Speciaal voor jou en @bianconeri de laatste cijfers (29 dec 2025) van BIJ12:quote:Op dinsdag 30 december 2025 11:49 schreef Isdatzo het volgende:
Niks bagatelliseren, maar gewoon de statistieken in het juiste perspectief plaatsen. Het is immers nogal gek om je uitsluitend gigantisch druk te maken over dode schapen wanneer daar een wolf bij betrokken is, en je oogjes te sluiten voor het veelvoud aan dode schapen waar geen wolf bij betrokken is. Gevalletje selectieve verontwaardiging is... selectief.
Hoeft van mij niet hoor. Hekje erom. Hondje erbij. Verzin maar wat. Zal er eens een schaap sneuvelen? Vast wel.quote:Op dinsdag 30 december 2025 12:07 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dus maar gewoon op laten vreten door wolven???
Waar heb ik het over hondenquote:Op dinsdag 30 december 2025 12:11 schreef AchJa het volgende:
[..]
Speciaal voor jou en @:bianconeri de laatste cijfers (29 dec 2025) van BIJ12:
[ afbeelding ]
Dus hoezo honden zijn heus veel erger?
Dat was meer tegen @bianconeri gericht, maar jij zegt dit:quote:
Ik zie in dat staatje geen enkel beest wat in de buurt komt van de wolf. Of heb je over de schapenvleeseters in Nederland?quote:Op dinsdag 30 december 2025 11:49 schreef Isdatzo het volgende:
Niks bagatelliseren, maar gewoon de statistieken in het juiste perspectief plaatsen. Het is immers nogal gek om je uitsluitend gigantisch druk te maken over dode schapen wanneer daar een wolf bij betrokken is, en je oogjes te sluiten voor het veelvoud aan dode schapen waar geen wolf bij betrokken is. Gevalletje selectieve verontwaardiging is... selectief.
Moet ik mij 100x herhalen?quote:Op dinsdag 30 december 2025 11:11 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Maar je wilt het wel beheren.
Ik heb van de anti-wolf kamp nog geen enkel feit gezien...quote:Op dinsdag 30 december 2025 11:13 schreef AchJa het volgende:
[..]
Er worden aan de lopende band feiten gepost maar jij bent degene die als een stampvoetende kleuter emotioneel blijft reageren omdat het niet in je kraam te pas komt. Ik zie je nooit linkjes plaatsen, hier niet, nergens niet. Overal waar jij verschijnt ontspoort de boel.
[..]
Zoals ik al zei, je wordt weer emotioneel.
[..]
Zeg ik dat? Nee he? En laat maar eens zien wat die 150.000 incidenten precies behelsen.
jullie clubje welquote:
Dus, pony’s paarden en schapen maar achter een hek van 3M hoog?quote:Op dinsdag 30 december 2025 12:11 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Hoeft van mij niet hoor. Hekje erom. Hondje erbij. Verzin maar wat. Zal er eens een schaap sneuvelen? Vast wel.
Ah... 150.000 jaarlijkse incidenten door wolven.....quote:Op dinsdag 30 december 2025 12:14 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat was meer tegen @:Bianconeri gericht, maar jij zegt dit:
[..]
Ik zie in dat staatje geen enkel beest wat in de buurt komt van de wolf. Of heb je over de schapenvleeseters in Nederland?
Wanneer reageer jij eens op de feiten over totale incidenten?quote:
Jij bent ook wel kampioen in jezelf tegenspreken he.quote:Op dinsdag 30 december 2025 12:15 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Moet ik mij 100x herhalen?
En waarom negeer je mijn posts?
[..]
Ik post gewoon bronnen, links etc. Zie hierboven. Heb ik jou nog niet zien doen.quote:Op dinsdag 30 december 2025 12:15 schreef bianconeri het volgende:
Ik heb van de anti-wolf kamp nog geen enkel feit gezien...
Ja, jij reageert nogal emotioneel... Maar dat zie ik in het Oekraiene topic ook gebeuren, dat is overal waar je komt.quote:Ik word emotioneel? Terwijl jij alles loopt te negeren en te verdraaien? Hmm, pot verwijt de ketel verhaaltje...
