en volgend jaar zijn er weer meer, en dan weer meer, en dan is er paniek bij de ambtenarenquote:Op woensdag 31 december 2025 09:50 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Als je dit dus ziet als een “bedrijfsongeval”, dan geef je geen ene flikker om dieren.
Die is hier dus ook even gezellig op bezoek geweest.quote:Op donderdag 8 januari 2026 14:37 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Dit laat toch wel zien dat wolven zich prima door Nederland kunnen verplaatsen. Deze wolf vertrok van de Hoge Veluwe, liep in 3 maanden, ongezien (niemand heeft volgens mij een gezenderde wolf gemeld), ruim 2500 km, en lijkt te settlen op de Utrechtse Heuvelrug. Twee keer de IJssel over gezwommen, meerdere snelwegen overgestoken.
Blauw = nachtelijke verplaatsing
Groen = verplaatsing overdag
[ afbeelding ]
https://www.wur.nl/nl/nieuws/update-onderzoek-naar-wolven-prooidieren-en-mensen
Mooi onderzoek!quote:Op donderdag 8 januari 2026 14:37 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Dit laat toch wel zien dat wolven zich prima door Nederland kunnen verplaatsen. Deze wolf vertrok van de Hoge Veluwe, liep in 3 maanden, ongezien (niemand heeft volgens mij een gezenderde wolf gemeld), ruim 2500 km, en lijkt te settlen op de Utrechtse Heuvelrug. Twee keer de IJssel over gezwommen, meerdere snelwegen overgestoken.
[ afbeelding ]
Jammer dat hij niet even aangeklopt heeft voor een kopje thee en een lamskoteletje?quote:Op donderdag 8 januari 2026 14:39 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Die is hier dus ook even gezellig op bezoek geweest.
sprong dus over een hek van 2 meter hoogquote:Op donderdag 8 januari 2026 14:39 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Die is hier dus ook even gezellig op bezoek geweest.
Wat zegt dat dan? Dat is toch wel bekend dat ze zulke afstanden afleggen en rivieren en snelwegen overbruggen? Dat doen wilde dieren doorgaans altijd, jagers zeker.quote:Op donderdag 8 januari 2026 14:37 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[ afbeelding ]
Jagers steken rivieren en snelwegen over?quote:Op donderdag 8 januari 2026 17:07 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Wat zegt dat dan? Dat is toch wel bekend dat ze zulke afstanden afleggen en rivieren en snelwegen overbruggen? Dat doen wilde dieren doorgaans altijd, jagers zeker.
Lekker idee dat het beest bijna bij mij door de tuin gelopen is.quote:Op donderdag 8 januari 2026 14:37 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 9 januari 2026 16:01 schreef quo_ het volgende:
[..]
Lekker idee dat het beest bijna bij mij door de tuin gelopen is.
Hij chillde hem ook veel op de Veluwezoom. Ik ben daar meerdere keren per week en heb de afgelopen jaren toch maar twee keer een wolf gezien. Af en toe zie ik ook sporen, deze week nog in de sneeuw. Ben niet zo bang voor de wolf, maar m’n hond neem ik niet meer mee naar rustige plekken in het bos en helemaal niet meer naar het losloopgebied en dat vind ik wel jammer.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 16:01 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ene jantje heeft het spoor nog wat duidelijker in kaart gebracht.
En je kunt er gevoeglijk vanuit gaan dat de meest militante woven-wappies zelf op veilige afstand wonen
[ x ]
[ afbeelding ]
Wel hard gelachen om dit "nieuws" wat heel veel mensen natuurlijk al wisten.quote:Op donderdag 8 januari 2026 14:37 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[ afbeelding ]
Want wat gebeurt er exact als de wolf door jouw tuin liep?quote:Op vrijdag 9 januari 2026 16:01 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ene jantje heeft het spoor nog wat duidelijker in kaart gebracht.
En je kunt er gevoeglijk vanuit gaan dat de meest militante woven-wappies zelf op veilige afstand wonen
[ x ]
[ afbeelding ]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |