abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 januari 2026 @ 13:14:52 #276
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_219710876
quote:
1s.gif Op donderdag 1 januari 2026 13:12 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, Trump praat je naar de mond.
En anno 2026 trappen mensen daar nog steeds in.
Maar je stelling is dan dus dat dit niet een belachelijke en juist een zinvolle oorlog is?
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_219710878
quote:
1s.gif Op donderdag 1 januari 2026 13:13 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Haha jij trapt er wel weer in hoor. ;)

Maar jongs (en meid) allemaal een goed nieuwjaar gewenst!
Ik accepteer je verlies.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_219710886
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 13:14 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Maar je stelling is dan dus dat dit niet een belachelijke en juist een zinvolle oorlog is?
Nee, dat Trump je naar de mond praat.
pi_219710897
“Ridiculous war”
Januari 2025 al weer.

https://www.bbc.com/news/articles/cjw4q7v7ez1o

quote:
"Settle now, and STOP this ridiculous War! IT'S ONLY GOING TO GET WORSE. If we don't make a 'deal', and soon, I have no other choice but to put high levels of Taxes, Tariffs, and Sanctions on anything being sold by Russia to the United States, and various other participating countries.".
En gelijk had die, Rusland die economisch onherstelbare schade leidt.
Vakman pur sang
  donderdag 1 januari 2026 @ 13:17:37 #280
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_219710904
quote:
1s.gif Op donderdag 1 januari 2026 13:15 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik accepteer je verlies.
Owja, da's waar. Zelensky is nog niet afgetreden.
I fought the war, but the war won't stop, for the love of god.
I fought the war, but the war won.
  donderdag 1 januari 2026 @ 13:20:16 #281
6484 ExTec
pi_219710924
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 13:11 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Cineaste heet zoiets.
Nee, zo iemand heet een "propagandist".
pi_219710926
quote:
7s.gif Op donderdag 1 januari 2026 13:17 schreef ExTec het volgende:

[..]
Owja, da's waar. Zelensky is nog niet afgetreden.
Toch zat ik er dicht bij, hij heeft al laten doorschemeren dat hij voor vrede wil afstappen of verkiezingen gaat houden in 2026
Een remise
Vakman pur sang
pi_219710939
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 13:09 schreef Korenfok het volgende:
Rusland is gewoon de grootste dreiging voor Europa. Wanneer rusland zich alleen met zijn eigen bezig had gehouden (eigen de grenzen van hun federatie), dan was er ook geen asiel crisis geweest....
Asielcrisis? Volgens mij komt dat juist door al die immigratie vanuit Afrika.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  donderdag 1 januari 2026 @ 13:22:07 #284
6484 ExTec
pi_219710947
quote:
1s.gif Op donderdag 1 januari 2026 13:20 schreef Lospedrosa het volgende:
Toch zat ik er dicht bij,
Ja, alles is immers relatief he.
  donderdag 1 januari 2026 @ 13:24:55 #285
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219710978
quote:
1s.gif Op donderdag 1 januari 2026 13:00 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Slowakije was ik pas nog, is echt gewoon flink
Opgeknapt, mooie nieuwe snelwegen, netjes, veel live muziek type gitaren en rock, mooie vrouwen wel ook, dikke prima.
Ja een en collega van me komt uit Slowakia en hij zegt, de bevolking heeft een bloedhekel aan die Putin likker Fico , hij was pas geleden beschoten met 5 kogels in de buik maar de rat heeft het overleefd
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 1 januari 2026 @ 13:26:42 #286
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219710994
quote:
7s.gif Op donderdag 1 januari 2026 13:04 schreef phpmystyle het volgende:
Ludiek filmpje van de Russische staatsmedia. Maar er zit wel een gedachte in. Namelijk dat alles wat fout gaat in Europa de schuld is van Poetin. Wel leuk om te zien hoe de Russen ons hiermee de draak steken.

dom filmpje
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 1 januari 2026 @ 13:27:29 #287
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219711000
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 13:21 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Asielcrisis? Volgens mij komt dat juist door al die immigratie vanuit Afrika.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  donderdag 1 januari 2026 @ 13:27:31 #288
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219711001
quote:

[..]
Grappig dat alleen peotin trollen dit geloven.

Rusland is gewoon de grootste dreiging voor Europa. Wanneer rusland zich alleen met zijn eigen bezig had gehouden (eigen de grenzen van hun federatie), dan was er ook geen asiel crisis geweest....

want laten we eerlijk zijn, als rusland gewoon zich met zich zelf zou bemoeien dan had niemand interessse in rusland behalve als lekker goedkoop vakantielandje.
vakantie naar Ruzzia ???

dan zou ik liever naar Hongarije gaan
  donderdag 1 januari 2026 @ 13:28:58 #289
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219711010
quote:
7s.gif Op donderdag 1 januari 2026 13:27 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

zolang het in europa steeds beter gaat zal dan nooit afnemen

als Ruzzia niet meer bestaat dan blijft Europa groeien in bevolkingsaantal
  donderdag 1 januari 2026 @ 13:29:11 #290
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_219711013
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 13:27 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
vakantie naar Ruzzia ???

dan zou ik liever naar Hongarije gaan
Rusland is wel een prettig vakantieland, Kamtsjatka is wat betreft een aanrader.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  donderdag 1 januari 2026 @ 13:29:53 #291
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219711016
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 13:29 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Rusland is wel een prettig vakantieland, Kamtsjatka is wat betreft een aanrader.
ik ben in Kirgizie geweest dat was voor mij genoeg kou en armoe

aan het Issyk kul lake

ik ga liever naar Afrika
pi_219711025
quote:

[..]
Grappig dat alleen peotin trollen dit geloven.

want laten we eerlijk zijn, als rusland gewoon zich met zich zelf zou bemoeien dan had niemand interessse in rusland behalve als lekker goedkoop vakantielandje.
Dat de grenzen van de EU zo lek zijn door oude verdragen, een slappe mentaliteit en progressieve politici is nu ook de schuld van Rusland? Of pro Poetin adepten?
Goh?

Dat Rusland her en der wat stromen op gang heeft gebracht geloof ik wel, dat geldt ook voor andere machtsblokken als de VAE die in Afrika staan te kutten.

Maar als jeje villa niet afsluit is de kans groter dat je ongewenste bezoekers krijgt.
Vakman pur sang
pi_219711055
quote:
1s.gif Op donderdag 1 januari 2026 13:31 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat de grenzen van de EU zo lek zijn door oude verdragen, een slappe mentaliteit en progressieve politici is nu ook de schuld van Rusland? Of pro Poetin adepten?
Goh?

Dat Rusland her en der wat stromen op gang heeft gebracht geloof ik wel, dat geldt ook voor andere machtsblokken als de VAE die in Afrika staan te kutten.

Maar als jeje villa niet afsluit is de kans groter dat je ongewenste bezoekers krijgt.
Rusland zorgt voor een miljoenen vluchtelingenstroom, maar jij geeft de schuld aan de open grenzen...

Het wordt steeds gekker.
  donderdag 1 januari 2026 @ 13:37:32 #294
6484 ExTec
pi_219711105
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 13:29 schreef BlaZ het volgende:

[..]
quote:
Het reisadvies voor Kamtsjatka, onderdeel van Rusland, is momenteel negatief of oranje (alleen noodzakelijke reizen), omdat de Russische autoriteiten strenge (soms onbepaalde) toegangsbeperkingen hebben voor buitenlanders op het schiereiland, wat betekent dat reizen voor vakantiedoeleinden wordt afgeraden en de Nederlandse ambassade beperkte hulp kan bieden bij problemen.
Maar goed, reisadvies van mexico is weinig beter, dus snap dat jijzelf daar niet moeilijk over doet.
pi_219711110
quote:
1s.gif Op donderdag 1 januari 2026 13:34 schreef Wantie het volgende:

[..]
Rusland zorgt voor een miljoenen vluchtelingenstroom, maar jij geeft de schuld aan de open grenzen...

