abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219688510
quote:
7s.gif Op woensdag 31 december 2025 00:50 schreef ExTec het volgende:

[..]
Mss had je dan dat contract niet moeten tekenen....

:*
Ik heb geen ons medelijden met ze hoor.

Maar ergens in de docu leest een Rus een propaganda krant, en zegt hoe gevaarlijk dat is, allemaal leugens. Dat is hoe hij ook in het leger terecht kwam. En nu heeft ie spijt.
  woensdag 31 december 2025 @ 00:54:49 #127
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219688528
quote:
1s.gif Op woensdag 31 december 2025 00:52 schreef capricia het volgende:

[..]
Snap jij het?
Ik niet. Het lijken een soort gewillige lammeren. Op het altaar van een soort groot Russische droom.
Mannen zijn gewoon vrij makkelijk de dood in te jagen in oorlogen, zo gaat dat altijd. De baas wijst de vijand aan en meppen maar. Hurr durr smash face.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_219688537
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 00:53 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Ik heb geen ons medelijden met ze hoor.

Maar ergens in de docu leest een Rus een propaganda krant, en zegt hoe gevaarlijk dat is, allemaal leugens. Dat is hoe hij ook in het leger terecht kwam. En nu heeft ie spijt.
Maar Oekraïners zijn ook zowel broeders als tegelijkertijd Nazi's.

Het lijkt een soort collectief delirium te zijn.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 31 december 2025 @ 00:55:40 #129
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_219688543
quote:
7s.gif Op woensdag 31 december 2025 00:34 schreef ExTec het volgende:

[..]
Het betreft mensen die allemaal een kortstondig contract met ministerie van defensie hebben gesloten.

Niet mensen die "geen keuze" hadden.
Ah ok, een soort ZZP'ers die ook tegen dezelfde voorwaarden konden kiezen voor een carriere als schoenenverkoper? Het is natuurlijk maximale exploitatie, waarbij de Staat first drawing rights heeft op alle ongekwalificeerden. Zoveel keus is daar niet bij.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_219688563
quote:
1s.gif Op woensdag 31 december 2025 00:55 schreef capricia het volgende:

[..]

De spagaat tussen een heel leven hersenspoeling van het kremlin en het eigenhandig meemaken.
pi_219688588
Ik begrijp nu wel dat de Sovjet Unie 27 miljoen doden bij de tweede wereldoorlog had.
Een mensenleven meer of minder is niet echt belangrijk.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 31 december 2025 @ 01:00:17 #132
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_219688590
quote:
1s.gif Op woensdag 31 december 2025 00:55 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]
Ah ok, een soort ZZP'ers die ook tegen dezelfde voorwaarden konden kiezen voor een carriere als schoenenverkoper? Het is natuurlijk maximale exploitatie, waarbij de Staat first drawing rights heeft op alle ongekwalificeerden. Zoveel keus is daar niet bij.
Ja, behalve dan dat er geen mensen sterven, als je schoenenverkoper bent.
I fought the war, but the war won't stop, for the love of god.
I fought the war, but the war won.
pi_219688601
quote:
7s.gif Op woensdag 31 december 2025 01:00 schreef ExTec het volgende:

[..]
Russkiy Mir!

Ik vind het hele leven daar een en al ellende.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 31 december 2025 @ 01:10:29 #134
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_219688691
quote:
7s.gif Op woensdag 31 december 2025 01:00 schreef ExTec het volgende:

[..]
Sarcasme negeren is inderdaad ook een keuze.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
  woensdag 31 december 2025 @ 01:33:48 #135
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_219688898
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 01:10 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]
Sarcasme negeren is inderdaad ook een keuze.
Want dat was er....?

1914 klassenstrijd ligt ondertussen nogal achter ons.
I fought the war, but the war won't stop, for the love of god.
I fought the war, but the war won.
pi_219689119
quote:
1s.gif Op woensdag 31 december 2025 01:01 schreef capricia het volgende:

[..]
Russkiy Mir!

Ik vind het hele leven daar een en al ellende.
Afgekeken, had mijn vooroordelen over deze docu en sommige zijn wel waar, dat het de Russische individuen soms iets veel neerzet als met wie we medelijden moeten ehbben ondanks dat het hun eigen keuze was in de meeste gevallen.

Aan de andere kant verbaasd dat de hele vibe van de docu was: what the fuck doen we hier, we hebben hier totaal niets te zoeken en deze oorlog slaat nergens op. Plus dat de meeste zsm naar huis willen.

En dan eindigen met de aanval op Klishchiivka (een van de grotere meatgrinders, zeker voor zon klein dorpje) waar iedereen dood of gewond eindigd van het bataljon dat gevolgd werd.
pi_219689770
quote:
1s.gif Op woensdag 31 december 2025 00:55 schreef capricia het volgende:

[..]

broeders in haat die zich nu tegen elkaar keren
pi_219689862
quote:
1s.gif Op woensdag 31 december 2025 00:59 schreef capricia het volgende:
Ik begrijp nu wel dat de Sovjet Unie 27 miljoen doden bij de tweede wereldoorlog had.
Je moet je West-Europese hyperindividualistische bril even afzetten. Lees de stukken van Kasparov, andere gevluchte Russen of desnoods wijlen Derk Sauer’s columns. Kern van de zaak is dat in Rusland de status als wereldmacht en het internationaal aanzien belangrijker wordt gevonden dan welvaart voor het individu. Alles is daar aan ondergeschikt.

Dat is voor ons niet voor te stellen. Maar als je dit eenmaal begrijpt is de houding goed verklaarbaar.
pi_219689875
Ik zag een tijdje terug een filmpje waarin een Russische man van middelbare leeftijd werd geïnterviewd. De interviewer vroeg of de man niet liever in bijvoorbeeld Zwitserland zou wonen, met veel betere lonen, open grenzen, torenhoge welvaartsstandaard en dito cijfers voor levensgeluk.

Zijn reactie: “zo’n klein klotelandje waar iedereen overheen pist? No way”. Dat geeft wel aardig weer hoe de gemiddelde Igor erin zit.
pi_219689967
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 07:56 schreef Spablauw214 het volgende:
Ik zag een tijdje terug een filmpje waarin een Russische man van middelbare leeftijd werd geïnterviewd. De interviewer vroeg of de man niet liever in bijvoorbeeld Zwitserland zou wonen, met veel betere lonen, open grenzen, torenhoge welvaartsstandaard en dito cijfers voor levensgeluk.

Zijn reactie: “zo’n klein klotelandje waar iedereen overheen pist? No way”. Dat geeft wel aardig weer hoe de gemiddelde Igor erin zit.
Daarom ook, al zullen de Russen in hun eigen steden door gaan van de honger, het volk zal pas in opstand komen als ze militair een nederlaag leiden. Stel dat Rusland zich (grotendeels) terug moet trekken uit Oekraïne, dan zal de pleuris uitbreken in Rusland en wordt Poetin op het Rode Plein worden opgehangen. Niet omdat hij honderd duizenden levens voor niets heeft weggegooid, maar omdat Rusland voor iedereen als zwak is neergezet.
Цой жив
  woensdag 31 december 2025 @ 08:57:27 #141
38496 Perrin
pi_219690356
Stukje koloniale mentaliteit. Als je verder weinig hebt om trots op te zijn, rest je slechts nationalisme.
  woensdag 31 december 2025 @ 09:00:02 #142
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_219690368
quote:
1s.gif Op woensdag 31 december 2025 08:17 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Daarom ook, al zullen de Russen in hun eigen steden door gaan van de honger, het volk zal pas in opstand komen als ze militair een nederlaag leiden. Stel dat Rusland zich (grotendeels) terug moet trekken uit Oekraïne, dan zal de pleuris uitbreken in Rusland en wordt Poetin op het Rode Plein worden opgehangen. Niet omdat hij honderd duizenden levens voor niets heeft weggegooid, maar omdat Rusland voor iedereen als zwak is neergezet.
Kortom, honderden miljarden naar Oekraine gecombineerd met stevig investeren in onze eigen defensie is de weg voor Europa. Niet alleen om dictator Putin aan de galg te krijgen, maar ook om de afhankelijkheid met Amerika te verminderen. Een stevige Europese industrie-strategie waarbij we begrijpen dat "linkse/groene" belangen eigenlijk tegelijkertijd heel rechts zijn. Met minder energie en grondstoffen meer producten maken, duurzaamheid en duurzame energie combineren met militaire onafhankelijkheid en maximaal onze economische macht uitbouwen.

Onze interne vijand zijn juist de anti-europeanen, de mensen die stiekem wel van "een sterke man" houden en die met alle liefde hun vrijheden opgeven voor winst en persoonlijk belang.
  woensdag 31 december 2025 @ 09:03:21 #143
38496 Perrin
pi_219690380
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 09:00 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Kortom, honderden miljarden naar Oekraine gecombineerd met stevig investeren in onze eigen defensie is de weg voor Europa. Niet alleen om dictator Putin aan de galg te krijgen, maar ook om de afhankelijkheid met Amerika te verminderen. Een stevige Europese industrie-strategie waarbij we begrijpen dat "linkse/groene" belangen eigenlijk tegelijkertijd heel rechts zijn. Met minder energie en grondstoffen meer producten maken, duurzaamheid en duurzame energie combineren met militaire onafhankelijkheid en maximaal onze economische macht uitbouwen.

Onze interne vijand zijn juist de anti-europeanen, de mensen die stiekem wel van "een sterke man" houden en die met alle liefde hun vrijheden opgeven voor winst en persoonlijk belang.
100%. Als Europese democratieën niet hechter samenwerken, worden we door de Trumps, Poetins en Xi's van deze wereld totaal uit elkaar gespeeld. Dan is het definitief klaar met democratie en veel vrijheden. Alles wat velen van ons dierbaar is, staat op het spel.
  woensdag 31 december 2025 @ 09:18:54 #144
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219690523
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_219690608
quote:
1s.gif Op woensdag 31 december 2025 00:30 schreef Joppiez het volgende:

[..]
De Corona periode heb ik juist ervaren als een bevestiging dat de meute keurig in de pas loopt als dat nodig is. Je had hier en daar wel wat lui die de grenzen opzochten of er over gingen, maar relatief gezien gaat het om een kleine groep.

En als er (grootschalig) oorlog uitbreekt dan gaat lijkt me de rem nog veel harder op de samenleving en alles en iedereen komt onder een vergrootglas.
Leuk verhaal....
Alleen niet te vergelijken.

Dat de meute in pas liep tijdens Corona was gewoon heel logisch.
Er is duidelijk gemaakt waarom bepaalde maatregelen nodig waren en dus volg je dat.

Een meatgrinder ingestuurd worden of elke koloniale aanval is wel even anders.
Niemand zit daar op te wachten en heeft ook geen enkel nut.

Sure, propaganda kan mensen dan anders doen denken. Maar dan nog.
  Moderator woensdag 31 december 2025 @ 09:30:19 #146
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219690652
quote:
Lachen man
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_219690790
quote:
vreemd dat defensie minister theo francken zich leent voor dit soort clips
  woensdag 31 december 2025 @ 09:50:28 #148
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219690994
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 09:40 schreef CruzerXtreme het volgende:

[..]
vreemd dat defensie minister theo francken zich leent voor dit soort clips
Ach. Ik vind het goed dat het gerelativeerd wordt.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_219692312
quote:
1s.gif Op woensdag 31 december 2025 00:59 schreef capricia het volgende:
Russen en Oekraïners zijn gewoon totaal ander volk. Dat is al honderden jaren zo. Lees Dostojevski ook maar eens.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  woensdag 31 december 2025 @ 11:12:02 #150
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219692444
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 07:52 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Je moet je West-Europese hyperindividualistische bril even afzetten. Lees de stukken van Kasparov, andere gevluchte Russen of desnoods wijlen Derk Sauer’s columns. Kern van de zaak is dat in Rusland de status als wereldmacht en het internationaal aanzien belangrijker wordt gevonden dan welvaart voor het individu. Alles is daar aan ondergeschikt.

Dat is voor ons niet voor te stellen. Maar als je dit eenmaal begrijpt is de houding goed verklaarbaar.
Waarbij je moet aantekenen dat voor die status als wereldmacht vooral een ander mag sterven, niet jijzelf of jouw kinderen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')