SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
• Inburgeringscursus examen gemaakt door kwiwi
• Een supernuttige handleiding om kibbeling te bestellen van onze enige echte Dr_Flash
Smilies
• Citizen.Erasedse smilies. Mede mogelijk gemaakt door onze allerliefste Flory
• DaMartse smilies
• Berkeryse smilies
• Hyvese smilies
• niet mijnse smilies
Your beauty never ever scared me.
doet een Ikea kat na?quote:Op zondag 28 december 2025 18:27 schreef Ama het volgende:
Er ligt hier een kat heel bijzonder boven op mij.
Ik denk dat iedereen dit jaar keurig wacht tot oudjaarsavond.quote:Op zondag 28 december 2025 18:35 schreef Ama het volgende:
Ik ben benieuwd of het hier morgen losgaat met vuurwerk omdat het verkocht mag worden.
En dan compleet losgaan.quote:Op zondag 28 december 2025 18:50 schreef Recce het volgende:
[..]
Ik denk dat iedereen dit jaar keurig wacht tot oudjaarsavond.
Dan is het hier wel heel vaak oudejaarsavond.quote:Op zondag 28 december 2025 18:50 schreef Recce het volgende:
[..]
Ik denk dat iedereen dit jaar keurig wacht tot oudjaarsavond.
In je eigen boekenkast zeker gheghe.quote:Op zondag 28 december 2025 19:06 schreef kwiwi het volgende:
Kwam net dit boek tegen toen ik naar een kookboek op zoek was![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
@:budapestenaar @:bitterbal @:haags @:uitstraling en chefkok @:citizen.erased
kweenie maar t klinkt niet gezondquote:Op zondag 28 december 2025 19:06 schreef kwiwi het volgende:
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Ovenreceptenquote:Op zondag 28 december 2025 19:12 schreef Citizen.Erased het volgende:
@:kwiwi wat voor kookboek was je wel naar op zoek? Traditioneel Duitse gerechten?
Gasgrillenquote:Op zondag 28 december 2025 19:12 schreef Citizen.Erased het volgende:
@:kwiwi wat voor kookboek was je wel naar op zoek? Traditioneel Duitse gerechten?
quote:Op zondag 28 december 2025 19:18 schreef Bomenverzameling het volgende:
Ik wil nog even eennaar PicNic.
Ik had saint Paulin kaas besteld. Kreeg ik een paar uur voor de levering vandaag een mailtje dat die niet leverbaar is, Krijg mijn geld terug en ik kreeg ook nog eens gratis het duurdere Port Salut gratis ter vervanging.
Dat is nog eens service
Oké niet-Etto.quote:Op zondag 28 december 2025 19:19 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Zeker, ik ben er dol op
:
Snotver.quote:
O.quote:Op zondag 28 december 2025 18:05 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Oké, ik ben er maar één keer geweest
Die heeft kitten ook gemaaktquote:Op zondag 28 december 2025 18:53 schreef Ama het volgende:
Ik ga nu mijn LEGO Dobby ook nog even afmaken.
Vaatwasserquote:
nee, eerst gaan we je volproppen met de 65 kilo overgebleven kerstkransjesquote:Op zondag 28 december 2025 18:53 schreef Ama het volgende:
Ik ga nu mijn LEGO Dobby ook nog even afmaken.
en de stoofpeertjes dan?quote:Op zondag 28 december 2025 19:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
nee, eerst gaan we je volproppen met de 65 kilo overgebleven kerstkransjes
quote:Op zondag 28 december 2025 19:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Van die gevulde of niet gevulde?quote:Op zondag 28 december 2025 19:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Mag toch hopen die gevulde.quote:
Gevuld met garnalenpastaquote:Op zondag 28 december 2025 19:56 schreef Ama het volgende:
[..]
Mag toch hopen die gevulde.Anders kan je net zo goed een reep chocolade eten.
Daar heb ik hier geen plek voor helaasquote:
De gevulde zijn mehquote:Op zondag 28 december 2025 19:56 schreef Ama het volgende:
[..]
Mag toch hopen die gevulde.Anders kan je net zo goed een reep chocolade eten.
Ieuwliedepeeliequote:
quote:Op zondag 28 december 2025 19:57 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Daar heb ik hier geen plek voor helaas
Kan ik ook.quote:Op zondag 28 december 2025 20:00 schreef Ama het volgende:
Knallen vlakbij huis en Hedwig slaapt gewoon door.
Gaat vast over een gevecht dat na elkaar gevochten wordtquote:
quote:Op zondag 28 december 2025 20:03 schreef dud0r het volgende:
[..]
Gaat vast over een gevecht dat na elkaar gevochten wordt
Ik hoor straks wel of ik gelijk hadquote:
Die heb ik in de bios gezien, was wel goedquote:
nicequote:Op zondag 28 december 2025 20:54 schreef Ama het volgende:
Jezus Hedwig slaapt zelfs door een dikke knal voor het huis en er stond even geen geluid aan.
Denk dat oudjaarsdag wel anders is maar wel fijn dat ze nu niet meteen para is als ze iets afsteken.quote:Op zondag 28 december 2025 21:05 schreef mschol het volgende:
[..]
nice
beesten die het allemaal niks boeit zijn chill
Ik ben een beetje te moe om mij goed te concentreren merk ik dus ik ga morgen wel verder kijken.quote:Op zondag 28 december 2025 20:24 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Die heb ik in de bios gezien, was wel goed
lastige vraag want geen idee meer welke films ik gezien hebquote:Op zondag 28 december 2025 21:11 schreef Ama het volgende:
Welke film (die je nog niet eerder had gezien) vond je dit jaar het beste?
