima dat je dat vindt. Ontkenning is de enige overgebleven mogelijkheid nog vanuit het perspectief van de mensen die karikaturaal gebben hebben gedaan over de russen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Moderator woensdag 31 december 2025 @ 12:38:09 #171
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219694296
quote:
7s.gif Op woensdag 31 december 2025 12:36 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Prima dat je dat vindt. Ontkenning is de enige overgebleven mogelijkheid nog vanuit het perspectief van de mensen die karikaturaal gebben hebben gedaan over de russen.
Dat vind ik niet alleen, dat ziet iedereen die het leest

En karikaturaal gebben over de russen heb je me sowieso nooit zien doen
  woensdag 31 december 2025 @ 12:41:53 #172
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219694358
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 12:38 schreef sp3c het volgende:

[..]
Dat vind ik niet alleen, dat ziet iedereen die het leest

Niet iedereen. Maar velen hier laten zich vrij selectief informeren. Het narratief is ook niet binair veranderd maar dat is langzaam gegaan sinds november. Dus velen herinneren zich nauwelijks meer de flauwe grappen en grollen die men maakte over de enorme Russische verliezen en de propaganda over sanctiepakket, gamechangers zoals phz2000 of de Leo of f16. De meeste mensen vergeten dat en denken nu dat er altijd al serieus over de Russen geschreven is.
Nu zegt Mark Rutte dat we Russisch moeten leren als we niet bereid zijn 5% te investeren. Mensen zijn makkelijk te beïnvloeden. Zeker de mensen in dit topic.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219694360
quote:
7s.gif Op woensdag 31 december 2025 12:34 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik hap ook nog maar eens. Al 1000x opgesomd. grapjes die van Rossum maakte houd ik achterwege, want dat is een joker. Ik pak alleen serieuze bronnen en die ook veelvuldig in de staatsmedia naar voren komen
[..]
[..]
[..]

NB: dat zou inhouden dat er al 2.000.000 zijn uitgeschakeld. Zo groot is het leger niet eens.

Etc etc. En vele berichten dat Rusland bijna bankroet is, of dat de munitie op is. En nu zijn we in een fase dat de overheid ons boekjes stuurt over flessen water.
Niemand wil het zeggen - dus doe ik het maar - dat de EU liberalen zich finaal verkeken hebben op de innovatie- en slagkracht van de Russen. En (JA) de Russen verkeken zich op het Oekraiense verzet in de eerste weken van de oorlog.
1. Zie bericht Sp3c
2. Je dichtte mij (en andere users) uitspraken toe. Waar is het bewijs voor die claim?
  woensdag 31 december 2025 @ 12:42:04 #174
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219694366
En voor nu: fijn jaaruiteinde.
Ik ga wat anders doen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 31 december 2025 @ 12:42:20 #175
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219694370
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 12:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
1. Zie bericht Sp3c
2. Je dichtte mij (en andere users) uitspraken toe. Waar is het bewijs voor die claim?
Die heb ik je gegeven, en daar zul je het mee moeten doen. De bronnen die ik gaf staan voor wat een breder publiek dacht/denkt omdat het destijds zo is geponeerd in de media en opgepakt is door talkshows.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Moderator woensdag 31 december 2025 @ 12:43:09 #176
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219694387
quote:
7s.gif Op woensdag 31 december 2025 12:41 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Niet iedereen. Maar velen hier laten zich vrij selectief informeren. Het narratief is ook niet binair veranderd maar dat is langzaam gegaan sinds november. Dus velen herinneren zich nauwelijks meer de flauwe grappen en grollen die men maakte over de enorme Russische verliezen en de propaganda over sanctiepakket, gamechangers zoals phz2000 of de Leo of f16. De meeste mensen vergeten dat en denken nu dat er altijd al serieus over de Russen geschreven is.
Nu zegt Mark Rutte dat we Russisch moeten leren als we niet bereid zijn 5% te investeren. Mensen zijn makkelijk te beïnvloeden. Zeker de mensen in dit topic.
Alleen jij hebt het ooit over gamechangers
  woensdag 31 december 2025 @ 12:45:43 #177
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219694438
quote:
88s.gif Op woensdag 31 december 2025 12:43 schreef sp3c het volgende:

[..]
Alleen jij hebt het ooit over gamechangers
Jij reageert ook alleen maar in één korte zin. Een soort Trump maar dan op FOK!
Je bent vast en zeker een geschikte kerel, maar als mede forummer ben je vrij waardeloos en komen er weinig pennenvruchten uit jouw toetsenbord.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219694525
quote:
7s.gif Op woensdag 31 december 2025 12:45 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Je bent vast en zeker een geschikte kerel, maar als mede forummer ben je vrij waardeloos en komen er weinig pennenvruchten uit jouw toetsenbord.
Weet je, uitgebreid op jou reageren heeft ook geen zin. Je negeert en verdraait, en je kunt het toch niet geloven als iemand de moeite doet.
  Moderator woensdag 31 december 2025 @ 12:50:57 #179
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219694556
quote:

[..]
Op jou wel ja
pi_219694663
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 12:24 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Wel opvallend dat iemand die anderen ervan beschuldigt dat bewijs er niet toe doet, gelijk zelf een claim doet waarbij bewijs er niet toe doet.
Wat in de man zijn pleidooi niet klopt: wat als diplomatie en praten niet meer helpt?
Wat dan?
Daarom zijn pacifisten ook gevaarlijk in hoge posities.

Goed punt wat hij heeft, de taal is oorlogsretoriek geworden.
Europa maakt zich op voor een directe confrontatie met de Russen.
Vakman pur sang
  woensdag 31 december 2025 @ 13:04:32 #181
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219694768
Ondertussen saboteert Rusland vrolijk verder.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_219695302
quote:
1s.gif Op woensdag 31 december 2025 12:56 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Wat in de man zijn pleidooi niet klopt: wat als diplomatie en praten niet meer helpt?
Wat dan?
Daarom zijn pacifisten ook gevaarlijk in hoge posities.

Goed punt wat hij heeft, de taal is oorlogsretoriek geworden.
Europa maakt zich op voor een directe confrontatie met de Russen.
Tsja, Poetin is 20 jaar lang met de fluwelen handschoen benaderd. Europa is altijd mild geweest, bood hem telkens weer een uitgestrekte hand. Zelfs nadat hij Georgië aan had gevallen. Sterker, ook na de annexatie van de Krim en zijn rol in de burgeroorlog in de Donbas hield het westen de kanalen met Poetin open.

Het is inmiddels duidelijk dat appeasement niet werkt; dat ziet Poetin blijkbaar als een aanmoediging om vooral door te gaan. Het is dus goed (en begrijpelijk) dat er nu een andere taal wordt gebezigd door Europa.

En inderdaad: pacifisten zijn gevaarlijk. Ik wil ook niets liever dan in een wereld leven waar we niets te vrezen hebben van een Rusland of China, en we extra investeren in technologie en sociale zekerheid in plaats van wapens.

Het probleem is dat de gevolgen verstrekkend en verschrikkelijk zijn als je dan vervolgens stuit op een geopolitieke tegenstrever met kwaad in de zin. Dan ben je de sjaak.
pi_219695371
Het is echt groundhog day in forumvorm. Iedere dag een nieuwe versie van dezelfde verdraaing, maar dan net anders dan gisteren.
pi_219695825
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 13:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Tsja, Poetin is 20 jaar lang met de fluwelen handschoen benaderd. Europa is altijd mild geweest, bood hem telkens weer een uitgestrekte hand. Zelfs nadat hij Georgië aan had gevallen. Sterker, ook na de annexatie van de Krim en zijn rol in de burgeroorlog in de Donbas hield het westen de kanalen met Poetin open.

Het is inmiddels duidelijk dat appeasement niet werkt; dat ziet Poetin blijkbaar als een aanmoediging om vooral door te gaan. Het is dus goed (en begrijpelijk) dat er nu een andere taal wordt gebezigd door Europa.

En inderdaad: pacifisten zijn gevaarlijk. Ik wil ook niets liever dan in een wereld leven waar we niets te vrezen hebben van een Rusland of China, en we extra investeren in technologie en sociale zekerheid in plaats van wapens.

Het probleem is dat de gevolgen verstrekkend en verschrikkelijk zijn als je dan vervolgens stuit op een geopolitieke tegenstrever met kwaad in de zin. Dan ben je de sjaak.
Als we blijven praten over pacifisme maar het leger en de afschrikking niet serieus nemen, blijven we de speelbal van Rusland en de VS.

Europa moet een aantal dingen kunnen:

1. Voldoende militair materiaal hebben en voorbereid zijn om een nieuwe aanval van Rusland af te kunnen slaan.
2. Oekraïne in die mate ondersteunen dat ze stand houden en de kosten voor Rusland zo hoog mogelijk maken.
3. Overige militaire taken kunnen uitvoeren, bij rampen of bij het beschermen van Europese burgers en handelsbelangen.
pi_219695974
quote:
7s.gif Op woensdag 31 december 2025 12:34 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
[..]
[..]
[..]

Ik zie niet in waarom deze berichten zo gek zijn/waren. Een slechte situatie kan ook gewoon evolueren tot een wat betere situatie, zo heeft Rusland ondertussen de nodige steun van o.a. Iran, Noord Korea en China (gehad).

Het bericht over noodsituaties en het voorbereiden daarop in Nederland is er niet (alleen) vanwege de oorlog, maar ook door een verhoogde kans op stroomuitval door natuurrampen of technische storingen, zoals bijv een overbelasting op het stroomnetwerk. Niets mis mee.
  woensdag 31 december 2025 @ 13:58:25 #186
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_219696094
Ik denk trouwens oprecht dat Rusland NL niet haalt op de voet. Ze komen niet voorbij Oekraïne en we kunnen niet bepaald zeggen dat Oekraïne volledige ondersteuning krijgt.

Maar voor totale ontwrichting van Europa hebben ze nog vele andere mogelijkheden.
pi_219696169
quote:
1s.gif Op woensdag 31 december 2025 13:58 schreef bleiblei het volgende:
Ik denk trouwens oprecht dat Rusland NL niet haalt op de voet. Ze komen niet voorbij Oekraïne en we kunnen niet bepaald zeggen dat Oekraïne volledige ondersteuning krijgt.

Maar voor totale ontwrichting van Europa hebben ze nog vele andere mogelijkheden.
Natuurlijk niet. Mensen die dit denken zijn de fearporn fuik ingezwommen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  woensdag 31 december 2025 @ 14:04:17 #188
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_219696177
quote:

Voor totale ontwrichting in Europa is de hulp van Rusland denk ik niet noodzakelijk; massamigratie zal op dat vlak waarschijnlijk de vruchten etaleren.

Wellicht is het probleem ook niet zozeer misinformatie maar eerder sociale media an sich. Bij sociale media richten we ons op incidenten in plaats van op een bredere statistiek waardoor misinformatie ook veel makkelijker wordt.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_219696259
https://www.ad.nl/buitenl(...)inrichting~a2019048/

Grappig. Nu hoor je de goegemeente niet.

En maar janken over de “gouden toiletpot van Zelensky”. Die niet eens van hem was, maar goed kniesoor enzo.
pi_219696318
quote:

Wat betreft conventionele oorlogsvoering hoef je van de Russen weinig te vrezen idd, het resultaat in Oekraïne laat dat wel zien. Maar daarentegen zijn ze wel succesvol in terreur en verdeeldheid zaaien en psychologische oorlogsvoering met haar dagelijkse terreur drones, OERESJNIEK en nucleaire doomsday geschreeuw. Met name het laatste is effectief en ik zie ze nog wel ergens eentje de atmosfeer in schieten als ze te veel in een hoek gedreven worden.
  woensdag 31 december 2025 @ 14:14:32 #191
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_219696381
quote:
In '22 en '23 liepen ze nog niet met ezels. Dat is van de afgelopen 2 jaar.
I fought the war, but the war won't stop, for the love of god.
I fought the war, but the war won.
pi_219696453
quote:
7s.gif Op woensdag 31 december 2025 14:14 schreef ExTec het volgende:

[..]
In '22 en '23 liepen ze nog niet met ezels. Dat is van de afgelopen 2 jaar.
Sterke beesten en effectiever dan paarden over ruig terrein (net als kamelen), hebben een belangrijk aandeel gehad bij de bouw van de Chinese muur ook.
  woensdag 31 december 2025 @ 14:23:13 #193
6484 ExTec
pi_219696526
quote:
1s.gif Op woensdag 31 december 2025 14:19 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Sterke beesten en effectiever dan paarden over ruig terrein (net als kamelen), hebben een belangrijk aandeel gehad bij de bouw van de Chinese muur ook.
Zijn helaas alleen zo slecht bepantsert.
  woensdag 31 december 2025 @ 14:40:51 #194
36431 bleiblei
pi_219696806
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 14:04 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Voor totale ontwrichting in Europa is de hulp van Rusland denk ik niet noodzakelijk; massamigratie zal op dat vlak waarschijnlijk de vruchten etaleren.

Wellicht is het probleem ook niet zozeer misinformatie maar eerder sociale media an sich. Bij sociale media richten we ons op incidenten in plaats van op een bredere statistiek waardoor misinformatie ook veel makkelijker wordt.
En wie denk je dat de afgelopen decennia achter een groot deel van de massa-immigratie stromen hebben gezeten? Juist, Rusland en de US.
  woensdag 31 december 2025 @ 14:40:57 #195
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_219696813
quote:

[..]
Beter korte zinnen dan jaar na jaar leugens verspreiden over wat anderen zouden hebben geschreven en over hoe lief de russen eigenlijk toch wel niet zijn hoor.
  woensdag 31 december 2025 @ 14:49:33 #196
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219696942
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 13:52 schreef Joppiez het volgende:

[..]

Het bericht over noodsituaties en het voorbereiden daarop in Nederland is er niet (alleen) vanwege de oorlog, maar ook door een verhoogde kans op stroomuitval door natuurrampen of technische storingen, zoals bijv een overbelasting op het stroomnetwerk. Niets mis mee.
Bon.
In dat licht heb ik laatst ook wat zaken aangeschaft voor het geval dat: gaststelletje, lang houdbaar voedsel, Jodium kalium tabletten.
Maar zonder deze escalatie is het zeer de vraag of wij deze brief en informatie van de overheid hadden gekregen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219696973
Bekijk deze YouTube-video

A courtesy visit was made to 10 facilities in the TOT and 2 facilities in the depths of the swamps (informing about the damage of which is carried out by the General Staff of the Armed Forces of Ukraine):

🔥Rovenki oil depot (Luhansk region, TOT, operation jointly with the SBU)

🔥floating base of the 92nd river boat brigade (Olenivka, AR Crimea, TOT) - Ptakhi 1st SBS OC

🔥destroyed three-coordinate radar station - "ST-68" radar (Olenivka, AR Crimea, TOT, Ptakhi 1st SBS OC)

🔥three deployment points of the "Rubikon-D" special unit (Selidovo, Donetsk region, TOT, Ptakhi 1st SBS OC)

🔥two deployment points of enemy manpower from the 74th motorized rifle brigade and 589th small arms brigade (Selidovo, Donetsk region, TOT, Birds 1 oc SBS)

🔥PS "Melitopol" (Melitopol, Zaporizhia region, TOT, Birds of the "Graf" SBS unit)

🔥PS "Molochansk" (Molochansk, Zaporizhia region, TOT, Birds of the "Graf" SBS unit)
  woensdag 31 december 2025 @ 14:52:04 #198
56749 BlaZ
pi_219696984
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 14:40 schreef bleiblei het volgende:

[..]
En wie denk je dat de afgelopen decennia achter een groot deel van de massa-immigratie stromen hebben gezeten? Juist, Rusland en de US.
Het grondige gebrek aan controle van de buitengrenzen van de EU is het werkelijke probleem, niet het bestaan van die stromen an sich.
pi_219696998
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 14:51 schreef skysherrif het volgende:

A courtesy visit was made to 10 facilities in the TOT and 2 facilities in the depths of the swamps (informing about the damage of which is carried out by the General Staff of the Armed Forces of Ukraine):

🔥Rovenki oil depot (Luhansk region, TOT, operation jointly with the SBU)

🔥floating base of the 92nd river boat brigade (Olenivka, AR Crimea, TOT) - Ptakhi 1st SBS OC

🔥destroyed three-coordinate radar station - "ST-68" radar (Olenivka, AR Crimea, TOT, Ptakhi 1st SBS OC)

🔥three deployment points of the "Rubikon-D" special unit (Selidovo, Donetsk region, TOT, Ptakhi 1st SBS OC)

🔥two deployment points of enemy manpower from the 74th motorized rifle brigade and 589th small arms brigade (Selidovo, Donetsk region, TOT, Birds 1 oc SBS)

🔥PS "Melitopol" (Melitopol, Zaporizhia region, TOT, Birds of the "Graf" SBS unit)

🔥PS "Molochansk" (Molochansk, Zaporizhia region, TOT, Birds of the "Graf" SBS unit)
Trouwens de drones die je in deze video ziet hebben een lading van 100kg explosieven.

Enorm dus vergeleken met normale drones.
pi_219697023
twitter

Yaroslavl.
pi_219697037
twitter

twitter

Interceptor drones _O_
pi_219697070
twitter

lol

Dus deze drones honderden kilometers weg waren toen al op weg naar zijn zomerpaleis _O- _O- _O- _O- _O-
pi_219697083
Kremlin heeft wel eens betere leugens verspreid.

Wel jammer dat Trump, India, Pakistan en de UAE er toch intrappen.
  woensdag 31 december 2025 @ 15:00:13 #204
6484 ExTec
pi_219697090
quote:
7s.gif Op woensdag 31 december 2025 14:49 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Bon.
In dat licht heb ik laatst ook wat zaken aangeschaft voor het geval dat: gaststelletje, lang houdbaar voedsel, Jodium kalium tabletten.
Maar zonder deze escalatie is het zeer de vraag of wij deze brief en informatie van de overheid hadden gekregen.
Deze niet vergeten voor je noodpakket?

Moet ze natuurlijk wel een warm welkom kunnen geven.
pi_219697630
twitter

quote:
Two SAM systems - Buk and Tor within 1 hour.
The SBS birds from the "Asgard" battalion of the 412th "Nemesis" brigade neutralized and destroyed two high-value anti-aircraft missile systems on the Gulyaypole and Orikhiv directions on December 31st, one after the other.
https://t.me/robert_magyar/1803
pi_219697660
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 14:55 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]

[ x ]

Interceptor drones _O_
Zijn de Sting drones al volledig autonoom of worden ze nog handmatig bestuurd?
pi_219697682
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 15:34 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Zijn de Sting drones al volledig autonoom of worden ze nog handmatig bestuurd?
Ik geloof handmatig.
pi_219697739

Blijkbaar 950 interceptors per dag. Dat is een mooi aantal. Op een gegeven moment wordt de bottleneck dan het aantal operators.
pi_219697943

Zojuist stroom uitgevallen in de Domodedovo wijk in Moskou.
pi_219698406
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 14:58 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]

lol

Dus deze drones honderden kilometers weg waren toen al op weg naar zijn zomerpaleis _O- _O- _O- _O- _O-
En blijkbaar was er ineens een verdubbeling van de hoeveelheid drones van wat er een paar dagen geleden gerapporteerd werd.
pi_219698513
quote:
1s.gif Op woensdag 31 december 2025 16:25 schreef bleiblei het volgende:

[..]
De oplossing zit in het algemeen bij de kern van het probleem. Niet de hekken om het probleem buiten de deur te houden. Het is niet heel veel anders dan je huis beveiligen. Als de beloning groot genoeg is, werkt geen enkele beveiliging meer. En links of rechtsom. We hebben het verrekte goed hier in Europa.