Het wordt steeds gekker.
Ja omdat dat zo is.
We hadden Oekraïners ook niet op hoeven te vangen dat was ook een eigen keuze en omdat we partij voor Oekraïne kiezen.
Vakman pur sang
pi_219711115
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 13:01 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat is het toch ook gewoon. Of een 5-jarig meisje nu haar Russische of haar Oekraïnse vader verliest: het is zielig, ongeacht wie de agressor is.
Het is niet zo dat het aan Russische kant toevallig niet zielig is omdat de Russen, als groep, oorlogsmisdaden gepleegd hebben.
Hier verschillen we dan over van mening. Het fundamentele verschil is namelijk dat de Oekraïner zijn land verdedigt, terwijl de Rus zijn gezin heeft verlaten om voor geld in een ander land mensen te gaan vermoorden. Ik vind dat walgelijk. En al je dat met de dood moet bekopen dan heb ik daar heb ik dus geen snippertje medelijden mee.

Ik wens de Russen veel succes met honderdduizenden moordenaars en PTSS-klanten in hun samenleving als de oorlog voorbij is.
  donderdag 1 januari 2026 @ 13:39:22 #297
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_219711131
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 12:41 schreef Spablauw214 het volgende:
En ik ben nog steeds van mening dat de film onvoldoende onderstreept dat Rusland hier de agressor is.

Dat een aantal hier van mening zijn dat het ook wel zielig is voor die Russische soldaten en hun familie, dat is precies de reden voor de film. Sympathie opwekken. Maar deze lui zijn onderaan de streep gewoon moordenaars, verkrachters en criminelen die imo nog niet een millimeter sympathie verdienen.
Dat beeld is heel begrijpelijk!

Maar als ik hierbij ook even zo vrij mag zijn:

Het klinkt mss heel erg 'karig' of als een slap excuus, temeer vanwege de ernst als gevolg van deze bijna 4 jaar durende situatie aldaar en wil derhalve niet overkomen als zogeheten ''Poetinpijper'' o.i.d. hoor!
Maar eh.. :{ een belangrijke nuance die hier telkens over het hoofd gezien lijkt te worden zijn ''slechts'' oorlogsmisdaden die russische criminelen plegen op het front. Die zitten er helaas tussen in bataljons en kunnen dan vrij ongecontroleerd deze misdaden begaan naar het schijnt. :{

Dat laatste is verwerpelijk, maar oorlogsmisdaden werden én worden helaas in alle bekende oorlogssituaties gepleegd en niet alleen door Rusland.
Want Russen zat die het helemaal niet eens zijn met het bewind van mijnheer Poetin.
Maar ze moeten wel naar het front, meest naar aanleiding van zijn paranoïde gedachtegoed en zeer straffe 'manoeuvres' jegens Oekraïne en gedreig naar het westen.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  donderdag 1 januari 2026 @ 13:39:52 #298
6484 ExTec
pi_219711140
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 13:38 schreef Spablauw214 het volgende:
Ik wens de Russen veel succes met honderdduizenden moordenaars en PTSS-klanten in hun samenleving als de oorlog voorbij is.
Gaat nog jaren leuke filmpjes opleveren. We zien er nu soms al wat. Mensen die conflicten beslechten met handgranaten of AK's.
  donderdag 1 januari 2026 @ 13:40:36 #299
6484 ExTec
pi_219711148
quote:
3s.gif Op donderdag 1 januari 2026 13:39 schreef Scjvb het volgende:
Maar als ik hierbij ook even zo vrij mag zijn:
Nee, doe maar niet.

Ik heb geen zin in "begrip" hebben voor putin.
pi_219711159
quote:
1s.gif Op donderdag 1 januari 2026 13:37 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja omdat dat zo is.
We hadden Oekraïners ook niet op hoeven te vangen dat was ook een eigen keuze en omdat we partij voor Oekraïne kiezen.
Partij kiezen, of rechtvaardigheid?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')