Geen idee. Heb er best veel gezienquote:Op zondag 28 december 2025 21:11 schreef Ama het volgende:
Het is ook best een lange film dacht ikquote:Op zondag 28 december 2025 21:07 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik ben een beetje te moe om mij goed te concentreren merk ik dus ik ga morgen wel verder kijken.
Ik denk die Biopic over Amy Winehousequote:Op zondag 28 december 2025 21:11 schreef Ama het volgende:
Kloptquote:Op zondag 28 december 2025 21:33 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Het is ook best een lange film dacht ik
4045km lang?quote:Op zondag 28 december 2025 21:33 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Het is ook best een lange film dacht ik
Ik kan je niet helpen.quote:Op zondag 28 december 2025 21:36 schreef dud0r het volgende:
Ik heb ineens zin in gevulde speculaas.
Maar dat heb ik natuurlijk niet in huis
Ik ben met S2 van Fallout begonnen.quote:Op zondag 28 december 2025 22:10 schreef LTVDK het volgende:
Fargo seizoen 5 is ook wel weer genieten hoor
Jammer. Wel fijn dat je wilde helpen.quote:Op zondag 28 december 2025 21:39 schreef Haags het volgende:
[..]
Ik kan je niet helpen.
Ik vreet alleen een zak chips weg nu.
Helaas speculaasquote:Op zondag 28 december 2025 21:36 schreef dud0r het volgende:
Ik heb ineens zin in gevulde speculaas.
Maar dat heb ik natuurlijk niet in huis
Daar doen ze maar 1 aflevering per week toch? Ik wacht wel even tot die klaar isquote:Op zondag 28 december 2025 22:16 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ik ben met S2 van Fallout begonnen.
Yep. Ik had S1 nog niet bekeken dus daar ben ik nu klaar mee.quote:Op zondag 28 december 2025 22:18 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Daar doen ze maar 1 aflevering per week toch? Ik wacht wel even tot die klaar is
Ik heb 1 al wel gezien, maar misschien nog een keer terugkijken voor ik aan 2 begin. Heb die laatst wel goedkoop op blu-ray kunnen kopen, dus niet afhankelijk van amazonquote:Op zondag 28 december 2025 22:19 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Yep. Ik had S1 nog niet bekeken dus daar ben ik nu klaar mee.
Heb de reclames maar even afgekochtquote:Op zondag 28 december 2025 22:22 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik heb 1 al wel gezien, maar misschien nog een keer terugkijken voor ik aan 2 begin. Heb die laatst wel goedkoop op blu-ray kunnen kopen, dus niet afhankelijk van amazon
Kijk ze straks wel gewoon wat 'minder direct van amazon'quote:Op zondag 28 december 2025 22:23 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Heb de reclames maar even afgekocht
Veel mooie films gezien, ik denk aan novolife of a sinner postal snail : memoir of a snail - life of chuck - sinners - going postal - novocainequote:Op zondag 28 december 2025 21:11 schreef Ama het volgende:
Zonder gesmak?quote:Op zondag 28 december 2025 19:06 schreef kwiwi het volgende:
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Is het echt nodig?quote:Op zondag 28 december 2025 23:48 schreef mschol het volgende:
even snel nog even de hypotheekcalculator gebruikt om te kijken wat een verhoging van mn hypotheek maandelijks zou kosten voor een eventuele renovatie.
dat is financieel te doen
nog meer piekervoer
quote:Op zondag 28 december 2025 19:06 schreef kwiwi het volgende:
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Jaquote:Op maandag 29 december 2025 01:12 schreef bitterbal het volgende:
[..]
poes. Ben je weer op zoek naar iets te eten?
Midden in de nacht snack?quote:
Ja maar ik ga niet dit keerquote:
Oh. Ik wilde net vragen wat je ging snackenquote:
Nee ik hou me inquote:Op maandag 29 december 2025 02:13 schreef dud0r het volgende:
[..]
Oh. Ik wilde net vragen wat je ging snacken
Wat verstandig van je.quote:
Ik moest oude mannenplasje doen en heb daarna op een Rennie liggen snacken.quote:
quote:Op maandag 29 december 2025 02:50 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ik moest oude mannenplasje doen en heb daarna op een Rennie liggen snacken.
Die is nu op dus nu weer proberen te slapen.
Eng herkenbaar.quote:Op maandag 29 december 2025 02:50 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ik moest oude mannenplasje doen en heb daarna op een Rennie liggen snacken.
Die is nu op dus nu weer proberen te slapen.
Jij ook last van gehad vannacht?quote:
Geen jeuk?quote:
dat geloof ik graagquote:Op maandag 29 december 2025 07:43 schreef drakin het volgende:
Ik krabte spontaan even zonder daarover na te denken.
Volgens mij krabt een mens onbewust toch erg veel
de klaag-bot?quote:Op maandag 29 december 2025 07:52 schreef Citizen.Erased het volgende:
Kan in de tussentijd Claude AI mijn hobby-knutsel tool in elkaar zetten. Hebben we geen Nattekatten meer nodig binnenkort.