Daarnaast, het grootste gedeelte van asielzoekers afgelopen decennia kwamen uit oorlogsgebieden/onrustige landen waar de onrust veelal gesponsord of gecreëerd was door Rusland of US.
https://www.euronews.com/(...)to-poland-discovered

Of gewoon direct, helaas delen ze dit nooit op rechts, of komt het niet echt in het nieuws.
  woensdag 31 december 2025 @ 16:41:25 #213
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_219698764
quote:
In die (wmb zekere) zin is Trump verantwoordelijk te houden dat de Oekraïners niet kunnen winnen en daardoor de oorlog voortwoedt. Dit door Oekraïne wapens te onthouden die ze kunnen gebruiken om de binnengevallen Russen terug te meppen.

Het is al lang duidelijk dat Trump op de hand is van Putin en het wordt hoog tijd dat zijn supporters dat gaan beseffen. Onderliggend is ook de karakterfout van Trump het kernprobleem en hij simpelweg een hekel heeft aan eigengereide types en laat staan Zelensky die het tot zijn afschuw aanlegde met Biden.
De Russen zelf spelen, o.a. via Witkoff, het spel een stuk beter door waar het maar kan; Trump te beïnvloeden wat weer koren op de molen is van conservatieve "nationalisten" als Hegseth en Vance.

Goed boek in dit verband als genoemd in het artikel is het polemieke (ik voer oorlog) boek “Guilty Men” dat gaat over de 15 conseratieve politici die schuldig zijn om Hitler in aanvang vrijwel niets in de weg te leggen.
Een beetje zoals naakte keizer Trump aanpapt met Putin door hem koninklijk te onthalen in Alaska en Putin - op zijn niet zo blauwe ogen - te respecteren.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_219698819
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 14:59 schreef skysherrif het volgende:
Kremlin heeft wel eens betere leugens verspreid.

Wel jammer dat Trump, India, Pakistan en de UAE er toch intrappen.
Die vinden het vast ook maar lame, maar sommige landen hebben nou eenmaal goede (handels)betrekkingen met Rusland en willen dat zo houden.
  woensdag 31 december 2025 @ 16:55:10 #215
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_219699135
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2025 21:34 schreef LXIV het volgende:

[..]
Deze film laat gewoon zien hoe de oorlog is door de ogen van gewone soldaten. Dat is het doel
En voegt daarmee wmb weinig toe aan dat Rusland, soeverein Oekraïne wil onderwerpen.
Het is het op bekende wijze menselijk maken van leed en daarmee sympathie winnen voor een zaak die in zichzelf verwerpelijk blijft. Het probleem zijn niet de Russen maar de kliek die ze daarin onderdrukt.
  woensdag 31 december 2025 @ 17:10:12 #216
56749 BlaZ
pi_219699534
quote:
18s.gif Op woensdag 31 december 2025 16:55 schreef Vallon het volgende:

[..]
En voegt daarmee wmb weinig toe aan dat Rusland, soeverein Oekraïne wil onderwerpen.
Het is het op bekende wijze menselijk maken van leed en daarmee sympathie winnen voor een zaak die in zichzelf verwerpelijk blijft. Het probleem zijn niet de Russen maar de kliek die ze daarin onderdrukt.
Ondanks dat het doel verwerpelijk is kun je toch sympathie hebben voor het middel?
pi_219699719
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 14:52 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Trouwens de drones die je in deze video ziet hebben een lading van 100kg explosieven.

Enorm dus vergeleken met normale drones.
twitter

en meer
pi_219699741
twitter

En nog meer.

Ik ga het zeggen:

FP1 en FP2 drones zijn een gamechanger
  woensdag 31 december 2025 @ 17:26:14 #219
56749 BlaZ
pi_219699917
Against the backdrop of constant retreats by the Ukrainian Armed Forces and the dispatch of all reserves to Kupiansk, the risk of opening a new front - the Chernihiv front - has increased.
Bankova is beginning urgent preparations for defense, which is why Ukraine has announced a mandatory evacuation from 14 border villages of the Novgorod-Seversky, Semyonovsky, Snovsky, and Gorodnensky communities (Chernihiv region).

Interessant, zou dit dan een nieuw front betekenen?
pi_219699999
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 17:26 schreef BlaZ het volgende:
Against the backdrop of constant retreats by the Ukrainian Armed Forces and the dispatch of all reserves to Kupiansk, the risk of opening a new front - the Chernihiv front - has increased.
Bankova is beginning urgent preparations for defense, which is why Ukraine has announced a mandatory evacuation from 14 border villages of the Novgorod-Seversky, Semyonovsky, Snovsky, and Gorodnensky communities (Chernihiv region).

Interessant, zou dit dan een nieuw front betekenen?
bron?
pi_219700434
twitter
pi_219700688
quote:
1s.gif Op woensdag 31 december 2025 17:51 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
En hoeveel steunt de vs nu onder trump?

Oekraine bouwt toch al 75% zelf en de vraag is of dit nog hoger kan in de toekomst.
pi_219700829
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 18:03 schreef Korenfok het volgende:

[..]
En hoeveel steunt de vs nu onder trump?

Oekraine bouwt toch al 75% zelf en de vraag is of dit nog hoger kan in de toekomst.
Er is vooral een groot probleem als de Amerikaanse inlichtingeninformatie zou stoppen.
pi_219701363
quote:
1s.gif Op woensdag 31 december 2025 18:09 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Er is vooral een groot probleem als de Amerikaanse inlichtingeninformatie zou stoppen.
En die gaat nu wel door, zoals onder Biden, met al die poetin liefhebbers op top posities?
pi_219701734
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 18:37 schreef Korenfok het volgende:

[..]
En die gaat nu wel door, zoals onder Biden, met al die poetin liefhebbers op top posities?
CIA schijnt Oekraine enorm te helpen. Directeur Ratcliff is op de hand van Oekraine en redelijk competent.
pi_219702363
quote:
7s.gif Op woensdag 31 december 2025 09:50 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ach. Ik vind het goed dat het gerelativeerd wordt.
Sommige mensen hebben een hekel aan humor.
pi_219702460
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 15:36 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Ik geloof handmatig.
Waarom stuurt Rusland die dingen uberhaupt overdag, dan is de kans dat hij wordt neergehaald toch groter? Of moeten die dan mensen raken die overdag wel en 's nachts in op de been zijn?
pi_219703274
twitter
  woensdag 31 december 2025 @ 20:20:27 #229
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219703291
quote:
1s.gif Op woensdag 31 december 2025 20:19 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
  woensdag 31 december 2025 @ 20:28:59 #230
36431 bleiblei
pi_219703430
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 20:20 schreef Momo het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
In Rusland zit Poetin ergens in een bunker te vloeken dat ie morgen weeeeer die idioot in de US moet bellen om het zijn kant op te lullen.
pi_219703583
quote:
14s.gif Op woensdag 31 december 2025 16:41 schreef Vallon het volgende:

[..]
In die (wmb zekere) zin is Trump verantwoordelijk te houden dat de Oekraïners niet kunnen winnen en daardoor de oorlog voortwoedt. Dit door Oekraïne wapens te onthouden die ze kunnen gebruiken om de binnengevallen Russen terug te meppen.

Het is al lang duidelijk dat Trump op de hand is van Putin en het wordt hoog tijd dat zijn supporters dat gaan beseffen. Onderliggend is ook de karakterfout van Trump het kernprobleem en hij simpelweg een hekel heeft aan eigengereide types en laat staan Zelensky die het tot zijn afschuw aanlegde met Biden.
De Russen zelf spelen, o.a. via Witkoff, het spel een stuk beter door waar het maar kan; Trump te beïnvloeden wat weer koren op de molen is van conservatieve "nationalisten" als Hegseth en Vance.

Goed boek in dit verband als genoemd in het artikel is het polemieke (ik voer oorlog) boek “Guilty Men” dat gaat over de 15 conseratieve politici die schuldig zijn om Hitler in aanvang vrijwel niets in de weg te leggen.
Een beetje zoals naakte keizer Trump aanpapt met Putin door hem koninklijk te onthalen in Alaska en Putin - op zijn niet zo blauwe ogen - te respecteren.
Trump heeft vooral een grafhekel aan Zelensky omdat een telefoon gesprek tussen hem en Trump in 2019 de reden was voor de eerste impeachment van Trump. In dat gesprek probeerde hij Zelensky zover te krijgen om een onderzoek te starten naar Hunter Biden in ruil voor de wapenlevering die hij een week eerder had stopgezet. Dat heeft een klokkenluider toen naar buiten gebracht.

Zelfs al voor de inval van Rusland was Trump daar aan het kutten.
  woensdag 31 december 2025 @ 20:45:30 #232
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219703708
wij moeten ook Belgie gaan annexeren en Luxemburg ook en Denemarken
waarom zou Nederland zo klein blijven ??

Dat inpolderen dat gaat veel te langzaam

en heb je eindelijk wat ingepolderd, dan mag je geen vliegveld gaan gebruiken of huizen gaan bouwen vanwege de stikstof
En de waddenzee inpolderen dat mag niet meer
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_219703826
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 20:45 schreef michaelmoore het volgende:
wij moeten ook Belgie gaan annexeren en Luxemburg ook en Denemarken
waarom zou Nederland zo klein blijven ??

Dat inpolderen dat gaat veel te langzaam

en heb je eindelijk wat ingepolderd, dan mag je geen vliegveld gaan gebruiken of huizen gaan bouwen vanwege de stikstof
En de waddenzee inpolderen dat mag niet meer
Ok.

Effe je advocaatje leeg en dan wieberen opa.
En een prettige scheut door de pielemuis.
pi_219703834
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 20:53 schreef BennieButtfuck het volgende:

[..]
Ok.

Effe je advocaatje leeg en dan wieberen opa.
_O- _O- _O-
  woensdag 31 december 2025 @ 21:45:19 #235
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_219704699
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 17:10 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ondanks dat het doel verwerpelijk is kun je toch sympathie hebben voor het middel?
Nee, niet echt omdat dit soort (semi?) "documentaires" de mens losmaakt van hun verwerpelijke daad en daarmee een soort van "Ich habe es nicht gewusst" excuus geeft dat zij als contractant niet echt verantwoordelijk zouden zijn voor wat zij - in die opdracht - wel aanrichten.
pi_219704909
twitter

Dit is wel erg slecht :')
  woensdag 31 december 2025 @ 22:01:31 #237
56749 BlaZ
pi_219704915
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 22:00 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Wel een leuk idee voor een actiefilm.
  woensdag 31 december 2025 @ 22:02:57 #238
56749 BlaZ
pi_219704933
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 17:29 schreef skysherrif het volgende:

[..]
bron?
Oekraïnse overheid;

https://www.pravda.com.ua/eng/news/2025/12/30/8013985/
  woensdag 31 december 2025 @ 22:12:26 #239
56749 BlaZ
pi_219705110
quote:
12s.gif Op woensdag 31 december 2025 21:45 schreef Vallon het volgende:

[..]
Nee, niet echt omdat dit soort (semi?) "documentaires" de mens losmaakt van hun verwerpelijke daad en daarmee een soort van "Ich habe es nicht gewusst" excuus geeft dat zij als contractant niet echt verantwoordelijk zouden zijn voor wat zij - in die opdracht - wel aanrichten.
Maar het doel van de documentaire is slechts het vastleggen van het soldatenleven en het drama wat daarmee samenvalt. Het gaat het niet precies om de mens en zijn daad; het gaat om het concept groepsschuld en de ordinaire soldaat die een middel is om een politieke actie uit te voeren.
Het is beter de schuld van verwerpelijke daden te leggen waar die hoort: bij politici.
Ich habe es nicht gewusst was natuurlijk ook gewoon een geldig excuus voor de meesten. Met beperkte informatie voorziening had de gemiddelde persoon geen idee wat er speelde, het niet alsof ze dat op facebook konden volgen.
pi_219705823
twitter

Verassend.
pi_219706424
quote:
1s.gif Op woensdag 31 december 2025 23:03 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Verassend.
Crematorium?
pi_219706968
twitter

Happy New Year 🔥
  donderdag 1 januari 2026 @ 01:11:15 #243
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219707475
happy new year for Ukraine and new start for the people of Russia

Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 1 januari 2026 @ 09:26:01 #244
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219708850
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2025 10:52 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ik heb Moldavische familie en die zouden heel erg graag weer een groot machtig Russisch rijk zien, met voldoende Grappa, kaviaar, Wodka, zalmeitjes en stoofpotjes met hele dieren erin.
Moldavië, land gevangen in armoede
pi_219708869
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 09:26 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Moldavië, land gevangen in armoede
Ontzettende armoede, daarom hebben we hebben er inmiddels al drie bejaardenhuizen geopend, en recentelijk Chisinau bedolven onder kerstdorpjes van het merk Lemax, in ruil voor zelfgestookte Grappa, kaviaar en zalmeitjes.
pi_219708933
Nou Trump, hoe ga je dit weer krom lullen?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  donderdag 1 januari 2026 @ 09:55:11 #247
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219709066
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 09:29 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ontzettende armoede, daarom hebben we hebben er inmiddels al drie bejaardenhuizen geopend, en recentelijk Chisinau bedolven onder kerstdorpjes van het merk Lemax, in ruil voor zelfgestookte Grappa, kaviaar en zalmeitjes.
en gruwelijk veel goedkope prostituees , en onbewoonde vervallen flats

https://www.populationpyramid.net/republic-of-moldova/2024/
pi_219709075
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 09:55 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
en gruwelijk veel goedkope prostituees ,
Dat boeit alleen de sjappies.
pi_219709134
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 17:10 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ja, je kan natuurlijk wel sympathie hebben voor Bucha of Mariupol.

Man man man :')
  donderdag 1 januari 2026 @ 10:16:46 #250
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219709194
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 09:56 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Dat boeit alleen de sjappies.
Hongarije , Bulgarije ,Roemenie en Slowakije zijn niet veel beter, die landen komen de USSR tijd nooit meer te boven
https://maps.app.goo.gl/zhEACjKBT2xFWCmm6
quote:
I ask Russians: how do you see your lives five years from now?

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 01-01-2026 11:08:26 ]
  donderdag 1 januari 2026 @ 11:05:15 #251
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219709570
quote:
[ x ]

Het ziet er heel fake uit, maar is dit wel vrijgegeven door de Russische autoriteiten of gewoon door iemand online gezet?
The End Times are wild
  donderdag 1 januari 2026 @ 11:10:09 #252
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219709606
twitter

Van toen de Europese leiders en Zelensky op bezoek waren in Witte Huis weken terug. Ben je daar om een oorlog in je land te stoppen op bezoek bij een clown.....
pi_219709621
quote:
[ x ]

_O-
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 1 januari 2026 @ 11:16:02 #254
56749 BlaZ
pi_219709649
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 10:07 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ja, je kan natuurlijk wel sympathie hebben voor Bucha of Mariupol.

Man man man :')
Dat is niet het middel.
  donderdag 1 januari 2026 @ 11:17:08 #255
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219709657
quote:
83s.gif Op donderdag 1 januari 2026 11:10 schreef Momo het volgende:
[ x ]

Van toen de Europese leiders en Zelensky op bezoek waren in Witte Huis weken terug. Ben je daar om een oorlog in je land te stoppen op bezoek bij een clown.....
waar zijn we als volslagen mesjokke mensen die in een inrichting horen de wereld regeren

het ene continent heeft de keus uit een oude demente bejaarde of een dwaze vrouwengek
Een ander continent heeft helemaal geen keus dan stemmen dan op een gevaarlijke idioot omdat de oppositie gedood is in siberie
pi_219710352
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 11:16 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat is niet het middel.
Natuurlijk wel. Als het doel onderwerping van Oekraïne is dan zijn de terreur, de oorlogsmisdaden, de verkrachtingen, de plunderingen, de ontvoeringen en de standrechtelijke executies allemaal middelen die dienen om de weerstand van Oekraïne te breken en zo bijdragen aan het doel.
pi_219710390
En ik ben nog steeds van mening dat de film onvoldoende onderstreept dat Rusland hier de agressor is.

Dat een aantal hier van mening zijn dat het ook wel zielig is voor die Russische soldaten en hun familie, dat is precies de reden voor de film. Sympathie opwekken. Maar deze lui zijn onderaan de streep gewoon moordenaars, verkrachters en criminelen die imo nog niet een millimeter sympathie verdienen.
  donderdag 1 januari 2026 @ 12:57:54 #258
56749 BlaZ
pi_219710603
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 12:38 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Natuurlijk wel. Als het doel onderwerping van Oekraïne is dan zijn de terreur, de oorlogsmisdaden, de verkrachtingen, de plunderingen, de ontvoeringen en de standrechtelijke executies allemaal middelen die dienen om de weerstand van Oekraïne te breken en zo bijdragen aan het doel.
Ik doel op het middel als de mens an sich die ingezet wordt voor het politieke doel. Oorlogsmisdaden zijn bijëffecten en niet categorisch van toepassing op de soldaat an sich; er zijn soldaten die oorlogsmisdaden plegen en er zijn soldaten die dat niet doen, dit doet verder niet af aan het feit dat het systematisch kan voorkomen.
pi_219710648
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 10:16 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Hongarije , Bulgarije ,Roemenie en Slowakije zijn niet veel beter, die landen komen de USSR tijd nooit meer te boven
https://maps.app.goo.gl/zhEACjKBT2xFWCmm6
[..]
Slowakije was ik pas nog, is echt gewoon flink
Opgeknapt, mooie nieuwe snelwegen, netjes, veel live muziek type gitaren en rock, mooie vrouwen wel ook, dikke prima.
Vakman pur sang
  donderdag 1 januari 2026 @ 13:01:05 #260
56749 BlaZ
pi_219710665
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 12:41 schreef Spablauw214 het volgende:
En ik ben nog steeds van mening dat de film onvoldoende onderstreept dat Rusland hier de agressor is.

Dat een aantal hier van mening zijn dat het ook wel zielig is voor die Russische soldaten en hun familie, dat is precies de reden voor de film. Sympathie opwekken. Maar deze lui zijn onderaan de streep gewoon moordenaars, verkrachters en criminelen die imo nog niet een millimeter sympathie verdienen.
Dat is het toch ook gewoon. Of een 5-jarig meisje nu haar Russische of haar Oekraïnse vader verliest: het is zielig, ongeacht wie de agressor is.
Het is niet zo dat het aan Russische kant toevallig niet zielig is omdat de Russen, als groep, oorlogsmisdaden gepleegd hebben.
Als het gaat om een specifieke oorlogsmisdadiger ligt dat wellicht anders, maar dat maakt het verdriet van een kind niet minder echt.
  donderdag 1 januari 2026 @ 13:04:38 #261
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219710720
Ludiek filmpje van de Russische staatsmedia. Maar er zit wel een gedachte in. Namelijk dat alles wat fout gaat in Europa de schuld is van Poetin. Wel leuk om te zien hoe de Russen ons hiermee de draak steken.

Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219710724
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 13:01 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat is het toch ook gewoon. Of een 5-jarig meisje nu haar Russische of haar Oekraïnse vader verliest: het is zielig, ongeacht wie de agressor is.
Het is niet zo dat het aan Russische kant toevallig niet zielig is omdat de Russen, als groep, oorlogsmisdaden gepleegd hebben.
Als het gaat om een specifieke oorlogsmisdadiger ligt dat wellicht anders, maar dat maakt het verdriet van een kind niet minder echt.
Wat voor vader ben je als je je gezin achter laat om andere gezinnen te vermoorden in een ander land.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  donderdag 1 januari 2026 @ 13:05:26 #263
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219710737
en de beste wensen natuurlijk!
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219710738
quote:
7s.gif Op donderdag 1 januari 2026 13:04 schreef phpmystyle het volgende:
Ludiek filmpje van de Russische staatsmedia. Maar er zit wel een gedachte in. Namelijk dat alles wat fout gaat in Europa de schuld is van Poetin. Wel leuk om te zien hoe de Russen ons hiermee de draak steken.

Russische propaganda leuk vinden :')
  donderdag 1 januari 2026 @ 13:06:52 #265
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219710762
quote:
1s.gif Op donderdag 1 januari 2026 13:05 schreef Wantie het volgende:

[..]
Russische propaganda leuk vinden :')
Het is ook propaganda. Zij maken propaganda over hoe Europa haar propaganda over haar bevolking uitstort.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Moderator donderdag 1 januari 2026 @ 13:07:48 #266
236264 crew  capricia
pi_219710780
quote:

Dat kan.

De film laat in mijn ogen de absurditeit van die oorlog zien.
Het roep bij mij geen medelijden of iets dergelijks op. Wel de totale zinloosheid. En de misdadigheid van het Russische regime.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219710802
quote:

O wat leuk! Ik lig in een breuk hier!
En een prettige scheut door de pielemuis.
pi_219710810
quote:
1s.gif Op donderdag 1 januari 2026 13:07 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat kan.

De film laat in mijn ogen de absurditeit van die oorlog zien.
Het roep bij mij geen medelijden of iets dergelijks op. Wel de totale zinloosheid. En de misdadigheid van het Russische regime.
Wel grappig is dat Trump dat ook steeds herhaalt, dat een belachelijke en zinloze oorlog is.
Wat dat betreft heeft hij dan ook gelijk.
Vakman pur sang
pi_219710812
quote:

Grappig dat alleen peotin trollen dit geloven.

Rusland is gewoon de grootste dreiging voor Europa. Wanneer rusland zich alleen met zijn eigen bezig had gehouden (eigen de grenzen van hun federatie), dan was er ook geen asiel crisis geweest....

want laten we eerlijk zijn, als rusland gewoon zich met zich zelf zou bemoeien dan had niemand interessse in rusland behalve als lekker goedkoop vakantielandje.
  donderdag 1 januari 2026 @ 13:09:36 #270
6484 ExTec
pi_219710817
quote:

Niet geklikt.
  donderdag 1 januari 2026 @ 13:10:22 #271
6484 ExTec
pi_219710827
En ik merk dat leni riefenstahl achteraf ook ineens een briljant cinematograaf was. Ofzo.
pi_219710830
quote:
7s.gif Op donderdag 1 januari 2026 13:06 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Het is ook propaganda. Zij maken propaganda over hoe Europa haar propaganda over haar bevolking uitstort.
Dat is wat de Russische propaganda je probeert wijs te maken.

Dit soort propaganda zagen we ook toen het westen zei dat Rusland Oekraïne ging binnenvallen...

En ziedaar...
  donderdag 1 januari 2026 @ 13:11:21 #273
56749 BlaZ
pi_219710839
quote:
7s.gif Op donderdag 1 januari 2026 13:10 schreef ExTec het volgende:
En ik merk dat leni riefenstahl achteraf ook ineens een briljant cinematograaf was. Ofzo.
Cineaste heet zoiets.
pi_219710845
quote:
1s.gif Op donderdag 1 januari 2026 13:09 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Wel grappig is dat Trump dat ook steeds herhaalt, dat een belachelijke en zinloze oorlog is.
Wat dat betreft heeft hij dan ook gelijk.
Nee, Trump praat je naar de mond.
En anno 2026 trappen mensen daar nog steeds in.
pi_219710863
quote:
1s.gif Op donderdag 1 januari 2026 13:12 schreef Wantie het volgende:

[..]
Haha jij trapt er wel weer in hoor. ;)

Maar jongs (en meid) allemaal een goed nieuwjaar gewenst!
Vakman pur sang
  donderdag 1 januari 2026 @ 13:14:52 #276
56749 BlaZ
pi_219710876
quote:
1s.gif Op donderdag 1 januari 2026 13:12 schreef Wantie het volgende:

[..]
Maar je stelling is dan dus dat dit niet een belachelijke en juist een zinvolle oorlog is?
pi_219710878
quote:
1s.gif Op donderdag 1 januari 2026 13:13 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Haha jij trapt er wel weer in hoor. ;)

Maar jongs (en meid) allemaal een goed nieuwjaar gewenst!
Ik accepteer je verlies.
pi_219710886
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 13:14 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Maar je stelling is dan dus dat dit niet een belachelijke en juist een zinvolle oorlog is?
Nee, dat Trump je naar de mond praat.
pi_219710897
“Ridiculous war”
Januari 2025 al weer.

https://www.bbc.com/news/articles/cjw4q7v7ez1o

quote:
"Settle now, and STOP this ridiculous War! IT'S ONLY GOING TO GET WORSE. If we don't make a 'deal', and soon, I have no other choice but to put high levels of Taxes, Tariffs, and Sanctions on anything being sold by Russia to the United States, and various other participating countries.".
En gelijk had die, Rusland die economisch onherstelbare schade leidt.
Vakman pur sang
  donderdag 1 januari 2026 @ 13:17:37 #280
6484 ExTec
pi_219710904
quote:
1s.gif Op donderdag 1 januari 2026 13:15 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik accepteer je verlies.
Owja, da's waar. Zelensky is nog niet afgetreden.
  donderdag 1 januari 2026 @ 13:20:16 #281
6484 ExTec
pi_219710924
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 13:11 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Cineaste heet zoiets.
Nee, zo iemand heet een "propagandist".
pi_219710926
quote:
7s.gif Op donderdag 1 januari 2026 13:17 schreef ExTec het volgende:

[..]
Owja, da's waar. Zelensky is nog niet afgetreden.
Toch zat ik er dicht bij, hij heeft al laten doorschemeren dat hij voor vrede wil afstappen of verkiezingen gaat houden in 2026
Een remise
Vakman pur sang
pi_219710939
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 13:09 schreef Korenfok het volgende:
Rusland is gewoon de grootste dreiging voor Europa. Wanneer rusland zich alleen met zijn eigen bezig had gehouden (eigen de grenzen van hun federatie), dan was er ook geen asiel crisis geweest....
Asielcrisis? Volgens mij komt dat juist door al die immigratie vanuit Afrika.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  donderdag 1 januari 2026 @ 13:22:07 #284
6484 ExTec
pi_219710947
quote:
1s.gif Op donderdag 1 januari 2026 13:20 schreef Lospedrosa het volgende:
Toch zat ik er dicht bij,
Ja, alles is immers relatief he.
  donderdag 1 januari 2026 @ 13:24:55 #285
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219710978
quote:
1s.gif Op donderdag 1 januari 2026 13:00 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Slowakije was ik pas nog, is echt gewoon flink
Opgeknapt, mooie nieuwe snelwegen, netjes, veel live muziek type gitaren en rock, mooie vrouwen wel ook, dikke prima.
Ja een en collega van me komt uit Slowakia en hij zegt, de bevolking heeft een bloedhekel aan die Putin likker Fico , hij was pas geleden beschoten met 5 kogels in de buik maar de rat heeft het overleefd
  donderdag 1 januari 2026 @ 13:26:42 #286
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219710994
quote:

dom filmpje
  donderdag 1 januari 2026 @ 13:27:29 #287
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219711000
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 13:21 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Asielcrisis? Volgens mij komt dat juist door al die immigratie vanuit Afrika.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  donderdag 1 januari 2026 @ 13:27:31 #288
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219711001
quote:

[..]

want laten we eerlijk zijn, als rusland gewoon zich met zich zelf zou bemoeien dan had niemand interessse in rusland behalve als lekker goedkoop vakantielandje.
vakantie naar Ruzzia ???

dan zou ik liever naar Hongarije gaan
  donderdag 1 januari 2026 @ 13:28:58 #289
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219711010
quote:
7s.gif Op donderdag 1 januari 2026 13:27 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

zolang het in europa steeds beter gaat zal dan nooit afnemen

als Ruzzia niet meer bestaat dan blijft Europa groeien in bevolkingsaantal
  donderdag 1 januari 2026 @ 13:29:11 #290
56749 BlaZ
pi_219711013
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 13:27 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
vakantie naar Ruzzia ???

dan zou ik liever naar Hongarije gaan
Rusland is wel een prettig vakantieland, Kamtsjatka is wat betreft een aanrader.
  donderdag 1 januari 2026 @ 13:29:53 #291
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219711016
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 13:29 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Rusland is wel een prettig vakantieland, Kamtsjatka is wat betreft een aanrader.
ik ben in Kirgizie geweest dat was voor mij genoeg kou en armoe

aan het Issyk kul lake

ik ga liever naar Afrika
pi_219711025
quote:

[..]

Dat de grenzen van de EU zo lek zijn door oude verdragen, een slappe mentaliteit en progressieve politici is nu ook de schuld van Rusland? Of pro Poetin adepten?
Goh?

Dat Rusland her en der wat stromen op gang heeft gebracht geloof ik wel, dat geldt ook voor andere machtsblokken als de VAE die in Afrika staan te kutten.

Maar als jeje villa niet afsluit is de kans groter dat je ongewenste bezoekers krijgt.
Vakman pur sang
pi_219711055
quote:
1s.gif Op donderdag 1 januari 2026 13:31 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat de grenzen van de EU zo lek zijn door oude verdragen, een slappe mentaliteit en progressieve politici is nu ook de schuld van Rusland? Of pro Poetin adepten?
Goh?

Dat Rusland her en der wat stromen op gang heeft gebracht geloof ik wel, dat geldt ook voor andere machtsblokken als de VAE die in Afrika staan te kutten.

Maar als jeje villa niet afsluit is de kans groter dat je ongewenste bezoekers krijgt.
Rusland zorgt voor een miljoenen vluchtelingenstroom, maar jij geeft de schuld aan de open grenzen...

Het wordt steeds gekker.
  donderdag 1 januari 2026 @ 13:37:32 #294
6484 ExTec
pi_219711105
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 13:29 schreef BlaZ het volgende:

[..]
quote:
Het reisadvies voor Kamtsjatka, onderdeel van Rusland, is momenteel negatief of oranje (alleen noodzakelijke reizen), omdat de Russische autoriteiten strenge (soms onbepaalde) toegangsbeperkingen hebben voor buitenlanders op het schiereiland, wat betekent dat reizen voor vakantiedoeleinden wordt afgeraden en de Nederlandse ambassade beperkte hulp kan bieden bij problemen.
Maar goed, reisadvies van mexico is weinig beter, dus snap dat jijzelf daar niet moeilijk over doet.
pi_219711110
quote:
1s.gif Op donderdag 1 januari 2026 13:34 schreef Wantie het volgende:

[..]
Rusland zorgt voor een miljoenen vluchtelingenstroom, maar jij geeft de schuld aan de open grenzen...

Het wordt steeds gekker.
Ja omdat dat zo is.
We hadden Oekraïners ook niet op hoeven te vangen dat was ook een eigen keuze en omdat we partij voor Oekraïne kiezen.
Vakman pur sang
pi_219711115
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 13:01 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Hier verschillen we dan over van mening. Het fundamentele verschil is namelijk dat de Oekraïner zijn land verdedigt, terwijl de Rus zijn gezin heeft verlaten om voor geld in een ander land mensen te gaan vermoorden. Ik vind dat walgelijk. En al je dat met de dood moet bekopen dan heb ik daar heb ik dus geen snippertje medelijden mee.

Ik wens de Russen veel succes met honderdduizenden moordenaars en PTSS-klanten in hun samenleving als de oorlog voorbij is.
  donderdag 1 januari 2026 @ 13:39:22 #297
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_219711131
quote:

Dat beeld is heel begrijpelijk!

Maar als ik hierbij ook even zo vrij mag zijn:

Het klinkt mss heel erg 'karig' of als een slap excuus, temeer vanwege de ernst als gevolg van deze bijna 4 jaar durende situatie aldaar en wil derhalve niet overkomen als zogeheten ''Poetinpijper'' o.i.d. hoor!
Maar eh.. :{ een belangrijke nuance die hier telkens over het hoofd gezien lijkt te worden zijn ''slechts'' oorlogsmisdaden die russische criminelen plegen op het front. Die zitten er helaas tussen in bataljons en kunnen dan vrij ongecontroleerd deze misdaden begaan naar het schijnt. :{

Dat laatste is verwerpelijk, maar oorlogsmisdaden werden én worden helaas in alle bekende oorlogssituaties gepleegd en niet alleen door Rusland.
Want Russen zat die het helemaal niet eens zijn met het bewind van mijnheer Poetin.
Maar ze moeten wel naar het front, meest naar aanleiding van zijn paranoïde gedachtegoed en zeer straffe 'manoeuvres' jegens Oekraïne en gedreig naar het westen.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  donderdag 1 januari 2026 @ 13:39:52 #298
6484 ExTec
pi_219711140
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 13:38 schreef Spablauw214 het volgende:
Ik wens de Russen veel succes met honderdduizenden moordenaars en PTSS-klanten in hun samenleving als de oorlog voorbij is.
Gaat nog jaren leuke filmpjes opleveren. We zien er nu soms al wat. Mensen die conflicten beslechten met handgranaten of AK's.
  donderdag 1 januari 2026 @ 13:40:36 #299
6484 ExTec
pi_219711148
quote:
3s.gif Op donderdag 1 januari 2026 13:39 schreef Scjvb het volgende:
Maar als ik hierbij ook even zo vrij mag zijn:
Nee, doe maar niet.

Ik heb geen zin in "begrip" hebben voor putin.
pi_219711159
quote:
1s.gif Op donderdag 1 januari 2026 13:37 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja omdat dat zo is.
We hadden Oekraïners ook niet op hoeven te vangen dat was ook een eigen keuze en omdat we partij voor Oekraïne kiezen.
Partij kiezen, of rechtvaardigheid?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')