Goed lezen beste man, ik geef dit als antwoord op de opmerking dat er per jaar een dode valt door toedoen van een hond:quote:Jij zegt dat honden afgemaakt worden, zonder meer te melden....
Ik heb het dus over 1 hond en ik heb het over maatregelen...quote:Op dinsdag 30 december 2025 10:54 schreef AchJa het volgende:
En dan worden er gewoon maatregelen genomen tegen betrokken hond.
Er zijn geen exacte cijfers bekend maar de cijfers die wel circuleren zijn dat er zo'n 50.000 honden per jaar worden afgemaakt...quote:Ik geef aan dat er heel erg veel incidenten zijn en dat er dus helemaal niet veel honden afgemaakt worden.
En dat mag je best ter discussie stellen maar die 150.000 incidenten van je zijn net zo "betrouwbaar"...quote:Even wat cijfers:
Er zijn 150 000 bijt incidenten geregistreerd in Nederland. (Het grootst aantal bijtincidenten is niet eens geregistreerd).
Gemiddeld bijt 1 op de 10 honden een mens.
Ca. 50 000 honden worden per jaar afgemaakt omdat hun gedrag niet meer te hanteren is.
Dit is gemiddeld 1 op de ca. 30 – 35 honden die worden afgemaakt.
Dit is alleen in Nederland.
Waarom niet?quote:Op dinsdag 30 december 2025 12:16 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dus, pony’s paarden en schapen maar achter een hek van 3M hoog?
Jazeker.quote:Op dinsdag 30 december 2025 12:14 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat was meer tegen @:Bianconeri gericht, maar jij zegt dit:
[..]
Ik zie in dat staatje geen enkel beest wat in de buurt komt van de wolf. Of heb je over de schapenvleeseters in Nederland?
Hoeveel honden en hoeveel wolven leven er in Nederland? Of vergelijk jij wel vaker aboslute cijfers zonder te corrigeren naar populatie? (2.000.000 Honden vs 125 wolven...)quote:Op dinsdag 30 december 2025 12:16 schreef bianconeri het volgende:
Ah... 150.000 jaarlijkse incidenten door wolven.....
Maar een wolf komt TOTAAAAAAAL niet in de buurt. Nou nee inderdaad, zo ongelofelijk veel minder incidenten.
Ik eet geen lams-/schapenvlees dus ik voel me niet aangesproken. In Nederland wordt dat ook niet heel veel gegeten.quote:
Jij bent echt maar dom aan het trollen of niet dan?quote:Op dinsdag 30 december 2025 12:21 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Jij bent ook wel kampioen in jezelf tegenspreken he.
Eerst over de natuur en nu over het negeren.
Kan me niet voorstellen dat het per ongeluk is dus je zal wel aan het trollen zijn.
Damn...quote:Op dinsdag 30 december 2025 12:32 schreef bianconeri het volgende:
Jij bent echt maar dom aan het trollen of niet dan?
Ik spreek mijzelf nergens tegen, de eerdere beschuldiging hiervan heb ik je ook al uitgelegd.
Maar inhoudelijke zaken staan je niet aan he.
Prima, waar spreek ik mezelf tegen dan.quote:Op dinsdag 30 december 2025 12:32 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Jij bent echt maar dom aan het trollen of niet dan?
Ik spreek mijzelf nergens tegen, de eerdere beschuldiging hiervan heb ik je ook al uitgelegd.
Maar inhoudelijke zaken staan je niet aan he.
Of niet relevante zaken en als iemand erop reageert dan hoor je niets.quote:Op dinsdag 30 december 2025 12:23 schreef AchJa het volgende:
Ik post gewoon bronnen, links etc. Zie hierboven. Heb ik jou nog niet zien doen.
Whut :´) Ik ben niet eens actief als poster in het Oekraine topic....quote:Ja, jij reageert nogal emotioneel... Maar dat zie ik in het Oekraiene topic ook gebeuren, dat is overal waar je komt.