Misschien ook nog wel een idee om alle klaagjes op te slaan en ieder dag eentje te posten.quote:
En nu moet ik de auto krabbenquote:
35+ he.quote:Op maandag 29 december 2025 07:50 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Helaas wel. Zal de leeftijd wel zijn.
Was je een vaatdoek?quote:Op maandag 29 december 2025 08:51 schreef bitterbal het volgende:
ik ben sinds lange tijd weer naar de gym geweest
Goed bezigquote:Op maandag 29 december 2025 08:51 schreef bitterbal het volgende:
ik ben sinds lange tijd weer naar de gym geweest
vandaag ookquote:
hoe is het afgelopen met die MENSEN! ?quote:
die haat ik nog steedsquote:Op maandag 29 december 2025 09:07 schreef Nizno het volgende:
[..]
hoe is het afgelopen met die MENSEN! ?
Iedereen? of zijn wij vrijgesteld?quote:
Maar is het goed gekomen?quote:Op maandag 29 december 2025 09:09 schreef bitterbal het volgende:
snake snake fish fish was vandaag langs gekomen om alles op te meten. Hij spreekt echt geen woord engels dus alles moest met translate
Oh gelukkigquote:Op maandag 29 december 2025 09:10 schreef bitterbal het volgende:
[..]
jullie zijn vrijgesteld voor nu
en wat was die garantie nou dan?quote:Op maandag 29 december 2025 09:09 schreef bitterbal het volgende:
snake snake fish fish was vandaag langs gekomen om alles op te meten. Hij spreekt echt geen woord engels dus alles moest met translate
Gelukkig is het jaar bijna om en tijd voor een nieuw jaar met teleurstellingquote:Op maandag 29 december 2025 09:12 schreef bitterbal het volgende:
[..]
gewoon. wil er eigenlijk niet meer over praten![]()
het is gewoon het jaar van de teleurstelling
preciesquote:Op maandag 29 december 2025 09:14 schreef Fogel het volgende:
[..]
Gelukkig is het jaar bijna om en tijd voor een nieuw jaar met teleurstelling
quote:Op verschillende locaties in Nederland en Duitsland is de jaarlijkse vuurwerkverkoop van start gegaan. Met meterslange rijen voor de deuren ging een aantal vuurwerkwinkels om middernacht open. Onder meer in het Duitse Meppen moesten de schappen opnieuw worden gevuld nadat Nederlanders de winkels leeg kochten.
Hopelijk volgend jaar het jaar van de leuke dingen en mensen danquote:Op maandag 29 december 2025 09:12 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Gelukkig zijn wij er nog om je op te beurenquote:Op maandag 29 december 2025 09:12 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Sowieso al die files bij de grensquote:Op maandag 29 december 2025 09:18 schreef Ama het volgende:
Ik hou mijn hart vast voor woensdag.
[..]
ik wilde deze week nog naar de DM, maar geen zin om tussen alle vuurwerk gekkies in file te staanquote:Op maandag 29 december 2025 09:18 schreef Ama het volgende:
Ik hou mijn hart vast voor woensdag.
[..]
vrijdag of zaterdag is het ook nog deze weekquote:Op maandag 29 december 2025 09:21 schreef gianni61 het volgende:
[..]
ik wilde deze week nog naar de DM, maar geen zin om tussen alle vuurwerk gekkies in file te staan
brand new informationquote:Op maandag 29 december 2025 09:22 schreef Nizno het volgende:
[..]
vrijdag of zaterdag is het ook nog deze week
zondag is een twijfel geval.quote:
op zondag zijn duitse winkels ook gewoon dicht. dan komen ze hier naar de albert heijnquote:Op maandag 29 december 2025 09:26 schreef Nizno het volgende:
[..]
zondag is een twijfel geval.
De ene kalender zegt dat dat eind van de week is (weekend) de andere noemt het de eerste dag van de week.
Plus ik denk dat die Duitsers op zondag wel rust verdienen van al die gekke Nederlanders
Op zondag is het in Duitsland nog gewoon 1950 en is alles potdichtquote:Op maandag 29 december 2025 09:26 schreef Nizno het volgende:
[..]
zondag is een twijfel geval.
De ene kalender zegt dat dat eind van de week is (weekend) de andere noemt het de eerste dag van de week.
Plus ik denk dat die Duitsers op zondag wel rust verdienen van al die gekke Nederlanders
ja ze verdienen rustquote:Op maandag 29 december 2025 09:27 schreef gianni61 het volgende:
[..]
op zondag zijn duitse winkels ook gewoon dicht. dan komen ze hier naar de albert heijn
Hdpquote:Op maandag 29 december 2025 09:28 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Op zondag is het in Duitsland nog gewoon 1950 en is alles potdicht
ik vind het soms toch best fijn om op zondag dingen te kunnen kopenquote:
vuurwerkquote:Op maandag 29 december 2025 09:57 schreef Haags het volgende:
@:wereldgozer je auto al volgeladen in Duitsland?
Apart kantoorquote:Op maandag 29 december 2025 10:25 schreef bitterbal het volgende:
ik heb net denk ik wegenbelasting betaald. Je gaat dan met je eigendoms bewijs van je scooter hier naar toe, betaal je 930 baht (25 euro) en mag je je eigendoms bewijs woensdag weer ophalen. en ben je voor een jaar weer goed
[ afbeelding ]
Denk ik.quote:Op maandag 29 december 2025 10:25 schreef bitterbal het volgende:
ik heb net denk ik wegenbelasting betaald. Je gaat dan met je eigendoms bewijs van je scooter hier naar toe, betaal je 930 baht (25 euro) en mag je je eigendoms bewijs woensdag weer ophalen. en ben je voor een jaar weer goed
[ afbeelding ]
Zo kun je die enorme teringzooi ook noemen jaquote:
Even denken wat ik zal gaan halen. Genoeg voor 2 dagen iig.quote:Op maandag 29 december 2025 10:39 schreef Citizen.Erased het volgende:
Boodschappen voor oud op nieuw ook al gedaan. We gaan in ieder geval niet verhongeren.
Goed bezigquote:Op maandag 29 december 2025 10:46 schreef bitterbal het volgende:
maar ik ben al bezig om nieuwe vrienden te maken. Heb vandaag iemand mee uit eten gevraagd na al mijn moed bij elkaar geschraapt te hebben.Maar vandaag voelde hij zich niet zo goed dus hij zei deze week dat we kunnen gaan en hij stelde ook nog een andere plek voor waar we ook heen kunnen voor koffie.
Dus hopelijk komt hij er op terug
Wij komen natuurlijk ook op bezoek als we beetje korting krijgen op het verblijf.quote:Op maandag 29 december 2025 10:57 schreef bitterbal het volgende:
die duitsers gaan begin feb weer weg dus dan wordt het misschien wat eenzaamMaar ik heb ook vrienden uit libie die ook elk jaar naar thailand komen dus grote kans dat zij na de ramadan, die is geloof ik in feb weer komen. En dan blijven ze wel lang, vorige jaar bleven ze uiteindelijk 3 maanden
Gierigquote:Op maandag 29 december 2025 10:58 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Wij komen natuurlijk ook op bezoek als we beetje korting krijgen op het verblijf.
krijg je sowiesoquote:Op maandag 29 december 2025 10:58 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Wij komen natuurlijk ook op bezoek als we beetje korting krijgen op het verblijf.
denk je dat het hier leuk zou vinden?quote:Op maandag 29 december 2025 10:59 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Moet hier helaas beetje op de centjes letten.
Niet helemaal mijn type vakantie, maar zou me er vast wel vermaken.quote:Op maandag 29 december 2025 11:01 schreef bitterbal het volgende:
[..]
denk je dat het hier leuk zou vinden?
Hm… dat is kut.quote:Op maandag 29 december 2025 10:59 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Moet hier helaas beetje op de centjes letten.
waar wil hij graag wonen?quote:Op maandag 29 december 2025 11:05 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Niet helemaal mijn type vakantie, maar zou me er vast wel vermaken.
Had het laatst met een collega over Thailand en hij was aan het overwegen er ook huisje te kopen over een paar jaar. Maar dan niet op een eiland omdat hij zich dan zou vervelen omdat je dan snel alles gezien hebt.
ja das wat lastig zeggen zo natuurlijk. Prijzen variëren onwijsquote:Op maandag 29 december 2025 11:07 schreef Ama het volgende:
Hoe duur is een retourtje dan @:bitterbal
Is ook wel weer zo.quote:Op maandag 29 december 2025 11:08 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja das wat lastig zeggen zo natuurlijk. Prijzen variëren onwijs
Buiten hoogseizoen om is sowieso wel slim.quote:Op maandag 29 december 2025 11:09 schreef bitterbal het volgende:
ik betaal nu wel veel maar ik kies dan nu voor directe vlucht en premium economy. Is geloof ik zo'n 1500 euro.
Als je met emirates ofzo vliegt is het al honderden euro's goedkoper als je niet in hoogseizoen gaat
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ja is ook leuker. Nu klagen we dat het zo druk isquote:Op maandag 29 december 2025 11:10 schreef Ama het volgende:
[..]
Buiten hoogseizoen om is sowieso wel slim.
Goed bezigquote:Op maandag 29 december 2025 10:46 schreef bitterbal het volgende:
maar ik ben al bezig om nieuwe vrienden te maken. Heb vandaag iemand mee uit eten gevraagd na al mijn moed bij elkaar geschraapt te hebben.Maar vandaag voelde hij zich niet zo goed dus hij zei deze week dat we kunnen gaan en hij stelde ook nog een andere plek voor waar we ook heen kunnen voor koffie.
Dus hopelijk komt hij er op terug
quote:Op maandag 29 december 2025 11:11 schreef bitterbal het volgende:
zien jullie dat icoontje onder die rechter foto? sinds een paar weken doet instagram dat maar heb geen idee waarom. Dat icoontje is de profiel foto van een ander profiel.hmm, nog niet eerder gezienSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
Sowieso leuker als er niet zoveel toeristen zijn.quote:Op maandag 29 december 2025 11:12 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja is ook leuker. Nu klagen we dat het zo druk is
quote:Op maandag 29 december 2025 11:11 schreef bitterbal het volgende:
zien jullie dat icoontje onder die rechter foto? sinds een paar weken doet instagram dat maar heb geen idee waarom. Dat icoontje is de profiel foto van een ander profiel.Misschien is dat haar vriend?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dacht misschien is dat een profiel wat getagged is in de story maar dat is het ook niet. Het is wel een gemeenschappelijke 'vriend' maar die hebben we wel meer dus dan is het raar dat er maar 1 profiel weergegeven zou wordenquote:
ja maar je hebt wel meer insta volgers natuurlijk dat zou wat druk worden om die allemaal daar onder weer te gevenquote:
Kun je niet ergens je relatie ingeven bij Insta?quote:Op maandag 29 december 2025 11:16 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja maar je hebt wel meer insta volgers natuurlijk dat zou wat druk worden om die allemaal daar onder weer te geven
oh nee dit is niet haar partner. Het icoontje is van een ladyboy die elke dag 15 miljoen stories actief heeft en nooit lijkt te slapenquote:Op maandag 29 december 2025 11:16 schreef Recce het volgende:
[..]
Kun je niet ergens je relatie ingeven bij Insta?
Naja in Thailand is er ook wel drugs te krijgen.quote:Op maandag 29 december 2025 11:17 schreef bitterbal het volgende:
[..]
oh nee dit is niet haar partner. Het icoontje is van een ladyboy die elke dag 15 miljoen stories actief heeft en nooit lijkt te slapen
ja ze was ook op die bruiloft en ze was echt verschrikkelijk druk. Lijkt geen uitknopje te hebbenquote:Op maandag 29 december 2025 11:18 schreef Ama het volgende:
[..]
Naja in Thailand is er ook wel drugs te krijgen.
Is die persoon van zichzelf niet zo?quote:Op maandag 29 december 2025 11:18 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja ze was ook op die bruiloft en ze was echt verschrikkelijk druk. Lijkt geen uitknopje te hebben
Noorden trekt hem iets meer. Maar dat is iemand die na x jaar ineens weer ergens anders wil gaan wonen. Misschien kan die wel op 1 plek rentenieren.quote:
ja ik ervaar het eiland helemaal niet als zo klein maar das misschien ook omdat ik een gewoontedier ben en bijna elke dag dezelfde dingen doe. Was daar ook wel een beetje bang voor maar in rotterdam deed ik ook altijd dezelfde dingen.quote:Op maandag 29 december 2025 11:22 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Noorden trekt hem iets meer. Maar dat is iemand die na x jaar ineens weer ergens anders wil gaan wonen. Misschien kan die wel op 1 plek rentenieren.
Altijd het vakantiegevoel daar. Lekker toch.quote:Op maandag 29 december 2025 11:26 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja ik ervaar het eiland helemaal niet als zo klein maar das misschien ook omdat ik een gewoontedier ben en bijna elke dag dezelfde dingen doe. Was daar ook wel een beetje bang voor maar in rotterdam deed ik ook altijd dezelfde dingen.
Maar heb je dat niet thuis, als je gewoon lekker op de bank of in de tuin zit? Ik heb thuis ook gewoon het vakantiegevoel als ik even rustig kan zittenquote:Op maandag 29 december 2025 11:32 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Altijd het vakantiegevoel daar. Lekker toch.
ssssssssssssssssssssssssssssquote:Op maandag 29 december 2025 11:26 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja ik ervaar het eiland helemaal niet als zo klein maar das misschien ook omdat ik een gewoontedier ben en bijna elke dag dezelfde dingen doe. Was daar ook wel een beetje bang voor maar in rotterdam deed ik ook altijd dezelfde dingen.
Merry Christmasssssssssssssssssssssssssssss sss sssssssss sss squote:Op maandag 29 december 2025 11:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
ssssssssssssssssssssssssssss
merry chrisssssssssssssssssssssssssstmassssssssssssssssssssssssssssss
zitten ze comfi? heb je zelf de veters gestrikt?quote:Op maandag 29 december 2025 11:41 schreef CherryLips het volgende:
[..]
https://www.aboutyou.nl/p/rieker/veterlaarsjes-6787432
Thuis op de bank vind ik het ook helemaal prima normaal gesproken.quote:Op maandag 29 december 2025 11:33 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Maar heb je dat niet thuis, als je gewoon lekker op de bank of in de tuin zit? Ik heb thuis ook gewoon het vakantiegevoel als ik even rustig kan zitten
Nee dat heeft m'n moeder even gedaan. Maar krijg de ritsjes wel zelf dicht dus die veters kunnen zo blijven zitten.quote:Op maandag 29 december 2025 11:42 schreef bitterbal het volgende:
[..]
zitten ze comfi? heb je zelf de veters gestrikt?
Hier helpt eten meestal.quote:Op maandag 29 december 2025 11:52 schreef bitterbal het volgende:
moet echt van die neerslachtige gedachtes af komen
Tip van mij en van meerdere psychologen: je mag de gedachten hebben, je moet ze minder aandacht geven.quote:Op maandag 29 december 2025 11:52 schreef bitterbal het volgende:
moet echt van die neerslachtige gedachtes af komen
ja denk het. En die israeli heeft mij gewoon zo teleurgesteld en kan dat ook niet loslaten blijkbaar.quote:Op maandag 29 december 2025 11:53 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Hier helpt eten meestal.
Maar is het eenzaamheid of iets anders?
ik weet niet hoe. heel vaak heb ik het gevoel dat ik mijn gedachtes niet onder controle heb.quote:Op maandag 29 december 2025 11:54 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Tip van mij en van meerdere psychologen: je mag de gedachten hebben, je moet ze minder aandacht geven.
quote:Op maandag 29 december 2025 11:55 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja denk het. En die israeli heeft mij gewoon zo teleurgesteld en kan dat ook niet loslaten blijkbaar.
Als ik dan hier buiten ben dan zie je al die mensen samen met vrienden. Dat is wel confronterend van deze plek , je ziet vrijwel alleen maar gelukkige vrolijke mensen.
Leesquote:Op maandag 29 december 2025 11:56 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ik weet niet hoe. heel vaak heb ik het gevoel dat ik mijn gedachtes niet onder controle heb.
had jij dat gevoel ook?quote:Op maandag 29 december 2025 11:56 schreef ieniminimuis het volgende:
Leef meer, denk minder: Grip op je gedachten voor een zorgelozer leven
Je moet er een beetje mee leren "zitten" zeg maar. Alsof het naast je zit op de bank of achter op de scooter.quote:Op maandag 29 december 2025 11:56 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ik weet niet hoe. heel vaak heb ik het gevoel dat ik mijn gedachtes niet onder controle heb.
Wat staat hierquote:Op maandag 29 december 2025 11:49 schreef CherryLips het volgende:
Heb gister met het goormetten ook zelf m'n vleesjes gesneden met mes en vork.
als ik nu moet omschrijven hoe het voelt. Heel vaag maar het voelt alsof het mij naar beneden duwt. alsof iets van boven af mij laag bij de grond probeert te houden. maar dat klinkt heel vaag.quote:Op maandag 29 december 2025 11:57 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Je moet er een beetje mee leren "zitten" zeg maar. Alsof het naast je zit op de bank of achter op de scooter.
Je ziet ook alleen maar de buitenkant van mensen natuurlijk; zeker als je ook nog actief op Instagram aan het scrollen bent af en toe.quote:Op maandag 29 december 2025 11:55 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja denk het. En die israeli heeft mij gewoon zo teleurgesteld en kan dat ook niet loslaten blijkbaar.
Als ik dan hier buiten ben dan zie je al die mensen samen met vrienden. Dat is wel confronterend van deze plek , je ziet vrijwel alleen maar gelukkige vrolijke mensen.
Heb je ook niet, helaas. En het zal altijd moeilijk of ongemakkelijk blijven, het gaat er vooral om hoe je er mee omgaat. (heb recent ook een boek gelezen/moeten lezen).quote:Op maandag 29 december 2025 11:56 schreef bitterbal het volgende:
[..]
nou ja dat zeg ik dan elke dag tegen mezelf. Dat is ook zo. En zeker als ik bv op het strand ben dan ben ik echt dankbaar dat ik hier ben maar kan het met niemand delen dan ofzoquote:Op maandag 29 december 2025 11:59 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Je ziet ook alleen maar de buitenkant van mensen natuurlijk; zeker als je ook nog actief op Instagram aan het scrollen bent af en toe.
Denk dat je moet relativeren dat je het goed voor elkaar hebt daar; en dan kijken of je beetje op kunt bouwen met mensen links en rechts. Zodra je weer aan het ondernemen bent dan kun je daar ook weer wat energie in steken.
Ik had / heb wel eens de gedachten gehad dat ik niemand om mij geeft, dat ik dood wil etc. Ik leefde dan ook met het idee dat ik deze gedachten niet mocht hebben en dat ze ergens vandaan komen (natuurlijk helemaal waar enzo) en dan ging ik die gedachten helemaal analyseren. Ik verdween helemaal in een neerwaarts spiraal.quote:
Dat begrijp ik wel. Maar zelfs mensen die in een relatie zitten of met vrienden zijn die kunnen gevoel van eenzaamheid hebben.quote:Op maandag 29 december 2025 12:01 schreef bitterbal het volgende:
[..]
nou ja dat zeg ik dan elke dag tegen mezelf. Dat is ook zo. En zeker als ik bv op het strand ben dan ben ik echt dankbaar dat ik hier ben maar kan het met niemand delen dan ofzo
Klinkt als een Israëliër.quote:Op maandag 29 december 2025 12:03 schreef bitterbal het volgende:
en die israeli zei altijd dat ik zijn beste vriend ben en dat die het zo tof vond dat die mij kende blabla en als die dan bv in israel was dat die mij miste.
en dan blijkt er gewoon niets van waar te zijn. Want als iemand zo iets echt meent zou hij wel moeite doen om je te zien
en nu heb je die gedachtes niet meer of minder?quote:Op maandag 29 december 2025 12:02 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ik had / heb wel eens de gedachten gehad dat ik niemand om mij geeft, dat ik dood wil etc. Ik leefde dan ook met het idee dat ik deze gedachten niet mocht hebben en dat ze ergens vandaan komen (natuurlijk helemaal waar enzo) en dan ging ik die gedachten helemaal analyseren. Ik verdween helemaal in een neerwaarts spiraal.
Behalve werken aan wat meer uit mijn hoofd gaan en lekker leven, ben ik ook in een mind set gekomen dat het oke is als ik negatieve gedachten heb, maar dat ze niet waar hoeven te zijn en dat ik er niets mee hoef te doen. Dus geen aandacht besteden aan de gedachte op dat moment. De gedachte komt natuurlijk wel ergens vandaan, dus daar moet je natuurlijk mee aan de slag. Het voorkomt wel heel erg dat je blijft hangen in die gedachte en emotie. Het klinkt heel simpel natuurlijk: er niet aandenken. Maar het is een combinatie.
Het boek lezen (bestaat vast ook ergens digitaal) en je snapt de logica er achter. En het voelt echt heel cliché het boek, maar het werkt wel.
ja das ook zo dus het is niet perse een verlangen naar een liefdes relatie maar misschien dat je er tot doet tot iemand ofzo. Heb nu echt het gevoel dat ik helemaal alleen benquote:Op maandag 29 december 2025 12:03 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Dat begrijp ik wel. Maar zelfs mensen die in een relatie zitten of met vrienden zijn die kunnen gevoel van eenzaamheid hebben.
Wij zitten natuurlijk op afstand hier op FOK! maar zijn digitaal wel soort van bij je.
Toen ik single was vond ik dat ook lastig (ook wel eens relatie gehad waar ik best eenzaam was trouwens). Denk dat je uiteindelijk je best goed vermaakt, maar je kunt niet even snel tegen iemand zeggen: "weet je nog toen we op het strand lagen en daar die vrouw langs kwam lopen". Dan blijft het meer bij jezelf.quote:Op maandag 29 december 2025 12:06 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja das ook zo dus het is niet perse een verlangen naar een liefdes relatie maar misschien dat je er tot doet tot iemand ofzo. Heb nu echt het gevoel dat ik helemaal alleen ben
Minder, maar mijn leven is de afgelopen jaren natuurlijk helemaal verandert. Ik heb bijna al mijn pijnpunten verwijdert uit mijn leven.quote:Op maandag 29 december 2025 12:04 schreef bitterbal het volgende:
[..]
en nu heb je die gedachtes niet meer of minder?
Oeh het woord gek kan ook nog wel op mijn lijstje wat ik van vuurwerkafstekers vind.quote:
mja is de vraag natuurlijk of ik gelukkiger zou worden als ik nu ineens allerlei dates probeer te vangen. Daar ben ik ook niet goed in namelijk. en op dit eiland is het ook lastig omdat de meeste mensen weer weg gaan. Dus dan hou je ook een afstand tot mensen.quote:Op maandag 29 december 2025 12:07 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Toen ik single was vond ik dat ook lastig (ook wel eens relatie gehad waar ik best eenzaam was trouwens). Denk dat je uiteindelijk je best goed vermaakt, maar je kunt niet even snel tegen iemand zeggen: "weet je nog toen we op het strand lagen en daar die vrouw langs kwam lopen". Dan blijft het meer bij jezelf.
hmm zal er over nadenken. Weet niet of ik het kan maar snap je gedachtegang welquote:Op maandag 29 december 2025 12:09 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Minder, maar mijn leven is de afgelopen jaren natuurlijk helemaal verandert. Ik heb bijna al mijn pijnpunten verwijdert uit mijn leven.
- flat waar ik door geluidsoverlast constant in de stress zat
- werk dat leuker is geworden
- hond
Maar misschien een voorbeeld van vorig jaar: ik zat in mijn nieuwe huis, en het voelde gewoon niet goed. Ik heb redelijk steeds de gedachte gehad dat dit huis kut is en ik terug wil naar mijn oude huis. Deze gedachte gewoon geaccepteerd, verder niet veel aandacht aan geschonken. Ik had de gedachte helemaal dood kunnen analyseren, wat ik vroeger altijd deed, maar nu niet had gedaan. Het gevoel ebde weg en de gedachte ook. Ik had het immers niet gevoed.
Denk van niet. En dar zou ook geen doel moeten zijn.quote:Op maandag 29 december 2025 12:12 schreef bitterbal het volgende:
[..]
mja is de vraag natuurlijk of ik gelukkiger zou worden als ik nu ineens allerlei dates probeer te vangen. Daar ben ik ook niet goed in namelijk. en op dit eiland is het ook lastig omdat de meeste mensen weer weg gaan. Dus dan hou je ook een afstand tot mensen.
Het is natuurlijk veel oefenen. En in het begin voelt het natuurlijk heel stom. Maar ook een beetje als: denk vooral niet aan de roze olifant in de hoek van de kamer.quote:Op maandag 29 december 2025 12:12 schreef bitterbal het volgende:
[..]
hmm zal er over nadenken. Weet niet of ik het kan maar snap je gedachtegang wel
Dan moet er eerst wat champagne in anders is het ook met 1 knal klaar.quote:Op maandag 29 december 2025 12:12 schreef ieniminimuis het volgende:
Hoeren zijn goedkoper en misschien iets langer plezier en minder overlast.
ja nou dat dacht ik te hebben met die israeli. dacht echt dat dat eeuwig zou durenquote:Op maandag 29 december 2025 12:14 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Denk van niet. En dar zou ook geen doel moeten zijn.
Kun je beter iemand vinden die er ook langer zit waar je eens iets mee kan doen. Misschien is je Airbnb zo slecht nog niet, zijn vast ook andere ondernemers te vinden.
ja moet meer naar de gym. denk dat dat positief werkt mentaal. en misschien kijken of ik een meer open houding ofzo kan hebbenquote:Op maandag 29 december 2025 12:14 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Het is natuurlijk veel oefenen. En in het begin voelt het natuurlijk heel stom. Maar ook een beetje als: denk vooral niet aan de roze olifant in de hoek van de kamer.
Maar zoek ook een mentale uitlaatklep. Iets creatiefs, sporten, dansen, zingen etc.
quote:Op maandag 29 december 2025 12:16 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja moet meer naar de gym. denk dat dat positief werkt mentaal. en misschien kijken of ik een meer open houding ofzo kan hebben
Neem warm voetenbadje dan.quote:Op maandag 29 december 2025 12:09 schreef Citizen.Erased het volgende:
Heb al de hele dag koude tenen. Heb ik normaal nooit
jah... helemaal waar.quote:Op maandag 29 december 2025 12:19 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Gaat nog heel goed in Nederland als we daar ons geld aan uit kunnen geven
nee, Nizno, aangenaam.quote:
quote:Op maandag 29 december 2025 12:12 schreef bitterbal het volgende:
[..]
mja is de vraag natuurlijk of ik gelukkiger zou worden als ik nu ineens allerlei dates probeer te vangen. Daar ben ik ook niet goed in namelijk. en op dit eiland is het ook lastig omdat de meeste mensen weer weg gaan. Dus dan hou je ook een afstand tot mensen.
EttovanBriegie.quote:
Oh lekkerquote:Op maandag 29 december 2025 12:33 schreef Citizen.Erased het volgende:
Ik heb ook een hele berg kaas gekocht bij de kaaswinkel
Vrijwel geen enkele vriendschap duurt eeuwig (althans niet in dezelfde vorm).. mensen veranderen, verhuizen, krijgen een partner, krijgen kinderen, gaan scheiden, verhuizen weer, ander werk.. Ik heb best wat vrienden die ik soms een paar jaar minder of bijna niet spreek, gewoon omdat onze levens dan (even) niet meer bij elkaar passen. Maar dan na jaren pakken we het soms weer op. En soms niet, nou ja, ook prima.quote:Op maandag 29 december 2025 12:15 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja nou dat dacht ik te hebben met die israeli. dacht echt dat dat eeuwig zou duren
Er zit hier sinds kort een Italiaanse worstenwinkel. Ben benieuwd hoelang ze blijven.quote:Op maandag 29 december 2025 12:33 schreef Citizen.Erased het volgende:
[ afbeelding ]
En de kaaswinkel gaat volgend jaar naar mijn buurtje verhuizen
Soms spreek je iemand een jaar niet en dan is het weer gezellig en gieren.quote:Op maandag 29 december 2025 12:39 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Vrijwel geen enkele vriendschap duurt eeuwig (althans niet in dezelfde vorm).. mensen veranderen, verhuizen, krijgen een partner, krijgen kinderen, gaan scheiden, verhuizen weer, ander werk.. Ik heb best wat vrienden die ik soms een paar jaar minder of bijna niet spreek, gewoon omdat onze levens dan (even) niet meer bij elkaar passen. Maar dan na jaren pakken we het soms weer op. En soms niet, nou ja, ook prima.
Ja dacht altijd dat het mij super makkelijk afging maar ik werkte toen natuurlijk ook en dan was ik blij als ik in mijn vrije tijd niet met mensen hoefde te dealen. Maar ben echt bang dat dit een chronische probleem gaat worden zoquote:Op maandag 29 december 2025 12:19 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Klinkt heel stom, maar als je ook wat gelukkiger bent met alleen zijn dan straal je dat geluk ook uit. Kom je wat zelfverzekerder en open over. Het is misschien een lange weg.
Probeer ook plezier te halen uit kleinere momenten. Zoals een klein gesprekje met iemand.
Wie wat waar?quote:Op maandag 29 december 2025 12:43 schreef Nattekat het volgende:
Wtf, ik ben even een dagje afwezig en op eens lijkt het beste stel ter wereld in scheiding te liggen![]()
Ja dat soort vriendschappen heb ik ook wel. Bv een vriendin in nl die ik nu elke paar maanden spreek Maar dat is natuurlijk een andere situatie.quote:Op maandag 29 december 2025 12:39 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Vrijwel geen enkele vriendschap duurt eeuwig (althans niet in dezelfde vorm).. mensen veranderen, verhuizen, krijgen een partner, krijgen kinderen, gaan scheiden, verhuizen weer, ander werk.. Ik heb best wat vrienden die ik soms een paar jaar minder of bijna niet spreek, gewoon omdat onze levens dan (even) niet meer bij elkaar passen. Maar dan na jaren pakken we het soms weer op. En soms niet, nou ja, ook prima.
Gaat Haags scheiden?quote:Op maandag 29 december 2025 12:43 schreef Nattekat het volgende:
Wtf, ik ben even een dagje afwezig en op eens lijkt het beste stel ter wereld in scheiding te liggen![]()
Dat merk ik tegenwoordig ook wel. Waar ik vroeger een berg goede vrienden had is het nu gereduceerd tot een handjevol mensen die je met enige regelmaat ziet. Waarvan er dan 1 nog je BFF is.quote:Op maandag 29 december 2025 12:39 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Erg herkenbaar.quote:Op maandag 29 december 2025 12:52 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Dat merk ik tegenwoordig ook wel. Waar ik vroeger een berg goede vrienden had is het nu gereduceerd tot een handjevol mensen die je met enige regelmaat ziet. Waarvan er dan 1 nog je BFF is.
Preciesquote:Op maandag 29 december 2025 12:45 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Soms spreek je iemand een jaar niet en dan is het weer gezellig en gieren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |