abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219687890
quote:
1s.gif Op woensdag 31 december 2025 00:07 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik kan je adviseren om die docu te kijken. Er is niet echt een directe leiding ofzo.
Ja. Kennelijk kun je gewoon naar huis. Eentje doet dat ook. Van dat hele 900 man battalion. En die is bang (na zijn contract) om als deserteur aangemerkt te worden.
Een ander is in een hospitaal in Rusland en wil toch wel weer graag terug. Naar het front.
En die interviewer gaat kennelijk ook gewoon op en neer.

Het is er een zooitje.
Oh zo. Nee ik dacht dat je bedoelde dat ze daar al aan het front als deserteur werden gezien en niet weg mochten en of ze dan niet beter konden ontsnappen.

Zal hem zo eens opzetten.
pi_219687917
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 00:10 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Oh zo. Nee ik dacht dat je bedoelde dat ze daar al aan het front als deserteur werden gezien en niet weg mochten en of ze dan niet beter konden ontsnappen.

Eerste half uur gaat traag. Hier de docu in twee keer gezien.
Maar de triestheid en de ellende slaat je om je hart.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 31 december 2025 @ 00:12:00 #103
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_219687924
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 december 2025 23:54 schreef capricia het volgende:

[..]
De omstandigheden zijn hier anders dan daar.

Ik denk niet dat wij hier van nature een andere, betere, volksaard of genen of zo hebben.

Maar uiteindelijk werd er in die docu niemand gedwongen. En gaan die Russen allemaal uit vrije wil.

En dat geeft me nog de meeste zorgen. Dat ze het daar wel prima vinden om honderdduizenden mannen voor een idee fixe, voor een onzin stukje land, op te offeren. Ik kan daar gewoon niet bij. Die staat is gewoon misdadig.
Maar dat zijn twee verschillende zaken. De executie van Russische staatsbelangen is inderdaad krankzinnig, maar ik zag in die docu weinig individuen die daar uit zuiver imperialistische of ideologische overtuiging zaten - de meeste motivaties waren nogal ingegeven door persoonlijke omstandigheden, muv die van de soldaat die achteraf reflecteerde.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_219687953
Overigens het Ironische van de vredesbesprekingen is dat het er juist voor zorgt dat er een piek aan russen is die zich nu aanmelden voor de oorlog.

Zo waren er na Trumps aanstelling een hoop pro oekraieners die in de bak zaten die zich hadden aangemeld, denkend dat dat hun ticket out of jail card was en dat de vrede toch snel zou komen. Veel van hen nu dood.
pi_219687955
quote:
1s.gif Op woensdag 31 december 2025 00:12 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]
Maar dat zijn twee verschillende zaken. De executie van Russische staatsbelangen is inderdaad krankzinnig, maar ik zag in die docu weinig individuen die daar uit zuiver imperalistische overtuiging zaten - de meeste motivaties waren nogal ingegeven door persoonlijke omstandigheden, muv die van de soldaat die achteraf reflecteerde.
Dat is iets anders dan je initiële vraag..?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219687972
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 december 2025 23:54 schreef capricia het volgende:

[..]
De omstandigheden zijn hier anders dan daar.

Ik denk niet dat wij hier van nature een andere, betere, volksaard of genen of zo hebben.

Maar uiteindelijk werd er in die docu niemand gedwongen. En gaan die Russen allemaal uit vrije wil.

En dat geeft me nog de meeste zorgen. Dat ze het daar wel prima vinden om honderdduizenden mannen voor een idee fixe, voor een onzin stukje land, op te offeren. Ik kan daar gewoon niet bij. Die staat is gewoon misdadig.
Vgm was dat ook de kritiek op de documentaire (zonder dat ik hem gezien ehb dus niet mijn oordeel) dat de Russische soldaten inderdaad als heel menselijk werden neergezet maar ze uiteindelijk uit vrije wil naar Oekraine zijn gegaan om daar te doden en kapot te maken.
  Moderator woensdag 31 december 2025 @ 00:16:58 #107
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219687988
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 00:10 schreef skysherrif het volgende:

[..]

geloof ik niks van

bij vredesmissies enzo zie je al gezeur als er 2 doden vallen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 31 december 2025 @ 00:17:04 #108
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_219687990
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 december 2025 22:36 schreef phpmystyle het volgende:
Misschien helpt een volgende sanctie pakket wel.
Ze helpen ook, alleen in jouw nogal.... gehandicapte wereldbeeld zijn alle maatregelen die niet direct het einde van de oorlog inluiden, maatregelen die geen effect hebben.
I fought the war, but the war won't stop, for the love of god.
I fought the war, but the war won.
pi_219687991
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 00:15 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Vgm was dat ook de kritiek op de documentaire (zonder dat ik hem gezien ehb dus niet mijn oordeel) dat de Russische soldaten inderdaad als heel menselijk werden neergezet maar ze uiteindelijk uit vrije wil naar Oekraine zijn gegaan om daar te doden en kapot te maken.
Ja. Het is absurd.
Ze rijden rond in compleet kapot geschoten straten en steden en mijmeren over broederschap tussen de Russen en Oekraïners. :')
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219688007
Dat oude Oekraïense vrouwtje wat niet weg gekomen is, inmiddels achter de Russische linies, die nu de Oekraïners vreest..dat deed me ook echt aan de tweede wereldoorlog denken in die regionen.

Je kunt je zo'n familiegeschiedenis bijna niet voorstellen. Wat een ellende.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 31 december 2025 @ 00:23:34 #111
6484 ExTec
pi_219688080
quote:
88s.gif Op dinsdag 30 december 2025 22:44 schreef sp3c het volgende:

[..]
het is dan ook niet onze oorlog

de Russen zijn Oekraine binnen gevallen
Je hebt gelijk,

Maar uiteindelijk is het cope.
pi_219688083
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 december 2025 23:42 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Hooggeplaatste overheidsofficials ja. Niet Ivar Kompotka van 16 hoog die op de socials zijn mening plaatst. Ook in Rusland is er ruimte voor standpunt diversiteit.
Er is wel ruimte voor diversiteit denk ik, zo lang het maar in het narratief van het Kremlin past. Anders komt de FSB op visite.

Moest ook denken aan dit verhaal, en de situatie is in de tussentijd niet echt verbeterd.
https://www.bbc.com/news/articles/cd7xlll39l5o.amp
  woensdag 31 december 2025 @ 00:25:02 #113
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_219688097
quote:
1s.gif Op woensdag 31 december 2025 00:14 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat is iets anders dan je initiële vraag..?
Klopt. Het is ook niet zozeer een vraag. Ik denk dat de bereidheid in NL om deel te nemen aan zo'n oorlog die van Rusland niet zoveel ontloopt zodra het hier economisch slechter gaat. Erst das Fressen, dann die Moral, dus welk gewicht heeft die veronderstelde non-acceptatie precies?
pi_219688167
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 00:25 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]
Klopt. Het is ook niet zozeer een vraag. Ik denk dat de bereidheid in NL om deel te nemen aan zo'n oorlog die van Rusland niet zoveel ontloopt zodra het hier economisch slechter gaat. Erst das Fressen, dann die Moral, dus welk gewicht heeft die veronderstelde acceptatie precies?
De hoeveelheid mannen die Rusland in een totale waanzin als vlees erdoor heen jaagt, zie ik niet als bereidheid of enigzins zinnigheid in onze wereld.
Russkiy Mir is echt van een totaal andere orde.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219688176

Benieuwd hoeveel zich zo voelen na daar gezeten te hebben.
pi_219688190
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 december 2025 23:25 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik denk dan vaak aan de coronaperiode. Daar was wel echt een tegenbeweging toen.

In Rusland zijn er begraafplaatsen in normale woonplaatsen gevuld met mannen gestorven in Oekraïne. Voor wat?
De Corona periode heb ik juist ervaren als een bevestiging dat de meute keurig in de pas loopt als dat nodig is. Je had hier en daar wel wat lui die de grenzen opzochten of er over gingen, maar relatief gezien gaat het om een kleine groep.

En als er (grootschalig) oorlog uitbreekt dan gaat lijkt me de rem nog veel harder op de samenleving en alles en iedereen komt onder een vergrootglas.
  woensdag 31 december 2025 @ 00:34:35 #117
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_219688239
quote:
1s.gif Op woensdag 31 december 2025 00:29 schreef capricia het volgende:

[..]
De hoeveelheid mannen die Rusland in zo:n totale waanzin als vlees erdoor heen jaagt, zie ik niet als bereidheid of enigzins zinnigheid in onze wereld.
Russkiy Mir is echt van een totaal andere orde.
Ja, eens. Maar we zijn er aan overgeleverd. En dat wordt het ingangspunt voor de Europese defensie.
  woensdag 31 december 2025 @ 00:34:51 #118
6484 ExTec
pi_219688243
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 23:47 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]
Denk je dat wij een keuze hebben als we met soortgelijke omstandigheden geconfronteerd worden?
Het betreft mensen die allemaal een kortstondig contract met ministerie van defensie hebben gesloten.

Niet mensen die "geen keuze" hadden.
pi_219688315
quote:
7s.gif Op woensdag 31 december 2025 00:34 schreef ExTec het volgende:

[..]
Het betreft mensen die allemaal een kortstondig contract met ministerie van defensie hebben gesloten.

Niet mensen die "geen keuze" hadden.
Ik hoop dat we heel veel geld in defensie steken als EU zodat Rusland dit geintje nooit bij ons (lees de Baltische staten ) probeert.
Dat land is knettergek.
En ze hadden al een negatieve bevolkingsgroei. :')
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 31 december 2025 @ 00:41:33 #120
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_219688342
quote:

[..]
Hooggeplaatste overheidsofficials ja. Niet Ivar Kompotka van 16 hoog die op de socials zijn mening plaatst. Ook in Rusland is er ruimte voor standpunt diversiteit.
_O-
Hij blijft het maar proberen, de schat
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_219688348
quote:

[..]
Nou op X enzo mogen ze al niet.
En deze docu is er ook verboden.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 31 december 2025 @ 00:45:24 #122
6484 ExTec
pi_219688406
quote:

[..]
Ja, aan de keukentafel, mag je het oneens zijn met de "Sterke Man", ja.
pi_219688444
Dat je met een emmertje water in de zomer de stank van de afgeschoten benen van je directe kameraad, weg staat te spoelen in een tank. Zonder betaling. Vrijwillig. Je contract is al voorbij. Jij bent de volgende in de meat grinder.
De hel van Bakhmut ingestuurd zonder ondersteuning of opdracht.
En dat zinloos duizenden mannen lang.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 31 december 2025 @ 00:50:46 #124
6484 ExTec
pi_219688474
quote:
1s.gif Op woensdag 31 december 2025 00:48 schreef capricia het volgende:
Je contact is al voorbij.
Mss had je dan dat contract niet moeten tekenen....

:*
pi_219688499
quote:
7s.gif Op woensdag 31 december 2025 00:50 schreef ExTec het volgende:

[..]
Mss had je dan dat contract niet moeten tekenen....

:*
Snap jij het?
Ik niet. Het lijken een soort gewillige lammeren. Op het altaar van een soort groot Russische droom.
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')