Beter uitleggen man, want dat staat er niet.quote:Goed lezen beste man, ik geef dit als antwoord op de opmerking dat er per jaar een dode valt door toedoen van een hond:
[..]
Ik heb het dus over 1 hond en ik heb het over maatregelen...
Dat zal, is alsnog maar 1/3e van het totaal aan incidenten.quote:Er zijn geen exacte cijfers bekend maar de cijfers die wel circuleren zijn dat er zo'n 50.000 honden per jaar worden afgemaakt...
[..]
En dat mag je best ter discussie stellen maar die 150.000 incidenten van je zijn net zo "betrouwbaar"...
Misschien mijn posts eens gaan lezenquote:Op dinsdag 30 december 2025 12:27 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hoeveel honden en hoeveel wolven leven er in Nederland? Of vergelijk jij wel vaker aboslute cijfers zonder te corrigeren naar populatie? (2.000.000 Honden vs 125 wolven...)
Huh???quote:Op dinsdag 30 december 2025 12:33 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Prima, waar spreek ik mezelf tegen dan.
Quotes graag.
Ik zeg nergens dat jij jezelf tegen spreekt....quote:Op dinsdag 30 december 2025 12:38 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja kom maar op met die quotes, ik zit te wachten.
Ik vraag om quotes en die geef jij niet, waarom niet?quote:Op dinsdag 30 december 2025 12:39 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat jij jezelf tegen spreekt....
Jij wel dat ik dat doe. Alleen dat heb ik al weerlegd..... Maar dat lees je natuurlijk niet.
Ja, idd. Je reageert niet op feiten, dat klopt.quote:Op dinsdag 30 december 2025 12:35 schreef bianconeri het volgende:
Of niet relevante zaken en als iemand erop reageert dan hoor je niets.
12 Hits op "Bianconeri" tot nu toe: NWS / Oorlog in Oekraïne #1260 Kremlin liegt weer eensquote:Whut :´) Ik ben niet eens actief als poster in het Oekraine topic....
Laat staan dat ik daar emotioneel post. Wat een grap.
quote:Op dinsdag 30 december 2025 11:05 schreef bianconeri het volgende:
Hou toch op....
Het is overduidelijk een false flag. Letterlijk niets wijst op een daadwerkelijke aanval.
Dat staat er wel.quote:Beter uitleggen man, want dat staat er niet.
Honden afmaken gebeurde toch bijna niet??? En als we dat doortrekken naar het aantal wolven in verhouding tot het aantal incidenten zouden we de populatie al 20 keer opgeruimd moeten hebben...quote:Dat zal, is alsnog maar 1/3e van het totaal aan incidenten.
Paarden lopen zich dan dood.quote:Op dinsdag 30 december 2025 12:16 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dus, pony’s paarden en schapen maar achter een hek van 3M hoog?
Paarden lopen zich dood of ernstig geblesseerd. De omheining van paarden bestaat bij voorkeur uit iets wat ook mee kan geven om die reden. Met vuurwerk is dat jaarlijks al een drama.quote:
Het is ook gewoon een whataboutisme natuurlijk. Een soort van moorden zijn niet erg want er vallen veel meer doden in het verkeer.quote:Op dinsdag 30 december 2025 13:28 schreef bloodymary1 het volgende:
Overigens snap ik de vergelijking tussen wolf en vleeseter ook niet en het aantal schapen en andere dieren dat daar jaarlijks aan overlijdt.
en heel veel sappige lammetjes en huppelende veulens in de wei , zeker in het voorjaar is dat een heel fraai gezichtquote:Op maandag 29 december 2025 17:08 schreef quo_ het volgende:
[..]
Van alle EU lidstaten waar de wolf voorkomt heeft Nederland inderdaad (veruit) de hoogste bevolkingsdichtheid.
Volgens de feiten is er genoeg plekquote:Op dinsdag 30 december 2025 15:11 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Wat zijn jullie toch aan het zeiken joh! Pleur op met die kutwolven! Nederland is gewoon te klein en er is geen plek voor!
Dat straalt natuurlijk slecht af op de wolf. Paal en perk stellen aan dat soort verhalen!quote:Op dinsdag 30 december 2025 20:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
Let op m'n woorden.
In 2026 gaan we allerlei intellectueel volk zien oproepen tot een herbezinning op sprookjes als Roodkapje en De Zeven Geitjes.
Ik kan de columns op Joop al ruiken.
Echt, sla deze post op
alle ambtelijke natuur probeersels verzinzels die falenquote:Op dinsdag 30 december 2025 20:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
Let op m'n woorden.
In 2026 gaan we allerlei intellectueel volk zien oproepen tot een herbezinning op sprookjes als Roodkapje en De Zeven Geitjes.
Echt, sla deze post op
Die rot beesten moeten dood en we moeten nooit meer van die rare experimenten doenquote:Op dinsdag 30 december 2025 17:22 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Volgens de feiten is er genoeg plek
<Knip>quote:Op dinsdag 30 december 2025 13:28 schreef bloodymary1 het volgende:
Maar dan nog kan ik te doen hebben met het leed van een schaapje dat een halve dag levend met opengereten buik ligt. Al dan niet met een lammetje er half uit. Of met een aangereden wolf die kermend van de pijn blijkbaar ook niet zomaar uit zijn lijden verlost mag worden, want dan komen die wappies in opstand.
De voorouders van de geitjes hebben vroeger het wolvenland uitgebuit en de wolven geëxploiteerd. Roodkapje was een Karen met zes vinkjes.quote:Op dinsdag 30 december 2025 20:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
Let op m'n woorden.
Echt, sla deze post op
Nee hoor. Op de Noorderheide kun je ze vinden.quote:Op dinsdag 30 december 2025 22:13 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Die rot beesten moeten dood en we moeten nooit meer van die rare experimenten doen
de moeflon dat was een nuttig beest en deed niemand kwaad , nu zijn ze alemaal opgevreten door de wolven
Maar de wolf afschieten mag weer niet van links.quote:Op dinsdag 30 december 2025 11:49 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
De wolf is simpelweg een bedrijfsrisico waar je rekening mee moet houden als schapenhouder. Wat is daar zo erg aan? We kunnen gewoon rekening houden met de aanwezigheid van wolven.
Alsof het een vaststaand feit is dat in 'aangeharkt park Nederland' elk aspect per se tot 12 cijfers achter de komma door mensen gecontroleerd moet worden. En dat elk element waar men rekening mee moet houden, dat (mogelijk) hinder oplevert, of dat iemands verdienmodel in de weg staat, simpelweg verwijderd dient te worden. Onzin.
opde hoge veluwe zijn ze allemaal opgevretenquote:Op dinsdag 30 december 2025 23:22 schreef Binge-watch het volgende:
[..]
Nee hoor. Op de Noorderheide kun je ze vinden.
maar wij trekke ze niet levend uit elkaar met de lammekes nog binnenquote:Op dinsdag 30 december 2025 22:42 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Maar wij eten allemaal vlees waar dieren voor lijden.
Dat klopt. De baron heeft geen enkele moeite gedaan ze te beschermen.quote:Op woensdag 31 december 2025 06:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
opde hoge veluwe zijn ze allemaal opgevreten
Als je dit dus ziet als een “bedrijfsongeval”, dan geef je geen ene flikker om dieren.quote:Op woensdag 31 december 2025 06:57 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maar wij trekke ze niet levend uit elkaar met de lammekes nog binnen
quote:Op dinsdag 30 december 2025 20:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
Let op m'n woorden.
Echt, sla deze post op
WTF? Ken je Animal Rebellion, die drie dagen geleden ook weer lekker actief waren in Renswoude, omdat ze Bram gingen herdenken? En weet je dat dat deels dezelfde klootzakken zijn die in XR actief zijn?quote:<Knip>
en volgend jaar zijn er weer meer, en dan weer meer, en dan is er paniek bij de ambtenarenquote:Op woensdag 31 december 2025 09:50 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Als je dit dus ziet als een “bedrijfsongeval”, dan geef je geen ene flikker om dieren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |